Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ööö...eihän me toki täällä junttilassa teitä rikollisina,
kateellisena vaan katellaan kuinka hongat humisevat,
välillä kehutaan kuin ka hienon sijoituksen nuokin tukkukyläläiset ovat tehneet,
taitavat olla tosi viisaita ja ainakin fiksuja ovat...
Jos tuota suvaitsemattomuutta ajattelee, niin jotenkin on mutua, eihän mulla muuta olekaan, että kyllä se kaikista jyrkin suhtautuminen, suorastaan äkkiväärä, on nuorilla, eikä tällä harmaahapsisukupolvella
19.03.2015 10:15
herätystä tosiaan tarvitsee nainen, joka ei ymmärrä sodasta mitään, mitä ihmeen sotaa se kun panssarit ryhmittyvät venäjän rajojen taakse murmanskista ukrainaan, eikä aina edes taakse, miksiköhän sodaksi sitä nimitetään, onkohan se sitä kyberiä...
18.03.2015 23:27
Se on oikein Laulasmaa, siinä se sijaitsee Tallinnasta etelään, lahden rannalla, paikallisbussilla piipahdettiin Tallinnassa, siinä lähellä sijaitsi Lohusalun kylä, jossa on upea vierasvenesatama, oli kevätaika ja kyliä siivotiin ja keräiltiin sinne satamaan mahtavaa kokkoa, juhannuksen aikaan siellä varmaankin tanssitaan ja lauletaan.
Kylpylässä oli muuten hyvä sauna, tai oikeastaan saunan tapaisia nykyisin kylpylöissä on vaikka kuin monta, mutta tämän hyvän saunan lauteilla saattoi istua parikymmentä henkeä, metrisiä haloilla ulkopuolelta se lämmitettiin, joka päivä käytiin siellä, oli vielä mukavasti yhdistetty uima-altaisiin kylmävesialtaalla.
Silloin oli vuokkojen kukkimisen aikaa, voi, joskus vielä menen sinne uudestaan, hiekkarantoja ja käkkärämäntyjä.
Kesäaika on yleensä kalliimpaa ja kevät ja syys halvempia kylpyläreissuja.
Kauaksi kun menee kylpyläreissulle Viroon kahdeksan päivää hyvä aika, pari päivää menee kuitenkin matkoihin.
18.03.2015 19:13
Hallelujaa, kuvittelet vaan, kun olet itse jänishousu vai mikä lie pääsiäispupu...ootkos.
18.03.2015 10:32
JOtenkin ymmärrän noita hulppeitten sisämaarantojen ja mökkien ostajia, mutta kokonaisia lomakyliä, joissa ei tapahdu oston jälkeen mitään yritystoimintaa, ihan kuin olisi ostettu vastaisuuden varalle, on vaikeampi käsittää. Tottahan toki omistaja saa tehdä ostamallaan mitä haluaa, mutta...
Toivoisin, että siitä säädettäisiin nopeasti laki. Jos entiset rajavartiomökitkin vaihtaa naapurin omistukseen, niin voi päästää mielikuvituksensa liikkeelle ja kuvitella vaikka mitä.
Se on kyllä ihan eri asia jos veli venäläinen ostaa kun joku nuuka saksalainen.
Meidän naapurista läheltä lahtea kelpasi viisi vuotta sitten entisen pienviljelijän lahoamassa ollut mökki ja sen ympäriltä pottumaata, ostaja oli pietarilainen pariskunta, oston jälkeen ei ole ollut minkäänlaista havaintoa koko tilalla sen enempää pietarilaisista kuin muistakaan.
Maassa maan tavalla, mutta me suomalaiset olemme niin höyliä maittemme suhteen, vastavuoroisuutta ei tämän asian suhteen ole lainkaan. Ei edes karjalaiset ole saaneet ostaa entisiä mantujaan takaisin, no ehkä joku pitkän painin jälkeen on onnistunut.
18.03.2015 10:27
sen olen jo tehnyt...
kylläpä olikin vaikeaa muuttaa...
olin alkujaan blondi ja sitten kun alkoi pientä harmaata ilmestyä aloitin värjäykset punaisen eri sävyillä, välillä mustaa, lopulta oli kastanjanruskea, jonka tunsin jotenkin omakseni,
suureen kyllästykseen se värjäily päättyi ja halusin takaisin omat sävyni, kauan kesti ennen kun se porkkanan sävy lopulta hiuksista katosi, sitä oli hyvin vaikea saada pois, loput katosivat kun hiuksia leikattiin ja kasvoi uutta tilalle...
se oli hyvä juttu, nyt hiuksissa on harmaan eri sävyjä luonnostaan,
ja tästä pidän...
nyt olen vastannut kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin aloituksiin tänä iltana...tähänkin vielä
17.03.2015 23:32
Liian myöhään, liian myöhään, asiaan olisi pitänyt puuttua jo ainakin viisi, kymmenen vuotta sitten.
17.03.2015 23:24
Onnittelen uudesta kuvasta,
otaksun huomenna vielä parempi,
otsalla silloin enemmän harmaata charmia.
Seuraavana päivänä vielä parempi...
17.03.2015 23:15
Joissakin Viron kylpylöissä olen käynyt,
Piritassa en viihtynyt, pitkät käytävät, muuten hyvä sijainti, ruoka loppui kesken, jos et ollut heti jonossa,
Haapsalussa Laineessa olen saanut parhaat hoidot, siellä tarjotaan täysihoitoa, ainainen syönti tuntui liialta, kiva pieni kaupunki, konsertteja,
Saarenmaalla olin Rosessa, hyvä sijainti ihan keskustassa, viihtyisä kylpylä ja huoneet, hoidot ok, mutta ei kunnon uima-allasta, vain pulikointia porealtaissa, erittäin hyvä ruoka, keskikesällä siellä linnakkeessa varmasti hyvää kulttuuritarjontaa ja rantapaikoissa kannat silloin asua,
Pyhäjärvellä, hyvä uima-allas, sain jopa ohjausta uimiseeni, hyvät mieshierojat, ei mitään hivelyä, kivat ulkoilumaastot, olin talvella, kesällä varmasti mukavampaa, rajan läheisyys, paljon venäläisiä
Kalev spaassa Tallinnas useita reissuja, hyvä sijainti, ruokaan kyllästyy nopeasti, syötiin muissa ruokapaikoissa, lääkärin vastaanotolla sain hyvät lääkkeet flunssaani,
Laulumaassa on hyvät uima-altaat, paljon väkeä ja lapsiperheitä, hyvät ulkoilumaastot, kivoja polkuja ja merimaisemia ja erittäin hyvää ruokaa, ihania monenlaisia salaatteja, siellä sielu ja kroppa todella lepäsi. eikä sinne edes ollut kovin pitkä matkakaan,
tämä nyt tuli mieleeni tältä istumalta, seuraavaksi menen Pärnuun johonkin pienehköön kylpylään, siellä on niitä valtavia hotelleja ja pitkiä käytäviä, ne kierrän kaukaa, rantaviiva ja ulkoilu kiinnostaa sielläkin
17.03.2015 23:03
Tuntuu, että ainoa motiivisi arvostella on kateus.
Jokaisella naisella on oikeus synnyttää silloin kun haluaa, eipä meillä ulkopuolisilla ole siihen paljon sanomista. Onhan monissa muissakin hyväpalkkaisissa viroissa naisia ja hekin synnyttävät, ei tämä sen kummempaa. Se on järjestelykysymys miten lastenhoito yms asiat järjestetään. Epäilen että tuskin sinäkään olisit jättänyt synnyttämättä jos olisit ollut samaisessa tilanteessa, jopa opettajat laskevat milloin on paras hetki synnyttää, ei se ole synnyttäjän vika, jos se nyt koskaan on kenenkään vika, jokainen ajattelee asiat omalta kannaltaan, niin sinäkin olisit tehnyt. Pykälät on pykäliä ja niiden kanssa luovitaan ja valitaan sopivin ratkaisu. En tiedä mistä moinen on lähtenyt liikkeelle mutta hieman ajattelematon toimittaja ja jopa yksityisyyttä loukkaava on moiseen asiaan puuttuminen, puuttuminen naisen omaan henkilökohtaiseen asiaan.
Mielestäni meidän naisten ei ole viisasta osoittaa kademieltä tämmöisessä asiassa kanssasisariaan kohtaan.
13.03.2015 20:28
Kyllä tekisi mieli sanoa, että aloittaja on tämän aloituksensa kanssa vähän...eikä ihan vähääkään. Mutta enpä sano...
Pienten lasten äitejä sinne eduskuntaan tarvitaan, eikä vaan näitä kuus-kasikymppisiä ikäloppuja. He ovat jo ennen eläkeikää ajaneet omat etunsa, että turhaan heitä sinne valitaan,
ylisuuriasoputumis ym etuja nauttimaan. Ikähaitarin siitä loppupäästä mieluummin pois kun alkupäästä.
Onnea vaan kaikille odottaville ja äideille ja isille vaalikamppanjaansa, paapat ja muorit ulos koko laitoksesta muuten olen sitä mieltä.
13.03.2015 11:24
Tuo kuulosti ensin ihan hienolta ajatukselta, mutta sitten rupesin miettimään, että miksi ihmeessä...
edelliset sukupolvet elivät onnellisena omaa elämäänsä ja tämä sukupolvi korjasi heidän jäljet, emmekä suinkaan vieneet kaikkea kaatopaikalle nyt minä elän onnellisena omaa elämääni...
se on kokonaan seuraavan sukupolven huoli ja murhe, miten toimivat kun se hetki koittaa, että jälkiäni korjataan.
Miksi minun pitäisi ajatella heidän puolestaan, miksi kuvittelisin , että he haluaisivat vain tukon rahaa, se on heidän asiansa, mitä sitten kierrättävät ja mitä jatkavat seuraavalle sukupolvelle.
Eli aion jatkaa onnellista elämää näiden romppeitteni keskellä niin kuin tähänkin asti.
Ainoa asia, jonka vuoksi kierrätän on oma ajatus ja haluni tehdä se.
Seuraava sukupolvi on sodan jälkeisen ajan sukupolvi, joka perii todella, sillä isovanhempamme elivät nuukasti ja eivät heittäneet mitään pois, no, me osaamme heittää poiskin mutta silti on kaikkea kertynyt niin rahaa kuin tavaraakin.
10.03.2015 21:52
YÖ on sulattanut kaiken,
muu on murentunut,
ja haihtunut taivaan tuuliin
http://youtu.be/CtiZkKpfW6M
09.03.2015 20:13
Totta kirjoitat, noista kataloogeista sun muista kirjasista, ei sitä koskaan myydessään saa sitä mitä niissä kuppien ja kappojen arvoksi kerrotaan.
Ystäväni halusi eroon kaikesta entisestä, siivosi nurkkiaan ja tilasi kotiinsa sitten ostajan ja vaikka pöydällä olisi ollut miten arvokasta arabiaa niin kuitenkin ostaja tarjosi aina tavaroista kaksikymppisen. Ostaja kävi useita kertoja ja aina hinta oli kaksikymppiä.
Jos kohdalle sattuu keräilijä, silloin saatat aarteestasi saada sinnepäin kohtuullisen hinnan.
07.03.2015 23:56
Kyllä pitäisi moinen palvelus tehdä.
Ikäni olen ollut se keräävä sukulainen, jolle kelpaa kaikki mikä ei kenellekään muulle kelpaa.
Perikuntien tavaraa olen säilönyt ja aina on ollut mielessä se tavaraan liittyvä tarina ja se juuri tekee vaikeaksi luopua.
Suurena johtoajatuksena on ollut että "kyllä aika tavaran kaupihtoo" ja onhan se joskus toiminutkin, vaan hyvin harvoin. Nuoriso ostaa Ikeasta mieluummin lastulevykalusteita kun käyttävät isoisoisän kokopuusta tekemää lipastoa. Vaarallista on ollut myös muuttaa aina vain isompaan asuntoon, johon mahtuu vaikka mitä.
Jokaisessa sukupolvessa on ollut käsistään käteviä ja kauniita käsitöitä en minäkään millään henno viedä kirpputoreille. Siis, en vielä, mutta kohta sekin aika tulee...
Äitini oli aikoinaan töissä astiakaupassa ja niitä astioitakin on huushollissa ihan liikaa, kauniita astioita, joita käytän tai sitten ne ovat vain kaappien täytettä.
Pahinta on tietenkin se, että olen lukenut kataloogeista minkä arvoinen tämä ja tämäkin kippo on, niin osaa senkin perusteella arvostaa, sitä ei nuorempi polvi vielä hoksaa, ehkä joskus. Kirjat ovat myös yksi heikoista kohdistani ja niistähän en luovu.
Joka kesä tuosta pihasta lähtee peräkärrillinen kaatopaikalle, niin ensi kesänäkin. Toivottavasti menee jo jokunen kärrillinen enemmän, silloin olisin hippusen sisäistänyt jo tuota otsikon hyvää lausetta.
06.03.2015 12:39
Brittisarjojen koukkuun olen jäänyt, niitä on niin helppo seurata jos joku jakso jää väliin, niin ei väliä, aina saa tarinasta kiinni seuraavassa jaksossa.
Erityisesti kiehtoo niissä esitettävät puutarhat ja maisemat, Midsommerin murhissa ja Neiti Marblessa ruusupuskat kukoistavat. Sitten oli tietysti nämä puutarharouvat, en muista mitä yrttejä olivatkaan nimeltään, kasvit olivat tärkeässä roolissa joka jaksossa, tosi kiva sarja, siinä istuttaessaan pelarguuneja tai nyppiessään laventeleita ratkoivat samalla rikoksia.
03.03.2015 02:14
Ei kait siitä mitään vahinkoja tullut kenellekään, joten jatka vaan onnellista naimissa oloa,
mitä noita menneitä murehtimaan kun on tämän päivän ilot sylissä.
03.03.2015 01:59
Onnea sinulle, olet vihdoinkin keksinyt sen,
Kaikkihan me olemme provokaattoreita täällä, enemmän tai vähemmän.
Sinä ilmeisesti kuitenkin ajattelet kun moista pohdit,
mie en kehtoo edes aatella, kunhan naputtelen ajankuluksi.
Hellurei ja hellät tunteet, nyt lähden ulos...
01.03.2015 13:04
Kvelling, kvelling...
Kansainvälinen tuomaristo voisi valita kauneimman ja laadukkaimman kappaleen ilman lavaesiintymisiä kuuntelemalla nauhoja vain. Varmasti löytyisi kaunein ja sointuvin.
Musiikki on aikansa lapsi ja musiikin esittäminenkin kertoo ajasta, jossa elämme.
Suvaitsevaisuutta tämä myllerryksien aika tarvitsee. On vain hyvä, että meidät ihmiset pannaan erilaisuuden eteen ja joudumme ratkaisemaan suhteemme siihen, jos aikaisemmin olemme sulkeneet silmämme.
Voi olla, että kappale ja esitys jää ilman yhtä ainoaa pointsia, se ei haittaa, ollaanhan me suomalaiset jo totuttu, ennenkin olemme onnistuneet lähettämään tähän musiikkikilpailuun
kauniita, lempeitä ja hempeitä, jotka ovat jääneet pisteittä.
01.03.2015 12:57
Niin, voin nauttia joka ilta konjakkini tai lumumbani lääkkeeksi ja se on ihan ok.
Silloin tuskin kirjoittelen tänne ja kyselen, mihin tämä johtaa,
Aloituksesta jäi vaikutelma, että aloittaja oli jotenkin huolissaan omasta
tissuttelustaan. En tiedä miten alkoholisti määritellään, onko kyse vain seuraavan aamun raikkaana olosta, mutta jos oman juomisen seuraus maistuu kitkerältä ja varsinkin jos vielä keksii syyn juomiseensa, ei ole pahitteeksi jos on huolissaan, vaikka kyse olisi vain tissuttelusta. Alkoholi tahtoo olla aine joka vie ensin pikkusormen ja sitten koko käden.
Nautintoaineena alkoholi on hyvää, nautitaan vaan ja hyvässä seurassa se maistuu vielä paremmalta ja kohottaa tunnelmaa.
01.03.2015 12:38
176 / 182