Ehdokkaan raskaus

Ninajoku

Kyllä pitää olla tyhmä nainen kun raskaana alkaa ehdokkaaksi. Toivottavasti ei valita. Ei ole oikein äänestäjiä kohtaan, heti jäisi äitiyslomalle ja hoitovavapaalle, ehkä 4 vuotta siinä menisi. Eri asia on, jos kansanedustaksi valittu jossain vaiheessa jää äitiyslomalle, mutta jo raskaana ollessa en hyväksy moista. Tämä koettiin jo aikaisemmin Riikka Mantereen kanssa, hän taisi päästä mepiksi.Onpa kuinka laillista tahansa, moraalisesti se on väärin. Joten ihan oikein, että telkkarissa toimittaja kyseli.

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, Raskaus on usein lahja, sanotaan.

H.

• ö-Öö

Kiintoisa näkökohta-

Totta, naisilla tapana synnyttää lapsia. Eikä se välttämättä ole aina mitenkään asioitten hoitamisen kannalta hyvin soviteltvissa. Ihan yleinen ongelma työmaailmassa. Ei mun mielestä mikään sukupuolirasistintinen asia, ihan vaan tosiasia.

En tiedä. kuka kansanedustaja ehdokas on raskaana. Sinällään asia teknisesti hoidettavissa varamiehen kautta. Mutta jotenkin tuleee mieleen just äänestäjien harhaanjohtaminenkin. Jos äänestää jotsin, joka ei ota duunia vastan, kenelle se ääni loppujenlopuksi meneekin?

Mutta kun maassa tasa-arvo, naisilla oikeus olla kansanedustaja-ehdokkaina. Käytytäänkö tässä tapauksessa tasa-arvoa väärin, se kiintoisa seikka miettiä.

=DW=

• 98364812

Hämmästyin nyt =DW=, että osaat kirjoittaa d u u n i a, mutta et b i l e e t? Olisit kirjoittanut tuunia, koska minua häiritsee tuo sinun pileet.

• EI-pääse-ei-huolta

Tämä raskaana oleva ehdokas onkin VAIN sitävarten ehdokkaana
      että saa HYVÄT ÄITIYS RAHAT
      EI HÄNTÄ KUKAAN VIISAS ÄÄNESTÄKKÄÄ,

• Miten ehdokkaana olo vaikuttaa äitiyspäivärahaan?

• korppis kirjoitti:

Miten ehdokkaana olo vaikuttaa äitiyspäivärahaan?

Siinäs huomaat, että on täällä meillä porukka valistamassa äänestäjiä?

Eräs huutaa suurin kirjaimin Soinia, Väyrystä ja joskus Kekkosta j.n.e.

On tuleva siis vilkas keskustelu ja harmi, tai onneksi lähdet sinne toisaalle kevättä katsomaan, koska täällä ei puheet/kirjoitukset tule olemaan kovinkaan kaksiset.

Niin, jos otaksuisin jotain, kun en tiedä tätä odottavaa ehdokasta.

-Olisiko paikkakunnan ns. "ääniharava" ja saisi äänillään puolueelleen lisäpaikkoja?

-Voisi hänellä olla myös niin hyvä "turvaverkko", että lapsen saanti ei siihen vaikuta, jos itse haluaa osallistua istuntoihin.

Äidillänikin oli niin hyvä turvaverkosto, kun kolme lasta saunassa synnytti, niin Luoja soi, että ne tapahtui iltayöstä, lehmien lypsyn jälkeen ja sodasta palannut isäni katsoi sen aikaa, kun äitini kävi aamulypsyllä. :-))

• Meillä on ehdokkaana kahden alle kolmivuotiaan lapsen äiti. Mietin kuinka arki järjestyy jos henkilö valitaan. Ei silti, onhan lestaadiäiditkin selvinneet työelämässä vaikka ovat olleet alvariinsa raskaana.

• ö-Öö

Lestaateja vähemmän duunissa, tai siis miehiä kyllä.Ei kaikilla ole 17-sta lasta, ongelmana usein vanhaksi jäänyt koulutus.Siinä vaiheessa, kun lestaatiolainen kerkiäisi päivittämään ammattitaitonsa ja töihin, muilla onkin jo parinkymmenen vuoden työkokemus ja vuosien varrella hankittu lisäoppeja.

Ja kun ikänsä touhunnut kakaroitten kanssa, sieltäpä niitä duuneja piisaa.

Sinällään ei kuitenkaan paljoa ihmetytä, jos on eturessu täynnä ja vaaleissa ehdolla. On noita ollut muitakin.Oli jokin imetysjuttu, sitä ihmettelin enenpi, olettaisi kääryleen häiritsevän omaa ja muiden duunia.Olin aina kuvitellut, että kansanedustajan varamies astuu kehiin, jos itse edustaja ei. Vaan, kuulin jostain, ei koske sairiksia, ei vanhempainvapaita.Kokoomus menossa oppositioon, että Rädystä rivikansanedustaja, kaitpa sen voi sovitella perhenlisäykseen helpommalla, kuin ministerin postin.

=DW=

• äiskäily

Jaa'a, no entäs jos tulee raskaaksi viikko sen jälkeen kun on valittu eduskuntaan? Tai jos joutuu isoon auto- onnettomuuteen just kun on valittu, ja sairaslomaan menee vuosia? Sairastuu syöpään ja on sairaslomalla vuosia?
      Kysytäänkö miespuolisilta ehdokkailta jäätkö isyyslomalle? No, ei!

• ö-Öö

Mun muistin mukaan ainakin muutamat kertoneet asiasta. Mun käsityksen mukaan Rädyltä kyseli nimenomaan naistoimittaja raskausassioistakin. Sinällään outoakin, ei tollasta ole tapana ottaa puheeksi, kiellettyäkin, kun kerran kyse duunipaikasta. Ja jostain tosiaan kuulin, vanheimpain vapaat ja sairikset eivät vaikuta kansanedustajan postiin, ei muistkaan työpaikoista saa antaa lisäääntymisen takia potkuja.

=DW=

• Kyllä tekisi mieli sanoa, että aloittaja on tämän aloituksensa kanssa vähän...eikä ihan vähääkään. Mutta enpä sano...

Pienten lasten äitejä sinne eduskuntaan tarvitaan, eikä vaan näitä kuus-kasikymppisiä ikäloppuja. He ovat jo ennen eläkeikää ajaneet omat etunsa, että turhaan heitä sinne valitaan,
      ylisuuriasoputumis ym etuja nauttimaan. Ikähaitarin siitä loppupäästä mieluummin pois kun alkupäästä.
      Onnea vaan kaikille odottaville ja äideille ja isille vaalikamppanjaansa, paapat ja muorit ulos koko laitoksesta muuten olen sitä mieltä.

• Ninajoku

Siis nythän oli kyse siitä, että raskaana aikoo olla ehdokkaana. Tietoisesti. Eri asia, jos myöhemmin tulee raskaaksi. Ja jos on pieniä lapsia, niin on muillakin. Ikinä minä en olisi mitään työpaikkaa hakenut ollessani jo raskaana (4 lasta). Ei nykyaikana ole pakko lasta tehdä juuri silloin ja silloin. Enkä usko, että tämä raskaana oleva on juuri hetkessä päättänyt ilmoittautua ehdokkaaksi, kyllä siinä on pitänyt olla tietoa jo kauan aikaa sitten. Ja sitten onkin hankkiuduttu raskaaksi. Tämä on minusta törkeää. Vaikka törkeitähän kaikki päättäjät ovat, ajattelevat vain itseään. Kyllä todellakin äitiyspäiväraha tulisi olemaan valtava, sehän lasketaan palkan mukaan. Ja kansanedustajana on mahtava palkka, eiköhän palkkaa taas kohtata nosteta ainakin 30 %. Siis kansanedustajan ja ministerin. Tavalliset palkansaajat saavat nuolla näppejään!

• Tuntuu, että ainoa motiivisi arvostella on kateus.
        Jokaisella naisella on oikeus synnyttää silloin kun haluaa, eipä meillä ulkopuolisilla ole siihen paljon sanomista. Onhan monissa muissakin hyväpalkkaisissa viroissa naisia ja hekin synnyttävät, ei tämä sen kummempaa. Se on järjestelykysymys miten lastenhoito yms asiat järjestetään. Epäilen että tuskin sinäkään olisit jättänyt synnyttämättä jos olisit ollut samaisessa tilanteessa, jopa opettajat laskevat milloin on paras hetki synnyttää, ei se ole synnyttäjän vika, jos se nyt koskaan on kenenkään vika, jokainen ajattelee asiat omalta kannaltaan, niin sinäkin olisit tehnyt. Pykälät on pykäliä ja niiden kanssa luovitaan ja valitaan sopivin ratkaisu. En tiedä mistä moinen on lähtenyt liikkeelle mutta hieman ajattelematon toimittaja ja jopa yksityisyyttä loukkaava on moiseen asiaan puuttuminen, puuttuminen naisen omaan henkilökohtaiseen asiaan.
        Mielestäni meidän naisten ei ole viisasta osoittaa kademieltä tämmöisessä asiassa kanssasisariaan kohtaan.

• eppu2

Edustajan duuni on aikaa vievää ja henkistä kanttia kysyvää. Ajatella voisi mikä on lapsen etu.

Muuten olen sitä mieltä, että koska eri-ikäiset ihmiset tätä maata asuttaa, niin eduskunnassakin ikähaitaria saa olla.
      Eikä tämä nuoremman polven hallituskaan nyt ole kovin loistanut.

• EI-luottettava-

OnnenOnkija on tämä raskaana oleva ehdokas, on hoksannu alkaa ehdokkaaksi jos joku tyhmä häntä äänestääisi, ja hän saisi HYVÄT RAHAT kun jäisi äitiyslomalle, hah, ei mene täydestöä tämä edokas,
      huijari se on jo ensiesiintymisellään,

• ParempiNikittäKertoilla

Kuinka moni ehdokkaista tulee valituksi? Onko todennäköistä, että jo. äiti tulee valituksi. Suurin osa yli 1200 ehdokkaasta on lähtenyt mukaan vain kerätäkseen ääniä oman puolueensa edustajille. - Itse mietin yhden ainoan kerta tosissani, olisinko lähtenyt mukaan, kun pyydettiin. Hauskaa on se, kun kahden erilaisen puolueen edustajat ovat aina välillä yrittäneet houkutella ehdokkaakseen.

• EnÄänestäNuoria

Hyvät päivärahat eli täysi kansanedustajan palkkio tulossa, jos läpi pääsee. Ihan kiva äitiysloma.
      (Maailma vilisee ja tursuaa ihmisiä, ja meillä lasten purkamista pidetään helvetin ylevänä. Joku se on meikäläisenkin tehnyt, mutta eipä kiitellä mua eikä tekijöitä.)

Mitä täällä suomi24ssa on tapahtunut? Ei välimerkkejä nimimerkkiin??

• katsotaan-kuinka-käy

kaikki ne jotaka on raskaana tai suunittelevat heti uutta raskautta, OVAT HUIJAREITA,
      eihän niistä ole yhtään mitään hyötyä eduskunnassa kun makaavat ja hoitavat pikkulapsia ainaki 3 vuotta täydella äitiyspäivärahalla, huh huh
      ei kannata YHTÄÄ HUIJARIA enään äänestää eduskuntaan,
      eiköä ainuttakaa FANTTASTISTA politikkoa,
      eikä tuulihattuja kuten joskus STUPUPUKKA vaikutti tuulihatulta, oliskohan tuo viisastunu ???? jää arvailuksi,,
      VAIN PÄTEVIÄ kokeneita, luotettavaia tohtorinarvoisia ihmisiä joilla ON OIKEASTI VASTUUNTUNTO koko suomen selviytymisestä Kataisen ja Urpilaisen tekemien suurten töppäilyjen jäljiltä taas jaloilleen,
      kovin sekava lauma on ollu nykyinen hallitus heh heh
      kuin rähjäävä rottalauma jotka tappelevat ainosata namupalasta.

• samalla_lailla_

Aloittaja on oikeassa. Pitäisi tehdä laki, että 20 - 40 vuotiaat naiset eivät saa hakeutua mihinkään. Ainakin pitäisi olla lääkärintodistus raskaustestistä. Se olisi sitä tasa-arvoa.

• Viatonsivullinen

Ei kannata asettua ehdolle jos odottaa lasta. Kannattaa keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, varsinkin kun molemmat ovat aikaavieviä isoja asioita.
      Tuntuu ettei ehdokas oikein osaa päättää mitä tekisi.
      Nykyään on muotia esiintyä tiedotusvälineissä melkeinpä "viimeisillään" onkohan
      lapsia putkahdellut peräti takahuoneisiin.

• Ainakin minulla lapsen saaminen vei niin paljon energiaa että en olisi jaksanut enkä ehtinyt keskittyä yhteisten asioiden hoitamiseen ainakaan muutamaan vuoteen.
      Neljän vuoden kuluttua voisi yrittää uudelleen, silloin lapsikin olisi vähemmän huomiota vaativa.
      Vaan mikä minä olen puhumaan muiden puolesta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3800
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      182
      3035
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2946
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2431
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2230
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1437
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1388
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe