Vapaa kuvaus




https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

  1. Tuskin kuollut ihminen enää muokkailee, mutta kuolema kylläkin.
    Mitä lähempää se omaisen mukaansa tempaa niin sitä enemmän jälkeen jääneiden elämä siitä muuttuu.
    Arvomaailma siinä usein menee uusiksi ja asioiden tärkeys elämässä muuttuu.
    Kovin pienistä ei jaksa enää nipottaa ja muutenkin näkee elämän suuremmissa kaarissa.

    Tuo hiiret hyppii pöydällä, tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta,
    tai ehkä sen voi kuvitella tilanteessa, jossa kovin hallitseva ihminen on jättänyt paikkansa niin nekin jotka eivät ole aikaisemmin uskaltaneet suutaan aukaista sen sitten tekevät.
  2. Kun itse olin vastaavassa tilanteessa vuosia sitten, mieli myllersi pelkojen ja huolien keskellä, tuntui, että elämässä oli vain ajatuksia jos...jos... ja kun.
    Sisimmässään sen tiesi vaikka ajatusta ei silloin millään halunnut hyväksyä mitä siinä tilanteessa oli kerran oleva edessä. Viipalekuvien kertoma todellisuus tuntui silloin niin lohduttomalta. Piti vain hyväksyä elämän yksi realiteetti, ettei täältä yhtä aikaa lähdetä vaikka kuinka rakastetaan toisiamme ja kaikki tuntui niin epäoikeudenmukaiselta.

    Joka aamu oli herättävä ylös ja uskottava että jokaiseen päivään löytyy jostain se sen päivän valo ja ilo. Pienet arkipäiväiset asiat kantoivat ja varsinkin yhteiset eletyt ja koetut muistot käytiin moneen kertaan läpi ja naurettiin...no joskus itkettiin.

    Monilla sairauksilla on hyvin erilaisia ja tasoisia vertaisryhmiä, itse tutustuin syöpäjärjestön kautta moniin. Vertaisryhmällä on uskomaton voimistava ja lohduttava voima. ei tarvita kuin yksi ihminen jolle voi jakaa päivänsä ajatuksia ja huolia Se helpotti kun huomasi etten ollut yksin saman asian edessä, meitähän oli monia ja tekniikka skypet ja sähköpostit helpottivat yhteydenpitoa useasti.
    Toisen ihmisen kanssa jakaminen musertaa isonkin murheen möykyn...

    Oli niin vaikeaa nähdä elämästä mitään hyvää kun puolison rinnalla sai sairauden kanssa kipuilla kuukausia, mutta jälkeenpäin sitäkin aikaa katsoo kiitollisuuden ja lämpimien muistojen silmillä, olihan sekin aika meidän yhteistä aikaa...
  3. Aika hyvä, ajan paljon, ympäri vuoden kelissä kuin kelissä.
    Tykkään ajamisesta ja kaasujalka saisi olla joskus tiukempi.
    Ylinopeus sakkoja kerran ja parkkisakkoja kahdesti, Järvenpäässä parkkihallin kiekko unohtui ja siitä sain maksaa.
    Jyv äskylän rautatieasemalla kyttää pari valvojaa koko ajan, varokaa paikkaa, Jyväskylässä on muutenkin kalliit parkkimaksut, että keskusta tekee mieli kiertää kaukaa.

    Tällä hetkellä on mysteerio, jota ei tällä naisenlogiikalla tahdo millään ymmärtää ja se on peräkärrin peruuttaminen ja kääntäminen. tekee mieli ottaa irti ja kieputella se oikeaan asentoon, mutta jospa sekin joskus menee , ennen kuin peräkärrin nurkka uppoaa takaoveen.

    Perheen jälkikasvua komentelen, kun en kehtaa sanoa, että aja nyt p... hiljempaa, kerron kierrellen ja kaarrellen, että tässäkin kohtaa on sattunut sitä ja tätä ja tuota.
    Tokko tuo tehonnee, kuhan höpöttelen.