Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Lähinnä tulee mieleen sairaus, mitä ihmettä hän tekee kymmenillä paistinpannuilla.

Aikamoinen avunhuuto, mutta kukaan ei ole kuullut.
  2. Kun itse olin vastaavassa tilanteessa vuosia sitten, mieli myllersi pelkojen ja huolien keskellä, tuntui, että elämässä oli vain ajatuksia jos...jos... ja kun.
    Sisimmässään sen tiesi vaikka ajatusta ei silloin millään halunnut hyväksyä mitä siinä tilanteessa oli kerran oleva edessä. Viipalekuvien kertoma todellisuus tuntui silloin niin lohduttomalta. Piti vain hyväksyä elämän yksi realiteetti, ettei täältä yhtä aikaa lähdetä vaikka kuinka rakastetaan toisiamme ja kaikki tuntui niin epäoikeudenmukaiselta.

Joka aamu oli herättävä ylös ja uskottava että jokaiseen päivään löytyy jostain se sen päivän valo ja ilo. Pienet arkipäiväiset asiat kantoivat ja varsinkin yhteiset eletyt ja koetut muistot käytiin moneen kertaan läpi ja naurettiin...no joskus itkettiin.

Monilla sairauksilla on hyvin erilaisia ja tasoisia vertaisryhmiä, itse tutustuin syöpäjärjestön kautta moniin. Vertaisryhmällä on uskomaton voimistava ja lohduttava voima. ei tarvita kuin yksi ihminen jolle voi jakaa päivänsä ajatuksia ja huolia Se helpotti kun huomasi etten ollut yksin saman asian edessä, meitähän oli monia ja tekniikka skypet ja sähköpostit helpottivat yhteydenpitoa useasti.
    Toisen ihmisen kanssa jakaminen musertaa isonkin murheen möykyn...

Oli niin vaikeaa nähdä elämästä mitään hyvää kun puolison rinnalla sai sairauden kanssa kipuilla kuukausia, mutta jälkeenpäin sitäkin aikaa katsoo kiitollisuuden ja lämpimien muistojen silmillä, olihan sekin aika meidän yhteistä aikaa...