Mielijuoma?

...

Noh, vettähän sitä käytännössä juo janoonsa.

Mutta näitä nautintoaineitakin, itse pidän keskarista, etenkin Koffista. Sitten juon mielelläni Meukovia, tahi Hennessey konjakeita. Myös Jack Daniels tai Four Roses maistuu hyvin viskipuolelta. Ja Koskenkorvahan se on se suomalaisen mielijuoma aina.

Millaisista alkoholijuomista muut palstalaiset pitävät ?

=DW=

36

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeptis

Olisi mielenkiintoista järjestää sokkotestit suomalaisilla standardilaagereilla.

Samoin konjakit omaan testiinsä ja jenkkiviskit omaansa.

Olisi vaara, etteivät merkit osuisi kohdalleen.

Minun suussani maistuu campari juuri puristetun appelsiinimehun kanssa.

• vesi vanhin

Janoon vesi.
      Mikään väkevämpi ei ole hyvää, miksi pitäisi ollakaan.
      Pään sekoittamiseenhan kaikki ne tähtäävät.
      Toki varmaan jokin naisdrinkki, jossa on Smurffi-juomaa, Peikko-limsaa ja tippa siruunaa, voi olla suuhun hyvääkin.

• ...

Hehee.

Muistui eräs ilta yhdessä paarissa mieleeni. Oli selkeä promilleraja paaritiskillä. Sen läpäisi, jos osasi suunnilleen sopottamata tilata paukun nimeltä "Tupu Pununa Kossu".

Ei alkoholi tähtää "pään sekoittamiseen". Voi sitä siihen käyttää ja käytetäänkin. Mutta sitä käytetään erittäin paljon ihan nautintoaineena ja virrkistykseksi. Miten muuten suhtaudut seksiin, onko se pelkästään lasten siittämistä varten? Tai raikkaaseen ulkoilmaan, onko se sitten hapen saamisen parantamiseksi keksitty, tai kaffiin, onko se muka jokin ihmiselle välttämätön vitamiinien lähde?

=DW=

• vesi vanhin
        ... kirjoitti:

Hehee.

Muistui eräs ilta yhdessä paarissa mieleeni. Oli selkeä promilleraja paaritiskillä. Sen läpäisi, jos osasi suunnilleen sopottamata tilata paukun nimeltä "Tupu Pununa Kossu".

Ei alkoholi tähtää "pään sekoittamiseen". Voi sitä siihen käyttää ja käytetäänkin. Mutta sitä käytetään erittäin paljon ihan nautintoaineena ja virrkistykseksi. Miten muuten suhtaudut seksiin, onko se pelkästään lasten siittämistä varten? Tai raikkaaseen ulkoilmaan, onko se sitten hapen saamisen parantamiseksi keksitty, tai kaffiin, onko se muka jokin ihmiselle välttämätön vitamiinien lähde?

=DW=

Ihan hyvin on meille seksi maittanut, ilman lisääntymisen tarkoitustakin. Varsinkin niin.

• ...
        vesi vanhin kirjoitti:

Ihan hyvin on meille seksi maittanut, ilman lisääntymisen tarkoitustakin. Varsinkin niin.

Entäå kahvi ?

Mun mielikahvi on Irish Coffee. Mieluiten tehty Jameson-viskiin.

=DW=

• vesi vanhin
        ... kirjoitti:

Entäå kahvi ?

Mun mielikahvi on Irish Coffee. Mieluiten tehty Jameson-viskiin.

=DW=

Juhula Mokka. Tavallisilla asioilla en briljeeraa.
        Tykkään kärkkäreistä.
        Ja Tyrnävän pottuloista.
        En Tyrnävän pottuviinasta.

• ...
        vesi vanhin kirjoitti:

Juhula Mokka. Tavallisilla asioilla en briljeeraa.
        Tykkään kärkkäreistä.
        Ja Tyrnävän pottuloista.
        En Tyrnävän pottuviinasta.

Jaa pottuviina.

Ei kuulu suurimpiin suosikkeihin, jotenkin, ei ole tarpeeksi pontikan makuista. Juon mieluummiin värillisiä juomia, just konjakkia ja viskiä. Ja onhan se keskarikin värillistä. Keskarissa kotimaisista pidän just Koffista ja Kukosta, ulkomaisista sitten enenpi tummat oluet, vaikkapa nyt arkipäiväisesti Guinnesista.

Tässä pikapuoliin tulossa myyntiin suomessa tehtyä viskiä alkoihin, hitto, kun ei muista nimeä. Jokatapauksessa, sitä on jo tammitynnyreissä kypsymässä jossain päin suomea. Harmi, että siitäkään ei oikein löydä tietoa oikein mistään. Mahtaa olla hupaisa fiilis viskitehtailijall, kun tavaraa alkais olemaan myyntivalmiina, mutta kun ei saa mainostaa yhtään missään, miten helekutassa markkinoit sitä?

=DW=

• .. ..
        ... kirjoitti:

Jaa pottuviina.

Ei kuulu suurimpiin suosikkeihin, jotenkin, ei ole tarpeeksi pontikan makuista. Juon mieluummiin värillisiä juomia, just konjakkia ja viskiä. Ja onhan se keskarikin värillistä. Keskarissa kotimaisista pidän just Koffista ja Kukosta, ulkomaisista sitten enenpi tummat oluet, vaikkapa nyt arkipäiväisesti Guinnesista.

Tässä pikapuoliin tulossa myyntiin suomessa tehtyä viskiä alkoihin, hitto, kun ei muista nimeä. Jokatapauksessa, sitä on jo tammitynnyreissä kypsymässä jossain päin suomea. Harmi, että siitäkään ei oikein löydä tietoa oikein mistään. Mahtaa olla hupaisa fiilis viskitehtailijall, kun tavaraa alkais olemaan myyntivalmiina, mutta kun ei saa mainostaa yhtään missään, miten helekutassa markkinoit sitä?

=DW=

"Suomalainen viski maailman boutique-viskien joukkoon"

http://www.tekes.fi/nyt/uutiset-2014/fiiliksen-uutiset/teerenpeli-suomalainen-viski-maailman-boutique-viskien-joukkoon/

• ...

Ai niin. Mun mieliviski on Glenmorangie-viski.

=DW=

• sitroen.

Hyshyshys!
        Se sanahan alkaa olla kiellettyjen joukossa kuten niin monet muutkin, perinteiset suomalaiset sanat. Esimerkiksi N33keri, Muctilainen ja monet muut. Kohta meillä on rikospoliisin lisäksi "AJATUSRIKOSPOLIISI". Ja sitäkään ei pian saa kertoa, ettei niitä valejuutalaisia eli kasaareja Aatu tappanutkaan kuutta miljoonaa vaan ihan muutamia kymmeniä tuhansia korkeintaan. Tästä pääsee jo ainakin Saksassa ja Itävallassa 12 vuodeksi linnaan jos tämän paljastaa. Se kuusi miljoonaa kun on kyseisen joukkion monta sataa vuotta vanha taru joka sopivan tilaisuuden tullen otettiin käyttöön ja määrättiin "totuudeksi" eikä sitä saa edes tutkia, asia on tabu.

Siitä viskistä ja muusta kielletystä löytyi ajankohtainen ajatelma http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2014/10/ajatusrikosyhteiskunta-lahenee.html
        Kannattaa lukea ja havainnoida, pitääkö ajan kuluessa paikkansa vai tuliko jollakulla huti.

PS. Jokohan pitäisi Irish Coffeen puuttuvat raaka-aineet tuosta lähikaupasta käväistä hakemassa...? Kahvia minulla on jo.

• Mä en oikeesti tykkää mistään alkoholipitoisista juomista mutta lääkärit ovat kehoittaneet juomaan lasin pari punasta (mieluiten) päivässä, mutta en jaksa niin paljoa joten otan koko annoksen perjantai-iltana. Tai sitten jaan perjantain ja lauantain kesken. Olutta käytän joskus tukanpesuun ja rommia kaadan Lutusen teehen. Se tykkää kaks yksimaltaisista skottilaisista whiskeysta ja parista konjakkimerkistä.
      Vesi ja maito ja hedelmäsmoothiet sopii mulle, kuuma suklaajuoma ja macchiato aamusta on hyvää.

• k/k

Jos olis pakko jotain ottaa ja kalja laskettais joukkoon niin leffe olut.

• ...
    • Gammel Dansk

Lattekahvi maistuu. Vahvoista Gammel Dansk on maukkain ja paras. Auttaa joka vaativaankin jos sellaisia sattuu olemaan. On tehty yrteistä. Harmi ettei tätä saa ostaa enää ruotsin laivoilta.

• Viaton sivullinen

1. Viinasta pitää tulla mukavaan tilaan, eihän sitä muuten kantsi ottaa.
      2. Seksi on lastentekoa sekä nautintoa varten.
      3. Raikas ilma ihmisen hyvinvoinnin kannalta tärkeä, myös nautinto.
      4. Kahvi on seurustelujuoma ja nautinto. Stimuloi minuakin, antaa potkua.

• maggara fani

Alkoholin maistelu aloitettiin Marlin Omenaviinillä eli ommppujytällä. Sittemmin tuli tavaksi tilata soittoruokalassa Jallua vissyllä. Nykyään yleisimmin Kossu Jahvalla. Olut ei liiemmin tunnu maistuvan koskapa jääkaapissa vieläkin odottaa käyttöä juhannukseksi ostettu olutpurkki. Oli tarkoitus huuhdella sillä alas grillimakkara.

• .mollis

Riippuu vähän tilanteesta, saksalainen savuolut; Aecht Schlenkerla Rauchbier Märzen, tai sitten vaikka Hoegaarden (kesäpäivän janojuoma terassilla tai kalan kyytipojaksi).

En käytä väkeviä. Jos hirvee flunssa iskisi niin kolmen tähden jallua teehen.

• tilausvaikeuksia

Heh.. Sattu sulle sitte mieliolueksi tuommoinen näppärästi lausuttava Aecht Schlhleg...

• .mollis
        tilausvaikeuksia kirjoitti:

Heh.. Sattu sulle sitte mieliolueksi tuommoinen näppärästi lausuttava Aecht Schlhleg...

No joo, mä pyydän ihan vaan saksalaista savuolutta se slenkkkk, kyllä ovat ymmärtäneet :) Nyt on suomalaisiakin tullut pienpanimoilta.

• henrjii
        .mollis kirjoitti:

No joo, mä pyydän ihan vaan saksalaista savuolutta se slenkkkk, kyllä ovat ymmärtäneet :) Nyt on suomalaisiakin tullut pienpanimoilta.

Ennenvanhaan kun sitä kännissä olisi alkon tiskiltä kysynyt, niin varmaan olisi jäänyt saamatta.

• henrjii

Viskeistä Segra,m VO, kullankeltainen, keskitäyteläinen, terävä, hennon hedelmäinen, viljainen, eikä siitä tule krapulaa.
      Vodkasta, taas Stolisjana, oluista joku tumma, esim kilkkenny

• henrjii

Niin ja bdädeistä
      Ibits XO jäi maintsematta, hyvä hinta laatusuhde

• Valion Luomu-maito ja salkku.
      Halpa salkku.
      Maito ei saa olla käynyttä.
      Tai...paitsi jos ottaa Lumumbaa.
      Ja on verevä olo.
      Työ-elämän peruja osaan kyllä diivailla erilaisilla merkeillä.
      Jos joku toinen maksaa.
      Jameson on kännissä helppo
      ja sit..ja...ja...jameson.

H.

• .mollis

Onks salkku salmiakkaikossu?
        Vai kantokassi sille maidolle?

• Nautiskeluun

Olen tilannut omaa lemppariani myös baaritiskiltä: pitkä lasi puolilleen piimää ja toinen puoli appelsiinituoremehua, sekoitus ja aaaahhhh ... Hyvää. Baarista ei tosin löytynyt piimää, heh. Alkon juomista ei oikein maistu kuin punainen terveysjuoma ja skumppa.

• ent. siivoojaparka

Tanskan Kuninkaallisen Hovituottajan Harboen alkoholiton siideriluonteinen omenajuoma ilman sokeria.

Alkoholia käytän vain käsien desifioimiseen. Kai siitä ihon läpi menee vereen sen verran minkä alkoholia tarvitsen ollakseni vielä tavallista pöpperöisempi.

• Viaton sivullinen

Pois on jäänyt työpaikan muijien kanssa istumiset keskustan baarissa, ei ole
      tärkeitä kokouksia, joissa selvitettiin kaikki asiat p e r u s t e e l l i s e s t i.

• .,.

Kokkelpiimää, kun ryystää leuanympärys valkoisena, niin tuntuu makoisalta.

• L - L

Jos ottaa ensimmäisen paukun XO-Hennesyä niin makuaisti on kaikilla turtunut niin paljon, ettei seuraavalla ole väliä vaan perus Monnet menee täydestä.
      Sen jälkeen juoma saa olla vaikka St Remy brandyä sitten xxx-jaloviina on sopiva päihde.

Viskeissä sentään on selkeät erot valmistusmaiden välillä johtuen raaka-aineista ja valmistusmenetelmistä.
      Tietenkin tynnyrikypsytys vaikuttaa mutta olen itse niin kehno tuntija, etten osaa arvostaa mallasviskejä jyväviskeihin verrattuna.

Ensimmäisessä drinkissä joku tottuneempi erottaa jopa esimerkiksi Skotlannin valmistusalueita.

• ...

Samoilla mielipiteillä.

Se on tosi, eka lasillinen kunnon viskiä tai laadukasta konjakkia on se tärkein. Ns. "loppupeleissa" se ja sama, inkälainen juomapullo sitä tuolinjalan vieretä löytyy.

Alkomahoolia voi nauttia niin monin tavoin. Kyllä osaan juu juopotellakkin. Mutta mä voin käydä paarissa ottamassa sen yhden viskin. Aika usein tulee muuten otettua bourbonia, nykyisin yllättävän usein Jim Beamia. Kyllä mulle skottilainenkin viski maistuu, eikä Tenesseläinen Jack Daniels ole mitenkään epämieluusaa. Mutta mun makuun bourbon-viskit kai sitten on mitä eniten juon.Vaikka siis mieliviskini onkin Glenmorangie.

=DW=

• Lämmittelyyn

Viski on kuin kissan pissaa, sitä ei juo erkkikään sinällään. Mutta talvikylmällä laavun nuotiolla tai vaikkapa hiihtolenkin jälkeen kotonakin kun panee sitä kuuman kaakaon mausteeksi, niin se menettelee. Rommi tosin on parempi vaihtoehto.

• alkolaki

Punaviinin ystävä olen jos alkoholijuomista on kyse. Olut on myös aivan hyvä juoma jos ei pidä mehuista eikä vettäkään tule aina juotua.
      Onhan niitä hienoja juomia eri tarkoituksiin paljonkin, esim. amaretto, dijoon de cassis, yrttiliköörit .

• Pitää juoda tarpeeks

Nesteitä tulee juoda noin pari litraa päivässä. Toivon todella, että se määrä ei ole sinulla viiniä ja / tai olutta. Sen pitää olla no. vettä tai mehua, ruokajuomatkin saa laskea mukaan. Koetapa jostain ihan itse selvittää, miksi riittävä nesteytys on tärkeää.

• normaaliko
        Pitää juoda tarpeeks kirjoitti:

Nesteitä tulee juoda noin pari litraa päivässä. Toivon todella, että se määrä ei ole sinulla viiniä ja / tai olutta. Sen pitää olla no. vettä tai mehua, ruokajuomatkin saa laskea mukaan. Koetapa jostain ihan itse selvittää, miksi riittävä nesteytys on tärkeää.

Vanhuksellokos sitä ollaan nyt antamassa nesteytys ohjeita.

• Huono olen juomaan alkoholijuomia, joten pitämiseni on hyvin ulkokohtaista.

Syystä olen viime aikoina kuunnellut paljon Juha Vainion lauluja ja siellä eräässä puhutaan tikkuviinasta. Kauan ihmettelin mitä ihmeen ainetta se oikein on, kunnes goog... aina voi oppia jotain uutta.

Toiseksi pidän ranskalaisista autoista, joten renaulttti se viehättää juomanakin,
      mahtaako olla konjakkia.

• Viaton sivullinen

Salpparin kisoissa on kiva istua katsomossa ja siemailla terästettyä kaakaota termarista. Hyvässä seurassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2458
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1858
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1766
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1295
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1218
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1178
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1058
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1050
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      904
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      882
    Aihe