Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenna+on+jälleen+inventaarion+hetki
ohi+vilahtaa+taakse+jäänyt+vuoden+retki
Jääkö+syliini+muruja+sirpaleita+säröistä+suruista
vai+kannanko+olallani+vain+siistiä+sileää+siloista.
Eletyt+päiväni+eivät+kaikki+hyvin+menneet,+mutta+oikein+ne+kaikki+menivät.
Tämän+vuoden+helmeni+on+rosoinen+epämääräinen+värikäs+möykky+vain.
Tiedän+tulevien+päivien+muuttavan+kaiken+muistoiksi,+jotka+kerran+sain.
Arjen+rosot+siliävät,+surujen+säröt+hioutuvat+ja+rakkauden+värit+kirkastuvat.
Nyt+jo+tunnen+vain+iloa+ja+onnea+kohta+sulkeutuvan+vuoden+helmestäni.
*
https://youtu.be/TeiW3QCg8ew
30.12.2016 16:26
Aika+hauska+lista
-mankeli+on+varastossa,+tykkään+silittämisestä
-herätyskelloja+monta,+tarvitsen+muuhunkin+puuhaan+kuin+herättämiseen
-narut+kylppärissä+korvaa+naruhökötys+lattialla
-cd+torneja+ei+ole,+on+cd-+karmit,+panin+yhden+oven+kiinni+ja+niihin+karmeihin+tein+hyllyt,+sopiva+mitotus
-etesessä+tietty+lipasto,+jonka+päällä+on+kaikki+tuleva+ja+menevä
-kananmunan+keitin,+yksi+parhaista+vekottimista+huushollissa+
-poppanoita+ja+pitsejä+löytyy,+jos+sille+päälle+sattuu+ja+hyllypaperia
-valokuvat+on+seinillä
-kukkapylväs,+keikkuva+tosin,+huonekuusi+viihtyy+siinä+mainiosti
-salusiineista+tykkäisin+vaan+ei+ole+sopivaa+ikkunaa
Joten+tuon+listan+mukaan+melko+kelpo+mummila
30.12.2016 13:18
Mä+olen+vaki+käyttäjä,+enkä+voi+olla+minkään+parisuhdeterapian+tarpeessa+oleva+,+joka+leikkii+sitä+ja+tätä,+katsos+kun+parisuhdetta+ei+ole,+eikä+tule,+joten+älä+sinäkään+syytä++turhaan+jonnin+joutavista+asioista.+
Aarnion+tapaukseen+en+ole+tutustunut,+se+ei+kiinnosta,+jos+mies+töpeksii+elämänsä+niin+kuin+tuo+mies+on+töpeksinyt,+niin+koko+media+saisi+olle+minun+puolestani+hiljaa+koko+asiasta.+Tuomitaan+ja+sitten+kun+on+tuomionsa+kärsinyt,+voi+jotain+sanoa+vastaväitteeksi.+Kun+häntä+katselee+teeveestä+puhumassa+niin+ensimmäinen+ajatus+on,+että+mies+taitaa+olla+psykopaatti,+katse+sen+kertoo.
Ei+me+suomalaiset+mitään+tuon+kaltaisia+esikuvia+poliiseihin+tarvita.+Töttöröö+tyyppi+koko+mies+ja+kuvittelee+olevansa+muka+vielä+jokin+väärinkäsitetty++ja+kohdeltu+sankari.++Hyi+olkoon,+koko+mies+on+vain+jokin+omituinen+hapsinkakkiainen.+Kuitenkin+hänen+taustalla+on+ensi+sijassa+ollut+oman+edun+tavoittelu,+ei+mikään+muu.+
Sieltä+sä+saisit+niitä+narsistiluetteloita+kysellä,+etkä+täältä+tavallisilta+60++tyypeiltä.+Täällä+ei+ole+yhtään+narsistia,+ei+yhtään+psyykkisesti+sairasta,+kaikki+ovat+eläviä+hauskoja+vireää+elämäänsä+eläviä+aitoja+ihmisiä.+Joten+painu+suolle+sinäkin+tutkintoinesi+ja+noine++losdiaknooseisinesi.
30.12.2016 04:27
Voi,+voi,+että++sulle+on+käynyt+hassusti...sinne+on+nyt+kaikki+vuotanut...+mutta+mitä+tuo+haittaa+jos+kerran+on+vain+mainoksia...+elämässä+on+yleensä+hyvä+jos+joku+asia+ärsyttää...siitä+seuraa+katsos+äksöniä...+ja+siitä+seuraa+aina+jotain+hyvää
kyllä+sä+siitä+hyvin+selviät...pistät+vain+poweria+vähän+lisää...
30.12.2016 03:46
Hiillokseni+ei+puhallusta+kaipaa
hehkuu+omiaan+kun+kerran+liekki+sen+saa
lämpö+tuntee+sanat+you+and+me+and+forever.
Aina+se+kuulee+kuinka+kuu+kuiskii+ja+tähdet+tuikkii
avaruudesta+sumunsa+haroo,+auringosta+hehkunsa+kerää.
Hiillos+hehkuna+niin+kipinöi,+onnea+rakkautta+tulittaen+vain+jakaa.
Ne+lentävät+liitävät+huomiseen,+kiitävät+kohti…ooolalaaa...on+ihanaa+kun+rakastaa.+
*
https://youtu.be/-Gq9v8WZ0bg
*
tämä+on+ihana+kappale,+yksi+noista+nuoristaa+ihanista+miehistä+on+naapurini
...kaipaan+lähemmäksi+kaipaan...
(tulin+juuri+kotiin+ja+huomioin+tietysti+kaikki+neuvonantajani,+tämä+on+kirjoittetu+pienes+sieväs,+sopisin+hyvin+tuohon+taloin+porukkaan,
ja+tietysti+aamulla+karuttaa+niin+pirusti+mitä+tuli+tuli+nyt+kirjoitettua,...+elämä+on+ihanaa+kun+sen+oikein+oivaltaa.+ja+piste.+
hyvää+yötä+kirpuille+työtä...
30.12.2016 03:04
Herää+kysymys,+onko+ollut+tilanteita+esimerkiksi+sinun+työpaikallasi,+että+poissaolevien+koleegoitten++sairaskeromuksia+olisi+selän+takana+puitu+koko+porukan+voimin.
Eikös+tietoja+käsitellä+vain+hoitotilanteessa,+ei+muuten+vaan+rupatellen+kaverin+sairauksista,+*Ajatelkaas,+silläkin+semmoinen+vaiva...'+ei+ols+uskonut'+voin+vain+kuvitella,
29.12.2016 16:27
Joskus+voi+lautapelien+pelaamisesta+tulla+mukava+seuraleikki.
Korttipelitkin+on+hauskoja+seuraleikkejä,
Eilen+katsoin+elokuvaa+yöllä+(Alonely+place+to+die)+siinä+alussa+ne+pelasivat+hauskasti+pokeria,+panoksina+oli+kierremakooneja+ja+pullonkorkkeja.
29.12.2016 16:23
Olen+joutunut+monenlaisia+pesiä+viime+vuosikymmeninä+tyhjentämään,+mutta+koskaan+en+ole+ajatellut,+että+niissä+olevat+tavarat+olisivat+olleet+romuja.+
Tunsinhan+kaikki+ne+ihmiset+ja+jotenkin+päällimmäinen+tunne+siellä+oli+aina+haikeus.+Haikeus+siitä,+että+ei+tämäkään+'täti'+tai+kukanyt+sitten+olikaan,+enää+tarvitse+tätä+tavaraa,+jota+niin+elämänsä+aikana+arvosti.+Jotenkin+ne+tavarat+alkoivat+elää+ihan+erilaista+elämää+kun+niitä+käsitteli+ilman+esimerkiksi+tätini+kommentteja+ja+tuntemuksia.
Kipot+ja+kapot+tai+muut+jutut+kädessä,+ne+tavarat+kertoivat+kaikkea+sitä+mitä+olin+elämäni+aikana+kuullut+niistä+kerrottavan.
Sitten+ne+jatkoivat+elämäänsä+kuka,+mikä+missäkin+ja+monet+jatkavat+yhä+vieläkin+jossakin.
Tottahan+toki+pesään+aina+jää+jotain+mitä+kukaan+ei+halua+tai+ei+voida+kierrättää+tai+viedä+erilaisiin+keräyksiin+ja+sitten+loput+joudutaan+viemään+kaatopaikalle,+silloinkin+vien+vain+roskat+kaatopaikalle+en+romuja.
29.12.2016 15:44
Voi+mummin+myssykät…
Kiitos+Suomen-kieli+tästä+kirjoituksesta,+voisin+antaa+ainakin+viisi+lapasta+sinulle.
Äidinkielen+opettaja+muinoin+nosti+tuon+MA+jalustalle,+siellä+se+on+nämä+vuosikymmenet+ollut,+mutta+ollaanhan+sitä+hupatettu+ennen+häntäkin,+totta.
Edelleenkin+kun+reissuillani+poikkean+ABC+asemalle,+niin+juon+siellä+mikaelin+kahvit+ja+syön+agricolan+leivoksen.+Silta+historiaan+sekin.
Yleensä+historian+tieto+on+tällaisella+tavan+tallaajalla+niin+muruista+ja+sirpaleista,+niitä+sitten+pyörittelee+mielessään+ja+rakentelee+kaikenlaisia+kuvioita+ja+yhteyksiä.+Olisitpa+kertonut+mistä+sana+’rakas,+rakkaus,+rakastaa’+tulee+suomen+kieleen.+Jokohan+tuo+MA+pappismiehenä+moiset+piirteli+sanoiksi.+
Muutama+hassu+sirpale+kuleksii+mukana+rakkaus+sanasta,+ei+varmaan+kielihistoria+tunne+moisia+yhteyksiä,+kun+näen+tai+selaillen+vogue+lehteä,+tulee+mieleen+vogulinkielen+’rakkaus’+’lähellä’+(onhan+vogue,+muoti+sanan+lisäksi+myös+suosio+merkitys,+sopii+sekin+rakkauteen,+villitysten+ja+intohimojen+lisäksi),+Liitän+jotenkin+veneet+ja+verkkojen+vetämisenkin+rakkaus+sanaan.+Mistähän+kielestä+sekin+yhteys+löytyy.+Jopas+tuli+tähän+kirjoitukseen+paljon+harhaoppista+kielihistoriaa.+
Suomen+kieli+on+kyllä+ihanaa+kieltä,+sanoo+suomalainen.+Nyt+olen+niin+niin+lumoutunut+Jukka+Viikilästä+ja+hänen+suomen+kielestään.
29.12.2016 15:20
Huurreoksainen+omenapuu+joka+oksalla+lintu.+
Hennolla+varvalla+pieni+sinirinta+värjöttelee+yksinään
laulaa+tunteitaan+vain+tuolle+omenapuulle,+ei+se+muita+näekään.
Tuoksun+keväisten+kukkien,+kesän+hehkun,+omenat+syksyisen+ruskan+
kaiken+lintu+on+nähnyt,+talven+viimaisenkin+tuntenut.
Varikset,+harakat+ja+oravakin+tuo+väliin+ilkkuvat+sen+laulun+hellää+lempeä.
Jatkaa+se+vain+laulamistaan,+sydäntään+huojentaa+huurrepuulle.
Joskus+niin+kovin+oudosti+vihlaisee,+pelko+vain+heiluttelee+hentoistaan.
Sinilintusen+alta+jos+puu+oksan+katkaisee,+lintu+maahan+putoaa,+laulu+silloin+katoaa.
Vaan+vieraallakin+oksalla+värjötellen+lintu+lempeimmät+riiminsä
laulaa+sydämestään+vain+tuolle+tutulle+huurrepuulle.
*
https://youtu.be/ly4J4gk1umM
29.12.2016 14:59
kuuleppas+sinä+hyvä+ihminen,+eikös+se+ollut+jotain+murteiden+höpinää+silloin+jos+se+jotain+alkukieltä+oli.+mehän+puhutaan+suomea,+eikä+mitään+alkuhöpinää,+eiks+ne+ole+kaksi+ihan+eri+asiaa.+Voiko+sieltä+alkukielestä+olla+tallella+enää+edes+puherytmiä+tai+jotain+tunnistettavaa.
28.12.2016 18:13
Totta,+vuosihan+siihen+melkein+on+6+joulukuuta+julistauduttiin,+mutta+vasta+tammikuun+puolella+saatiin+ympäristövaltioiden+tunnustamisia+julistautumiselle.
Joskus+ihmetettlyt+miksi+eri+kirjoissa+on+Venäjän+tunnustamiselle+kaksi+eri+päivämäärää,+toisissa+se+on+4+tammikuuta+1918+ja+joissakin+31+joulukuuta+1917.
Vuosi+matkaa+vielä+itsenäisyyspäiväjuhlintaan.
28.12.2016 18:04
Ja+minä+kun+en+sinua+usko,
katsoppas+kun+jos+puhuu+alku-+sitä+ja+alku-tätä,+sehän+on+pelkää+oletusta,+kuvittelua+ja+mielikuvitusta.
Toista+se+on+kun+itse+Mikael+Agricola+sen+suomen+kielen,+jämäkästi+siis+kirjakielen+loi+ja+käänsi.
Siihen+historiaan+minä+uskon+kuin+kallioon.+Mutta+alku-+juu+alku-+juu+juu.
28.12.2016 17:42
Niin+olen+ajatellutkin,+ei+tekisi+pahaa+tietää+enemmän...
Sotajututkin+on+niin+hataralla+pohjalla+vaikka+olen+sotilaan+jälkeläinen.
Aloitinkin+jo...++Engelistä+ja+siitä+kuin+Helsingistä+valkoista+pääkaupunkia+tehdään...
vaikka+fiktiiviä+onkin...mielenkiintoista+silti.
28.12.2016 17:06
Arvasin+kuin+arvasinkin,+että+vain+kavereille,+mutta+älkää+nyt+vaan+missään+nimessä+liikaa+ripotelko+liian+hienostuneita+ja+eksoottisia+juttuja+tänne,+sitähän+kerta+heitolla+menee+vallan+pyörälle+tälläisen+junttimummin+kiharapää.+
Kiitos+jo+etukäteen,+miten+sitä+malttaa+edes+odottaa+kaikkia+trifleja+ja+paiffieja+vai+mitä+se+sitten+lieneekään+kaikki+hienostunut+hörssensörsseli.
28.12.2016 16:07
Olin+kerran+matkalla+tutun+porukan+kanssa,+tunsimme+kaikki+toisemme.+Sain+huonekaveriksi+erään+joukostamme.+Lentokoneessa+istuimme+jo+vierekkäin+ja+hän+alkoi+kertoa+sairauksiaan+siltä+varalta,+että+jos+jotain+sattuu+tällä+reissulla.+Hänellä+oli+paljon+vakavia+sairauksia+ja+itse+olin+aina+pitänyt+häntä+perusterveenä+oikeana+voimanaisena.+Hän+antoi+ohjeet+miten+toimia,+jos+tapahtuu+sita+ja+tätä,+olin+ainoa+porukasta,+joka+sitten+tiesi+miten+missäkin+oireissa+toimitaan,+mistä+purkista+pilleri+otetaan+jne+Ei+minusta+niillä+tiedoilla+mitään+valvojaa+tullut,+oltiin+kuin+ennenkin.+Hänelle+oli+huojentavaa+tietää,+että+oli+joku,+joka+tiesi+miten+toimia.
Matka+meni+hyvin+kaikilta.
Silloin+ajattelin,+että+on+vain+hyväksi,+että+sairauteni+tiedetään,+miksi+niitä+salaisin+tai+piilottelisin,+joissakin+tilanteessa+saatan+tarvita+apua,+joka+viivästyy+jos+kukaan+ympärilläni+ei+tiedä+mistä+sairaudesta+tuokin+omituinen+oire+kertoo.
28.12.2016 14:37
Rakkaus+ei+pelkällä+’minällä’+mitään+tee
typötyhjään+metsään+se+silloin+huutelee.+
Aina+se+’sinän’+vastapariksi+vaatii+taisteluun
yhdessä+minä-sinä-summaksi+riehumaan.
Aamuisin+vaikka+sata+kertaa+sua+rakastan
päivällä+tuhat+suudelmaa+sulle+suon
joka+hetki+miljoona+kertaa+ajattelen
yöllä+rutiinilla+iänikuisellani+sinut+uneen+peittelen.
Silloin+sekin+’hyvää+yötä’+rakastaa+aina+enemmän,+enemmän,+enemmän,+enemmän
enemmän+kuin+hetki+sitten+rakastin.
<3
https://youtu.be/eBVwGg3eJTI
28.12.2016 13:50
HyväH,
Ehei,+luulet+vaan,+ei+me+nyt+niin+vähällä+periksi+anneta,+eihän...
Eikä+me+mihkään+kuolla,+
mä+tosin+odotan+puukkoa,+kunpa+sinne+asti+selviäisin+hengissä,
viimeistään+kun+hoitotakuu+läpsähtää...
28.12.2016 13:43
Hei+HyväH,++
kuule,+sinäkin+nappaat+vaan+kaikki+naisesi+kainaloosi+ja+sinne+vähän+keikkumaan+ja+riekkumaan,+samppanjapullo+ja+muovipikarit+mukaan,+ringissä+siinä+juhlitte+ja+pyöritte,++pieni+lapsenmielisyys+silloin+tällöin+ei+tee+yhtään+pahaa.+Antaa+vaan+lisää+vonkua+elämään.+Ei+sitä+ihan+joka+vuosi+suomi+100+vuottaan+täytä.++
Aatteles,+taitekohdassa+ollaan...
28.12.2016 13:23
Ou+vou,+tuonne+mä+haluaisin,+voi,+voi...+pitääkö+muuttaa+suunnitelmia....
onneksi+yle+näyttää+suorana+voi+pienemmilläkin+poluilla+tanssia+ja+riekkua+uutta+vuotta+kunnolla...
28.12.2016 12:34
32 / 182