Kiukkuisia vai kinkkuisia tai olisivatko kinkkisiä ovat kirjoittajat laupeuden ja rauhan juhlan jälkeen?
Mikä mättää, kenen syy, kuka aloitti?
En minä, mutta muut.
Parempien ihmisten turpakäräjät
74
875
Vastaukset
Facesta lainattua (ja itse käännettyä)
"TIEDOITUS KAIKELLE KANSALLE
Nyt kun RAUHAN ja RAKKAUDEN harjoitukset ovat päättyneet tältä kertaa
on luvallista palata normaaliin tilaan."Mää ainakin oon lueskellut ja visust pysyny pois sanomisist , viimeyä meni valvoes ja ei senkään tähren jaksa terhennellä .
- korppis11
Tiedätkö miksi en ota osaa ketjuihisi?
- korppis11
korppis11 kirjoitti:
No, vastaan en pysty sisäistämään murrekirjoitusta .😒
korppis11 kirjoitti:
Olen huomannut ja senkin et harvat sinisellä kirjottavat osallistuu ,
Syitä usein arvailen mut en mä niit ääneen ala kailottamaan ,liian helppoo sivusta käyrä nilkkaan .
Varmaan jokasella meistä on aloittajia joita itte kukin väistelee .korppis11 kirjoitti:
No, vastaan en pysty sisäistämään murrekirjoitusta .😒
Ei mieltä väärää täs asias ,et sä paljoa oo menettäny olen itekkin sitä mieltä et ei niistä jutuista oppikirjaa kannata väsätä .
- korppis11
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei mieltä väärää täs asias ,et sä paljoa oo menettäny olen itekkin sitä mieltä et ei niistä jutuista oppikirjaa kannata väsätä .
Aineet ovat okey, mutta pitkä alustus murteella on minulle liikaa. Ymmärtänet, konsonanttilukihäiriöni estää sujuvan lukemisen ja niin ikään sisällön sisäistämisen.
- korppis11
No, nyt ymmärrän siis nyt saa vanha Aatami puhua. Huomasin toki vihamielisyyttä. Olen tehnyt alustava uuden vuoden lupauksen. En keskustele maahanmuuttajista. Enkä politiikasta. Siirryn blogilinjalle.
- häivyhäijyakkavittuun
Noo pirä se tyhmä turpasi kiinni kokonaan, teippaa lehmä teipillä.
- Korppis11
häivyhäijyakkavittuun kirjoitti:
Noo pirä se tyhmä turpasi kiinni kokonaan, teippaa lehmä teipillä.
🤗🎶🐴🐄🐗🐒
Minä lopetan myös maahanmuuttajista keskustelun. Vaikka puhuu ihan vain pelkkää asiaa, niin käydään kimppuun kuin sika limppuun. Millään tavalla kommentoimatta asiasisältöä.
Ja jos blogaa niin sekin on paha. Ollaan narsisteja ja tyhmiä blogaajia. Jos hirttäisin itseni kuusen oksalle niin oliskohan se "elämäni paras joulu" jollekin?Mistä ihmeestä mä ne teidän semmoiset jutut sitten löydän, jos ette tänne niitä...
blogilinjoille.
Mahtaavatko olla salaisia vain kavereille tarkoitetuja...
Saisinpa käsiini 60 blogilistan- Korppis11
rosaliiin kirjoitti:
Mistä ihmeestä mä ne teidän semmoiset jutut sitten löydän, jos ette tänne niitä...
blogilinjoille.
Mahtaavatko olla salaisia vain kavereille tarkoitetuja...
Saisinpa käsiini 60 blogilistanTäältä tietty, kyllä me jatkamme, kerromme hienostuneista makukokeiluista ja eksoottisista matkakertomuksista. Meillä on myös blogit, mutta täällä saatte nauttia suomiblogeistamme.
- Jopahanjotain
Korppis11 kirjoitti:
Täältä tietty, kyllä me jatkamme, kerromme hienostuneista makukokeiluista ja eksoottisista matkakertomuksista. Meillä on myös blogit, mutta täällä saatte nauttia suomiblogeistamme.
"kerromme hienostuneista makukokeiluista ja eksoottisista matkakertomuksista. Meillä on myös blogit, mutta täällä saatte nauttia suomiblogeistamme. "
:DDDDDD - naatitaanhanme
Korppis11 kirjoitti:
Täältä tietty, kyllä me jatkamme, kerromme hienostuneista makukokeiluista ja eksoottisista matkakertomuksista. Meillä on myös blogit, mutta täällä saatte nauttia suomiblogeistamme.
Hyasint Buket tulee elävästi mieleen.
- MalttamatonOdotus
Jopahanjotain kirjoitti:
"kerromme hienostuneista makukokeiluista ja eksoottisista matkakertomuksista. Meillä on myös blogit, mutta täällä saatte nauttia suomiblogeistamme. "
:DDDDDDSiis sinä ja Paloma?
Olette kuin kaksi koulutyttöä jotka ovat päät vastakkain supattelemassa varmana siitä että ovat parempia kuin muut samanluokkalaiset.
Kaikista ei tule aikuisia koskaan.
Tietenkin otamme kiitollisuudella vastaan että saamme lukea bolgejanne.
Heti 70vuotta vanhoja? - Faktaa_
Palomaseko "Minä lopetan myös maahanmuuttajista keskustelun. Vaikka puhuu ihan vain pelkkää asiaa"
Asiaa, hehe, Palomasekoko mustan valkoiseksi selittäminen asiaa, hehe, propagandaa se on ja trollausta. Vaikea on Palomasekon linjaansa jatkaa kun tosiasiat ovat, että
Ruotsin poliisilla suuria vaikeuksia useissa maahanmuuttajalähiöissä
Keskiviikko 28.12.2016 klo 14.26
Ruotsissa poliisin on entistä vaikeampaa tehdä työtään monissa maahanmuuttajalähiöissä.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201612282200046353_ul.shtml Korppis11 kirjoitti:
Arvasin kuin arvasinkin, että vain kavereille, mutta älkää nyt vaan missään nimessä liikaa ripotelko liian hienostuneita ja eksoottisia juttuja tänne, sitähän kerta heitolla menee vallan pyörälle tälläisen junttimummin kiharapää.
Kiitos jo etukäteen, miten sitä malttaa edes odottaa kaikkia trifleja ja paiffieja vai mitä se sitten lieneekään kaikki hienostunut hörssensörsseli.- näinhänseon
Faktaa_ kirjoitti:
Palomaseko "Minä lopetan myös maahanmuuttajista keskustelun. Vaikka puhuu ihan vain pelkkää asiaa"
Asiaa, hehe, Palomasekoko mustan valkoiseksi selittäminen asiaa, hehe, propagandaa se on ja trollausta. Vaikea on Palomasekon linjaansa jatkaa kun tosiasiat ovat, että
Ruotsin poliisilla suuria vaikeuksia useissa maahanmuuttajalähiöissä
Keskiviikko 28.12.2016 klo 14.26
Ruotsissa poliisin on entistä vaikeampaa tehdä työtään monissa maahanmuuttajalähiöissä.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201612282200046353_ul.shtmlItsekeskeisiltä ihmisiltä ongelma poistuu kun siitä ei enää puhu.
Eihän nää palstat niin tärkeitä ole että kannattaa ottaa itseensä.
Ei muiden mielipidettä pysty niin vain muuttamaan, eikä tarvitsekaan.
Jos kaikki olisivat samaa mieltä niin palsta olisi aika tylsä.Ei kysymys ole kuitenkaan eriävistä mielipiteistä. Siinä olen kanssasi aivan samaa mieltä. Paljon on selvää, paljasta vihaa johon ei ole selitystä, muuta kuin kirjoittajat ovat hyvin katkeria ja projisoivat vihaansa muihin kirjoittajiin (etenkin niihin joiden mielipiteet eroavat omista.
Mielestäni palsta paranisi huomattavasti jos pysyttäisi hieman enemmän asiassa ja nimiteltäisi puskasta vähän vähemmän. Ei se tee palstaa yhtään hauskemmaksi eikä mielenkiintoisemmaksi.- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei kysymys ole kuitenkaan eriävistä mielipiteistä. Siinä olen kanssasi aivan samaa mieltä. Paljon on selvää, paljasta vihaa johon ei ole selitystä, muuta kuin kirjoittajat ovat hyvin katkeria ja projisoivat vihaansa muihin kirjoittajiin (etenkin niihin joiden mielipiteet eroavat omista.
Mielestäni palsta paranisi huomattavasti jos pysyttäisi hieman enemmän asiassa ja nimiteltäisi puskasta vähän vähemmän. Ei se tee palstaa yhtään hauskemmaksi eikä mielenkiintoisemmaksi.Älä aina narise toisista keskustelijoista.
- jatkakaa-kukkotappelua
Ainako pitäisi olla toenen toistaan parempi kirjoittaja,
enemmän viisasta asiaa,
kuin joku toinen kirjoittaja,
täällä on selkeästi kilpaa kirjoittelua
kuka parhaan mielipiteen tuo keskusteluun,
toiset ottaa sitten nokkiinsa ja laukoo jotain terävää takasi,Voihan se on noinkin, tai sitten ei.
Huomisesta lähtien en enää ole palstalla kuin satunnaisesti. Nyt on ollut aikaa enemmän kuin normaalisti. Tyttären poikakaan ei päässyt, tulevat vasta loppiaisena.
Jospa se auttaa dementian ehkäisyyn kun joutuu pähkäilemään jotain parempaa sanottavaa kuin toiset.
Ei ole varaa mitellä älykkyyden säilää, olen vain mikä olen.
Mistä viisaan erottaisi jos ei olisi lainkaan tyhmiä?mielikki.mummo kirjoitti:
Voihan se on noinkin, tai sitten ei.
Huomisesta lähtien en enää ole palstalla kuin satunnaisesti. Nyt on ollut aikaa enemmän kuin normaalisti. Tyttären poikakaan ei päässyt, tulevat vasta loppiaisena.
Jospa se auttaa dementian ehkäisyyn kun joutuu pähkäilemään jotain parempaa sanottavaa kuin toiset.
Ei ole varaa mitellä älykkyyden säilää, olen vain mikä olen.
Mistä viisaan erottaisi jos ei olisi lainkaan tyhmiä?Ihan olen kanssasi samaa mieltä, olen mikä olen kirjoittajana ja lukijana ja se riittää.
En edes ymmärrä,mihin kilpailuun pitäisi ottaa osaa, että olisi parempi. Vaikka kilpailuhenkinen olenkin viimosen päälle niin mielipiteissäni kuitenkin niin väljä, että en edes kuvittele olevani osa jotain kilpailua täällä.
Arvostan monia kirjoittajia ja ei erimielisyys mitään kukkotappelua takaa,
erilaisuus on rikkaus tälläkin palstalla. Nokkiinsa ei kannata ottaa, laittaa vain uutta asiaa putkeen. Joskus olen ihmeteelyt, miksi jos joku ottaa nokkiinsa niin myös nokkiinsa ottaja jatkaa nokittelu, mutta ehkä se kuuluu palstan henkeen. Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia.
- Korppis11
Tässä ketjussa on ottaneet osaa Tolkun ihmiset yhtä lukuunottamatta. Eli kuten otsikko antaa ymmärtää nää on meidän parempien ihmisten turpakäräjät. Puskat älkää paukkuko 🐭
- niinpähänniin
Puskassahan tuota itekki oot.
- Korppis11
niinpähänniin kirjoitti:
Puskassahan tuota itekki oot.
Miksi koet, että olen puskassa, etkö tunnista?
En ole huomannut kilpailua "paremmista" kirjoituksista. Jäänyt ne kohdat lukematta?
Nykyisin tulee avattua/luettua vain harvoja ketjuja, ja siltä pohjalta pistää pikemminkin silmiin se iloinen asia, että osa palstalaisista ei provosoidu, vaikka nilkkoihin käyvät palstan vakiohyeenat (sorry) kuinka yrittävät saada kirjoittajia ärsyyntymään. Hyvä Paloma ja moni muukin!- Korppis11
Yli kymmenen vuoden kokemus auttaa, pistää hymyä huuleen useimmin kuin herneitä nenään 🐷
- rakkauttajarauhaa
Ihmettelen suuresti ,miksi naiset tappelee siitä, kuka kirjoittaa parhaiten ilman virheitä, tarkoitan siis oikea oppista suomenkieltä. Eihän tällä palstalla ole kielletty käyttämästä murretta,se on mielenkiintoista minun mielestä. Oliko joulu joillakin niin epäonnistunut,että tarvii tällaisella palstalla alkaa haukkumaan toisia kirjoittajia. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten,sanotaan ja toinen sanonta: kyllä ämmät on kamalia ! Toivon omasta puolestani rauhaa ja rakkautta kaikille !!
Kiitos toivotuksista, varsinkin toi raukkautta kuulosti niin mukavalta.
Mitä noihin tynnyreihin tulee, niin yksi tämmöinen tyhjä siellä välissä menee, ei kukaan huomaa mitään vaikka välistä koliseekin.
Noi sanasi, että 'kyllä ämmät on kamalia', niin olen ihan eri mieltä, katsos kun olen ihan tupla ämmä eli MM, ja oikein laveasti asiaa ajattelen niin olen oikeastaan tripla eli MMM. Enkä yhtään kamala.
- tööttt
Eletty elämä opetti taas tänäkin vuonna monta asiaa - kiitos niistä
ja hyvää vuodenloppua teille kaikille
- en ole aiemmin koskaan ollut niin ikivanha kuin kuluneena vuonna
- dementoituneeksikin mainittu - aasista edes puhumattakaan.
Kumpikohan lie ihmiselle vaarallisempaa - mennyt elämä vai nykyaika?
Kuitenkin se
mitä kerrotte ihmisille tai itse kertoo - se aina paljastaa ihmisen asenteet suhteessa toisiin ihmisiin - joten lyökääpä taas viisaat päät yhteen jokseenkin laupiaasti
pahemmin kumauttelematta - ihmisillä, olipa terve, sairas tai vammainen - le välillä oikeus olla väsy ja uupunut - siitä huolimatta kylvin herneitä alustalle kasvamaan ja ovat jo kymmensenttisiä versoja. - olla.hyvä.vaan
Ompahan ainakin yksi hyvä asia olemassa. En jouda jokja päivä käymään palstoilla saati lukemaankaan. Jää sitte ne joutavat käräjöinnit teidän itsenne tehtäviksi.
- korppis11
Huomenta, korpeen tulossa kaunis ilma. Tänään pitää vaihtaa tää kännykkä 📱 ei suostu enää kunnolla latautumaan joten loppuu nettailu koska jaan tästä yhteydet muihin laitteisiini. Seuraava on samsung. Mikrosoft ei enää kehity, on kypsä vaihtoon.
"feikki-korppis11"
Noin-niin-ku naisena...
Minkä-laista kehitystä odotat?
Vai irvistelitkö yhtiölle muuten vain?
Niin-ku "muodikkaasti" :)
H.hunksz kirjoitti:
"feikki-korppis11"
Noin-niin-ku naisena...
Minkä-laista kehitystä odotat?
Vai irvistelitkö yhtiölle muuten vain?
Niin-ku "muodikkaasti" :)
H.Jos sinulla on ripekin isän-maallisuutta jäljellä, lue linkin juttu.
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/nokia-varmisti-uudet-alypuhelimet-myyntiin-kaikkialla-6604070
H.- henrjii
paina 15 sek yhtäaikaa käynnistys- ja volumenappia sen pitäisi auttaa
henrjii kirjoitti:
paina 15 sek yhtäaikaa käynnistys- ja volumenappia sen pitäisi auttaa
"henrjii"
Tota...eikös se naisilla ole yksi ja sama nappi?
H.- henrjii
hunksz kirjoitti:
"henrjii"
Tota...eikös se naisilla ole yksi ja sama nappi?
H.riippuu jannnusta, kyllä se emättimestkin irtoaa
henrjii kirjoitti:
riippuu jannnusta, kyllä se emättimestkin irtoaa
"henrjii"
Jospa jätetään törkeät tekstit tähän.
H.- henrjii
hunksz kirjoitti:
"henrjii"
Jospa jätetään törkeät tekstit tähän.
H.joo sanotaan se musiikin muodossa https://www.youtube.com/watch?v=tN16GJ8HxBA&list=RDtN16GJ8HxBA
- Korppis11
hunksz kirjoitti:
Jos sinulla on ripekin isän-maallisuutta jäljellä, lue linkin juttu.
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/nokia-varmisti-uudet-alypuhelimet-myyntiin-kaikkialla-6604070
H.Minun isänmaallisuus on huipussa, joulukinkkukin oli suomalainen ; ) Mutta Mikrosoft puhelimeen ei ole tulossa päivityksiä. Olen oppinut jo Samsungin läppärin käytön, joten samaa sarjaa aijon nyt jatkaa.
Aloitin rekkautumattomalla korppiksella joten jatkan samaa latua. - ent.siivoojaparka
Älä nyt sen takia uutta kännykkää.
Puhalla pölyt pois tai jos siellä on paksumpi pölyrotta, niin kaiva varovasti hammastikulla se ylös. - Korppis11
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Älä nyt sen takia uutta kännykkää.
Puhalla pölyt pois tai jos siellä on paksumpi pölyrotta, niin kaiva varovasti hammastikulla se ylös.Ei onnistunut enää, ei suostunut latautumaan ja on pitkin syksyä katkonut kesken puheluita. Heittänyt ulos ohjelmista jne.
Nyt on uusi anroidohjelmisto. Pojat lähtivät isänsä kanssa syömään ja kokeilin yksin, soitin puhelun, onnistui sain puhelun en osannut vastaamaan vaikka painoin vihreää puhelinluuria. Opettelua tää vielä on, vaikka on huippu opettaja, mutta ei tällä ikää yhdessä päivässä tieto siirry tuosta noin vaan on harjoiteltava. - henrjii
jos ei käynnistys ja volumi napin painaminen auta, heitä se verkon painoksi jukolauta.
Etsii verkkoa hakee verkoa
Huomenta. Dalajoen alajuoksulle on tulossa kaunis päivä myös. Eilinen myrskytuuli on lakaissut maat ja mannut ja tiputtanut koivunrisuja ajotielle, Joen rantavesi on jäässä mutta virtapaikat vielä auki.
Tänään ohjelmassa matka "etelään" (tunti ja vartti autolla) viemme pienet pojat kotiinsa lauantaihin saakka jolloin he palaavat tänne vanhempiensa ja toisen mummon kanssa uudenvuoden viettoon kanssamme.
Menemme myös katsomaan hautapaikkaa Lutusen veljelle.
Mutta kaikkein ensiksi iso kasa amerikkalaisia pannukakkuja vaahterasiirapin ja puolukkahillon kera aamiaiseksi :)
Käräjille ehdin varmaan vasta illalla."Paloma.se.co"
Millä nimmarilla sillä aikaa?
-
Olen kirjoittanut uutta omaan "fiksu-blogiini".
Voisit käydä sielläkin toisinaan kiukuttelemassa.
Pyydä korppis mukaan.
Tuo aloitukseni on sitä oikeaa aitoa mamuilua.
Ei höpötitiä.
H.- Korppis11
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Millä nimmarilla sillä aikaa?
-
Olen kirjoittanut uutta omaan "fiksu-blogiini".
Voisit käydä sielläkin toisinaan kiukuttelemassa.
Pyydä korppis mukaan.
Tuo aloitukseni on sitä oikeaa aitoa mamuilua.
Ei höpötitiä.
H.En ole ikinä lämminnyt kerjääjille.
Emmä ehdi miettiä uutta nimmaria kun valitsen hautapaikkaa mieheni veljelle h/h.
Joo tuun myöhemmin sun uutisblogiisi. Kirjoitan: änkyti ränkyti huithait juupajuu"Paloma.se.co"
Hänkään ei saa minulta hyväksyntää ilmoittaa tulleensa juuri/lähtevänsä juuri/poikenneensa pitkästä aikaa/satunnaisesti...
Tuollainen häpeällinen tapa on feikki-korppiksella.
Muillakin feikeillä.
-
Joten hän varoo visusti mitä mahdollisella haudalla lausuu.
Siitä saattaa tulla pitkä-aikainen vamma sieluun.
-
Suukkiki.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Hänkään ei saa minulta hyväksyntää ilmoittaa tulleensa juuri/lähtevänsä juuri/poikenneensa pitkästä aikaa/satunnaisesti...
Tuollainen häpeällinen tapa on feikki-korppiksella.
Muillakin feikeillä.
-
Joten hän varoo visusti mitä mahdollisella haudalla lausuu.
Siitä saattaa tulla pitkä-aikainen vamma sieluun.
-
Suukkiki.
H.Hähä. Käytiin vain valitsemassa hautapaikka. Ei siellä mitään runoja lausuttu. Järveltä puhalsi kylmä tuuli kun me seistiin merkityllä paikalla ja täyteltiin papereita.
- eppu2
Ettekai te hyvät ihmiset nyt ole pahalla päällä heti joulun jälkeen.
Ei kai vaan kinkut ja joulukaljat ole menneet väärään kurkkuun?
Eikös tämä ole ajanvietepalsta, eikä kilparata?- Korppis11
Nykyajassa mukana oleminen vaatii kykyä kilpailla. Sosiaalisessa mediassa mukana pysyminen vaatii koko aikaista oppimista. Juuri nyt asennamme uuteen kännykkääni eri-ohjelmia. Opettajana esikoiseni. Windowsista Androidin mmm...onnistuu😀
Pikkuriikkisen harmittaa, hävisin nelivuotiaalle Viidakkoseikkailupelin, ties kuinka monennen kerran.
- eppu2
Minä häviän meidän 7-vuotiaalle, joka kesä kroketissakin.
"Ancelina"
Kenelle hän nyt kehuu taitojaan? :)
Vaatii taitoa liikkua haalareissa.
Oli sitten kylmä tai vaikkapa vari.
H.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Kenelle hän nyt kehuu taitojaan? :)
Vaatii taitoa liikkua haalareissa.
Oli sitten kylmä tai vaikkapa vari.
H.hunksz
Ei tarvitse kehua, pikkupojan silmissä olen lähes täydellinen mummo.
Oletko ostanut haalarit, pilkillekö aiot? Harjoittele liikkumista vaikka siinä kotipihalla, joku tulee nostamaan ylös, ellet itse pääse.
Jäällä onkin vaikea ponnistella pystyyn.- Korppis11
Ancelina kirjoitti:
hunksz
Ei tarvitse kehua, pikkupojan silmissä olen lähes täydellinen mummo.
Oletko ostanut haalarit, pilkillekö aiot? Harjoittele liikkumista vaikka siinä kotipihalla, joku tulee nostamaan ylös, ellet itse pääse.
Jäällä onkin vaikea ponnistella pystyyn.Sitä häviämistähän se oli poikien kanssa kun olivat pieniä, afrikantähdessäkin vaikka oli voiton syrjässä kiinni, teki jonkun ihmeellisen virheen ja hävisi; ))
Korppis11 kirjoitti:
Sitä häviämistähän se oli poikien kanssa kun olivat pieniä, afrikantähdessäkin vaikka oli voiton syrjässä kiinni, teki jonkun ihmeellisen virheen ja hävisi; ))
Minä hävisin ihan oikeasti, lapsella on huomattavasti parempi huomiokyky kuin heikkonäköisellä mummollaan.
Lutunen kävi juuri hakemassa joululahjani numero kolmosen: uuden tietokoneen. Kohta se alkaa asentamaan sitä tän tilalle. Sitten tarvii taas alkaa alusta sentaan kaikki ohjelmat ja tiedostot ja siihen menee varmaan tää ilta ainakin vähintään. Toivon vain että koneessa on tilaa tälle kovalevylle ettei tarvi kaikkia tiedostoja siirtää.
En minä ole mukana missään kilpailuissa. En ole sitten pätkääkään kilpailuihminen.- korppis11
Huomenta☺ haikuli olo. Esikoinen lähti ajelemaan kohti Hesaa. Eilinen meni koneita asentaessa. Ilta hirvipaistia maistellessa, oli hyvää. Esikoinen poisti tästä uudesta kännystä ennakoivan oikolukuohjelman mikä tekee kirjoittamien helpommaksi. Vaihdoin myös yhteden nopeampaan nettiliittymään, ei vielä yhdistetty, mutta eipä tässä kiire mihinkään. Minun läppärinikin alkaa olla niillä rajoilla, että vaihtoon, mutta uusi kännykkä ja tabletti pitää minut yhteydessä maailman tapahtumiin. Poistatin tästä kännykästä bulevardi papperien päivitykset, loppu piippaukset 😴 Harmaa aamu, yöllä oli tuulista nyt jo lauhtuneet eilisen pakkaset.
- niivvai
korppis11 kirjoitti:
Huomenta☺ haikuli olo. Esikoinen lähti ajelemaan kohti Hesaa. Eilinen meni koneita asentaessa. Ilta hirvipaistia maistellessa, oli hyvää. Esikoinen poisti tästä uudesta kännystä ennakoivan oikolukuohjelman mikä tekee kirjoittamien helpommaksi. Vaihdoin myös yhteden nopeampaan nettiliittymään, ei vielä yhdistetty, mutta eipä tässä kiire mihinkään. Minun läppärinikin alkaa olla niillä rajoilla, että vaihtoon, mutta uusi kännykkä ja tabletti pitää minut yhteydessä maailman tapahtumiin. Poistatin tästä kännykästä bulevardi papperien päivitykset, loppu piippaukset 😴 Harmaa aamu, yöllä oli tuulista nyt jo lauhtuneet eilisen pakkaset.
Suojasää.
Ei voi hiihtääkään, koska lumi tarttuu paksulti suksen pohjiin vaikka voitelisi.
Illalla näytti pakkasmittari paikon jopa -15 astetta matkan varrella
- tööttt
Kuluneen vuode aikana taas monia jotenkin hyvinä pitämiäni ihmisiä siirtynyt haudan lepoon - suru on jäänyt sieluuni siirtynyt ikiajoiksi asumaan.
Harmittava toteamus on että kun aikoinaan ilmoittaduin useampaakin nettipaneeliin, lähinnä kaupallisia, poliittisia, vakuutus/pankki . terveysala yms mielipiteit. asenteita, ihmisten kulutuskäyttäytymistä yms tutkivia frmoja - yrittäessäni lopettaa ilmaisen koneenkäyttöharjoittelun kävi ilmi semmoinen asia, ettei näillä firmoilla ollut voimassa olevaa osoitetta missään enää - joten säälimätt vetivät retkuun - ilmeisesti
näihin liittyi lukemattomia salasanojen, tiedostojen ja hmisten tietojen vuotamista jonnekin huitsin rajamaille. Rankkoja raha- ja taloustappioita myös - en varmast ollut ainoa - koetun raakalaismaisen väkivallan alla oma terveys joksenkin täydesti luhistunut joten vainoojat - iloitkaa täydllisestä voitostanne - olisin jo pian manan majoille minäkin valmis siirtymään - pois maailman räävistä rääkist
- joka koskaan ei mitään inhimillistä iloa tai rauhaa kenellekään suonut. Harvinaisuuksien harvinaisuus tää unikekokin heräsi tai siis tuli alakertaan keittään aamukahveja jo puoli seitsemältä aamulla. Tytärkin oli ylhäällä ja yhdessä suunniteltiin lauantai-illan ruokalistaa ja nyt olen saanut menuun lukkoon ja ostoslistan valmiiksi. Humpsilaisen trifle tulee mukaan kokeilumielessä, edustamaan fennoskandinaavisia makutottumuksia ja on varmaan hyvää, ainakin lasipurkkiin kerroksittain pakattuna kaunista ja näyttävää alkuruokaa. Cartagenan äyriäis- ja kalapata kookosmaidossa tulee alkuruuaksi ja siankylkeä ja kalkkunarullaa pääruuaksi. Tytär fiksaa jälkiruuan (varmaan vain jotain jäätelökakkua tai vastaavaa mikä on pienten poikien mieleen) ja tuo salaatin ja patongit. Teen tervetuloadrinkin vaaleanpunaisesta kuohuviinistä ja granaattiomenasta. Illemmaksi sitten vielä juustotarjotin mihin kokoan pikkusuolaista, salameja, prosciuttoa, brietä, gorgonzolaa, voileipäkeksejä ja trooppisia hedelmiä.
Sitten alkavatkin härkäviikot ja perinteinen laihdutus- ja verensokerin tasoituskuuri. Kävelylenkit ja nenänvalkaisuviikot. Tai siis minä käytän alkoholia hyvin, hyvin vähän, ei sovi sitten pätkääkään DB2-lääkityksen kanssa.Kirjoitin sinne herkku-ketjuun, että padat ovat lähellä sydäntä, sen kaikissa muodoissa. Mutta kalasta en ole koskaan tehnyt. Että olisiko mitenkään mahdollista saada se äyriäispataresepti...?
Pojille helppo herkku, joka valmistuu melkein itsestään, vaikkapa jätskin lisäksi: (puolikaskin satsi riittää)
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/5277/Kinuskineliöt/
On muuten hyvää, tällaiselle sokeriaddiktille. Itelleni alkaa myös sokerinpuhdistus uudenvuoden jälkeen, ihanaa päästä taas kurinalaiseen elämään!hmp.f kirjoitti:
Kirjoitin sinne herkku-ketjuun, että padat ovat lähellä sydäntä, sen kaikissa muodoissa. Mutta kalasta en ole koskaan tehnyt. Että olisiko mitenkään mahdollista saada se äyriäispataresepti...?
Pojille helppo herkku, joka valmistuu melkein itsestään, vaikkapa jätskin lisäksi: (puolikaskin satsi riittää)
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/5277/Kinuskineliöt/
On muuten hyvää, tällaiselle sokeriaddiktille. Itelleni alkaa myös sokerinpuhdistus uudenvuoden jälkeen, ihanaa päästä taas kurinalaiseen elämään!http://www.mycolombianrecipes.com/seafood-stew-cazuela-de-mariscos
Siinä se, englanniksi.
Kuva tosin puuttuu, mutta valmiin padan näet tässä:
http://www.mycolombianrecipes.com/es/cazuela-de-mariscos-colombiana- korppis11
Uuden Vuoden aatto-ohjelma on lyöty lukkoon. Ei esivalmisteluja. Meidät kutsuttiin tupareihin ystäviemme uuteen kotiin. Vain tuparilahja. Ruoka-juomahössötykset eivät rasita fyysisesti eikä taloudellisesti. Tänään valmistan kinkunjämistä piirakan kun käyn Petzen luona, jonne ovat saapuneet hänen kuopuksensa ja tämän tyttöystävä.. Tuntuu hyvältä kun ei ole enää kiirettä mihiään
hmp.f kirjoitti:
Näyttää hyvältä... miltä miekkakala maistuu? Millä sen voisi korvata?
Mikä tahansa valkoinen kala käy...jossa ei ole piikkejä, mieluiten merikala. Pakastetut merikalat ovat sopivia kaikki.
Minullakaan mitään miekkakalaa ole siihen laittaa...espanjankielisessä ohjeessa sanotaan yksinkertaisesti vain "pescado" elikkä kalaa. Laita hokia, koljaa, seitä, turskaa, meriahventa....harmaaseitä enehkä laittaisi, mutta voi olla ihan hyvä sekin.
Ite olen melko kinkkuinen. Onneksi vastapainoksi maha ja ryntäätkin kasvaa, niin ryhti pysyy suorana.
Turpakäräjät ja turpiin saamiset ei innosta.- korppis11
Sanonta turpakäräjät on meille esikoiselle ja minulle jokavuotinen tapahtuma. Yleesä kesällä mökillä yksi ilta aina aamuyölle asti ratkotaan elämässämme esiintyviä pulmia. Otsikko tähän aloitukseen oli seurausta siitä, että meillä ei nyt jouluna jäänyt aikaa kahdenkeskeiselle turpakäräjille, mikä sinänsä oli harmillista. Turpakäräjien avautumisiemme seurauksena saamme tilaa sisimpäämme kohdata eteen tulevia uusia haasteita.
korppis11 kirjoitti:
Sanonta turpakäräjät on meille esikoiselle ja minulle jokavuotinen tapahtuma. Yleesä kesällä mökillä yksi ilta aina aamuyölle asti ratkotaan elämässämme esiintyviä pulmia. Otsikko tähän aloitukseen oli seurausta siitä, että meillä ei nyt jouluna jäänyt aikaa kahdenkeskeiselle turpakäräjille, mikä sinänsä oli harmillista. Turpakäräjien avautumisiemme seurauksena saamme tilaa sisimpäämme kohdata eteen tulevia uusia haasteita.
Se kuulostaa ihanalta, tasavertaiselta.
Olen itekin huomannut kuinka paljon mun roolini on muuttunut kun lapset tuli täysi-ikäisiksi. Kun ite täytti 18, tuntui että mikään ei muuttunut, kun lapset täytti, tuntuu että kasvoivat yön yli, ihan silmissä vai sanoisinko korvissa. On sekä haikeaa että pakahduttavaa nähdä että elämä menee sitä suuntaa mitä pitääkin.
- Heikunkeikku
Mietin tuota "turpakäräjä"-sanaa, mutta se selvisi korppiksen selostuksesta vähän ylempänä. Nuorin poika lähtee tänään illalla kotiinsa. Ollaan "turpakäräjöity" kans monena iltana. Pelattu ja jos jotakin. Aivan mahtavaa.
Uusivuosi on mulle ollut aina ihan tavallinen päivä. Koskaan, nuorempanakaan, en mennyt juhlimaan, koska silloin oli NIIN paljon porukkaa liikkeellä, että taksiakin sai jonottaa monta tuntia.
Vanhin poika on tänäkin uutenavuotena kutsunut heidän luo, mutta tietävät jo etukäteen, etten lähde sinne.
Saatan minä lasillisen viiniä nakata naamaani.
Herkkuruokia oon väsännyt monena päivänä. On ollut hiton kivaa laitella erilaisia ruokia pojalle ja mulle. Toisen hemmottelu ruualla sopii mun tyyliini:) Nyt kun hän lähtee, niin annan itselleni vapaata ruuanlaitosta.
Jotain pientä vaan värkkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506