Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eikös+hoitohenkilökuntaa+sido+vaitiolovelvollisuus.
Mikä+merkitys+sillä+on+jos+satut+tietämään+työkaverisi+käynnistä+esim+neurologin+juttusilla+ja+näet+siitä+vastaukset,+muuttaako+se+jotenkin+suhtautumistasi+tähän+työpariisi+esimerkiksi.
Ihmettelen+vaan...
28.12.2016 12:25
Tuo+yksi+lause+tuossa+edellä+pisti+suorastaan+silmään..."Kannattaa+ajatella...
No,+minähän+ajattelin...no+joo
Suomen+maa,+maaseudulla,+on+täynnä+yksityisteitä,+ne+on+viisaasti+jyvitetty,+sen+mukaan+kuka+omistaa+ja+mitä+omistaa+ja+miten+tietä+käyttää,+montako+autoa+on+talossa+jne.
Siitä+sitten+lappu+luukusta+tipahtaa+vaikket+kävisi+plantaasillasi+koskaan.
Eli+totta+on,+se+maksaa,+joka+omistaa,+ja+jolla+on+rahaa+maksaa...vielä.
Siitä+huolimatta+sitä+tietä+saa+käyttää+kaikki+maailman+kulkijat+ihan+lupaa+kysymättä+ja+mitään+maksamatta.+
Se+on+ihan+oikea+systeemi.+Mutta+ei+se+tiehoitokunta+tarvitse+kuin+yhden+"minä+tiedän+kanttura+vintturan"+ja+siinäs+taas+käydään+käräjiä.
Tasapuolisuus+ja+oikeudenmukaisuus+on+tieasioissakin+melkein+mahdoton+yhtälö.
Siellä+suuressa+maailmassa+ajetaan+kohti+tietulleja+kovaa+vauhtia,+meneeköhän+ne+maksut+silloin+oikein,+mene+ja+tiedä.+Olen+ajnut+tukholmassa+ja+muuallakin+tullattuja+teitä+pitkin+ja+koskaan+ei+ole+maksulappua+tipahtunut+luukusta,+eli+ehkä+silloinkin+katsotaa+kohtuutta,+ja+unohdetaan+pilkunviilaus+tai+kerätään+rahat+ennen+tielle+pääsyä.
28.12.2016 11:31
Kiitos+toivotuksista,+varsinkin+toi+raukkautta+kuulosti+niin+mukavalta.
Mitä+noihin+tynnyreihin+tulee,+niin+yksi+tämmöinen+tyhjä+siellä+välissä+menee,+ei+kukaan+huomaa+mitään+vaikka+välistä+koliseekin.
Noi+sanasi,+että+'kyllä+ämmät+on+kamalia',+niin+olen+ihan+eri+mieltä,+katsos+kun+olen+ihan+tupla+ämmä+eli+MM,+ja+oikein+laveasti+asiaa+ajattelen++niin+olen+oikeastaan+tripla+eli+MMM.+Enkä+yhtään+kamala.
28.12.2016 11:08
MItä+se+haittaa+vaikka+koko+kylä+tietäisi+heikot+kohtani,+sairauteni+ja+kaikki+pöhöni+ja+kolotukseni.+Voin+ne+itsekin+kertoa++jos+jotakuta+kiinnostaa.+Eihän+ne+todellisuudessa+kiinnosta+kuin+vasta+tiukan+paikan+tullen+kun+olen+avun+tarpeessa+,+on+tärkeää,+että+oikeat+ihmiset+saavat+juuri+oikeat+tiedot+ja+pystyvät+auttamaan.
28.12.2016 10:55
Hitsi+vie+kun+pätkii+kirjoitus,+mutta+kait+siitä+selvän+saan.
27.12.2016 21:47
kokeile+vaikka+booking.com
olen+joskus+vuosia+sitten+asunut+lissabonissa+yön+halvalla+viime+hetken+tarjouksella+juuri+valmistuneessa+espanjalaisten+hotelliketjun+hotellissa.+Heillä+ei+ollut+tarpeeksi+asukaita+silloin.
Nuoria+ku+olen+jututtanut,+niin+monet+jenkit+asuvat+sillai+halvalla,+tekevät+tarjouksen+ja+tilaa+saattaaa+löytyä+huippuhotelleista+kun+vaan+osaa+kysyä.
Se+on+vähän+sama+asia+kun+finnair+tarjoaa+josskus+alkuviikosta+ykkösluokan+paikkaa+kakkosluoka+matkustajille++kunhan+maksavat+muutaman+kympin+lisää.
Halvallkin+myyty+paikka+on+firmalle+tärkeämpää+kuin+tyhjä+paikka.
27.12.2016 21:46
Sitten,+ehkä+peili+kauhuissaan+näkemästään+vastaa+:"Ehei,+ei+kultaseni,+ei+kultaseni,+tarkotin+tuota+toista+naapurin+mummoa,+joka+niin+sievästi+ja+kauniisti+vanhenee.++Kaunis+leikkaus+harmailla+hyvin+hoidetuilla+hiuksilla+ja+kevyt+soma+meikki+ja+punaiset+huulet+ja+tuoksuukin+niin+hyvälle.+Voi,+hänellä+on+iloiset+tuikkivat+silmät+ja+hyvä+ryhtikin+tallella,+hän+on+niin+virkeäkin,+nauttii+omasta+elämästään,+häntä+minä+tarkoitin..."
27.12.2016 20:24
Ihan+olen+kanssasi+samaa+mieltä,+olen+mikä+olen+kirjoittajana+ja+lukijana+ja+se+riittää.
En+edes+ymmärrä,mihin+kilpailuun+pitäisi+ottaa+osaa,+että+olisi+parempi.+Vaikka+kilpailuhenkinen+olenkin+viimosen+päälle+niin+mielipiteissäni+kuitenkin+niin+väljä,+että++en+edes+kuvittele+olevani+osa+jotain+kilpailua+täällä.
Arvostan+monia+kirjoittajia+ja+ei+erimielisyys+mitään+kukkotappelua+takaa,
erilaisuus+on+rikkaus+tälläkin+palstalla.+Nokkiinsa+ei+kannata+ottaa,+laittaa+vain+uutta+asiaa+putkeen.+Joskus+olen+ihmeteelyt,+miksi+jos+joku+ottaa+nokkiinsa+niin+myös+nokkiinsa+ottaja+jatkaa+nokittelu,+mutta+ehkä+se+kuuluu+palstan+henkeen.+Antaa+vaan+kaikkien+kukkien+kukkia.
27.12.2016 20:14
Joulusukka+huokailee+takan+reunalla+tyhjyyttään.
Kauneimmat+joulukääreet+vihdoin+talteen+taiteltu+
muut+savuna+ilmaan+laiteltu,+nyörit+keritty
kirjosukat+sisään+ajettu,+kirja+luettu.
Rosolli+jääkaapissa+kummasti+punertaa.
Vanhan+joulun+ovi+sulkeutuu+somin+muistoin.
uusi+jo+ovea+kolkuttaa+oudoin+omituisin+odotuksin.
*
https://youtu.be/bZGTrF5g0AM
27.12.2016 19:57
Kohta+sorrun+tietysti+myös+tuoksupelargooniin,+tykkään+niistä,+tosin+en+niiden+puumaisesta+varresta,+mutta+ne+onnistun+tuhoamaan+jo+ennen+syksyä.
Sitruunalta+tuoksuva+on+suosikkini,+on+kuulema+hyvä+makuuhuoneessa,+ilmanraikastajanako....
27.12.2016 18:55
Sittenhän+sä+voit+heittää+huoneesta+vielä+oman+tarjouksesi+ja+jos+on+vähän+asukkaita+hotellissa+voit+saada+yösi+ihan+omaan+tarjoushintaasi.
27.12.2016 18:49
Mistä+ihmeestä+mä+ne+teidän+semmoiset+jutut+sitten+löydän,+jos+ette+tänne+niitä...
blogilinjoille.
Mahtaavatko+olla+salaisia+vain+kavereille+tarkoitetuja...
Saisinpa+käsiini+60++blogilistan
27.12.2016 18:45
Ennustusten+lisäksi+uusi+vuosi+on+myös+lupauksia
Uskaltaisikohan+tästä+listasta+napata+mahdollisimman+monta,+
oikeastaan+voisin+kaikkia+muita+koettaa+yrittää+lupailla+kokeilla+noudatella+jne+
mutta+toi+naimisiin+meno+ei+sovi+tälläiselle+yksineläjälle+lain,
onneksi+siinä+kohtaa+oli+vaihtoehtojakin.
http://www.aamulehti.fi/ihmiset/pelkaatko-alzheimerin-tautia-mene-naimisiin-ja-juo-omenamehua-tautia-voi-ehkaista-monella-tavalla-24160153/
27.12.2016 18:13
Kuusi+purkkia+viime+kesäisiä+pelargoneja+nököttää+purkeissaan+vielä,+kolme+näyttää+jo+edesmenneeltä+ja+kolmessa+jokin+elonripaus+vielä+viipyy.+Hentoja+vihreitä+yliviruneita+ne+lehdet+ovat+niissäkin,+saas+nähdä+näkeekö+niistä+yksikään+ensi+kesää.
Mutta+sitten+on+silmäteräni,+jo+monta+vuotta+talvista+selvinnyt+ja+kesäisin+komeasti+kukkinut+Mårbackani,+se+on+nyt+noin+80+cm+korkea+puska+ja+voi+olosuhteet+huomioiden+varsin+hyvin.+Siitä+pääsee+myöhemmin+kevällä+oksia+ottamaan.+Se+viruu+oikestaan+tämän+huushollin+toisis,+tai+ehkä+kolmannes+parhaalla+paikalla,+tässä+kirjoituspöydällä,+läppärin,+valokuvien+ja+epämääräisten+paperikasojen+seassa.+Se+tietää+kaikki+asiani+kun+tässä+kaiket+päivät+höpinöitäni+kuuntelee+ja+on+jatkuvan+huomion+kohteena.+Ei+siitä+voi+kuin+kaunotar+tulla+ensi+kesänä+taas.
27.12.2016 12:34
Suurta+herkkua,+oli+joulu+tai+mikä+muu+päivä+tahansa,+on+juuri+kylmässavulohi.+Ostan+sitä+prismasta+valmiiksi+siivutettuna+tiskistä,+se+on+ihanan+ohutta,+itse+en+saa+niin+ohutta+leikattua+vaikka+kuinka+yritän+ja+vaikka+kuinka+terävällä+veitsellä,+
Ah+ensin+sipaisu+voita+ruisleivälle+ja+sitten+tuota+kylmäsavulohta,+maksoi+muuten+ennen+joulua+jotain+29+euroa+kilo,
asetella+sillai+rennoiksi+aalloiksi+koko+ruisleiivän+päälle.+Voihan+siihen+tuoretta+tilliä+sujauttaa+ja+sitsuunaakin+vähän+vilauttaa,+jos+sattuu+olemaan.
Sitä+ei+saa+nälkääsä+hutkia+vaan+nauttia+hissukseen+pienin+hennoin+puraisuin+vain.
27.12.2016 12:13
Tinaa+valetaan+ja+varjokuvaa+tirkistellään,+matkaa+tuleetai+remonttia+tehdään+ja+se+röpelöiskä+siellä+ämpärin+pohjassa+ja+tinan+pinnassa+tulkitaan+vain+rahaksi,+ja+jos+sulan+tinan+oikein+osaa+sinne+ämpäriin+heittää,+niin+rahaa+tulee...
muitakin+temppuja+tehdään,+kahvikuppien+alle+piilotellaan+milloin+mitäkin+ja+se+vasta+on+totuudellinen+ennustus,+ainakin+aikaisemmin+ollut...+niin+ja+kahvinporoistakin+joku+porukasta+aina+osaa+lukea+vaikka+mitä...+meneekö+elämä+hyvin+vai+ihanko+persiilleen+ensi+vuonna+menee...
Korteista+ennustetaan,+tavallisen+korttipakan+korteista+katsellaan,+mitä+on+jäänyt+taakse+ja+mitä+on+sylissä+ja+edessä+ja+tulossa+,+ketä+pitää+väistellä+ja+ketä+rakastaa...kortit+ne+vasta+kaiken+kertoo...
Uudenvuoden+aattoon+on+kasautunut+monta+merkityksellistä+asiaa+elämäni+varrella+ja+vieläkin+se+vie+mennessään...++muinoin+on+uudenvuodenaattona+menty+naimisiin+...nykyään+vaan+sotkennutaan+projekteihin...+enää+vain+neljä+yötä...
27.12.2016 10:25
Puhtoisuus+ja+nuhteettomuus?
Elämässä+rosoisuus+ja+rikkinäisyys+on+asioita,+jotka+tekevät+ihmisestä+muistettavan+ja+rakastettavan,+niin+tuikkivista+tähdistäkin.
Niin+tavan+tallaajalle,+joka+osaa+vaan+nauttia+musiikista+kuunnellen+hetkittäin,+arvojärjestykset+on+ihan+hebreaa,+mutta+en+silti...
.
27.12.2016 01:53
Aamuisin+se+nostaa+peiton+alta
päivisin+avaa+uusia+ulottuvuuksia
iltaisin+rikkoo+rohkeasti+rajoja+
öisin+liehittelee+unien+haaveharsoja.
Se+viipyy+kirjan+välissä,+laulussa,+rytmissä
sanojesi+humalluttavissa+pikareissa
lapsen+ilossa,+miehen+uurteisissa+kasvoissa
elämän+valoissa+ja+varjoissa.
*
https://youtu.be/wM-XhQeFzW4
27.12.2016 00:21
Se+olisi+todella+mukava+tietää,+
Voi,+kun+ollaan+vain+pikkuruinen+läntti+tässä+Venäjän+kyljessä.
Sinulla+taitaa+olla+vähän+vanhentuneet+kartat+tästä+Euroopan+pohjois+kolkasta.
Onpahan+vain+kauhia+loukkaus+Venäjää+kohtaa+väittää,+että+Suomi+on+Venäjä.
Olen+usein+miettinyt+mitä+haluat+tuolla+vertauksellasi+kertoa,+
selitä+selkokielellä,+että+minäkin+ymmärrän.
Onko+ehkä+sanoillasi+pyrkimys+loukata+vain+meitä+suomalaisia,+että+
-+ollaan+semmoinen+takapajula+kuin+Venäjä(olen+omin+silmin+nähnyt)
-+ollaan+yhtä+kovia+tai+kovempia+juomaan+viinaa+lipittämään+votkaa
-+käyttäydytään+ulkomailla+kuin+venäläiset,+kuin+koko+euroopan+omistajat(omakohtainen+kokemus)
-+olemme+typeryydessämme+myyneet+maata+venäläisille,
vai+mitä+ihmettä+sä+saat+moisesta+toistosta.
27.12.2016 00:06
Kylänraitilla+voi+tapahtua+muutakin,+ehkä+se+auttaminen+on+muuttanut+muotoaan.+
En+jaksa+uskoa,+että+aina+on+edes+kyse+itaruudesta,+vaan+erilaiset+väärinkäytökset+isoissa+kamppanjoissa+ovat+tympäännyttäneet+lahjoittajia.+
Esimerkiksi+meidän+pienessä+pitäjässä+yksityiset+ihmiset+pistivät+pystyyn+ennen+joulua+joulukeräyksen.+Kyse+oli+ruokapaketista+pitäjän+vanhuksille.+Ohjeistuksessa+lueteltiin+mitä+kaikkea+siihen+pakettiin+toivottiin+laitettavan,+muutakin+sai+laittaa,+piti+vain+kirjoittaa+päälle+mitä+paketti+lopulta+sisälsi.+Paketit+jaettiin+sitten+ennen+joulua.
Niitä+paketteja+saatiin+kasaan+pitkälti+yli+kolmesataa,+se+oli+mielestäni+hyvä+saavutus.+
Kiitoksia+olen+kuullut+niin+paketin+rakentajilta+kuin+saajilta+ja+heidän+omaisiltaan.
avustaminen+on+tullut+suoremmaksi,+kysytään+kuka+tarvitsee+apua,+ja+sitä+halutaan+antaa+suoraan.+Monia+jouluruokiakin+on+mukava+tehdä+ja+niitä+tulee+tehtyä+isoja+satseja,+että+hyvin+riittää+antaa+ulkopuolisillekin.+Helposti+niin+kunnan+kun+seurakuntienkin+kautta+löytää+osoitteita+avuntarvitsijoista.
26.12.2016 22:53
33 / 182