Elämäni paras joulu

"vuoden paras päivä, olen niin niin niin iloinen!""Taidan olla vähän poispilattu" kahdeksanvuotias kiljahtelee riemusta kun avaaa pakettejaan ja leikkii leluillaan ja iloitsee yhtä paljon pienestä paketista kuin suurestakin. Kymmenvuotias istuu nenä Harry Potter-kirjassaan, istuu ja kuuntelee ja seuraa aikuisten keskusteluja ja välillä tsekkaa älypuhelimellaan mitä kaverit on saaneet joululahjaksi...naapurin lapset täällä on saaneet hover boardit ja joku saanut uuden tabletin ja sellaista...suomalaiset hakaristitortut katosivat tasaiseen tahtiin kahvipöydästä etupäässä lasten suihin, aladdinpaketit avattiin ja praliinit saivat kyytiä,ja videochatit maapallon toiselle puolelle kompletoivat onnistuneen jouluaattoillan.
Ruoka oli hyvää ja kaikki onnellisisa joululahjoistaan Perhe oli koossa.
Lapsilta kun kysyttiin että mikä oliparasta joulussa niin lahjat ja kaikki hyvä ruoka ja se että sai olla ylhäällä niin kauan kuin halutti ja sitten Tärkeä pointti kahdeksanvuotiaalta: että koko perhe olemme koolla viettämässä joulua yhdessä. (Vanhemmat, isoäidit, eno ja bonuspapan poika kaiken kaikkiaan vain yhdeksän henkeä tänä jouluna Setä ja bonusmummi kävivät myös lahjasäkki mukanaan.)
Elämäni paras joulu, sanoi kahdeksanvuotias.

70

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pashatti.
      Jankutti.
      Vääräki.
      Päiväki.
      Kakaranki.
      Typeränpi.
      Blogiti.

H.

• joulu.rauhaa

Harmittaa näköjään.
        Jos joskus miettisit omia olemisiasi ja tekemisiäsi etkä aina moittisi kaikkia muita.
        Edes jouluna.

• Jos nyt yleensäkin oli pakko tästä aiheesta Joulu-Päivänä aloitus tehdä.
      Olisi ollut parenpi tehdä se Colombialaisille sivuille.
      Näinä päivinä 60 Suomalainen ajattelee toisin.
      mielikki-mummon typeryyksiä ei pidä matkia.

H.

• Mikä se nyt noin kyrsii?
        Olenko jotenkin loukannut sinua vai miksi noin äriset? Ei minulla ole mitään sinua vastaan, toivottavasti ei toisinkaan päin?

• Puhun-vain-totta

Puhutaanpa rehellisesti.
        Ei kukaan meistä, keillä älliä päässä, pidä tuosta persereikä hunksista.
        Se on todellinen syvä anus johon ei päivä paista.

• seontiina
        Puhun-vain-totta kirjoitti:

Puhutaanpa rehellisesti.
        Ei kukaan meistä, keillä älliä päässä, pidä tuosta persereikä hunksista.
        Se on todellinen syvä anus johon ei päivä paista.

mulla ei sit varmaan oo älliä päässä
        mutta ihmettelen ihmistä nimimerkkisi takana
        kun käytät kirjoittaessari moisia sanoja
        hatsansaalle terkut ja mukavaa loppuvuotta
        ja parempaa tulevaa
        ja sinä joka puhut vain totta voit painua sinne
        mistä kirjoitat mun puolesta.

• Minulla oli rauhallinen joulu. Nautin siitä.
      Huomenna alkaa olla elämää kun ruuhkasuomesta tulee porukkaa.

• @hunksz,
      olen surullinen puolestasi että sinulla ei ole kotiporukoita jotka kokoontuvat saman katon alle jouluaattona hyvän ruuan, joulumusiikin, joululahjojen, hyvien juomien, lasten ja lastenlasten seurassa; et saa katsia kuinka pienokaisten silmät säteilee onnesta ja joulun ilo ja rauha täyttää tuvan ja sydämet. Soisin niin mielelläni sen sinullekin, vaikka aivan kuin se ilkeä rikas mies jota menneiden joulujen haamut käy ravistelemassa ja muistuttamassa että se että on yksin ja katkera johtuu niistä päätöksistä ja valinnoista mitä itse on tehnyt ja senhän sinä tiedätkin.
      https://www.youtube.com/watch?v=Kihm2da45sE

• seontiina

ei kenenkään tarvitse olla toisen puolesta surullinen
        jokainen meistä rakentaa oman elämäsä niinkun haluaa
        oon viettäny monia kymmeniä niitä hössöntössö jouluja
        ja parhaita jouluja on nää jotka oon saanu viettää
        mun mieheni kanssa kahdestaan
        ilman isoo porukkaa ympärillä
        ja kuka meistä tietää minkälainen joulu
        kelläkin loppujen lopuksi on tännehän voi kirjoittaa mitä vaan.

• seontiina kirjoitti:

ei kenenkään tarvitse olla toisen puolesta surullinen
        jokainen meistä rakentaa oman elämäsä niinkun haluaa
        oon viettäny monia kymmeniä niitä hössöntössö jouluja
        ja parhaita jouluja on nää jotka oon saanu viettää
        mun mieheni kanssa kahdestaan
        ilman isoo porukkaa ympärillä
        ja kuka meistä tietää minkälainen joulu
        kelläkin loppujen lopuksi on tännehän voi kirjoittaa mitä vaan.

@seontiina: minun puolestani kaikki saavat viettää omannäköistään joulua enkä minä tuputa omaa malliani kenellekään. Hunksz ansaitsi moitteet minulta omalla kommentillaan joka tihkui ivaa, kateutta, katkeruutta ja yksinäisyyttä.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

@seontiina: minun puolestani kaikki saavat viettää omannäköistään joulua enkä minä tuputa omaa malliani kenellekään. Hunksz ansaitsi moitteet minulta omalla kommentillaan joka tihkui ivaa, kateutta, katkeruutta ja yksinäisyyttä.

Eihän sellaisia voi suvaita, eihän?

Ts. kaikki saavat olla suvaitsevaisen mielestä sellaisia kuin ovat, kunhan eivät ole hänen mielestään ivallisia, kateellisia, katkeria, yksinäisiä ... Sellaiset ovat ansainneet suvaitsevaisen haukkumiset.

• seontiina
        Paloma.se.co kirjoitti:

no jos et näitten vuosien jälkeen jo
        oo oppinu että hatsansaa kirjoittaa vaan ärsyttääkseen
        kuka meistä voi tietää onko se
        yksinäinen kateellinen katkera
        eikä se tietysti meille kuulukkaan
        joku voi olla yksin olematta yksinäinen
        omasta vapaasta tahdostaan
        tunnen yksinäisiä ihmisiä jotka ei oo olleenkaan katkeria
        ovat itse valinneet
        pärjäävät paremmin omassa seurassaan kun muiden
        eikä se tarkoita jos asuu yksin ettei ole ketään
        semmosilla ihmisillä voi olla ystäviä ympärillä
        paljon enemmän kun meillä perheellisillä.

• Jouluyllätykseni toimi paremmin kuin osasin odottaa. Ostin näet pojille Star Wars koottavat avaruuslelut ; ).

Koska en itse tunne Star Warsin tarinoita olin by accident ostanut vanhemman tuotannon aluksia ja se jos mikä ilahdutti heitä. Alukset olivat heille lapsuudesta hyvin tutut, tehden niistä tosi arvokkaita.

Söimme kuopuksen luona ja siirryimme minun asuntooni kahville, lahjojen jakoon ja iltaa istumaan. Nyt kaikki astiat pyörivät kuopuksen astianpesukoneessa, joten pääsin helpolla epämiellyttävistä jälkitöistä.

Järjestely toimi hyvin, kaksi reipasta kantajaa hoiti astioiden ja ruokien siirtoja. Samalla molemmat huushollit pysyivät siisteinä.

Nyt on kivan rauhallista. Ei melua melskettä helinää helskettä.

• "Paloma.se.co"

Aikuisen ihmisen ei tarvitse korostaa.
        Ei edes lapsiensa kautta.
        Hän voi todeta ainoastaan että lahjat kelpasivat hyvin.
        -
        Kuten aina olen sanonut, minä rakastan sinua.
        Muuta sanat ovat turhuutta.
        -
        Sama sormi korppiksellekin :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Aikuisen ihmisen ei tarvitse korostaa.
        Ei edes lapsiensa kautta.
        Hän voi todeta ainoastaan että lahjat kelpasivat hyvin.
        -
        Kuten aina olen sanonut, minä rakastan sinua.
        Muuta sanat ovat turhuutta.
        -
        Sama sormi korppiksellekin :)

H.

Muut sanat...

H.

• rikkimenevät

Jos astiat pyörivät koneessa niin luulisi olevan kilinää, helinää helskettä.

• Aika hauskaa muuten tuo että aikuiset lapsemme toivovat leluja joululahjoiksi. Meidänkin jengissä jaettiin paljon leikkikaluja, pienoismalleja, memorabiliaa aikuisille. Me ilimme lapsia sodanjälkeisessä yhteiskunnassa ja joululahjatkin senmukaisia: pässinpökkimää, villahousuja, kirjoja, käyttöesineitä.

• hirvee-härdelli

Miten ihmeessä viitsitte pitää tuollaista ruokien kantamisshowta. Eihän nuo tiskikoneet nyt paljoa maksa. Kai sulla nyt sellaseen on varaa

• kappas-vaan
        hunksz kirjoitti:

Muut sanat...

H.

Katsoin Paloman viestissä olevan linkin, kas siinähän se Hunksz on aitona ÖÖ-PAIDASSA tänä päivänä.
        Iloa ja onnea vuodelle 2017.

• korppis11
        hirvee-härdelli kirjoitti:

Miten ihmeessä viitsitte pitää tuollaista ruokien kantamisshowta. Eihän nuo tiskikoneet nyt paljoa maksa. Kai sulla nyt sellaseen on varaa

Entisenä juhla- pitopalvelu yrittäjänä hyvin tuttua hommaa. Tarvitaan hyvää suunniteltua ja taitavaa organisointikykyä🍛 . No probleemaa, mutta pannapa siihenkin tumpelo, ei tulisi tolokkua.
        Yhden ihmisen taloudessa on turhaa energian kulutusta laulattaa astianpesukonetta.

• korppis11 kirjoitti:

Entisenä juhla- pitopalvelu yrittäjänä hyvin tuttua hommaa. Tarvitaan hyvää suunniteltua ja taitavaa organisointikykyä🍛 . No probleemaa, mutta pannapa siihenkin tumpelo, ei tulisi tolokkua.
        Yhden ihmisen taloudessa on turhaa energian kulutusta laulattaa astianpesukonetta.

Olen ollut myös pitopalvelussa töissä laittamassa ruokaa ja tarjoilemassa ylitöinäni.
        Aika hektistä hommaa.

• korppis11
        Paloma.se.co kirjoitti:

Aika hauskaa muuten tuo että aikuiset lapsemme toivovat leluja joululahjoiksi. Meidänkin jengissä jaettiin paljon leikkikaluja, pienoismalleja, memorabiliaa aikuisille. Me ilimme lapsia sodanjälkeisessä yhteiskunnassa ja joululahjatkin senmukaisia: pässinpökkimää, villahousuja, kirjoja, käyttöesineitä.

Mikä oli sinun paras lahja?

Minun oli riihikuivaa rahaa, menee matkakassaan.

• korppis11 kirjoitti:

Mikä oli sinun paras lahja?

Minun oli riihikuivaa rahaa, menee matkakassaan.

Mä olin saanut jo parhaat lahjat etukäteen, kuntopyörä, windows 10 ja toissapäivänä Lutunen innostui tilaamaan minulle vielä uuden tietokoneen.
        Sain digitaalisen taulun johon voi lataa kuvia videoita jne. En kyllä oikein ole vielä keksinyt mitä sillä tekisin. Hmmmm.....

• "Aikuisen ihmisen ei tarvitse ..." kirjoittaa hunksz.
      Minä en enää tän aikuisemmaksi tule. Minun tarpeeni kertoa asioista jotka ovat MINULLE tärkeitä ovat aivan yhtä aikuisia ja oikeutettuja kuin sinun lirkkupuhelimesi ja koodeilla kirjoittamisessi. Koodeilla joiita voit tulkita vain sinä itse.

• nakrattavaaa

Presiis ja lirkkukännyyn soittojen kerjääminen on ton ikäseltä äijältä
        t y p e r ä ä!!!!!!!!!!!

• Paloma.se.co

Joo mutta ei ollut tarkoitus kirjoittaa hukszille tai hunkszista. Hyvää tai pahaa. Ainoastaan jakaa jouluaattoillan tunnelmia kanssanne. Tarpeellistako? Ei nyt toki. (Ps. edelliselle kommentoijalle) en minä hunkszia vihaa, vaikka vastailenkin kirpeästi hänen ivallisiin kommentteihinsa.

• Hunksz nyt ottaa tilansa joka ketjuun.
        Hän ei pidä minusta enkä voi asialle mitään ;) Eikä varmaan tarvitsekaan.

• eläjaanna

Voi pyhä yksinkertaisuus.
      60 ja täällä vertaillaan kuka parhaiten osaa viettää joulun.

• reppuriika

Minulla on ollut ihan tavanomainen joulu ja jokainen jouluhan on jollakin tapaa erilainen. Väsyttänyt on kyllä aika lailla. Syynä on varmaan hiilaripitoinen ruoka. Kävin kyllä iltapäivällä lenkillä ja tädin luona. Vielä huominen kai joulun merkeissä ja sitten on tältä erää juhla ohi.

• Tapaninpäivän aamu ja päivä alkanut tuulisena. Eilen illalla käveltiin joen rantaa ja kylällä ja ihailimme naapureiden jouluvalaistusta, kaunista ja tunnelmallista.
      Tein joulupöytään cevicheä lohesta, avokadosta, punasipulista, chilistä ja mangosta ja kolmesta limetistä mehut plus yksi sitruuna. Kala kypsyy sitrusmehussa kuudessa tunnissa jääkaapissa. Tää Etelä-Amerikan länsirannikon variantti sashimista on tän joulun suosikki ja uusi tulokas joulu-ja uudenvuiden menuissa. Olen toki syönyt tätä herkkua aikaisemminkin ja tykännyt että tosi hyvää,jos tykkää sitruunan kirpeydestä tai siis happamuudesta.
      Nyt suunnittelen uudenvuoden illlanistujaisiin meille ruokalistaa. Hummerisoppaa? Tyynen meren pataa kookosmaidossa? Kalkkunarullaa? Paahtopaistia? (Tytär ja hänen anoppi tykkäävät meren elävistä samoin minä, miehet perheessä eivät niinkään perusta vaan haluavat kokolihaa jossainmuodossa...elikkä eturuoka katkaravuista, simpukoista jne. pääruoka lihaa ja sitten tytär on luvannut tuoda jälkiruuan.
      Saattaa että teen vain katkarapucocktailin ja tarjoan lasimaljoista eturuuaksi

• herkkuhomma

Tuo cheviche kiinnostaa. Laitatko siis ensin lohisiivut limettimehuun kypsymään? Ja sitten kuuden tunnin päästä kaikki aineet yhteen sekaisin? Kuulostaisi kokeilemisen arvoiselta.

• Tapaninpäivätervehdys Korvesta.

Lunta sataa hiljalleen, puut ovat saaneet oksilleen lumikuorrutuksen.

Ruokia tein aatoksi siihen malliin, että hyvin pärjäämme loppu vuoden ; ) Tänään syömme savustettua lohta (itse savustetun) Kaikki muukin ruoka on ollut omatekoista.

Eilen illalla valmistin piirakkaa kinkusta ja vihreää salaattia iltateelle. Miniä tuli kylään. Sain häneltä yli kilosen hirvipaistin, joka on nyt sulamassa ja ilmeisesti valmistan Uudeksi Vuodeksi hirvipaistia.

Pakkasessa on merenherkkuja joten salaattiakin teen.

Pojat suunnittelivat menoa laskettelemaan, tosin lumisade ei ole paras mahdollinen laskettelukeli. Minä olen saanut levätä, sillä esikoinen nukkuu yöt kuopuksen asunnossa, Viime yönä nukuin kellon ympäri, olin tosi väsynyt ei se joulun tekeminen näillä kymmenillä helppoa ole vaikka kuinka aikaisin aloittaisi.

Tänään pitänee minunkin piipahtaa ulkona. Ulkoilu on jäänyt kodin ja kuopuksen asunnon väliselle sisäpihapolulle ; )

• Laitoin kaikki muut aineet limettimehuun kypsymään ensin ja sitten lisäsin kaksi kuutioitua avokadoa ennen tarjoilua, happamuuden säätelemiseksi. Mutta aion kokeilla seuraavalla kerralla marinoida ensin vain kalan ja sitten lisätä muut ainekset juuri ennen tarjoilua. Kyllä ceviche meni hyvinkaupaksi joulupöydässä ja kovasti sitä kehuttiin, mutta mitä kauemmin se seisoo, sitä happamammaksi se tulee.

• Ai niin, ruukullinen korianderia mausteeksi, suolaa ja mustaapippuria

• Ei ole blogattavaa.
      Koti-hommia olisi, mutta mitä niistä höpisemään.
      Samoja kun ovat kuin useimmilla toisillakin.
      -
      Taimen, Suola, kuiva-Tilli, Sokeri-ripe.
      Mausta kala.
      Kääri se tiukalle rullalle folio-Alumiiniin.
      24h. 4C
      Avaa rulla.
      Leikkaa siivu.
      Nauti.

Miksi pilata vanhoja Suomalaisia traditioita.

H.

.

• Jos haluaa vähän "eksoottimaisenpaa" voi Tillin vaihtaa Purjo-Renkaisiin.

H.

.

• hunksz kirjoitti:

Jos haluaa vähän "eksoottimaisenpaa" voi Tillin vaihtaa Purjo-Renkaisiin.

H.

.

Tee nyt edes kunnon limetti-korianderimarinaadi sille tammukallesi. Yritä edes pysyä mukanan nyt. Ryhdistäydy ja tuuleta.
        Med vänlig hälsning
        P

• Paloma.se.co kirjoitti:

Tee nyt edes kunnon limetti-korianderimarinaadi sille tammukallesi. Yritä edes pysyä mukanan nyt. Ryhdistäydy ja tuuleta.
        Med vänlig hälsning
        P

"Paloma.se.co"

Pah!
        Lumppuuki.
        -
        En minä kiusaa enkä vaivaa.
        Minä vain saan kiukun-näppylöitä blogaamisesta.
        Joka ei pysyttele Face-bookissaan.

yst.

H.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Med vänlig hälsning
        P

Mitäs älyä siinä on, että ensin ostaa kalaa ja sitten tekee kaikkensa, että saa häivytettyä siitä kalan maun pois kaikenlaisten mausteitten alle?

• Siilimuorikka3

Minun joulukalani:
      Mene kaupahalliin.
      Osta valmiiksi siivutettua kylmäsavulohta.
      Osta suolasiikaa.
      Maksa.
      Poistu ulko-ovesta.
      Ja jonottaessasi voit vaihtaa pari sanaa mukavien ihmisten kanssa, small talk :).

• ent.siivoojaparka

No eikö vaan?
        Helpoimman kautta.
        Nykyisin on kaupoissa niin monenlaista valmiiksi pahoinpideltyä kalaa tarjolla, että mitä sitä enää kotonaan taistelee niitten kanssa muuta kuin heittelee suuhunsa ja röyhtäilee.
        Mukavampaakin tekemistä löytyy.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

No eikö vaan?
        Helpoimman kautta.
        Nykyisin on kaupoissa niin monenlaista valmiiksi pahoinpideltyä kalaa tarjolla, että mitä sitä enää kotonaan taistelee niitten kanssa muuta kuin heittelee suuhunsa ja röyhtäilee.

Paljonko maksaa valmiiksi graavattu lohi?

Graavilohi on minun joulupöydän kunkku. Fileroin ja graavasin yli kilosen lohen hinnaksi tuli noin 6 euroa. Hyvää tuli ja kaikki on kohta syöty.

• henrjii

Tuo itse tekeminen on OK, oikiasti meikämannille kävi niin että lohet oli jo loppuneet.
        Lohifilettä, ruodotonta oli tarjolla, samaan hintaa kuin kylmäsavustettua lohofilettä.
        Tuoretta silakkafiletä onnistuin saamaan ja tein suutarinlohta

• ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

Paljonko maksaa valmiiksi graavattu lohi?

Graavilohi on minun joulupöydän kunkku. Fileroin ja graavasin yli kilosen lohen hinnaksi tuli noin 6 euroa. Hyvää tuli ja kaikki on kohta syöty.

Valmiiksi siivutettu 200g pakattu graavi ja kylmäsavustettu 20kr/kpl (=n 2 euroa) tarjouksessa.

• korppis11
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Valmiiksi siivutettu 200g pakattu graavi ja kylmäsavustettu 20kr/kpl (=n 2 euroa) tarjouksessa.

Tuolla hintaa ei valmiiksi graavattua tai savustettua lohta saa kuin mainitsemastasi halpaliikkeestä yliaikaisena ja Ruotsista.

• korppis11 kirjoitti:

Tuolla hintaa ei valmiiksi graavattua tai savustettua lohta saa kuin mainitsemastasi halpaliikkeestä yliaikaisena ja Ruotsista.

Kyllä minäkin ostin valmiiksi graavattua ja valmiiksi savustettua siivutettua norjalaista vuonolohta lohta ja hinta oli todella se mitä siivooja sanoi...erikoistarjous max kaksi per asiakas ja kauppa oli C....p joka on se toinen jättiketju täällä Ruotsissa. Minulla on sinne etuisuuskortti. Päiväykset kävinjuuri tarkistamassa: parasta ennen 05 ja 06/01

• Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

No eikö vaan?
        Helpoimman kautta.

Just näin. Ja takuuvarmasti saa laatua. Ei tarvitse kesksittyä kuin joulukoristeisiin ja kattaukseen ainakaan kalojen kohdalla. Sikaakaan en itse teurastanut vaan ostin luuttoman kolmen kilon suolatun juhlakinkun citarin pakastealtaasta. Ei muta kuin sulatus ja uniin, poisotto sopivilla asteilla ja siivutus pöytään :D.

• Suurta herkkua, oli joulu tai mikä muu päivä tahansa, on juuri kylmässavulohi. Ostan sitä prismasta valmiiksi siivutettuna tiskistä, se on ihanan ohutta, itse en saa niin ohutta leikattua vaikka kuinka yritän ja vaikka kuinka terävällä veitsellä,
        Ah ensin sipaisu voita ruisleivälle ja sitten tuota kylmäsavulohta, maksoi muuten ennen joulua jotain 29 euroa kilo,
        asetella sillai rennoiksi aalloiksi koko ruisleiivän päälle. Voihan siihen tuoretta tilliä sujauttaa ja sitsuunaakin vähän vilauttaa, jos sattuu olemaan.
        Sitä ei saa nälkääsä hutkia vaan nauttia hissukseen pienin hennoin puraisuin vain.

• korppis11
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

Just näin. Ja takuuvarmasti saa laatua. Ei tarvitse kesksittyä kuin joulukoristeisiin ja kattaukseen ainakaan kalojen kohdalla. Sikaakaan en itse teurastanut vaan ostin luuttoman kolmen kilon suolatun juhlakinkun citarin pakastealtaasta. Ei muta kuin sulatus ja uniin, poisotto sopivilla asteilla ja siivutus pöytään :D.

Joulukoristeisiin ja kattaukseen kulukin runsaasti aikaa varsinkin yhden hengen talouksissa niin ja koiralle. Ei toki kannata koko sikaa ostaa saati kilosta lohta. Siasta tosin saisi luita koiralle kokovuodeksi ja aitoa siankorvaa herkutteluhetkiin.

• Siilimuorikka3
        korppis11 kirjoitti:

Joulukoristeisiin ja kattaukseen kulukin runsaasti aikaa varsinkin yhden hengen talouksissa niin ja koiralle. Ei toki kannata koko sikaa ostaa saati kilosta lohta. Siasta tosin saisi luita koiralle kokovuodeksi ja aitoa siankorvaa herkutteluhetkiin.

Ai minä käsisitn et sulloli vieraita, et yksin? Ja että koiraki?

• ent.siivoojaparka
        korppis11 kirjoitti:

Mikäs se minun "mainitsemani" halpaliike olikaan?

• Oli vähän erilainen joulu, kävin joulupäivänä haravoimassa.

• hmp.f

Olisi täälläkin voinut haravoida, tosin vesisateessa se ei olisi kovin suotavaa.

Erikoisin jouluni oli, kun söimme pizzaa joulu ateriaksi Teneriffalla, eräs jouluaatto, kun kävimme koirapuistossa Luukilla ja siellä oli toisiakin ja myös sellainen, kun olimme lapseni mökillä ja löysimme hyviä kanttarelleja sieltä.

Onhan nämä erikoisia joulunaikoja entisiin verrattuna, kun sai kahlata persuuksiaan myöten hangessa etsien/hakien joulukuusta, joka oli jo "katsastettu", mistä se noudetaan.

Ne oli aikoja, kun Hesassakin oli vähän lunta ja "nappaskengissä" lähdettiin sinne kotipuoleen :)) Tapanin ajelut oli ihania silloin, kun oli jo moottorikelkat ja se "kirkkoreki" laitettiin perään ja siihen porukkaa. Veljeni osasi sen hyvin kaataa, jos porukka riehaantui liikaa.

Kyllä nytkin noukin muutaman rucolan lehden kasvimaani penkistä, koska ihme kasvi se on säilymään talvellakin. Tosin kanttarellit ei siinä kasva!;)

• Heikunkeikku
        Kristiina23 kirjoitti:

hmp.f

Olisi täälläkin voinut haravoida, tosin vesisateessa se ei olisi kovin suotavaa.

Erikoisin jouluni oli, kun söimme pizzaa joulu ateriaksi Teneriffalla, eräs jouluaatto, kun kävimme koirapuistossa Luukilla ja siellä oli toisiakin ja myös sellainen, kun olimme lapseni mökillä ja löysimme hyviä kanttarelleja sieltä.

Onhan nämä erikoisia joulunaikoja entisiin verrattuna, kun sai kahlata persuuksiaan myöten hangessa etsien/hakien joulukuusta, joka oli jo "katsastettu", mistä se noudetaan.

Ne oli aikoja, kun Hesassakin oli vähän lunta ja "nappaskengissä" lähdettiin sinne kotipuoleen :)) Tapanin ajelut oli ihania silloin, kun oli jo moottorikelkat ja se "kirkkoreki" laitettiin perään ja siihen porukkaa. Veljeni osasi sen hyvin kaataa, jos porukka riehaantui liikaa.

Kyllä nytkin noukin muutaman rucolan lehden kasvimaani penkistä, koska ihme kasvi se on säilymään talvellakin. Tosin kanttarellit ei siinä kasva!;)

Oli meilläkin aikoinaan mahtavan erikoinen jouluaatto. Minä istuin kivennokassa, hellemekko päällä. Aurinko hemmotteli niin viimeisen päälle. Mies ja pojat olivat rannalla virvelöimässä uudella virvelillä Isoja kaloja, paitsi ei tullunna isoja, eikä pieniä, mutta se ei intoa laannuttanut. Muistan kun siinä auringon alla tuumin, että täällä mä vaan istun kesässä. Suomessa on julistettu joulurauha ja kylmyys ja pimeys on vallitsevana ja mitään, ei yhtään mitään, joulukiireitä ole meillä.
        Monia muitakin vastaavia jouluja on ollut, mutta tuo jotenkin on jäänyt päällimmäisenä mieliin. Tunne oli NIIN mahtava. Kanarialta tääkin muistelo on peräisin.

• Voi sanoa että oli, minua ruokittiin, viihdytettiin, jumppautettiin, kävelytettiin. Vietiin kirkkoon jossa saarnattiin minulle ilosanomaa, sinulle on syntynyt vapahtaja. Niin ja hierottiin! Kylvettiin, uitettiin. Voiko vanha ihminen enempää toivoa. Tämä oli kolmas joulu täydenpalveluntalossa. Seuranani oli runsaasti 60 ihmisiä, olin omieni joukossa 😌 ✝🎄

• ent.siivoojaparka

Minun annettiin nähdä jouluaattona joulun ihme.
      Joulun tähti, mikä alkoi loistamaan pienen teflonkattilani pohjassa.

Kesti jotakuinkin kauan tarkistella, mistä se kattila vuotaa vettä hellalle. Vaikutti mystiselle. Sitten, kun likka nosti sen valoa vasten, niin pohjassa näkyi ihan mininen reikä, alle millin kokoinen kuin neulalla pistetty, mistä kävi valo kirkkaasti läpi. Oli hienon näköistä tumman teflonin keskellä.
      En yllytyksistä huolimatta lähtenyt kuitenkaan kattila naamani edessä seuraamaan sitä tähteä, josko se olisi johdattanut minut tuonne hevostalleille ...

• suvenelli1

Tais tuo Arvo kertoa, että uudenvuoden käytetyn tinan voi uusiokäyttää siivilän juottamiseen.
        Vaan käviskö yksi reikä siivilästä.

• mimmimum-..mi

Vietin joulun saaristossa...vettä pitkin ei tarvinnut kulkea.....kahden ison sillan takana oli....Tyttären perheen kanssa monta joulua viettänyt...nyt meitä oli kahdeksan yhteensä....sain tutustua kahteen uuteen ihmiseen.....joista toinen ei vietä joulua uskonsa mukaan... Lunta ei missään...aivan kuin syksyinen sää...kaksi joutsenta rannassa....

• onpamuoreillajutut

Hullut akat vauhdissa sivustolla näköjään...::)) Katkesiko kengännauha keltään kertokaapa sekin muun niin kiinnostava ja omaperäisen joulunviettonne lisäksi. Söokö aloittajamuori mitä tänään evääksi.::::))))) Narsisteja kaikki !!!!!

• mimmimum-..mi

Minulta katkesi pikkusormesta kynsi....

• Joku on saanut jouluahjaksi liian pienet alushousut ja tiukan pipon. Ja kinkku alkanut närästää ja viinat loppuneet.

• sehänarvattiin

Onpa mielenkiintoista...
        Kerro lisää kotioloistasi!

• Mullaihanapipari

Mä sain henkselit jotta saankin niitä sitten paukutella uutena vuonna.

• Mullaihanapipari

Mä olen entinen vanha pieru ja ihan poispilattu pipari josta on tullut kirkassilmiä paljon ja kaikki oli onnellisia, minulla kuninkaan kruunu päässä sain istua valtaistuimellani ja ihailla onnellista perhettäni. Olen onnellisten tähtien alla syntynyt kuninkaallinen ja niin iloinen. Voisin vielä laittaa gourmet menun perään mitä oli aamiaisella, päivällisellä ja illallisella.

• Tavuviiva

Hyvää joulua tuli vietettyä jouluperinneruokineen - aatto (pukkikin tuli käymään), joulupäivä ja sitten tapani-iltaan ja sitten se riemu alkoi Mr Influenssa tunkeutui taloomme 1) kierteitä vatsassa/nopein ja suorin reitti toilezzuniin molemmat putket käyttöön, päänsärky/kuin kaikki ajatukset työntyisivät kerralla ulos, poskiontelot tulessa /kuin joku olisi tunkenut superlonia, kuivaa köhää/öhööhö, kuumetta, nivelsärkyä/olo kuin puskutraktorin jäljiltä, räkä lentää, yskös muuttunut limaiseksi/kröhöööööömkröhööm. 2 vrk tajutonta nukkumista.
      Lepoa. Ikkunasta tulivat tutuiksi tähtikuviot, hieman vääntyneinä 1800 luvun alkuvuosikymmenten talossa.
      Sana r u o k a etoaa edelleen
      Pelkään, että olen laihtunut,haihtunut niin, että korvat näkyy puun takaa.
      Mr Influenssa on edennyt polvesta seuraavaan ja on ihan pikkuisessa nyt.
      Ei kiva.
      Erilainen joulu, mitä ei tinasta voi ennustaa.
      Huolehtikaa itsestänne. Varakaa läkettä ja juotavia kaappiin.
      Teetä, korppuja. Vo yllättää sinutkin, kuten meitsin perusterveen, viimeksi jotain 3 vuotta sitten.

Katsokaa netistä ohjeet: huimaus vienyt joitakin lasarettiin.

• 1lesken

Tavuviivalle :kysymys
        Tupakoitko sinä? Lesken

• Tavuviiva

Miksi mun pitäisi tupakoida?

• 1lesken

Tavuviiva:lle
        Sun ei tietenkään missään nimessä pitäisi tupakoida. Kenenkä pitäisi? Olen ankara tupakan vastustaja, varsinkin kärtsäävien naapureiden osalta. Nythän siellä köhitään yötäpäivää.
        Täällä missä asun, kaikki jotka tupakoivat ovat sairaan kipeitä. Tupakoimattomat ovat säästyneet, ainakin toistaiseksi "lenssulta"
        Lesken

• Tavuviiva
        1lesken kirjoitti:

Tavuviiva:lle
        Sun ei tietenkään missään nimessä pitäisi tupakoida. Kenenkä pitäisi? Olen ankara tupakan vastustaja, varsinkin kärtsäävien naapureiden osalta. Nythän siellä köhitään yötäpäivää.
        Täällä missä asun, kaikki jotka tupakoivat ovat sairaan kipeitä. Tupakoimattomat ovat säästyneet, ainakin toistaiseksi "lenssulta"
        Lesken

Noo, ihan kehottaisin menemään influenssa tiedotteisiin tuolla netissä.
        Tässä on koko repertuaari koettu.
        Ja jos viitsit lukea tarkkaan kirjoittamani, onnekkaasti olen välttynyt muutaman vuoden flunssilta. Influenssa on käsittääkseni virusperäinen ja jälkkärit kait bakteeriperäisiä/poskiontelotulehdus tai angiina eli ei tupakasta lähtöisin.
        Ei pidä yksinkertaistaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4184
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3607
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3329
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2860
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2329
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2318
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2052
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1646
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1517
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1506
    Aihe