Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Oi+anteeksi,+mä+luulin+että+se+linkki+on+tuossa+aloittajalla,+vaan+eipäs+ollutkaansaas+nähdä+osaanko+sen+tähän+linkittäähttps://youtu.be/NHXnoyn7IVI
  2. Voisin+tehdä+kokeen,+heittäisin+kirjoituksen+hienoon+keskusteluun+jossain+hienossa+korkeita+sfäärejä+hipoilevassa+aloituksessa,++esimerkiksi+teidän+kolmen+valiokirjoittajan+jossain+viisaassa+aloituksessa,+sitten+joku+onnistuisi+suututtamaan+minut+oikein+perusteellisesti+ja+kirjoittaisin+kirjoituksen,+jossa+käytän+kaikkia+noita+ja+ehkä+muitakin+leimaavia+inhottavia+sanoja,+vahvistettuna+kaikilla+mahdollisilla+häijyillä+kirosanoilla,+niitäkin+osaan+aikamoisen+liudan.Minkälaisen+leiman+silloin+löisit+otsaani,+löytyisikö+mahdollisesti+äänestämäni+puoluekin+ja+entä+koulukseni+ja+intohimoni,+perhesuhteetkin+siinä+varmaan+selviäisi+ja+taatusti+se+työ+mitä+teen.Otanta+vain+yhden+kirjoituksen+perusteella.Sitä+vaan+mietin,+että+jos+ruvetaan+kirjoittamaan+lakiin,+niin+onko+vihalla+vivahteita,+vai+onko+se+yksiselitteisesti+sanojen+perusteella+vain+vihaa.++ja+sen+nuolen+pitää+ehdottomasti+löytää+yksiselitteinen+kohde,+se+haavoja+nuoleva+surkimus+jota+sanoilla+vihataan+ja+jota+laki+sitten+suojelee.Tämä+menee+ihan+hulluksi+toiminnaksi+ja+kannattaisi+kaikkien+kynnellekykenevien+nuorien+ruveta+tuomareiksi+ja+lakipykälien+tiiraajiksi.Viha+ei+maailmasta+lailla+lopu+jos+ihminen+ei+muutu.Tämä+nettikin+vain+laajenee+ja+luo+uusia+systeemejä+missä+voi+vihaansa+viljellä,+jos+yhdestä+potkitaan+pois+sen+kun+menet+toiseen+ja+yleensä+se+on+vielä+fiksuin+ja+juuri+nuoret+osaavat+niitä+käyttää+ja+vihapuhe+on+kuin+siemen+siellä,+viha+lisii+ja+lisii.
  3. Kiitos+Paloma,+taas+pitää+miettiä,+katos+kun+mietin+niin+harvoin,+mutta+noinhan+tuo+asia+on+,+jos+ammut+nuolen,+se+palaa+takaisin+jossain+muodossa,+joko+nuolena+tai+tykinkuulana+tai+vaikka+vain+hipaisuna,+riippuu+ketä+ampuu+ja+millaisella+nuolella+tai+ehkä+ammuttu+vain+nuolee+kolossaan+hiljaa+haavojaan.Yleensä+en+käytä+moisia+sanoja,+hepsankeikkana+en+tietysti+osallistu+semmoisiin+aloituksiinkaan,+joissa+tulisi+edes+kiusaus+nimitellä+moisilla,+enkä+mä+yleensäkään+nimittele+ketään+millään+noista+sanoista,+no,+kukkahattutäti+on+aika+soma+sana+kylläkin,+sitä+jos+käytän+tuskin+olen+sovinistisika,+sika+voin+olla+mutta+en+sovinisti.Jotenkin+yksisilmäiseltä+kuulostaa+jos+näillä+sanoilla+leimaa+ja+leimaantuu.Yleensä+suhtaudun+niin+niin+niin+vakavasti+elämään+ja+varsinkin+tähän+someen+ihan+haudanvakavasti.NO,+jotenkin+tästä+tulee+mieleen+Facebook,+sinnehän+mä+kirjotan+kaikki+sydämeni+salat+ja+se+on+täynnä+testejä,+joita+innolla+aina+teen,+ne+niin+kertoo+millainen+olen+ja+mitä+on+ollut+ja+mitä+tulee.+Hauskinta+on+se,+että+ystävät+sanoo,+että+just+tommonen+sä+olet.+FB+valkkaa+tietysti+kirjotuksistani+tietyt+sanat+ja+sitten+solmii+niistä+sopivan+mytyn,+aina+se+on+positiivinen,+sen+takia+niitä+on+tietysti+niin+kiva+tehdä.+Tuotuudenhan+ne+kertoo,+paljastaa+kaiken,+hoho+haha.Hauskin+oli+kun+testasin+millainen+vanhuus+minua+odottaa,+ja+minua+odottaa+kahvinjuonti+pariisissa,+elämässä+on+ollut+aina+suuri+haave,+nyt+mä+taas+paljastan+itseäni,+suudella+sillai+kuin+elokuvissa,+siinä+tasanteella+taustalla+eiffeltorni,+toinen+jalka+somasti+koholla...+nyt+mä+lähden+kahvinjuontiin+ja+nyt+vain+tuonne+keittiöön.
  4. Tuohon+viinakorttiin+en+osaa+sanoa+juuta+enkä+jaata,+mulla+ainakin+on+jo+ihan+tarpeeks+noita+kortteja+laukussa,+ei+yhtään+enää...Olen+elänyt+pienessä+kylässä+maalla+ja+nähnyt+kuinka+nuoret+miehet+juo+ittesä+sekopäiksi+heti+kolmenkympin+jälkeen,+tuskin+siihen+viinakortilla+olisi+merkitystä.+Viinanjuontiin+siellä+on+monta+syytä,+ei+parisuhdetta,+ei+töitä,+ei+kunnon+koulutusta,+ei+harrastuksia,+yksinäisyys,+ympärillä+samanhenkisiä.Viinalla+on+suora+yhteys+perheväkivaltaan,+mutta+olisiko+viinakortilla+suora+yhteys+perheväkivaltaan,+melkein+uskallan+epäillä,+mutta+jos+yksikin+tapaus+saadaan+karsittua,+niin+onhan+se+hyvä.+Olen+elänyt+kaupungissa+ja+nähnyt+ihan+yhen+moista+viinalla+läträämistä.++Kaikista+surullisin+olo+tulee+naisten+viinankäytön+lisääntymisestä,+Ei+siinä+josesim+minä+60++hömpsyttelen,+mikään+ei+oleniin+mukavaa+kun+saunan+jälkeen+kunnolla+hömpsytellä,+mutta+nuorten+naisten+alkoholin+käyttö+on+lisääntynyt+ja+se+vaikuttaa+suoraan+seuraavaan+sukupolveen.+Vaikka+neuvolassa+kuinka+kerrotaan,+että+kun+sinun+pääsi+on+pienesti+sekaisin+alkoholista,+niin+sen+pienen+tulevan+lapsesi+pää+on+samanaikaisesti+jo+suuresti+sekaisin.+Mutta+kun+viini+maistuu...++Siinä+on+valtava+työ+hoitaa+alkoholisoituneen+nuoren+äidin+omaa+kuntoa,+että+pystyy+edes+välttävästi+huolehtimaan+perheestään+ja+sen+lisäksi+vielä+hoitaa+lasta,+jonka+keskittymishäiriöt+esim.+alkavat+näkyä+jo+ihan+pienestä.