Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Kummallista,+mä+tiedän+elämäni+tarkoituksen,+se+on+tässä+ja+nyt.Taakse+päin+voi+muistella+ja+kirjotella+ja+höpistä+kavereiden+kanssa,+mutta+näissä+raameissa+sitä+pyöritään+ja+sisältö+tulee+kaikesta+mukavasta+mitä+on+meneillään.Elän+viikottain,+nyt+alkoi+vapaa+viikko+ja+silloin+teen+kaikekea+hauskaa,+kohta+tehdään+hetki+sitä,+kohta+hetki+tätä,+sitten+suunnataan+maailmalle+ja+jätetään+hetkeksi+kaikki+taakse.+Vapaaviikollani+tankkaan+kaiken+mitä+sitten+viikon+päästä+taas+mietiskelen+ja+pureskelen+töitten+lomassa,+että+tulipahan+tuotakin+tehtyä.Se+on+itse+raavittava+oma+elämänsä,+ei+sitä+toinen+ihminen+eteen+kanna.+Mutta+elämä+olisi+tyhjää+ilman+muita+ihmisiä,+sillä+sitä+vartenhan+me+täällä+elämme+ja+olemme+toinen+toisiamme+varten.Elämä+kulkee+sykleissä,+välillä+on+niin+ihanaa+rakastaa,+välillä+perin+pohjin+vittuilla,+välillä+kompastella+ja+välillä+kiivetä+vaikka+mihin...
  2. "Ts+kaikkien+mahdollisuus+opiskella+on+pelkkä+harhaluulo"enpä+usko,+opiskelu+on+opiskelijan+motivaatiosta+ja+kyvystä,+halusta+ja+intohimosta+ja+taidosta+jne+kiinni.+Ei+opiskelija+opiskele+sen+vuoksi,+onko+vanhemmilla+rahaa+tai+ei.+Joka+asiassa+ollaan+totuttu,+että+aina+hyysätään+ja+huolletaan+ja+kuvitellaan,+että+se+yhteiskunnan+kaivo+on+itsestään+lisivä+kaivo+josta+vaan+nostetaan+ämpärillinen+sulle+ja+ämpärillinen+mulle,+mielellään+vielä+jokaiselle+yhtä+monta...Kyseessä+on+enemmänkin+paremmin+koulutetun+väen+suurempi+motivaatio+opiskeluun+ja+silloin+myös+lapset+näkevät+jo+lapsuudestaan+yrittämisen+ja+oman+tekemisen+merkityksen.Toisella+puolella+on+monen+sukupolven+köyhyys,+ehkä+useamman+sukupolven+työttömyys,+jolloin+tuudittaudutaan+tukiin+ja+lapsia+ei+ehkä+kannusteta+yrittämiseen+ja+omaan+tekemiseen+kun+rahan+saa+luukulta.Kahtiajako+vaan+lisääntyy,+seuraava+sukupolvi+on+varsinainen+perivä+sukupolvi,+joka+ei+tiedä+mihin+miljoonansa+tunkee+ja+toisaalta+sinne+toiselle+puolelle+tulee+ehkä+taas+uusi+sukupolvi+köyhyyttä.