Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikäs+helvetin+kone+se+on,+kait+sitä+nykyaikana+voi+yhden+ohjelman+tai+kaksikin+sinne+kassakoneeseen+lisäämään.
Kauppiashan+katsoo+vain+mitä+viivan+alle+jää.
11.07.2016 10:44
Kummallista,+mä+tiedän+elämäni+tarkoituksen,+se+on+tässä+ja+nyt.
Taakse+päin+voi+muistella+ja+kirjotella+ja+höpistä+kavereiden+kanssa,+mutta+näissä+raameissa+sitä+pyöritään+ja+sisältö+tulee+kaikesta+mukavasta+mitä+on+meneillään.
Elän+viikottain,+nyt+alkoi+vapaa+viikko+ja+silloin+teen+kaikekea+hauskaa,+kohta+tehdään+hetki+sitä,+kohta+hetki+tätä,+sitten+suunnataan+maailmalle+ja+jätetään+hetkeksi+kaikki+taakse.+Vapaaviikollani+tankkaan+kaiken+mitä+sitten+viikon+päästä+taas+mietiskelen+ja+pureskelen+töitten+lomassa,+että+tulipahan+tuotakin+tehtyä.
Se+on+itse+raavittava+oma+elämänsä,+ei+sitä+toinen+ihminen+eteen+kanna.+Mutta+elämä+olisi+tyhjää+ilman+muita+ihmisiä,+sillä+sitä+vartenhan+me+täällä+elämme+ja+olemme+toinen+toisiamme+varten.
Elämä+kulkee+sykleissä,+välillä+on+niin+ihanaa+rakastaa,+välillä+perin+pohjin+vittuilla,+välillä+kompastella+ja+välillä+kiivetä+vaikka+mihin...
11.07.2016 10:37
Oi+ihanuuksien+ihanuus
rakkauksien+rakkaus
koko*nainen+irti+vapaa
iha*nainen+kiinni+lukittu
kaikki*nainen+vihdoin+viimein
läikkyen+viet+maailmain
niin+suloista+oi+surku
olet+Sinä+ja+turkujen+Turku.
https://youtu.be/DA412uC7dDs
11.07.2016 09:34
ei+aina+todellakaan+voi+tehdä+mitä+haluaa...+aika+jännää,+me+saatetaan+ajatella+noin+kauniisti,+ja+mieli+tekee+tehdä+jotain+lämmintä+ja+hyvää,++toiselle,+sitten+jostain+takaraivosta+puskee+sana,+sopiva,+ja+kaikki+hyvä+jätetään+tekemättä.+Sillä+halaamisella+olisi+saattanut+olla+valtava+merkitys+halaajalle+ja+halattavalle.+
Mäpä+kerron+miten+olisit+saanut+siitä+tilanteesta+täysin+sopivan,+olisit+vain+pysäyttänyt+auton+ja+mennyt+ja+rupatellut+jotain+vaikkapa+säästä+tai+postista+naapurisi+kanssa+ja+sitten+kertonut,+että+haluaisit+halata+,+sopiiko.+Olisit+saanut+vastauksen+ja+toiminut+sen+mukaan.+Onhan+sekin+otettava+huomioon,+että+ei+kaikki+ihmiset+tykkää+tai+suostu+halattavaksi+ja+sekin+pitää+hyväksyä.+Mutta+useimmille+se+tuntuu+hyvältä,+halaaminen+tuossa+tilanteessa+kertoo+tavallaan,+ettähaluat+olla+mukana+hänen+vaikeassa+elämän+tilanteessaan,+ei+siihen+edes+sanoja+tarvita,+halaus+kertoo+niin+paljon.
11.07.2016 00:57
hei,+sori,+mun+piti+painaa+tuota+vihreää+lapasta+eikä+punasta.
eli+peukutan+tinkimättömyyttäsi.+Peukutan+tuplasti,+piloille+meneejos+tingit.
10.07.2016 21:36
Sulla+on+tosi+hyvä+kirjoitus,+kiitos.
Hyviä+ajatuksia...+kauniisti+sanottu+'Koska+ihmiset+ovat+kaikkiaan+huumorin+pohjan+sytytyslankaa.'...+siinä+olet+oikeassa.
Ja+sitten...+olet+rohkea,+'sekytevä+luonnonoikku,+joka+puheissaan+riskeeraa'...+se+on+varmaan+mukavaa,+mäkin+tykkäisin+olla+semmoinen,
tämä+jatkokin+on+hyvä...+'vain+hieman+välittää+siitä,+ottaakotosikko+tokkuraansa,+vai+sytyttääkö+sillä+vastakaiku.'+just+noin,+eikä+melkein...
taidat+olla+oikea+huumorihminen+'A-luokan+grillimakkara'
10.07.2016 19:43
Aika+vaikee+kalluppi+sulla...
Voi,+olisit+huutanut+,+hän+olisi+varmaan+kovin+ilostunut+ja+se+olisi+kannustanut+lisää+moisiin+hyviin+suorituksiin.
Täytyy+vastata,+että+kyllä+voin+olla+ihan+just+semmonen+kun+olen.+Mitäenemmän+tulee+ikää+sen+rennommin+tämän+elämän+ottaa,+osaa+nauttia+siitä+mistä+tykkää+ja+on+antanut+itselleen+luvan+olla+just+niin+asiallinen+tai+hassu+kun+tilanne+vaatii.+Olen+huomannut,+että+mitä+enemmän+itsestään+antaa+sitä+enemmän+saa+takaisin,+se+pitää+kyllä+paikkansa.
Aikaisemmin+valmistelin+asiat+hyvin+ja+sitten+se+meni+miten+meni.+Nyt+voi+hullutella+ja+jos+menee+mönkään,+niin+ei+haittaa+elämä+kantaa,+sen+mokailun+unohtaa+hetkessä.+Kun+on+oppinut+nauramaan+itselleen,+sen+taidon+osaan+muuten+hyvin,+niin+sielun+sopukkaan+ei+jää+mitään+kaihertavaa.
Olen+innokas+juttelemaan+ventovieraiden+kanssa,+vaikken+mikään+kauhean+puhelias+olekkaan,+jos+olen+jonossa,+kassalla,+ihan+missä+vain+,+haen+aina+palvelua+ja+sitten+mulla+on+semmoinen+paha+tapa,+että+yritän+imuroida+kaikkia+hyviä+asioita+ympäriltäni,+en+edes+tiedä+mistä+olen+sen+imuroinut,+mutta+aina+löytää+hyvää+puheenaihetta.+Voihan+siinä+olla+taustalla+karjalaiset+sukujuuret+tai+neljännes+vuosisata+savolaista+kielikylpyä.
10.07.2016 16:05
de-meter,
...jotain+tolkkua,+se+on+ihan+oikein+nämä+yliopistomaksut+ulkomaalaisille,+koska+onhan+ne+muuallakin+maailmassa+ja+silti+opiskelijat+liikkuvat+esim+Eu+projekteissa+ja+erilaisissa+tuetuissa+koulutusohjelmissa.+Onkohan+tässä+ulkomaalaisille+lukukausimaksu+jutussa+kyse+siitä,+että+me+suomalaiset+halutaan+näyttää+ulkomaalaisille+niin+hyvää+pataa,+kaikki+arvostus+haetaan+aina+ulkomailta+ja+jos+me+nyt+lukukausimaksu+laitetaan,+niin+voi+kukaan+ei+halua+tulla+suomeen+opiskelemaan.+Mun+mielestä+meidän+pitää+näyttää+kaikki+koulutuksen+tasossa+ja+laadussa+eikä+mielistellä+jollain+maksuttomuudella.
Tekisi+kyllä+kovasti+mieli+arvostella+koulutusta,+hah+se+on+mun+mieliaiheita+omaishoidon+lisäksi,+joista+aina+innolla+vaahtoan+suorastaan,+olkoon...
Oppisopimus+on+tosi+hyvä+juttu,+meidän+pitäisikin+joskus+ottaa+mallia+tai+vinkkejä+muistakin+maista+kuin+ruotsista,+esim+saksassa+oppisopimus+on+hyvällä+tolallaan+ja+paljon+käytetty+koulutusväylä+ammattiin.Meillä+suomessa+alkaa+kohta+olla+tilanne,joss+ei+ole+sopivia+yrityksiä+kouluttajiksi,+koska+sehän+vaatii+panostusta+oppipojan+kouluttajaltakin,+pienissä+ei+ole+resursseja+ja+isoja+ei+kiinnosta,+koska+kouluttavat+itse+ilman+oppisopimusta.
10.07.2016 15:35
HyväH
Niin,+kauhistus,+en+voi+tänne+siis+laittaa+mitään,
mutta+entäs+Typographus+aloitus,+koskeeko+sama+juttu+siellä.
Tykkään+niin+venäläisestäja+sanaakaan+en+ymmärrä.
No+sinne+laitan+tunteella,+sano+sitten+juu+tai+jaa.
10.07.2016 14:01
Tuli+vielä+mieleeni+tuosta+globaalista,+ettäolin+aikoinani+puutarhaoppilaitoksessa+ja+siellä+opiskeli+näitä+somaleita,+kysäisin+eräältä,+että+mitenkäs+olet+ajatellut+työllistyä+koulun+jälkeen.+vastaus+oli+ettei+ole+aikomustakaan+työllistyä,+hän+muuttaa+opintojen+jälkeen+amerikkaan.+Eli+siis+koulutamme+ulkomaalaisia+muita+maita+varten,+olemmekohan+sinisilmäisiä+hölmöjä+vai+muuten+vain+pöllöjä.
Monelle+oppilaitokselle+on+ulkolaiset+oppilaat+tärkeitä,+koska+valtio+maksaa,+niin+oppilaitokselle+kouluttmisesta+samoin+kuin+somalille+antaa+ilmaisen+koulutuksen.
10.07.2016 13:50
...+on+se+auttanut,+meillä+on+hyvä+peruskoulu,+josta+mielestäni+pitää+pitää+huoli.+Se+on+edes+jonkinmoisen+tasa-arvon+tae.+Siitä+eteenpäin+alkaamotivaatio+ja+intohimot+vaikuttaa,+kuten+myös+vanhempien+ja+muiden+vaikuttajien+merkitys+nuoren+elämässä.+
Joskus+harmittaa+kun+tietää,+että+nuorella+voi+olla+useampi+tutkinto+takanaan+ja+sittenkään+ei+löydy+työpaikkaa,+se+tuntuu+vääryydeltä+joskus+melkein+huijaukselta+nuorta+kohtaan+kun+kehoitetaan+opiskelemaan,+vaihatmaan+jopa+alaa+vain+sen+vuokis+,+että+tilastoja+siistitään.+Eihän+se+opiskelu++hukkaa+mene+mutta+alkaa+olla+paljon+nuoria,+joiden+mielen+täyttää+katkeruus+yhteiskuntaa+kohtaan+juuri+syystä+ettei+löydy+opiskelua+vastaavaa+työtä.
Tulee+mieleen,+että+onkohan+koskaan+kukaan+sanonut+nuorelle+kun+on+iloisena+päässyt+opiskelemaan+pyrkimäänsä+oppilaitokseen,+että+kuule+nyt+on+niin,+että+ainoa+mahdollissuu+sinun+kolmen+vuoden+päästä+työllistyä+on+yrittäjyys.+Silloin+hänelle+olisi+rukattu+yrittäjyyskoulutus+ammattiopintojen+rinnalle+jo+koko+opiskelun+ajan,+se+olisi+koko+ajan+mielessä+ja+taidot+hallussa+kun+opiskelu+aikoinaan+loppuu.+Nykyään+ensin+opiskellaan+jollekin+alalle+ja+kun+töitä+ei+löydy+niin+sitten+tuikataan+yrityskurssille,+ja+sen+jälkeen+taas+jollekin+kurssille
10.07.2016 13:43
Toki+muistan,+erittäin+hyvin,+minunkin+koulussani+oli+vapaaoppilaita,+joilla+oli+erittäin+hyvä+motivaatio+opiskella.+Yhtenä+vuonna+luokallani+oli+sisarukset+vapaaoppilaina,+ei+koululaisena+ymmärtänyt+kuinka+vanhempien+varallisuus+vaikutti,+mutta+hyviä+ja+ahkeria+luokkatovereita+olivat.+Olen+tavannut+heidät+kotonani+vuosikymmenten+jälkeen.+Ainoa+asia+jonka+yhteydessä+he+mainitsivat,+ettei+ollut+varaa+silloin,+oli+kun+katselimme+luokkakuvia,+he+sanoivat+ettei+heillä+ole,+koska+ei+ollut+rahaa+niitä+aikoinaan+ostaa.
10.07.2016 13:15
Eikös+se+mätäkuu+akkojen+viikolta+ala
silloin+sataa+aina+tai+melkein+aina
kun+ne+naiset+kyynelehtii
ja+poraa+sanois+tamperelainen.
10.07.2016 10:26
Sunnuntaiaamut+niin+suloisia
kuin+pilvet+aurinkotaivaan+pumpulia
kääriydyn+kainaloosi+sukellan+suudelmaasi
kiireetön+kiirehtiminen+luoksesi
joutilaina+verkkaan+uimme+hiljaa+
liu’umme+joutsenina+lemmenjoella.+
+
https://youtu.be/PfqCi5W96vE?list=RDPfqCi5W96vE
10.07.2016 10:21
"Ts+kaikkien+mahdollisuus+opiskella+on+pelkkä+harhaluulo"
enpä+usko,+opiskelu+on+opiskelijan+motivaatiosta+ja+kyvystä,+halusta+ja+intohimosta+ja+taidosta+jne+kiinni.+Ei+opiskelija+opiskele+sen+vuoksi,+onko+vanhemmilla+rahaa+tai+ei.+Joka+asiassa+ollaan+totuttu,+että+aina+hyysätään+ja+huolletaan+ja+kuvitellaan,+että+se+yhteiskunnan+kaivo+on+itsestään+lisivä+kaivo+josta+vaan+nostetaan+ämpärillinen+sulle+ja+ämpärillinen+mulle,+mielellään+vielä+jokaiselle+yhtä+monta...
Kyseessä+on+enemmänkin+paremmin+koulutetun+väen+suurempi+motivaatio+opiskeluun+ja+silloin+myös+lapset+näkevät+jo+lapsuudestaan+yrittämisen+ja+oman+tekemisen+merkityksen.
Toisella+puolella+on+monen+sukupolven+köyhyys,+ehkä+useamman+sukupolven+työttömyys,+jolloin+tuudittaudutaan+tukiin+ja+lapsia+ei+ehkä+kannusteta+yrittämiseen+ja+omaan+tekemiseen+kun+rahan+saa+luukulta.
Kahtiajako+vaan+lisääntyy,+seuraava+sukupolvi+on+varsinainen+perivä+sukupolvi,+joka+ei+tiedä+mihin+miljoonansa+tunkee+ja+toisaalta+sinne+toiselle+puolelle+tulee+ehkä+taas+uusi+sukupolvi+köyhyyttä.
10.07.2016 09:44
"Ts+kaikkien+mahdollisuus+opiskella+on+pelkkä+harhaluulo"
enpä+usko,+opiskelu+on+opiskelijan+motivaatiosta+ja+kyvystä,+halusta+ja+intohimosta+ja+taidosta+jne+kiinni.+Ei+opiskelija+opiskele+sen+vuoksi,+onko+vanhemmilla+rahaa+tai+ei.+Joka+asiassa+ollaan+totuttu,+että+aina+hyysätään+ja+huolletaan+ja+kuvitellaan,+että+se+yhteiskunnan+kaivo+on+itsestään+lisivä+kaivo+josta+vaan+nostetaan+ämpärillinen+sulle+ja+ämpärillinen+mulle,+mielellään+vielä+jokaiselle+yhtä+monta...
Kyseessä+on+enemmänkin+paremmin+koulutetun+väen+suurempi+motivaatio+opiskeluun+ja+silloin+myös+lapset+näkevät+jo+lapsuudestaan+yrittämisen+ja+oman+tekemisen+merkityksen.
Toisella+puolella+on+monen+sukupolven+köyhyys,+ehkä+useamman+sukupolven+työttömyys,+jolloin+tuudittaudutaan+tukiin+ja+lapsia+ei+ehkä+kannusteta+yrittämiseen+ja+omaan+tekemiseen+kun+rahan+saa+luukulta.
Kahtiajako+vaan+lisääntyy,+seuraava+sukupolvi+on+varsinainen+perivä+sukupolvi,+joka+ei+tiedä+mihin+miljoonansa+tunkee+ja+toisaalta+sinne+toiselle+puolelle+tulee+ehkä+taas+uusi+sukupolvi+köyhyyttä.
10.07.2016 09:44
”Retsina”+on+kuin+elämäni+eliksiiri+
retsinaruukku+sylissäni+kuin+rakkauteni.
Sinullakin+omaruukkusi+ja+siinä+eliksiirisi.
Ruukkusi,+rakkautesi+on+niin+sileä,+kaunis+ja+täydellinen,
minun+on+röpelöinen,+vuosien+saatossa+särkynyt,+särjetty
pihkalla+paikattu,+parsittu,+eletty.
Mutta+hetkeksikään+en+halua+luopua+ruukustani,+en+retsinastani.
https://youtu.be/xyCh4qeTxSQ
10.07.2016 02:40
Niin+ja+tanssiparketilla...++he+liitävät...++niin+kevyttä+ja+mukavaa+katseltavaa.
09.07.2016 15:10
Kuinka+paljon+rakkautta
mahtuu+pieneen+sydämeen.
Aamuin+illoin+päivin+öin
elää+voi+sen+kautta+rakkauden+töin.
’Pidetään+toisiamme+hetki+hyvänä’
kuiskatun+ja+hellän+sanan+kuulee+kutsuvana
kiihkeän+ja+vilkkaan+käden+tuntee+vastauksena.
Siitä+tietää+sydän+pieni+paljon+
paljon+rakkautta+mahtuu+päivään+jokaiseen.
https://youtu.be/0Gl2QnHNpkA
09.07.2016 11:54
Sanos+muuta
näin+mulle+aina+just+käy.
olisin+sitä+minäkin
valvonut+yön+
varmaan+tämän+toisenkin
jos+silmästä+silmään
tiedä+vaikka+jalat+olisi+alta+mennyt
vaikka+ei+mulla+ole+edes+sitä+iskiasta.
Se+osaa+olla+oikea+piru+vaivaksi+se+iskias.
Vaikka+on+mulla+sitä+ihan+pikkasen+kun+kerran+sullakin
hengessä+haluan+mukana+olla.
Parane+pian.
auttaisikö+lämpö...
no,+jospa+norjalainen+villapaita+auttaisi...
https://youtu.be/y44Dp3dD39o
09.07.2016 01:26
88 / 182