Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enclave00
profiilit
enclave00
enclave00
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
390
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tunteet ja tuntemukset luovat erimielisyyksiä. Erimielisyydet luovat riitoja. Riidat luovat sotia. Koska ihminen on tunteellinen ja tyhmä eläin, joka toimii enemmän tunteen, kuin rationaalisuuden varassa, ei sotia ja väkivaltaa koskaan saada loppumaan.
Mitä sairauksiin tulee, niin siinäkin tulee ihmisen etiikka ja moraali vastaan. Tunnesyistä ei sallita joitakin ihmiskokeita, vaikka hyödyt voisivat olla moninkertaiset. Saa nähdä, milloin ihminen joustaa niin paljon, että sallii ihmisen geenimanipuloinnin arkisessa käytössä, jolla voisi ehkäistä sairauksia myöhemmällä iällä.
Nälänhätä oltaisi voitu ratkaista jo monta kertaa sillä summalla rahaa, mitä maailmassa on käytetty sotiin.
16.10.2014 23:48
Jatko_kysymys on yhdyssana. Huono trolli. Keskittyisit enemmän siihen koulunkäyntiin.
16.10.2014 18:04
Ateismilla ja tieteellä on yhtä paljon tekemistä keskenään, kuin perunalla ja helikopterilla. Ateismi liittyy uskskontoihin sekä uskomuksiin negaationa. Pitäisikö vastakohdat laittaa aina eri kategoriaan? Jos olisi palsta suunnille, niin pitäisikö oikea ja vasen olla eri kategorioissa?
15.10.2014 17:18
En vastusta uskontoja uskomuksina. Vastustan niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat uskomusten korvaavan luonnontieteet ja logiikan.
15.10.2014 17:08
"Kun ihminen on kuolinvuoteella, häntä ei auta"
Jo tuosta kohtaa voi analysoida, miten paljon Jaakobilla on kuolemanpelkoa. Hän ei hyväksy kuolemaa luonnollisena tapahtumana. Hänellä on peloissaan toive, että joku auttaisi häntäkin kuolinvuoteella, että saisi ikuisen elämän.
Minun ja Jaakobin ero on siinä, että Jaakobin suurin murhe on itsekäs, että missä hän viettää kuoleman jälkeisen elämänsä, kuin minun suurin murhe on se, mitä jätän jälkeeni ihmiskunnalle ja miten lapseni sekä läheiseni tulevat pärjäämään kuoltuani. Jos Jaakob saisi kuulla, ettei hänen rakkain ystävänsä tule ikinä saamaan pelastusta, mutta Jaakobilla olisi mahdollisuus antaa oma ikuinen elämänsä hänelle, niin Jaakob ei edes harkitsisi sitä, koska on ahne. Todennäköisesti vain sulkisi ystävänsä pois omasta elämästään ja jatkaisi omaansa.
15.10.2014 17:01
Varmasti on yhteisiä asioita. Politiikka ei kiinnosta ja siksi en kannata mitään puoluetta, enkä äänestä.
14.10.2014 15:30
Osaako joku kertoa, että onko tämän sivuston ulkopuolella yhtä amatöörejä trolleja, kuin täällä?
14.10.2014 15:23
En ole päättänyt, kuten sanoin ylempänä. Mikä on sinun tapasi erottaa valheet ja totuudet toisesistaan? Opetettiinko sinut tekemään niin, vai opitko itse? Valheen erottaminen on asia, mikä pitää oppia itse. Jos sen opettaa joku toinen, niin sitä kutsutaan aivopesuksi.
13.10.2014 12:13
Niin sinä uskot.
“Man is the most insane species. He worships an invisible God and destroys a visible Nature. Unaware that this Nature he’s destroying is this God he’s worshipping.”
-Hubert Reeves
13.10.2014 11:53
Luottamus ansaitaan, eikä olemalla näkymätön, sitä voi saada.
13.10.2014 11:39
“Man is the most insane species.
He worships an invisible God and destroys a visible Nature.
Unaware that this Nature he’s destroying is this God he’s worshipping."
-Hubert Reeves
13.10.2014 00:14
En ole päättänyt, ettei se ole totta, mutta en myöskään ole päättänyt, että se on totta. Sama periaate on minulla myös isojalkaan, kummituksiin ja yksisarvisiin.
12.10.2014 23:42
Ihminen ei ole myöskään nähnyt, kun jumala luo jotain tyhjästä.
12.10.2014 23:19
Ehkä noin joka toinen kuukausi suurinpiirtein. Joskus on menty puolikin vuotta ilman. Miunun tapauksessani sille on neurologi selittänyt luonnollisen syyn.
Neurologisen häiriön takia, minulla välillä katkeaa/sammuu päässä tietty alue, jonka jälkeen tunnen olevani milloin missäkin lähitilassa. Välillä mennään katon rajassa, lattialla tai muutaman metrin päässä vaikka seinän toisella puolella. Aivoni ei silloin kykene paikantamaan kehoni sijaintia tilassa, vaan menee sekaisin. Tilanne ei ole koskaan kestänyt minusta edes minuuttia, vaan muutamia sekunteja.
Koskaan en ole mitään valoja tai ns. enkeleitä nähnyt. Se on periaatteessa sama tunne, kun ohjaisit jotain radio-ohjattavaa robottia kauempaa, mutta aisteista esim kosketus tuntuu siinä radio-ohjattavassa, kun näköaisti saattaa olla taas siellä, missä tunnen kehoni silloin olevan. Kehon motorisista toiminnoista tulee hankalaa, mutta en jostain syystä kykene sinä hetkenä lopettamaan tekemiä asioitani, vaan siirryn ikäänkuin "puoliautomaatille".
Ilmiölle on siis olemassa täysin luonnollinen selitys, enkä ihmettele, jos vanhalle ihmiselle tapahtuisi samaa. Ei ne hoksottimet toimi vanhalla välttämättä enää niin hyvin, kuin nuorempana. Aivojen vajaatoiminta yleistyy, kun ikää kertyy ja se on kylmä fakta.
Olen jo tottunut tähän, koska minulla on ollu näitä kokemuksia niin kauan, kuin muistan. Pidin sitä jopa pitkään normaalina ja että muutkin kokevat samaa, koska enhän minä nuorempana ymmärtänyt, että ihmisillä voi olla erilaisia subjektiivisia kokemuksia kehostaan. Tavallaan voin myös ymmärtää, että jos on elänyt pitkään ja sitten kokee jotain tuollaista, niin se on suuri kummastus itselle.
11.10.2014 05:24
"Jos luonto yrittää säännellä syntyvyyttä, aseksuaaleissa olisi silloin enemmän järkeä."
Seksuaalisuudella ja halulla lisääntyä, ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Myös aseksuaaleilla voi olla vahva halu saada jälkeläisiä. Vastaavasti on olemassa vaikkapa heretoseksuaaleja, joilla ei ole mitään mielenkiintoa tai halua ryhtyä lapsen vanhemmaksi.
11.10.2014 03:57
Minulle opetettiin lapsena, etteivät sadut ole totta. Seurakunnan päiväkodissa meille luettiin tarinoita Jeesuksesta ja raamatusta satutunnilla. Osasin silloin jo katsos yhdistää, että jos kerran sadut eivät ole totta ja satutunnilla luetaan raamatun tarinoita, niin ne eivät perustu tositapahtumiin. Rehellisesti sanottuna, minulle tuli myöhemmin täysin yllätyksenä, että jotkut tosissaan uskovat niiden olevan totta. Näin ollen, kaikki raamatun sisältö on ollut minulle aina yhtä totta, kuin Jaakko ja pavunvarsi.
Ja kysymys. Miten ikäni ja hormoonit liittyy aiheeseen?
11.10.2014 03:43
Luin aloituksen tekstin 8 kertaa, enkä edelleen ymmärrä. Vai onko tämä jotenin viksalleen käännetty pyynto: "todista, ettei jumalaa ole olemassa". Jos on niin sori, todistustaakka on sillä, joka väittää jotain olevan. Muuten saat todistaa, ettei Digimoneja ole olemassa.
10.10.2014 22:30
Ei löydy.
10.10.2014 22:26
Eli en siis aikaisemmin tiennyt, ettei minulla ole uskoa jumaliin, vaikken uskonut? Anteeksi mitä?!
10.10.2014 18:15
Kuka minulle opetti "ateismin opin", että ateismi on uskon puutetta jumaliin, kun vanhempani ovat tapakristittyjä, en ole koskaan uskonutkaan jumaliin ja opin sanan "ateismi" vasta yläasteikäisenä?
10.10.2014 17:14
6 / 20