Jaakob rehellisesti kertoo mikä aiheuttaa hänen palstapörräämisensä: kuolemanpelko.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12720476/#comment-71830184
"Kun ihminen on kuolinvuoteella, häntä ei auta mustat aukot, pimeä aine tai avaruudessa mahdollisesti olevat muut aineet tai aineettomuudet, eikä häntä ne edes kiinnosta. Hän tarvitsee siinä tilanteessa vain Jumalaa, kaiken Luojaa. Vain Jumala voi häntä auttaa kuoleman edessä.
Ei evoluutio, ateismi eikä tiede voi häntä pelastaa, vaikka hän kuinka huutaisi niitä avukseen, mutta Jumala voi."
Jaakobin moottori
3
73
Vastaukset
- tieteenharrastaja
Tai sitten yrittää pelotella muita kuolemalla.
"Jaakob rehellisesti kertoo mikä aiheuttaa hänen palstapörräämisensä: kuolemanpelko." Ja vielä tarkemmin sanottuna helvetinpelko. Fundiksen täydellisen mustavalkoisissa ajatuksissa on aina tasan kaksi vastakkaista vaihtoehtoa, eikä siis voi olla muuta kuolemanjälkeistäkään kuin ikuinen autuus tai kidutus.
Jaakob ilmeisesti uskoo saavansa hyödyttömällä paasaamisellaan taivaspisteitä."Kun ihminen on kuolinvuoteella, häntä ei auta"
Jo tuosta kohtaa voi analysoida, miten paljon Jaakobilla on kuolemanpelkoa. Hän ei hyväksy kuolemaa luonnollisena tapahtumana. Hänellä on peloissaan toive, että joku auttaisi häntäkin kuolinvuoteella, että saisi ikuisen elämän.
Minun ja Jaakobin ero on siinä, että Jaakobin suurin murhe on itsekäs, että missä hän viettää kuoleman jälkeisen elämänsä, kuin minun suurin murhe on se, mitä jätän jälkeeni ihmiskunnalle ja miten lapseni sekä läheiseni tulevat pärjäämään kuoltuani. Jos Jaakob saisi kuulla, ettei hänen rakkain ystävänsä tule ikinä saamaan pelastusta, mutta Jaakobilla olisi mahdollisuus antaa oma ikuinen elämänsä hänelle, niin Jaakob ei edes harkitsisi sitä, koska on ahne. Todennäköisesti vain sulkisi ystävänsä pois omasta elämästään ja jatkaisi omaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242351Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411930Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241846Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91649Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121012Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17970- 63835
- 55830
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2768