Jaakobin moottori

Jaakob rehellisesti kertoo mikä aiheuttaa hänen palstapörräämisensä: kuolemanpelko.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12720476/#comment-71830184
"Kun ihminen on kuolinvuoteella, häntä ei auta mustat aukot, pimeä aine tai avaruudessa mahdollisesti olevat muut aineet tai aineettomuudet, eikä häntä ne edes kiinnosta. Hän tarvitsee siinä tilanteessa vain Jumalaa, kaiken Luojaa. Vain Jumala voi häntä auttaa kuoleman edessä.
Ei evoluutio, ateismi eikä tiede voi häntä pelastaa, vaikka hän kuinka huutaisi niitä avukseen, mutta Jumala voi."

3

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

Tai sitten yrittää pelotella muita kuolemalla.

"Jaakob rehellisesti kertoo mikä aiheuttaa hänen palstapörräämisensä: kuolemanpelko."

• Ja vielä tarkemmin sanottuna helvetinpelko. Fundiksen täydellisen mustavalkoisissa ajatuksissa on aina tasan kaksi vastakkaista vaihtoehtoa, eikä siis voi olla muuta kuolemanjälkeistäkään kuin ikuinen autuus tai kidutus.

Jaakob ilmeisesti uskoo saavansa hyödyttömällä paasaamisellaan taivaspisteitä.

• "Kun ihminen on kuolinvuoteella, häntä ei auta"

Jo tuosta kohtaa voi analysoida, miten paljon Jaakobilla on kuolemanpelkoa. Hän ei hyväksy kuolemaa luonnollisena tapahtumana. Hänellä on peloissaan toive, että joku auttaisi häntäkin kuolinvuoteella, että saisi ikuisen elämän.

Minun ja Jaakobin ero on siinä, että Jaakobin suurin murhe on itsekäs, että missä hän viettää kuoleman jälkeisen elämänsä, kuin minun suurin murhe on se, mitä jätän jälkeeni ihmiskunnalle ja miten lapseni sekä läheiseni tulevat pärjäämään kuoltuani. Jos Jaakob saisi kuulla, ettei hänen rakkain ystävänsä tule ikinä saamaan pelastusta, mutta Jaakobilla olisi mahdollisuus antaa oma ikuinen elämänsä hänelle, niin Jaakob ei edes harkitsisi sitä, koska on ahne. Todennäköisesti vain sulkisi ystävänsä pois omasta elämästään ja jatkaisi omaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe