Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19653
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Numeerista dataa on varsin helposti ihmiset tuloista ja melko helposti muunnettavissa esim. koulutustasosta tai asemasta työelämässä. Nyt ei vaan riitä intoa tutkimusten perkaamiseen. Ja kuten sanot, data ei kuitenkaan kelpaa todisteeksi, jos hypoteesisi on että hypergamia johtuu vain siitä, että miehet tietoisesti etsivät naisia jotka ovat riittävän tyhmiä tai avuttomia tai helposti hallittavia tms.
16.01.2026 10:18
Vain voimanostajia mitataan penkkipunnerrustuloksilla. Ihmisyyttä ei mitata sillä eikä edes suurinta osaa huippu-urheilijoista saati kuntourheilijoista tai kuntoilijoista, tekoälyn vastaus kysymykseeni:
"Vaikka penkkipunnerrus, jalkakyykky ja maastaveto ovat kuntosalien peruskauraa, niiden tavoitteellinen harjoittelu on harvinaisempaa kuin niiden satunnainen tekeminen.
Harrastajien jakautuminen
Valtaosa (n. 60–70 %): Käy kuntosalilla yleiskunnon, terveyden tai ulkonäön vuoksi. Tähän ryhmään kuuluvat tekevät usein laitepainotteista harjoittelua tai käyttävät vapaista painoista vain penkkipunnerrusta. Kyykky ja maastaveto saatetaan korvata jalkaprässillä tai selkäojennuksilla.
Aktiiviharrastajat (n. 20–30 %): Käyttävät vapaata tankoa säännöllisesti ja sisällyttävät "isot kolme" ohjelmaansa. He tavoittelevat usein progressiivista sarjapainojen kasvua, mutta eivät välttämättä noudata puhdasta voimanosto-ohjelmaa.
Tavoitteelliset voimailijat (n. 5–10 %): Tämä ryhmä harjoittelee spesifisti voimanoston ehdoilla. He seuraavat tarkkoja prosenttiohjelmia, kiinnittävät huomiota tekniseen puhtauteen (esim. kyykyn syvyys, pysäytys penkissä) ja tavoittelevat maksimaalista ykkösnostoa.
Huomioita liikkeiden suosiosta
Penkkipunnerrus on ylivoimaisesti suosituin. Arvioiden mukaan jopa 1/3 elämänsä kuntosalilla käyneistä miehistä on jossain vaiheessa nostanut 100 kg penkistä, mikä kertoo liikkeen tavoitteellisuudesta.
Kyykky ja maastaveto ovat teknisesti vaativampia ja raskaampia hermostolle. Niiden tekeminen "viimeiseen asti" on selvästi harvinaisempaa. Esimerkiksi vain noin 6–8 % harrastajista saavuttaa koskaan todella kovia rautoja (kuten 180 kg kyykky tai 220 kg maastaveto).
Kynnys: Monet tekevät näitä liikkeitä, mutta tavoitteellisuus (kehityksen seuranta, ohjelmointi ja tekniikan hionta) erottaa pienen osan muusta massasta. "
Kun tuolla strengthlevel.com:issa puhutaan leuanvedoista (pull-up) niin millaista otetta tarkoitetaan: myötä/vasta? ja leveys? Koska niissä voisin panna itseni testiin ja kokeilla oman maksimini.
16.01.2026 10:14
Kyllä. Pesuhuoneessakin on niin paljon pudonneita saippuoita että ei oikein tiedä mihin astuisi :D
16.01.2026 08:05
En käy kiistämään sinun henkilökohtaisia kokemuksiasi, mutta eivät ne myöskään määritä niitä lainalaisuuksia, joilla maailma pyörii. Voitaisiin tietysti tehdä naisille palstagallup siitä millaisissa asioissa heidän puolisonsa yleensä ovat olleet alaspäinkatsottavia.
16.01.2026 08:01
Vielä ne influensserit. En oikeastaan ymmärrä koko ilmiötä enkä keksi mitään syytä miksi minun pitöisi seurata joitain turhuuksia.
Joistain huippu-urheijoista julkaustu materiaali on kiinnostanut, etenkin sellaisista jotka liittyvät paikkaan joka on minulle jotenkin läheinen tai merkittävä. Ja siis monestihan on niin, että kun se urheilussa menestyminen on tietyssä vaiheessa kaikkea elämää rytmittävä juttu, niin urheilun ulkopuolella on oikeastaan hyvin tavallinen ihminen.
16.01.2026 07:58
No sananen seksistä. Olen varmaan unissani harrastanut hyvää seksiä viime aikoina, koska olen hyvin usein herännyt erektion kanssa. Harmittaa vietävästi etten muista mitään nousta aamuöisistä sessioista. Ja näistähän voisin kertoa täälläkin koska niihinhän ei varsinaisesti liity muita ihmisiä vaan pelkästään unikuvia heistä.
15.01.2026 23:29
Kyllä. Ja etenkin naiset. Ja sitten jonkinlaista jumalan vihaa varmaan on se, että eniten itsestään on luotu puhumaan ne joilla on vähiten mitään mielenkiintoista kerrottavaa.
Minäkin varmaan ihan pyytämättä lörpöttelisin itsestäni vaikka mitä, jos sen voisi tehdä kertomatta samalla muista ihan oikeista ihmisistä joiden asiat eivät kuulu tänne, ainakaan minun kauttani.
15.01.2026 23:23
En ole kateellinen. Suorastaan rakastan, jos nainen osaa jotakin minua paremmin ja vielä pystyy opettamaan minulle jotakin.
15.01.2026 22:34
Hypergamia on naisissa sisäänrakennettuna. Ne ei voi sietää että mies on ainakaan kovin paljon huonompi missään. Mutta ne penkkipunnerrustulokset on vain pieni siivu tuota. AV voi olla ihan pätevä penkkipunnerruksessa, mutta jollekin naiselle voi olla täydellinen ns. turnoff ettei hän osaa kirjoittaa suomen vertailumuotoa oikein. Ja tällaisia asioita voi olla lukemattomia. Ja se tekee naisille vaikeaksi löytää puolison jota ei joudu katsomaan "alaspäin" ja joka silti olisi sitoutunut heihin. Seksiähän heille ainakin aiemmin kyllä on tarjolla.
15.01.2026 22:32
Ja vielä: olenko tyytymätön lihaksiini. En ole kovin lihaksikas. Enkä myöskään notkea. Ja keuhkojen tilavuuskaan ei ole kummoinen, joten mihinkään maksimaaliseen hapenkäyttöönkään en ole kovin hyvä. Toisaalta olen sekä kohtuullisen nopea että kestävä. Toisessa keskustelussa varmaan kävi ilmi että olen myös melko raskas. Naiset kyllä väittivät että en vaan osaa kellua, vaikka en usko että kukaan kelluu hyvin, jos perse on terästä.
Ja tuo kaikki tuo voinut vaikuttaa siihen millaista liikuntaa harrastan. Ehkä minäkin mittailisin penkkituloksia, jos geneettiset lahjat olisi lihasten kasvatukseen. Mutta kun ei ole, niin voin olla hyvä jossakin muussa. Ja olen ihan tyytyväinen siihen mitä olen.
Ja olen hyvin tietoinen, että olen täysin vääränlainen monien tai jopa useimpien naisten makuun. Mutta mitä sitten? En minäkään viehäty kaikista naisista.
15.01.2026 21:15
Kyllä käyn salilla. Mutta en käy siellä kasvattamassa lihaksia vaan silloin tällöin tekemässä jonkin voimatreenin ja joskus vain vähän venyttelemässä tai tekemässä jonkin sanoisinko tasapaino- tai koordinaatiotreenin. Saatan vaikka tehdä jalkakyykkyjä pelkän tangon kanssa laudan päällä: perse maahan ja ylös tasapaino säilyttäen. Ja tuo on ihan hyödyllinen liike sekä suksien että suppilaudan kanssa. Ja voi sitä ehkä soveltaa vaikka makuuhuoneessa:D
Ja kyllä kyykyssä en laita koskaan niskan taakse tankoineen enemmän kuin oman painoni. Voi olla että enemmänkin menisi, mutta kun minä en ole treenaamsssa mitään voimanostoa. Enkä myöskään aio särkeä itseäni.
15.01.2026 20:55
Sanos muuta. Ihme lapasia nuo ukot. Tai sitten näkevät tuossa eukossa jotain mitä minä en näe.
15.01.2026 19:49
Sheenalla on nyt pointti. Voisi tehdä hyvää jos hetkeksi jättäisit kaiken salitouhun ja salitouhun seuraamisen. Esitän kuukauden haasteen. Kohta on olympialaiset talvikisat. Niihin osallistuu melkein 1500 naista joita ei mitata salituloksilla. Kun julkkiksista tykkäät tutustu joihinkin heistä, katsele, kuuntele, lue heidän haastattelujaan. Näkökulman muutos ei ole edes iso, mutta kokeile löydätkö jotain uutta.
15.01.2026 19:41
Clint on pitkän linjan libertaari ja tuskin kukaan demarihenkinen olisi lähtenyt edes näyttelemään Dirty Harrya saati vielä ohjaamaan tai tuottamaan sarjaa.
15.01.2026 19:33
Kaikkein lähellä sydäntä tällä hetkellä olen minä itse ja se miten minä "toimin" ja miksi. Aina näin ei ole, mutta nyt on omituinen vaihe menossa.
Nuo ammatteihin liittyvät ovat tietenkin myös kiinnostavia. Ja jälleen myös minä. Koska ammatistani on silloin tällöin esitetty kaikenlaisia arvailuja.
15.01.2026 19:31
Kyllähän naiset pärjää keskimäärin ihan hyvin.
15.01.2026 16:00
Raivo on aina henkilökohtainen tunne tai tuntemus. Ei kukaan sinällään ole raivostuttava. Jos jokin asia tai henkilö raivostuttaa, niin se mitä voit kehittää olet sinä itse ja miten asian koet. Meillä on suomen kielessä sellainen sana kuin pitkämielisyys.
15.01.2026 15:43
"Mikä teidän meriitti on millä leuhkitte olevanne naisten yläpuolella? "
Niitä pitää hankkia jatkuvasti. Tarvitaan enemmän miehet vastaan naiset ja mies vastaan nainen kilpailuja. Sehän kehittää molempia.
15.01.2026 15:39
On. Tai ei sen täysin samanlainen tarvitse olla, mutta haluan voida syödä yhdessä naisen kanssa niin että minua ei vituta sen tapa syödä tai asenne ruokaa kohtaan.
15.01.2026 06:33
Myönnän että nostin syntyvyyskeskustelua tälläkin palstalla esiin joitain vuosia sitten. Mutta tein sen siksi, koska syntyvyyden väheneminen oli mielestäni erittäinn mielenkiintoinen ilmiö joka välilliisesti liittyy moneen muuhun täällä keskusteltuun asiaan. Mutta en tehnyt sitä siksi että olisin asiasta jotenkin huolissani.
En usko että valkoiset ovat ihan heti häviämässä. Ja jos olisivatkin, niin mitä sitten? Vaikka koko maapallo olisii yksi suuri Haiti, niin mitä sitten? Ei kadonneita asioita kukaan jää kaipaamaan.
Elämä tapahtuu nyt ja tulevaisuus pitää huolta itsestään.
15.01.2026 06:29
65 / 983