Mikä on sellainen puheenaihe, joka on lähellä sinun sydäntä ja josta jaksat vääntää?
Itsellä se on kaikki omiin ammatteihin liittyvä ja sellainen, josta minulla on tietoa.
Pastalla ollut paljon vastakkainasettelua ja vääntämistä, niin mietin vaan, että miten jaksatte?
Mitä kuuluu just tänään?
Mikä on sellainen aihe
92
576
Vastaukset
Milloin mikäkin aihe mikä mua sattuu sillä hetkellä kiinnostamaan. Musiikki, elokuvat, luonto, historia... Viime aikoina vähän enemmän on mulla ollut esillä ja mietinnässä Trump ja Trumpin kannattajat ja hänen vastustajansa. Oon miettiny miten joku voi sumuttua niin pahasti, että äänestää sellaista tyyppiä. Joidenkin netistä löytämieni tietojen mukaan esimerkiksi. Clint Eastwood ja Owen Wilson ovat Trumpin kannattajia ja se oli mulle pieni järkytys. Se, että vaikka John Voight, Stallone ja Mel Gibson ja Ted Nugent kannattavat häntä ei ole yllätys, mutta että Clint ja Owen. Mihin tää maailma on oikein menossa?
Toki en jaksa ihan aina samasta aiheesta, joskus on hyvä pitää taukoa.Clint on pitkän linjan libertaari ja tuskin kukaan demarihenkinen olisi lähtenyt edes näyttelemään Dirty Harrya saati vielä ohjaamaan tai tuottamaan sarjaa.
Minä en oikein politiikasta innostu, mutta minusta se kuuluu silti tänne, kunhan ei ole koko ajan hallitseva aihe. :)
Lähellä sydäntäni on inhimillisyys, yksilöllisyys ja oikeus olla ihan omanlaisensa.
Harvoin niistä pääsee kunnolla keskustelemaan, sillä ei ketään kiinnosta. Samapa tuon.- Anonyymi00001
Luulin että se olis pujis
Mu5tasydän kirjoitti:
Mua kiinnostaa. Väännetään jostain? :)
No vaikka tuosta inhimillisyydestä tulee mieleen heti mokat ja mokailu.
Voin olla hyvin väärässä, mutta mutuna, ihmiset piilottelevat mokiaan. Tuntuu tyhmältä, sillä virheiden tekeminen on inhimillistä ja sitä ei pitäisi hävetä.
Kaikki mokaa joskus. Kukaan ei ole täydellinen tai virheetön ja sellaisen esittäminen on mielestäni naurettavaa. Väännetäänkö?Pikku-pirpana kirjoitti:
No vaikka tuosta inhimillisyydestä tulee mieleen heti mokat ja mokailu.
Voin olla hyvin väärässä, mutta mutuna, ihmiset piilottelevat mokiaan. Tuntuu tyhmältä, sillä virheiden tekeminen on inhimillistä ja sitä ei pitäisi hävetä.
Kaikki mokaa joskus. Kukaan ei ole täydellinen tai virheetön ja sellaisen esittäminen on mielestäni naurettavaa. Väännetäänkö?Mua ärsyttää täällä, kun porukka ei pyydä anteeksi, vaikka siihen olis joskus aihetta. Nostellaan ihmisiä tikunnokkaan ja tehdään oikein arvistelevia aloituksia jostain yksilöstä.
Mu5tasydän kirjoitti:
Mua ärsyttää täällä, kun porukka ei pyydä anteeksi, vaikka siihen olis joskus aihetta. Nostellaan ihmisiä tikunnokkaan ja tehdään oikein arvistelevia aloituksia jostain yksilöstä.
No.. mielipiteenäni.. sä olet vielä niin nuori palstalainen.. toleranssisi kasvaa iän myötä.. niin sanoakseni.
Täällä oli kynis niminen kirjoittaja aikanaan, kirjoitteli täällä oodeja naisten haarovälille.. ja sisarusten välisestä seksuaalisesta kanssakäymisestä ..tulin kyllä juttuun hänen kanssaan ihan hyvin, kunnes hän suuttui mielipiteestäni hänestä. Ilmaisin, että pidin häntä pervona, kuten olin aina pitänyt. Se, että pidin häntä pervona ei estänyt minua keskustelemasta hänen kanssaan asiallisesti muista aiheista. Hän kuitenkin loukkantui mielipiteestäni ja lopetti kirjoittamisen tällä palstalla.
Nähdäkseni täällä saavat kylläkin kaikki vapaasti olla ja ilmaista itseään sääntöjen puitteissa.
Se, että joku tai jokin ärsyttää, ei ole sen kohteen vika, vaan ärsyyntyjän. Ärsyyntymisesi kertoo enemmän sinusta, kuin ärsyttävästä asiasta. Sinuna menisin itseeni ja kysyisin, miksi ärsyynnyn moisesta? Miksi asia on niin tärkeä minulle, että mielenmaisemani järkkyy ärsyyntymällä. Noin niinkuin mielestäni.
Mutta toi onki vaan miten minä asian käsittelisin.. mutta kun minä en ole sinä, etkä sinä minä. Osaatko määritellä mikä siinä ärsyttää?Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. mielipiteenäni.. sä olet vielä niin nuori palstalainen.. toleranssisi kasvaa iän myötä.. niin sanoakseni.
Täällä oli kynis niminen kirjoittaja aikanaan, kirjoitteli täällä oodeja naisten haarovälille.. ja sisarusten välisestä seksuaalisesta kanssakäymisestä ..tulin kyllä juttuun hänen kanssaan ihan hyvin, kunnes hän suuttui mielipiteestäni hänestä. Ilmaisin, että pidin häntä pervona, kuten olin aina pitänyt. Se, että pidin häntä pervona ei estänyt minua keskustelemasta hänen kanssaan asiallisesti muista aiheista. Hän kuitenkin loukkantui mielipiteestäni ja lopetti kirjoittamisen tällä palstalla.
Nähdäkseni täällä saavat kylläkin kaikki vapaasti olla ja ilmaista itseään sääntöjen puitteissa.
Se, että joku tai jokin ärsyttää, ei ole sen kohteen vika, vaan ärsyyntyjän. Ärsyyntymisesi kertoo enemmän sinusta, kuin ärsyttävästä asiasta. Sinuna menisin itseeni ja kysyisin, miksi ärsyynnyn moisesta? Miksi asia on niin tärkeä minulle, että mielenmaisemani järkkyy ärsyyntymällä. Noin niinkuin mielestäni.
Mutta toi onki vaan miten minä asian käsittelisin.. mutta kun minä en ole sinä, etkä sinä minä. Osaatko määritellä mikä siinä ärsyttää?Se on totta. En voi vastuuttaa toista omasta tuntemuksesta.
Kiusaamistaustaiset ovat herkempiä ärsyyntymään, koska kokevat kohtelunsa epäoikeudenmukaiseksi.
Noin sen itse analysoin, ainakin omalla kohdallani.
Sitä väsyy siihen, että joutuu koko ajan raivaamaan tietä saadakseen hengittää vapaasti.
Niin, miksi jollakin on oikeus prseillä ilman, että joutuu millään tavalla esim. rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Eihän lakeja huvikseen keksitä ja säädetä, heitän nyt esimerkiksi kunnianloukkauksen.
Aikanaan ikävässä jotkut jopa olivat päättämässä päivänsä kiusaamisen takia, niin tottahan se, että joku leikkii jonkun toisen mielenterveydellä, saa vihaiseksi.
Siitäkin huolimatta, että se oma tuntemus on omalla vastuulla. 🤔Mu5tasydän kirjoitti:
Se on totta. En voi vastuuttaa toista omasta tuntemuksesta.
Kiusaamistaustaiset ovat herkempiä ärsyyntymään, koska kokevat kohtelunsa epäoikeudenmukaiseksi.
Noin sen itse analysoin, ainakin omalla kohdallani.
Sitä väsyy siihen, että joutuu koko ajan raivaamaan tietä saadakseen hengittää vapaasti.
Niin, miksi jollakin on oikeus prseillä ilman, että joutuu millään tavalla esim. rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Eihän lakeja huvikseen keksitä ja säädetä, heitän nyt esimerkiksi kunnianloukkauksen.
Aikanaan ikävässä jotkut jopa olivat päättämässä päivänsä kiusaamisen takia, niin tottahan se, että joku leikkii jonkun toisen mielenterveydellä, saa vihaiseksi.
Siitäkin huolimatta, että se oma tuntemus on omalla vastuulla. 🤔Ärsyyntymisestä sanotaan, että ärsyyntyminen tapahtuu itsessään, että kun jokin asia ärsyttää, tosiasiassa se asia ei ole se, mikä ärsyttää, vaan että jokin ärsyttävään asiaan liittyvä ärsyyntyminen omasta itsestään.
Siksi suurin kysymys onkin se, kun kysyy itseltään, miksi minä ärsyynnyn. Ja onhan tosi, että ärsyyntymisen tunnettakin on erilaisia.
Sinä ärsyynnyt omasta mielestäsi kiusaamisesta.. tunnistat, ettet voi vastuuttaa toista omista tuntemuksistasi, mutta tunnistatko sen, että moraalikoodistosi on erilainen kuin jokaisella muulla maailman ihmisellä? Se, mitä sinä pidät yleisesti sopimattomana voi olla toiselle ihan normisettiä.
Minulla on itselläni hyvin vahva kiusatuksi tulemisen tausta. Sellaista jatkuu edelleenkin, mutta en välitä. En ärsyynny moisesta. Tunnistan sen epäoikeudenmukaisuuden ja se joskus ärsyttää, mutta siitä huolimatta valitsen yleensä olla ärsyyntymättä. Sillä minulla ei ole valtaa vaikuttaa asiaan. Jo yrityskin olisi naurettavaa egoismiä.
Kiusaaminen ei mielestäni ole okei. Ei täällä, eikä irl. Siihen voi vaikuttaa vain omalla käytöksellään olematta itse kiusaamatta ja asettumalla kiusatun puolelle. Muutoin se on oman vaikutuspiirin ulottumattomissa.
Se, että ärsyynnyn kertoo vain katkeruudesta omiin kokemuksiini asiasta, epäreiluuden tunteesta minua kohtaan. Eli minä, minä, minä.
Voi että, elämä ei ole reilua. Joku kokee moraalisesti oikeaksi alentaa muita. Se on asia jolle ei voi mitään. Et koskaan pysty muuttamaan toisen moraalikäsitystä omanlaiseksesi. Se, että suuri osa kokee kiusaamisen epäoikeudenmukaisena, ei muuta sitä, että kiusaaja oikeuttaa oman tekemisensä itse jollakin tekosyyllä itselleen. Kumpi siis on tyhmä, se joka ärsyyntyy, vai se joka aiheuttaa ärsyyntymistä?
Ainoa, mihin voit vaikuttaa oikeasti, on omat valintasi. Voit valita otatko asiaan, eli siihen kiusaamiseen kantaa. Esimerkin voima. Kun tätä ikää tulee lisää, ymmärtää rohkeuden ytimen paremmin. Osaa puuttua epäkohtiin itse paremmin. Ymmärtää sen, ettei toista pysty muuttamaan mieleisekseen, pitää itse muuttua. Sopeutua.
Ja se ärsyyntyminen.. se aiheuttaa vain turhaa pahaa mieltä. En itse halua sitä suotta kärsiä, siksipä aina sitä tuntiessani käsittelen sen lähteen heti pois itsestäni. Koska syy ärsyyntymiseen on aina itsessä. Vaatii ihan hitosti sitä että on itselleen rehellinen.
Ainoa mihin voit vaikuttaa on sinä itse.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ärsyyntymisestä sanotaan, että ärsyyntyminen tapahtuu itsessään, että kun jokin asia ärsyttää, tosiasiassa se asia ei ole se, mikä ärsyttää, vaan että jokin ärsyttävään asiaan liittyvä ärsyyntyminen omasta itsestään.
Siksi suurin kysymys onkin se, kun kysyy itseltään, miksi minä ärsyynnyn. Ja onhan tosi, että ärsyyntymisen tunnettakin on erilaisia.
Sinä ärsyynnyt omasta mielestäsi kiusaamisesta.. tunnistat, ettet voi vastuuttaa toista omista tuntemuksistasi, mutta tunnistatko sen, että moraalikoodistosi on erilainen kuin jokaisella muulla maailman ihmisellä? Se, mitä sinä pidät yleisesti sopimattomana voi olla toiselle ihan normisettiä.
Minulla on itselläni hyvin vahva kiusatuksi tulemisen tausta. Sellaista jatkuu edelleenkin, mutta en välitä. En ärsyynny moisesta. Tunnistan sen epäoikeudenmukaisuuden ja se joskus ärsyttää, mutta siitä huolimatta valitsen yleensä olla ärsyyntymättä. Sillä minulla ei ole valtaa vaikuttaa asiaan. Jo yrityskin olisi naurettavaa egoismiä.
Kiusaaminen ei mielestäni ole okei. Ei täällä, eikä irl. Siihen voi vaikuttaa vain omalla käytöksellään olematta itse kiusaamatta ja asettumalla kiusatun puolelle. Muutoin se on oman vaikutuspiirin ulottumattomissa.
Se, että ärsyynnyn kertoo vain katkeruudesta omiin kokemuksiini asiasta, epäreiluuden tunteesta minua kohtaan. Eli minä, minä, minä.
Voi että, elämä ei ole reilua. Joku kokee moraalisesti oikeaksi alentaa muita. Se on asia jolle ei voi mitään. Et koskaan pysty muuttamaan toisen moraalikäsitystä omanlaiseksesi. Se, että suuri osa kokee kiusaamisen epäoikeudenmukaisena, ei muuta sitä, että kiusaaja oikeuttaa oman tekemisensä itse jollakin tekosyyllä itselleen. Kumpi siis on tyhmä, se joka ärsyyntyy, vai se joka aiheuttaa ärsyyntymistä?
Ainoa, mihin voit vaikuttaa oikeasti, on omat valintasi. Voit valita otatko asiaan, eli siihen kiusaamiseen kantaa. Esimerkin voima. Kun tätä ikää tulee lisää, ymmärtää rohkeuden ytimen paremmin. Osaa puuttua epäkohtiin itse paremmin. Ymmärtää sen, ettei toista pysty muuttamaan mieleisekseen, pitää itse muuttua. Sopeutua.
Ja se ärsyyntyminen.. se aiheuttaa vain turhaa pahaa mieltä. En itse halua sitä suotta kärsiä, siksipä aina sitä tuntiessani käsittelen sen lähteen heti pois itsestäni. Koska syy ärsyyntymiseen on aina itsessä. Vaatii ihan hitosti sitä että on itselleen rehellinen.
Ainoa mihin voit vaikuttaa on sinä itse.Joo, eli pitäisi palastella se ärsyyntyminen ja löytää tilannekohtainen juurisyy sille miksi ärsyyntyy. Olisko sulla jotain kirjavinkkiä tähän?
Tunnnistan myös, että mielestäni kiusaajalla ei edes ole moraalia, vaan hänet on kasvatettu pellossa.
Olen pahoillani, että koet kiusaamista. Olen tainnut ennenkin sanoa, että olet vahva ja enemmän perillä matkasta, mitä tulee kiusaamiseen ja sen sietämiseen. Ehkä et ole niin tunneherkkäkään kuin joku toinen.
Itse en kuitenkaan ajattele jonkin olevan egoismiä, eli se on sinun mielipiteesi asiasta. Koska en aina osaa puolustaa, niin koitan edes lohduttaa, jos huomaan kiusaamista.
Sinulla on ilmeisesti parempi kyky unohtaa ja olla katkeroitumatta. Ehkä olet jopa antanut anteeksi kiusaamisen, vaikka sitä ei koskaan pyydetty anteeksi.
Joskus mietin miten erilainen ihminen olisin, jos olisin saanut elää ja olla sellainen kuin olen ilman, että joku sanoo koko ajan minun olevan vääränlainen. En asu ajatuksessa, mutta kyllä se joskus käy mielessä, että siinä mielessä olen itselleni rehellinen.
Tiedän, että elämä ei ole reilua. Jos se olisi, niin edes vanhemmat kohtelisivat lapsiaan tasapuolisesti, että ei sitäkään traumaa tarvitsisi kantaa mukanaan käsiteltäväksi jossain terapiassa. Kuinka poikalapsi voi olla äidille se kaikista tärkein ja toiset joutuvat kärsimään sen takia.
Minähän se tyhmästi käyttäydyn kun ärsyynnyn ja itse pystyn sen kyllä myöntämään. Huomasitko itse, sanoit tyhmäksi sitä, joka ärsyyntyy, vaikka kyse on siitä, että kyseenomainen henkilö käyttäytyy tyhmästi siinä tilanteessa. Noissa on vissi ero.
Lyhyesti sanottuna, pitää alistua siihen, että kiusaamista on ja tulee aina olemaan. Näin ainakin itse näen tuon sopeutumisen. En vain ole varma pystynkö siihen edes iän myötä, hyväksymään ja alistumaan.
Toki ikä tuo viisauttakin. Kuten aiemmin täällä on kirjoiteltu, niin ei sitä iän tuomaa voi rahalla ostaa. Se tulee kokemusten kautta ja halusta valita itse taistelunsa.
No jaa, en nyt isommin yleensä innostu mistään vääntämään, etenkään täällä...ellen sitten huvikseni jotain mikä inspiroi juuri sillä hetkellä tai satu olemaan lässytystuulella.
Huumorinkukkaset kiinnostavat eniten.
Kahteen en sekaannu, politiikkaan ja yleistyksiin :)Mu5tasydän kirjoitti:
Jaahas, nyt näyttää kuva tutulta. 🙃
Hö, jotkut kehtaavat väittää ettei huulipuna sovi miehille, olen vahvasti eri mieltä 😛
- Anonyymi00002
Yleisesti ottaen jaksan vääntää työpaikan asioista, suhteista ja ongelmista ja ns. maailmanmenosta. Ehkä se on palstallakin noin?
- Sheena Eläimet on lähellä sydäntä, niistä jaksan puhua loputtomasti. Lapsetkin on lähellä sydöntäni, niistä en silti jaksa jutella jatkuvasti. Työvuodet lasten kanssa riitti ja sai puhua kaikenmaailman asiat mitä lapsiin ikinä keksii liittyväksi.
Jiten läpinotaisin tuntemani aihe boring. Jotain kiehtovampaa missä tulee uutta.
Vääntää jaksan kiusallani mustä vaan, kun joku on vääntäjä ja minä sillä oäällä, että kieli poskessa jaksan vänkyttää.Jasu2025 kirjoitti:
Rasittaa lapset sitä ja lapset tätä. Liian tuttua.
Ei mitään uutta sillä saralla.Vaahtosammuttimen kokoiset mini-ihmiset ovat kuitenkin aitoja ja vilpittömiä. Olis kiva, kun useampi aikuinenkin olisi. :)
Mu5tasydän kirjoitti:
Vaahtosammuttimen kokoiset mini-ihmiset ovat kuitenkin aitoja ja vilpittömiä. Olis kiva, kun useampi aikuinenkin olisi. :)
On, mutta 26 vuotta lapsia kasvattaneena se ei enää ole puheenaihe mitä ei olisi kaluttu jo loppuun. Mielummin keskityn olemaan niitten lasten kanssa, kun höpötän niistä. 😊
Paljon kivempaa. Yleensä ne puhuu jotka on noviiseja, sitä ihmettelemistä riittää. Ei enää näitten vuosien jälkeen 0-13 ikävuotta nähty jo monen monta lasta, satoja.Jasu2025 kirjoitti:
On, mutta 26 vuotta lapsia kasvattaneena se ei enää ole puheenaihe mitä ei olisi kaluttu jo loppuun. Mielummin keskityn olemaan niitten lasten kanssa, kun höpötän niistä. 😊
Paljon kivempaa. Yleensä ne puhuu jotka on noviiseja, sitä ihmettelemistä riittää. Ei enää näitten vuosien jälkeen 0-13 ikävuotta nähty jo monen monta lasta, satoja.Jotkut on tulkinnut etten tykkää lapsusta, mikä on väärä tulkinta. Tykkään, muttei kukaan jaksa vuosikymmeniä jauhaa asiaa mitä on tehnyt työkseen ja omat lapset päälle.
Jasu2025 kirjoitti:
Jotkut on tulkinnut etten tykkää lapsusta, mikä on väärä tulkinta. Tykkään, muttei kukaan jaksa vuosikymmeniä jauhaa asiaa mitä on tehnyt työkseen ja omat lapset päälle.
Sama kun timpuri puhuisi ummikolle miljoonat kerrat miten karmit tehdään ja asennetaan. Kyllä meinaa tympäsee lopulta jauhaa.
Jasu2025 kirjoitti:
Sama kun timpuri puhuisi ummikolle miljoonat kerrat miten karmit tehdään ja asennetaan. Kyllä meinaa tympäsee lopulta jauhaa.
Joo, ei varmasti jaksa. En minäkään jaksa koko ajan ruuanlaitosta jauhaa, vaikka on siitä kiva joskus jutellakin. :)
Kaikkein lähellä sydäntä tällä hetkellä olen minä itse ja se miten minä "toimin" ja miksi. Aina näin ei ole, mutta nyt on omituinen vaihe menossa.
Nuo ammatteihin liittyvät ovat tietenkin myös kiinnostavia. Ja jälleen myös minä. Koska ammatistani on silloin tällöin esitetty kaikenlaisia arvailuja.- Anonyymi00006
Yleisemmin ottaen tuo on juuri se mistä ihmiset haluavat puhua.
Minä, minun tekemiset, minun lapset, lasteni tekemiset....Listaa voi jatkaa.
Enkä synnitön ole minäkään.
-keinovaginamies- Anonyymi00006 kirjoitti:
Yleisemmin ottaen tuo on juuri se mistä ihmiset haluavat puhua.
Minä, minun tekemiset, minun lapset, lasteni tekemiset....Listaa voi jatkaa.
Enkä synnitön ole minäkään.
-keinovaginamies-Kyllä. Ja etenkin naiset. Ja sitten jonkinlaista jumalan vihaa varmaan on se, että eniten itsestään on luotu puhumaan ne joilla on vähiten mitään mielenkiintoista kerrottavaa.
Minäkin varmaan ihan pyytämättä lörpöttelisin itsestäni vaikka mitä, jos sen voisi tehdä kertomatta samalla muista ihan oikeista ihmisistä joiden asiat eivät kuulu tänne, ainakaan minun kauttani.- Anonyymi00007
scrg kirjoitti:
Kyllä. Ja etenkin naiset. Ja sitten jonkinlaista jumalan vihaa varmaan on se, että eniten itsestään on luotu puhumaan ne joilla on vähiten mitään mielenkiintoista kerrottavaa.
Minäkin varmaan ihan pyytämättä lörpöttelisin itsestäni vaikka mitä, jos sen voisi tehdä kertomatta samalla muista ihan oikeista ihmisistä joiden asiat eivät kuulu tänne, ainakaan minun kauttani.Öö,
Anna palaa nyt vaan. Avaudu.
Anonyymejä täällä kuitenkin kaikki ollaan. Ei voi yhdistää tosielämään, kunhan jättää kaikki yksilöivät tiedot pois.
Vai etkö luota S24:n asiakastietojen hallintaan? Et kai ole mennyt rekisteröimään nimimerkkiä todellisilla tiedoilla? :))
-keinovaginamies- Ehkä olet jossain henkisen kasvun vaiheessa ja siksi omat asiat ovat nyt mielen päällä.
- Anonyymi00003
Lähellä sydäntä on tää vetämätön olo.
Kaikki tekemiset sujuvat hitaasti. Oispa mahdollista vaihtaa duracellit.
Luen vähän. Teen vähän kotiaskareita. Neulon vähän. Katson vähän televiisoria.
Ulkoilen enemmin joka toinen päivä ha sitten olenkin umpipuhki.
Nyt en tykkää olotilasta yhtään.
Missä se aurinko piileskelee?
Vilma
Marisen siitäkin, että on sukkiksia ja alushousuja, mitkä on tehty jonkin levyn päällä.
Ei tilaa perzeelle eikä pikkupikku Outokummulle.
Kai sai maristakin.Tietysti saa ja pitää välillä marista, niin jaksaa sitten taas uudella energialla, kun päivä pitenee. Eihän se aitoa olisi, jos kaikki olis aina vaan hyvin.
- Anonyymi00004
No viime aikoina se on tuntunut olevan hyvä seksi.
Eli siitä puhe mistä puute :))
-keinovaginamies-- Anonyymi00005
Muuten kuuluu hyvää, kiitos kysymästä. Mites sulla surisee? :)))
-keinovaginamies- No sananen seksistä. Olen varmaan unissani harrastanut hyvää seksiä viime aikoina, koska olen hyvin usein herännyt erektion kanssa. Harmittaa vietävästi etten muista mitään nousta aamuöisistä sessioista. Ja näistähän voisin kertoa täälläkin koska niihinhän ei varsinaisesti liity muita ihmisiä vaan pelkästään unikuvia heistä.
- Anonyymi00009
scrg kirjoitti:
No sananen seksistä. Olen varmaan unissani harrastanut hyvää seksiä viime aikoina, koska olen hyvin usein herännyt erektion kanssa. Harmittaa vietävästi etten muista mitään nousta aamuöisistä sessioista. Ja näistähän voisin kertoa täälläkin koska niihinhän ei varsinaisesti liity muita ihmisiä vaan pelkästään unikuvia heistä.
Tuo on aina kivaa, mutta kyllä harmittaa kun herää liian aikaisin.
Siitä on jo kauan aikaa, kun unenpöpperöisenä on herännyt vasta siihen kun limat on jo housuissa :))
Ah, miksi se ei toimi noin enää keski-ikäisenä?
-keinovaginamies- Anonyymi00009 kirjoitti:
Tuo on aina kivaa, mutta kyllä harmittaa kun herää liian aikaisin.
Siitä on jo kauan aikaa, kun unenpöpperöisenä on herännyt vasta siihen kun limat on jo housuissa :))
Ah, miksi se ei toimi noin enää keski-ikäisenä?
-keinovaginamies-Nythän tässä on kuitenkin vain minun kuvitelmani sen tukena, että näen ihania ja riettaita unia peuhaamisesta jonkun tai erään viehkeän naisen kanssa.
Mitä jos harrastankin jotain ryhmäseksiä? Jos unissani käynkin vaikka jossain Punkalaitumen sonniorgioissa ;D Tai mitä jos mä olenkin jossain Thaimaassa pikkutyttöjä tai -poikia panemassa?
ja miten tuli vielä sellainenkin aavistus, että tämä keskustelu on nyt johtamassa poluille, joita Mu5tasydän ei lainkaan aavistanut.- Anonyymi00018
scrg kirjoitti:
Nythän tässä on kuitenkin vain minun kuvitelmani sen tukena, että näen ihania ja riettaita unia peuhaamisesta jonkun tai erään viehkeän naisen kanssa.
Mitä jos harrastankin jotain ryhmäseksiä? Jos unissani käynkin vaikka jossain Punkalaitumen sonniorgioissa ;D Tai mitä jos mä olenkin jossain Thaimaassa pikkutyttöjä tai -poikia panemassa?
ja miten tuli vielä sellainenkin aavistus, että tämä keskustelu on nyt johtamassa poluille, joita Mu5tasydän ei lainkaan aavistanut.Jaa-a. Seksiunta pari yötä sitten miehen kanssa, jonka kanssa en ole sylipainia harrastanut.
Ei ansainnut kiitettävää arvosanaa puuhasta. Ihan tyydyttävä tulos eli parisuhteen kiitettävä. Jännää, että joidenkin unien jälkeen tulee oikein oikein hyvä olo.
Täytyy tilata nukkumatilta lisää moisia unia.
Vilma - Anonyymi00020
scrg kirjoitti:
Nythän tässä on kuitenkin vain minun kuvitelmani sen tukena, että näen ihania ja riettaita unia peuhaamisesta jonkun tai erään viehkeän naisen kanssa.
ja miten tuli vielä sellainenkin aavistus, että tämä keskustelu on nyt johtamassa poluille, joita Mu5tasydän ei lainkaan aavistanut.Jatketaan mielenkiintoista keskustelua.
Joo, se on kyllä jännä että aina kun tuollaisesta unesta herää, niin koskaan ei tarkalleen ottaen muista kuka se vastapuoli oli, tai edes minkä näköinen.
Olen melko varma, että koskaan se ei ole kukaan tai mikään reaalimaailmasta, vaan aina se on mielikuvituksen tulos. Ja miksei olisi. Unelmapartterihan on vain unelmissa ja siten helpoiten saavutettavissa.
-keinovaginamies- - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Jaa-a. Seksiunta pari yötä sitten miehen kanssa, jonka kanssa en ole sylipainia harrastanut.
Ei ansainnut kiitettävää arvosanaa puuhasta. Ihan tyydyttävä tulos eli parisuhteen kiitettävä. Jännää, että joidenkin unien jälkeen tulee oikein oikein hyvä olo.
Täytyy tilata nukkumatilta lisää moisia unia.
VilmaJuuri äsken totesin tuossa, etten ole tietääkseni/muistaakseni nähnyt koskaan eroottista unta todellisesta henkilöstä.
Mielenkiintoista että jotkut näkevät.
-keinovaginamies- - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Juuri äsken totesin tuossa, etten ole tietääkseni/muistaakseni nähnyt koskaan eroottista unta todellisesta henkilöstä.
Mielenkiintoista että jotkut näkevät.
-keinovaginamies-Minä olen nähnyt todellisista henkilöistä eroottisia unia. Kaikkia unia yhdistää kuitenkin se, että nämä henkilöt ovat aivan summan mutikassa valikoituneita eivätkä he unessa ole lainkaan sama henkilö kuin unessa.
Viimeisimmässä eroottisessa unessa oli mysteerimies, täysin unimaailman tuotoksia.
Aletheias Anonyymi00025 kirjoitti:
Minä olen nähnyt todellisista henkilöistä eroottisia unia. Kaikkia unia yhdistää kuitenkin se, että nämä henkilöt ovat aivan summan mutikassa valikoituneita eivätkä he unessa ole lainkaan sama henkilö kuin unessa.
Viimeisimmässä eroottisessa unessa oli mysteerimies, täysin unimaailman tuotoksia.
AletheiasLähetähän pari märkää unta tännekin, niin on sitten jotain mitä fiilistellä. Hitsi, kohta tulee kevätkin.. :)
scrg kirjoitti:
ja miten tuli vielä sellainenkin aavistus, että tämä keskustelu on nyt johtamassa poluille, joita Mu5tasydän ei lainkaan aavistanut.Ihan voi poiketa polulta, ei se ole niin vakavaa. Johan tuota on aiemmin tullut tehtyä seksialoituskin. :)
Anonyymi00005 kirjoitti:
Muuten kuuluu hyvää, kiitos kysymästä. Mites sulla surisee? :)))
-keinovaginamies-Ihan hyvin surisee, vaihdoin aika vasta patterit. Kiitos kysymästä. 😂 Tässä on ollut töiden puolesta sen verran kiireistä, että oikeat kohtaamiset on minimissä.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jatketaan mielenkiintoista keskustelua.
Joo, se on kyllä jännä että aina kun tuollaisesta unesta herää, niin koskaan ei tarkalleen ottaen muista kuka se vastapuoli oli, tai edes minkä näköinen.
Olen melko varma, että koskaan se ei ole kukaan tai mikään reaalimaailmasta, vaan aina se on mielikuvituksen tulos. Ja miksei olisi. Unelmapartterihan on vain unelmissa ja siten helpoiten saavutettavissa.
-keinovaginamies-Jännää. Minulla on täysin päinvastoin. Ja voi hyvin olla minä olen se erikoinen. En varmaan edes unissani pysty kuvittelemaan mielikuvitushenkilöitä minkään näköisiksi. Eikä niissä koskaan ole myöskään mitään julkkiksia tms. vaan aina joitain todellisia ihmisiä joihin minulla on kosketus. Kuolleet saattavat joskus esiintyä niissä elävinä. Mutta kaikkiaan melko harvoin muistan uniani edes juuri herättyäni ja myöhemmin en sitten lainkaan. Ja tuon erektion suhteen muutos on iso, koska yleensä sellaista ei ole tapahtunut, mutta viime aikoina hyvin usein. Ja ajallisesti tämä käy yhteen sen kanssa miten päivisin työstän (siis ajatuksissani, enkä työstämisellä tarkoita seksiä) erästä henkilöä. Enkä ymmärrä sitäkään täysin miksi.
Ehkä mun pitää vakavammin arvioida sitä vaihtoehtoa, että olen omituinen, mitä joku täälläkin on kohtuu ystävällisesti vihjannut.scrg kirjoitti:
Jännää. Minulla on täysin päinvastoin. Ja voi hyvin olla minä olen se erikoinen. En varmaan edes unissani pysty kuvittelemaan mielikuvitushenkilöitä minkään näköisiksi. Eikä niissä koskaan ole myöskään mitään julkkiksia tms. vaan aina joitain todellisia ihmisiä joihin minulla on kosketus. Kuolleet saattavat joskus esiintyä niissä elävinä. Mutta kaikkiaan melko harvoin muistan uniani edes juuri herättyäni ja myöhemmin en sitten lainkaan. Ja tuon erektion suhteen muutos on iso, koska yleensä sellaista ei ole tapahtunut, mutta viime aikoina hyvin usein. Ja ajallisesti tämä käy yhteen sen kanssa miten päivisin työstän (siis ajatuksissani, enkä työstämisellä tarkoita seksiä) erästä henkilöä. Enkä ymmärrä sitäkään täysin miksi.
Ehkä mun pitää vakavammin arvioida sitä vaihtoehtoa, että olen omituinen, mitä joku täälläkin on kohtuu ystävällisesti vihjannut.Jatkan vielä aihetta sivuten. Luen tai nykyisin lähinnä kuuntelen jonkin verran kirjoja.
Olen kuullut joidenkin kirjoja lukiessaan kuvittelevan henkilöt jonkin näköisiksi joka paljastuu esim. siinä että he sanovat elokuvaversiossa näyttelijän olevan väärän näköinen. Mutta minulle henkilöt eivät ole minkään näköisiä. Joitain summittaisia piirteitä heissä voi olla, eli kaikki eivät ole samanlaisia "lego-figuureja", mutta mitään yksityiskohtia heissä ei tarvitse olla.
Samoin jos vaikka viestittelen kirjoittamalla jonkun kanssa niin en tee mitään oletuksia siitä miltä he näyttävät. Tässäkin olen kuullut joidenkin sanovan että joku vastasi tai ei vastannut mielikuvaa. Olisi hauska kuulla miten te nämä kasvottomat koette.- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Minä olen nähnyt todellisista henkilöistä eroottisia unia. Kaikkia unia yhdistää kuitenkin se, että nämä henkilöt ovat aivan summan mutikassa valikoituneita eivätkä he unessa ole lainkaan sama henkilö kuin unessa.
AletheiasNo, ehkä sellaista tapahtuu, että pääni yhdistää osia eri henkilöistä, reaalielämän ja joistain julkimoista, ja siitä sitten muodostuu jokin unikuva, jos nyt joskus sattuu niistä unista muistamaan. Yleensä ei muista kuin heräämisfiiliksen, joka on aina kiva :)
Mitä muuten tämä tarkoitti:
"...eivätkä he unessa ole lainkaan sama henkilö kuin unessa."
En ihan pysynyt kärryillä.
Mietin joskus myös, että kuinkahan paljon mielikuvat palstakirjoittajista tulevat uniini :)))
Tämä on mielenkiintoista juuri siksi, että kuvattomista anonyymeistä voi muodostaa juuri niin upeita mielikuvia kuin haluaa ;)
-keinovaginamies- - Anonyymi00030UUSI
scrg kirjoitti:
Jännää. Minulla on täysin päinvastoin. Ja voi hyvin olla minä olen se erikoinen. En varmaan edes unissani pysty kuvittelemaan mielikuvitushenkilöitä minkään näköisiksi. Eikä niissä koskaan ole myöskään mitään julkkiksia tms. vaan aina joitain todellisia ihmisiä joihin minulla on kosketus. Kuolleet saattavat joskus esiintyä niissä elävinä. Mutta kaikkiaan melko harvoin muistan uniani edes juuri herättyäni ja myöhemmin en sitten lainkaan. Ja tuon erektion suhteen muutos on iso, koska yleensä sellaista ei ole tapahtunut, mutta viime aikoina hyvin usein. Ja ajallisesti tämä käy yhteen sen kanssa miten päivisin työstän (siis ajatuksissani, enkä työstämisellä tarkoita seksiä) erästä henkilöä. Enkä ymmärrä sitäkään täysin miksi.
Ehkä mun pitää vakavammin arvioida sitä vaihtoehtoa, että olen omituinen, mitä joku täälläkin on kohtuu ystävällisesti vihjannut.Oletkohan ihastunut siihen reaalimaailman henkilöön?
Muistan kun viimeksi kun olin tosissani ihastunut, niin tällaiset unet "vaivasivat" usein, juuri tuolla erektio-lopputulemalla, ja muutenkin sillä osastolla oli vielä normaaliakin aktiivisempaa :)
Mutta silloinkaan ne unet eivät olleet suoranaisesti hänestä (en ainakaan muista).
-keinovaginamies- - Anonyymi00031UUSI
scrg kirjoitti:
Jatkan vielä aihetta sivuten. Luen tai nykyisin lähinnä kuuntelen jonkin verran kirjoja.
Olen kuullut joidenkin kirjoja lukiessaan kuvittelevan henkilöt jonkin näköisiksi joka paljastuu esim. siinä että he sanovat elokuvaversiossa näyttelijän olevan väärän näköinen. Mutta minulle henkilöt eivät ole minkään näköisiä. Joitain summittaisia piirteitä heissä voi olla, eli kaikki eivät ole samanlaisia "lego-figuureja", mutta mitään yksityiskohtia heissä ei tarvitse olla.
Samoin jos vaikka viestittelen kirjoittamalla jonkun kanssa niin en tee mitään oletuksia siitä miltä he näyttävät. Tässäkin olen kuullut joidenkin sanovan että joku vastasi tai ei vastannut mielikuvaa. Olisi hauska kuulla miten te nämä kasvottomat koette.Kyllä mielessäni vilkkuu jotain mielikuvia kirjoittajista. Juuri äsken kommentoin Aletheiakselle tuosta. Jotenkin kirjaimet muuttuvat matkalla ajukoppaan. Tokihan monet täällä antavat vihjeitäkin habituksestaan. Luulen kuitenkin että ajatuksenkulku on enemmänkin se, mistä mielikuvani tulevat.
Koe:
Mielikuvissani scrg on n. 55 vuotias, vähän kuivan kesän oravan tyyppinen, partamies hieman virttyneissä vaatteissa. Jotain mailerimaista ja 70-luvun terveen ja hoikan hiihtäjän oloista??
-keinovaginamies- Anonyymi00030 kirjoitti:
Oletkohan ihastunut siihen reaalimaailman henkilöön?
Muistan kun viimeksi kun olin tosissani ihastunut, niin tällaiset unet "vaivasivat" usein, juuri tuolla erektio-lopputulemalla, ja muutenkin sillä osastolla oli vielä normaaliakin aktiivisempaa :)
Mutta silloinkaan ne unet eivät olleet suoranaisesti hänestä (en ainakaan muista).
-keinovaginamies-Juuh, olen ihastunut. Eikä sitä vastaavalla tavalla tapahdu juuri koskaan. Ja olen ymmälläni mistä syystä se on tapahtunut nyt. Ja kysymys ei siis ollut mikään "rakkautta ensi silmäyksellä" juttu. Nyt lähinnä samaan aikaan nautin tunteesta ja odottelen että se menee ohi.
- Anonyymi00032UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Lähetähän pari märkää unta tännekin, niin on sitten jotain mitä fiilistellä. Hitsi, kohta tulee kevätkin.. :)
Lähetän mielelläni, ne ovat oikein mukavia unia 🤗 Toivottavasti saapuvat perille sinulle juuri sinulle sopivanlaisina unina kevättä piristämään 😁
Aletheias - Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
No, ehkä sellaista tapahtuu, että pääni yhdistää osia eri henkilöistä, reaalielämän ja joistain julkimoista, ja siitä sitten muodostuu jokin unikuva, jos nyt joskus sattuu niistä unista muistamaan. Yleensä ei muista kuin heräämisfiiliksen, joka on aina kiva :)
Mitä muuten tämä tarkoitti:
"...eivätkä he unessa ole lainkaan sama henkilö kuin unessa."
En ihan pysynyt kärryillä.
Mietin joskus myös, että kuinkahan paljon mielikuvat palstakirjoittajista tulevat uniini :)))
Tämä on mielenkiintoista juuri siksi, että kuvattomista anonyymeistä voi muodostaa juuri niin upeita mielikuvia kuin haluaa ;)
-keinovaginamies-Heräämisfiilis on kyllä kiva, paitsi jos uni loppuu liian aikaisin ja fiilikseen sekoittuu myös harmitusta 😄 Viimeisin uni loppui ennen kuin ehti alkaakaan. Se vasta turhauttavaa oli.
Selitin vähän huonosti, mutta unessa kohtaamani henkilöt eivät "tunnu" niiltä henkilöiltä, jotka tunnen, vaikka he muutoin olisivat unessa jonkun tuntemani henkilön näköisiä. Ehkä se on tuota, mitä kuvasitkin, että pää yhdistelee eri osia eri ihmisistä ja unessa esiintyvä henkilö on aivan omanlaisensa unikuva. Usein nämä henkilöt ovat olleet sellaisia, joista en ole ollut millään tavalla seksuaalisesti kiinnostunut eli pää tekee jotain omia yhdistelyjään ja sitten eroottisessa unessa esiintyy joku ihan yllättävä tyyppi 😁
Palstailijat voivat hyvinkin tulla uniin vierailemaan juuri sellaisina millaisiksi heidät on kuvitellut. Todellisuus ei ehkä vastaa mielikuvaa, mutta sillähän ei ole merkitystä kun vain unista puhutaan 🤗
Aletheias Anonyymi00031 kirjoitti:
Kyllä mielessäni vilkkuu jotain mielikuvia kirjoittajista. Juuri äsken kommentoin Aletheiakselle tuosta. Jotenkin kirjaimet muuttuvat matkalla ajukoppaan. Tokihan monet täällä antavat vihjeitäkin habituksestaan. Luulen kuitenkin että ajatuksenkulku on enemmänkin se, mistä mielikuvani tulevat.
Koe:
Mielikuvissani scrg on n. 55 vuotias, vähän kuivan kesän oravan tyyppinen, partamies hieman virttyneissä vaatteissa. Jotain mailerimaista ja 70-luvun terveen ja hoikan hiihtäjän oloista??
-keinovaginamies-Scrg kuvauksessa on varmasti jotain kohdallaan. Otetaan siis Lake Placidin 1980 Thomas Wassberg, painetaan vähän kasaan, annetaan vanheta mutta pidetään samat trikoot.
- Anonyymi00041UUSI
scrg kirjoitti:
Scrg kuvauksessa on varmasti jotain kohdallaan. Otetaan siis Lake Placidin 1980 Thomas Wassberg, painetaan vähän kasaan, annetaan vanheta mutta pidetään samat trikoot.
:)))
-keinovaginamies-
- Anonyymi00008
Eipä sellaista taida ollakaan, josta jaksaisin kovasti vääntää. Jos kyseessä on aihe, josta tiedän paljon ja toinen keskustelija on asialinjalla liikkeellä, haluaa ja kykenee vastaanottamaan tietoa jne. (tai vaikka haluaa vilpittömästi kuulla erilaisia mielipiteitä) niin sitten jaksan jutella pidempään. Vaan jos touhu on vain jankuti jankutusta, eikä toisella ole edes yritystä kuunnella faktoja, niin en mä montaa kertaa vaivaudu sanomaan. Sopivalla tulella ollessani ja tylsistynyt, niin saatan moiselle tyypille kevyesti veetuilla, edes yrittämättä enää jutella tosissani. Tosin osaan kyllä tuollaisessa tilanteessa palata hetkessä myös asialinjalle, jos toinen korjaa käytöksensä.
- Anonyymi00010
Puhutaan sitten säästä. Olisko se tarpeeksi ympäripyöreää?
Sehän sopii tällaiseen kkk-klubiin, eli keski-ikäisten keskustelukerhoon.
Täällä on kivasti lauhtunut alle kymmeneen pakkasasteeseen ja talvilajeja on päässyt harrastamaan. ..... Eiih, Taas tämä kääntyy tähän. Minä ja minun tekemiset... Ei tästä mitään tule. Antaa olla :)
-keinovaginamies-Kkk. Kaikki kivat kirjoittajat. 😂 Ihanaa, kun on vähän lauhtunut, niin saa taas ulkoilla.
- Anonyymi00011
Tänään kuuluu oikein hyvää, kiitos kysymästä. Hieman väsyttää, on ollut todella raskas aloitus tälle vuodelle töiden puolesta ja meinaa työt tulla häiritsemään uniakin, mutta eiköhän se tästä. Ja onneksi huomenna on perjantai 🤗
Jaksan kyllä vääntää tiettyyn pisteeseen asti lukuisista aiheista, mutta jossain vaiheessa tulee stoppi aiheessa kuin aiheessa. Se ei oikeastaan siis riipu aiheesta vaan keskustelun tyylistä. On toki aiheita joihin suhtaudun intohimoisemmin kuin toisiin ja jotkut aiheet nostattavat niskavillat pystyyn välittömästi, mutta yleisesti suhtaudun aika maltillisesti vähän kaikkeen.
Aletheias- Anonyymi00012
Maltillisen ihmisen syndrooma.
Vaikka välillä ajaudun keskustelemaan asiallisesti, niin onhan se nähty, ettei täällä keskustelua synny jollei provosoi ja yleistä :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Maltillisen ihmisen syndrooma.
Vaikka välillä ajaudun keskustelemaan asiallisesti, niin onhan se nähty, ettei täällä keskustelua synny jollei provosoi ja yleistä :)
-keinovaginamies-Pieni provosointi on paikallaan aina 😄 Minä olen luonnostani huono provosoimaan, koska pyrin aina harmoniaan ja de-eskaloimaan tilanteita. Onkohan tuo edes suomen kieltä..
Joka tapauksessa on hyvä, että keskusteluista löytyy myös vähän särmää ja jasumaista asennetta 😊
Aletheias - Anonyymi00022
Anonyymi00013 kirjoitti:
Pieni provosointi on paikallaan aina 😄 Minä olen luonnostani huono provosoimaan, koska pyrin aina harmoniaan ja de-eskaloimaan tilanteita. Onkohan tuo edes suomen kieltä..
Joka tapauksessa on hyvä, että keskusteluista löytyy myös vähän särmää ja jasumaista asennetta 😊
AletheiasUusia sanoja on aina kiva keksiä ;)
-keinovaginamies- - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Uusia sanoja on aina kiva keksiä ;)
-keinovaginamies-Niin on, voisin sanoa olevani jopa lahjakas uusien sanojen keksimisessä. Olenhan lanseerannut pulttiviputtimenkin 🤗
Aletheias Jee, perjantai! Hyvä päivä olla sinä, ai että! Minä en jaksa nykyään enää yhtään epäasiallisesti keskustelevia täällä palstalla. En vaan enää vastaa niille mitään (no okei, joskus menee kuppi nurin). :)
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Niin on, voisin sanoa olevani jopa lahjakas uusien sanojen keksimisessä. Olenhan lanseerannut pulttiviputtimenkin 🤗
AletheiasKyllä muistan pulttiviputtimen :)
Käytin eilenkin sellaista.
Isäni on kanssa hyvä tuossa. Käyttää sanoja joita ei sanakirjoista löydy, mutta joista kyllä heti ymmärtää mitä tarkoitetaan.
-keinovaginamies- - Anonyymi00038UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Jee, perjantai! Hyvä päivä olla sinä, ai että! Minä en jaksa nykyään enää yhtään epäasiallisesti keskustelevia täällä palstalla. En vaan enää vastaa niille mitään (no okei, joskus menee kuppi nurin). :)
Hyvä päivä olla minä ja sinä, ai että 🤗 Onneksi on perjantai, tätä on odotettu! Niin raskas viikko töissä, että patterit ihan lopussa, joten lepo tulee tarpeeseen.
Ei kannata tuhlata energiaa epäasiallisesti käyttäytyviin. Ansaitset parempaa, joten hyvä taktiikka jättää vain oman onnensa nojaan 😊
Aletheias - Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kyllä muistan pulttiviputtimen :)
Käytin eilenkin sellaista.
Isäni on kanssa hyvä tuossa. Käyttää sanoja joita ei sanakirjoista löydy, mutta joista kyllä heti ymmärtää mitä tarkoitetaan.
-keinovaginamies-Taputukset isällesi, hieno piirre ihmisessä 😁
Saanko kysyä mihin käytit pulttiviputinta? Se olisi kaikista hauskin työkalu käyttää, mutten koskaan keksi missä sitä käyttäisi. Tai ainakin todella harvoin. Joskus tarvitsisin ruuvimeisseliä, mutta olen onnistunut hukkaamaan puolet salkun meisseleistä ja nyt siellä on jäljellä joko valtavan suuria tai valtavan pieniä meisseleitä. Keskikokoiset kaikki hukassa 🤷♀️
Aletheias - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Taputukset isällesi, hieno piirre ihmisessä 😁
Saanko kysyä mihin käytit pulttiviputinta? Se olisi kaikista hauskin työkalu käyttää, mutten koskaan keksi missä sitä käyttäisi. Tai ainakin todella harvoin. Joskus tarvitsisin ruuvimeisseliä, mutta olen onnistunut hukkaamaan puolet salkun meisseleistä ja nyt siellä on jäljellä joko valtavan suuria tai valtavan pieniä meisseleitä. Keskikokoiset kaikki hukassa 🤷♀️
AletheiasTuossa mökkimallin kiinteistönhoitokoneessani oli vähän pelaamista lumilingon jalasten kanssa. Kun linkoaa alueita jossa on sora pohjalla eikä vielä kertaakaan lingottu tänä talvena, niin tukijalakset on syytä säätää eri korkoon kuin alueilla joissa on jo ns. pohjat tehtynä.
Muuten mökkipihani murskeet on kohta kaikki tuolla pellon/metsän puolella :(
No eikä mitään möks, minähän tykkään vanhojen vehkeiden rassaamisesta :))
Niin olen ymmärtänyt, että tuollaista se vähän sinkkunaisilla nykyään on. Kaikki hyvät meisselit aina karkuteillä ja tarjolla vain niitä epäsopivia :)))
-keinovaginamies- - Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tuossa mökkimallin kiinteistönhoitokoneessani oli vähän pelaamista lumilingon jalasten kanssa. Kun linkoaa alueita jossa on sora pohjalla eikä vielä kertaakaan lingottu tänä talvena, niin tukijalakset on syytä säätää eri korkoon kuin alueilla joissa on jo ns. pohjat tehtynä.
Muuten mökkipihani murskeet on kohta kaikki tuolla pellon/metsän puolella :(
No eikä mitään möks, minähän tykkään vanhojen vehkeiden rassaamisesta :))
Niin olen ymmärtänyt, että tuollaista se vähän sinkkunaisilla nykyään on. Kaikki hyvät meisselit aina karkuteillä ja tarjolla vain niitä epäsopivia :)))
-keinovaginamies-Vau lumilinko. Lumilinkoilu näyttää hauskalta puuhalta, mutta ei ehkä tähän rivarin minipihaan se tarpeellisin lumenpoistomenetelmä. Täytyy keksiä pulttiviputtimelle jotain muuta käyttöä. Viimeksi kokosin sen avulla grillin. Meni kolme tuntia, sai viputtaa tosissaan 😅
Sinäpä sen sanoit 😂 Ei epäsopivilla mitään tee, vievät vain turhaa tilaa siellä salkussa. Mieluummin yksi sopiva, joka sopii täydellisesti joka koloon kuin kymmeniä turhia 🤗
Aletheias - Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Vau lumilinko. Lumilinkoilu näyttää hauskalta puuhalta, mutta ei ehkä tähän rivarin minipihaan se tarpeellisin lumenpoistomenetelmä. Täytyy keksiä pulttiviputtimelle jotain muuta käyttöä. Viimeksi kokosin sen avulla grillin. Meni kolme tuntia, sai viputtaa tosissaan 😅
Sinäpä sen sanoit 😂 Ei epäsopivilla mitään tee, vievät vain turhaa tilaa siellä salkussa. Mieluummin yksi sopiva, joka sopii täydellisesti joka koloon kuin kymmeniä turhia 🤗
Aletheias👍
Peukutan aina henkilöitä, jotka tarttuvat reippaasti toimeen vaikka homma olisi vähän oudompikin.
Ja grilli kasaan, sillä lailla. Hyvä sinä. Kesäiltanahan sitä on kiva viputtaa :)
-keinovaginamies-
- Anonyymi00014
Lasten ja eläinten oikeudet ovat minulle tärkeitä. Keskustelen mielelläni ihan tutkimusmielessä perhesuhteista ja tunteista (myös eri kulttuureissa.)
Sama, tykkään tunnekeskusteluista, kuten tunneihmiset monesti tykkää. Järki-ihminen voi vaikuttaa kylmältä sellaisesta.
- Anonyymi00015
Tahtoisin päästä irti tuosta helvetinpolulle minua viettelevästä seksuaalisuudestani, pitkäaikaisesta masentajastani, siinnä haastettä tälle vuodelle, t neitsyt heteropoika 42
- Anonyymi00016
Aiheiden imu riippuu siitä missä niistä puhutaan. Työasiat töissä, harrastusasiat harrastuksissa, vapaa-ajan ajattelu tai ajattelemattomuus ehkä palstalla.
Täällä vääntäminen on täysin vapaaehtoista. Milloin tahansa voi lopettaa, tai olla edes aloittamatta. Niin että oikein hyvin jaksa jos jaksaa 😁
Pari vapaapäivää odottelee kun tän päivän vielä jaksaa tehoilla... Urheilukello on moittinut mun menoani koko viikon ylikuormittavaksi.
xLiner- Anonyymi00017
Urheilukello ei taida näyttää ihan tosia...
xLiner Anonyymi00017 kirjoitti:
Urheilukello ei taida näyttää ihan tosia...
xLinerJuu. Mikä urheilukello sulla on, jos saa udella?
- Anonyymi00026UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Juu. Mikä urheilukello sulla on, jos saa udella?
Polar Vantage M. Toosi vanha jo, mutta toimii edelleen. Tykkään seurailla lukemia ja arviointeja. Tänäänkin on ollut tehopäivä; aktiivisuus 120%. Askeleita 27300 🤸
xLiner Anonyymi00026 kirjoitti:
Polar Vantage M. Toosi vanha jo, mutta toimii edelleen. Tykkään seurailla lukemia ja arviointeja. Tänäänkin on ollut tehopäivä; aktiivisuus 120%. Askeleita 27300 🤸
xLinerPolar on paras. Mulla on ignite2, joka tosin pitäs huollattaa. :)
- Anonyymi00044UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Polar on paras. Mulla on ignite2, joka tosin pitäs huollattaa. :)
Mun kellostani on revennyt säätöreikiä. Jos ostan uuden remmin, niin sitten hajoaa varmasti kello.. jossain kohtaa ostan kokonaan uuden kellon. Polar on tuttu, niin enköhän sellaisen taas hanki.
Saattoi se ylikuormitus sittenkin pitää paikkansa. Nukuin kellon ympäri 😬
Mulle ei sovi viikkoa pidemmät lomat.
xLiner
- Anonyymi00019
Kilpaulostaminen, asioiden koskettelu, pympyttäminen ja markkina-arvoteoria.
- Anonyymi00023
Olen sellainen yleiskiinnostuja monestakin asiasta, en erityisesti väännä pitkään mistään. Vähiten jaksan politiikkaa, varsinkin jos se on vain negatiivista arvostelua, yleistä toki siitäkin. Ja ainakin lehtien ruokaohjeet sivuutan, joutavaa kun vähemmälläkin ruoan laittamisella pärjää.
- Anonyymi00027UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Tulkitsenko oikein, että et ole kulinaristi? :)
Paremminkin että kaikki hyvät ruoat on jo keksitty ajat sitten. Nyt julkaistavat ruoka-ohjeet ovat sellaisia että pitää ostaa sen seitsemän säilykepurkkia erilaisia lisukkeita, lopputulos on sekavaa mössöä. Jotain uutuutta muka pitää keksiä.
Perusruoka, kohtuullisesti voita ja viljaa, maitotuotteita, lihaa, enemmän kalaa, siitä ei herkullinen ruoka kummene.
Ruokarajoitteisten reseptit ovat sitten ihan erikseen, niitä en hallitse enkä myöskään arvostele, varmaan ovat paikallaan ja asiallisia. Anonyymi00027 kirjoitti:
Paremminkin että kaikki hyvät ruoat on jo keksitty ajat sitten. Nyt julkaistavat ruoka-ohjeet ovat sellaisia että pitää ostaa sen seitsemän säilykepurkkia erilaisia lisukkeita, lopputulos on sekavaa mössöä. Jotain uutuutta muka pitää keksiä.
Perusruoka, kohtuullisesti voita ja viljaa, maitotuotteita, lihaa, enemmän kalaa, siitä ei herkullinen ruoka kummene.
Ruokarajoitteisten reseptit ovat sitten ihan erikseen, niitä en hallitse enkä myöskään arvostele, varmaan ovat paikallaan ja asiallisia.Joo, eli et tykkää hifistelystä. Ymmärrän. Ruokarajoitteiset saavat joskus päänvaivaa aikaiseksi, mutta toisaalta saa käyttää mielikuvitusta. :)
- Anonyymi00028UUSI
Ei mikään mua kiinnosta mikään seksiä ihmeempi muutoinkaan joitain haittoja mitä seuraa kai siitä että olen sitä niin nuoresta kuluttanut/katsonut oudoksi sinänsä jäi ettei se siltikään aiheuttanut mulle riippuvuutta mutta sen se aiheutti että olen aina halukas ja valmis kun vain toiselle sopii ja haluaa velvollisuuden tunnosta se on ihan yhtä tyhjän kanssa kun käteenveto mulle ainakin
- Anonyymi00034UUSI
Mjoo
On ainostaan yksi asia, puheenaihe tai seikka, joka kahtaalta jaksaa kiinnostaa.
Esimerkki
Kun jokin taho papattaa ääneen (vuodesta toiseen) samaa läppää, niin eikö se jo noin ihmisenä itseään vituta?
Ei, nähtävästi.
(naurua)- Anonyymi00036UUSI
Puhuminen on eri asia kuin kuuntelu. Kyllä näitä sinun juttuja jaksaa lukea :)
- Anonyymi00037UUSI
Ihan mikä vaan, josta minulla on jokin vahvempi mielipide.
Usein törmään täällä jonkinlaiseen "ignooraukseen". Kun jostain aiheesta alkaa kertomaan perusteluita ja menemään "syvälle". Juttu vaan tyssää.... ihmiset ei jaksa usein keskustella, vaan tykkäävät työntää omaa agendaansa läpi ja jos se ei kelpaa, se on siinä. Korkrintaan saa henkilöhyökkäystä päälle.... Tänään kuului ihan hyvää. Vapaapäivä, salitreenit sekä hyvät uutiset ystävän parantuneesta terveystilanteesta.
Ei oikeastaan ole aihetta josta jaksaisin vääntää. Nykyään tuntuu että ihmiset ovat syvissä bunkkereissaan joten itse tyydyn vain ilmaisemaan oman mielipiteeni, kuuntelen toista/toisia ja jos tuntuu ettei minulla ole mitään lisättävää niin se on aikalailla siinä.
On kyse sitten omasta tai toisen viestinnästä niin kyllä ajatus muutoksesta lähtee ihmisen omista ajatuksista. Se että omia ajatuksia vain tyrkyttää niin vastassa on usein torjuva reaktio ja lisäksi se leimaa toisen hankalaksi ihmiseksi. Tämä taas vaikeuttaa keskusteluja seuraavalla kerralla.
Sekin pitää myös miettiä että ketä edustat eri tilanteissa. Edustatko itseäsi, vai sen lisäksi esim puoluetta, työpaikan ihmisiä, urheiluseuran jäseniä jne. Some (siis omalla nimellä esitetyt asiat) tietysti on sitten oma mailmansa kun niitä sitten tulkitaan eri suunnista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.2807317Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on413796PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23408Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a663107Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,1112795"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin272550IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-492451Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.522206- 681973
- 961821