Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19674
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sanos muuta. Pitää varoa vastaiskuja. Etenkin naisia. Kuka tahansa saattaa olla aseellinen vastarinta.
18.12.2025 21:42
Tämä tehty. Kahteen kertaan. Tosin vastan sijasta käytin vihtaa, koska vastojat nyt ovat vähän alempaa rotua. Riittikö nyt varmasti.
18.12.2025 20:41
No nyt on vakavan itsetutkiskelun ja katumusharjoitusten paikka. Pyydän nöyrimmästi anteeksi myös vesihiisiltä, koska olen joskus sihissyt loukkaavasti hississä.
18.12.2025 19:55
Ihmisiltä tuntuu kadonneen maailmasta yksi aivan perustava oikeus: oikeus olla tyhmä.
https://youtu.be/SMhwddNQSWQ?si=s2Dg8Lww5HV-IorE
18.12.2025 19:39
Se on varsin totta. Mutta mahdollisesti joku näkee päivänsäteen siinä missä muut menninkäisen. Olen täälläkin joskus nähnyt päivänsäteitä.
Kauneus on katsojan silmässä pitää osittain paikkansa.
18.12.2025 19:24
Sitä paitsi minulla on tosi hyviä ideoita. Tekoäly usein kuvailee niitä adjektiiveillä hyvä, erinomainen, ammattimainen, turvallinen, virheensietoinen, kestävä jne. Hassua että ihmiset eivät koskaan ole huomanneet samaa.
18.12.2025 19:20
Minusta olen edelleen varsin lapsenmielinen ja muiden mielestä lapsellinen. Hih!
18.12.2025 19:16
Mä olen nähnyt päivänsäteen useasti päivän aikana.
18.12.2025 19:13
Millaisen hallituksen laskisit Orpon muodostavan ilman persuja?
18.12.2025 19:11
"Ja että että eräs organisaatiomme tärkeimmistä arvoista on luottamus. Siksi meillä on nyt useita erilaisia anonyymejä ilmiantokanavia. "
Luottamus ja avoimuus ovat hienoja arvoja ja helppo toteuttaa helpoissa asioissa. Ja suurin osa asioistahan on helppoja. Näin ollen luottamus ja avoimuus ei kovin paljon kärsi, vaikka vaikeita asioita silloin tällöin tapahtuu hyshys tai omituisesti perustellen tai perusteetta.
Pulteissa monimuotoisuus ja moniarvoisuus pitäisi toteuttaa niin että joka toisessa on kierteet eri päin. Onko muka oikein, että vasenkätinen vähemmistö aina sivuutetaan.
18.12.2025 18:40
Jos UPI:n sisällä olisi todettu, että koko soppaan syyllinen on omavaltaisesti toiminut HR-vastaava, niin organisaatiolla olisi ollut paljon hyvää aikaa viestiä myös ulospäin miten asia on talon sisällä käsitelty ja että toiminta on ollut organisaation arvojen ja johdon tahdon vastaista.
Koska sellaista ei ole tapahtunut, niin vedän johtopäätöksen että pikkupäällikkö nimen omaan on toteuttanut johdon tahtoa ja johtajan pitäisi ottaa vastuu. Jos ei ota, niin UPI:n hallituksen tehdä johtopäätökset. Jos ei hallitus tee mitään, niin eduskunnan pitäisi vaihtaa hallitus.
18.12.2025 18:02
Kovasti itseäni hihityttää se kiemurtelu, johon joudutaan, kun viestinnässä halutaan kertoa miltä ihmisiä/asiakkaita kohtaava edustajamme näyttää ja kuulostaa ja miten hän toimii. Koska kaikenlaista syrjivyyttä pitää välttää, niin emme voi kertoa esimerkin tapaistakaan siitä miltä hän _ei_ näytä.
18.12.2025 10:38
Näin. Minä ihan sen takia välillä luen nykyisten uutisten ja mainosten sijaan sadan vuoden takaisia uutisia, koska niissä asiat ja mielipiteet osataan kertoa suoremmin ja selvemmin. Ja uutiset itsessäänkin yleensä ovat keskimäärin parempia.
Minun työpaikalla joskus valmistettiin ja mainostettiin "bottom scraper":eitä. Sekin antaa sijan väärälle tulkinnalle.
18.12.2025 10:34
Ajattele miten paljon vältyt kaikilta tyhjänpäiväisiltä muotisanoilta kun et ole työelämässä. Siellä aina joku keksii pyörän uudelleen ja kuvailee tämän nerokkuuden uusilla sanoilla. Vaikka kiikkustuoli se lopulta oli eikä mikään pyörä. Just ennen kuin kellahdettiin kumoon lähdettiin siis taas uusilla sanoilla pyörimään eri suuntaan.
18.12.2025 07:26
Huomenta, sinä ihminen! Ajatuksesi on oikein kaunis ja varmasti hyväntahtoinen. Jos joulua ei olisi niin se pitäisi keksiä tämän pimeyden keskelle. Ja yleisen valon lisäksi on hienoa että jokaista silloin tällöin muitetaan lahjalla, kohteliaisuudella tai muulla tavalla henkilökohtaisesti. Kristillinen näkökulma on että jokaisella on syntejä mutta ne on meidän puolestamme jo sovitettu kuin Heimon housut vaatekaupassa. Mutta mme tiedä millaisissa housuissa kukin on kulkenut. Eikä keneltäkään, saa vaatia kauhalla jotain mitä on lusikalla annettu.
Mutta minä en olisi minä, ellen muistuttaisi että kaiken valmiiksi tehdyn lisäksi hyvään elämään kuuluu että kaikkea ei saa lahjaksi vaan pitää myös tehdä itse, niin paljon että hikeä valuu sekä kehosta että päästä.
En tiedä onko kysymys yleisemmin ihmisluonteesta, vai erityisesti palstailijoiden luonteesta, mutta osoitetut kehut saavat kaksinverroin harmitusta niissä jotka on unohdettu, kuin kirkasta mieltä muistetuissa.
18.12.2025 07:20
Aasialaiset ovat siis kaikki ihan hulluja. Poltan nyt kaikki Miyazakin elokuvani, käyn puhkomassa naapurin Toyotan renkaat ja nostan lipun salkoon aina 6.8. Oppivatpahan olemaan!
17.12.2025 22:31
"että miten Yle ei ole sensuroinut ko. sketsiä pois. .. ."
Yle tekee nykyään tajuttomasti virheitä ihan yksinkertaisissakin asioissa, prosesseissa, joita on ollut aikaa harjoitella aina tähän päivään saakka. Tietysti muutoksia tapahtuu, mutta organisaation valtaviin resursseihin nähden laatu on luokatonta. Ihan yksinkertainen selitys on, että porukan laiskuus ja kyvyttömyys kiihtyy nopeammin kuin kokemus ja teknologian taso. Ei eivät vaan laiskuuttaan ole tarkistaneet koko tarjontaansa vaikka ovat muistaneet siivota esim. Pekka ja Kehopositiivisesti hiukan lyhytkasvuinen lehtimiehinä -elokuvan.
17.12.2025 18:11
Lukuun pii liittyviä avoimia kysymyksiä lunttasin wikipediasta:
- Onko desimaaleissa toistuvia kuvioita, vai onko ketju hahmoton?
- Toistuvatko jotkin numerot tai luvut piissä useammin kuin toiset?
Nämä siis suomenkielisestä. Englanninkielisestä löytyy sitten mm. piin yhteys ns. Basel-ongelmaan eli mikä on kaikkien kokonaislukujen neliöiden käänteislukujen summa. Ja paljon muutakin.
Ekoilla treffeillä voi tietenkin yleisemminkin viritellä keskustelua siitä, miten paljon saadaan aikaiseksi, jos äärettömän monet ihmiset tekevät äärettömän vähän.
17.12.2025 10:18
Oma ensikosketukeni kiinalaisiin on Lucky Luke sarjakuvista. Olivat aina piirretty hyvin stereotyypisesti pienikokoisksi, nököhampaisiksi ja ällävikaisiksi. Mutta heihin liitettiin myös sitkeys, ahkeruus ja oveluus.
Oikea tapa kiusata kiinalaisia tietenkin olisi kysellä heiltä esim. Maon kulttuurivallankumouksesta, Taivaallisen rauhan aukion tapahtumista 1989, Kiinan opposotion nykytilasta ja ihmetellä miksi Taiwan yhä tekee kaiken paremmin kuin Manner-Kiina vaikka on pieni ja Kiina iso.
17.12.2025 06:01
No niin. Nyt kaikki elokapinalaiset yms. postaamaan blackface ja vinosilmäkuvia. Jos yksi mannertenvälinen lento jää väliin, niin vaikutukset kasvihuonekaasuihin on huimia.
17.12.2025 05:49
83 / 984