Vapaa kuvaus

Järjen ääni.

Aloituksia

5

Kommenttia

2205

1. Kun+sieltä+kaidalta+polulta+kerran+lipsahtaa,+niin+takaisin+kipuaminen+ja+luottamuksen+palauttamimen+voi+olla+äärimmäisen+vaikeaa.Keskity+nyt+saamaan+oma+elämäsi+kuntoon.+Ilman+sitä+parisuhteellanne+on+erittäin+huonot+mahdollisuudet+pitkäaikaiseen+menestykseen.Analysoi+tekemiäsi+virheitä,+opi+niistä+ja+korjaa+käytöstäsi+sen+mukaan.+Tämä+on+erittäin+tärkeää+teidän+molempien+kannnalta,+joten+älä+vähättele+sitä.Kun+sinua+kerran+pidetään+tunteettomana",+"kylmänä"+ja+"väliinpitämättömänä"+ihmisenä,+niin+voisit+koettaa+aloittaa+muutoksen+vaikka+sillä,+että+näytät+tuon+kirjoittamasi+aloituspostauksen+sinua+halveeraaville+ihmisille.+Aloita+vaikka+siitä+perhetyöntekijästä.+Näytä+hänelle+tämä+ketju+ja+sano,+että+tekemistäsi+virheistä+huolimatta+olet+myös+tällainen+ihminen.Niin,+ihminen+tekee+joskus+virheitä,+paljonkin.+Omia+virheitään+ei+saa+tekemättömiksi,+mutta+niitä+voi+pyytää+anteeksi.+Ja+joskus+pitää+myös+hyväksyä+se,+että+vika+on+ollut+ihan+omassa+itsesä.Onnea+matkaan+kohti+parempaa+elämää!
  2. Otin+pariin+otteeseen+esille+keskustelun+aloituspostauksen+hyvin+ilmeisen+fetissikytköksen+ja+sen+jälkeen+sinä+ja+joku+toinenkin+(tai+ehkäpä+silloinkin+sinä)+ovat+yrittäneet+mustamaalata+minua.+Ei+tuossa+ole+mitään+päälaelleen+käännettävää.+Jopa+keskinkertaisella+päättelykyvyllä+varustettu+henkilö+pystyy+näkemään+sen,+kenen+karvat+tässä+ensin+pystyyn+nousivat:+Se+olit+sinä,+jota+alkoi+ottaa+päähän+se,+että+pilasin+jälleen+yhden+fetissifeikkauskeskustelun.Mitäpä+muutakaan+sinä+koetit+vihjailevalla+puhetavallasi+saada+ihmiset+ajattelemaan,+kuin+iäkästä+kyseenalaisin+motiivein+nuorten+"lähellä"+hengailevaa+niljakasta+papparaista.+Ei+sanaa+pedofiili+tarvitse+sanoa+ääneen,+sen+voi+istuttaa+ihmisten+mieleen+juuri+tuollaisella+käyttämälläsi+sanataituroinnilla."Sinä+sen+sanoit,+en+minä"+-+toteamuksesi+ja+viittauksesi+besserwisserismiini+ovat+nekin+erittäin+klassinen+jatkumo+siihen,+mitä+ensimmäisessä+mustamaalausviestissäsi+sanoit.Sinun+ei+ollutkaan+tarkoitus+välittää+siitä,+että+saan+täällä+käytetystä+ajasta+rahallista+korvausta.+Unohdin+selventää,+että+sen+vuoksi+kirjoitan+joskus+palstalle+vanhalle+miehelle+sopimattomiin+kellonaikoihin+ja+joskus+useinkin.+Se+selittää+sitäkin,+että+roikun+täällä+juhannuksenakin,+tällaisena+juhlapyhänä+kun+meille+töissä+olijoille+maksetaan+normaalia+viikonloppuakin+paremmin.+:)Väännetään+nyt+tähän+loppuun+vielä+kerran+rautalangasta+se+syy,+joka+veti+sinut+mukaan+tähän+keskusteluun:+Minä+nostin+kissan+pöydälle+paljastamalla+jälleen+yhden+feikkaavan+piilofettarin+ja+se+ottaa+sinua+päähän.+Sokea+Reettakin+pystyy+näkemään+tuon.Jokainen+lukija+voi+omasaa+mielessään+miettiä,+että+miksi+em.+asia+ottaa+sinua+päähän.+Tuskin+kovin+moni+kuitenkaan+uskoo,+että+keskusteluun+liittymisesi+motiivi+olisi+kaltaisteni+saivartelijoiden+kanssa+keskustelemisesta+saamasi+nautinto.
  3. Kasva+aikuiseksi.
  4. Jos+annetut+neuvot+pahentavat+fiiliksiäsi,+niin+siinä+on+kahta+enemmän+syytä+mennä+"itkemään"+ammattiauttajan+luokse.+Ei+sitä+kuitenkaan+tarvitse+pitää+minään+itkemisenä.+Ei+niille+ihmisille+turhasta+makseta.+Tunnen+henkilökohtaisesti+ihmisiä,+joille+esim.+psykoterapiasta+on+ollut+apua.Tapanani+ei+ole+"sokerikuorruttaa"+asioita.+Jos+voisin+väittää+sanomisiani+totuudeksi,+niin+voisin+myös+lainata+tätä+kulunutta+sanontaa:+totuus+satuttaa.+Ei+puheeni+kuitenkaan+ole+mitään+absoluuttista+totuutta,+mutta+olen+kuitenkin+aika+paljon+erilaista++elämää+nähnyt+ihminen++-+mutta+joo,+varsinkaan+monen+nuoren+mielestä+en+siltikään+"tajuu+mistään+mitään".Jos+et+itse+pidä+tilannettasi+-+etkä+itseäsi+-+avun+hakemisen+arvoisena,+niin+keinot+ovat+aika+vähissä.+Jos+yksi+ihminen+ja+ikävä+häneen+saa+elämäsi+noin+alamaihin,+niin+sinun+tulisi+löytää+elämääsi+muutakin+sisältöä,+kuin+hänet.+Mitä+tahansa,+joka+veisi+ajatukset+välillä+jonnekin+muualle.+Uusi+harrastus+ehkä.+Muitakin+ihmisiä.Voisit+myös+soittaa+MLL:n+Lasten+ja+nuorten+puhelimeen+tai+vaikka+Poikien+Puhelimeen.+Se+olisi+edes+jonkinlainen+alku+ja+silloin+voisi+oikeasti+PUHUA+jollekin+ongelmistaan.Tai+sitten+voit+vaan+hyväksyä+tilanteesi+ja+purra+hammasta,+koska+eihän+tilanteesi+toisen+viestisi+mukaan+ole+kuitenkaan+kovin+paha...Minä+en+tässä+vittuile+työkseni+sinulle,+vaikka+se+siltä+varmaan+tuntuukin.+Minulla+vaan+ei+ole+tämän+parempia+neuvoja,+enkä+oikein+usko,+että+niitä+on+kenelläkään+muullakaan+nettipalstalaisella.On+itsestäsi+kiinni,+haluatko+pyöriä+surkeudessasi+vai+edes+yrittää+oikeasti+tehdä+ITSESI+hyväksi+jotain.+Nyt+siis+toimeksi!+Onnea+ja+voimia+yritykseen.
  5. "oon+helvetin+(anteeksi+kielenkäyttö)+yksinäinen+ja+syrjäytyny+ihminen""Haluisin+vaa+juoda+viinaa+ja+viillel+ku+elämä+nii+perseestä""Oon+itekki+hirvee+masentunu+(tai+siis+entist+enemmä,+koko+yläasteen+ajan+oli+jonkunlainen+masennus+josta+muut+ei+oo+tietoisii)+ku+tuntuu+et+koko+maailma+mua+vastaan."Oh+really...+Ai+et+oo+masentunu...?+Ehkä+sitten+pitäisi+miettiä+tarkemmin,+mitä+kirjoittaa.Kuuntele+Animehomoa.+Epäilen+täysin+samaa+näiden+"se+on+ihan+paskaa"+-+kuulopuheiden+osalta.+Moni+ihminen+tuntuu+kuvittelevan,+että+hänen+ongelmiinsa+on+joku+hokkuspokkus-ratkaisu+ja+se+tulee+sitten+järkyttävänä+yllätyksenä,+että+asioille+pitäisi+itsekin+tehdä+jotain+ja+niitä+ammattilaisen+antamia+ihan+paskoja+neuvoja+pitäisi+ihan+oikeasti+kuunnellakin.Kuten+jo+sanoin:+tilanteen+paraneminen+on+ensisijassa+omasta+halusta+kiinni.+Kukaan+ei+pysty+vääntämään+elämääsi+kohdalleen+puolestasi,+jos+itse+kieltäydyt+edes+hakemasta+apua.Tottahan+me+voidaan+kuitata+tämä+koko+juttu+pelkällä+murrosiän+mielialavaihtelulla+ja+ihastumisella,+mutta+luultavasti+se+saa+sinut+ajattelemaan,+etten+ottaisi+sinua+vakavasti.+Jos+kuitenkin+haluat+ottaa+nuo+ensimmäisestä+viestistäsi+lainaamani+sanasi+takaisin+ja+pysyä+edelleen+väitteessäsi,+että+et+ole+kovin+masentunut,+niin+silloin+todellakin+vaikutat+juuri+murrosiän+kynsissä+taistelevalta+teiniltä,+joka+ei+itsekään+oikein+tiedä,+että+missä+mennään.Tuollainen+"täydellinen+rakastuminen"+ei+ole+mitenkään+ennenkuulumatonta.+Ei+kuitenkaan+ole+mikään+kovin+hyvä+merkki,+jos+elämäsi+pyörii+pelkästään+yhden+ihmisen+varassa.Koko+maailma+ei+todellakaan+ole+sinua+vastaan+-+paitsi+silloin,+jos+sinä+itse+haluat+tehdä+siitä+vihollisesi.
  6. Olen+oikeasti+pahoillani,+että+joudun+sanomaan+tämän:+Se,+että+kaksi+henkisesti+palasina+olevaa+masentunutta+ihmistä+alkaa+parisuhteeseen,+lupaa+harvoin+mitään+hyvää+lopputulosta.Olen+myös+pahoillani,+että+joudun+sanomaan+tämänkin:+On+jokseenkin+järjetöntä,+että+joku+voi+mennä+noin+palasiksi+ja+joutua+ikävän+valtaan+sellaisen+henkilön+takia,+jota+ei+ole+koskaan+edes+tavannut.+(?)Te+kaksi+olette+kaiken+lisäksi+vielä+lapsia.+On+ihan+oikeasti+vielä+aivan+liian+aikaista+ajatella+mitään+"oikeita"+parisuhdekuvioita.+Tämä+korostuu+vielä+lisää+siksi,+koska+henkinen+kuntonne+on+mitä+on.Teidän+molempien+kannalta+olisi+kaikkein+parasta,+jos+pysytte+hyvinä+ystävinä,+jolloin+voitte+tukea+toisianne+parhaiten.++Ei+parisuhdekumppanin+homma+ole+olla+toisen+terapialelu+tai+psykoterapeutti+tms.+Teidän+iässä+parisuhteet+päättyvät+ennemmin+tai+myöhemmin,+mutta+ystävyys+voi+kestää+vuosikausia.Älä+yritä+huijata+itseäsi+tai+meitä+muita+sillä,+että+"mitään+ei+tapahtunut",+kerran+KIINNI+JÄÄTYÄSI+palautit+VARASTAMASI+tavarat+takaisin.+Hyväksy+vastuusi+ja+opi+virheistäsi.+Kukaan+muukaan+kun+ei+voi+korjata+töppäilyjäsi+puolestasi.Oletko+hakenut+masennukseesi+ja+muihin+ongelmiisi+oikeaa+ammattiapua?+Jonkinlaisesta+asiansa+osaavasta+nuorten+tukihenkilöstä+voisi+olla+myös+apua.Sinusta+ehkä+tuntuu+siltä,+että+minäkin+olen+sinua+vastaan.+Se+ei+kuitenkaan+pidä+paikkaansa.+Tilanteeseesi+vain+ei+oikein+ole+mitään+miellyttävänsävyisiä+neuvoja.Joskus+maailma+tuntuu+olevan+ihmistä+vastaan+myös+siksi,+että+ihmisen+oma+käytös+on+sellaista,+jolla+ei+tahdo+tulla+maailmassa+toimeen.+Asiat+kuitenkin+selviävät+puhumalla,+kunhan+oikeasti+ottaa+onkeensa+ammattilaisten+antamista+neuvoista.+Ja+minä+en+siis+ole+ammattilainen.