Vapaa kuvaus

Järjen ääni.

Aloituksia

5

Kommenttia

2205

1. Pata+näyttää+soimaavan+taas+kerran+kattilaa.+:D
  2. Jos+ei+ole+sitä+hyökkääjää+kovempi+lyöjä,+niin+mitäpä+luulet+käyvän+silloin,+jos+itseään+yrittää+puolustaa?+Antaako+hyökkääjä+pisteet+hyvästä+yrityksestä+ja+jättää+homman+rehdisti+siihen+vai+saako+puolustautuja+kenties+kahta+kauheammin+turpaansa,+kun+julkesi+tarjota+vastarintaa?+Tai+saako+hän+turpaansa+vain+siksi,+että+kertoi+aikuisille+ja+alle+15-vuotias+lyöjä+tietää,+että+yhteiskunta+ei+oikeasti+voi+tehdä+hänelle+yhtään+mitään.Minä+tiedän,+mitä+laki+ja+oikeuskäytäntö+sanovat+hätävarjelusta,+eikä+minun+tarvitse+käydä+asiaa+Wikipediasta+tai+finlexistä+katsomassa.++Olen+varmasti+saanut+asiassa+enemmän+oppia+ja+koulutusta,+kuin+sinä.+Minä+tiedän,+mitä+hätävarjelun+liioittelu+on,+kuten+myös+sen,+miten+perseestä+oikeuskäytäntö+Suomessa+on+sen+tulkitsemisen+kohdalla+ollut.+En+kuitenkaan+ole+asiasta+tässä+tapauksessa+huolissani,+koska+aloituspostaaja+on+seiskaluokkalainen.Teoreettiselta+kannalta+ymmärrän+tuon+hurskastelusi,+mutta++ajan+kuluminen+on+meikäläisestä+nuo+teoriat+karistanut.+Olen+saattanut+itsekin+hurskastella+täällä+menneinä+vuosina+samalla+tavalla.+Olen+vuosien+varrella+alkanut+kyllästyä+siihen,+että+oikeudettoman+väkivallan+uhrin+asemaa+väheksytään+jatkuvasti.+Uhri+ei+ole+se,+joka+sen+väkivallan+aloitti,+joten+hänellä+on+oikeus+se+lopettaa.+Tarvittaessa+vaikka+väkivallalla.+Kenenkään+ei+tarvitse+alistua+lyötäväksi+ilman+omaa+syytään.En+kuitenkaan+tarjonnut+väkivaltaa+ensimmäiseksi+ratkaisukeinoksi+nytkään.