Vapaa kuvaus

Heinolasta kotoisin oleva, 1983 vuonna syntynyt mies.

[email protected]

Aloituksia

80

Kommenttia

1559

1. Youtubessa satuin törmäämään tällaiseen musiikkivideoon.
    https://youtu.be/NfRtkCGE40A

Olisikohan tuossa osasyy tuon peppuseksin yleisyyteen. :D
  2. siis typeryysveron
  3. Oman ymmärrykseni mukaan MGTOW-liike/ajatusmaailma/juttu on perujaan siitä että osa miehistä on kyllästynyt niihin odotuksiin, vaatimuksiin ja paineisiin, joita yhteiskunta heidän kontolleen on kasannut. Olivatpa nuo sitten yhteiskunnan, oma taikka vastakkaisen sukupuolen asettamia. Todeta että nämä odotukset/velvollisuudet ja vaatimukset joita "minulle"
    on asetettu ovat kohtuuttomia ja "lähden kulkemaan omaa tietäni".

Lausahdukset "Ole MIES!", "Käyttäydy kuin mies ja kanna vastuusi!", "Miehisty! Mikä perkeleen lammas sinä olet." kuvastavat sitä että kyseinen mies ei täytä ylkopuolelta tulevia odotuksia siitä millainen se "oikea mies" on.

Jokaisella on omanlaisensa käsitys siitä millainen se "MIES" on ja miten tämän pitää käyttäytyä täyttääkseen tämän "miehen" määritelmän.
    Ottaa ja kantaa vastuuta niin omista tekemisistä kuin myös huolehtia lähimmäisistään.
    Olla vaikuttava ja vahva persoona.
    Olla vakaa tuki ja turva läheisilleen ihmisille ja kestää ympäristön myllerrykset. Näyttää tunteita ja heikkouksiaan vain niinä hetkinä kuin se on ulkoapäin sallittua. Tilanteen niin vaatiessa olla valmis asettamaan muut oman hyvinvoinin ja elämän edelle.

Ensimmäisen kerran kun tähän termiin törmäsin, tuo oli yhteydessä jossa mies oli tyytymätön tilanteeseen jossa uusiopariskunta oli eronnut ja oikeus oli määrännyt tämän miehen maksamaan elatusmaksuja lapsista, jotka eivät olleet kyseisen miehen ja mies ei ollut tunnustanut lapsia omakseen. Ihmetteli sitä asennetta että "Ole MIES ja kanna vastuusi lapsien hyvinvoinnista."
  4. :D Siis hui kaihian kamalaa 20 tuntia viikossa!!! Sehän tekee n.3 tuntia päivässä, kuinka sitä mitään ehtii tekemään muuta!?

Tähän väliin ehkä pitää mainita se, että työni on sellainen, jossa töissä ollessani olen kokonaan poissa kotoa, työmaalla. Ja vapaalla ollessani olen kokonaan vapaalla. Eli vapailla ollessani päivästä jää n.16 tuntia milloin olen hereillä ja tuosta 3 tuntia pelaamiseen niin kaikelle muulle jää 13 tuntia.

Mitä tulee tuohon pelaamisen laatuun, niin ehkä ei kuitenkaan ole niin 'klassista' kuin jotkut olettavat. :) Vai miltä luentojen pitäminen, skype:n tai vastaavan välityksellä, pelin eri mekaniikoista ja aiheista n.10-50 hengelle kuulostaa? Omien markkina tilausten(vrt. osakemarkkinat) tarkastamien, ruuan tai pyykkien setviminen samalla kun 'pelaan' ja louhin mineraaleja myyntiin markkinoille. Netin välityksellä keskustelen toisellapuolella maapalloa olevien pelaajien kanssa tulevaa yhteistä operaatiota kuinka tämän toteuttaa?

Kieltämättä tuo lapsiperheellisen arki on jotain mitä en ole kokenut ja varmasti vähentäisi pelaamiseen kulutettua aikaa. Lasten hoito, heidän kanssa leikkiminen, muuta kodin askareet kuten siivoaminen ruuanlaitto ja muut lisääntyisivät.

Ja osaltaan osaan kuvitella tuon 'kauhistuksen' että 1-3 tuntia per päivä viettää tietokoneen ääressä, kun olettaa että nukkuu, käy päivätöissä ja matkat päälle. Amulla heräät 6:00 töihin lähtö 7:20, töistä 15:00 tietämillä ja kotona 16:00.
    Siinä sapuskan teko, syönti ja mahdollisesti pikainen tiskaus 18:00.

Tässä jää 4 tuntia per päivä sitä 'vapaata' aikaa itselle ja perheelle, kumppanin kanssa touhuta ja jos tuosta 1-3 tuntia viettää koneen äärellä, niin aika kinkkiseltä vaikuttaa. Mutta taas tullaan olettamuksiin siitä että kaikilla olisi 8-16 työ. Ja että jokaisen elämä pyörisi samaa rataa.
  5. Valaisisitko mitkä ovat "epärealistisia" ja "unelmahöttö" odotuksia joita minulla on?