Vapaa kuvaus

02122002 Wanha ♕

Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

10

1. Jokainen+ajattelee,+ettei+ole+itse+syypää+riitaan+:pOlen+provosoinut+ja+provosoitunut,+niin+hyvässä+kuin+pahassa,+sitä+ei+käy+kieltäminen+ja+olen+varmasti+syypää+moniin+väittelyihin,+mutta+se,+pitääkö+joku+tai+kukaan+minun+-+tai+nikkieni,++kirjoituksista+ei+paljon++vaa'assa+paina.++Kukin+tykkää+mistä+tykkää,+sananvapaus+on+jokaisen+oikeus+joka+sisältää+myös+oikeuden+olla+lukematta+ja+kommentoimatta.Minä+altistan+nikkini+arvostelulle+koska...+mitä+väliä+jonkun+tuntemattoman+herjoilla+on?+Nikki+on+vain+nikki,+eikä++tervepäiset,+tutut++ihmiset+minua+keskustelupalstoilla+tai+kaapeissa+arvostele.+Titityy-tyyppien+puheilla+ei+ole+mitään+merkitystä,+sen+verran+pitää+ihmisellä+olla+sietokykyä."Freedom+is+the+right+to+tell+people+what+they+do+not+want+to+hear"+-+George+Orwell
  2. Ei+chat+palveluna+muuttunut,+päinvastoin,+nyäänhän+tuo+toimii+paremmin+kuin+koskaan,+mutta+moni+chatin+käyttäjä+muuttui.+Nykyään+chattaajat+ovat+iloisuudesta+ärsyyntyviä+ja+tylsistyneitä+kotonaan+oleilijoita,+joiden+ainoa+sosiaalinen+sessio+Kelanetin+lisäksi+on+chat+-+pöydän+jatkopala+ulkomaailmaan.+Tuskin+korkin+poksahtelun+ja+suun+napsaamisen+tihentynyt+tahtikaan+sisältöä+paransi.Lamavuosien+jälkeiset+parisuhdekarikot+vaikuttaa+myös+tämän+päivän+chattiin.+Vielä+kymmenen+vuotta+sitten+uusiosinkut+olivat+varmoja,+että+oma+ihqkulta+verevästä+ja+iloisesta+2000-luvun+alun+chatista+löytyisi.+Nyt+on+pikkuhiljaa+realisoitumassa,+ettei+toivottua+tule+tapahtumaan.+Toinen+ongelmaryhmä+on+huonossa+parisuhteessa+kituvat.+Vihjeeksi+heille+voisi+sanoa:+"älä+varmistele,+vaan+uskalla+hypätä.+Elämä+on+ainutkertainen+etuus,+uutta+tilaisuutta+ei+tule!+Paremmin+yksin,+kuin+huonosti+kaksin.+Anna+puoliollesi+mahdollisuus+löytää+joku,+joka+rakastaa+häntä+täydestä+sydämestä.+Älä+feikkaa."Aikuisten+ja+vanhimpien+sätin+ero+on+osaamisen+taso+ja+tai+tahtotila+uuden+tiedon+omaksumisessa;+esim.+vanhimmissa+osataan+käyttää+chattia,+muttei+uuden+älykännykkänsä+toimintoja+kameraa+lukuunottamatta.+Aikuisissa+ollaan++lähtökohtaisesti+vielä+optimistisempi,+mutta++odottakoon+vaan+-+Vanhimmissa+positiivisuus+tunkeutuu+sinne,+jonne+aurinko+ei+paista.+Yhteiskuntatieteilijällä+olisi+aihetta+lauluun,+jos+tutkisi+vanhimpien+syrjäytyneitä+ja+60v.+pitkäaikaistyöttömiä.+Tarinasta+tulisi+horror+storien+Best+Seller.+Yhteiskuntamme+todellisuus+on+chatissa.+Ei+leipäjonoissa+tai+asunnottomien+yömajassa.Chatilta+ei+odota+liikoja,+mikäli+ymmärtää+eräiden+käyttäjien+huonosti+peitellyn+pettymyksen+omiin+valintoihinsa+ja+kuinka+ne+oksennetaan+tuntemattomien+lautasille+purtavaksi.Jokainen+osaa+piruilla+ja+iskeä+toisen+heikoimpaan+kohtaan,+harva+osaa+provosoida+ja+provosoitua+positiivisesti.+Chatin+motto+voisi+olla:+provosoit+tai+provosoidut,+mielellään+negatiivisesti,+niin+saat++varttisi+julkisuudessa.läl+läl+lää+-+ihan+omalla+nikilläni,+perskutarallaa.