Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä+tuli+ihan+tavallisessa+keskustelussa+puheeksi+kun+kysyin+koska+vievät+vanhuksen+asunnon+ja+säästöt.+Ei+ollut+virallista,+nähtävästi+asiasta+on+puhuttu+mutta+ei+ole+tehty+mitään,+ainakaan+vielä.++
Nimim.+missasitkojotain+kertoo+juuri+sen+minkä+olen+huomannut.+Äitini+naapuri+on+yksinelävä,+hänellä+on+omistusasunto,+se+on+pantu+myyntiin.+Kukahan+lie+pannut+kun+ei+ole+omaisia+?
13.03.2017 10:27
Kunnan+entinen+vanhainkoti,+nykyinen+tehostetun+palvelun+asumisyksikkö.+Samat+palvelut+mutta+kaikki+hinnoiteltiin+erikseen.+
Puhuin+johtavan+hoitajan+kanssa,+hän+on+mukana+politiikassakin,+tämä+oli+hänen+arvelunsa.+Ei+sellaista+ainakaan+vielä+ole+tullut,+en+ihmettele+vaikka+tulisi.
13.03.2017 10:02
Kerro+vain+:)
13.03.2017 09:59
Kaikesta+huolimatta+kaikki+saavat+samanlaisen+hoidon+ainakin+kunnan+laitoksissa+vuodeosastolla.+
Vaikka+maksaisi+moninkertaisen+maksun+kun+on+isot+tulot+niin+hoito+on+ihan+sama.+
Yksinäisiltä+ihmisiltä+näkyvät+myyvän+asunnon+jos+joutuvat+lopullisesti+pitkäaikaishoitoon.
13.03.2017 09:45
Jäi+yksi+nolla+puuttumaan+käyttörahasta,+siis+reilut+100€+pitää+jäädä+omaan+käyttöön.
13.03.2017 09:41
Ainakin+äidilläni+ja+monella+muulla+otettiin+hoitomaksu+eläkkeen+mukaan,+noin+10€+piti+jäädä+käyttörahaa.+Jos+on+hyvä+eläke+hoitomaksu+on+isompi.+Kaikesta+veloitettiin+erikseen,+jos+eläke+ei+riittänyt+kunta+maksoi+loput.+Säästöihin+ja+asuntoon+eivät+koskeneet,+vain+tulot+ratkaisi,+myös+korkotulot.+
Äiti+kuoli+Joulukuussa,+jo+sitä+ennen+silloin+puhuivat+että+vanhuksen+omaisuus+otettaisiin+tulevaisuudessa+huomioon+hoitomaksuissa.+Ei+kuitenkaan+ehtinyt+voimaan+äidin+elinaikana.
13.03.2017 09:40
En+ole+kovin+tarkka+kenelle+vastaan.+Jos+sattuu+kohdalle+aloitus+johon+on+jonkinlainen+mielipide+niin+kirjoittelen+aikani+kuluksi.+
En+ota+vakavasti+näitä+palstoja,+ovat+mukavaa+ajankulua,+varsinkin+kun+alkaa+oppia+tuntemaan+jotenkuten+muita+kirjottajia.+
Esim.+en+ole+koskaan+lukenut+nimim.+friidun+tekstiä,+en+ainakaan+muista,+hän+pulpahtaa+silloin+tällöin+pintaan.+
Ikää+tulee+lisää+minulle+kuten+muillekin+palstalaisille,+olen+katsellut+millaista+on+seuraavan+vuosikymmenen+palstalla.+Sielläkin+riidellään+ja+ollaan+hyvin+huolestuneita+palstan+tilasta.+Pari+vanhempaa+miestä+on+äkämystyneet+toisiinsa+ja+jatkavat+vihanpitoa+palstalla.
13.03.2017 09:32
Toivottavasti+asettuvat+tänne+;)
13.03.2017 09:16
Kirjoitin+epäselvästi+:)+
Kaikki+käyttäytyvät+vähän+eri+lailla+eri+ihmisten+kanssa,+joistakin+vain+pitää+enemmän.+En+teeskentele,+se+on+jäänyt+hamaan+nuoruuteen,+silloin+saattoi+sellaistakin+olla.+
Eipä+juuri+kummoista+tarvitse+olla+että+joutuu+kateuden+kohteeksi,+naapuri+lakkasi+tervehtimästä+kun+vaihdoin+autoa.+Aikoinaan+omaishoitajana++ollessani+saatoin+tehdä+kaukomatkoja+kun+halusin+irtiottoa,+sekään+ei+ollut+hyvä.+Ei+tuo+kateus+ole+niin+vaarallista,+voi+olla+imartelevaakin+;)
Tuo+kiltteyskin+on+luontaista,+moni+tuntemani+voi+kiltteydestänikin+olla+eri+mieltä.+Elämä+on+kovettanutkin,+mutta+apua+tarvitsevia+autan+aina+enkä+ole+ilkeä+vaikka+osaankin+pitää+puoleni.+Kyllä+sinäkin+lesken+olet+jotenkin+"kiltti"+et+muuten+kävisi+hoivakodissa,+auttaisi+sukulaisiasi,+etkä+ulkoiluttaisi+naapurin+koiraa,+itse+en+uskoisi+lähteväni+koiraa+kävelyttämään+ainakaan+monesti.+
Ei+kai+ihmisellä+saa+mennä+koskaan+liian+hyvin,+nämä+kaikki+läheisten+sairaudet+ovat+joko+uusineet+tai+tulleet+ihan+yllätyksenä.+Ei+auta+kuin+katsella+ja+odottaa+mitä+tulee.
12.03.2017 19:25
Samassa+ihmisessä+voi+olla+monia+puolia+riippuen+tilanteista+ja+henkilöistä+joiden+kans+on+tekemisissä.+
Itse+olen+suurimman+osan+ajasta+kiltti+mukautuja+ihan+vain+siksi+että+tykkään+olla+sellainen,+enkä+teeskentele.+Tarvittaessa+löytyy+ytyä+vaikka+muille+jakaa,+
se+voi+joskus+yllättää.+
En+välitä+puheista,+tiedän+itse+mitä+olen+ja+asiani.+Pienen+paikkakunnan+varjopuoliin+kuuluu+uteliaisuus+ja+juoruilu.+En+iske+takaisin+vaan+jätän+huomioimatta.+Saatan+käyttäytyä+ihan+kuin+en+ymmärtäisi,+pääsee+helpommalla,+kateus+saa+monet+ilkeiksi.+
Kyllä+nämä+murheet+ovat+pieniä+kun+on+terveyttä,+se+on+kaiken+AjaO.+Nytkin+on+kolme+läheistäni+vakavasti+sairaana,+ihmetyttää+kuinka+tämä+kaikki+on+edes+mahdollista,+sen+rinnalla+jonniijoutavuudet+ei+juuri+kiinnosta.
12.03.2017 18:41
Jos+70v+synttärit+alkaa+lähestyä+niin+on+joutunut+jo+pari+kertaa+uusittamaan+ajokorttinsa.+Sama+systeemi+varmaan+on+kuin+aikaisemmillakin+kerroilla.
12.03.2017 18:07
En+ole+vaatimaton+siinä+suhteessa+että+iloitsen+kaikesta+mitä+pystyn+hankkimaan+itselleni+nykyisin.+Aikaisemmin+oli+lasten+tarpeet+etusijalla,+itselle+ostin+jos+jäi+rahaa.+
Minua+innostaa+kaikenlaiset+kulkupelit,+keittiövempaimet+ja+kuntoiluvälineet.+Niitä+on+moninkertainen+määrä+yhdelle+mummelille.
12.03.2017 10:22
Minäkin+osasin+ottaa+valkkaria++nuorempana,+harvakseltaan+mutta+ihan+kivaa+oli.+
On+vain+jäänyt,+aina+kun+on+aikomus+niin+tulee+jotain+tärkeämpää.+Aika+kuluu+vanhemmiten+nopeammin,+ei+ehdi+kaikkeen.
12.03.2017 10:19
Itse+mieluummin+sulaudun+joukkoon.+En+sentään+ihan+takarivissä+aina.+
En+asettaisi+ketään+mihinkään+järjestykseen.+Nämä+mainitut+saavat+aikaan+pitkiä+ketjuja+kun+heidän+mielipiteensä+monesti+poikkeaa+ainakin+monien+mietteistä.+Lisäksi+kertovat+suoraan+mielipiteensä.+
Miten+kukaan+voi+estää+joidenkin+vastaamisen+ketjuunsa?+
https://www.youtube.com/watch?v=Ndcnj-1ZEz0
12.03.2017 07:31
~~~**~~~~**~~~~**~~~~
Paljon+onnea++!
11.03.2017 09:48
Enhän+minä+voi+sinua+estää+:)+Täällä+sentään+on+sananvapaus.+Minullakin+on+oikeus+mielipiteeseeni.
10.03.2017 19:32
Itse+en+käy+vapaaehtoistyössä,+paitsi+hoitopaikassa+moikkaamassa+ja+syöttämässä+asukkaita.+En+laske+sitä+työksi.
Ei+aloitus+ollut+sellainen+että+olisi+ansainnut+nuo+kaikki+kommentit.
10.03.2017 19:04
Raha+on+kaikkein+tärkeintä+sellaiselle+jolla+ei+sitä+ole.+
Nyt+on+riittävästi+normaaliin+elämiseen.
Minua+harmittaisi+jos+lottovoitto+osuisi+kohdalle,+siitä+syystä+että+onnenpotku+ei+tullut+nuorempana.+Olisi+päässyt+elämänsä+helpommalla.
10.03.2017 13:39
Alkuun+olin+innostuneempi+Fcebookista,+nykyisin+en+paljon+käy.+
Olen+saanut+yhteyttä+ulkomailla+asuviin+sukulaisiin,+sellaisiinkin+joiden+olemassaoloa+en+ole+edes+tiennyt.+Yhteys+on+muodostunut+ennestään+tuntemieni+sukulaisten+kautta.
10.03.2017 09:18
Antaisin+korppikselle+kaksi+peukkua+jos+voisin+:)
09.03.2017 20:13
123 / 165