Vapaa kuvaus


Aloituksia

16

Kommenttia

3291

  1. En+juuri+siivoa+jouluksi,+normalit+siivoukset+jos+huomaan+jotain+kohennettavaa.+Liekö+tämä+kaamos+kun+väsyttää+eikä+mikään+tahdo+innostaa.+Kunhan+aurinko+nousee+korkeammalle+ja+päivät+pitenevät+niin+toivottavasti+mielalakin+paranee.+On+minulla+kirkasvalolamppu,+pitää+kai+alkaa+kokeilla+sitä.Ollaan+kissan+kans+mökillä,+huomasin+että+leipä+on+lopussa,+en+viitsi+sen+takia+lähteä+kylille,+tein+pienen+taikinan,+nyt+on+leipä+kohoamassa.+Lintuja+käy+paljon+syöttöpaikalla,+muutama+oravakin+käy+joka+aamupäivä+syömässä.Kissa+niitä+katselee+ikkunasta+vesi+kielellä.+Ensi+viikko+sitten+kylillä,+tyttären+perhe+tulee,+kaikkiaan+kuusi+henkeä+kun+tyttären+pojan+perhe+on+myös+mukana.Heille+laitan+joulua,+käyvät+toisessa+mummolassa+myös+syömässä,+minun+luona+ovat+yötä+kun+on+enemmän+tilaa.Olen+"pirtissälukijan"+kanssa+samaa+mieltä,+kuka+hyvänsä+voi+käydä+täällä+lukemassa,+samat+mitkä+seuraavat+palstalta+toiselle.
  2. Onneksi+olen+säästynyt+flunssalta,+se+on+sitkeä+tauti,+yskä+voi+kestää+loputtomiin.Toivon+nopeaa+paranemista.Mikä+lie+väsyttänyt,+aamulla+nukuin+yhdeksään,+heräsin+painajaiseen.+Unessa+olin+kokkamassa+hautajaisiin+ja+keitokset+menivät+pilalle,+herätessäni+olin+hädissäni,++mitä+nyt+teen.+Uni+oli+hyvin+elävä,+olen+ollut+järjestämässä+hautajaisia,+kai+uni+tuli+jostain+niiltä+ajoilta.En+meinannut+päästä+millään+käyntiin,+kahden+maissa+otin+kuitenkin+pölyimurin+esiin+ja+imuroin+asunnon.+Hienoa+että+lonkkaleikkaus+on+onnistunut.+A-studiossa+puhuivat+tekonivelistä,+ovat+laskeneet+markkinoille+huonoja+testaamattomia+niveliä,+onneksi+eivät+ole+enää+käytössä+joten+ei+kannata+säikähtää.+Minulla+on+vasemmassa+polvessa+tekonivel,+polvi+on+ollut+kivulias+aina,+kaaduin+lapsena+pahasti+mäkeä+laskiessani+ja+satutin+polven.+Leikattu+polvi+toimii+hyvin,+likeradat+on+ihan+normaalit+mutta+polveen+jäi+hermosärkyä,+varsinkin+nukkumaan+ruvetessa+on+vaikeaa,+särkylääkkeetkään+ei+oikein+auta.+Minäkään+en+tunne+itseäni+yksinäiseksi+koskaan,+monesti+olen+kissan+kans+viikon+mökillä+ilman+että+näen+ketään+ihmisiä.+En+osaa+sanoa+miltä+tuntuisi+jos+yksin+olo+ei+olisi+vapaaehtoista.+Tiedän+ihmisen+joka+ei+osaa+olla+yhtään+yksin,+onneksi+miehensä+elää+vielä,+lapset+ovat+lähteet+omilleen.+Lapsille+on+vaikeaa+kun+aina+jonkun+on+oltava+hänen+kanssaan+kun+mies+on+joutunut+olemaan+välillä+sairaalassa.+Yksi+lapsista+asuu+lähellä+joten+vastuu+on+enemmäkseen+heidän+perheellään.Pelkää+kuulemma+nukkua+yksin,+täytti+äskettäin+70v.+Hyvää+vointia+ja+joulun+odottelua.