Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Etelä-Pohjanmaan+synnyinkoti+on+vieraiden+hallussa.+Olen+käynyt+siellä+joka+kesä,+tämä+kesä+on+poikkeus.+Sukulaisten+mökillä+olen+saanut+käydessäni+asustella.Muistan+kun+samassa+pohjalaistalossa+asui+isän+kaksi+vanhapiika+sisarta,+vanhapoika+veli+sekä+isän+äiti.+Me+asuimme+talon+toisessa+päässä.+Siellä+oli+tapana+että+vanhin+poika+jatkaa+talon+pitoa,+talo+jäi+tälle+vanhallepojalle.+Isä+lähti+ensin+työn+perässä+Itä-Suomeen,+perhe+muutti+perässä.+Oli+melkoista+sopeutumista,+kaikki+oli+outoa,+murre+ja+ihmiset.+Pohjanmaalla+oli+paljon+sukua+ja+ihmisiä+pitämässä+huolta.+Minusta+sanovat+pohjanmaalla+että+olen+savolainen,+Pohj.karjalassa+taas+pidetään+pohjalaisena+joka+on+vähän+erilainen.Täällä+itärajalla+on+koti+nyt,+en+muuta+mihinkään,+vanhempieni,+mieheni+ja++poikamme+ja+hauta+on+täällä.++En+ole+kovin+juurtunut+tänne,+juuria+ei+taida+olla+missään.
  2. Olen+kehumis+asiassa+samaa+mieltä.+Tulee+mieleen+kuusikymppiset+jotka+ovat+taantuneet+ala-aste+ikäisiksi.+Minä+tykkään+tuosta+mutta+tuo+on+ihan...+jne.....Tulee+jotenkin+kiusaantunut+olo,+vaan+eihän+sitä+ole+pakko+lukea.