Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On++täällä+sisämaassa+paljon+järviä.++Tällä+kelillä+ainut+järkevä+paikka+on+järvessä+kaulaansa+myöten.+Ajeltiin+taajamassa+oli+hikistä+ja+tuskallista.+Onneksi+autossa+on+ilmastointi.
14.07.2018 17:41
Etelä-Pohjanmaan+synnyinkoti+on+vieraiden+hallussa.+Olen+käynyt+siellä+joka+kesä,+tämä+kesä+on+poikkeus.+Sukulaisten+mökillä+olen+saanut+käydessäni+asustella.
Muistan+kun+samassa+pohjalaistalossa+asui+isän+kaksi+vanhapiika+sisarta,+vanhapoika+veli+sekä+isän+äiti.+Me+asuimme+talon+toisessa+päässä.+
Siellä+oli+tapana+että+vanhin+poika+jatkaa+talon+pitoa,+talo+jäi+tälle+vanhallepojalle.+
Isä+lähti+ensin+työn+perässä+Itä-Suomeen,+perhe+muutti+perässä.+
Oli+melkoista+sopeutumista,+kaikki+oli+outoa,+murre+ja+ihmiset.+Pohjanmaalla+oli+paljon+sukua+ja+ihmisiä+pitämässä+huolta.+
Minusta+sanovat+pohjanmaalla+että+olen+savolainen,+Pohj.karjalassa+taas+pidetään+pohjalaisena+joka+on+vähän+erilainen.
Täällä+itärajalla+on+koti+nyt,+en+muuta+mihinkään,+vanhempieni,+mieheni+ja++poikamme+ja+hauta+on+täällä.++En+ole+kovin+juurtunut+tänne,+juuria+ei+taida+olla+missään.
14.07.2018 16:07
Olen+ollut+lähes+koko+aikuisikäni+poissa+pohjanmaalta.+
Tiedän+että+heistä+osa+on+aika+jyrkkiä+mielipiteiltään.+
Moni+on+joutunut+tarkastamaan+kantaansa,+elämä+on+koulinnut.+
On+pohjalaisissakin+ihan+suvaitsevaisia,+ehkä+nämä+häjyt+saavat+enemmän+näkyvyyttä.+
Homokammoinen+pohjalainenkin+on+joutunut+sulattamaan+lapsensa+homouden,+on+tuotu+ihonväriltään+erilainen+vävy+tai+miniä,+mikäpä+on+auttanut,+pitää+hyväksyä+tai+joutuu+eroon+lapsestaan.+Ajan+mittaan+pohjalainenkin+sopeutuu+siinä+missä+muutkin.+Tiedän+nämä+tapaukset.
13.07.2018 23:01
Istuin+laiturilla+pari+tuntia+ja+liottelin+vedessä+varpaitani,+sitten+sukelsin+järveen,+viileä+vesi+virkisti.
Oli+kännykkä+vieressä,+katselin+siitä+välillä+maailman+tapahtumia,+pelotti+että+ei+putoa+veteen.+
Lokoisa+lomailu+on+mukavaa,+tähänkin+voisi+kyllästyä+jos+elämä+olisi+aina+näin+auvoista.+
Kaveri+lähti+grillaamaan+vaikka+käytiin+päivällä+syömässä.
13.07.2018 18:37
Olen+kova+leipomaan,+itse+tehdyt+korvapuustit+ja+pulla+ovat+halpoja+ja+hyviä.+Niitä+ei+pidä+syödä+liikaa,+sattaa+lihoa.
En+osta+juuri+koskaan+valmista+ruokaa,+teen+kaiken+itse+joten+ruokalaskuni+on+hyvin+kohtuullinen.
Tykkään+touhuta+keittiössä,+se+on+harrastus+ja+hyöty+samassa.+
Tänään+käytiin+ulkona+syömässä+loman+kunniaksi.+
Huomenna+Lasagnea,+jauhelihakastiketta+teen+sen+verran+että+riittää+toisellekin+ruualle.
Uusia+perunoita+on+erilaisilla+lisukkeilla+ollut+monena+päivä,+eivät+ole+enää+kalliita,+aika+hyviäkin,+eivät+niin+vetisiä+kuin+ensimmäiset.
13.07.2018 17:52
Toivotaan+että+on+Iskiasta,+vaikka+ei+sekään+vaiva+helppo+ole.+Ei+sentään+vaikuta+päätöksentekokykyyn.+Noin+korkeassa+virassa+olisi+terpeen+olla+aistit+kunnossa.+
On+hänellä+varmaan+lauma+avustajia+jotka+hoitaa+työt+mikäli+itse+on+estynyt.
13.07.2018 17:36
On+aika+pelottavaa+jos+EU.n+korkein+viskaali+on+tuossa+kunnossa.+Olipa+syy+mikä+hyvänsä.
13.07.2018 15:38
Minäkin+tykkään+jos+kehutaan+aiheesta+eikä+imarrella.
En+halua+kokonaan+puskuria+kehumisten+väliin+:)++
Just+kaveri+kehui+että+minulla+on+kiero+huumorintaju,+vai+olkohan+se+kehumista??
Minne+lie+kissa+häipynyt+sillä+aikaa+kun+käytiin+syömässä,+kai+se+jostain+puskasta+ilmaantuu.
13.07.2018 15:37
Juuri+nyt+on+elämäni+hyvällä+mallilla.+Ollaan+lomareissulla,+asumme+oikein+hyvin,+kelikin+on+mahtava.+
Saunotaan+ja+uidaan,+luesekellaan+tai+katsellaan+nettiä.+
Lähdetään+kohta+syömään+paikalliseen+ruokapaikkaan.+
Ei+ole+oikeastaan+mitään+mitä+haluaisin+lisätä+tähän+nykyiseen.+Ehkä+haluaisin+olla+vähän+nuorempi+mutta+se+ei+onnistu+mitenkään.+Harmittaa+elämän+rajallisuus+juuri+kun+oppii+elämään.+Hölmöä+tuollaisia+on+miettiä,+kannattaa+ottaa+hyvät+hetket+kun+niitäkin+on+nykyisin+enemmän+kuin+koskaan.+
Kuulin+eilen+entisen+koulutoverin+kuolemasta,+ehkä+ajatukseni+tulevat+siitä.+Aloituksen+piti+olla+blogi+elämän+ihanuudesta.+
Muutama+vuosi+sitten+ajelin+Helsingin+keskustassa+pelkäämättä.+Kun+ei+ole+viime+aikoina+tullut+käytyä+vähän+arveluttaa.+
Olen+vuokrannut+auton+ulkomailla+ja+ollut+itse+kuskina,+en+sentään+miljoonakaupungissa.
13.07.2018 12:45
Olen+mieluummin++Tyyne+takarivistä.+Kehuminen,+varsinkin+tyhjänpäiväinen+tekee+kiusaantuneen+olon.+
Onhan+näitä+Hyasintteja,+livenä+ja+palstoilla,+kun+tietää+ei+välitä.
13.07.2018 09:32
Minulla+on+ehdottomasti+äänikirja,+laitan+kuulumaan+joka+ilta+nukkumaan+mennessä,+katkeaa+itsestään+noin+tunnissa+kun+nukahdan.+Kissa+tuppaa+kainaloon.+
Kaveri+ei+tykkää+kuunnella+äänikirjaa+nukkumaan+mennessä,+aika+usein+nukumme+eri+huoneessa.+
Katsellaan+isossa+makkarissa+alkuilta+telkkaria+sängyn+päältä,+lähden+sitten+äänikirjoineni+toiseen+makkariin.+Olen++huono+nukkumaan+samassa+sängyssä+vaikka+kuinka+tykkäisin+muuten.+
Nyt+ollaan+lomareissulla+ja+nukutaan+samassa+sängyssä,+viime+yönä+vieressä+oli+lisäksi+kissa+ja+muutama+hyttynen.+Nukuin+tosi+huonosti.+
Ensi+yönä+luulisi+nukuttavan,+sanottiin+pidemmän+kaavan+mukaan+ja+uin+aika+pitkiä+lenkkejä.
12.07.2018 21:15
Aloittajalle:+
Ei+keskustelutaitoni+ole+hääppönen.+En+osaa+olla+edes+neutraali,+pitää+antaa+itselleni++aikaa+sulatella+asiaa.+
Kirjoittelen+enimmäkseen+omasta+elämästäni+ja+kokemuksistani,+en+tiedä+egostani,+kai+sitäkin+on?+Kyllä+huomioin+muut+jos+viitsin+lukea+kaikki,+useimmiten+en+välitä+siitä+jos+joku+on+on+toista+mieltä.+En+usko+että+lyttään+kenekään+mielipidettä.+Kai+hänellä+on+mielipiteeseensä+jokin+syy.
11.07.2018 17:57
Siksi+kirjoitin+ainakin+vielä,+en+itse+pidä+lukua+mitä+rotua+kukin+on,+kaikki+muu+ratkaisee.
Silti+näkee+vielä+nykyisinkin+ihmisen+ihon+väristä+tai+jostain+ominaispiirteestä++mistä+päin+maailmaa+on+tullut+ainakin+osa+esi-isistä,++
Savolaiset+pottunokat+ovat+myös+oma+rotunsa++:)
Tuli+mieleen,+jos+lapsuudessani+olisi+Etelä-Pohjanmaan+pienessä+kirkonkylässä+tullut+vastaan+hyvin+paljon+tummempi+ihminen+kuin+paikalliset+häjyt,+en+vosi+edes++kuvitella+ihmisten+reaktiota.+
Kuitenkaan+siitä+ajasta+ei+ole+kuin+pieni+hetki.+
Siksi+en+ihmettele+maailman+muuttumista,+meidän+pitää+olla+mukana+tai+jäädä+paikoillemme.+Seuraavat+sukupolvet+osaavat+jo+paremmin.
11.07.2018 17:03
Ihmisissä+on+ainakin+vielä+erilaisia+rotuja,+kaikki+ovat+ihmisiä.+Lieneekö+sukualaisuhteen+syy+mielipiteeseeni,+aasialaiset+kaukoidästä+tulleet+ovat+melkein+poikkeuksetta+parhaita+maahanmuuttajia.+
Muistan+myös+Cilen+pakolaiset,+olivat+työteliäitä+ja+sopeutuvaisia.+
Naapurissa+asuu+kylillä+pakolaisperhe,+ei+ole+valittamista,+ei+ole+yhteistä+kieltä+joten+en+ole+varma+mistä+ovat+tulleet,+lähi-idästä+todennäköisesti.+
Lapset+ovat+vilkkaita+ja+sopeutuneet+hyvin.
11.07.2018 14:18
En+ole+sen+kummempi+kuin+muutkaan.+
Olen+kai+omanlaiseni+kuten+jokainen.+Työelämässä+missä+oli+kaikki+muut+miehiä+tulin+kaikkien+kanssa+hyvin+toimeen.+Puhuimme+kaikenlaista,+ei+tarvinnut+ajatella+että+sitä+käytettäisiin+hyväksi.+Tärkeintä+on+pitää+raja+jos+on+miesvaltaisessa+työpaikassa++ainut+nainen.+Miehissä+on+karuja+tyyppejä+joita+voi+moni+jopa+kavahtaa,+he+ovat+ehdottoman+lojaaleja+heille+joista+pitävät,+kunnioittavat+myös+naista+ihmisenä.
Valitettavasti+olen+ollut+myös+naisvaltaisessa+työpaikassa,+siinä+ei+kaikki+ollut+kovinkaan+yksinkertaista.
11.07.2018 14:06
Lapsista+tulee+useimmiiten+hyvin+kauniita+kun+vanhemmat+kuuluvat+eri+rotuihin.+Erään+läheiseni+tyttären+isä+on+Filippiineiltä.+Tyttö+on+kuin+enkeli,+molempien+rotujen+parhaat+puolet+tulevat+esiin.
11.07.2018 11:26
Luin+ketjun+läpi.+Ei+anna+mukavaa+kuvaa+naisista.+Salavihaista+nälvimistä,+piikittelyä,+suoranaisia+loukkauksia.+
En+ihmettele+sitä+että+parhaat+kaverini+ovat+olleet+miehiä+ja+ovat+vieläkin.
10.07.2018 19:07
Sinä+teet+aloituksia+jotka+herättävät+mielenkiintoa.+Johtuu+kai+siitä+että+olet+rehellinen,+sanot+asiat+kuten+ne+ovat.
Itsekin+olen+rehellinen,+en+vain+osaa+kirjoittaa+kovin+mielenkiintoisesti.+
Enkä+juuri+ärsyynny+kirjoittajista+jos+ei+ihan+mahdottomiin+mennä.
Nyt+lähdetään+lomareissulle+pariksi+viikoksi+ihan+kotimaahan.+Kissa+saattaa+hermostua+kun+vihaa+autossa+olemista.+
Netti+on+mukana+ja+tabletti,+käyn+varmaan+katsomassa+palstaa+reissussakin.
09.07.2018 08:47
En,+minun+naamastani+se+on+nuorennettu.+Laitan+kuvan+josta+manipuloitiin.+On+otettu+nyt+kesällä.+Laitoin+tahallani,+pitää+joskus+ärsyttää.
09.07.2018 08:38
Olen+kehumis+asiassa+samaa+mieltä.+Tulee+mieleen+kuusikymppiset+jotka+ovat+taantuneet+ala-aste+ikäisiksi.+
Minä+tykkään+tuosta+mutta+tuo+on+ihan...+jne.....
Tulee+jotenkin+kiusaantunut+olo,+vaan+eihän+sitä+ole+pakko+lukea.
08.07.2018 21:20
41 / 165