Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+ole+koskaan+ollut+tuomitseva+muita+ihmisiä+kohtaan+kun+en+ole+kulkenut+heidän+saappaissaan.
Iän+myötä+aina+vain+enemmän+on+suvaitsevaisuus+lisääntynyt.+
On+hankalia+tyyppejä,+onneksi+heitä+voi+karttaa.
18.06.2018 09:00
Eilen+oli+uusia+perunoita+voin+kanssa,+tilliä,sipulisilliä+ja+broilerin+siipiä.+Lisänä+tuoresalaatti.
Tänään+söimme+Stroganoff+kastiketta,+perunat,+tuoresalaatti,+puolukkahillo.
Aamiainen+aina+sama,+puuroa+siemenillä,+kokojyvä+paahtoleipä+vaihtelevin+päällystein,+joskun+jotain+kahvileipää.+Tänään+oli+itse+tehtyä+vadelma-raparperipiirakkaa,+oli+vielä+pakkasessa+vadelmia+ja+maassa+raparperia.
17.06.2018 14:01
Kyllikki+Saaren+murhasta+kirjoitettiin+paljon+hänen+kuolemansa+jälkeen.+
Kävimme+lomalla+kotipuolessa+ja+siellä+suohaudalla.+En+muista+vuosilukua+koska+käytiin,+se+on+mieliinpainuvin+muisto+sieltä.+
Nyt+asia+on+taas+tapetilla.+Ihmettelen+minäkin+kohua+jonka+hänen+kuolemansa+aiheutti,+vielä+nytkin+asiasta+kirjoitellaan.+On+tyttöjä+ja+naisia+surmattu+paljon+senkin+jälkeen+mutta+ovat+painuneet+unohduksiin.
17.06.2018 13:48
Ensimmäisiä+muistoja+on+Kyllikki+Saaren+murha.
Tultiin+samoilta+seuduilta+Pohjois-Karjalaan+joten+asia+kiinnosti+kovasti+vanhempiani.
16.06.2018 19:56
Jos+ja+kun+olet+älykäs+niin+voistko+kirjoittaa+siten+että+muutkin+tajuaa.+
Olen+suoraviivainen+ihan+tarpeksi+älykäs,+minua+ei+huvita+miettiä+mitähän+tuokin+taas+meinaa.+
Olen+saanut+käsityksen+että+olet+nuoresta+pitäen+ollut+koulukiusaaja,+lienetkö+ollut+työpaikkakiusaajakin.+Minä+opetin+lapsilleni+ensimmäisenä+että+heikompia+pitää+puolustaa,+hyvin+sen+oppivatkin.
Olen+ollut+aina+sitä+mieltä+että+itsestä+on+paljon+kiinni+kuinka+pärjää.+Silti+ymmärrän+että+kaikille+ei+ole+annettu+samanlaisia+lähtökohtia+elämään.+En+katsele+ketään+nenänvarttani+pitkin+korkeuksista.
Ensimmäinen+viestisi+oli+ok,+sitten+aloit+taas+kehumaan.
16.06.2018 15:48
Niin+kauan+kun+pysyn+tässä+kunnossa+haluan+asua+kuten+ennenkin.+
Kerrostaloasunto+on+liian+iso,+mutta+pystyn+sen+pitämään,+on+mukavaa+olla+tilaa+jälkikasvulle+kun+tulevat+ruuhkasuomesta+tänne+Pohjois-Karjalaan.+Asunnot+ei+mene+kaupaksi,+tyhjiä+asuntoja+on+pilvin+pimein,+asukkaat+vanhenee+ja+kuolee+tai+muuttaa+pois.
Yli+puolet+vuodesta+olen+mökissäni+maalla,+talvellakin,+mökki+on+lämmin+jos+muistaa+polttaa+puita+uunissa.+
Toivon+todella+että+en+joudu+mihinkään+Attendon+hoitopaikkaan,+se+on+tulossa+kuntaamme+tarjoamaan+vanhuspalveluja.
15.06.2018 21:33
Meillä+oli+samat+huvit+omaishoito+aikana+siihen+asti+kunnes+miehen+kunto+meni+todella+huonoksi.+Kuljetin+häntä+omalla+autolla+niin+kauan+kun+pystyin.+Sitten+saatiin+taxilla+ajoon+luvat.+Loppu+aikana+piti+ajaa+paaritaksilla.
Silti+vein+hänet+aina+sukujuhliin+geriatria+tuolissa+kun+ei+pystynyt+istumaan+tavallisessa+pyörätuolissa.+
Ilman+viinaa+voi+pitää+hauskaa,+usein+paremminkin+kuin+viinan+kanssa.+Lasi-kaksi+viiniä+ei+haittaa,+mutta+humalaisen+örinää+ei+jaksa+kuunnella,+usein+vielä+tulee+riitaa.+Onneksi+kaverilla+ei+ole+alkoholi+ongelmaa.+Miehellä+oli,+joten+tiedän+aika+paljon+siitä+puolesta.
15.06.2018 09:34
Aloittajan+mainitsemia+asioita+harrastan,+nykyisin+sähköpyörä+on+eniten+käytössä.+
Kesällä+riittää+puuhasteltavaa+pihalla.+
En+kaipaa+kapakoihin+enkä+väentungokseen.+
Tykkään+ommella+ja+laittaa+ruokaa,+onneksi+kaveri+käy+viikonloppuisin+ja+lomillaan,+en+itse+ehtisi+kaikkea+syödä.+
Huollan+ja+korjailen+hänenkin+vaatteensa+koska+tykkään+tehdä+niin.+
Kyllä+aamuisin+on+välillä+liikkeelle+lähtö+hidasta,+varsinkin+jos+olen+edellisen+päivän+kyykkinyt+pihatöissä.+
Hauskanpitoa+on+lämmittää+saunaa+kaverin+kanssa,+voi+avata+viinipullonkin+halutessaan.+
Kunhan+kaverin+loma+alkaa+lähdemme+ajelemaan+kotimaassa,+ihan+minne+milloinkin++sattuu+huvittamaan.+Toivottavasti+ilmat+suosii.
15.06.2018 09:16
Olen+samaa+mieltä+kuin+Tellukka,+puhekoneet+ovat+rasittavia.+Kartan+heitä+jos+suinkin+pystyn.
14.06.2018 17:06
Eipä+pervoilut+kiinnosta.+Olivat+sitten+mitä+sateenkaaren+väriä+hyvänsä.
14.06.2018 17:03
Minäkin+tunnen+erään+miespuolisen+henkilön+joka+on+kova+valehtelemaan.+
Valehtelee+ihan+kaikessa,+ihmettelen+miksi.+Sitten+sotkee+asiansa+kun+ei+itsekään+muista+puheitaan.+
Jonkin+sortin+liikemies+yrittää+olla,+ei+ole+kovin+kummoisesti+pärjännyt.
14.06.2018 17:01
Ei+heti+tiedä+kuinka+alkaa+sujumaan,+aika+näyttää+viihdytäänkö+yhdessä.
Minä+tykkään+rauhallisesta+yhteiselosta,+saa+olla+oma+itsensä+vikoineen+kaikkineen,+puolin+ja+toisin.+
En+voi+sietää+että+tekemisiäni+arvostellaan,+olen+oppinut+liiankin+itsenäiseksi,+en+paljon+kysele+mitä+saan+tehdä.+Suon+saman+vapauden+myös+kaverille,+en+nipota+joutavista,+pitää+olla+painavaa+asiaa+että+huomautan.
13.06.2018 20:08
Kohtalaisen+hyvä+olen+keittiöhommissa.+Tykkään+laittaa+ruokaa+ja+leipoa,+liikaakin.+
Enimmäkseen+sävellän+omat+keitokseni+ja+leipomiseni+itse.+
Mielestäni+onnistun+paremmin+kun+en+seuraa+orjallisesti+reseptejä.+Joskus+vähän+yllätyn+tuloksesta+mutta+aina+on+kaikki+tullut+syötyä.
13.06.2018 20:01
Hyvät+välit+on+jälkikasvun+kanssa.+
En+ole+vielä+tarvinnut+apua+mutta+en+epäile+ettenkö+saisi+jos+tarvitsen.+
En+halua+olla+tärkeysjärjestyksessä+ykkönen,+heillä+on+oma+elämä+enkä+puutu+siihen.+Tiedän+että+olen+tarpeeksi+tärkeä+heille.
13.06.2018 19:57
Kesällä+säästän+bensakuluissa+kun+ajelen+pyörällä+aina+kun+se+on+mahdollista.
Ostan+kaikkea+mitä+haluan,+onneksi+tarpeeni+ovat+vaatimattomat.+Ruuassa+en+nuukaile,++seuraan+kyllä+tarjouksia.+Pidän+ruuanlaitosta+ja+leipomisesta+joten+siinä+tulee+säästöä+kun+en+osta+valmista.+
Matkustelu+ei+tätä+nykyä+kiinnosta+yhtään,+matkustan+sitten+jos+mieli+muuttuu.
Saatamme+ajella+kesällä+jossain+kotimaassa+viikon+ajan+yövymme+missä+tuntuu+mukavalta,+kissa+ei+tykkää,+pitäisi+saada+hoitaja+siksi+aikaa.+
Olen+haaveillut+asunto-autosta,+kun+katselin+kuinka+paljon+pelkkä+ylläpito+maksaa+tulin+siihen+tulokseen+että+kannattaa+vuokrata+jos+haluaa+reissuta+sellaisella.
12.06.2018 19:07
Olen+onnekas+kun+asun+maalla+ja+lähiössä.++Viime+viikon+olin+lähiössä,+nyt+tultiin+Kaisa-katin++kans+maalle.+Lähiössä+laitoin+parvekekukkia,+joka+kesä+parvekkeeni+on+upea+kukkaloistossaan.+
Mielipuuhiani+on+kuoputtelu+pihapiirissä+mökillä.+On+mukava+katsella+kuinka+kasvit+kasvavat+ja+kukkivat.+
Molemmissa+on+hyvät+ja+huonot+puolensa.+Lähiössä+ei+voi+pitää+telkkaria+kovalla+kymmenen+jälkeen,+käytän+kuulokkeita.+Hyviä+puolia+on+se+että+asun+yksin+ensimmäisessä+kerroksessa,+käytävän+toisella+puolella+on+sauna,+pyykkitupa,+kylmiöt+varastot++ja+pyykin+kuivaus+huone.+Lähiössä+ei+tarvitse+leikata+ruohoa+eikä+ole+lumitöitä.
Mökillä+on+oma+rauha+ja+luonto+ympärillä.
12.06.2018 14:20
Kyllä+hetero+ukkelit+tirkistelee+altaan+reunasta+kiinni+pitäen+naisia+uimahallissa.+Kommentoivat+jokaisen+hyvät+ja+huonot+puolet+naureskellen.+Ovat+päälle+kuudenkymmenen+ikäisiä,+joka+ikinen+päivä+samat+naamat.
En+erityisemmin+välitä+asiasta,+se+taitaa+olla+heidän+elämänsä+kohokohtia.+
Ei+homot+ole+jokaisen+kimpussa+kuten+aloittaja+näyttää+luulevan.+
Heillä+on+omat+kaverinsa+ja+kumppaninsa,+ei+kuusikymppinen+äijä+useinkaan+kuulu+homojen+mielitiettyihin.+Sama+juttu+lesboilla,+eivät+hekään+kaikkia+naisia+katsele+sillä+silmällä.+
Jos+näen+uimahallissa+erityisen+kauniin+ihmisen+niin+ihailen+häntä,+en+tietysti+ala+kuolaamaan+heidän+peräänsä.
12.06.2018 10:04
En+ole+edes+tiennyt+että+minulla+on+niin+paljon+sukulaisia+amerikassa+ja+ruotsissa+ennenkuin+liityin+faceen.+Olin+kyllä+kuullut+kerrottavan+mutta+en+ollut+kiinnostunut+asiasta+paljonkaan+ennen+facea.+Eräät+sukulaiset+ovat+olleet+kavereita+näiden+ulkomalaisten+kanssa+ja+myös+minun+kavereitani,+alkoi+tulla+kaveripyyntöjä+sukulaisilta+pitkin+maailmaa.+
Etelä-Pohjanmaalta+lähti+paljon+väkeä+muualle+viime+vuosisadan+alussa+ja+varsinkin+ruotsiin+vielä+60-70+luvuilla.
En+ole+riidellyt+siellä+kenenkään+kanssa.+Eräs+nainen+alkoi+komennella+mitä+saan+kirjoittaa+ja+kenelle,+poistin+hänet+kavereista+ja+laitoin+vielä+kiellon+että+ei+näe+sivujani.
09.06.2018 21:52
Tuollainen+lörpöttely+että+tiedetään+homoseksuaalien+asiat+paremmin+kuin+he+itse+on+minusta+tyhmää.
Tunnen+homoja,+he+olisivat+mielellään+heteroja+mutta+ovat+syntyneet+homoiksi.+Ei+se+heitä+häiritsisi+jos+annettaisiin+olla+mitä+ovat,+usein+vanhemmat+ovat+pahin+kompastuskivi,+eivät+tahdo+hyväksyä.
Kun+on+istunut+iltaa+homoparien+kanssa+niin+ei+heitä+muuten+tarvitse+suojella,+laskevat+leikkiä+millainen+on+perushomo,+saa+nauraa+heidän+jutuilleen.+Tottahan+heissäkin+on+erilaisia+kuten+heteroisskin.+
Mielestäni+homoista+voi+puhua+samoin+kuin+heteroistakin,+sehän+olisi+vain+tasa-arvoa.+
Moni+nauraa+jutulle+punaniskaisesta,+rasistisesta+lihaa+syövästä+heteromiehestä,+ei+siitäkään+kukaan+loukkaannu.
09.06.2018 10:18
Minulla+on+ollut+ylikehittynyt+vastuuntunto.+Juontaa+lapsuudesta,+jouduin+ottamaan+vastuuta+heti+kun+kynnelle+kykenin.+
Jotenkin+tunsin+nuorempana+että+arvoni+ihmisenä+oli+ansaittava+kovalla+työllä+ja+auttamisella.+
Uskoisin+olleeni+läheisriippuvainen,+sellaiseksi+tulee+jos+elää+vaikean+lapsuuden.+
Paranin+siitä+vaivasta+ihan+ilman+apua,+olin+kyllä+omaishoitaja+miehelleni+mutta+en+uhrautuja.+
Vuosien+mittaan+kasvoin+itsenäiseksi,+opin+myös+turvaamaan+selustani,+nyt+on+hyvä,+on+kaveri+mutta+olemme+itsenäisiä+ihmisiä+molemmat,+ei+olla+riippakivenä+toisillemme.
08.06.2018 20:25
44 / 165