Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+minäkin,+mutta+en+enää+ajattele+vaikeuksia+vaan+sitä+kuinka+hyvällä++mallilla++elämäni+on+nyt.+
Olen+ottanut+asiat+sellaisena+kun+tulevat+vastaan,+kriisitilanteissa+olen+aina+ollut+vahva.+
Pojan+kuolema+meinasi+viedä+elämän+halun,+vieläkin+suren,+mutta+se+on+jo+hallinnassa.
18.12.2017 16:35
Kysyt+saitko+hyvät+kortit+elämään?
Miten+sen+ottaa,+vaikeuksien+kautta+voittoon+taitaa+olla+elämäni.
Jos+olisin+elänyt+helpon+elämän+en+olisi+sama+ihminen+kun+nyt+olen.+Olen+oppinut+pärjäämään,+toivottavasti+pärjään+hamaan+hautaan+asti+itse,+ilman+muiden+apua.
18.12.2017 13:18
Jos+kaikki+eivät+halua+luopua+lapsuudestaan,+tiedän+joitakin+miehiä+jotka+ovat+jääneet+äidin+pullantuoksuiseen+kotiin+koko+elämäkseen.+Naisissa+on+sellaisia+että+sanovat++asiaan+kuin+asiaan,+kyllä+meidän+isäntä+tekee,+pitää+kysyä+isännältä.+Sitten+jos+isäntä+kuolee+niin+ollaan+ihan+avuttomia,+ei+ole+edes+tietos+siitä+onko+pankkitilillä+rahaa+vai+ollaanko+veloissa,+isäntä+kun+on+hoitanut+raha-asiat.
Näillä+kymmenillä+ei+ole+pitkä+aika+kun+alkaa+taas+muuttumaan+lapseksi,+jos+siinä+välissä+olisi+ehtinyt+olla+jonkin+aikaa+ihan+täysi-ikäinen.
18.12.2017 10:35
Mistä+yläilmoista+aloittaja+oikein+katselee+meitä+maan+matosia?
Entä+jos+joku+muu+on+mielestään+fiksumpi+kuin+sinä+ja+pitää+sinua+kummallisena+höpöttäjänä?+Hän+voi+olla+aivan+yhtä+vakuuttunut+omasta+ylemmyydestään+kuin+sinäkin+olet.+Pitäisi+olla+puolueeton+välimies+katsomassa+kenen+fiksuuden+määrä+on+parempi.
En+nyt+tarkoita+itseäni,+olen+ihan+keskiverto+tallaaja,+mitenkään+aliarvioimatta+omaa+tapaustani.+
En+ole+kärkäs+arvostelemaan+ketään,+jokaisella+on+samat+oikeudet+kirjoittaa+ilman+nälvimistä.
18.12.2017 10:13
Luonnollista+raihnaistumista+tulee+jokaiselle+jossain+vaiheessa,+en+minäkään+sellaiseen+eutanasiaa+haluaisi.+
Olen+nähnyt+paljon+ihmisiä+jotka+eivät+ole+tässä+maailmassa+enää,+kuitenkin+vielä+nielevät+ruokansa,+se+onkin+sitten+ainoa+asia+mikä+vielä+jotenkin+toimii,+joten+eivät+kuole+ainakaan+nälkään.
Näin+voi+jatkua+hyvinkin+kauan,+nämä+ovat+myös+täysin+tavoittamattomissa+henkisesti.+
Sitten+on+joitakin+kiputiloja+että+ei+mikään+lääkitys+tahdo+auttaa+ja+koulema+olisi+odotettavissa.+Monesti+heidät+lääkitään+niin+että+nukkuvat,+se+kyllä+nopeuttaa+kuolemaa.
Ei+eutanasiaa+pidä+tehdä+henkilölle+jolla+ei+ole+hoitotestamenttia+jossa+oma+tahto+tulee+selkeästi+esille.
17.12.2017 15:28
On+keksitty+yleisnimi+kaikille+jotka+ovat+eri+mieltä++näiden+suvaitsevina+itseään+pitävien+kanssa.
Rasisti+on+käypä+nimitys+ja+hyvä+lyömäase,+kunhan+ei+käytettäisi+sanaa+liiaksi,+voi+menettää+tehonsa.+
Olen+ollut+huomaavinani+että+nämä+"suvaitsevaiset"+ovat+hyvin+suvaitsemattomia+toisinajattelijota+kohtaan.
Kansasta+suurin+osa+suhtautuu+järkevästi+maahanmuuttoon,+ei+epäkohdista+puhuminen+vielä+tee+natsiksi.
17.12.2017 14:43
Kaikkien+puolesta,+älä+liioittele,+ei+ainakaan+minun.
17.12.2017 14:15
Äitini+kuoli+vasta+viime+Joulukuussa,+isä+ei+elänyt+vanhaksi,+lieneeköhän+sodalla+osuutta+asiaan,+kaikki+kolme+veljeäni+ovat+vielä+elossa.+Sanoinkin+tänään+veljelleni+että+kukahan+meistä+kuolee+ensimmäisenä.+Ei+halunnut+edes+ajatella+kuolemaa.
Kyllä+60++ihmisillä+on+jo+paljon+lapsuudenaikaisia+tuttuja+mullan+alla,+varsinkin+sellaisia+jotka+ovat+meitä+vanhempia.+Koulukavereistakin+on+muutama+kuollut,+yleensä+syöpä+on+vienyt+nuorella+iällä.+
Mistä+tiedät+kenenkään+keksityn+nimmarin+takana+olevan+iän?
16.12.2017 19:27
Ei+kai+kukaan+syntymäpäiväänsä+unohda+jos+ei+ole+dementoitunut.
Vuodet+vierii+vanhemmiten+sellaista+vauhtia+että+ei+perässä+tahdo+pysyä.+
Jos+epäilet+kaverin+rehellisyyttä+niin+ole+hyvin+varuillasi,+älä+ala+mihinkään+yhteiseen+projektiin.+Jos+syntymäpäiväkin+on+kateissa+niin+voi+olla+paljon+muutakin+salattavaa.
On+ihmisiä+jotka+valehtelevat+lähes+aina,+silloinkin+vaikka+siitä+ei+olisi+mitään+hyötyä.+Tunnen+yhden+sellaisen,+ei+sitten+muista+mitä+on+puhunut+ja+kärähtää+lähes+joka+kerta+jostain+palturista.+
En+kyllä+luottaisi+enää+ihmiseen+joka+on+kärähtänyt+valheesta.
16.12.2017 18:04
En+ole+ihan+varma+siitä+onko+aloittaja+juntti+vai+he+joihin+hänen+syytöksensä+kohdistuvat??
15.12.2017 22:08
Näitä+tapauksia+on+yhtä+monta+erilaista+kuin+on+kohtaloakin.+
Äitini+oli+pitkälle+yli+yhdeksänkymppiseksi+täysissä+voimissaan,+henkisesti+ja+fyysisesti.+Teki+itse+ruokanas+ja+siivosi.+Kun+hänen+lääkitystään+alkoi+joku+innokas+lääkäri+muuttamaan+niin+kaikki+meni+päin+honkia.
Ainoa+lääkitys+oli+sydämen+toiminnan+vajaukseen.
Lääkärit+eivät+hevin+myönnä+tehneensä+väärän+diagnoosin+määrätessään+jonkin+tärkeän+lääkkeen+lopetettavaksi.+Näitä+valitettavia+tapauksia+on+pilvin+pimein.
Äiti+eli+pitkän+hyvän+elämän,+loppu+oli+vain+liian+vaikea+kun+ei+suostuttu+antamaan+entistä+lääkitystä.+Kuolemaa+se+nopeutti,+lieneekö+ollut+tarkoituskin.
15.12.2017 19:49
Mielestäni+ihmisen+pitäisi+saada+päättää+asiasta+silloin+kun+on+vielä+siihen+kykenevä.+Olen+tehnyt+hoitotestamentin+jossa+teen+selväksi+kuinka+kanssani+pitää+toimia.+Jos+joku+ei+halua+olla+toisten+varassa+elävä+niin+miksi+sitä+ei+hänelle+suotaisi.
15.12.2017 19:40
Hätä+voi+tulla+yllättäen,+asioilla+on+tapana+järjestyä,+on+kokemusta.+Et+kai+pelkää+vanhuuta+ja+sairautta+kun+olet+noin+kriittinen?+
Itse+toivon+että+eutanasia+tulisi+nopeasti+lailliseksi,+en+halua+virua+kenenkään+riesana.
Nyt+on+asiat+oikein+hyvin,+mutta+tulevaa+ei+pysty+ennakoimaan,+minkään+ikäinen.
15.12.2017 19:25
Tunnen+jopa+neljä-viisikymppisiä+Alzheimerin+uhreja,+ei+hoidon+tarve+aina+ole+iästä+kiinni.+
Nytkin+minua+paljon+nuorempi+sai+diagnoosin+muistisairauteen,+
Sekin+kulkee+suvussa,+meillä+ei+tietääkseni+ole+muistisairautta+isän+eikä+äidin+puolelta,+onneksi.
Kyllä+ihmisen+elämä+on+korvien+välissä,+vaikka+olisi+fysiikkaa+toisillekin+jakaa,+mutta+jos+pää+ei+toimi+niin+peli+on+menetetty.+
En+pidä+pahana+vaikka+asiaa+käsiteltäisiin+täällä+palstallakin.
15.12.2017 18:05
Hoidin+sitten+niin+kauan+kun+alkuun+pääsin+että+sanoivat+intervallipaikassa+että+hoidettavaani+on+mahdotonta+hoitaa+yksin+kotona,++lomillani+on+siellä++ollut+aina+kaksi+hoitajaa+ja+sittenkin+ollut+raskas.+
En+edes+huomannut+raskautta+olin+niin+tottunut+tekemään+kaiken+itse.
Pidin+kuitenkin+vapaata+joka+viikko+Perjantaista+Sunnuntai-iltaan.+Sekin+vaikutti+omaishoidontukeen+ja+ylimääräisiltä+vapailta+meni+täysi+hoitomaksu+kunnes+hoitokatto+täyttyi.+
En+olisi+halunnut+luovuttaa,+jälkeenpäin+vasta+tajusin+että+aikamoisesssa+präsissä+olin+ollut.++
Mies+sai+vuodeosastolta+yhden+hengen+huoneen,+kävin+syöttämässä+kerran+päivässä+jos+olin+lähettyvillä.+
En+tunne+mitenkään+uhrautuneeni,+vapaaehtoistahan+omaishoito+on,+ei+siihen+kukaan+voi+pakottaa.
15.12.2017 17:16
Olin+töissä+kun+mieheni+sairastui+niin+että+ei+pärjännyt+yksin.+Sattui+sopivasti+että+jouduin+lomautetuksi+samoihin+aikoihin.+
Lupasin+huolehtia+hänestä+vähän+aikaa,+Sitten+töitä+taas+alkoi+olemaan,+yritin+käydä+aika+kauan+töissä+ja+huolehtia+miehestä+samaan+aikaan.+Onneksi+oli+hyvä+naapuri+joka+kävi+katsomassa+ja+auttamassa+häntä+korvausta+vastaan.+
Myöhemmin+jäin+hoitamaan+kokoaikaisesti.+Otin+lopputilin+kun+pärjäsin+vuokratuloilla+aika+hyvin.+Panin+oman+asuntoni+vuokralle+ja+oli+ennestään+yksi+vuokralainen.+Muutin+miehen+kans+samaan+asuntoon.+Omaishoidontuki+on+lähinnä+vitsi+työn+sitovuuteen+verrattuna,+sain+sitä+noin+reilun+kolmesataa+euroa+kk.+
Eläkkeen+määrään+omaishoito+vaikutti,+mutta+pärjään+ihan+hyvin+nykyisellä+eläkkeelläkin.
15.12.2017 16:56
Aloittaja+puhukoon+vain+omasta+puolestaan.
14.12.2017 23:51
Se+oli+meikäläisen+puujalka+huumoria.+Kun+kirjoitin+lökäpöksystä+en+edes+ajatellut+että+voi+ottaa+tosissaan.
Tyttäreni+on+hyvillään+jos+olen+tyytyväinen+elämääni,+meillä+on+läheiset+välit.
Muiden+mielipide+on+yhtä+tyhjän+kanssa.
13.12.2017 08:06
Olet+oikeassa,+jopa+naiset+syyllistää+toista+naista+jos+hän+joutuu+ahdistelluksi.+
Kuten+ylempänä+kirjoitit,+siitä+on+leikki+kaukana+jos+joutuu+raiskatuksi.
En+oikein+ymmärrä+naisia+jotka+palvovat+näitä+ulkomaaneläviä,+tekevät+itsensä+naurettaviksi.+Heidän+kulttuurissaan+liian+miellyttämishaluinen+nainen+on+vapaata+riistaa.
En+silti+halua+yleistää,+kaikenlaisia+on+kaikenmaalaisissa.+
Tämä+kohu+panee+miettimään+missä+kulkee+filirttailun+ja+liian+tunkeilevan+lähestymisen+raja,+kai+silloin+kun+se+toisesta+osapuolesta+tuntuu+vastenmieliseltä.
12.12.2017 22:04
Niinpä....+
Joidenkin+koskettelu+on+vähemmän+häiritsevää,+mistähän+sekin+johtuu.+Ei+kai+ulkomuodosta?+
Eikö+eduskunnalla+ole+tärkeämpää+tekemistä+mitenkään+väheksymättä+ahdistelua.+Jos+ahdistelija+on+ylempiarvoinen+niin+ei+kai+sen+kummemmin+uskalleta+asiasta+ilmoittaa.++Moni+pelkää+seurauksia,+olivat+sitten+millaisia+hyvänsä+ja+olisivat+haitaksi+monelle.+Kun+nämä+ahdistelijat+tulisivat+järkiinsä,+vaikka+pelosta+että+heidät+ilmiannetaan.
Kun+ihmisillä+on+hätä+jokapäiväisestä+leivästä+leipäjonoissa+niin+ehkä+heitä+ei+nämä+ahdisteluasiat+juuri+kiinnosta.+
Patjoistahan+aloitus+olikin,+osta+napakka+vaahtomuovipatja,+siihen+hyvä+petauspatja.+Eivät+tule+kovin+kalliiksikaan.
12.12.2017 18:39
76 / 165