Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

3381

1. P-A+22.12.2018+3:44<>Tuli+lukaistua+tuon+"veli+Stauroksen"+vastaus+tässä+alhaalla+"kehu-kehulle".Täytyy+mennä+oksentamaan...+Siinä+on+jotain+sellaista+"omahyväistä+tuomaria"+enemmän+kuin+heikko+vatsani+kestää.><Fundamentalistinen+uskonnollisuus+on+juuri+tuota+jakoa,+jossa+eri+tavalla+ajatteleva+on+automaattisesti+ja+poikeuksetta+väärässä.++Sitä+ei+edes+estä+se,+että+fundamentalisti+ei+itse+ajattele,+vaan+vaihtaa+mielipidettään+komennettuna,+eikä+jää+kyselemään+miksi+aiemmin+oltii+eri+mieltä+ja+mihin+tämä+uusi+komennettu+mielipide+perustuu.++Kysymystä+ei+voi+esittää+jos+haluaa+säilyttää+esimerkiksi+saliuskottavuutensa+ja+säilyttää+perheen+puhevälit+.<>Kuten+tuosta+pedofiiliasta.+Niinkuin+ne+esille+tulleet+tapaukset+olisivat+juuri+mukaan+tulleiden+"ihmisten+joiden+henkiökohtainen+status+ei+ole+niin+stabiili+kauniisti+sanottuna".Tässä+oiva+esimerkki+siitä+selkärangattomasta+kiemurtelusta,+kun+"veli+Stauros"+varsin+hyvin+itse+tietää,+mitä+vapauksia+vanhimmilla+on!+Vielä+kaksi,+kolme+todistajaa+tukena!Siinä+komiteassa+viimeistään,+kun+sisaren+toimintaa+ja+tunteita+analysoidaan.Miten+muka+tutkitaan,+tuomitaan+ja+erotetaan.+Kyllä+se+tunnetaan,+ketä+tutkitaan!Pelkään+niiden+uusien+olevan+vähemmistönä+siinä+laumassa.+Mutta+todisteet+silputaan,+etteivät+ne+joudu+vääriin+käsiin,+joten+minulla+ei+ole+tilastoa+näistä+hommeleista.><Niinpä,+vakavin+vääryys+alkaa+siitä+kun+jt+saa+lapsen+ja+alkaa+painostamaan+tätä+Vt-ruotuun.++Tällaisen+lapsen+odote+ei+ole+kovin+ruusuinen<>Juuri+päivää+pitkin+on+tullut+radiosta,+miten+Saatanan+katolisen+kirkon+pää+on+alkanutpuhdistamaan+tositoimin+papistoaan+ja+estämään+vastaavaa+jatkossa.Vaitiolon+aika+ja+hiljaisuus+on+murrettu,+eikä+enää+hyväksytä+siellä.Kun+Jehovan+järjestö+Jeesus+Kristus+johtajana+-+väitetään+-+opettaasisaria+keittämään+pullakahvit+sydämellisen+anteeksiannon+painikkeeksi!Minkälaista+"korttien+sekoitusta"+taas!+Pelisäännöt+muutetaan+tarpeiden+mukaan.Tai+kuten+eräs+vanhin+sanoi:+"Raamattu+on+sama+kaikissa+seurakunnissa,+muttasen+tulkinta+vaihtelee!"><Vt-seura+on+viimeisimpiä,+ellei+viimeisin,+joka+ottaa+lusikan+kauniiseen+käteen.<>Kokouksissa+tuntuu+ego+vahvistuvan+kaikkein+eniten.Missä+muualla+saisi+sellaista+itsensä+tunnustusta,+todistusta+pätevyydestään?Kun+lukee+"VT:stä"+jonkun+jossain+maailmassa+tehneen+jotain+hyvää,+niin+jokainen+seurakunnassa+voi+laskea+tehdyn+omalle+tililleen+ylpeillen+saavutuksistaan.><Mutta+kun+mediassa+on+pedifiilipeittely,+niin+se+kiistetään?<>Toinen+asia,+mikä+kismittää+on+se+JHVH:n+käyttö+mantran+tavoin.Saatanan+järjestelmässä+olevia,+ehkä+useamman+kerran,+eronneita+äitejä+halveksitaan,mutta+sisar+kokouksessa+on+voinut+olla+yhtä+monen+miehen+vaimona+ja+saada+kokoelmanlapsia,+niin+se+on+ymmärrettävää!+Kyllä+sitä+armoa+ja+ymmärtämystä+voisi+osoittaa+paremminkin+niille,+jotka+eivät+ole+ikäänsä+istuneet+Jehovan+opettamina!><Floridassa+selvisi+kasteen+jälkeen+todistajan+olevan+murhaaja,+vanhimmat+kysyivät+mitä+pitää+tehdä+ja+vastaus+oli,+että+ei+mitään.++Eli+kaste+jehovantodistajaksi+pesi+pois+vastuun+murhaan+syyllistyneeltä,+vaikka+henkirikos+ei+vanhene.<>Taas+aitoon+jw.org+:n+tyyliin+tuomitaan+"oma+erehtymättön+ajattelu"!+Kyllä+risoo!Minä+ainakin+haluan+seisoa+ja+kaatua+"oman+ajatteluni"+ja+virheideni+tähden+kuin+jonkun+järjestön+kotitekoisten+lakien+mukaan,+joita+ei+saa+edes+ajatella,+vain+hyväksyä.Enää+ei+joku+liikemies+Amerikan+beetelissä+anasta+minun+loppuvuosiani,+elämääni!Olenkin+nauttinut+olemassaolostani+enenevästi+"uusien+totuuksien+valottuessa"!Ihanaa,+kun+"gang-stalking"+on+siirtynyt+portin+ulkopuolelle.Täytyy+nyt+lopettaa,+kun+sappi+vihoittelee.+><Mulla+on+Rennietä+tossa+pöydällä+kun+alkaa+närästää.
  2. rukoilkaamme++21.12.2018+11:33<>Luomisessa+perintöaines+on+toteutettu+niin,+että+ihmisen+tekmä+omenanpuraisu+sai+aikaan+rappeutumiskehityksen.><Mitä+muuta+havaintoa+tuosta+väitteestä+on+kuin+viittauksesi+omenaan,+joka+sekin+on+hedelmän+suhteen+huuhaata?<>+Lisääntymiseen+tarkoitetut+toiminnot+ovat+vääristyneet.+Syntiinlankeemus+ei+koske+eläimiä,+joten+ne+kuolevat+nuorina,+nopeasti+ja+jättävät+jälkeensä+riittävästi+alkuperäisten+luomusten+kopioita.><Käsittääkseni+biologinen+lisääntyminen+tapahtuu+edelleen+vanhalla+kaavalla,+ei+mitään+oleellista+vääristymää+copulaatiossa.<>Ihmiselle+annettua+perintöä+on+myös+Raamattu.><Raamattu+on+yhden+paimentolaisporukan+omakuva+käytöksestä.++Kymmeniä+tuhansia+vuosia+ennen+Raamattua+abot+tallustelivat+Australiassa+oman+perintönsä+kanssa.<>+Se+on+varmasti+ollut+aikanaan+huipputuote,+mutta+erikoisalojen+tuntemus+on+Raamatun+kirjoittajien+ajoista+muuttunut.+Tiede+selittää+monia+aiheita+Raamattua+seikkaperäisemmin.+><Oli+varmaan+huipputuote+aikanaan,+ei+pienitäkään+epäilyä,+koska+tuo+huipputuote+oli+kopio+fiksummilta+naapurikansoilta.++Tosin+heillekin+maa+oli+erilainen+kuin+se+on+nykytieteelle,+jolle+aurinko+ei+enää+kierrä+maata+ja+sammu+yöksi.<>Syntiinlankeemuksessa+ihminen+alkoi+rappeutua.><Mitä+vakavasti+otettavaa+näyttöä+tuosta+olisi+esittää?<>Uskontojen+pyhät+toimitukset+ovat+pilkan+kohteina><Uskontojen+pyhät+toimitukset+ovat+toisten+uskontojen+pilkan+kohteina,+pelkkää+uskontomarkkinataloutta.<>MItä+Raamattu+opettaa+luonnonvastaisista+sukupuolitoiminnoista?+><Mitä+lättymaata+opettava+Raamattu+tietää+luonnonmukaisuudesta?
  3. Ossi_possi+21.12.2018+0:56<>Kerropa+faktoistasi.+><Jos+jää+jotain+mietityttämään.+niin+älä+ihmeessä+kysy,+niin+käytännössä+kaikki+muutkin+jehovantodistajat+ovat+toimineet.
  4. P-A++20.12.2018+20:57<>Tosiaan!+Nyt+muistan+myös+ne+joulunvietot+beeteleissäkin.+Ja+ne+korut+risteineen+kuvissa.><Russell+totesi+aikoinaan,+että+vaikka+Jeesus+ei+syntynyt+nykyisen+joulun+tienoilla,+niin+Jeesuksen+syntymä+on+sen+verran+merkittävä+tapahtuma,+ettei+ajankohta+saa+olla+ongelma.Toisaalta+sama+mies+opetti,+että+lopun+aika+alkoi+1799+kun+Napo+purjehti+kotiin+Egyptin-sotaretkeltään+1.+lokakuuta+ja+kun+539+eaa+ja+Danielinkirjan+1260+vuotta+laitetaan+jatkoksi,+niin+se+on+tarkalleen+siinä.++Ei+siis+logiikkaa+edes+nimeksikään,+kuten+ei+Vt-ajanlaskussa+muutenkaan.<>Olen+nähnyt+JHVH_kirjaimista+tehtyä+käyttötavaraa+ja+korua+netissä+nykyisin.><Mä+olen+koittanut+löytää+ihan+kaupasta+FSM-logon+niillä+kahdella+kalanpyrstöllä,+netistä+se+on+vaan+tilattava.<>Minä+hurahdin+Russelin+lempeään+sävyyn+kirjoittaa+sydämeen+vedoten+-+vähän+kuin+Topelius,+jota+luin+samaan+aikaan+lapsena.><Russell+oli+suostuttelija,+Rutherford+öykkäri.+<>Knorriko+alkoi+aikoinaan+ne+moninaiset+koulut+ja+kurssit.><Helsingin+stadionillakin+puhunut+NHK+oli+järjestöjyrä,+ei+likaan+oppisorvari.++Sen+homman+hoiti+FF.<>Mutta+jos+omaisin+sinun+kykysi+muistaa+ja+esittää+asiaa+loogisesti+ja+ytimekkäästi,+niinen+viettäisi+nykyistä+itsekästä+elämäntapaani.+Luen+vain+sitä,+mistä+itse+hyödyn.Ei+tulisi+enää+mielenkään+esittää+jotain+"opettajaa"+ovilla.><Ei+tässä+ole+kyse+mistään+muistista,+loogisuudesta+tai+opettamisesta,+vaan+ihan+peruskaurasta.++Kun+esittää+jotain,+niin+siihen+vastataan,+tavalla+tai+toisella.++Ne+vastaukset+omiini+tai+toisten+kysymyksiin+viitoittavat+ajatteluani+kaiken+aikaa.++Mitään+suurta+suunnanmuutosta+ei+tosin+ole+noin+kahteen+vuosikymmeneen+tarvinnut+tehdä.++Jehovan+mahdollinen+olemassaolo+oli+viimeisin+katkaistava+säie+tuossa+alussa.<>+Vaikka+oikeastaan+en+ole+koskaan+esittänytkään+muuta+kuin+"tuoda+nyt+tälläisenkin+näkemyksen+esille,+mitä+mieltä+olette?"+Silloinkin+kun+itse+uskoin+asiaan,+sillä+en+uskonut+koskaan+olevani+ehdottoman+oikeassa!+Olin+ja+olen+aina+avoinna+uudelle+näkökannalle.+Kas,+kun+Raamatussa+luvataan+vastaisuudessa+"uusia+kirjoja"+ihmiskunnan+rakennukseksi.+Eikä+Mooseksen+lakikaan+ollut+kuin+ajallinen+-+vain+siinä+olevat+periaatteet+jäivät+pätemään.+Tämä+nyt+"alakulossa".+><Pois+alakulo+ja+eteenpäin+lumessa.++Minä+ja+kaverini+kyllä+olimme+sellaisia+besserwissereitä,+että+nyt+lähinnä+naurattaa+ja+hävettää+vuoroviikoin.++Olen+aiemminkin+esittänyt,+että+yhdellä+ovella+tuli+vastaan+kaveri,+joka+opiskeli+yliopistolla+ja+esitti+hyvinkin+perusteltua+faktaa+roomalaisten+ristinkäytöstä.++Kun+pääsimme+kerrosta+alemmaksi+niin+kaverini+totesi,+että:+”Kyllä+toikin+kaveri+tulee+vielä+oppimaan”.Nyt+voisin+tuolloiselle+kenttäkaverilleni+kertoa+jotain+sellaista,+mistä+hän+voisi+oppia.
  5. P-A+20.12.2018+10:54<>+"Hasta",+luin+kai+suomalaisesta+Wikisanakirjasta+"Stauros"-sanan+merkityksen+jasiinä+oli+lyhyesti+annettu+"risti"-merkitys.+Kuka+tahansa+voi+kirjoitaa+selityksiään+Wikeihin,+joten+en+pidä+niitä+kiveen+"hakattuina".+><En+tiedä+mistä+katselit,+mutta+kyllä+wiki+on+hyvin+luotettava,+sitähän+täydentää+yleensä+porukka,+eikä+siis+kuka+ja+missä+tahansa+voi+yksin+päsmäröidä.https://en.wiktionary.org/wiki/σταυρόςTuolla+sanan+alkuperä+on+selitetty+ja+1.+merkitys+on+pystypaalu+ja+2.+merkitys+on+sitten+ristiinnaulitseminen,+koska+se+oli+roomalaisten+tapa,+joka+sitten+on+perinteisesti+omaksuttu+uskonnollisissa+piireissä.++Raamatun+Jeesuksen+kuoleman+tarkkaa+yksityiskohtaa+tuon+asian+suhteen+ei+kirjoitettu+sillä+hetkellä+muistiin,+vaan+muisteltiin+kymmenien+vuosien+kuluttua.++Perinteisen+ristin+ohella+oli+"paikallisiin+tarpeisiin"+muitakin+tapoja,+esimerkiksi+puutavaran+saatavuuden+johdosta.<>Jos+sillä+nyt+olisi+minulle+suurempaa+merkitystä,+ottaisin+asiasta+selvää.+Heitin+kysymyksen+sinulle+vain+uteliaisuudesta,+kun+minusta+oli+outoa,+että+jt+pitäisi+sitä+nimmarinaan.<>Vt-seuran+paaluvalintahan+syntyi+ihan+puhtaasti+sanakirjan+pohjalta+kun+Rutherford+halusi+päästä+eroon+Russelille+uskollisista+raamatuntutkijoista,+joille+risti+ja+seppele+-kuvio+oli+hyvin+tärkeässä+asemassa.,+se+kuvasi+heille+taivaspaikkaa.++Toinen+tapa+Russelille+uskollisten+savustamiseen+oli+parran+karsastaminen+ihan+siihen+rajaan,+että+Jeesukseltakin+(vaikka+oli+lakiliiton+alainen)+vietiin+Vt-seuran+kuvituksessa+parta,+joka+sitten+palautettiin+1960-luvulla.Kolmas+asia+oli+paikallisten+seurakunnanpalvelijoiden+vaalien+lopettaminen+ja+valinnan+siirtäminen+keskusjohdolle.<>Jossain+jw.org+raamatullisissa+selityksissä+on+sana+"stauros"+selitetty,+mutta+kas+kun+olen+epäuskossa+sen+järjestön+"seli-seleihin"+;-D><Vt-seura+opettaa+asiasta+hyvin+yksioikoisesti+ja+jättää+tylysti+huomiotta+roomalaisen+rangaistustavan:"Klassisessa+kreikassa+sana+(stau·rosʹ),+joka+on+Uuden+maailman+käännöksessä+käännetty+”kidutuspaaluksi”,+merkitsee+ensisijaisesti+pystysuoraa+paalua,+eikä+ole+mitään+todisteita+siitä,+että+Raamatun+kreikkalaisten+kirjoitusten+kirjoittajat+olisivat+tarkoittaneet+tällä+sanalla+paalua,+jossa+oli+poikkipuu.+"++(it-1+sivu+1252)Se+mitä+raamatunkirjoittajat+tarkoittivat+ei+ole+noin+yksinkertainen+asia+kuin+Vt-seura+esittää.++Asia+vaan+on+ja+pysyy+ratkaisemattomana.++Itse+olen+sillä+kannalla,+että+historian+ohittaminen+pelkällä+sanakirjalla+ei+ainakaan+luo+luottamusta+Vt-selityksiin.++Etenkin+kun+sitten+on+vielä+erikseen+seliteltävä+Apt.+5:30+ja+10:39+xylon-sana+vaarattomaksi.<>Kun+on+ikänsä+tullut+harhaan+johdetuksi,+niin+antaa+mennä+korvasta+sisään+ja+toisesta+ulos.Ei+se+minulle+mikään+elämän+kysymys+ole,+tai+tiedon+todistus.+Vain+tiedon+"jyvien+nokkimista".+><Varovaisuus+on+hyvä+ja+helppo+suojakeino.
  6. <>–+Emme+suorita+asepalvelusta,+olemme+toimineet+valtakunnansaleilla+ja+saarnanneet+ovelta+ovelle.+Meistä+ei+ole+minkäänlaista+uhkaa+muille.+Emme+osallistu+poliittiseen+toimintaan+ja+emme+äänestä,+sanoi+Sivulski.><Jätti+vaan+kertomatta,+että+Vt-seura+on+jo+useamman+kerran+ennustanut+kuolemaa+kaikille+eri+tavalla+ajatteleville+ja+opettaa+edelleen+jehovantodistajien+suulla,+että+pian+kaikki+muut+kuin+jehovantodistajat+kuolevat+maailmanlopussa.++Jos+tuo+ei+ole+uhkaus,+niin+mikä+sitten+on?