Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Hasta_luego
profiilit
Hasta_luego
Hasta_luego
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
3381
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
pimeydenvasenkäsi++23.12.2018+12:28
<>Siksi+hän+ryhtyy+huutamaan+ettei+ateismilla+ole+mitään+annettavaa+tilalle!><
Kun+uskovaisen+katteettomat+väitteet+torpataan,+niin+mitähän+uskovainen+kaipaa+tilalle,+katteettomimpiako+väitteitä?++Jos+osoitettu+todellisuus+ei+kelpaa,+niin+jää+jäljelle+vaihtarina+vähemmän+katteettomat+väitteet+ja+sen+myötä+uskonnon+vaihto.
<>+Ja+silti+se+on+niin,+syvyyden+uskonnollinen+täyte+on+vain+plaseboa,+joka+helpottaa+uskovaisen+oloa.><
Uskonnollisuus+on+itsensä+pettämistä+ja+merkittävin+keino+siinä+on+epärehellisyys.
23.12.2018 22:17
Opas_sinulle_on_++22.12.2018+21:03
><Lueppa+kirjoituksia+uudelleen.
Jeesus+ei+ole+koskaan+ilmoittanut+edes+vuosisataa,+jolloin+hän+tulee+tuomaan+lopullisen+tuomionsa+eli+kaikki+pahuus+poistetaan+ja+ihminen+siirtyy+uuteen+maailmaan,+jossa+ei+enää+ole+ihmishallitusta.><
Jeesus+esittii+palaavansa+kokoamaan+seuraajansa+ennen+kuin+viimeiset+ovat+kuolleet+ja+mm.+ylimmäinen+pappi+oli+Jeesuksen+mukaan+elossa+kun+hän+palaa+niin+ettei+se+jää+keltään+huomaamatta.
<>Ilmestyskirjassa+lukee+tapahtumien+kulun+järjestys,+ei+vuosia+tai+päivämääriä.><
Mutta+pian-sanoja+riittää.
<>Jeesus+tuli+useasti+tapaamaan+opetuslapsia+lihallisen+kuolemansa+jälkeen.
Pyhän+Hengen+vuodatus+oli+yksi+merkki+Jeesuksen+tulemisesta+eli+hän+ei+jättänyt+opetuslapsiaanyksin+vaan+lähetti+kaikille+sydämessään+Jumalaa+etsiville+Pyhän+Hengen+oppaaksi+ja+lohduttajaksi.><
No+sitten+asia+on+järjestyksessä+osaltasi.
<>Tuttuni+on+kerännyt+taskulamppuja,+miniradioita+ja+pattereita+yms.+varastoon.+Tällä+järjestöllä+on+tieto;+he+eivät+kuulu+siihen+porukkaan,+jonka+Jeesus+noutaa+luokseen+ennen+viimeistä+koettelemusta.+Siellä+ei+ole+"viisaita+neitsyitä"+vaan+"tyhmät+neitsyet"+ja+pahan+palvelijat.+><
Meitä+on+moneen+junaan,+minä+kerään+hieman+kehittyneempää+tekniikkaa+ihan+omaksi+huvikseni.++Noutaja+kantaa+kyllä+mut+samaan+hintaan+pois+labrastani.
23.12.2018 01:52
Stauros+21.12.2018+23:56+
<>Omituista+että+taas+tuli+esiin+ajatus+että+"pedofiileja+hellitään+hengellisessä+paratiisissa"+(Hasta_luego+11.12.2018).+Ajatuksen+takana+on+väite,+että+Jehovan+todistajat+olisivat+systemaattisia+lasten+hyväksikäyttäjiä+tai+ainakin+sellaisia,+jotka+suhtautuvat+myönteisesti+pedofiileihin.+Viimeksi+kun+kritisoin+saman+kirjoittajan+vastaavaa+lausuntoa,+hän+väitti+ettei+sellaista+tarkoittanut.+Miten+muuten+tuon+lausunnon+taas+voi+ymmärtää+kuin+vihapuheena?><
Millähän+tehokertoimella+tuollaisen+väittern+voi+esittää?
23.12.2018 01:35
P-A+22.12.2018+3:44
<>Tuli+lukaistua+tuon+"veli+Stauroksen"+vastaus+tässä+alhaalla+"kehu-kehulle".
Täytyy+mennä+oksentamaan...+Siinä+on+jotain+sellaista+"omahyväistä+tuomaria"+
enemmän+kuin+heikko+vatsani+kestää.><
Fundamentalistinen+uskonnollisuus+on+juuri+tuota+jakoa,+jossa+eri+tavalla+ajatteleva+on+automaattisesti+ja+poikeuksetta+väärässä.++Sitä+ei+edes+estä+se,+että+fundamentalisti+ei+itse+ajattele,+vaan+vaihtaa+mielipidettään+komennettuna,+eikä+jää+kyselemään+miksi+aiemmin+oltii+eri+mieltä+ja+mihin+tämä+uusi+komennettu+mielipide+perustuu.++Kysymystä+ei+voi+esittää+jos+haluaa+säilyttää+esimerkiksi+saliuskottavuutensa+ja+säilyttää+perheen+puhevälit+.
<>Kuten+tuosta+pedofiiliasta.+Niinkuin+ne+esille+tulleet+tapaukset+olisivat+juuri+mukaan+tulleiden+"ihmisten+joiden+henkiökohtainen+status+ei+ole+niin+stabiili+kauniisti+sanottuna".
Tässä+oiva+esimerkki+siitä+selkärangattomasta+kiemurtelusta,+kun+"veli+Stauros"+varsin+hyvin+itse+tietää,+mitä+vapauksia+vanhimmilla+on!+Vielä+kaksi,+kolme+todistajaa+tukena!
Siinä+komiteassa+viimeistään,+kun+sisaren+toimintaa+ja+tunteita+analysoidaan.
Miten+muka+tutkitaan,+tuomitaan+ja+erotetaan.+Kyllä+se+tunnetaan,+ketä+tutkitaan!
Pelkään+niiden+uusien+olevan+vähemmistönä+siinä+laumassa.+Mutta+todisteet+silputaan,+etteivät+ne+joudu+vääriin+käsiin,+joten+minulla+ei+ole+tilastoa+näistä+hommeleista.><
Niinpä,+vakavin+vääryys+alkaa+siitä+kun+jt+saa+lapsen+ja+alkaa+painostamaan+tätä+Vt-ruotuun.++Tällaisen+lapsen+odote+ei+ole+kovin+ruusuinen
<>Juuri+päivää+pitkin+on+tullut+radiosta,+miten+Saatanan+katolisen+kirkon+pää+on+alkanut
puhdistamaan+tositoimin+papistoaan+ja+estämään+vastaavaa+jatkossa.
Vaitiolon+aika+ja+hiljaisuus+on+murrettu,+eikä+enää+hyväksytä+siellä.
Kun+Jehovan+järjestö+Jeesus+Kristus+johtajana+-+väitetään+-+opettaa
sisaria+keittämään+pullakahvit+sydämellisen+anteeksiannon+painikkeeksi!
Minkälaista+"korttien+sekoitusta"+taas!+Pelisäännöt+muutetaan+tarpeiden+mukaan.
Tai+kuten+eräs+vanhin+sanoi:+"Raamattu+on+sama+kaikissa+seurakunnissa,+mutta
sen+tulkinta+vaihtelee!"><
Vt-seura+on+viimeisimpiä,+ellei+viimeisin,+joka+ottaa+lusikan+kauniiseen+käteen.
<>Kokouksissa+tuntuu+ego+vahvistuvan+kaikkein+eniten.
Missä+muualla+saisi+sellaista+itsensä+tunnustusta,+todistusta+pätevyydestään?
Kun+lukee+"VT:stä"+jonkun+jossain+maailmassa+tehneen+jotain+hyvää,+niin+
jokainen+seurakunnassa+voi+laskea+tehdyn+omalle+tililleen+ylpeillen+saavutuksistaan.><
Mutta+kun+mediassa+on+pedifiilipeittely,+niin+se+kiistetään?
<>Toinen+asia,+mikä+kismittää+on+se+JHVH:n+käyttö+mantran+tavoin.
Saatanan+järjestelmässä+olevia,+ehkä+useamman+kerran,+eronneita+äitejä+halveksitaan,
mutta+sisar+kokouksessa+on+voinut+olla+yhtä+monen+miehen+vaimona+ja+saada+kokoelman
lapsia,+niin+se+on+ymmärrettävää!+Kyllä+sitä+armoa+ja+ymmärtämystä+voisi+osoittaa+paremminkin+niille,+jotka+eivät+ole+ikäänsä+istuneet+Jehovan+opettamina!><
Floridassa+selvisi+kasteen+jälkeen+todistajan+olevan+murhaaja,+vanhimmat+kysyivät+mitä+pitää+tehdä+ja+vastaus+oli,+että+ei+mitään.++Eli+kaste+jehovantodistajaksi+pesi+pois+vastuun+murhaan+syyllistyneeltä,+vaikka+henkirikos+ei+vanhene.
<>Taas+aitoon+jw.org+:n+tyyliin+tuomitaan+"oma+erehtymättön+ajattelu"!+Kyllä+risoo!
Minä+ainakin+haluan+seisoa+ja+kaatua+"oman+ajatteluni"+ja+virheideni+tähden+kuin+
jonkun+järjestön+kotitekoisten+lakien+mukaan,+joita+ei+saa+edes+ajatella,+vain+hyväksyä.
Enää+ei+joku+liikemies+Amerikan+beetelissä+anasta+minun+loppuvuosiani,+elämääni!
Olenkin+nauttinut+olemassaolostani+enenevästi+"uusien+totuuksien+valottuessa"!
Ihanaa,+kun+"gang-stalking"+on+siirtynyt+portin+ulkopuolelle.
Täytyy+nyt+lopettaa,+kun+sappi+vihoittelee.+><
Mulla+on+Rennietä+tossa+pöydällä+kun+alkaa+närästää.
23.12.2018 01:31
P-A++21.12.2018+21:21
><;-D+Kiitos+parista+hyvästä+naurusta+tänä+kiiteisenä+päivänä!+Olen+katsonut+kommenttiasi+ja+saanut+energiaa+jatkaa+tätä+surkuhupaisaa+taistelua+olemassaolosta.+
Oikeastaan+otin+muhimaan+ajatuksesi+Jehovan+olemassaolosta.+><
Jonkin+jumalan+olemassaololllehan+koko+homma+pohjaa,+Jehovan+jälken+jää+vielävaikka+Jahve..
<>Mitä+noihin+"presidentteihin"+tulee,+niin+Knorrista+minulla+ei+ole+oikein+kuvaa.><
Muistan+hemmon+puhuneen+Stadikalla+ja+kotiin+kävellessä+tsuumailin+ympäristöä+josko+näköni+olisi+heikentynyt+kun+puheessa+tuotiin+esille,+että+masturbointi+aiheuttaa+näön+menetystä+ja+muuta+mukavaa.++Selkärangan+mätäneminen+oli+myös+NHK:n+puheessa+esillä+masturbointiin+liittyen.++Myöhemmin+ymmärrän,+että+(kuvaannollinen)+selkäranka+oli+täysin+tarpeeton+jo+Vt-saeuraa+perustettaessa.
<>+Mutta+Fransia,+tai+mikä+lie+oli,+pidin+aina+mitään+sanomattomana+virkamiehenä...><
FF:llä+oli+mielenterveysongelma,+jota+siedettiin.
+joka+ei+ajattele,+vaan+toimii+käskyjen+mukaan.+Näin+facit+kädessä,+niin+"konttorirotta"+on+ainoa+hyväksyttävä+tapa+jw.org+johdossa.+Mikään+Donald+Trump+ei+kauaa+"kiekuisi+tunkiolla".
<>Täällä+on+sää+tuhruista+ja+tämä+lepoaika+jatkuu+luonnosssa+ja+meissä+ihmisissä.><
Täällä+on+harmittavan+viileää,+maali+ei+edes+päivällä+kuivu+pensseliin,+yölläkin+vielä+plussan+puolella+useita+graadeja
21.12.2018 23:13
sana++21.12.2018+20:52
<>Raamatun+mukaan+ihminen+luotiin+paratiisielämään,+jossa+sairauksia+eikä+rappeutumista+ole.+Jumalan+tahdon+vastustaminen+vei+kuitenkin+syntiinlankeemukseen,+josta+seurasi+ihmisen+joutuminen+langenneeseen+maailmaan,+paratiisin+ulkopuolelle.+Siitä+alkoi+sairauksien+historia+Raamatun+mukaan.><
Raamatun+mukaan,+Raamatun+mukaan,+Raamatun+mukaan,+Raamatun+mukaan,+Raamatun+mukaan,+Raamatun+mukaan...
<>Jumalan+ihmiselle+antamia...><
Osoita+edes+tuon+yhden+haluamasi+jumalan+olemassaolo?
<>Jumalan+armosta+tiede+on+kehittynyt+vuosi+vuodelta.><
Tieteen+kehittyminen+alkoi+vasta+kun+kirkko+irrotti+otteensa+Raamatun+harhoista,+sitä+kutsutaan+valistuksen+ajaksi.
21.12.2018 21:56
sana++21.12.2018+20:12
<>Ateistilla+on+omatunto,...><
Omatunto+kulttuurikäsite+ja+paukkumisen+ohessa+venyy+paikallisiin+tarpeisiin.+Tietyissä+tilanteissa+toisukoisen+kusettaminen+sopii+kuvioon,+mutta+vastaava+ei+sovi+omanuskoisiin.
Jeesuksen+toisen+tulemisen+odotus+on+Jouluna+totta+Jeesuksen+syntymän+muodossa.<>
Yhtä+totta+kuin+Jeesuksen+2000+vuotta+vanha+jullikka.
21.12.2018 21:39
rukoilkaamme++21.12.2018+11:33
<>Luomisessa+perintöaines+on+toteutettu+niin,+että+ihmisen+tekmä+omenanpuraisu+sai+aikaan+rappeutumiskehityksen.><
Mitä+muuta+havaintoa+tuosta+väitteestä+on+kuin+viittauksesi+omenaan,+joka+sekin+on+hedelmän+suhteen+huuhaata?
<>+Lisääntymiseen+tarkoitetut+toiminnot+ovat+vääristyneet.+Syntiinlankeemus+ei+koske+eläimiä,+joten+ne+kuolevat+nuorina,+nopeasti+ja+jättävät+jälkeensä+riittävästi+alkuperäisten+luomusten+kopioita.><
Käsittääkseni+biologinen+lisääntyminen+tapahtuu+edelleen+vanhalla+kaavalla,+ei+mitään+oleellista+vääristymää+copulaatiossa.
<>Ihmiselle+annettua+perintöä+on+myös+Raamattu.><
Raamattu+on+yhden+paimentolaisporukan+omakuva+käytöksestä.++Kymmeniä+tuhansia+vuosia+ennen+Raamattua+abot+tallustelivat+Australiassa+oman+perintönsä+kanssa.
<>+Se+on+varmasti+ollut+aikanaan+huipputuote,+mutta+erikoisalojen+tuntemus+on+Raamatun+kirjoittajien+ajoista+muuttunut.+Tiede+selittää+monia+aiheita+Raamattua+seikkaperäisemmin.+><
Oli+varmaan+huipputuote+aikanaan,+ei+pienitäkään+epäilyä,+koska+tuo+huipputuote+oli+kopio+fiksummilta+naapurikansoilta.++Tosin+heillekin+maa+oli+erilainen+kuin+se+on+nykytieteelle,+jolle+aurinko+ei+enää+kierrä+maata+ja+sammu+yöksi.
<>Syntiinlankeemuksessa+ihminen+alkoi+rappeutua.><
Mitä+vakavasti+otettavaa+näyttöä+tuosta+olisi+esittää?
<>Uskontojen+pyhät+toimitukset+ovat+pilkan+kohteina><
Uskontojen+pyhät+toimitukset+ovat+toisten+uskontojen+pilkan+kohteina,+pelkkää+uskontomarkkinataloutta.
<>MItä+Raamattu+opettaa+luonnonvastaisista+sukupuolitoiminnoista?+><
Mitä+lättymaata+opettava+Raamattu+tietää+luonnonmukaisuudesta?
21.12.2018 19:59
ihmisyydenrajamailla++21.12.2018+0:09
<>Onko+tämän+ajan+ihminen+jo+niin+kyllästetty+synnissä,+että+luomakunnan+omatunto+on+mennyt+stand+by+-moodiin?><
Syntikyllästyneisyys+on+uskonnollisten+oma+ongelma,+uskonnotton+ei+voi+tehdä+syntiä.
<>+Onko+synnin+syvyyksissä+kuultavissa+enää+edes+kaikuja+Vapahtajamme+sanoista?+(Se+on+täytetty)+Olemmeko+jäämässä+syntiemme+kanssa+yksin?+><
Miksi+kaikuja+olisi+tarpeen,+Jeesus+petti+seuraajansa+ja+sen+kanssa+elävät+Jeesusta+seuraavat.
><Uskontokunta+ei+halua+enää+puhua+synnistä.+Jeesuksen+nimessä+kaikkien+synnit+ovat+sovitetut.+Uskommeko,+että+Vapahtajamme+tiesi+ristillä,+miten+raskaita+syntejä+Hänen+harteillaan+lepäsi?><
Ihan+sama+mitä+uskonnollisessa+roolipelissä+käytetään+puhetermeinä.
<>+Mitä+haluaisit+omien+lastemme+tervehtivän+Jeesusta+tänään?+Mitä+Jeesus+sanoisi+aikuisen+käpälöimälle+lapselle?+Vetoaisimmeko+me+aikuisina+Hänen+sovitustyönsä+kaikenkattavuuteen?+><
Oma+ohjeeni+on,+että+jokainen+nykyaikana+Raamatun+Jeesuksen+kohtaava+hivuttautuisi+pikaisesti+lähimpään+terveyskeskukseen+ongelmansa+kanssa.
21.12.2018 19:41
Ossi_possi+21.12.2018+0:56
<>Kerropa+faktoistasi.+><
Jos+jää+jotain+mietityttämään.+niin+älä+ihmeessä+kysy,+niin+käytännössä+kaikki+muutkin+jehovantodistajat+ovat+toimineet.
21.12.2018 02:38
P-A++20.12.2018+20:57
<>Tosiaan!+Nyt+muistan+myös+ne+joulunvietot+beeteleissäkin.+Ja+ne+korut+risteineen+kuvissa.><
Russell+totesi+aikoinaan,+että+vaikka+Jeesus+ei+syntynyt+nykyisen+joulun+tienoilla,+niin+Jeesuksen+syntymä+on+sen+verran+merkittävä+tapahtuma,+ettei+ajankohta+saa+olla+ongelma.
Toisaalta+sama+mies+opetti,+että+lopun+aika+alkoi+1799+kun+Napo+purjehti+kotiin+Egyptin-sotaretkeltään+1.+lokakuuta+ja+kun+539+eaa+ja+Danielinkirjan+1260+vuotta+laitetaan+jatkoksi,+niin+se+on+tarkalleen+siinä.++Ei+siis+logiikkaa+edes+nimeksikään,+kuten+ei+Vt-ajanlaskussa+muutenkaan.
<>Olen+nähnyt+JHVH_kirjaimista+tehtyä+käyttötavaraa+ja+korua+netissä+nykyisin.><
Mä+olen+koittanut+löytää+ihan+kaupasta+FSM-logon+niillä+kahdella+kalanpyrstöllä,+netistä+se+on+vaan+tilattava.
<>Minä+hurahdin+Russelin+lempeään+sävyyn+kirjoittaa+sydämeen+vedoten+-+vähän+kuin+Topelius,+jota+luin+samaan+aikaan+lapsena.><
Russell+oli+suostuttelija,+Rutherford+öykkäri.
+<>Knorriko+alkoi+aikoinaan+ne+moninaiset+koulut+ja+kurssit.><
Helsingin+stadionillakin+puhunut+NHK+oli+järjestöjyrä,+ei+likaan+oppisorvari.++Sen+homman+hoiti+FF.
<>Mutta+jos+omaisin+sinun+kykysi+muistaa+ja+esittää+asiaa+loogisesti+ja+ytimekkäästi,+niin
en+viettäisi+nykyistä+itsekästä+elämäntapaani.+Luen+vain+sitä,+mistä+itse+hyödyn.
Ei+tulisi+enää+mielenkään+esittää+jotain+"opettajaa"+ovilla.><
Ei+tässä+ole+kyse+mistään+muistista,+loogisuudesta+tai+opettamisesta,+vaan+ihan+peruskaurasta.++Kun+esittää+jotain,+niin+siihen+vastataan,+tavalla+tai+toisella.++Ne+vastaukset+omiini+tai+toisten+kysymyksiin+viitoittavat+ajatteluani+kaiken+aikaa.++Mitään+suurta+suunnanmuutosta+ei+tosin+ole+noin+kahteen+vuosikymmeneen+tarvinnut+tehdä.++Jehovan+mahdollinen+olemassaolo+oli+viimeisin+katkaistava+säie+tuossa+alussa.
<>+Vaikka+oikeastaan+en+ole+koskaan+esittänytkään+muuta+kuin+"tuoda+nyt+tälläisenkin+näkemyksen+esille,+mitä+mieltä+olette?"+Silloinkin+kun+itse+uskoin+asiaan,+sillä+en+uskonut+koskaan+olevani+ehdottoman+oikeassa!+Olin+ja+olen+aina+avoinna+uudelle+näkökannalle.+Kas,+kun+Raamatussa+luvataan+vastaisuudessa+"uusia+kirjoja"+ihmiskunnan+rakennukseksi.+Eikä+Mooseksen+lakikaan+ollut+kuin+ajallinen+-+vain+siinä+olevat+periaatteet+jäivät+pätemään.+Tämä+nyt+"alakulossa".+><
Pois+alakulo+ja+eteenpäin+lumessa.++Minä+ja+kaverini+kyllä+olimme+sellaisia+besserwissereitä,+että+nyt+lähinnä+naurattaa+ja+hävettää+vuoroviikoin.++Olen+aiemminkin+esittänyt,+että+yhdellä+ovella+tuli+vastaan+kaveri,+joka+opiskeli+yliopistolla+ja+esitti+hyvinkin+perusteltua+faktaa+roomalaisten+ristinkäytöstä.++Kun+pääsimme+kerrosta+alemmaksi+niin+kaverini+totesi,+että:+”Kyllä+toikin+kaveri+tulee+vielä+oppimaan”.
Nyt+voisin+tuolloiselle+kenttäkaverilleni+kertoa+jotain+sellaista,+mistä+hän+voisi+oppia.
21.12.2018 00:46
illegaali+20.12.2018+14:52
<>Kun+Raamattu+on+raamattu,+niin+jokainen+Raamattu+kertoo+harmagedonista,+oli+se+sitten+vaikka+paavin+mummon+Raamattu+se+on+selvää.+Mutta+milloin+se+tulee,+se+on+tietämättä,+ja+tämä+sanotaan+Raamatussa.+Siihen+voi+mennä+kauan+kauan+aikaa,+eikä+pidä+liikaa+pelätä,+siihen+ei+ole+syytä.><
Jos+nyt+sitten+tarkastellaan+vaikka+Raamatussa+manittua+Jeesuksen+näkyvää+paluuta+ja+siihen+liittyviä+piisteitä,+niin+ne+ovat+kaikkissa+Raamatuissa+suhteellisen+yhteneväisiä,+selittelyt+sitten+vaihtelevat.++Jeesus+lupasi+palata+joidenkin+seuraajiensa+elinaikana,+samoin+Jeesus+esitti+häntä+kuulleelle+ylipapille+tämänkin+olevan+elossa+paluun+hetkellä.++Paavali+esitti+jumalan+sanan+varmuudella,+että+Jeesus+palaa+Paavalin+olleessa+vielä+elossa.+
Raamatun+mukaan+tarkkaa+päivää+(24+h+vuorokausi)+ei+ole+ilmoitettu,+mutta+merkitsevän+takarajan+Jeesus+ilmoitti+ja+siitä+takarajasta+on+jo+noin+2000+vuotta.
20.12.2018 19:47
P-A+20.12.2018+10:54
<>+"Hasta",+luin+kai+suomalaisesta+Wikisanakirjasta+"Stauros"-sanan+merkityksen+ja
siinä+oli+lyhyesti+annettu+"risti"-merkitys.+Kuka+tahansa+voi+kirjoitaa+selityksiään+Wikeihin,+joten+en+pidä+niitä+kiveen+"hakattuina".+><
En+tiedä+mistä+katselit,+mutta+kyllä+wiki+on+hyvin+luotettava,+sitähän+täydentää+yleensä+porukka,+eikä+siis+kuka+ja+missä+tahansa+voi+yksin+päsmäröidä.
https://en.wiktionary.org/wiki/σταυρός
Tuolla+sanan+alkuperä+on+selitetty+ja+1.+merkitys+on+pystypaalu+ja+2.+merkitys+on+sitten+ristiinnaulitseminen,+koska+se+oli+roomalaisten+tapa,+joka+sitten+on+perinteisesti+omaksuttu+uskonnollisissa+piireissä.++Raamatun+Jeesuksen+kuoleman+tarkkaa+yksityiskohtaa+tuon+asian+suhteen+ei+kirjoitettu+sillä+hetkellä+muistiin,+vaan+muisteltiin+kymmenien+vuosien+kuluttua.++Perinteisen+ristin+ohella+oli+"paikallisiin+tarpeisiin"+muitakin+tapoja,+esimerkiksi+puutavaran+saatavuuden+johdosta.
<>Jos+sillä+nyt+olisi+minulle+suurempaa+merkitystä,+ottaisin+asiasta+selvää.+Heitin+kysymyksen+sinulle+vain+uteliaisuudesta,+kun+minusta+oli+outoa,+että+jt+pitäisi+sitä+nimmarinaan.<>
Vt-seuran+paaluvalintahan+syntyi+ihan+puhtaasti+sanakirjan+pohjalta+kun+Rutherford+halusi+päästä+eroon+Russelille+uskollisista+raamatuntutkijoista,+joille+risti+ja+seppele+-kuvio+oli+hyvin+tärkeässä+asemassa.,+se+kuvasi+heille+taivaspaikkaa.++
Toinen+tapa+Russelille+uskollisten+savustamiseen+oli+parran+karsastaminen+ihan+siihen+rajaan,+että+Jeesukseltakin+(vaikka+oli+lakiliiton+alainen)+vietiin+Vt-seuran+kuvituksessa+parta,+joka+sitten+palautettiin+1960-luvulla.
Kolmas+asia+oli+paikallisten+seurakunnanpalvelijoiden+vaalien+lopettaminen+ja+valinnan+siirtäminen+keskusjohdolle.
<>Jossain+jw.org+raamatullisissa+selityksissä+on+sana+"stauros"+selitetty,+mutta+kas+kun+olen+epäuskossa+sen+järjestön+"seli-seleihin"+;-D><
Vt-seura+opettaa+asiasta+hyvin+yksioikoisesti+ja+jättää+tylysti+huomiotta+roomalaisen+rangaistustavan:
"Klassisessa+kreikassa+sana+(stau·rosʹ),+joka+on+Uuden+maailman+käännöksessä+käännetty+”kidutuspaaluksi”,+merkitsee+ensisijaisesti+pystysuoraa+paalua,+eikä+ole+mitään+todisteita+siitä,+että+Raamatun+kreikkalaisten+kirjoitusten+kirjoittajat+olisivat+tarkoittaneet+tällä+sanalla+paalua,+jossa+oli+poikkipuu.+"++(it-1+sivu+1252)
Se+mitä+raamatunkirjoittajat+tarkoittivat+ei+ole+noin+yksinkertainen+asia+kuin+Vt-seura+esittää.++Asia+vaan+on+ja+pysyy+ratkaisemattomana.++Itse+olen+sillä+kannalla,+että+historian+ohittaminen+pelkällä+sanakirjalla+ei+ainakaan+luo+luottamusta+Vt-selityksiin.++Etenkin+kun+sitten+on+vielä+erikseen+seliteltävä+Apt.+5:30+ja+10:39+xylon-sana+vaarattomaksi.
<>Kun+on+ikänsä+tullut+harhaan+johdetuksi,+niin+antaa+mennä+korvasta+sisään+ja+toisesta+ulos.
Ei+se+minulle+mikään+elämän+kysymys+ole,+tai+tiedon+todistus.+Vain+tiedon+"jyvien+nokkimista".+><
Varovaisuus+on+hyvä+ja+helppo+suojakeino.
20.12.2018 19:37
Rraamatuntie+17.12.2018+17:14
<>Se+on+sama+“tie”,+jonka+Jumala+on+neuvonut+Raamatussa+kaikille+tosi+palvojille+elettäväksi,+pyrkiessään+ikuisen+elämän+päämäärää+kohti.><
Sulta+jäi+nyt+vaan+kertomatta+se,+että+kyseessä+on+sama+tie+jota+Vt-seura+on+neuvonut+kaikille+tosi+höynäytetyille+seuraajilleen+elettäväksi+1914,+1925+ja+1975+-päämääriä+kohti.++Samoin+Raamatun+jumalan+olemassaoloon+viittaaminen+tuo+näyttövastuun.+++Siitä+vaan+kertomaan+oikeaa+tietä!
20.12.2018 01:40
kookoo2+19.12.2018+3:52
<>Tarkentaisin,+että+sen+näkee+'pers'silmällä.+Nimittäin+tästä+tietää,+että+jääkausi+on+tullut,+ja+raamatun+ennustus+jälleen+toteutunut+ihan+pilkulleen.+Kun+käy+aamukakalla+naapurin+ulkorapulla,+ja+pökäle+jäätyy+ennen+kuin+se+osuu+maahan.+Mistäkö+sen+tietää?+Siitä,+että+löpshdyksen+sijaan+kuuluu+kilahdus.><
Olet+jälleen+kerran+hiljentynyt+asianmukaisesti+ja+luontoa++kunnioittaen+perimmäisten+kysymysten+äärelle.++Kaikella+kunnioituksella+kylläkin,+mutta+ajattelin+nöyrästi+kysäistä+olisko+jääkauteen+syytä+varautua+esimerkiksi+hohtimien,+linjapihtien,+sivu-+tai+pääleikkureiden+kanssa.++Siis+kun+käy+aamustrittiksellä+naapurin+ulkorapulla+ja+se+jäätyy+kaareen,+poikkihan+se+on+saatava+ennen+kuin+haluan+katsella+kun+naapuri+tulee+stroolaamaan+mun+rappusille.
20.12.2018 01:32
12345612++19.12.2018+13:01
<>Kurttila+on+koko+ajan+ottanut+silmätikuiksi+todistajat.+Nyt+samainen+mies+on+itse+myrskyn+silmässä+kun+on+käyttänyt+yhteiskunnan+varoja+sikamaisen+paljon.+Kertoo+hyvin+tuon+miehen+moraalista,+ja+olisi+jatkossa+syytä+olla+hiljaa.><
Tämä+on+hyvä+esimerkki+siitä+kuinka+yhteiskunnan+hallinnon+asioita+voidaan+tuoda+esille+ja+väärinkäytökset+käsitellään+asianmukaisesti.+++Samaa+on+juurikin+turha+toivoa+uskonnollisilta+kulteilta.
20.12.2018 01:02
Todellinentapahtuma++19.12.2018+4:32
<>Siksi+meidän+on+kysyttävä:
Onko+vedenpaisumus+vain+tarua,+vai+onko+se+todellinen+tapahtuma?><
Vedenpaisumus+on+tarua+ja+kopioitu+Raamatun+VT:n+teksteihin+sumereilta.++Jos+haluaa+esittää+vedenpaisumuksen+todelliseksi+ja+Raamatun+mukaiseksi,+niin+silloin+on+myös+hyväksyttävä+Raamatun+maakuva+sekä+siihen+liittyvä+kiinteä+taivaanvahvuus+ja+esitettävä+vielä,+että+mm.+aurinko+kiertää+tuossa+kiinteässä+taivaanvahvuudessa.++Raamatun+maakuvan+hyväksyminen+on+ainoa+tapa+saada+logiikkaa+vedenpaisumustaruun.
Jo+pelkästään+etelänapamantereen+kairauksissa+on+ajallisesti+kairattu+etäämmälle+kuin+Raamatun+vedenpaisumustaru.++Jos+Raamatun+kuvailema+vedenpaisumus+olisi+totta,+niin+se+näkyisi+jääkerrostumissa,+vaan+sellaista+ei+niissä+ole+tavattu.++
><Ennen+tähän+vastaamista+meidän+tulisi+huomata,+että+myöhempinä+aikoina+eläneet+jumalan+palvojat+hyväksyivät+vedenpaisumuksen+todella+historialliseksi,+he+eivät+pitäneet+sitä+taruna.
Jesaja,+Jeesus,+Paavali+ja+Pietari+kuuluivat+niihin,+jotka+mainitsivat+sen+todellisena+tapahtumana.><
Toi+on+kehäpäättelyä+ja+jos+sille+linjalle+lähtee,+niin+on+hyväksyttävä+vaikka+Kalevalankin+kertomukset,+puhumattakaan+kaikesta+muusta+jonkun+pyhänä+pitämästä+kirjallisuudesta,+jota+maa+päällään+kantaa.
19.12.2018 11:41
kerätkää_tuntejanne+18.12.2018+23:45
<>Jeesus+EI+kuitenkaan+sanonut,+että+pitäisi+rampata+samoja+alueita+kerta+toisensa+jälkeen,+vaikka+evankeliumi+olisi+siellä+jo+kaikkien+kiinnostuneiden+tiedossa+ja+saatavilla.+Jos+haluaisitte+tehdä+oikeasti+Jeesuksen+käskyn+täyttävää+työtä,+teille+olisi+reilusti+"aluetta"+tarjolla+esim.+Kiinassa+ja+arabimaissa.+Mutta+onhan+tietysti+kivempaa+kerätä+tunteja+turvallisissa+länsimaissa+soitellen+ovikelloja+toivoen,+että+kukaan+ei+tule+avaamaan.><
Juu+ja+kun+Jeesus+edellytti+saarnaamisen+tapahtuvan+ennen+paluutaan+ja+sen+Paavali+ilmoitti+suoritetun+(Kol.+1:23).++Tästä+päästään+siihen+Raamatun+maakuvaan,+joka+Jeesuksellakin+oli,+eli+siinä+ei+ollut+esimerkiksi+kumpaakaan+Amerikkaa,+Australiaa,+eikä+monia+muitakaan+alueita.
Koko+kristillinen+roolileikki+on+on+tyhjän+päällä,+ei+ole+Jeesusta+palaamassa+missään+kehitysvaiheessa,+ei+ole+jumalaa++missään+versiossa.++Toisaalta+ei+koraanirintamallakaan+ole+sen+paremmin.++Uskontoala+on+alamäessä+näyttöjen+puutteessa.
19.12.2018 01:46
ennenn+18.12.2018+21:13
<>Nyt+herää+kysymys+siitä+että+onko+jääkausi+vedenpaisumuksen+jälkeen+tullut+ilmiö.><
Millähän+perusteella+tuollaista+kannattaa+edes+asiallisesti+kysellä,+jääkaudet+koskevat+mekanismina+navoiltaan+litistynyttä+maapalloa,+vedenpaisumus+toimii+ainoastaan+mielikuvitustasolla+ja+silloinkin+koskien+kiinteän+taivaanvahvuuden+alla+ollutta+kiekkomaista+maata,+jota+aurinko+kiersi.++Noilla+kahdella+asialla+ei+ole+asiallista+yhteistä+kosketuspintaa.
18.12.2018 23:26
<>–+Emme+suorita+asepalvelusta,+olemme+toimineet+valtakunnansaleilla+ja+saarnanneet+ovelta+ovelle.+Meistä+ei+ole+minkäänlaista+uhkaa+muille.+Emme+osallistu+poliittiseen+toimintaan+ja+emme+äänestä,+sanoi+Sivulski.><
Jätti+vaan+kertomatta,+että+Vt-seura+on+jo+useamman+kerran+ennustanut+kuolemaa+kaikille+eri+tavalla+ajatteleville+ja+opettaa+edelleen+jehovantodistajien+suulla,+että+pian+kaikki+muut+kuin+jehovantodistajat+kuolevat+maailmanlopussa.++Jos+tuo+ei+ole+uhkaus,+niin+mikä+sitten+on?
18.12.2018 23:16
26 / 170