Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.
Vanha, 83v, entinen sheriffi, joka vielä kirjoittaa aikansa pitimiksi. Uusi sheriffi tarvittaisiin, mutta nyky-ylläpito ei ilmeisesti suostu.

Heippa vaan Sinulle, joka kurkistit!

Aloituksia

456

Kommenttia

1655

  1. En+kuvittele+enkä+väitä+tietäväni.+Kirjoitan+vain+näkemykseni,+joita+usein+pilkkaatte.
  2. Oho!
  3. Jooseppi+oli+ollu+tyämatkoillas+knafti+yhreksän+kuukautta+ja+tuli+kotja.+Ku+Maria+rupes+siin+sit+keittämän+kaffet+Joosepil+ni+tää+huamas+et+Maria+oli+viimäsilläs+paksuna.+Jaaha,+sitä+on+käyty+viarais+vai?+Selvitä+ny+toi+rakkaus+tai+mikä+se+ny+oikke+ol?+Mää+ilmota+vaa+et+mittä+äpärälapsi+en+ruppe+puusepäntöillän+elättämä.+Tulik+selväks?+Tuli+juu+ja+vähä+meniki.+Kakista+ny+vaa+kurkustas+kummone+ilotalo+tää+mun+telttan+o+ollu.+Ei+ny+sentä+mikkä+ilotalo,+tää+sama+teltta+vaa.+Jottan+täytys+tehrä+et+sai+särvin+ittel+ja+tol+syntyvälki.++Kyl+syärät+täyty+sunki,+mut+onk+se+naiminenki+juur+välttämätön+henkis+pysymiseks.+Mun+kohral+kyl+vähä+o,+sanos+Maria+flaatina.+Juaran+kaffet+ny+välil+ja+sit+sää+kerrot+juur+kaik.+Tulik+selväks?+Tuli+juu!Se+oli+simmos+pimjä+yäaika+ku+mää+huamasi,+et+ikänku+täkki+heilatti+ja+koht+alkas+tuntuma+samalaist+ku+sunki+kans,+mut+viäl+parempa.+Nii+varmast+juu+!Ei+sul+sunka+mittä+nime+ol+tiarosas+tommosest+yä+henkes+ku+leijaili+sun+jalkovälisäs?+Ei,+mut+kirjotettuk+kyl+o,+et+simmonen+pyhä+henki+tule+munt+naima.+Siittämiseks+sitä+kyl+myähemä+sanota.+Tota+sanotan+kirjakiäliseks+ilmasuks,+ettei+raavas+ymmäräis.Eik+sää+Jooseppi+tiäräs+sitäkä+kui+meijä,+sun+ja+mun,+o+sanottu+ratsastava+aasin+tammal.+Kuullu+olen+kyl,+mut+siin+aasi+sukupuales+o++virhe.+Meijä+aasi,+se+lupää,+o+orhi.Nyt+ei+sit+laverrella+enemä.+Aamul+o+lährettävä+ratsastaman+Betlehemin+päi,+nii+on+kirjotettu.Hyvä+yätä+ny+vaa,+Jooseppi!+Nukus+sääki+ens+yä!
  4. 51 / 83