Vapaa kuvaus

☁☁☁☁🦅⛅🌧️🌧️🌧️🌧️
🌫️individualistinen dualisti💧
🌊🌊🐬🐋🌊🌊🏝️🏝️👨‍🌾🌱

- Olet siellä missä mielesi sijaitsee nyt -
- Fyysinen olemus on kuin pilvi, mutta mieli on kuin kallio -

Muoto
〰️〰️〰️〰️
Olemassaolo
〰️〰️〰️〰️
Aine

Aloituksia

154

Kommenttia

4127

1. "23:43+Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Totisesti+minä+sanon+sinulle:+tänä+päivänä+pitää+sinun+oleman+minun+kanssani+paratiisissa."".Jos+Jeesus+olisi+puhunut+vain+tavallisesta+puutarhasta,+hän+ei+olisi+sanonut:+"Totisesti+minä+sanon+sinulle:"Aikaisempaan+kirjoitukseeni+sopii+hyvin+tuon+tulkinta+siten,+että+Jeesus+kyllä+tarkoitti+heidän+kuolevan+samana+päivänä,+mutta+kuolema+tarkoittaa+siirtymistä+ajasta+ikuisuuteen.+Jotkut+ajattelevat+ikuisuuden+tarkoittavan+äärettömän+pitkää+ajanjaksoa,+eli+siirryttäisiin+ajasta+äärettömään+aikaan.+Toinen+vaihtoehto+on+ajatella+ikuisuuden+tarkoittavan+ajattomuutta+eli+siirrytään+ajasta+ajattomuuteen.+Arvelen+Jeesuksen+tarkoittaneen+tätä+jälkimmäistä+vaihtoehtoa.+Kun+siis+ryöväri+kuoli,+niin+hänen+kannaltaan+aika+ei+enää+kulunut+vaikka+maapallon+ajassa+olisi+mennyt+miljoona+vuotta.+Ryövärin+kannalta+hän+siirtyi+paratiisiin+jo+tänä+päivänä.+Kun+sielu+ei+voi+muuttua,+ei+sille+kuluu+aikaakaan.+Jeesus+toki+saattoi+herättää+sielun+kesken+unia.Luterilaisessa+kirkossa+on+esitetty+ajatusta+kaikkien+pelastumisesta.+Yritin+yllä+vihjata,+että+vaikka+kaikki+pelastuisivatkin,+niin+ihmiset+ovat+elämänsä+aika+luoneet+keskellensä+niin+syviä+kuiluja,+että+tuskin+taivaassakaan+haluavat+olla+samassa+huoneessa.+Ryöväri+ilmeisesti+pääsi+samaan+huoneeseen+Jeesuksen+kanssa.+En+tiedä+onko+teologiani+kovin+hyvää,+mutta+joskus+näitäkin+asioita+on+hyvä+pohtia.
  2. Kellossako+me+elämme?
  3. Oletetaan,+että+kärsit+ja+haluat+vapautua+kärsimyksestä.+Toivot+kuoleman+olevan+vapautus+kärsimyksestä.+Kuolet,+mutta+silti+kärsimys+jatkuu.+Kuolema+ei+vapauttanut+sinua+kärsimyksestä,+erona+on+vain+se,+että+nyt+olet+toinen+kärsivä+ihminen.