Vapaa kuvaus

YEA BOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Aloituksia

3

Kommenttia

4856

1. Varmaan+samat+ihmiset+jotka+eivät+osaa+kirjoittaa+valtion+nimeä+isolla+alkukirjaimella.
  2. 2.+Sam.+12:11+"Näin+sanoo+Herra:+Katso,+minä+nostatan+sinulle+onnettomuuden+sinun+omasta+perheestäsi,+ja+silmiesiedessä+minä+otan+sinun+vaimosi+ja+annan+heidät+toiselle,+ja+hän+on+makaava+sinun+vaimojesi+kanssa+tämän+auringonnähden."Jes.+45:7+"Minä,+joka+teen+valkeuden+ja+luon+pimeyden,+joka+tuotan+onnen+ja+luon+onnettomuuden;+minä,+Herra,+teenkaiken+tämän."Val.+3:38+"Eikö+lähde+Korkeimman+suusta+paha+ja+hyvä?"2.+Moos.+4:11+"Ja+Herra+sanoi+hänelle:+Kuka+on+antanut+ihmiselle+suun,+tahi+kuka+tekee+mykän+tai+kuuron,+näkevän+taisokean?+Enkö+minä,+Herra?"Jer.+18:11+"...+Näin+sanoo+Herra:+Katso,+minä+hankin+teille+onnettomuutta+ja+pidän+neuvoa+teitä+vastaan."Hes.+20:25-26+"Niinpä+minäkin+annoin+heille+käskyjä,+jotka+eivät+olleet+hyviä,+ja+oikeuksia,+joista+he+eivät+voineetelää,+ja+annoin+heidän+saastua+lahjoistansa+...+jotta+saattaisin+heidät+kauhun+valtaan+ja+he+tulisivat+tietämään,+ettäminä+olen+Herra."Aam.+3:6+"Puhalletaanko+pasunaan+kaupungissa,+niin+ettei+kansa+peljästy?+Tahi+tapahtuuko+kaupungissaonnettomuutta,+jota+ei+Herra+ole+tuottanut?"5.+Moos.+32:23-24+"Minä+(Herra)+kasaan+onnettomuuksia+heidän+päällensä,+kaikki+nuoleni+minä+heihin+ammun.+Henääntyvät+nälkään+ja+menehtyvät+ruttoon,+kulkutautien+poltteeseen;+minä+lähetän+heidän+kimppuunsa+petojenhampaat+ja+tomussa+matelevaisten+myrkyn."Joos.+11:20+"Sillä+Herralta+tämä+tuli;+hän+paadutti+heidän+sydämensä,+niin+että+he+kävivät+taisteluun+Israelia+vastaan,jotta+heidät+armotta+vihittäisiin+tuhon+omiksi+ja+hävitettäisiin."1.+Sam.+16:14+"Mutta+Herran+henki+poistui+Saulista,+ja+Herran+lähettämä+paha+henki+vaivasi+häntä."Hebr.+12:6+"Sillä+jota+Herra+rakastaa,+sitä+hän+kurittaa;+ja+hän+ruoskii+jokaista+lasta,+jonka+hän+ottaa+huomaansa."5.+Moos.+28:63+"...+niin+Herra+silloin+iloitsee+teistä,+siitä,+että+hävittää+ja+tuhoaa+teidät."Joos.+10:11+"Ja+kun+he+paetessaan+Israelia+olivat+Beet-Hooronin+rinteessä,+heitti+Herra+taivaasta+heidän+päällensä+isojakiviä,+koko+matkan+Asekaan+asti,+niin+että+he+kuolivat;"Ja+miksi+kukaan+haluaisi+uskoa+väkivaltaiseen+ja+julmaan+luojaan+joka+omaksi+huvikseen+tappaa+ihmisiä?
  3. Ja+tappaminenkin+on+ihan+ok.++++2.+Moos.+32:27+"Näin+sanoo+Herra,+Israelin+Jumala:+Jokainen+sitokoon+miekkansa+vyölleen.+Käykää+sitten+edestakaisinleirin+halki+portista+porttiin+ja+tappakaa+jokainen,+olkoon+vaikka+oma+veli,+ystävä+tai+sukulainen."++++Hes.+9:5-7+"Ja+niille+toisille+hän+(Jumala)+sanoi+minun+kuulteni:+Kiertäkää+kaupungin+läpi+hänen+jäljessään+jasurmatkaa.+Älkää+säälikö,+älkää+armahtako,+tappakaa+tyyten+vanhukset,+nuorukaiset,+neitsyet,+lapset+ja+vaimot."++++4.+Moos.+25:4+"Ja+Herra+sanoi+Moosekselle:+Ota+kansan+kaikki+päämiehet+ja+lävistä+heidät+paaluihin+Herralle,+vastenaurinkoa,+että+Herran+vihan+hehku+kääntyisi+pois+Israelista."++++1.+Sam.+6:19+"...+ja+kansa+suri+sitä,+että+Herra+oli+surmannut+niin+paljon+kansaa."++++Psa.+7:12-14+"Jumala+on+vanhurskas+tuomari+ja+Jumala,+joka+vihastuu+joka+päivä.+Jos+kääntymystä+ei+tule,+niin+hänteroittaa+miekkansa,+jännittää+jousensa+ja+tähtää+sillä;+hän+valmistaa+surma-aseet+ja+tekee+nuolensa+palaviksi."++++5.+Moos.+20:16-17+"Mutta+näiden+kansojen+kaupungeissa,+jotka+Herra,+sinun+Jumalasi,+antaa+sinulle+perintöosaksi,+äläjätä+ainoatakaan+henkeä+eloon,+vaan+vihi+ne+tuhon+omiksi:+heettiläiset+ja+amorilaiset,+kanaanilaiset+ja+perissiläiset,hivviläiset+ja+jebusilaiset,+niinkuin+Herra,+sinun+Jumalasi,+on+sinua+käskenyt."++++Tuom.+14:19+"Silloin+Herran+Henki+tuli+häneen,+ja+hän+meni+Askeloniin,+löi+siellä+kuoliaaksi+kolmekymmentä+miestä."++++4.+Moos.+15:36+"Silloin+koko+seurakunta+vei+hänet+leirin+ulkopuolelle,+ja+he+kivittivät+hänet+kuoliaaksi,+niinkuin+Herra+oliMoosekselle+käskyn+antanut."++++Hoos.+14:1+"...+he+kaatuvat+miekkaan,+heidän+pienet+lapsensa+ruhjotaan,+ja+heidän+raskaat+vaimonsa+halkaistaan."
  4. Ja+tappaminenkin+on+ihan+ok.++++2.+Moos.+32:27+"Näin+sanoo+Herra,+Israelin+Jumala:+Jokainen+sitokoon+miekkansa+vyölleen.+Käykää+sitten+edestakaisinleirin+halki+portista+porttiin+ja+tappakaa+jokainen,+olkoon+vaikka+oma+veli,+ystävä+tai+sukulainen."++++Hes.+9:5-7+"Ja+niille+toisille+hän+(Jumala)+sanoi+minun+kuulteni:+Kiertäkää+kaupungin+läpi+hänen+jäljessään+jasurmatkaa.+Älkää+säälikö,+älkää+armahtako,+tappakaa+tyyten+vanhukset,+nuorukaiset,+neitsyet,+lapset+ja+vaimot."++++4.+Moos.+25:4+"Ja+Herra+sanoi+Moosekselle:+Ota+kansan+kaikki+päämiehet+ja+lävistä+heidät+paaluihin+Herralle,+vastenaurinkoa,+että+Herran+vihan+hehku+kääntyisi+pois+Israelista."++++1.+Sam.+6:19+"...+ja+kansa+suri+sitä,+että+Herra+oli+surmannut+niin+paljon+kansaa."++++Psa.+7:12-14+"Jumala+on+vanhurskas+tuomari+ja+Jumala,+joka+vihastuu+joka+päivä.+Jos+kääntymystä+ei+tule,+niin+hänteroittaa+miekkansa,+jännittää+jousensa+ja+tähtää+sillä;+hän+valmistaa+surma-aseet+ja+tekee+nuolensa+palaviksi."++++5.+Moos.+20:16-17+"Mutta+näiden+kansojen+kaupungeissa,+jotka+Herra,+sinun+Jumalasi,+antaa+sinulle+perintöosaksi,+äläjätä+ainoatakaan+henkeä+eloon,+vaan+vihi+ne+tuhon+omiksi:+heettiläiset+ja+amorilaiset,+kanaanilaiset+ja+perissiläiset,hivviläiset+ja+jebusilaiset,+niinkuin+Herra,+sinun+Jumalasi,+on+sinua+käskenyt."++++Tuom.+14:19+"Silloin+Herran+Henki+tuli+häneen,+ja+hän+meni+Askeloniin,+löi+siellä+kuoliaaksi+kolmekymmentä+miestä."++++4.+Moos.+15:36+"Silloin+koko+seurakunta+vei+hänet+leirin+ulkopuolelle,+ja+he+kivittivät+hänet+kuoliaaksi,+niinkuin+Herra+oliMoosekselle+käskyn+antanut."++++Hoos.+14:1+"...+he+kaatuvat+miekkaan,+heidän+pienet+lapsensa+ruhjotaan,+ja+heidän+raskaat+vaimonsa+halkaistaan."