Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Trexnonar
profiilit
Trexnonar
Trexnonar
Vapaa kuvaus
Aloituksia
102
Kommenttia
2601
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<monet+länsimaiset+astrologit+ja+konsultit+ovat+täysin+avuttomia+yrittäessään+ennustaa+tarkasti+ja+täsmällisesti+mitä+tahansa+tapahtumaa.>>
Itämaiset+astrologit+ovat+myös+täysin+avuttomia+tuossa,+koska+astrologia+ei+toimi.+Jos+se+toimisi,+siitä+olisi+todisteita/ennustuksia.
18.07.2022 19:53
<<Ei+maapallo+ihmistä+tarvitse.>>
Kuten+sanoi,+maapallo+tarvitsi+ihmisiä+esimerkiksi+luodakseen+tietokoneita.+Tietokoneita+ei+kasva+puissa.+
<<Nämä+ovat+kuitenkin+täysin+keinotekoisia+ja+irti+luonnosta.>>
Väärin,+kaikki+on+osa+luontoa.+Ei+mikään+ole+irti+luonnosta.
17.07.2022 08:37
Kaikkien+galaksien+keskusta+on+loistava.
16.07.2022 17:51
Maapallo+tarvitsee+ihmisiä+esimerkiksi+luomaan+jotain+tarkoitusta+elämään.+Ihmiset+on+ainoat+jotka+voi+keksiä+tarkoituksia+elämään.+Ilman+meitä,+eläimet+vaan+eläisi+ja+lisääntyisi+täällä+ilman+mitään+syytä,+koska+ne+ei+ymmärrä+mitä+syy+tarkoittaa.+Ilman+ihmisiä,+maapallo+ei+myöskään+olisi+voinut+luoda+tietokoneita+joilla+me+kirjoitamme+tänne+suomi24:ään.+
Toki+maapallo+voi+olla+olemassa+ilman+ihmisiä,+ilman+tarkoitusta+ja+ilman+tietokoneita,+mutta+se+olisi+tylsempi+pallo.
16.07.2022 16:19
Ne+kuvat+on+kivoja+mun+mielestä,+mutta+olisin+enemmän+kiinnostunut+näkemään+jos+ne+voi+löytää+harmaita+alieneita+joilla+on+suuri+pää.+Olen+kuullut,+että+se+teleskooppi+voi+ehkä+nähdä+ilmasaasteita,+ja+sillä+tavalla+voisi+ehkä+löytää+niitä+alieneita.
16.07.2022 16:12
<<tähdet+kiertävät+kunkin+galaksin+keskustassa+olevaa+suurinta+massakeskittymää,+jonka+arvellaan+lähes+kaikissa+galaksityypeissä+olevan+supermassiivisen+mustan+aukon.>>
Salli+mun+nauraa.+Näyttääkö+tämän+rengasgalaksin+keskiosa+sinun+mielestä+mustalta+aukolta?:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ring_galaxy#/media/File:Hoag's_object.jpg
Se+on+selvästi+ihan+massiivinen+tähti+siinä+keskellä,+eikä+mikään+musta+aukko.
16.07.2022 16:04
Itse+olin+ainakin+aina+ajatellut+niin,+että+Zenon+oli+tarpeeksi+älykäs,+että+hän+oli+tajunnut,+että+mikään+ei+voi+liikkua+todellisuudessa,+aivan+kuten+mikään+ei+liiku+elokuvassa,+vaan+liike+on+illuusiota.+Hän+ei+toki+varmaan+koskaan+maininnut+hänen+nuoliparadoksissa,+että+mikään+ei+voi+liikkua,+joten+voi+olla,+että+olin+yliarvioinut+Zenonin+ja+lukenut+liikaa+rivien+välistä.+
Nykyisyydessähän+mikään+ei+voi+liikkua,+koska+millään+ei+ole+aikaa+liikkua+todellisuudessa+(mutta+ne+voi+liikkua+illuusiossa),+koska+nykyisyys+ei+kestä+sekuntiakaan.+Kuitenkin+nykyisyys+on+ainoa+mikä+on+olemassa+koko+ajan.
16.07.2022 15:56
Kuunpalvonta+ei+ole+panteismia.
13.07.2022 07:54
<<Miksi+Jumalasta+tai+Jumalan+vaikutuksesta+ei+ole+kiistattomia+havaintoja>>
Kyllä+panteistisesta+Jumalasta+ainakin+näkyy+todisteet+kirjaimellisesti+joka+paikassa.+Se+riippuu+ihan+mistä+Jumalasta+puhut,+että+onko+siitä+todisteita+vai+ei.
12.07.2022 08:46
<<Jotta+vanhanaikainen+eetteri+pystyi+olemaan+valon+takana,+sen+tiheys+ei+voinut+olla+mitä+tahansa.>>
Eetteri+on+870000+kertaa+tiheämpää+kuin+teräs.+Siksi+kaikki+menee+niin+helposti+avaruuden+läpi,+koska+normaali+aine+on+niin+epätiheää.+Aine+on+kuin+kuplia+jotka+liikkuu+vedessä.
<<Pitäisikö+etäisyyden+ja+avaruuden+väliaineen+poiketa+muista+väliaineista+ja+aineista+vielä+enemmän?>>
Vakuumin+väliaine+poikkeaa+sillä+tavalla+muista+väliaineista,+että+se+ei+ole+tavallista+ainetta+ja+se+on+muiden+väliaineiden+takana+(koska+kaikki+aine+on+yli+99,99%+vakuumia).+Ilma+esimerkiksi+on+vaan+atomeja,+kun+taas+avaruus/vakuumi+on+enimmäkseen+jotain+muuta,+koska+vakuumissa+on+hyvin+vähän+atomeja.+Ne+ei+voi+muodostaa+hyviä+aaltoja,+joten+aallot+koostuu+jostain+muusta+substanssista,+ehkä+siitä+mitä+kutsutaan+pimeäksi+aineeksi.
10.07.2022 18:32
Ateistithan+ei+voi+edes+pelata+pesäpalloa,+koska+luonnonlait+ohjaavat+kaikkea+ateistien+mukaan,+joten+pesäpallo+vaan+tapahtuu+itsestään+automaattisesti+eikä+kukaan+tee+mitään.
10.07.2022 15:09
<<Mitä+"aine"+esim.+tarkoittaa+väliaineessa?>>
Aine+on+samaa+kuin+väliaine,+sillä+on+vain+eri+tiheys.
<<Mitä+kaikkea+tyhjiö+tässä+saa+olla?+Voiko+tyhjiössä+sanoa+olevan+etäisyyksiä,+paikkoja+ja+tulevaisuuksia?>>
Jos+puhutaan+täysin+tyhjästä,+siinä+ei+voi+olla+mitään,+ei+edes+noita+mainitsemiasi+ominaisuuksia,+koska+täysin+tyhjä+olisi+olemattomuutta.+Avaruuden+niin+sanottu+tyhjiö+ei+ole+olemattomuutta,+siksi+valo+voi+kulkea+sen+läpi.
<<Mikseivät+nämä+vaadi+samaa+väliainetta?>>
Ne+vaatii+myös+väliaineen,+koska+olemattomuutta+ei+ole+olemassa,+joten+täysin+tyhjässä+olemattomuudessa+ei+olisi+etäisyyksiä+tai+mitään+muutakaan.
09.07.2022 17:52
<<Ei+tarvita+mitään+eetteriä.>>
Einsteinin+mukaan+avaruus+ilman+eetteriä+on+mahdoton+ajatus,+koska+muuten+valo+ei+voi+lisääntyä/kulkea.
Jonkinlainen+väliaine+pitää+olla+ainakin,+kutsumme+sitä+miksi+tahansa,+koska+olemattomuuteen++ei+voi+muodostua+aaltoja.+Aika-avaruus+myös+aaltoilee,+mikä+olisi+mahdotonta+jos+tyhjiö+olisi+tyhjyyttä.
08.07.2022 18:16
Sielua+ei+ole+olemassa,+todistin+sen+muutama+vuosi+sitten+kun+minulla+oli+tapana+"lentää+ulos+mun+kehosta"+(kehostapoistumiskokemus+).+On+vain+universumin+tietoisuutta,+joka+sijaitsee+esim.+ihmisten+aivoissa.+
Meidän+elämän+jatkuminen+kuoleman+jälkeen+sen+sijaan+on+totta,+sen+todistin+yhdessä+ketjussa+suomi24:ssä+muutama+viikko+sitten.+Jälleensyntymiseen+ei+tarvitse+sielua,+koska+kaikki+syntyy+pää+tyhjänä,+joten+kun+synnyt+vauvaksi,+sinuun+ei+tarvitse+siirtää+mitään+tietoa+edellisistä+elämistä,+jotta+voit+kokea+olevasi+sinä+(minuus).
08.07.2022 16:13
Jeesus+tuli+jo+takaisin,+mutta+hänet+laitettiin+mielisairaalaan,+koska+jos+joku+luulee,+että+hän+on+Jeesus+tai+Jumala,+hän+voi+joutua+mielisairaalaan.+Tätä+ongelmaa+ei+ollut+2000+vuuotta+sitten,+mutta+silloin+oli+muita+ongelmia,+kuten+ristiinnauliminen.
24.06.2022 13:01
Minuudella+tarkoitan+sitä+tunnelma,+että+me+olemme+olemassa.+
Se+säilyy+ihmisten+aivoissa+koska+me+duplikoimme/lisäännymme.+Minuus+ei+siis+tarvitse+jotain+tiettyä+Matti+Meikäläisen+aivoa+ollakseen+olemassa+ja+jatkaakseen+olemassaoloaan,+koska+se+syntyy+normaalisti+kaikkien+ihmisten+aivoissa.
12.06.2022 13:44
Kutsu+sitä+miksi+haluat,+mutta+kukaan+tässä+koko+ketjussa+ei+ole+onnistunut+debunkkaamaan+sitä.+Ja+debunkkauksilla+en+tarkoita+one-linereita+joiden+perässä+on+smiley,+vaan+pitäisi+olla+jotain+perusteluja+tai+argumenttejakin.+
Itämaiset+uskonnot+ei+koskaan+ole+onnistunut+selittämään+miksi+se+minuus+syntyy+koko+ajan+uudelleen,+ja+miten+se+voi+olla+sama+minuus.+Minä+olen+ainoa+joka+olen+onnistunut+lyömään+faktat+pöytään+tästä+asiasta+ja+täysin+fysikalistisesta+näkökulmasta+ilman,+että+siihen+tarvitsee+uskomista+tai+hokus+pokus+juttuja+kuten+sieluja.
10.06.2022 21:16
<<Siis+MIKÄ+muka+jatkuu+kuoleman+jälkeen?>>
Meidän+elämä,+tietoisuus+ja+minuus.+
<<Jos+minusta+otetaan+pois+muistot,+ajattelu,+tunteet+ja+luonteenpiirteet,+niin+mikä+on+se+"MINÄ"+joka+jää+jäljelle?>>
Minuudella+tai+tietoisuudella+usein+tarkoitetaan+sitä+tunnelmaa,+että+me+olemme+olemassa,+joten+jos+poistat+aivan+kaikki+tunteet,+silloin+poistaisit+myös+minuuden,+mutta+vain+siitä+kyseisestä+kehosta.
Koska+minuus+on+miljardeissa+kehoissa+samaan+aikaan+ja+se+syntyy+koko+ajan+uusiin+kehoihin,+se+jatkaa+olemassaoloaan.
Pitää+myös+muistaa,+että+me+ihmiset+olemme+universumia.+Universumi+ei+tarvitse+mitään+täysin+uniikkia+kehoa+tunteakseen+olevansa+"minä",+vaan+se+riittää,+että+se+synnyttää+uuden+ihmiskehon+josta+syntyy+uusi+minä.
09.06.2022 18:54
Se+oli+toisissa+kehoissa,+kuten+tietoisuus/minuus+on+nytkin+miljardeissa+eri+kehoissa.+Koska+meidän+kehot+on+osa+universumia,+universumilla+on+myös+tietoisuus,+ja+universumin+tietoisuus+on+koko+ajan+kaikissa+kehoissa+ja+uusissa+kehoissa+jotka+syntyy.+Se+mitä+me+kutsutaan+meidän+minuuksiksi+ei+oikeastaan+ole+pelkästään+meidän+omia+vaan+myös+universumin+minuuksia,+siksi+minuus+jatkaa+olemassaoloaan+kuoleman+jälkeen.
Me+kaikki+kutsumme+itseämme+sanalla+"minä",+koska+me+olemme+tavallaan+sama+asia,+koska+me+olemme+kaikki+universumia/ainetta.+Se+on+universumi+joka+kutsuu+itseään+sanalla+"minä"+joka+paikassa+jossa+se+tuntee+olevansa+keksipiste.
08.06.2022 17:31
Onko+älypuhelin+siis+mielestäsi+tietoinen,+koska+se+reagoi+sun+sormeen+kun+kosketat+sitä?+Atomit+myös+reagoi+kun+kosketat+niitä,+onko+ne+tietoisia?
05.06.2022 19:20
20 / 131