Vapaa kuvaus

Aloituksia

102

Kommenttia

2589

  1. <<Kyllä+me+ihmiset+ollaan+"henkiä+materiassa",+vaikka+materialistit+sen+haluavat+niin+innokkaasti+kieltää.+Mikä+siinä+ajatuksessa+on+niin+epämiellyttävää,+että+siihen+ei+millään+haluta+uskoa?>>Sitä+ei+haluta+uskoa,+koska+sille+ei+ole+todisteita,+ja+missään+ei+myöskään+selitetä+että+mikä+henki+on,+mistä+se+koostuu+ja+millä+mekanismeilla+se+ohjaa+kehoa,+jos+se+on+jotain+muuta+kuin+ainetta.Ja+aivan+samalla+tavalla+on+paljon+myös+niitä+joiden+mielestä+se+on+epämiellyttävää+jos+me+ollaan+vain+meidän+keho+ja+ei+ole+mitään+sielua.+Itse+en+välitä+siitä+mikä+on+epämiellyttävää,+välitän+vain+siitä+joka+on+todellista.<<Pelottaako+se+oman+nykyisen+persoonan+katoaminen,+muuttuminen,+kun+siihen+on+niin+täällä+kiintynyt?>>Ei,+mutta+aivan+samalla+tavalla+joitakin+ihmisiä+kans+pelottaa+se+että+ne+katoaa+ikuisesti,+joten+ehkä+ne+ei+siksi+halua+uskoa+siihen?+Minua+se+ei+pelota,+koska+olen+looginen.+Mutta+en+myöskään+usko+siihen,+koska+en+ole+nähnyt+todisteita.Sitä+paitsi+jälleensyntyminen+ei+välttämättä+vaadi+mitään+henkeä+tai+sielua,+se+voisi+toimia+ilmankin.+Buddhalaisuudessa+uskotaan+jälleensyntymiseen,+vaikka+ne+ei+usko+sieluun,+ja+ne+ei+oikeastaan+edes+usko+itsensä+olemassaoloon+(anatta).+Tiede+vähä+viittaa+tähän+suuntaan,+että+universumi+ohjaa+kaikkea,+ja+meitä+ei+ole+olemassa,+sillä+tavalla+että+me+ohjaisimme+mitään.
  2. Tuskin+se+litteä+maa+mitenkään+ärsyttää+littupäitä,+koska+monet+litteän+maan+kannattajat+uskoo+myös+onttoon+maahan.+Esimerkiksi+muinaiset+Israelilaiset+jotka+kirjoitti+Raamatun+uskoi+että+maa+oli+litteä+ja+ontto,+ja+onton+paikan+nimi+oli+Sheol,+joka+on+paikka+jonne+ihmiset+heidän+mukaan+menee+kuoleman+jälkeen.Kirjoita+biblical+cosmology+googlen+kuvahakuun+jos+haluat+nähdä+faktoja+litteästä+ja+ontosta+maasta.+Samat+faktat+ontosta+ja+litteästä+maasta+löytyy+monista+muista+mytologioista,+kuten+kreikkalaisten.