Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yhden+ihmisen+seurakunta?+Hämeen+Messiaanisissa+on+monta+jäsentä.+Meillä+on+ihan+oikea+seurakunta+ja+sapattia+pyhittäviä+"kristittyjä"+on+Suomessa+tuhansia.
02.06.2021 15:40
Mistä+tää+tulee,+että+mulla+ei+ole+seurakuntaa?+Käyn+kahdessa+ei+porukassa,+Antti+Wuolteen+Hämeen+Messiaanisten+sapattikokouksissa+sekä+erään+karaiittijuutalaisen+Jeshivassa,+joka+ei+halua+liikaa+mainetta,+joten+en+hänen+kokouksistaan+puhu+tässä+sen+enempää.
Mulla+on+seurakunta,+käyn+seurakunnassa,+eikä+mun+tiedossa+ole,+että+mulla+olisi+mihinkään+seurakuntaa+porttikieltoa,+toisin+kuin+täällä+väitetään.+
Mun+perustama+Seitsemännen+päivän+todistajat+kasvaa+jatkuvasti.
Meillä+ns.+messiaanisilla+on+kokouksia+ympäri+Suomen,+jotka+löytyvät+kätevästi+sivustolta+http://sapatti.fi+Toisin+kuin+helluntailaiset,+me+emme+ole+hajaantumassa+eri+lahkoihin+heti+kun+joku+on+vähän+eri+mieltä+jostakin+asiasta.
Montako+lahkoa+on+Suomessa+irtaantunut+helluntailaisista+viimeisen+sadan+vuoden+ajalta?+Kuka+pysyy+laskuissa+perässä?
02.06.2021 15:38
Täytyy+myöntää,+että+en+ole+perehtynyt+Islamiin.+Olen+lukenut+Nabeel+Qureshin+kirjat+Etsin+Allahia,+löysin+Jeesuksen+ja+Vain+yksi+Jumala+-+Jeesus+vai+Allah.+Ne+tarjoilevat+oikein+mielenkiintoista+tietoa+Islamista+ja+valoittavat+miten+yksi+muslimi+kääntyi+kolminaisuuteen+uskovaksi+kristityksi.
Mutta+Koraani+löytyy+kirjahyllystä,+mutta+en+ole+sitä+vielä+lukenut.+Täytyisi+sivistää+itseään+,+on+jo+korkea+aika.+Toistaiseksi+mua+häiritsee+se,+että+Toora+ja+Uusi+testamentti+on+muutaman+sataa+vuotta+Koraania+vanhempia,+kumpi+annettiin+ensin,+väärä+raha+vai+aito?+Joten+jo+lähtökohtaisesti+pidän+Koraania+suspektina.+Perustelen+tätä+sillä,+että+kuten+aloituksessani+sanon,+Jumala+ei+muuta+mieltään.+Jumalako+olisi+antanut+ensin+Tooran,+sitten+kumonnut+sen+käskyt+ja+antanut+Uuden+testamentin+ja+Kristuksen+lain,+sitten+kumonnut+sen+ja+antanut+Koraanin?+Mun+mielestä+on+täysin+selvää+Raamatusta,+että+Jumala+ei+muuta+mieltään.+Täten+pidän+Koraanin+ajatusta+abrogaatiosta+(että+Jumala+voi+muuttaa+aiempaa+ilmoitustaan)+täysin+mahdottomana.
Joten+älkää+olko+musta+huolissanne,+en+ole+kääntymässä+muslimiksi.
02.06.2021 15:34
Tässä+Heprealaiskirjeen+anonyymi+kirjoittaja+siteeraa+suoraan+Jeremiaa,+Jer.+31:31-34.
Jossa+sanotaan,+että+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa,+joten+miten+te+pakanat+kuvittelette+olevanne+uudessa+liitossa?
Tässä+sanotaan,+että+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+joten+miten+te+pakanat,+jotka+seuraatte+Kristuksen+lakia,+kuvittelette+olevanne+uudessa+liitossa?
Tässä+sanotaan,+että+uudessa+liitossa+kukaan+ei+enää+opeta+toinen+toistaan+-+miten+te+kuvittelette+olevanne+uudessa+liitossa,+kun+kristityt+eivät+muuta+teekään+kuin+opeta+toinen+toisiaan?
02.06.2021 15:30
Eli+siis+mua+vastaan+pidetään+sitä,+että+olen+entinen+luterilainen,+kääntynyt+juutalaiseksi?+Eli+siis+ilmeisesti+autuaampa+olisi,+että+jokainen+pysyy+siinä+uskossa,+johon+on+syntynyt?
Mä+olen+tutkimusmatkailija.+Seuraan+todisteita.+Heti+kun+löytyy+uutta+tietoa,+jos+se+pitää+paikkansa,+niin+minä+muutan+mieleni.
Olin+30+vuotta+elämästäni+harras+luterilainen.+Sitten+2015+löysin+Raamatustani+sen+faktan,+että+meidän+pitää+pyhittää+sapatinpäivä+ja+noudattaa+Mooseksen+lakia.+Täten+käännyin+juutalaiseksi.+Viime+keväänä,+eli+2020+löysin+Raamatustani,+että+Jumala+on+yksi,+eikä+koskaan+kaksi+tai+kolme.+Täten+hylkäsin+kolminaisuusopin.
Miksi+ihminen+ei+saisi+muuttaa+mieltään+ja+mitä+pahaa+on+siinä,+että+vaihtaa+uskontoa?
02.06.2021 15:27
Raamattu+sanoo+kerta+toisensa+jälkeen,+että+Jumala+on+armollinen+ja+pitkämielinen.
"Ja+minä+olen+armollinen,+kenelle+olen+armollinen,+armahdan,+ketä+armahdan"+(2.+Moos.+33:19)
Jumala+saa+armahtaa+syntisiä,+se+on+selvästi+sanottu+Toorassa.+Mutta+missä+kohtaa+Jumala+sanoo,+että+hän+katuu+antamaansa+Mooseksen+lakia?+Missä+kohtaa+Raamattua+annetaan+ymmärtää,+että+tämä+täydellinen+laki+(Ps.+19)+on+nyt+korvattu+jollakin+uudella+lailla,+Kristuksen+lailla?+Missä+kohtaa+profeetat+kertovat+lopun+ajoista,+jolloin+on+voimassa+jokin+toinen+laki?
02.06.2021 15:24
Ensinnäkin+huomaa,+että+tässä+tärkeässä+Jeremian+profetiassa+sanotaan,+että+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa,+joten+miten+te+pakanat+täällä+Pohjolassa+kuvittelette+olevanne+uudessa+liitossa?+Sitten+tässä+sanotaan+alkukielen+mukaan,+että+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+Jeremian+mukaan+täten+uudessa+liitossa+Toora+on+edelleen+voimassa.
02.06.2021 15:20
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+minun+tulee+uskoa,+että+Jeesus+sovitti+syntini+Golgatalla,+niin+minä+pelastun?
02.06.2021 15:19
Kerrotko+missä+kohtaa+Jumala+sanoo+katuneensa+antamaansa+Mooseksen+lakia?+Missä+kohtaa+profeetat+kertovat+lopun+ajoista,+jossa+on+voimassa+jokin+toinen+laki?
02.06.2021 10:27
En+luvannut+poistua+ikuisiksi+ajoiksi,+vaan+määräajaksi.+Tämä+foorumi+on+yksi+törkylaari.+Eniten+ihmettelen+sitä,+miten+helluntailaisiksi+itseään+väittävät+ihmiset+voivat+olla+niin+täynnä+vihaa?+Missä+on+Kristuksen+rakkaus+ja+miksi+se+ei+tällä+palstalla+säteile+helluntailaisista?
02.06.2021 10:25
Ja+sun+mielestä+on+jotenkin+autuaampaa,+että+on+syntynyt+helluntailaiseksi,+pysynyt+koko+elämänsä+helluntailaisena,+eikä+koskaan+ole+kyseenalaistanut+omaa+uskoaan?
02.06.2021 10:10
Sanot,+että+Jumala+ei+ole+armollinen,+sitten+kun+hän+on+armollinen+ja+armahtaa+Daavidin,+joka+syyllistyi+murhaan+ja+aviorikokseen,+niin+sitten+syytät+häntä+puolueelliseksi.
Joten+koita+päättää,+saako+Jumala+armahtaa+vai+ei?
02.06.2021 10:09
"Jehovan+Toora+on+täydellinen;+se+virvoittaa+sielun.+Jehovan+todistus+on+vahva,+se+tekee+tyhmästä+viisaan."+(Ps.+19:8)
Valehteleeko+Raamattu?
02.06.2021 10:07
Mä+muutan+mieltäni+aina+kun+siihen+on+tarvetta.+Mitä+enemmän+tulee+todisteita,+sitä+varmemmin+muutan+mieleni+jos+on+tarpeen.+Sellaisia+me+ihmiset+olemme.+Mutta+miksi+kaikkivaltias+Jumala+antaisi+kansalleen+lain,+josta+sanoo+sanassaan,+että+se+on+täydellinen+(Ps.+19:8)+-+ja+sitten+muuttaisi+tuota+antamaansa+täydellistä+lakia+ihan+vaan+huvin+vuoksi?
02.06.2021 09:47
Ensinnäkin,+koko+Toora+annettiin+vain+Israelille,+Jumalan+omaisuuskansalle.+Koko+Raamattu+on+kannesta+kanteen+juutalaisten+kirjoittama+kirja.+Joten+jos+sinä+haluat+olla+pakana,+et+kuulu+Jumalan+kansaan,+miksi+alkuunkaan+luet+Raamattua,+juutalaisten+pyhää+kirjaa?+Mutta+jos+haluat+palvella+Aabrahamin,+Iisakin+ja+Jaakobin+Jumalaa,+silloin+tietenkin+noudatat+Jumalan+kansalleen+antamaa+lakia,+Tooraa,+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta,+hyvää+(Room.+7:12),+täydellistä+(Ps.+19:8)+ja+ikuista+(Ps.+119)+lakia.
Jeesus+itse+sanoo:
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Eikö+tässä+olisi+ollut+hyvä+tilaisuus+Jeesuksen+mainita,+että+kaikki+ruoka+on+nyt+puhdasta+ja+Mooseksen+laki+on+kumottu?
Jesaja+kirjoittaa:
"jotka+syövät+sianlihaa+ja+muuta+inhottavaa+sekä+hiiriä,+niistä+kaikista+tulee+loppu,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:17)
Haluatko+todella+kuulua+siihen+joukkoon,+josta+Jumala+tekee+lopun?
Kaikkiin+kristittyjen+esittämiin+argumentteihin+sen+puolesta,+että+nyt+saisi+syödä+sianlihaa+ja+muuta+kauhistuttavaa,+olen+vastannut+tässä:
http://kristitty.net/blog/nain-han-sanoi-kaikki-ruuat-puhtaiksi/
Lue,+jos+totuus+kiinnostaa.
02.06.2021 09:40
Jumala+katui+Niinivelle+suunnittelemaansa+tuhoa,+eikä+toteuttanut+sitä,+koska+niiniveläiset+katuivat+tomussa+ja+tuhkassa.+Se+kertoo+siitä,+että+Jumala+on+armollinen+ja+pitkämielinen.
Mutta+että+Jumala+itse+voisi+toimia+vastoin+sanaansa,+on+täysin+mahdotonta.+Ei+ole+mahdollista,+että+Jumala+julistaa+Mooseksen+lain+olevan+ikuinen,+mutta+sitten+kumoaa+sen.
02.06.2021 09:20
Ja+selitä+miten+luterilainen+kirkko+tai+helluntaikirkko+ei+ole+lahko?
02.06.2021 09:17
Raamatun+mukaan+jokainen+meistä+tuomitaan+Mooseksen+lain+perusteella.
Miten+se,+että+minä+noudatan+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta,+hyvää,+täydellistä+ja+ikuista+lakia+tarkoittaa,+että+olen+pitänyt+halpana+Herran+Jeesuksen+Kristuksen?+Onko+minun+tahallaan+tehtävä+syntiä,+pyhitettävä+sunnuntai+ja+syötävä+äyriäisiä,+jotta+varmasti+olisin+armon+alla?
Jos+sua+kiinnostaa+mitä+ajattelen+Jeesuksesta,+lue+nämä:
http://kristitty.net/blog/mita-jeesus-merkitsee-minulle/
http://kristitty.net/blog/jeesus-israelin-messias/
02.06.2021 09:16
Hyvä+että+myönnät,+että+et+tiedä+kaikkea.+Raamatun+Jumala+on+ainoa+järkevä+selitys+sille,+miksi+me+olemme+täällä+ja+miten+elämä+on+syntynyt+maapallolle.
Miksi+olet+niin+täysin+varma,+että+Raamatun+Jumala+on+fiktiota?
02.06.2021 09:14
Jumala+sanoo+sanassaan,+että+Mooseksen+laki+on+ikuinen.
"Ja+Herra+käski+meidän+pitää+kaikki+nämä+säädökset+ja+peljätä+Herraa,+meidän+Jumalaamme,+että+me+aina+menestyisimme+ja+hän+pitäisi+meitä+elossa,+niinkuin+tähän+päivään+saakka+on+tapahtunut."+(5.+Moos.+6:24)
“Rakasta+siis+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+ja+noudata+alati+hänen+määräyksiänsä,+säädöksiänsä,+oikeuksiansa+ja+käskyjänsä.”+(5.+Moos.+11:1)
“Nämä+ovat+ne+käskyt+ja+oikeudet,+joita+teidän+on+tarkoin+noudatettava+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+isiesi+Jumala,+sinulle+antaa,+että+ottaisit+sen+omaksesi-noudatettava+niin+kauan+kuin+elätte+maan+päällä.”+(5.+Moos.+12:1)
“Noudata+ja+tottele+kaikkia+näitä+sanoja,+jotka+minä+sinulle+annan,+että+menestyisit,+sinä+ja+sinun+lapsesi+sinun+jälkeesi,+ikuisesti,+kun+teet+sitä,+mikä+on+hyvää+ja+oikeata+Herran,+sinun+Jumalasi,+silmissä.”+(5.+Moos.+12:28)
“Se,+mikä+on+salassa,+se+on+Herran,+meidän+Jumalamme;+mutta+mikä+on+ilmoitettu,+se+on+meitä+ja+meidän+lapsiamme+varten+ikuisesti,+että+me+pitäisimme+kaikki+tämän+lain+sanat.”+(5.+Moos.+29:29)
“Ja+niitä+säädöksiä+ja+oikeuksia,+sitä+lakia+ja+niitä+käskyjä,+jotka+hän+on+teille+kirjoittanut,+te+alati+tarkoin+noudattakaa,+mutta+älkää+peljätkö+muita+jumalia.”+(2.+Kun.+17:37)
"Hänen+kättensä+teot+ovat+totiset+ja+oikeat;+luotettavat+ovat+kaikki+hänen+asetuksensa.+Ne+pysyvät+järkkymättä+aina+ja+iankaikkisesti;+ne+ovat+tehdyt+totuudessa+ja+oikeudessa."+(Ps.+111:7,8)
"Jo+aikoja+minä+olen+tiennyt+sinun+todistuksistasi,+että+sinä+olet+ne+perustanut+iäti+pysyviksi."+(Ps.+119:152)
"Minä+en+riko+liittoani+enkä+muuta+sitä,+mikä+on+huuliltani+lähtenyt."+(Ps.89:34)
"Sinun+sanasi+on+kokonaan+totuus,+ja+kaikki+sinun+vanhurskaat+päätöksesi+pysyvät+ikuisesti."
(Ps.+119:160)
"Mutta+Herran+päätökset+pysyvät+iäti,+hänen+ajatuksensa+polvesta+polveen."+(Ps.+33:11)
"Iankaikkisesti+pysyy+sinun+sanasi,+Herra,+vahvana+taivaissa."+(Ps.+119:89)
"Ruoho+kuivuu,+kukkanen+lakastuu,+mutta+meidän+Jumalamme+sana+pysyy+iankaikkisesti."+(Jes.+40:8)
Jos+Jumala+on+kerran+sanonut,+että+laki+on+ikuinen,+niin+muuttaisiko+hän+mieltään?
02.06.2021 09:07
13 / 845