Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sapattirikkomus+ei+mennyt+läpi+edes+juutalaisille,+koska+Jeesus+ei+rikkonut+ainuttakaan+Tooran+käskyä,+ainoastaan+juutalaisten+omasta+päästään+keksimiään+perinnäissääntöjä.+Vai+missä+kohtaa+Tooraa+kielletään+tähkäpäiden+katkominen+sapattina,+parantaminen,+vuoteen+kantaminen+tai+tahnan+tekeminen?+Aivan,+ei+missään+kohtaa.
Jokainen+ymmärtää,+että+kyse+oli+oikeusmurhasta,+Jeesus+ei+ollut+pilkannut+Jumalaa,+tämä+oli+juutalaisten+perätön+syytös.+Huutoäänestyshän+asian+ratkaisi+eikä+mikään+laillinen+sanhedrinin+kokous.
09.02.2019 21:26
Kuvitteletko+todella,+että+joku+näkee+tuon+otsikon+ja+vakuuttuu+asiasta+oitis?+Mitä+jos+koittaisit+hieman+rauhoittua.
09.02.2019 21:23
Ai+ei+edes+se,+että+kyseessä+on+suora+lainaus,+ja+heti+alkuun+sanon,+että+minä+en+ole+tätä+mieltä?+Ei+edes+se,+että+minulla+on+tässä+vakava+pointti,+jonka+jo+olenkin+todistanut+kiistatta,+että+kristinuskoa+saa+pilkata+ja+solvata,+mutta+islamia+ei+edes+asiallisesti+kritisoida.
Sanoohan+Raamattukin,+että+Jumalaa+ei+ole.+Konteksti+tulee+ottaa+huomioon.
09.02.2019 21:22
Eikö+ole+mukava+elää+demokraattisessa+ja+vapaassa+Suomessa,+jossa+saa+ääneen+sanoa+kristinuskosta+aivan+mitä+tahansa?+Kokeilee+samaa+islam+palstalla,+viestisi+poistetaan+alta+aika+yksin,+jos+yhtään+kritisoit+islamia,+vaikka+tekisit+sen+kuinka+asiallisesti.+Siitä+tässä+minun+aloituksessani+on+pointti.
Myönnän,+että+kolminaisuus+on+kova+pala+juutalaisille,+ja+tässä+tarvitaan+enemmän+asiallista+dialogia+ja+kristityiltä+enemmän+kärsivällisyyttä+sekä+osittain+omien+oppien+tarkistusta.+Jumala+on+yksi,+echad,+ei+kolme.+Aivan+kuten+avioliitossa+mies+ja+nainen+ovat+yksi,+mutta+ovat+silti+kaksi+eri+persoonaa.+Jeesus+voi+rukoilla+Isää,+koska+he+ovat+kaksi+eri+persoonaa,+mutta+silti+Jumala+on+yksi.+Yksinkertaista+kuin+1+1+1=3,+jos+sen+oikein+ymmärtää.
09.02.2019 21:18
Tuossa+on+11+kysymystä,+eli+yksi+meni+väärin.+Aika+moni+on+vastannut+väärin+kysymykseen:
>>+Seuraava+on+suora+lainaus+Lutherilta:+"Ja+näiden+juutalaisuuden+surkeiden+jätteiden,+tämän+niljakkaan+roskaväen,+turmeltuneen+vaahdon,+homehtuneen+pohjasakan+ja+iljettävän+likalätäkön+pitäisi+omalla+parannuksen+teollaan+ja+vanhurskaudellaan+ansaita+koko+maailman+valtakunta"+Onko+tämä+kristitylle+sopivaa+kielenkäyttöä?+<<
Oikea+vastaus+on+ei,+tämä+ei+ole+kristitylle+sopivaa+kielenkäyttöä,+mutta+hätäiset+ilmeisesti+vastaavat+että+onko+tämä+suora+vastaus+Lutherilta+ja+ruksaavat+kyllä.+Olen+nyt+asemoinut+tuon+tekstin+hieman+selvemmin.
Mitä+ajatuksia+tämä+sinussa+herätti,+mitä+tunteita+nousi+pintaan?
09.02.2019 21:14
Jeesus+sanoo,+että+Toorasta+ei+katoa+pieninkään+piirto+ja+että+hän+ei+ole+tullut+sitä+kumoamaan+(Mt.+5:17-19).+Paavalin+mukaan+Toora+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+(Room.+7:12).+Valehtelevatko+sekä+Jeesus+että+Paavali?
09.02.2019 21:11
Sanotaanko+tässä,+että+polta+kaikissa+pakanallisissa+valtioissa+kaikki+pakanalliset+kaupungit?+
Jos+Toora+ei+ole+se+laki,+jota+Jumala+tahtoo+meidän+noudattavan,+ilmeisesti+meidän+ei+tule+noudattaa+kymmentä+käskyä+eikä+rakkauden+kaksoiskäskyä?+Mikä+sitten+on+se+laki,+jota+meidän+tulee+noudattaa?+Miksi+ihmeessä+Jumala+tuhlaa+Raamatusta+suuren+määrän+sivuja,+antaakseen+käskyjä,+joita+ei+pidä+noudattaa?
09.02.2019 21:09
Ja+ilmeisesti+teillä+ei+ole+sähköä+ollenkaan?+Raamatun+sana+on+ehdoton,+älä+tee+tulta+missä+ikinä+asutkin.+Tämä+on+Jumalan+sana.+Jos+sinun+ei+ole+mahdollista+Kanadassa+noudattaa+Jumalan+pyhää+lakia,+muuta+etelään.
09.02.2019 21:06
Teen+joka+päivä+parannusta.+Nyt+esimerkiksi+teen+parannusta+liian+hyökkäävästä+ja+aggressiivisesta+kirjoittelusta+netissä.+En+halua+olla+kuin+Luther.+Siksi+toivotankin+sinulle+Jumalan+rauhaa!
Haluaisitko+kertoa,+miten+minä+olen+hylännyt+Kristuksen?+Onko+se+Kristuksen+hylkäämistä,+että+luottaa+yksin+Kristuksen+armoon+ja+rukoilee+joka+päivä,+että+ole+minulle+syntiselle+armollinen?+Onko+se+Kristuksen+hylkäämistä,+että+noudattaa+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta+ja+hyvää+lakia?+Tuleeko+Kristuksen+seuraajaan+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+käskyjä,+jotta+varmasti+olisi+armon+alla?+Paavali+sanoo+tähän,+että+ei+missään+tapauksessa+(Room.+6:1,2,15).
09.02.2019 21:04
Jos+joku+ei+usko+minua+seuraa+tätä+palstaa.+Katso+tätä+viestiä.+Mitään+ihmisryhmää+pilkkaamatta+tai+solvaamatta,+yllyttämättä+yhtään+ketään+väkivaltaa+ketään+vastaan,+totean+vain+oman+näkemykseni,+että+Allah+ei+ole+Jumala+ja+Muhammed+on+väärä+profeetta.+Odota+hetki.+Tämä+viesti+poistetaan+hyvin+pian.+Minun+mielestäni+tämä+on+vakava+asia+ja+siksi+otsikkoni+on+täysin+oikeutettu.
09.02.2019 20:58
Tämän+aloituksen+otsikko+on+suora+lainaus+nikiltä+YksinkertaistaEiköVain,+joka+toisessa,+jo+poistetussa+aloituksessa,+ei+uskonut,+että+tällaista+väittämää+saisi+esittää+tällä+palstalla.+Kuten+olen+osoittanut,+tällaisen+asian+saa+tällä+palstalla+sanoa+ääneen,+mutta+islamia+ei+saa+kritisoida,+vaan+jokainen+viesti+poistetaan+oitis.+Pointti+saattaa+osalta+mennä+ohi,+koska+tuota+toista+keskustelua+ei+enää+ole,+mutta+koska+sanon+heti+aloituksessa,+että+en+ole+tätä+mieltä,+tekoni+on+mielestäni+täysin+oikeutettu,+osoittaakseni+pointtini,+sen+asian,+että+kristinuskoa+saa+lausua+aivan+mitä+tahansa,+islamista+ei+edes+puolta+sanaa.
09.02.2019 20:57
"toisin+kuin+kansallissosialistit,+jotka+pitivät+juutalaista+rotua+vihollisenaan,+oli+Lutherilla+kysymys+uskonnosta"
Tämä+ei+käy+Lutherin+kirjasta+ilmi,+vaan+on+selvää,+että+hän+vihasi+koko+juutalaista+rotua+täysin+uskonnosta+riippumatta.+Joka+tapauksessa+Luther+kehoitti+tappamaan+juutalaisia,+onko+se+muka+oikeutettua,+jos+syy+vihan+takana+on+uskonto?
09.02.2019 20:52
Ai+sananvapaus+ei+ole+vakava+asia,+eikä+se,+että+tällä+foorumilla+saa+pilkata+kristinuskoa,+mutta+joka+ikinen+viesti,+jossa+lausutaan+eräs+fakta+islamista,+poistetaan+samoin+tein?
09.02.2019 19:51
Tietysti+luterilaisia+ei+voi+pitää+syyllisinä+holokaustiin+tai+Lutherin+kirjoituksiin.+Mutta+he+voisivat+miettiä,+kannattaako+suurta+antisemitistiä+korottaa+ja+ylistää,+niin+kuin+he+tekevät,+varsinkin+viidesläisissä+piireissä.
09.02.2019 19:49
Sanot+että+olet+ylpeä+luterilaisuudestasi.+Se+että+Luther+oli+armoton+juutalaisvihaaja+ei+siis+vaikuta+sinuun+mitenkään?
09.02.2019 19:48
Minä+näen+ainoana+tienä+täydellisen+irtisanoutumisen+Lutherista.+Ja+miksi+yksikään+luterilainen+ei+sano,+että+kyllä,+nämä+Lutherin+tekstit+ovat+järkyttäviä,+aivan+kamalia,+Lutherin+ei+olisi+niitä+pitänyt+koskaan+kirjoittaa?+Miksi+heti+ollaan+kynsin+ja+hampain+puolustamassa+Lutheria?
09.02.2019 19:47
Minulle+aivan+se+ja+sama+mistä+Lutherin+silmitön+juutalaisviha+kumpusi,+hänen+ajatuksensa+juutalaisista+eivät+poikenneet+mitenkään+Hitlerin+aatoksista.+Ja+tällaista+sankaria+luterilaiset+kumartavat.+Minä+en+voi+ymmärtää.+En+myöskään+voi+ymmärtää+sitä,+että+kukaan+luterilainen+ei+pahoittele+suuren+sankarinsa+tekstejä+juutalaisista,+vaan+ollaan+heti+puolustamassa+Lutheria.+Näinhän+henkilökultit+toimivat,+omaa+sankaria+puolustetaan+henkeen+ja+vereen.+Se+on+surullista.
09.02.2019 19:45
Jälleen+samaa+harhaoppia,+jota+on+täällä+esitetty+aiemminkin.+Lainaan+jälleen+itseäni,+tässä+Raamatun+totuus,+mitä+Raamattu+sanoo+Jeesuksen+synnittömyydestä:
"Sillä+siihen+te+olette+kutsutut,+koska+Kristuskin+kärsi+teidän+puolestanne,+jättäen+teille+esikuvan,+että+te+noudattaisitte+hänen+jälkiänsä,+joka+"ei+syntiä+tehnyt+ja+jonka+suussa+ei+petosta+ollut","+(1.+Piet.+2:21-22)
"Ja+te+tiedätte+hänen+ilmestyneen+ottamaan+pois+synnit;+ja+hänessä+ei+ole+syntiä."+(1.+Joh.+3:5)
"Sillä+ei+meillä+ole+sellainen+ylimmäinen+pappi,+joka+ei+voi+sääliä+meidän+heikkouksiamme,+vaan+joka+on+ollut+kaikessa+kiusattu+samalla+lailla+kuin+mekin,+kuitenkin+ilman+syntiä."+(Hepr.+4:15)
"Kuka+teistä+voi+näyttää+minut+syypääksi+syntiin?+Jos+minä+totuutta+puhun,+miksi+ette+minua+usko?"+(Joh.+8:46)
Jesajan+profetaalisten+sanojen+mukaan+tuleva+Messias+on+synnitön:
"Hänelle+annettiin+hauta+jumalattomain+joukossa;+mutta+rikkaan+tykö+hän+tuli+kuoltuansa,+sillä+hän+ei+ollut+vääryyttä+tehnyt+eikä+petosta+ollut+hänen+suussansa."+(Jes.+53:9)
Myös+ristinryöväri+todistaa+että+Jeesus+oli+synnitön:
"Me+tosin+kärsimme+oikeuden+mukaan,+sillä+me+saamme,+mitä+meidän+tekomme+ansaitsevat;+mutta+tämä+ei+ole+mitään+pahaa+tehnyt."+(Lk.+23:41)
Jakeita+olisi+enemmänkin,+mutta+kokemukseni+mukaan+ketään+ei+kiinnosta+pitkät+litaniat.
09.02.2019 19:39
Siis+nikillä+hörhöt_kuriin.
07.02.2019 20:09
Tyypillinen+luterilainen+asenne.
07.02.2019 20:09
41 / 845