Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerro+missä+kohtaa+Paavalin+julistamaa+evankeliumia+sanotaan,+että+saamme+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta+ja+hyvää+lakia?
05.02.2019 20:20
Sanon+vain+mitä+Jeesus+on+sanonut,+että+ei+jokainen+,joka+hokee+että+Herra+Herrra+pelastu,+vaan+laittomuuden+tekijät+joutuvat+helvettiin.
05.02.2019 20:19
Ilmeisesti+myös+tapat,+varastat+ja+teet+huorin,+koska+olet+irti+laista+ka+kuollut+pois+laista?
05.02.2019 20:05
Olet+matkalla+kadotukseen,+koska+tahallaan+rikot+Jumalan+pyhää+lakia.+Jeesus+sanoo,+että+en+ole+koskaan+tuntenut+teitä,+te+laittomuuden+tekijät.
05.02.2019 20:04
Miksi+sinun+pitää+aina+olla+niin+ilkeä?
05.02.2019 20:01
Olen+samaa+mieltä,+että+keho+oli+kuin+meidän,+mutta+henki+oli+Jumalan.+Muusta+en+ole+niin+varma.
05.02.2019 19:49
Aivan,+siksi+pyysinkin,+että+sinä+tekisti+tämän+aloituksen,+jotta+selviäisi,+että+kristinuskoa+todellakin+tällä+foorumilla+saa+pilkata.
05.02.2019 19:43
Jo+moniko+kristitty+rankaisee+kristinuskoa+kritisoivia?
05.02.2019 19:31
Ja+kuten+voit+huomata,+aloitus+"Sananvapaus+Suomessa"+on+poistettu,+joten+se+siitä+sananvapaudesta.
05.02.2019 19:29
No+minä+en+voi+vastoin+omaatuntoani+tehdä+tätä+aloitusta.+Sinä+voit.+Joten+siitä+vain+kokeilemaan.
05.02.2019 19:14
No+nyt+on:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15549954/kristinuskon-jumala-ei-ole-jumala-ja-jeesus-ei-ole-jumalan-poika
Sitten+vain+kokeilemaan+kauanko+islam+palstalla+pysyy+aloitus+"Allah+ei+ole+Jumala+ja+Muhammed+on+väärä+profeetta".+Kokeiltu+on,+poistettu+on+jo+tusinan+verran+aloituksia.
05.02.2019 19:06
Haluaisitko+sinä+uhrautua+ja+tehdä+aloituksen?
05.02.2019 19:04
Minä+tekisin+muuten+aloituksen+tästä+aiheesta,+mutta+en+voi,+koska+sitten+minua+syytettäisiin+Jumalan+pilkasta.
05.02.2019 19:03
No+mitä+argumentteja+Korman+esitti+väitteensä+tueksi?
05.02.2019 18:56
Tässä+luterilainen+uskontunnustus:
++++Miten+minun+on+nyt+tämän+turmeltuneen,+kirotun+juutalaiskansan+kanssa+meneteltävä?
++++1)+heidän+synagoogansa+tai+koulunsa+sytytettäköön+tuleen,+ja+mikä+ei+tahdo+palaa,+se+peitettäköön+ja+umpeenluotakoon+maalla,+ettei+ikänä+yksikään+ihminen+näkisi+siitä+kiveä+eikä+kuonaa.
++++2+)+talonsakin+samalla+tavalla+rikkirevittäköön+ja+hävitettäköön,+sillä+niissäkin+he+harjoittavat+samaa,+mitä+he+kouluissaan+harjoittavat.
++++3)heiltä+otettakoon+pois+kaikki+heidän+rukouskirjansa+ja+Talmudin+selityksensä,+joissa+sellaista+epäjumalanpalvelusta,+sellaisia+valheita,+kirouksia+ja+jumalanpilkkaa+opetetaan.
++++4)+heidän+rabbiineitaan+kiellettäköön+elämän+ja+hengen+menettämisen+uhalla+vast’edes+opettamasta.
++++5)+juutalaisilta+kokonaan+peruutetaan+tien+ja+saattovartion+käyttöoikeus,+sillä+heillä+ei+ole+maaseudulla+mitään+tekemistä,+koska+he+eivät+ole+herroja,+ei+virkamiehiä+eivätkä+kauppiaita+tai+sentapaisia.
++++6)+heiltä+kiellettäköön+koronkiskominen,+jonka+heiltä+Mooses+on+kieltänyt,+koska+he+eivät+ole+omassa+maassaan+eivätkä+vieraiden+maiden+herroja,+ja+heiltä
++++otettakoon+kaikki+omaisuus+ja+hopea-+ja+kultakalleudet+ja+pantakoon+syrjään+talletettaviksi.
++++7)+nuorille+voimakkaille+juutalaismiehille+ja+juutalaisnaisille+annettakoon+käteen+varsta,+kirves,+kuokka,+lapio,+rukki,+värttinä+ja+annettakoon+heidän+ansaita+leipänsä+otsansa+hiessä,+kuten+Aadamin+lasten+osaksi+on+määrätty.”
Niin+on+myös+meidän+vikamme,+ettemme+kosta+sitä+kaikkea+viatonta+verta,+mitä+he+ovat+Herrastamme+ja+kristityistä+kolmensadan+vuoden+aikana+Jerusalemin+hävityksen+jälkeen+ja+lapsista+tähän+saakka+vuodattaneet+(mikä+vieläkin+näkyy+heidän+silmistään+ja+kasvoistaan),+emmekä+iske+heitä+kuoliaiksi
05.02.2019 18:18
Herran+päivä+on+Jumalan+suuren+tuomion+päivä,+jonka+Johannes+näki+ilmestyksessään,+missään+kohtaa+Raamattua+ei+sunnuntaita+kutsuta+Herran+päiväksi,+eikä+sapattia,+joten+kummastakaan+näistä+ei+ole+kyse.
05.02.2019 18:10
Mutta+ei+jostain+syystä+muuttanut+suhtautumista+Lutheriin,+vaan+häntä+palvotaan+edelleen+suurena+uskonpuhdistajana,+armoitettuna+oppi-isänä+ja+kunnioitettuna+tohtorina.
05.02.2019 18:08
Ja+varsinkin+juutalaisten+tappamisessa.
05.02.2019 18:07
Niin,+ja+minun+pointti+on,+että+täällä+saa+kyllä+haukkua+luterilaisuutta+ja+kristinuskoa,+mutta+erästä+toista+uskontoa+ei+sen+omalla+palstalla+saa+edes+asiallisesti+kritisoida.
05.02.2019 18:00
"+Luther+vastusti+juutalaisuutta+uskontoja,+ei+kansana/rotuna."
Kuitenkin+Luther+yllytti+väkivaltaan+juutalaisia+vastaan,+kehoitti+iskemään+heidät+kuoliaiksi.+Miten+ihmeessä+se+ei+ole+kansan+vastustamista,+antisemitismiä?
05.02.2019 17:59
45 / 845