Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haluatko+tiivistää,+miten+tuossa+artikkelissa+muka+todistetaan+että+joulu+on+pyhä?+Miten+siinä+todistetaan,+että+Jeesus+syntyi+jouluna?+Ei+mitenkään.+Paljon+tyhjää+sananhelinää+vain.
10.08.2017 16:28
Areiopagin+artikkeli+on+mielenkiintoinen,+mutta+siinäkään+ei+mitenkään+perustella+joulun+pyhyyttä.+Eikä+siinä+todisteta+Jeesuksen+syntyneen+jouluna.+Jeesus+ei+syntynyt+jouluna.+Joulua+ei+Jumala+milloinkaan+pyhittänyt,+siksi+se+ei+ole+pyhä.+Kyse+on+kristittyjen+omasta+päästään+keksimästä+juhlasta.+Raamatussa+Jumala+on+antanut+meille+hänen+juhlapyhänsä.+Raamatussa+meille+ei+anneta+mitään+lupaa+keksiä+omasta+päästä+uusia+juhlapyhiä.+Petri+Paavola+on+kirjoittanut+hyvän+kirjoituksen+Jeesuksen+syntymän+ajankohdasta+ja+joulusta:+http://www.kotipetripaavola.com/jeesuksensyntymajalehtimajanjuhla.html
10.08.2017 16:23
Vastaan+jokaiseen+esittämääsi+Raamatun+jakeeseen+täällä:+http://kristitty.net/blog/muista-pyhittaa-sapatinpaiva-vai-lepopaiva/
En+nyt+aio+tänne+kilometrikaupalla+kirjoittaa+jokaisesta+jakeesta,+menee+ikä+ja+terveys.+Mutta+voin+vain+todeta+lyhyesti,+että+missään+noista+jakeista+ei+kumota+sapattia.
10.08.2017 15:48
Myös+sapatin+vastustajat+voisivat+pohtia,+kuinka+hedelmällistä+on+tehdä+useita+aloituksia+aiheesta.+Se+ei+hyödytä+ketään.
10.08.2017 15:46
Kaikkia+ei+sapatti+kiinnosta.+Minä+olen+tehnyt+tänne+palstalle+yhden+aloituksen,+enkä+spämmää+foorumia+useilla+aloituksilla+aiheesta,+jotta+minua+ei+syytettäisi+meuhkaamisesta.+Niitä+joita+kiinnostaa,+voivat+lukea+ajatuksiani+sapatista+täällä:+http://kristitty.net/blog/muista-pyhittaa-sapatinpaiva-vai-lepopaiva/+Vastaan+tuossa+useimpiin+täällä+esittettyihin+väitteisiin.+En+jaksa+samoja+asioita+postata+samoihin+tekaistuihin+väitteisiin+päivästä+toiseen,+joten+linkitän+jatkossa+tuohon+yhteenvetoon.
10.08.2017 15:45
Missä+ne+kaikki+adventistit+ovat?+Näytä+minulle+yksikin+adventistin+tekemä+aloitus+viime+päiviltä.
10.08.2017 15:40
Repe,+jätä+Biblepostin+kommentit+huomioimatta.+Hän+on+häiriintynyt+häirikkö,+joka+seuraa+minua+kaikkialle,+haukkuu+kusipääksi+ja+jankuttaa+samoja+juttuja+päivästä+toiseen.+Paras+lääke+on+olla+huomioimatta+hänen+postauksiaan+millään+muulla+tavoin,+kuin+vain+ilmiantaa+ne+ylläpidolle.
10.08.2017 15:39
Tietysti+meidän+ei+tule+hylätä+Lutherin+terveitä+opetuksia+vanhurskauttamisesta+esimerkiksi.+Mutta+kyllä+ihmisten+on+hyvä+tietää+mitä+Luther+kirjoitti+juutalaisista,+jotta+eivät+sorru+palvomaan+tuota+antisemitistiä.+Lutherin+pimeästä+puolesta+ei+saa+vaieta.+Veikkaan+että+suurin+osa+luterilaisista+ei+tiedä+mitä+uskonpuhdistaja+kirjoitti+juutalaisista.
Mitä+minä+olen+käynyt+keskustelua+luterilaisten+kanssa,+lähinnä+viidesläisten,+he+ovat+valmiita+välittömästi+puolustamaan+Lutheria+ja+selittelemään,+että+ei+se+Luther+mikään+antisemitisti+ollut.+Ei+siis+haluta+uskoa+että+Luther+oli+armoton+antisemitisti.+Tämä+johtuu+siitä,+että+Luther+on+noissa+piireissä+nostettu+aivan+liian+korkealle+jalustalle.+Kyse+oli+tavallisesta+syntisestä+ja+erehtyvästä+ihmisestä,+jota+ei+tule+palvoa.+Luther+ei+olisi+halunnut+että+hänen+seuraajiaan+kutsutaan+luterilaisiksi.+Edes+adventistit+eivät+kutsu+itseään+ellenisteiksi.
10.08.2017 15:12
Toisin+kuin+Jeesus,+Paavali+oli+syntinen,+syntisistä+suurin.+Mikä+on+sinun+pointtisi?
10.08.2017 15:06
Raamatussa+viikonpäivät+on+numeroitu+yhdestä+seitsemään.+Seitsemäs+päivä+käsketään+pyhittää.+Juutalaiset+viettävät+viikon+seitsemättä+päivää+eli+sapattia+lauantaina.+Ei+ole+mahdollista,+että+miljoonapäinen+kansa+olisi+jossain+vaiheessa+historiaa+kollektiivisesti+mokannut+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä,+he+viettivät+sitä+kuolemanrangaistuksen+uhalla.+Jeesus+vietti+sapattia+lauantaina,+hän+olisi+huomauttanut+varmasti+asiasta,+jos+juutalaiset+olisivat+viettäneet+sapattia+vääränä+päivänä.+Juutalaisista+tiedämme+siis+varmasti,+että+viikon+seitsemäs+päivä+on+lauantai.
Jumala+käskee+kolmannessa+käskyssä+meidän+pyhittää+sapatin,+joten+emme+voi+viettää+sapattia+minä+päivänä+huvittaa.+Tiedämme+varmasti+mikä+päivä+on+sapatti,+se+on+lauantai.
10.08.2017 15:05
Missä+kohtaa+minä+olen+sanonut+että+tulee+viettää+Israelin+itsenäisyyspäivää?
Raamatussa+Jumala+on+antanut+meille+määrätyt+juhlapyhät.+Missään+kohtaa+Raamattua+meille+ei+anneta+lupaa+omasta+päästä+keksiä+uusia+juhlia.+Omasta+päästä+keksityt+juhlat+kuten+joulu+eivät+ole+Jumalan+siunaamia,+ja+siten+ne+eivät+ole+pyhiä.+Niiden+viettäminen+on+siis+jos+ei+suorastaan+syntiä+niin+täysin+turhaa+ainakin.
10.08.2017 15:01
>>+Laki+sapatista/lepopäivästä+ei+salli+tehdä+mitään+askaretta+ohimennen+tai+tarkoituksella.+<<
Jeesus+on+sapatin+Herra.+Sapatin+Herra+tietää+mitä+saa+sapattina+tehdä.+Jeesuksen+esimerkistä+näemme,+että+tähkäpäiden+katkominen+sapattina+on+sallittua.+Sitä+ei+kielletä+missään+kohtaa+Mooseksen+lakia.+Jos+tähkäpäitä+poimii+ilman+että+niitä+keräisi+astiaan,+kyse+ei+ole+työstä.+Jeesuksen+esimerkin+mukaan+minä+syön+sapattina+marjoja+puutarhastani,+mutta+en+kerää+niitä+astiaan.
Raamattu+todistaa+lukuisissa+eri+kohdissa,+että+Jeesus+oli+100%+synnitön.+Tiedämme+siis+varmasti,+että+hän+ei+kohdellut+äitiään+kaltoin.
10.08.2017 14:59
Jumala+määräsi+heille+turvakaupungit,+jossa+he+voivat+olla+turvassa,+kunnes+heidät+todistajien+edessä+seurakunnassa+tuomitaan.+Täysin+järkevä+laki.+Samoin+toimii+yhteiskunta+nykyäänkin,+poliisi+suojelee+murhaaja+kunnes+tämä+toimitetaan+oikeuden+eteen.
En+jätä+Jeesuksen+tavoin+Jumalan+lakia+noudattamatta.+Jeesus+ei+missään+kohtaa+rikkonut+Jumalan+lakia.
10.08.2017 14:56
Jälleen+erittäin+järkevä+ja+käypä+laki.+Kristityt+poimivat+kirsikoita+kakusta+lukiessaan+VT:tä,+mukavan+kuuluisia+käskyjä+hyväksytään+mutta+omasta+mielestä+ikävät+tai+liian+hankalat+käskyt+hylätään+täysin+mielivaltaisesti.
10.08.2017 14:53
Miten+Jumalan+laki+vanhenee?+Raamatussa+sanotaan+monta+kertaa+että+"tämä+on+ikuinen+säädös".+Mitään+parasta+ennen+päivämäärää+ei+Jumala+käskyilleen+laittanut.+Jos+jotkut+käskyt+ovat+mielestäsi+vanhentuneita,+millä+kriteereillä+päätät+mikä+käsky+on+vanhentunut+ja+mikä+ei?
Juutalaiset+laskevat+613+käskyä,+mutta+en+ole+varma+onko+tuo+lasku+oikein.
10.08.2017 14:51
Monet+luterilaisista+herätysliikkeistä+suorastaan+palvovat+Lutheria.+Kansankirkossa+meno+on+maltillisempaa+ja+kuten+InhottavaRealisti+totesi,+moni+hädin+tuskin+kuullut+Lutherista.
10.08.2017 14:49
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
10.08.2017 14:47
Olen+Raamatusta+osoittanut+sinun+olevan+väärässä,+kun+väitä+että+sapatti+on+vain+juutalaisille.+Laitetaan+kertauksen+vuoksi:+Sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Sapattikäsky+on+luterilaisilla+kymmenestä+käskystä+kolmas,+eikä+kukaan+kuvittele+että+kymmenen+käskyä+olisi+vain+juutalaisille.+Mooseksen+lain+mukaan+sapatti+on+myös+muukalaisille.+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaisille.+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.
10.08.2017 14:45
Hyvä+artikkeli+Jeesuksen+syntymän+ajankohdasta+ja+joulusta+tässä:
http://www.kotipetripaavola.com/jeesuksensyntymajalehtimajanjuhla.html
10.08.2017 00:59
"Ja+nämä+kaupungit+olkoot+teillä+turvapaikkoina+verenkostajalta,+niin+ettei+tappajan+tarvitse+kuolla,+ennenkuin+hän+on+ollut+seurakunnan+tuomittavana."+(4.+Moos.+35:12)
10.08.2017 00:53
746 / 845