Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos+Torrelle+kun+mainostat+sivujani+oikein+otsikossa.+Ilmaista+mainosta!
10.08.2017 00:51
Palstalla+on+sana+vapaa+ja+mieleisistään+aiheista+saa+kukin+paasata+niin+paljon+kuin+huvittaa.+Jos+aihe+ei+kiinnosta,+ei+ole+pakko+lukea+ketjua.+Minä+olen+tehnyt+sapatista+tasan+yhden+aloituksen+tänne+ja+pysynyt+siinä+ketjussa.+En+ole+tehnyt+aiheesta+useita+aloituksia+päivittäin,+toisin+kuin+eräät.+Nyt+tästäkin+ketjusta+tulle+sapattiväittely,+ja+se+ei+ole+minun+syytäni.
Sanot+että+sapatti+kuuluu+juutalaisille+eli+VT:n+puolelle.+Onko+VT+vain+juutalaisia+varten,+eikö+se+kuulukaan+meille+kristityille?+On+täysin+raamatunvastaista+väittää+että+sapatti+on+vain+juutalaisia+varten.+Olen+kirjoittanut+aiheesta+laajemmin+täällä:+http://kristitty.net/blog/muista-pyhittaa-sapatinpaiva-vai-lepopaiva/+Sanon+tässä+vain+lyhyesti+sinulle+JÄLLEEN,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Sapattikäsky+on+luterilaisilla+kymmenestä+käskystä+kolmas,+eikä+kukaan+kuvittele+että+kymmenen+käskyä+olisi+vain+juutalaisille.+Mooseksen+lain+mukaan+sapatti+on+myös+muukalaisille.+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaisille.+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.
Varmasti+yhden+miehen+orkesterin+sijaan+lammaslaumassa+on+varsin+turvallista.+Ei+eksy+kun+oma+erehtymätön+paimen+ohjaa.
10.08.2017 00:49
Varmasti+Jeesus+oli+tälläkin+alueella+kiusattu+niin+kuin+mekin.
10.08.2017 00:13
Minulle+on+Suomen+lainsäädäntö+tässä+asiassa+täysin+yhdentekevää.
10.08.2017 00:04
"Kahden+tai+kolmen+todistajan+todistuksen+nojalla+kuolemaan+tuomittu+surmattakoon;+yhden+ainoan+todistajan+todistuksen+nojalla+älköön+häntä+surmattako."+5.+Moos.+17:6
10.08.2017 00:04
Mutta+joulun+alkuperä+ei+ole+Raamatussa.+Missään+kohtaa+Raamattua+meidän+ei+käsketä+muistella+juhlaseremonioiden+kera+Kristuksen+syntymää.+Raamatussa+on+Jumala+selkeästi+ilmoittanut+juhla-ajat.+Niissä+ei+ole+joulua.+Joulu+on+täysin+ihmisten+omasta+päästä+keksimä+juhla,+ja+Jumala+ei+anna+meille+mitään+oikeutta+keksiä+omasta+päästä+uusia+juhlia.+Areiopagin+artikkeli+on+mielenkiintoinen,+mutta+siinäkään+ei+osoiteta+joulun+raamatullista+alkuperää,+väitetään+vain+että+kristityt+mahdollisesti+eivät+kopioineet+jouluun+elementtejä+pakanoilta,+vaan+toisin+päin.
10.08.2017 00:03
Sanot+että+Kristus+on+korvannut+lain.+Missä+kohtaa+Raamattua+näin+sanotaan?
09.08.2017 23:59
Itse+aloitit+tämän+keskustelun.+Jos+sapatti+ei+kiinnosta,+miksi+kommentoit+tänne?
Te+jotka+vietätte+kahta+vapaapäivää+viikossa+toimitte+vastoin+Jumalan+sanaa.+Simple+as+that.
09.08.2017 23:48
Raamatun+mukaan+pari+syntiä+ovat+varsin+selviä.
>>+Kristitty.net+ei+pidä+syntinä,+jos+"ohimennen"+katkoo+tähkäpäitä+sapattina.+Miksi+siis+ohimennen+sapattina+puita+katkoneen+miehen+lain+laatinut+Jumala+määrää+miehen+surmattavaksi?+<<
Kyseinen+hemmo+ei+kerännyt+puita+ohimennen.
>>+Jumalan+laki+sanoo,+että+älä+tee+mitään+askaretta+sapattina.+Kuuluu+10+käskyyn.+Uaskovainen.net+sanoo,+ettei+tehty+työtä,+vaikka+laki+kieltää+jo+askareiden+teon.+<<
Ei+ole+helppoa+määritellä+mikä+on+työtä+ja+mikä+ei.+Tulkinta+eroja+on+paljon.
>>Ja+minä+olen+sitten+tulkinnut+väärin,+että+miten+äitiä+on+kunnioitettava,+Jeesus+jätti+äitinsä+ulos,+vaikka+äiti+oli+halunnut+tavata.+Tulkitsen,+että+noin+ei+äitiä+kunnioiteta.+En+itse+kohtelisi+omaa+äitiäni+koskaan+noin+kurjasti.+Sen+estää+omatuntoni.+<<
Sinun+mielestäsi+siis+Jeesus+oli+syntinen?+Raamattu+todistaa+lukuisissa+kohdissa+että+Jeesus+oli+täysin+synnitön.+On+siis+mahdotonta+että+Jeesus+tuossakaan+olisi+tehnyt+syntiä.
>>+Pidän+krsititty.net-+hemmoa+varsin+boheemina+liberaalina,+joka+vähät+välittää+Jumalan+laeista.+<<
Saat+pitää+minua+aivan+minä+lystää.
09.08.2017 23:46
Room.+10:4+on+kreikan+sana+telos+käännetty+tuossa+loppu,+vaikka+se+tarkoittaa+täyttymystä+ja+päämäärää.+Kristus+on+siis+lain+täyttymys,+ei+loppu.+Se+että+me+olemme+armon,+emmekä+lain+alla,+ei+anna+meille+mitään+lupaa+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+lakia:
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
Ja+Justinus+Marttyyri+oli+harhaoppinen.
09.08.2017 23:43
En+luule+että+50-luvulla,+vaan+noin+sata+luvulla,+alkaen+kirkkoisistä+Justinus+Marttyyri+ja+Tertullianus.+Sunnuntai+harhaoppi+pesiytyi+kirkkoon+jo+varhain,+mutta+tuskin+vielä+50-luvulla,+muuten+saisimme+lukea+siitä+Raamatusta.
09.08.2017 23:41
Suomi+on+vapaa+maa+ja+saat+aivan+rauhassa+siivota+lauantaina.
Yleensä+olen+tuohon+vastannut,+että+jos+uskot+että+ei+saa+tehdä+huorin,+montakos+avionrikkojaa+olet+tappanut?+Voimme+noudattaa+Jeesuksen+opetusta,+se+joka+on+synnitön+heittäköön+ensimmäisen+kiven.+Raamatun+mukaan+on+myös+selvää,+että+kuolemantuomiota+ei+saa+omin+päin+mennä+toteuttamaan,+vaan+tarvitaan+oikeuslaitos.
Jeesuksen+selvä+opetus+on,+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Yleensä+ne+kiemurtelijat+ovat+niitä,+jotka+väittävät+vastoin+Jeesuksen+suoraa+opetusta+että+laki+on+kumottu.
09.08.2017 23:39
Minä+en+ole+mitään+valittanut.+Ihmettelen+vain,+miksi+kristityt+kuvittelevat+että+kymmentä+käskyä+saa+rikkoa.
09.08.2017 23:33
Missä+kohtaa+Raamattua+Jumala+käskee+meidän+keksiä+omasta+päästä+uusia+juhlapyhiä?+Se+että+opetan,+että+meidän+tulisi+noudattaa+kolmatta+käskyä,+ei+tee+minusta+wannabejuutalaista+tai+puolijudaistia.+Siinä+ei+ole+mitään+juutalaista,+että+noudattaa+kymmentä+käskyä+ja+viettää+sapattia+Herran+käskyn+mukaan.+Sapatin+vietolla+ei+ole+mitään+tekemistä+alkeisvoimien+kanssa.+Mikä+uhka+se+on+kristinuskolle,+jos+joku+opettaa+että+kymmentä+käskyä+tulee+noudattaa?
09.08.2017 23:32
Mutta+oman+antisapattipropagandasi+postaaminen+erään+kirkonmiehen+eläköitymiseen+liittyvään+ketjuun+on+OK?
09.08.2017 23:19
Mitä+tulee+jouluun,+niin+siihen+pätee+sama+kuin+sunnuntaihinkin.+Jumala+ei+milloinkaan+pyhittänyt+joulua,+siksi+joulu+ei+ole+pyhä.+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+viettää+joulua,+siksi+se+on+pelkkä+ihmistraditio,+jolla+ei+ole+mitään+merkitystä.+Kuka+haluaa+viettää+täysin+mitätöntä+juhlaa?+Jumala+on+Raamatussa+määrännyt+meille+juhlapyhät.+Jumala+ei+anna+meille+Raamatussa+mitään+lupaa+keksiä+omasta+päästä+juhlapyhiä.
09.08.2017 23:17
Laitan+kuitenkin+tänne+vastineen,+vaikka+mielestäni+sapattikeskustelua+olisi+fiksumpi+käydä+ihan+omassa+ketjussa.+KTS+aloitti,+syyttäkää+häntä.
++++“Ja+kun+viikon+ensimmäisenä+päivänä+olimme+kokoontuneet+murtamaan+leipää,+niin+Paavali,+joka+seuraavana+päivänä+aikoi+matkustaa+pois,+keskusteli+heidän+kanssansa+ja+pitkitti+puhettaan+puoliyöhön+saakka.”+(Apt.+20:7)
++++”+Kunkin+viikon+ensimmäisenä+päivänä+pankoon+jokainen+teistä+kotonaan+jotakin+talteen,+säästäen+menestymisensä+mukaan,+ettei+keräyksiä+tehtäisi+vasta+minun+tultuani.”+(1.+Kor.+16:2)
Apt+20:7+kertoo+kokouksesta+Trooassa,+kuinka+oltiin+koolla+viikon+ensimmäisenä+päivänä+murtamassa+leipää.+Koska+seurakunnan+kerrotaan+UT:ssa+olleen+lukuisia+kertoja+koolla+sapattina+(Lk.+23:56;+Apt.+13:14;+Apt.+13:42,44;+Apt.+16:13;+Apt.+17:2;+Apt.+18:4),+versus+yhden+ainoan+kerran+sunnuntaina,+emme+voi+tehdä+johtopäätöstä,+että+sunnuntaina+kokoontuminen+olisi+ollut+vakiintunut+tapa.+Koska+Apt.+2:46+mukaan+seurakunta+mursi+leipää+joka+päivä,+emme+voi+yhden+jakeen+perusteella+väittää,+että+leivän+murtaminen+sunnuntaina+olisi+ollut+vakiintunut+tapa.+Tässä+jakeessa+ei+sanota,+että+kyseisenä+viikon+ensimmäisenä+päivänä+vietettiin+lepopäivää+tai+pyhäpäivää.+Siinä+ainoastaan+todetaan,+että+seurakunta+oli+sunnuntaina+koolla.+Syykin+kokoukselle+kerrotaan,+Paavali+oli+lähdössä+seuraavana+päivänä+pois,+joten+kyse+oli+Paavalin+läksiäisistä.+Ei+kerrota,+että+tuona+päivänä+olisi+kokoonnuttu+muistelemaan+ja+juhlistamaan+Kristuksen+ylösnousemusta.
1.+Kor.+16:2+käsketään+laittaa+rahaa+talteen+viikon+ensimmäisenä+päivänä+nimenomaan+kotona.+Mistään+seurakunnan+kokouksesta+ei+siis+ole+kyse+tässä+jakeessa.+Alkukielessä+ei+ole+sanaa+“kotona”,+mutta+kielioppi+antaa+ymmärtää+että+rahaa+tuli+laittaa+talteen+kukin+“tykönään”.+Tämä+jae+ei+kerro+meille+yhtään+mitään+sunnuntain+pyhyydestä.+Juutalaiset+eivät+käsittele+rahaa+sapattina,+siksi+kenties+Paavali+antaa+ohjeen+viikon+ensimmäisenä+päivänä+laittaa+rahaa+talteen+kotona+tulevaa+keräystä+varten.+Mistään+sunnuntaimessussa+kerättävästä+kolehdista+ei+tässä+ole+kyse,+koska+rahaa+käsketään+laittaa+talteen+kotona.
Justinus+Marttyyri+ja+kirkkoisä+Tertullianus+olivat+molemmat+pahasti+väärässä.+He+eivät+ole+Raamatun+apostoleja,+vaan+kirkkoisiä,+ja+siksi+erehtyväisiä.+Raamatussa+sunnuntaita+ei+kertaakaan+kutsuta+pyhäpäiväksi.+Jumala+pyhitti+luomisviikolla+sapatin,+siksi+sapatti+on+pyhä.+Sunnuntaita+ei+Jumala+milloinkaan+pyhittänyt,+siksi+sunnuntai+ei+ole+pyhä.+Kolmannessa+käskyssä+Jumala+käskee+meidän+pyhittää+sapatinpäivän.+Jumala+ei+käske+meidän+pyhittää+mitään+toista+päivää.+Sunnuntain+pyhyydelle+ei+ole+mitään+perusteita+Raamatussa.
09.08.2017 23:14
Taitaa+olla+tärkeää+asiaa+KTS:llä+kun+oikein+massapostittaa.+JOS+KIINNOSTAA+niin+voi+lukaista+minun+vastineen+tuohon+tästä:+http://kristitty.net/blog/muista-pyhittaa-sapatinpaiva-vai-lepopaiva/
En+ole+moderaattori,+mutta+sapatista+on+useampikin+ketju,+miksi+tänne+pitää+suoltaa?
09.08.2017 23:03
Onko+Suomen+laki+sinulle+tärkeämpi+kuin+Jumalan+laki?+Minä+seuraan+Raamatun+opetusta,+että+sapatinpäivä+tulee+pyhittää.+Se+ei+ole+vastoin+Suomen+lakia+ja+onnistuu+minun+tapauksessani+helposti.+Koska+minulla+on+koko+viikonloppu+vapaa,+sunnuntaisin+käyn+kaupassa,+hoidan+puutarhaa+ja+teen+muuta+ei-palkkatyötä.+Miksi+käyt+samaa+keskustelua+kahdella+eri+palstalla?+Kannattiko+massapostittaa?
09.08.2017 23:00
Onko+Suomen+laki+sinulle+tärkeämpi+kuin+Jumalan+laki?
09.08.2017 22:55
747 / 845