Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Ja+2.+Moos.+20:11+kuuluu+alkukielellä:+"sentähden+Herra+siunasi+sapatinpäivän+ja+pyhitti+sen."+-+Raamatun+väärentäjät+ovat+korvanneet+sanan+sapatti+keksimällään+termillä+"lepopäivä".
  2. >>+Ei+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+ole+kiellettyjä+Jumalanpalvelus+ja+kristittyjen+kokoontumispäiviä.+<<Sunnuntaita+väitetään+pyhäpäiväksi,+vaikka+sitä+päivää+ei+Jumala+ole+pyhittänyt.+Jumala+on+pyhittänyt+ainoastaan+sapatin.+Ei+ole+kielletty+kokoontumasta+muina+päivinä,+mutta+Raamatun+mukaan+ainoastaan+sapatti+on+lepopäivä+ja+pyhäpäivä.+Sunnuntai+ei+sitä+ole.>>+Se+on+harhaoppia+että+Uudesta+Testamentista+löytyy+sapattikäsky.+<<Kukaan+ei+ole+väittänyt+että+Uudesta+testamentista+löytyy+sapattikäsky.+Sapattikäsky+on+kyllin+selkeästi+ilmoitettu+VT:ssä,+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto,+ja+se+tarkoittaa+myös+sapattikäskyä.+UT:n+puolella+Jeesus+vahvistaa+sapatin+sanomalla+olevansa+sapatin+Herra+ja+että+sapatti+on+ihmistä+varten.>>+Harhaoppia+sekin+että+sapatti+olisi+nimenomaan+sinetti+ja+peräti+luomisen+muistomerkki.+<<Sinetistä+en+tiedä,+mutta+tietenkin+sapatti+on+luomisen+muistomerkki:"Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi;+sentähden+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen.+"+2.+Moos.+20:11>>+Eihä+Aatamikaan+viettänyt+sapattia+ja+eikä+Paavali+ym.+meuhkanneet+sapatinpyhittämisillään+niinkuin+nyt+eräät.+<<Raamatussa+ei+väitetä+että+Aatami+ei+viettänyt+sapattia.+Olisi+omituista,+jos+Aatami+ei+olisi+viettänyt+sapattia,+jonka+päivän+Jumala+pyhitti+jo+luomisviikolla.+Paavalin+ei+ollut+tarpeellista+meuhkata+sapatista,+sillä+kaikki+tuohon+aikaan+viettivät+sapattia+eikä+sen+pyhyyttä+kyseenalaistanut+kukaan,+toisin+kuin+tänä+päivänä.>>+Sinulla+kristitty.net+pyörii+uskonelämäsi+sapatin+ympärillä+vaikka+tervehenkinen+usko+on+paljon+muuta.+<<Minun+uskonelämäni+ei+pyöri+sapatin+ympärillä,+mutta+tällä+foorumilla+olen+keskittynyt+vain+tähän+sapattikysymykseen,+koska+se+on+tärkeä.+Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+ainut,+jota+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan.+Siksi+siihen+on+syytä+puuttua.>>+Tietääkseni+Suomessa+helluntalaisilla+ei+ole+yhtään+"sapattiseurakuntaa"+joka+kokoontuu+lauantaisin.+<<Suomessa+on+lukuisia+seurakuntia+jotka+kokoontuvat+lauantaisin.
  3. Kiitos+liikuttavasta+ja+koskettavasta+varoituksesta.>>+On+täysin+mahdotonta+olla+sekä+pakana+että+juutalainen+!!!+<<Olen+syntyäni+pakana,+mutta+kääntynyt+messiaaniseksi+juutalaiseksi.+Joko+helpottaa?>>+Eli+silkkaa+valehtelua+ja+Totuuden+vääristelyä+on+koko+touhunsa,+hän+on+judaisti+joka+yrittää+käännyttää+uskovia+vanhaan+liittoon+lain+alle+orjiksi+!!!+<<Missä+kohtaa+Raamattua+lain+noudattamista+kutsutaan+orjuudeksi?+Aivan,+ei+missään.+Raamatun+mukaan+laki+ei+ole+raskas+taakka,+eikä+meille+vaikea+noudattaa:++”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)Opetan,+että+kristittyjen+tulee+noudattaa+Mooseksen+lakia.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+Mooseksen+lain+noudattamista+kuvata+orjuuden+ikeeksi.+Lue+psalmi+119,+jossa+Daavid+176+jakeen+verran+ylistää+lakia.+Lain+noudattaminen+on+kaukana+orjuudesta.En+ole+käännyttämässä+ketään+palaamaan+mihinkään+vanhaan+liittoon.+Uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa,+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+eli+se+on+edelleen+voimassa:++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)>>+Varokaa+tätä+eksyttäjää,+hän+vääntää+kieroon+kirjoituksia+omaksi+kadotuksekseen+!+<<Tähän+voi+vedota+joka+kerta+kun+on+jonkun+kanssa+eri+mieltä.+Mitä+kirjoituksia+olen+mielestäsi+vääntänyt+kieroon?>>+Usea+vilpitön+uskova+kääntyi+juutalaisuuteen+ja+sitten+sytyteltiin+"kipa"+päässä+jo+sapatti+kynttilöitä+!+<<Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+käyttää+kipaa+tai+sytyttää+sapattikynttilöitä.+Ne+ovat+juutalaisten+perinnäissääntöä+ja+traditiota,+jota+meidän+ei+tule+noudattaa.+Olen+monesti+tällä+foorumilla+sanonut,+että+meidän+ei+tule+seurata+rabbiinisen+juutalaisuuden+fariseusten+perinnäissääntöjä.>>++ja+lopulta+on+edessä+ympärileikkaus+jopa+<<Minä+en+ole+ketään+opettanut+ympärileikkaamaan+itseään,+eikä+muistaakseni+kukaan+muukaan+tällä+foorumilla.+Jauhat+omiasi.>>+VAROKAA+NÄITÄ+EKSYTTÄJIÄ+!!!+<<Eiköhän+jokainen+omilla+aivoilla+varustettu+ihminen+osaa+ilman+sinun+varoittelujasi+varoa+ihan+itse+ja+päätellä+kuka+on+eksyttäjä+ja+kuka+ei.
  4. Kommenttisi+poistettiin+sääntöjen+vastaisena.+Hyvä+että+ylläpito+sentään+puuttuu+asiaan+kun+mennään+henkilökohtaisuuksiin.