Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+Sapattimeuhkaajien+messias+okkultisti+Ellen+G.White+eksyttää+luulemaan,+että+oleellista+on+se,+että+sapattia+vietetään+lauantaina.+Kun+oleellista+oikeasti+on+se,+että+ihminen+saa+silloin+lepoa.+<<
Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota,+että+oleellista+on+se+että+saa+lepoa.+Ainut+käsky+Raamatussa+on+pyhittää+viikon+seitsemäs+päivä,+sapatti,+eli+lauantai.+Raamatussa+ei+ole+ainuttakaan+käskyä+levätä+viikossa+minä+tahansa+satunnaisena+päivänä.+Termi+"lepopäivä"+ei+esiinny+Raamatussa,+kyse+on+Raamatun+kääntäjien+törkeästä+väärennöksestä.+Jumala+pyhitti+luomisviikolla+viikon+seitsemännen+päivän,+sapatin.+Mitään+muuta+päivää+ei+Jumala+ole+pyhittänyt.+Oleellista+Raamatun+mukaan+on+pyhittää+viikon+seitsemäs+päivä,+sapatti,+eli+lauantai,+mitään+käskyä+levätä+yksi+satunnainen+päivä+viikossa+ei+ole+Raamatussa.
24.07.2017 14:59
Sunnuntai+on+ollut+viikon+seitsemäs+päivä+vasta+vuodesta+1973.+Miksi+keskiviikko+on+nimeltään+keskiviikko,+kun+se+ei+ole+keskellä+viikkoa?+Jos+lauantai+on+viikon+seitsemäs+päivä,+tällöin+keskiviikko+osuu+keskelle+viikkoa:
ma+ti+KE+to+pe+la+su
su+ma+ti+KE+to+pe+la
Juutalaiset+ovat+viettäneet+sapattia+tuhansia+vuosia+lauantaina.+Tästä+tiedämme+varmasti,+että+lauantai+on+viikon+seitsemäs+päivä,+ollut+sitä+tuhansia+vuosia.+Sillä+ei+ole+mitään+merkitystä+että+nykyään+sunnuntai+on+kalenterissamme+viikon+seitsemäs+päivä.
>>+Kristityille+Raamatun+mukaan+merkitsee+kaikkein+eniten+viikon+ensimmäinen+päivä+mitä+Jesus+teki+silloin.+<<
Elinaikanaan+Jeesus+vietti+sapatin+tapansa+mukaan+synagogassa.+Kuollessaan+Jeesus+lepäsi+viikon+seitsemännen+päivän+haudassa.+Viikon+ensimmäisenä+päivänä+Jeesus+nousi+kuolleista,+kääri+hihat+ja+ryhtyi+töihin.+Jos+seuraamme+Jeesuksen+esimerkkiä,+me+lepäämme+lauantaina+mutta+teemme+töitä+sunnuntain.+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota+että+Jeesuksen+ylösnousemus+siirsi+sapatin+pyhyyden+lauantailta+sunnuntaille.
>>+Jeesus+ei+usko+että+sunnuntai+=+pedonmerkki.+<<
Tämä+on+adventistien+propagandaa.+Adventistit+eivät+liity+tähän+asiaan+millään+tavalla.
>>+Järkevä+ihminen+voi+levätä+lauantaina+ilman+johonkin+sapattilahkoon+kuulumista.+<<
Kukaan+ei+ole+kehottamassa+ketään+liittymään+mihinkään+sapattilahkoon.+Nykyään+lukuisat+kristityt+eri+kirkkokunnista+viettävät+sapattia,+liittymättä+mihinkään+lahkoon.
>>+Kristinuskon+ydinsanoma+ei+ole+sapatti.+<<
Voisimme+sanoa+mistä+tahansa+käskystä,+että+tämä+ei+ole+kristinuskon+ydinsanoma+ja+siten+puolustella+käskyjen+rikkomista.+Esimerkiksi+voisit+väittää+että+saa+tehdä+huorin,+koska+seitsemäs+käsky+ei+ole+kristinuskon+ydinsanoma.+Tässähän+ei+ole+mitään+järkeä.+Tietysti+sapatti+ei+ole+kristinuskon+ydinsanoma,+mutta+sapatista+on+tärkeää+meuhkata,+koska+se+on+ainut+käsky+jota+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan.
>>+Raamatussa+varoitetaan+sapattia+viettävistä+valhejuutalaisista+UT:ssa.+<<
Ja+missäköhän+kohtaa?+Luku+ja+jae+kiitos.+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+varoiteta+sapattia+viettävistä+valhejuutalaisista.
24.07.2017 14:55
Sunnuntai+on+ollut+viikon+seitsemäs+päivä+vasta+vuodesta+1973.+Lauantai+oli+viikon+seitsemäs+päivä+tuhansia+vuosia+tätä+ennen.+Juutalaiset+ovat+luomisesta+asti+viettäneet+sapattia+lauantaina,+joten+tiedämme+varmasti+että+lauantai+on+viikon+seitsemäs+päivä.+Sillä+ei+ole+mitään+merkitystä+mikä+päivä+seitsemäs+päivä+on+nykyisin+kalenterissamme.
Raamatun+mukaan+oleellista+ei+ole+levätä+jokin+satunnainen+päivä+viikossa.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+oleellista+on+lepo.+Raamatun+käsky+on+pyhittää+sapatti,+viikon+seitsemäs+päivä+eli+lauantai.+Jumala+on+jo+luomisviikolla+pyhittänyt+viikon+seitsemännen+päivän,+sapatin.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+levätkää+milloin+huvittaa,+vaan+käsky+on+levätä+nimen+omaan+sapattina.+Raamatussa+ei+esiinny+käsitettä+"lepopäivä"+vaan+kyse+on+Raamatun+kääntäjien+tahallisesta+ja+törkeästä+väärennöksestä.+Raamatussa+puhutaan+vain+ja+ainoastaan+sapatista,+ei+yhtään+mitään+lepopäivästä.
24.07.2017 14:45
Sapatti+ei+Raamatussa+ole+synonyymi+lepopäivälle.+Sapatti+on+viikon+seitsemäs+päivä,+eli+lauantai,+jonka+Jumala+on+pyhittänyt+jo+luomisviikolla.+Jumala+ei+pyhittänyt+satunnaista+viikonpäivää,+vaan+Jumala+pyhitti+sapatin,+lauantain.
24.07.2017 13:38
"Muista+pyhittää+lepopäivä"+on+törkeä+Raamatun+käännösvirhe.+Alkukielessä+on+tuossa+kohtaa+sana+"Shabat"+joka+111+kertaa+VT:ssä+on+käännetty+"sapatti".+Kirjaimellinen+käännös+tuosta+jakeesta+kuuluu+alkukielen+mukaan+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+pyhittää+jokin+satunnainen+lepopäivä,+ainut+käsky+on+pyhittää+sapatti.+Tuo+jae+on+tarkoituksella+käännetty+väärin+lepopäiväksi,+jotta+syntyisi+vaikutelma+että+voi+levätä+minä+päivänä+tahansa.+Vaan+kun+Raamatun+käsky+on+levätä+sapattina,+ei+minään+toisena+päivänä.+Biblia+vuodelta+1776+kääntää+tuon+jakeen+oikein+"Muista+sabbatin+päivää,+ettäs+sen+pyhittäisit".
24.07.2017 13:29
Sapatti+ei+ole+synonyymi+lepopäivälle.+Sapatti+on+viikon+seitsemäs+päivä,+jonka+Jumala+pyhitti+jo+luomisviikolla.+2.+Moos.+20:8+kuuluu+alkukielen+mukaan+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Ainoa+käsky+on+pyhittää+sapatti,+mitään+käskyä+jonkun+satunnaisen+lepopäivän+pyhittämiseen+ei+Raamatussa+ole.+"Lepopäivä"+on+törkeä+Raamatun+käännösvirhe.+Se+on+tarkoituksella+käännetty+väärin,+jotta+syntyisi+vaikutelma+että+voi+levätä+minkä+tahansa+päivän+viikossa.+Vaan+kun+Raamattu+ei+puhu+sanaakaan+mistään+lepopäivästä,+ainoastaan+sapatti+käsketään+pyhittää.+Biblia+vuodelta+1776+kääntää+tuon+jakeen+oikein,+"Muista+sabbatin+päivää,+ettäs+sen+pyhittäisit".
24.07.2017 13:26
Olet+mestari+vääristelemään+kirjoituksia.+Tuossahan+sanotaan+että+SAPATTI+on+ihmistä+varten,+ei+sanota+että+yksi+satunnainen+päivä+on+ihmistä+varten.+Raamatun+käsky+on+pyhittää+sapatinpäivä,+mitään+käskyä+minkä+tahansa+päivän+pyhittämiseen+ei+ole.
Galatalaiset+olivat+jumalattomia+pakanoita+entuudestaan.+Tuossa+ei+sanota+että+te+otatte+vaarin+sapatista,+puhutaan+vain+päivistä+ja+kuukausista,+joilla+viitataan+pakanoiden+omiin+juhla-aikoihin.+Sapatista+tuossa+kohtaa+ei+puhuta+yhtään+mitään.+Raamatun+käsky+on+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+eikä+tuota+käskyä+kumota+missään+kohtaa+Raamattua.
24.07.2017 13:20
>>++4.käskyn+täyttää+,+jos+lepää+yhden+päivän+viikossa,+niin+ettei+tee+silloin+työtä.++<<
Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota+että+lepää+yksi+päivä+viikossa.+Ainut+käsky+on,+että+pyhitämme+sapatinpäivän,+viikon+seitsemännen+päivän.+Raamatussa+ei+sanota+että+lepää+milloin+huvittaa,+käsky+on+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
24.07.2017 13:12
No+mitäs+Jeesus+sitten+oikeasti+teki?+Opetuslapset+katkoivat+tähkäpäitä+sapattina,+se+ei+ole+Mooseksen+laissa+kielletty.+Jeesus+paransi+sapattina,+sitä+ei+ole+Mooseksen+laissa+kielletty.+Jeesus+ei+missään+kohtaa+rikkonut+sapattia,+vaan+vietti+sapatinpäivän+tapansa+mukaan+synagogassa.+Jeesus+ei+missään+kohtaa+kumoa+sapattia.+Että+Jeesus+edes+kuolemassaan+ei+rikkonut+sapattia,+vaan+lepäsi+sapatin+haudassa,+tarkoittaa+että+Jeesus+noudatti+sapattia+loppuun+asti.
24.07.2017 13:10
Hyvä+video,+suosittelen!
24.07.2017 13:07
Raamatun+mukaan+oleellista+on+levätä+sapatinpäivänä.+Raamatussa+ei+sanota+että+lepää+minä+päivänä+huvittaa.+Että+sapatti+on+ihmistä+varten,+tarkoittaa+että+sapatti+on+ihmistä+varten,+ei+mikään+satunnainen+päivä.+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota+että+lepää+minä+päivänä+huvittaa.+Raamatun+käsky+on+selvä:+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Että+sapatti+on+ihmistä+varten+ei+ole+tätä+käskyä+vastaan.+Olet+mestari+vääntämään+kirjoituksia.
24.07.2017 13:07
Ja+jälleen+yksi+turhaakin+turhempi+aloitus+sapatin+vastustajilta.+Osoittaa+vain+kuka+täällä+eniten+kiihkoilee+ja+meuhkaa.
24.07.2017 12:54
1.+Jeesus+lepäsi+sapatinpäivän.
2.+Jeesus+nousi+sunnuntaina+haudasta,+kääri+hihat+ja+ryhtyi+töihin.
3.+Jeesus+tykkää+sunnuntain+kieltäjistä+ja+sapatin+pyhittäjistä.+Hän+on+hyvin+surullinen+siitä,+että+sapattia+rikotaan.
24.07.2017 12:54
Kirjoitat+että+sapatti+on+ihmistä+varten,+niin+kuin+Jeesus+sanoo.+Huomaa+että+tässä+sanotaan+että+sapatti+on+ihmistä+varten,+ei+sanota+että+sunnuntai+tai+mikä+tahansa+lepopäivä+on+ihmistä+varten,+vaan+sapatti+on+ihmistä+varten,+siis+lauantai.
24.07.2017 12:51
Kyllä+sanoin+että+oleellisin+asia+ei+ole+lepo,+että+lepää+yhden+satunnaisen+päivän+viikossa.+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+levätä+yksi+mikä+tahansa+päivä+viikossa,+Raamatun+käsky+on+levätä+sapatinpäivä,+lauantai.+Lepo+on+tärkeä+osa+sapattia,+mutta+se+ei+ole+se+oleellisin+pointti.+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota+että+levätkää+mikä+päivä+lystää,+käsky+on+levätä+sapattina,+lauantaina.+Sanot+että+ei+ole+mitään+merkitystä+minä+päivänä+lepää,+mutta+Raamatun+mukaan+käsky+on+selvä,+levätä+tulee+sapattina,+ei+minään+muuna+päivänä.
Adventistien+harhat+eivät+liity+tähän+mitenkään.
24.07.2017 12:49
Kuitenkaan+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+kumota+sapattia+eikä+sunnuntaita+kutsuta+missäään+kohtaa+Raamattua+uuden+liiton+lepopäiväksi.+"Muista+pyhittää+lepopäivä"+on+törkeä+Raamatun+käännösvirhe,+alkukielen+mukaan+jae+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Ainoastaan+sapatti+käsketään+Raamatussa+pyhittää,+mitään+käskyä+sununtain+pyhittämiseen+ei+Raamatusta+löydy.
24.07.2017 12:45
Vastasin+pidemmän+kaavan+mukaan+näihin+molempiin+syytöksiin+aloituksessani,+käy+sieltä+lukemassa.+Vastaan+tässä+vain+lyhyesti,+että+miksi+9/10+käskyn+noudattaja+ei+ole+lain+alla,+mutta+jos+noudattaa+neljättä+käskyä,+on+yhtäkkiä+lain+alla?+Sapatti+ei+ole+vain+juutalaisia+varten.+Mooseksen+lain+mukaan+sapattia+on+myös+muukalaisille,+Jesajan+mukaan+sapatti+on+myös+muukalaisille,+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.+Jumala+on+järjestyksen+Jumala,+Jumala+ei+anna+kymmenen+käskyn+lakia+josta+yhdeksän+käskyä+on+universaaleja+mutta+yksi+koskee+vain+juutalaisia.
24.07.2017 11:55
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+sapatti+ei+kuulu+uuteen+liittoon?+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa:
++++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Olet+hieman+ristiriitainen+kun+sanot+että+neljännen+käskyn+opettaminen+ei+ole+väärin,+mutta+että+päivistä+ei+kuulu+ottaa+vaarin.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+sapatti+ei+olisi+enää+voimassa.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+sapatti+tulee+ymmärtää+toisin.+Sapatin+pyhittäminen+tarkoittaa+käytännössä+sitä,+että+ei+tee+työtä+sapattina+vaan+lepää+sen+päivän,+pyhittää+sen+Jumalalle+syventymällä+sanaan.
24.07.2017 11:52
>>+Näitä+sapatinsäädöksiä+ei+kukaan+tällä+palstalla+kirjoittava+noudata,+eikä+kukaan+muukaan.+<<
Minä+noudatan.+Mitä+ajat+takaa?+Ovatko+nämä+säädökset+mielestäsi+mahdottomia+noudattaa?
24.07.2017 11:44
Biblepost+opettaa+että+kymmenen+käskyä+on+kumottu,+jolloin+kristitty+saa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin.+Vaan+jos+lakia+ei+ole+olemassakaan,+silloinhan+ei+ole+myöskään+syntiä+eikä+Jeesuksen+lunastustyöllä+ole+mitään+virkaa.
Mutta+Jeesuksen+mukaan+lakia+ei+ole+kumottu,+eikä+laista+katoa+pieninkään+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
Näitä+Jeesuksen+sanoja+ei+Biblepost+voi+ymmärtää+eikä+selittää.+Hän+sotii+suoraa+Raamatun+sanaa+vastaan+väittäessään+että+laki+on+kumottu.+Uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa,+kuten+Jeremia+sanoo:
++++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
24.07.2017 11:40
772 / 845