Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. >>+Ei+Jeesus+sanonut+"joka+uskoo,+kastetaan+ja+pitää+sapatin,+se+pelastuu,+mutta+joka+ei+pidä+sapattia+se+tuomitaan+kadotukseen",+vaan+"joka+uskoo+ja+kastetaan,+se+pelastuu;+mutta+joka+ei+usko+se+tuomitaan+kadotukseen"+(Mark+16:16).+<<Jeesus+sanoi+"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)+ja+++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)+Jos+siis+rakastamme+Jeesusta,+pidämme+Jumalan+käskyt+ja+siihen+kuuluu+myös+neljäs+käsky,+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
  2. "Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+ja+kaikki+liha,+eli+myös+pakanat+tulevat+viettämään+sapattia:"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
  3. Itse+opetat+että+kymmenen+käskyä+ei+kuulu+kristityille+etkä+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan.+Et+siis+ole+ollenkaan+kristitty.+Mutta+tämähän+olis+ad+hominem.Millainen+riivaajien+oppi+opettaa+että+kymmenen+käskyä+on+voimassa?+Eikö+riivaajien+oppi+ole+pikemminkin+että+älä+noudata+kymmentä+käskyä?+Riivaajat+haluavat+että+me+rikomme+Jumalan+lakia+vastaan.+Sapatti+kysymyksessä+ne+ovatkin+onnistuneet+erinomaisesti+ja+suurin+osa+kirkkokunnista+ylpeästi+julistaa+että+neljättä+käskyä+ei+tarvitse+noudattaa.Hetken+aikaa+jo+luulin+että+olet+Biblepost+raitistunut+ja+siirtynyt+enemmän+asialinjalle,+mutta+olin+väärässä.
  4. Olen+vastannut+sinulle+jo+toisessa+ketjussa+tähän,+mutta+pistetään+kertaukseksi.>>+Apostolien+Teoissa+mainitaan,että+alkuseurakunta+oli+koolla+v7ikon+ensimmäisenä+päivänä.luku.+20.+Jae+7.+<<Raamatussa+mainitaan+tasan+kerran,+että+seurakunta+oli+koolla+viikon+ensimmäisenä+päivänä,+versus+lukuisia+kertoja+sapattina.+Emme+voi+tästä+tehdä+johtopäätöstä,+että+kokoontuminen+viikon+ensimmäisenä+päivänä+olisi+ollut+vakiintunut+tapa.+Syykin+kokoukselle+kerrotaan+Raamatussa,+jengi+oli+koolla+koska+Paavali+seuraavana+päivänä+oli+lähdössä+matkalle.>>+Pitäkääpäs+yhtä+suurta+papatusta+huorinteosta+ja+ahneudesta,onhan+nekin+kymmenessä+käskyssä+kielletty!+<<Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+ainut,+jota+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan.+Jos+olisi+kirkkokunta+jonka+mielestä+saa+tehdä+huorin,+pitäisin+varmasti+siitäkin+käskystä+aivan+yhtä+suurta+meteliä.>>+Sapatti+oli+liitonmerkki+vain+juutalaisille.+<<"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+ja+kaikki+liha,+eli+myös+pakanat+viettävät+sapattia:"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)