Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+Ei+Jeesus+sanonut+"joka+uskoo,+kastetaan+ja+pitää+sapatin,+se+pelastuu,+mutta+joka+ei+pidä+sapattia+se+tuomitaan+kadotukseen",+vaan+"joka+uskoo+ja+kastetaan,+se+pelastuu;+mutta+joka+ei+usko+se+tuomitaan+kadotukseen"+(Mark+16:16).+<<
Jeesus+sanoi+"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)+ja+++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)+Jos+siis+rakastamme+Jeesusta,+pidämme+Jumalan+käskyt+ja+siihen+kuuluu+myös+neljäs+käsky,+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
19.07.2017 13:05
Biblepostille,+lainaan+ylempää:
>>+Jos+laki,+kymmenenkäskyn+laki+olisi+kumottu,+eihän+meillä+olisi+syntiäkään,+mitä+tarvittaisiin+sovittaa,+siksi+väitteesi+on+mahdoton.+<<
Ymmärrätkö?+Jos+laki+on+kumottu,+silloin+Jeesus+kuoli+turhaan+ristillä,+ei+olisi+mitään+syntiä+joka+pitäisi+sovittaa.+Vaan+Jeesus+itse+sanoo+ettei+tullut+kumoamaan+lakia.+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+laki+on+kumottu.+Sinä+lainaat+ja+vääristelet+kirjoituksia+kuin+itse+paholainen.
19.07.2017 12:59
Kaipaat+todisteita?+Katso+kuinka+ihmiset+ylpeästi+tälläkin+foorumilla+julistavat+että+sapattia+saa+rikkoa.+Siinä+sinulle+tarpeeksi+todisteita.+Sunnuntailla+ylpeillään+että+ollaan+vapaat+sapatin+ja+lain+kirouksesta.+Lue+katekismus+ja+sieltä+kolmannen+käskyn+selitys.+Kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan+sapattia.+Tätäkö+et+usko,+vai+mikä+on+pointtisi?
18.07.2017 17:21
Jos+koko+Mooseksen+laki+on+kumottu,+tarkoittaako+se+että+saa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin?
Vaan+kun+Raamatun+mukaan+lakia+ei+ole+kumottu.+Missään+kohtaa+ei+sanota+että+laki+on+kumottu.+Se+että+Jeesus+täytti+lain+ei+tarkoita+että+laki+on+komottu.+Mitä+Jeesus+itse+sanoo?
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
"Mutta+ennemmin+taivas+ja+maa+katoavat,+kuin+yksikään+lain+piirto+häviää."+(Lk.+16:17)
18.07.2017 17:16
"Se+on+oleva+ikuinen+merkki+minun+ja+israelilaisten+välillä;+sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi+ja+hengähti."+(2.+Moos.+31:17)
Sapatti+on+siis+selvästi+Raamatun+mukaan+luomisen+muistomerkki.+Tietysti+on+se+on+annettu+siksi+että+saisi+levätä.+Se+on+myös+Egyptin+orjuuden+muistoksi.+Onko+pakko+huutaa?+Huomaan+että+alat+olla+aika+heikoilla+tässä+väittelyssä.
18.07.2017 17:13
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:
”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)
Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+ja+kaikki+liha,+eli+myös+pakanat+tulevat+viettämään+sapattia:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
18.07.2017 13:11
Minun+oppini+ei+ole+Elleniltä.+En+ole+adventisti+enkä+ole+tutustunut+Ellenin+kirjoituksiin.+Tuossa+jakeessa+puhutaan+nimenomaan+sapatista+luomisen+muistomerkkinä,+"Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan".
Adventistien+mukaan+sapatin+pitäminen+ei+pelasta.+Kukaan+ei+opeta+sellaista.+Sunnuntai+pedon+merkkinä+on+adventistien+harhaoppia,+siinä+olet+oikeassa.+Sapattia+ei+kukaan+palvo.+Sitä+vietetään+Jumalan+käskyn+mukaan.+Tietysti+sapatti+on+pyhä,+se+on+päivä+jonka+Jumala+on+pyhittänyt.+Samaa+ei+voi+sanoa+sunnuntaista.
Neljäs+käsky+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+eikä+missään+kohtaa+Raamattua+sanota+että+tuo+käsky+olisi+kumottu.
18.07.2017 13:08
Biblepost+ei+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan+joten+hän+ei+ole+kristitty+alkuunkaan.
18.07.2017 13:05
Yllä+lainaamassani+kohdassa+2.+Moos.+20:8-11+sanotaan+kyllin+selvästi,+että+sapatti+on+luomisen+muistomerkki.+"Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan".+
Sapatti+ei+ole+mikään+epäjumala.+Onko+muut+kymmenen+käskyä+epäjumala+ja+jumaloinnin+kohde?+Sanoisitko+henkilölle+joka+ei+tee+huorin+että+seitsemäs+käsky+on+hänen+epäjumala?+Kyse+on+vain+ja+ainoastaan+siitä,+että+noudattaa+kymmentä+käskyä.
18.07.2017 13:04
Sapattimeuhkaajat+tällä+foorumilla+eivät+ole+adventisteja.+Sunnuntai+pedonmerkkinä+on+adventistien+harhaoppia,+joka+vain+turhaan+sekoittaa+soppaa.
Sapatti+on+luomisen+muistomerkki:
"Muista+pyhittää+sapatinpäivä.+Kuusi+päivää+tee+työtä+ja+toimita+kaikki+askareesi;+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti;+silloin+älä+mitään+askaretta+toimita,+älä+sinä+älköönkä+sinun+poikasi+tai+tyttäresi,+sinun+palvelijasi+tai+palvelijattaresi+tai+juhtasi+älköönkä+muukalaisesi,+joka+sinun+porteissasi+on.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi;+sentähden+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen."+(2.+Moos.+20:8-11)
Sapattia+ei+kukaan+palvo,+sitä+vietetään+Jumalan+käskyn+mukaan.
18.07.2017 11:39
>>+Voisitko+todistaa+väitteesi,+että+oikein+ylpeästi+julistavat?+<<
Esimerkiksi+suoraan+katekismuksessa+opetetaan+rikkomaan+sapattia+ja+viettämään+sen+sijaan+sunnuntaita+lepopäivänä.
>>+Oletko+muuten+itse+ajatellut+omalta+kohdaltasi+oletko+esim.+tällä+palstalla+julistanut+eniten+Evankeliumia+Herrasta+Jeesuksesta,+vai+onko+jokin+muu+asia+ollut+keskeisimpänä+julistuksessasi?+<<
Olen+tällä+foorumilla+keskittynyt+vain+tähän+sapattikysymykseen,+koska+se+on+minulle+tärkeä+ja+koen+sen+tehtäväkseni.+Jos+jokin+kirkkokunta+opettaisi+yhtä+julkeasti+rikkomaan+jotakin+muuta+kymmenestä+käskystä,+puuttuisin+siihenkin+aivan+yhtä+hanakasti.
>>+Mutta+onhan+siinä+myös+vakava+kysymys:+"+lain+teoistako+saitte+Hengen+vai+uskossa+kuulemisesta?+<<
Lakiako+saa+siis+rikkoa,+vai+mikä+on+pointtisi?
18.07.2017 11:38
Näitä+aloituksia+tulee+sapatin+vastustajilta,+joten+te+olette+niitä+kiihkoilijoita.+
Sunnuntai+pedonmerkkinä+on+adventistien+harhaoppia.+
Sapatti+on+luomisen+muistomerkki:
"Muista+pyhittää+sapatinpäivä.+Kuusi+päivää+tee+työtä+ja+toimita+kaikki+askareesi;+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti;+silloin+älä+mitään+askaretta+toimita,+älä+sinä+älköönkä+sinun+poikasi+tai+tyttäresi,+sinun+palvelijasi+tai+palvelijattaresi+tai+juhtasi+älköönkä+muukalaisesi,+joka+sinun+porteissasi+on.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi;+sentähden+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen."+(2.+Moos.+20:8-11)
Sapattia+ei+kukaan+palvo,+sitä+vietetään+Jumalan+käskyn+mukaan.
18.07.2017 11:32
Juuri+näin.+Aito+raamatullinen+kielillä+puhuminen+tapahtui+siten+että+kuulija+saattoi+ymmärtää+puhuttua+kieltä.+Nykyään+puhutaan+täyttä+siansaksaa+ilman+että+kukaan+ymmärtää.+Tällaista+kielillä+puhumista+ei+Raamattu+opeta.
18.07.2017 00:45
Raamatun+mukaan+sapatti+on+"muistomerkki"+luomisesta:
Kyse+ei+ole+mistään+adventistien+opista,+eikä+sapattia+kukaan+palvo,+sitä+vietetään+koska+se+on+Jumalan+käsky.
18.07.2017 00:33
>>+Alkuseurakunnan+aikaan+julistus+kohdistui+Herraan+Jeesukseen.+<<
Onko+väärin+opettaa+sapatista?+Kirkkokunnat+ylpeästi+julistavat+että+sapattia+saa+rikkoa,+tähänkö+ei+saisi+puuttua?+Pitäisi+puhua+vain+Jeesuksesta,+kun+kymmentä+käskyä+rikotaan?+"Sillä+minä+olin+päättänyt+olla+teidän+tykönänne+tuntematta+mitään+muuta+paitsi+Jeesuksen+Kristuksen,+ja+hänet+ristiinnaulittuna."+Mistään+muusta+aiheesta+ei+saa+keskustella,+niinkö?
Miten+Gal+3+liittyy+sapattiin?+Ei+mitenkään.
18.07.2017 00:25
Itse+opetat+että+kymmenen+käskyä+ei+kuulu+kristityille+etkä+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan.+Et+siis+ole+ollenkaan+kristitty.+Mutta+tämähän+olis+ad+hominem.
Millainen+riivaajien+oppi+opettaa+että+kymmenen+käskyä+on+voimassa?+Eikö+riivaajien+oppi+ole+pikemminkin+että+älä+noudata+kymmentä+käskyä?+Riivaajat+haluavat+että+me+rikomme+Jumalan+lakia+vastaan.+Sapatti+kysymyksessä+ne+ovatkin+onnistuneet+erinomaisesti+ja+suurin+osa+kirkkokunnista+ylpeästi+julistaa+että+neljättä+käskyä+ei+tarvitse+noudattaa.
Hetken+aikaa+jo+luulin+että+olet+Biblepost+raitistunut+ja+siirtynyt+enemmän+asialinjalle,+mutta+olin+väärässä.
18.07.2017 00:23
>>+Jos+meinaa+noudattaa+Mooseksen+lakia,ei+tule+vanhurskaaksi,koska+lain+teosista+ei+kukaan+tule+vanhurskaaksi.+<<
Tarkoittaako+tämä+että+saa+tehdä+syntiä?+"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
17.07.2017 19:48
Olen+vastannut+sinulle+jo+toisessa+ketjussa+tähän,+mutta+pistetään+kertaukseksi.
>>+Apostolien+Teoissa+mainitaan,että+alkuseurakunta+oli+koolla+v7ikon+ensimmäisenä+päivänä.luku.+20.+Jae+7.+<<
Raamatussa+mainitaan+tasan+kerran,+että+seurakunta+oli+koolla+viikon+ensimmäisenä+päivänä,+versus+lukuisia+kertoja+sapattina.+Emme+voi+tästä+tehdä+johtopäätöstä,+että+kokoontuminen+viikon+ensimmäisenä+päivänä+olisi+ollut+vakiintunut+tapa.+Syykin+kokoukselle+kerrotaan+Raamatussa,+jengi+oli+koolla+koska+Paavali+seuraavana+päivänä+oli+lähdössä+matkalle.
>>+Pitäkääpäs+yhtä+suurta+papatusta+huorinteosta+ja+ahneudesta,onhan+nekin+kymmenessä+käskyssä+kielletty!+<<
Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+ainut,+jota+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan.+Jos+olisi+kirkkokunta+jonka+mielestä+saa+tehdä+huorin,+pitäisin+varmasti+siitäkin+käskystä+aivan+yhtä+suurta+meteliä.
>>+Sapatti+oli+liitonmerkki+vain+juutalaisille.+<<
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:
”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)
Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+ja+kaikki+liha,+eli+myös+pakanat+viettävät+sapattia:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
17.07.2017 19:46
>>+Apostolit+säätivät+pakanoille,+siis+ympärikeikkaamattomille+sunnuntain+lepopäiväksi,+kun+vapauttivat+pakanat+ympärileikkausvaatimuksesta+Apostolien+kokouksessa!++<<
Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota+mitään+tällaista.
17.07.2017 19:42
Totuus+sapatista+seisoo+ilman+Ellen+Whitea.+Tällä+palstalla+sapattimeuhkaajat+eivät+ole+adventisteja.
17.07.2017 19:39
776 / 845