1 Kor. 14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
Onko Tiaisen kielillä puhumista selitetty?
Onko kaikki helluntalaisten kielet selitettävissä?
Voiko kielillä puhuminen olla demoni hengestä?
Esim. Tiaisen kielillä puhuminen
127
3302
Vastaukset
- Hengenhumaus
Usean helluntalaisen johtajan arviointikyky on heikko mitä hengelliseen raittiuteen tulee ja sen arviointiin.
- Evluterot
Myös Mäkisen arviointikyky on nollan tasoa samoin Askolan sekä Laajasalon.
Monet kirkon esimiehet ovat koomikoita alkoholisteja ja homppeleita.
Erosin kirkosta kun sain itse päättää asiasta. - Hell.AmpuuUmpimähkään
Älä eksyttele ja miksi et oikeaoppisena helluntalaisena pysy asiassa?
Tällä palstalle pyrimme keskustelemaan helluntalaisuudesta. - Vieläkö.oli.jotain
Hell.AmpuuUmpimähkään kirjoitti:
Älä eksyttele ja miksi et oikeaoppisena helluntalaisena pysy asiassa?
Tällä palstalle pyrimme keskustelemaan helluntalaisuudesta.😈😈😈
Minua ei epäuskoiset määrälle!!
Jos tieto auttaa peppukipuun. En ole helluntailainen.
- PysytäänAsiassa
Kerro lisää miten helluntalaisten henkikasteoppi liittyy kielillä puhumiseen ja niiden selittämiseen?
- Tunnen.juonet
Tiainen oli juuriltaan luterilainen ja kertoi edelleen olevansa. Kävi monessa ev lut kirkossa puhumassa.
Hänelle kävi niin kuin monelle hengen miehelle, sielunvihollinen vihaa eläviä kristittyjä ja hyökkää kimppuun niinkuin tässäkin aloituksessa yritetään lopullista ratkaisua ns hyvien uskonnollisten ihmisten taholta.
Esim Suonto saa olla rauhassa sielunviholliselta kun pelaa hänen peliään tietämätön tyhmyyttään ilmeisesti näin. - PysytäänHarhoissa
Yhteistyöstä totuus ilman valheenhenkeä
Kenenkä
a) helluntalaisten pastoreiden ja johtajien kanssa Tiainen teki yhteistyötä?
b) Tiaisen yhteistyö luterilaisten kanssa? - Lehdissä.lukee
PysytäänHarhoissa kirjoitti:
Yhteistyöstä totuus ilman valheenhenkeä
Kenenkä
a) helluntalaisten pastoreiden ja johtajien kanssa Tiainen teki yhteistyötä?
b) Tiaisen yhteistyö luterilaisten kanssa?Mäkinen ja Askola kuulemma ainakin ryyppää ainakin yhdessä. Ev lut kirkon alkon laskut ovat suuret.
- PysytäänAsiassa
Ääeihelluntalaiset vauhdissa.....
Sen kyllä huomaa.- On.miltä.näyttää
Ei taida. Taitaa olla muotojumalista väkeä niin kuin sinunkin turhat tekstit.
"Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan." (Mt. 6:7)
Mitä muuta kielillä rukoileminen ilman selittäjää on, kuin juuri Jeesuksen mainitsemaa tyhjän hokemista? Tätä selvää Raamatun opetusta ei jostain syystä ymmärretä vaan mongerretaan ihmeellistä kieltä jota kukaan ei ymmärrä seurakunnan kokouksissa.- Kommenttinaa
Vajaa yksipuolinen raamatuntulkinta
- NäilläEväillä
Helluntalaisten joukkokielillä puhuminen kokouksissa ei ole raamatullista.
Tulee mieleen hourula siinä "kielten" sekamelskassa.
"HalleLujaa.... olipa hyvä kokous".
Nimim. paikallaollut Kommenttinaa kirjoitti:
Vajaa yksipuolinen raamatuntulkinta
Jeesuksen opetus on selvä, älkää hokeko tyhjää rukoillessanne, eli siis mongertako ymmärtämätöntä kieltä.
- Kommenttinaa
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesuksen opetus on selvä, älkää hokeko tyhjää rukoillessanne, eli siis mongertako ymmärtämätöntä kieltä.
Yksi jae Raamatusta ei ole koko oppi. Taidat olla äskenkääntynyt joten ymmärrän ettet voi vielä koko Raamattua osata ja ymmärtää. Luehan koko Raamattua ja käy kuuntelemassa netissä vaikka Markku Veilo opetusta tai RIVER srk.
Siunausta sinulle! - Kommenttinaa
NäilläEväillä kirjoitti:
Helluntalaisten joukkokielillä puhuminen kokouksissa ei ole raamatullista.
Tulee mieleen hourula siinä "kielten" sekamelskassa.
"HalleLujaa.... olipa hyvä kokous".
Nimim. paikallaollutEt ole Jeesuksen Pyhällä Hengellä täyttynyt ja siksi et ymmärrä asiaa.
Jos olet joskus tullut uskoon etkä ole ns käännynnäinen tulee sinun täyttyä Pyhällä Hengellä, muuten hengellinen kasvosi pysähtyy ja taantuu. - JotainOutoa
Helluntalisen henkikasteen merkkinä on kielillä puhuminen mutta ei niiden selittäminen.
Helluntalaiset kuvittelevat puhuvansa enkelten kielillä ja olevansa pyhempiä henkikastettuja.
Jeesus ei puhunut kielillä. - SpiritShow.must.go.on
Kommenttinaa kirjoitti:
Et ole Jeesuksen Pyhällä Hengellä täyttynyt ja siksi et ymmärrä asiaa.
Jos olet joskus tullut uskoon etkä ole ns käännynnäinen tulee sinun täyttyä Pyhällä Hengellä, muuten hengellinen kasvosi pysähtyy ja taantuu.Tavoitellaan hengellisia manifestaatioita.
Palvotaan mammona ja rakennetaan suurellisia temppeleitä.
Mitä kuuluisampi puhuja sen voimallisempi "henki" läsnä.
Kuinka raamatullisia ovat puhujat?
Raamatuntuntemus heikohkoa ja keskityttään omien tarinoiden kerrontaan.
Yritetään olla hauskoja ja nauratetaan naisia.
Retoriikan keinoilla yritetään pitää yllä tunnelmaa.
Vedotaan sielullisuuteen ja tunteisiin.
Pari raamatunjaetta vain mausteeksi joita ei kukaan muista kokouksen jälkeen.
Seurakunnissa ei ole edes raamattupiirejä. - Pieni.uskova
JotainOutoa kirjoitti:
Helluntalisen henkikasteen merkkinä on kielillä puhuminen mutta ei niiden selittäminen.
Helluntalaiset kuvittelevat puhuvansa enkelten kielillä ja olevansa pyhempiä henkikastettuja.
Jeesus ei puhunut kielillä.Täällä on suuri hengen henkilö, hän on tavannut Jeesuksen ja havainnut ettei Jeesus puhu kielillä.
Kunnioittamaan häntä
Minä en tätä ole havainnut mutta olen pieni taivasten valtakunnassa. - Outooo
SpiritShow.must.go.on kirjoitti:
Tavoitellaan hengellisia manifestaatioita.
Palvotaan mammona ja rakennetaan suurellisia temppeleitä.
Mitä kuuluisampi puhuja sen voimallisempi "henki" läsnä.
Kuinka raamatullisia ovat puhujat?
Raamatuntuntemus heikohkoa ja keskityttään omien tarinoiden kerrontaan.
Yritetään olla hauskoja ja nauratetaan naisia.
Retoriikan keinoilla yritetään pitää yllä tunnelmaa.
Vedotaan sielullisuuteen ja tunteisiin.
Pari raamatunjaetta vain mausteeksi joita ei kukaan muista kokouksen jälkeen.
Seurakunnissa ei ole edes raamattupiirejä.Missä tuollaista on? Missä piireissä oikein pimeilet?
Tuo hengen show voi olla kivaa, mutta auttako se sinua oikeasti?
Sinuna etsisin terveempiä yhteisöjä. City srk tai RIVER yms. Siellä on terve voimallinen raamatullinen toiminta.
Siellä ei vaan olla "sanan äärellä ", vaan tehdään Jumalan tekoja. Kommenttinaa kirjoitti:
Yksi jae Raamatusta ei ole koko oppi. Taidat olla äskenkääntynyt joten ymmärrän ettet voi vielä koko Raamattua osata ja ymmärtää. Luehan koko Raamattua ja käy kuuntelemassa netissä vaikka Markku Veilo opetusta tai RIVER srk.
Siunausta sinulle!>> Yksi jae Raamatusta ei ole koko oppi. <<
Jos koko Raamattu on Jumalan sanaa, yksikin jae riittää. Ja tässä meillä on jae jossa Jeesus sanoo että älkää hokeko tyhjää rukoillessanne. Mikään toinen Raamatun kohta ei kumoa tätä. Voimme siis perustaa "oppimme" tämän jakeen varaan. Kielillä rukoileminen ei ole raamatullista.
>> Siellä ei vaan olla "sanan äärellä ", vaan tehdään Jumalan tekoja. <<
Missä ollaan sanan äärellä, siellä Jumala toimii. Nämä eivät ole toisiaan vastaan. Siinä ei ole mitään pahaa että ollaan "vaan sanan äärellä".- Sanaaa
Kristitty.net kirjoitti:
>> Yksi jae Raamatusta ei ole koko oppi. <<
Jos koko Raamattu on Jumalan sanaa, yksikin jae riittää. Ja tässä meillä on jae jossa Jeesus sanoo että älkää hokeko tyhjää rukoillessanne. Mikään toinen Raamatun kohta ei kumoa tätä. Voimme siis perustaa "oppimme" tämän jakeen varaan. Kielillä rukoileminen ei ole raamatullista.
>> Siellä ei vaan olla "sanan äärellä ", vaan tehdään Jumalan tekoja. <<
Missä ollaan sanan äärellä, siellä Jumala toimii. Nämä eivät ole toisiaan vastaan. Siinä ei ole mitään pahaa että ollaan "vaan sanan äärellä"."Kielillä rukoileminen ei ole raamatullista"
Pari jaetta kielillä puhumisesta Raamatussa.
Löytyi 21 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä.
Mark. 16:17
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ap. t. 2:4
Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Ap. t. 10:46
sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
Ap. t. 19:6
Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
1. Kor. 12:10
toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
1. Kor. 12:28
Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
1. Kor. 12:30
Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
1. Kor. 13:8
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
1. Kor. 14:2
Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
1. Kor. 14:4
Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
1. Kor. 14:5
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
1. Kor. 14:6
Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
1. Kor. 14:13
Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
1. Kor. 14:14
Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
1. Kor. 14:18
Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
1. Kor. 14:19
mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
1. Kor. 14:23
Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
1. Kor. 14:26
Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
1. Kor. 14:27
Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
1. Kor. 14:39
Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Sanaaa kirjoitti:
"Kielillä rukoileminen ei ole raamatullista"
Pari jaetta kielillä puhumisesta Raamatussa.
Löytyi 21 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä.
Mark. 16:17
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ap. t. 2:4
Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Ap. t. 10:46
sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
Ap. t. 19:6
Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
1. Kor. 12:10
toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
1. Kor. 12:28
Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
1. Kor. 12:30
Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
1. Kor. 13:8
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
1. Kor. 14:2
Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
1. Kor. 14:4
Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
1. Kor. 14:5
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
1. Kor. 14:6
Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
1. Kor. 14:18
Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
1. Kor. 14:19
mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
1. Kor. 14:23
Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
1. Kor. 14:26
Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
1. Kor. 14:27
Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
1. Kor. 14:39
Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.Missään yllä lainatuissa Raamatun jakeissa ei opeteta rukoilemaan kielillä. Raamattu ei anna mitään ohjetta rukoilla oudolla kielellä jota kukaan ei ymmärrä. Raamatullinen kielillä puhumisen lahja tarkoittaa sitä, että puhuu yliluonnollisesti kieltä, jonka toinen voi selittää, jota ei ole itse opiskellut.
- saviseutulainen
Outooo kirjoitti:
Missä tuollaista on? Missä piireissä oikein pimeilet?
Tuo hengen show voi olla kivaa, mutta auttako se sinua oikeasti?
Sinuna etsisin terveempiä yhteisöjä. City srk tai RIVER yms. Siellä on terve voimallinen raamatullinen toiminta.
Siellä ei vaan olla "sanan äärellä ", vaan tehdään Jumalan tekoja.>>Sinuna etsisin terveempiä yhteisöjä. City srk tai RIVER yms. Siellä on terve voimallinen raamatullinen toiminta.
Siellä ei vaan olla "sanan äärellä ", vaan tehdään Jumalan tekoja.<<
Terveempiä yhteisöjä ... CITY srk tai RIVER yms!!! Raamatullinen toiminta?!
HALOO JA HERÄTYS!
Nuo mainitut "seurakunnat" ovat terveestä yhtä kaukana kuin on itä lännestä.
Sitä UMPISOKEUTTA.
Äärikarismaattisuuden aiheuttamaa. - Sanaaa
Kristitty.net kirjoitti:
Missään yllä lainatuissa Raamatun jakeissa ei opeteta rukoilemaan kielillä. Raamattu ei anna mitään ohjetta rukoilla oudolla kielellä jota kukaan ei ymmärrä. Raamatullinen kielillä puhumisen lahja tarkoittaa sitä, että puhuu yliluonnollisesti kieltä, jonka toinen voi selittää, jota ei ole itse opiskellut.
Sinun tulkintasi, älä tyrkytä sitä kaikille.
Monesti yhdessä puhutaan salaisuuksia hengessä ja Jumala toimii kun yhdessä rakennamme henkeämme.
Laulamme hän yhdessä myös enkelien kielillä ylistystä Jumalalle. Ja myös virsiä yhdessä.
Sulla on aika rajoittunut jumalakuva.
Paavali puhuu enemmän kielillä kuin kukaan. Luuletko että kukaan jaksaa selitellä ja onko tarpeen kun puhutaan salaisuuksia niin ettei rajoittunut paholainenkaan ymmärrä rukouksia.
Minä voin puhua kielillä monta tuntia kun Pyhän Hengen rukoustaakka tulee sydämelle.
On sitten oma paikkansa myös selittämiseen kielistä seurakunnalle tai yksityiselle ihmiselle.
Myös ensimmäisenä helluntaina puhuttiin yhdessä kielillä ja mentiin hurmoksiin Pyhästä Hengestä eikä se ole vieläkään loppunut. - Sanaaa
Sanaaa kirjoitti:
Monesti yhdessä puhutaan salaisuuksia hengessä ja Jumala toimii kun yhdessä rakennamme henkeämme.
Laulamme hän yhdessä myös enkelien kielillä ylistystä Jumalalle. Ja myös virsiä yhdessä.
Paavali puhuu enemmän kielillä kuin kukaan. Luuletko että kukaan jaksaa selitellä ja onko tarpeen kun puhutaan salaisuuksia niin ettei rajoittunut paholainenkaan ymmärrä rukouksia.
Minä voin puhua kielillä monta tuntia kun Pyhän Hengen rukoustaakka tulee sydämelle.
On sitten oma paikkansa myös selittämiseen kielistä seurakunnalle tai yksityiselle ihmiselle.
Myös ensimmäisenä helluntaina puhuttiin yhdessä kielillä ja mentiin hurmoksiin Pyhästä Hengestä eikä se ole vieläkään loppunut.Jatkoa
Monesti kun Pyhä Henki johtaa kokousta kaikki menee harmoniassa. Välillä on voimallinen ylistyksen pauhu ja kaikki hiljenee kun tulee sanoma Herralta kielillä ja siihen selitys.
Välillä joku opettaa Raamattua tai rukousaiheita huomioidaan ihan äidinkielellä. Virttä laulua kielillä laulua jne.
Olen ollut kokouksessa jossa ortodoksit hymisi omia laulujaan ja luterilaiset virsiään ja vapaat suunnat omia laulujaan.
Yhdessä huoneessa rukoiliin sairaan puolesta ja toisessa karkotettiin demoneita sidotusta ihmisestä.
Kaikki tapahtui hyvässä järjestyksessä.
Ihmisiä kokokoontui maalaistaloon yli 100 henkeä etelä Suomen alueelta lauantaisin klo 18-02 rukoilemaan. Kahviakin juotiin ja syötiin illan mittaan.
Äitini tuli uskoon istuessaan kuuntelemassa kokouksen menoa ja minä täytyin Pyhällä Hengellä kun puolestani rukoiltiin Paavalin ohjeen mukaisesti kätten päälle pannen n. 5-10 henkeä. - saviseutulainen
Sanaaa kirjoitti:
Myös ensimmäisenä helluntaina puhuttiin yhdessä kielillä ja mentiin hurmoksiin Pyhästä Hengestä eikä se ole vieläkään loppunut.>>Myös ensimmäisenä helluntaina puhuttiin yhdessä kielillä ja mentiin hurmoksiin Pyhästä Hengestä eikä se ole vieläkään loppunut.<<
Ensimmäisenä helluntaina - ne, jotka puhuivat kielillä - puhuivat Pyhän Hengen voimasta ymmärrettävillä, olemassa olevilla kielillä ( vaikka eivät itse niitä osanneet "normaalisti" puhua/ ymmärtää ), jotta lukuisista eri kansallisuuksista/kieliryhmistä peräisin olevat Jerusalemiin vaeltaneet tuhannet ihmiset saivat kuulla Evankeliumin ihanan ilosanoman OMALLA KIELELLÄÄN JULISTETTUNA. Kaikki tapahtui hyvässä järjestyksessä vailla minkäänlaista, nykymenolle = äärikarismaattisuudelle tyypillistä hurmoksellista hillumista.
Väite, että nuo evankeliumia vierailla, olemassa olevilla ja ymmärrettävillä, kielillä julistaneet olisivat olleet "hengestä juovuksissa" on täysin tuulesta temmattua harhaa, jota käytetäänkin nykyään kaikenlaisen sekakakofonisen älämölöön, "abragadabra, koini, moini, sakrapamento, skapadaduun" pönkittämiseksi! - Sanaaa
saviseutulainen kirjoitti:
>>Myös ensimmäisenä helluntaina puhuttiin yhdessä kielillä ja mentiin hurmoksiin Pyhästä Hengestä eikä se ole vieläkään loppunut.<<
Ensimmäisenä helluntaina - ne, jotka puhuivat kielillä - puhuivat Pyhän Hengen voimasta ymmärrettävillä, olemassa olevilla kielillä ( vaikka eivät itse niitä osanneet "normaalisti" puhua/ ymmärtää ), jotta lukuisista eri kansallisuuksista/kieliryhmistä peräisin olevat Jerusalemiin vaeltaneet tuhannet ihmiset saivat kuulla Evankeliumin ihanan ilosanoman OMALLA KIELELLÄÄN JULISTETTUNA. Kaikki tapahtui hyvässä järjestyksessä vailla minkäänlaista, nykymenolle = äärikarismaattisuudelle tyypillistä hurmoksellista hillumista.
Väite, että nuo evankeliumia vierailla, olemassa olevilla ja ymmärrettävillä, kielillä julistaneet olisivat olleet "hengestä juovuksissa" on täysin tuulesta temmattua harhaa, jota käytetäänkin nykyään kaikenlaisen sekakakofonisen älämölöön, "abragadabra, koini, moini, sakrapamento, skapadaduun" pönkittämiseksi!Raamatun sanaa kielillä puhumisesta joka on myös nykyään Jumalan toimintatapa ja joka osoittaa saviseudun jutut tyhjiksi.
12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Sanaaa kirjoitti:
Myös ensimmäisenä helluntaina puhuttiin yhdessä kielillä ja mentiin hurmoksiin Pyhästä Hengestä eikä se ole vieläkään loppunut.>> Myös ensimmäisenä helluntaina puhuttiin yhdessä kielillä ja mentiin hurmoksiin Pyhästä Hengestä eikä se ole vieläkään loppunut. <<
Ensimmäisenä helluntaina sanan kuulijat ymmärsivät tuota puhetta. Helluntain kielillä puhuminen ei siis ollut outoa mongerrusta jota kukaan ei ymmärrä, vaan aivan ymmärrettävää kieltä - kukin kuuli julistettavan omalla kielellään.
Korostan että Raamatussa ei ole mitään ohjetta RUKOILLA kielillä. Ei missään kohtaa. Seurakunnassa kielillä puhuminen yhtä aikaa monesta suusta niin että kukaan ei selitä ei ole raamatullista. Aito raamatullinen kielillä puhumisen lahja toimii siten että kuulija voi ymmärtää tuota kieltä. Esim. kadulla menet ja puhut kielillä afrikkalaiselle, joka sitten ymmärtää sinua omalla äidinkielellään. Sekavaa älämölöä ei missään kohtaa Raamattua käsketä puhua seurakunnan tilaisuudessa.
Korostan vielä että Jeesuksen selvä opetus rukoilemisesta on, että älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat tekevät. Kuitenkin tänään seurakunnissa tehdään juuri näin, hoetaan tyhjää älämölöä jota kukaan ei ymmärrä. Tämä ei ole raamatullista.
- ryjrsryk
Paavali: minä puhun enemmän kielillä kuin kukaan teistä! Asia siis on ylpeilyn aihe miehelle, jonka varaan koko kristinuskon teologia pohjautuu. Kantsisko avata se Raamattu edes kerran eläessä, ja lukea kannesta kanteen.
- ryisrykkiävoitelussa
Avataan Raamattu ja otetaan hihhulisilmälasit pois silmiltä.
PAAVALI: "Mutta seurakunnassa tahdon mieluummin PUHUA VIISI SANAA YMMÄRRYKSELLÄNI, opettaakseni muitakin, KUIN KYMMENENTUHATTA SANAA KIELILLÄ".
- pyhässähengessä
Mä puhun selvällä Suomen kielellä asioita joita kukaan ei halua kuulla ja se tapahtuu yleensä silloin kun meditoin. Mumisemalla en pääse enkelten taajuudelle, mutta selvällä todellisella ajatuksellapa pääsen ja silloin tulee luotaan työntävää tekstiä. Totuuksia.
- JotainOutoa
KETJUN ALOITTAJALTA
Raamattu varoittaa hurmoskielisestä "hengellisyydestä".
Eipä kukaan kyennyt vastaamaan aloituksen asiallisiin kysymyksiin.
"Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja."
"Kaiken on vain tapahduttava arvokkaasti ja hyvässä järjestyksessä." - zenzuroitu
Kyseisellä ilmiöllä on psykologiassa oma nimityksensä: Glossolalia.
Määritelmä: Puheen tai laulun kaltainen ääntely, jossa ei ole mitään informaatiota.
Kun vähän kuuntelee mitä tahansa kieltä, josta ei ymmärrä pätkääkään ja yrittää äänteellisesti jäljitellä sitä, niin sehän käy keneltä tahansa. Itse asiassa juuri siten me kaikki olemme opetelleet puhumaan. Seuraava askel on oppia äänneyhdistelmien eli sanojen merkitys.
Edustava esimerkki on vaikkapa Junnu Vainion biisi Tangokauppias: Italiaa, ranskaa, venäjää, kiinaa. Speden Ruljanssiriihessä 60-luvulla esiintyi kielilläpuhuja joka puhui jopa "suomea" niin että se varmasti olisi mennyt täydestä ummikolle ruotsalaiselle tai venäläiselle. Ainakin helluntailaiselle!
Eikös täältä joskus lähtenyt euroviisuihinkin ihan fiktiivisellä kertakäyttökilellä laulettu biisi? Ihan nätti, mutta ei päässyt loppukilpailuun.
Milloin ja missä teillä on seuraavat telttaseurat täällä itärajalla? Voisin tulla vähän puhumaan jakuuttia, havaijia tai hottentottia.- Huomautusta
Täällä ei nyt puhuta lasten leikki jokeltelusta tai Kokkolan tytön tubetuksesta vaan raamatullisesta kielillä puhumisesta.
YLLÄPITO HUOMIO!
Teillä on joku vakava tekninen häiriö!
Kone inttää ja vänkyttää, etten muka ole kirjautunut, vaikka nimimerkkini näkyy sivun yläreunassa! Taas piti tulla tänne neljän kuvantunnistuksen kautta tilapäisnimimerkillä!
Siis "zenzuroitu" olen oikeasti minä!
KORJATKAA ONGELMA!- naapurit
Naapurina pystyn kyllä kertomaan .
https://youtu.be/bu1Da_gyjG8?t=7
Helluntailaista . Kaikesta huolimatta .- Oppi-isä
Tiaisen oppi-isänä helluntalainen Timo Närhi.
- Hell.henk.kast.oppi
Käytännön ongelmana helluntailaisessa henkikasteopissa on se, että kun kaikki eivät puhu kielillä, joutuvat monet pahan ahdistelun ja syyttelyn kohteeksi: "Sinulla ei ole tarpeeksi uskoa, koska et puhu kielillä", "Sinulla on jokin synti, joka erottaa sinut Jumalasta", "Et ole antautunut kokosydämisesti Herralle", "Et ole ollut kuuliainen", "Et ole uudestisyntynyt", "Uskosi on kelvotonta" tai pahimmassa tapauksessa: "Sinussa on paha henki".
- soopaatulee
älä puhu roskaa, mitään tuolalista ei ole missään vapaalla puolella!
kirjoita kirja kun mielikuvitus on noinkin vallaton.
- juristen
juristen
Totuus vapauttaa
Netmissionissa ei saanut kirjoittaa kaikkea Raamatun totuutta, vaan siellä ihmisten laatimat säännöt ohittavat sekä Suomen lain salliman sanan vapauden että Jumalan sanassa olevan totuuden esille tuomisen.
1. Timoteuskirje 2 (NOVUM)
Jumala, 4 "joka tahtoo, kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan."
Ps. 115:3
"Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."
Ps. 135:6
"Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"
Netmissionissa tahdotaan siis salata edelleenkin se ihmisiltä piiloteltu 'OKKULTISTINEN' salaisuus, että Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja Jumala myös tekee kaiken, mitä ikinä tahtoo!
Jumala sanoo AMEN vain ihmisille antamilleen lupauksille, ei meitä vastaan kirjoitetulle sanalle;
2. Kor. 1:20
"Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."
Mikä sinä olet muuten sanomaan kuka on Pyhän Hengen ohjauksessa .
Ymmärrätkö sinä . Tuskin- nukkumaanpitäs
Kukaan ei ymmärrä kaikkea, en minä, et sinä. Joku ymmärtää jotain, toinen toista.
- KTS--
Jeesus puhui kielillä ainoastaan gnostilaisessa Pistis Sofia- apokryfievankeliumissa.
- kampelakala
ns kielillä puhuminen on itsensä rakennukseksi. Sen takia olisikin hyvä', että olisivat hiljaa, jos ei selittäjää löydy. Menee ylihurskauden puolelle. Niillä joilla ei ole, niin hokevat aamenta, JOO, ymmm ja muita äänähdyksiä vaikuttaakseen hengellisiltä.
- Kiinnostaaaa
Puhutko kielillä vai ynähteletkö?
- RukoileYmmärrystä
Miksi helluntalaiset eivät usko Raamattuun?
Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää (1. Kor. 14:13).- JärjestyksenJumala
HELLUNTALAISET OVAT TUULEEN PUHUJIA JA MUUKALAISIA
Jumala puhuu Sanansa kautta, paljastaa ja kehoittaa (1.Kor.14)
"Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin SELVÄÄ PUHETTA, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän PUHUTTE silloin TUULEEN.
Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole YMMÄRRETTÄVISSÄ.
Mutta jos EN TIEDÄ SANOJEN MERKITYSTÄ, OLEN minä puhujalle MUUKALAINEN, ja puhuja on minulle muukalainen". - Taustaa.mielipiteille
JärjestyksenJumala kirjoitti:
HELLUNTALAISET OVAT TUULEEN PUHUJIA JA MUUKALAISIA
"Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin SELVÄÄ PUHETTA, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän PUHUTTE silloin TUULEEN.
Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole YMMÄRRETTÄVISSÄ.
Mutta jos EN TIEDÄ SANOJEN MERKITYSTÄ, OLEN minä puhujalle MUUKALAINEN, ja puhuja on minulle muukalainen".Kuka sinä olet? Mitä srk edustat? Miksi olet tänne tullut haukkumaan kuin koira? Oletko oikeaoppinen?
- Miten.kommentoit
Olen kuullut enemmän kielten selitystä helluntailaisuudessa kuin Askolalta (jumalan vastustaja juopunut), Laajasalolta (koomikko pilkkaaja), Mäkiseltä (leipäpappi tekopyhä). Em tuskin puhuvat edes kielillä tai ovat täyttyneet pyhällä hengellä tai ovat muita kuin ns kastettuja käännynnäisiä.
- YksinRaamatulla
Raaamatussa sanotaan selkeästi mitä helluntalaisuus yms. voi olla.
- Ei selkeää puhetta
- Kukaan ei selitä kieliä
- Tuuleen puhumista
- Muukalaisuutta kristinuskossa - Miten.kommentoit
YksinRaamatulla kirjoitti:
- Ei selkeää puhetta
- Tuuleen puhumista
- Muukalaisuutta kristinuskossaMiten Askola? Riittääkö rohkeus kommentoida piispaanne?
- Miten.kommentoit
YksinRaamatulla kirjoitti:
- Ei selkeää puhetta
- Tuuleen puhumista
- Muukalaisuutta kristinuskossaHelluntailaisuus, ei sitä mainita Raamatussa. Helluntai kyllä mistä helluntailaisuus on lähtenyt.
Helluntailaisuus vaatii elävää uskoa Jeesukseen.
Ev lut ei ole mainittu Raamatussa, eikä se ole helluntaista lähtenyt vaan katolisuudesta. Jostain joku kirkkoisä keksi lapsijäsenyyden jolla ihmiset sidotaan kirkkoveroon loppuiäksi.
Kirkkoon voi kuulua ilman että tietää jumalasta mitään.
Kumpi on raamatullinen?
Ontietysti muitakin kristinuskon yhteisöjä.
- SANAAA
TÄÄLLÄ ON MONIA SELITYKSIÄ OMAAN YMMÄRRYKSEEN RAAMATTUUN NOJAUTUEN.
RAAMATTU EI KUITENKAAN OLE OMIN KEINOIN SELITETTÄVISSÄ. TARVITAAN PYHÄ HENKI AVAAMAAN RAAMATUN SANOMA.
PYHÄLLÄ HENGELLÄ TÄYTTYMINEN ON AVAIN OIKEAAN JUMALASUHTEESEEN.
TÄMÄN OPIN LAIMINLYÖNTI TUO OMIA JUMALATTOMIA MIELIPITEITÄ TÄLLEKIN PALSTALLE.
TURHA TÄÄLLÄ ON LIHAN VALLASSA OLEVILLE NS OIKEAOPPISILLE SELITTÄÄ MITÄÄN TODELLISTA JUMALAN TEISTÄ
JOS HE EIVÄT TAHDO TÄYTTYÄ JEESUKSEN PYHÄLLÄ HENGELLÄ.
Apostolien teot 2
12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.- Havaintoja-Raamatusta
Jotkut helluntalaiset tavoittelevat "hengessä juopumista", sielullisia elämyksiä ja "hengen manifestaatioita" (merkkinä omasta pyhyydestä) mutta me kristityt haluamme enemmän Jeesuksen Kristuksen meidän Herramme sisällistä tuntemista.
JOTKUT HELLUNTALAISET HALUAVAT OLLA TUULEEN PUHUJIA JA MUUKALAISIA
Mutta jos EN TIEDÄ SANOJEN MERKITYSTÄ, OLEN minä puhujalle MUUKALAINEN, ja puhuja on minulle muukalainen".
"Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää". (1. Kor. 14:13). - Sanaaa
SANAAA
12.7.2017 13:28
Lue tämä. Ei muuta tarvita. - Sanaaa
Havaintoja-Raamatusta kirjoitti:
Jotkut helluntalaiset tavoittelevat "hengessä juopumista", sielullisia elämyksiä ja "hengen manifestaatioita" (merkkinä omasta pyhyydestä) mutta me kristityt haluamme enemmän Jeesuksen Kristuksen meidän Herramme sisällistä tuntemista.
JOTKUT HELLUNTALAISET HALUAVAT OLLA TUULEEN PUHUJIA JA MUUKALAISIA
Mutta jos EN TIEDÄ SANOJEN MERKITYSTÄ, OLEN minä puhujalle MUUKALAINEN, ja puhuja on minulle muukalainen".
"Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää". (1. Kor. 14:13).En muuten ole helluntailainen jos se peppukipua helpottaa?
Taas tätä samaa. Mitä tapahtui ensimmäisenä helluntaina? Ensimmäisenä helluntaina sanan kuulijat ymmärsivät tuota puhetta. Helluntain kielillä puhuminen ei siis ollut outoa mongerrusta jota kukaan ei ymmärrä, vaan aivan ymmärrettävää kieltä - kukin kuuli julistettavan omalla kielellään.
Korostan että Raamatussa ei ole mitään ohjetta RUKOILLA kielillä. Ei missään kohtaa. Seurakunnassa kielillä puhuminen yhtä aikaa monesta suusta niin että kukaan ei selitä ei ole raamatullista. Aito raamatullinen kielillä puhumisen lahja toimii siten että kuulija voi ymmärtää tuota kieltä. Esim. kadulla menet ja puhut kielillä afrikkalaiselle, joka sitten ymmärtää sinua omalla äidinkielellään. Sekavaa älämölöä ei missään kohtaa Raamattua käsketä puhua seurakunnan tilaisuudessa.
Korostan vielä että Jeesuksen selvä opetus rukoilemisesta on, että älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat tekevät. Kuitenkin tänään seurakunnissa tehdään juuri näin, hoetaan tyhjää älämölöä jota kukaan ei ymmärrä. Tämä ei ole raamatullista.- Helluntaintapahtumat
PH:N VUODATUS löytyy Raamatusta ja se oli AINUTKERTAINEN tapahtuma HELLUNTAINA joka ei tule toistumaan.
Mitään toista Pyhän Hengen vuodatusta maan päälle ei edes helluntalaisten kokouksissa tule kielilläpuhumisen kautta vaikka kuinka joukkopuhutaan kielillä kuin hourulassa.
Jos helluntalaiset ovat ammattilaisia kielillä puhumisissa niin miksi he pysty eivät tulkkaamaan P. Tiaisen kielillä puhumista?
Nyt eletään Toronto-ilmiöiden jälkimainingeissa, uusapostolisuudessa ja hillsongin helluntalaisuuden ilmiöissä.
- Biblepost
Kristty,net jatkat edelleen valheitasi. Sinä korostat sielunvihollista, sinun isääsi.
- Varonäitä
Jospa äärihelluntalaisena perustelisit väitteesi.
Mielestäni kristitty.net kirjoitus oli asiallinen ja Raamattuun pohjautuva mutta mites on äärihelluntalaisen biblepostin kirjoitukset.
Biblepostin raamatuntuntemus on heikkoa joka toimii syyttäjän asialla.
Lainaus äärihelluntalaiselta biblepostilta: "Sinä korostat sielunvihollista, sinun isääsi".
- Sanaaa
Kristityn rajoittuneisiin epäraamatullisiin juttuihin vähän korjausta:
1778 mongerrusta odottaa vielä Raamattua. Ymmärrätkö niitä kaikkia vai onko Venäjä tai Kiina sinulle jo sekavaa älämölöö? 😆😆😆
Paavali puhui enkelien kieltä ja olen sellaista kuullut itsekin. Sitä tuskin ihminen ymmärtää ilman Pyhää Henkeä ja selitystä.
Sinun käsitys Jumalasta on hyvin rajoittunut vähän niinkuin fariseukset perinnäissääntöineen.
Taidat osoittautua ihan tyhmäksi tai ylpeäksi jääräpääksi joka ei voi myöntää ettei tiedä niin kuin Jumala tietää asiat.
https://www.wycliffe.fi/kesajuhlat/maailman-kieliyhteisot/ - Sanaaa
7000 älämölöö😊😊😊
Maailmassa puhutaan noin 7000 eri kieltä. Koko Raamattu on käännetty yli 550 kielelle ja Uusi testamentti yli 1300 kielelle. Monet niistä kansanryhmistä, joiden kielelle Raamattua ei ole käännetty ovat myös muiden kielellisten oikeuksiensa suhteen kaikkein heikoimmassa asemassa olevia. Yli 2200 kielellä tiedetään olevan käynnissä työtä Raamatun kääntämiseksi ja/tai yhteisön kielellisen aseman parantamiseksi. - todistustarvitaan
Minkä niminen suomalainen helluntalaispastori puhuu enkelien kielillä ymmärrettävää venäjää tai kiinaa vaikka ei ole opetellut ko. kieliä?
- Sanaaa
Todistus
Olen kuullut maalaismiehen joka ei ollut kouluja käynyt puhuvan selvää venäjää maalais tupa kokouksissa.
Kielien määrä lisääntyy mitä enemmän puhuu kielillä. - Kuulopuheita
Hyvä todistus äärihelluntatalaisen kuulopuheista hänen omasta mielestään.
"Olen KUULLUT maalaismiehen joka ei ollut kouluja käynyt puhuvan selvää venäjää maalais tupa kokouksissa.
Kielien määrä lisääntyy mitä enemmän puhuu kielillä".
Mitä mies puhui?
Kielien määrä lisääntyy..... HUH,huh ; ) - Sanaaa
Kuulopuheita kirjoitti:
Hyvä todistus äärihelluntatalaisen kuulopuheista hänen omasta mielestään.
"Olen KUULLUT maalaismiehen joka ei ollut kouluja käynyt puhuvan selvää venäjää maalais tupa kokouksissa.
Kielien määrä lisääntyy mitä enemmän puhuu kielillä".
Mitä mies puhui?
Kielien määrä lisääntyy..... HUH,huh ; )Sinähän tyhmäksi olet tekeytynyt.
Olin paikalla ja myös Venäjän kielen opettaja tulkki. - autsaideri
Sanaaa kirjoitti:
Sinähän tyhmäksi olet tekeytynyt.
Olin paikalla ja myös Venäjän kielen opettaja tulkki.Et sitten ottanut selvää, missä se paappa oli venäjää oppinut?
Missään kohtaa Raamattua kukaan ei rukoile oudolla kielellä jota kukaan ei ymmärrä. Helluntain ihmeessä kuulijat ymmärsivät mitä puhuttiin. Raamattu ei kehoita meitä rukoilemaan ihmeellisellä älämölöllä. Jeesuksen opetus on selvä, rukoillessa älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat. Aito raamatullinen kielillä puhumisen lahja toimii siten, että kuulija ymmärtää mitä puhutaan. Raamatun sana on harvinaisen selvä, ole vaiti jos ei ole selittäjää.
- Sanaaa
KIELILLÄ PUHUMINEN ON ONGELMA IHMISILLE JOTKA EI PUHU KIELILLÄ.
MONESTI SYYNÄ ON OMAN RAJOITTUNEEN JÄRJEN KÄYTTÖ JOKA SULKEE JUMALAN ELÄMÄN POIS OMASTA ELÄMÄSTÄ.
NÄMÄ IHMISET KOKEE SITTEN ALEMMUUTTA, KATEUTTA JA VIHAA USKOVIA KOHTAAN JOTKA USKOO JUMALAAN JA SAAVAT SIUNAUKSIA ELÄMÄÄNSÄ.
TÄSTÄ VOI PÄÄSTÄ YLI ANTAUTUMALLA JUMALALLE KOKONAAN JA ANTAA JEESUKSEN TÄYTTÄÄ PYHÄLLÄ HENGELLÄÄN.
Markus 16
1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, auringon noustessa.
3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.
5 Ja mentyään hautakammion sisään he näkivät nuorukaisen istuvan oikealla puolella, puettuna pitkään, valkeaan vaatteeseen; ja he peljästyivät suuresti.
6 Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
7 Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi'."
8 Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta, sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys, eivätkä sanoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät.
9 Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.
12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.
14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.>> KIELILLÄ PUHUMINEN ON ONGELMA IHMISILLE JOTKA EI PUHU KIELILLÄ. <<
Kielillä puhuminen ei ole ongelma. Helluntaina puhuttiin kielillä, ja kuulijat ymmärsivät mitä puhuttiin. Ongelma on nykyajan karismaattiset kokoukset, jossa huutosakki yhdessä rukoilee kielillä sekavaa älämölöä jota kukaan ei ymmärrä. Tällaista ei opeteta missään kohtaa Raamattua. Jos sinulla on raamatullinen kielillä puhumisen lahja, kuulijat ymmärtävät mitä sinä puhut. Jos joku haluaa yksityisesti ylistää Jumalaa puhumalla outoa enkelten kieltä, se on hänen oma asiansa. Mutta seurakunnan kokouksiin ei kuulu kielillä puhuminen ilman selittäjää.
Ensimmäisestä korinttilaiskirjeestä käy Paavalin opetuksesta selväksi, että armolahjat on tarkoitettu seurakunnan rakentumista varten. Oudolla enkelten kielellä rukoileminen ei kuitenkaan rakenna seurakuntaa. ”Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.” (1. Kor. 14:4) Itsensä rakentaminen ei tässä jakeessa ole mikään hyvä asia, sillä armolahjojen tarkoitus on seurakunnan rakentaminen.
Ainut raamatullinen kielillä puhumisen lahja on helluntain lahja, jossa kielillä puhuja puhuu yliluonnollisesti jotakin tunnettua kieltä, jota ei itse ole opiskellut. Tämä aito raamatullinen kielillä puhumisen lahja oli tarkoitettu merkiksi juutalaisille, jotka eivät uskoneet Jeesukseen: ”Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko;” (1. Kor. 14:21,22) Tämä kielillä puhumisen lahja lakkasi ensimmäisellä vuosisadalla: ”Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.” (1. Kor. 13:8)
On selvää, että korinttilaiset, joiden hengellisessä elämässä oli moni muukin asia pielessä, oli tämä kielillä puhumisen armolahja väärentynyt, niin että he puhuivat nykyisten karismaatikoiden tapaan outoa enkelten kieltä. Tätä armolahjaa vastaan Paavali puhuu hyvin selvästi ensimmäisen korinttilaiskirjeen luvussa neljätoista:
”Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. ...mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.”(1. Kor. 14:9,15,16,19)
Huomaamme, että Paavalilla ei todellakaan ole mitään hyvää sanottavaa korinttilaisten väärästä kielillä puhumisen lahjasta. Paavalin mukaan on rukoiltava nimen omaan ymmärryksellä, ei oudolla enkelten kielellä.
Kielillä puhuminen on suhteellisen uusi ilmiö seurakunnassa. Raamattu ei puhu siitä, eivätkä asiasta mainitse kirkkoisät. Karismaatikoiden mukaan kyse onkin lopun aikojen erityisestä armolahjasta ja merkistä. He viittaavat Jooelin kirjan profetiaan lopun aikoina tapahtuvasta Pyhän Hengen vuodattamisesta, ymmärtämättä että kyseinen profetia toteutui jo 2000 vuotta sitten Jerusalemissa helluntaina!
Jos kielillä puhuminen ei ole Pyhän Hengen armolahja, mistä sitten on kyse? Vaihtoehtoja on kaksi, joko kyse on pahojen henkien toiminnasta, tai sitten kyseessä on puhtaasti opittu tapa. On huomattava, että kielillä puhumista esiintyy kaikissa pakanauskonnoissa, myös islamissa. Tämän perusteella pahojen henkien vaikutusta ei voi kokonaan sulkea pois. Todennäköisempi selitys on kuitenkin opittu tapa. Kuka tahansa ihminen voi opetella puhumaan siansaksaa, samaan tapaan kuin YouTubesta tuttu ”kielinainen” Sara Forsberg. Kyse olisi näin ollen automotoriikasta, joka tuottaa omituista kieltä. Oli kyse mistä tahansa, Raamattu ei opeta meitä rukoilemaan kielillä.- Fariseus.loop
Kristitty.net kirjoitti:
>> KIELILLÄ PUHUMINEN ON ONGELMA IHMISILLE JOTKA EI PUHU KIELILLÄ. <<
Kielillä puhuminen ei ole ongelma. Helluntaina puhuttiin kielillä, ja kuulijat ymmärsivät mitä puhuttiin. Ongelma on nykyajan karismaattiset kokoukset, jossa huutosakki yhdessä rukoilee kielillä sekavaa älämölöä jota kukaan ei ymmärrä. Tällaista ei opeteta missään kohtaa Raamattua. Jos sinulla on raamatullinen kielillä puhumisen lahja, kuulijat ymmärtävät mitä sinä puhut. Jos joku haluaa yksityisesti ylistää Jumalaa puhumalla outoa enkelten kieltä, se on hänen oma asiansa. Mutta seurakunnan kokouksiin ei kuulu kielillä puhuminen ilman selittäjää.
Ensimmäisestä korinttilaiskirjeestä käy Paavalin opetuksesta selväksi, että armolahjat on tarkoitettu seurakunnan rakentumista varten. Oudolla enkelten kielellä rukoileminen ei kuitenkaan rakenna seurakuntaa. ”Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.” (1. Kor. 14:4) Itsensä rakentaminen ei tässä jakeessa ole mikään hyvä asia, sillä armolahjojen tarkoitus on seurakunnan rakentaminen.
Ainut raamatullinen kielillä puhumisen lahja on helluntain lahja, jossa kielillä puhuja puhuu yliluonnollisesti jotakin tunnettua kieltä, jota ei itse ole opiskellut. Tämä aito raamatullinen kielillä puhumisen lahja oli tarkoitettu merkiksi juutalaisille, jotka eivät uskoneet Jeesukseen: ”Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko;” (1. Kor. 14:21,22) Tämä kielillä puhumisen lahja lakkasi ensimmäisellä vuosisadalla: ”Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.” (1. Kor. 13:8)
On selvää, että korinttilaiset, joiden hengellisessä elämässä oli moni muukin asia pielessä, oli tämä kielillä puhumisen armolahja väärentynyt, niin että he puhuivat nykyisten karismaatikoiden tapaan outoa enkelten kieltä. Tätä armolahjaa vastaan Paavali puhuu hyvin selvästi ensimmäisen korinttilaiskirjeen luvussa neljätoista:
”Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. ...mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.”(1. Kor. 14:9,15,16,19)
Huomaamme, että Paavalilla ei todellakaan ole mitään hyvää sanottavaa korinttilaisten väärästä kielillä puhumisen lahjasta. Paavalin mukaan on rukoiltava nimen omaan ymmärryksellä, ei oudolla enkelten kielellä.
Kielillä puhuminen on suhteellisen uusi ilmiö seurakunnassa. Raamattu ei puhu siitä, eivätkä asiasta mainitse kirkkoisät. Karismaatikoiden mukaan kyse onkin lopun aikojen erityisestä armolahjasta ja merkistä. He viittaavat Jooelin kirjan profetiaan lopun aikoina tapahtuvasta Pyhän Hengen vuodattamisesta, ymmärtämättä että kyseinen profetia toteutui jo 2000 vuotta sitten Jerusalemissa helluntaina!
Jos kielillä puhuminen ei ole Pyhän Hengen armolahja, mistä sitten on kyse? Vaihtoehtoja on kaksi, joko kyse on pahojen henkien toiminnasta, tai sitten kyseessä on puhtaasti opittu tapa. On huomattava, että kielillä puhumista esiintyy kaikissa pakanauskonnoissa, myös islamissa. Tämän perusteella pahojen henkien vaikutusta ei voi kokonaan sulkea pois. Todennäköisempi selitys on kuitenkin opittu tapa. Kuka tahansa ihminen voi opetella puhumaan siansaksaa, samaan tapaan kuin YouTubesta tuttu ”kielinainen” Sara Forsberg. Kyse olisi näin ollen automotoriikasta, joka tuottaa omituista kieltä. Oli kyse mistä tahansa, Raamattu ei opeta meitä rukoilemaan kielillä.Sulla on kovalevy jäänyt luuppiin. Huomaatko kirjoitat samaa omaa mielipidettä keskeytyksettä.
- naapurit
Naapurin poika
En minä tiedä itsekään , kunhan jotain päästelin .
https://youtu.be/bu1Da_gyjG8?t=7
Tälllaisella lässyttelyllä kyllä pari tonnia irtoaa .
Totuus vapauttaa- KaarnaVeistelijä
Onko tyhmällä mitään tähän keskusteluun kun et ymmärrä mistä puhutaan?
- SiitäVaan
Voisiko joku kielilläpuhumista koroittava "helluntalais hurmahenkinen" suomentaa mitä Tiaisen "herra" oikein puhui Patrickille?
- paljonviisaita
Etkö tiedä .
Suora käännos : HELVETTI ODOTTAA
Ei totuutta voi paeta . - Biblepost
Kovasti ihmettelen Kristitty.netin julkeutta. Hän ei ole uskossa, vaan hän on jumalaton pilkkaaja ja kirjoittele tänne kuin joku suurikin asiantuntija.
Pyhä Henki ei asu jumalattomassa maailman ihmisessä. Ensin on käännyttävä koko sydämestään Jumalan puoleen ja otettava vastaan Jeesus, ainoa pelastaja.
Ulkopuolella oleva ei voi ymmärtää kielillä puhumisen merkitystä, vaan ensin pitää astua Jumalan valtakuntaan, sitten vasta Jumala antaa Pyhän Hengen.
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävä.
Jumalan armolahjasta on kirjoitettu: kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
Kehotus kielillä rukoilemiseen: Minun on rukoiltava hengelläni (kielillä), mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
Myös Paavalin esimerkkiä voi pitää kehotuksena: Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;- Kieltensekoitusta
Jumala on järjestyksen Jumala myös Helluntaiseurakunnissa jossa on tuttua äärikarismaattiset ylilyönnit ja niiden ihannointi koko historiansa aikana.
Ennen helluntalaisuudessa jopa palvottiin kielillä puhumista ja se oli jopa jäseneksi pääsyehto mutta onneksi ajat ovat muuttuneet.
Se ei millään lailla rakenna seurakuntaa jos siellä on äärikarismaattishelluntalainen babylonialainen eri kielten sekoitus.
Samoin tekin: jos ETTE kielellänne SAA ESIIN SELVÄÄ PUHETTA, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän PUHUTTE silloin TUULEEN.
Mutta jos EN TIEDÄ SANOJEN MERKITYSTÄ, OLEN minä puhujalle MUUKALAINEN, ja puhuja on minulle muukalainen.
Sentähden rukoilkoon se, JOKA KIELILLÄ PUHUU, että hän taitaisi SELITTÄÄ. - Evankelinen
Kieltensekoitusta kirjoitti:
Jumala on järjestyksen Jumala myös Helluntaiseurakunnissa jossa on tuttua äärikarismaattiset ylilyönnit ja niiden ihannointi koko historiansa aikana.
Ennen helluntalaisuudessa jopa palvottiin kielillä puhumista ja se oli jopa jäseneksi pääsyehto mutta onneksi ajat ovat muuttuneet.
Se ei millään lailla rakenna seurakuntaa jos siellä on äärikarismaattishelluntalainen babylonialainen eri kielten sekoitus.
Samoin tekin: jos ETTE kielellänne SAA ESIIN SELVÄÄ PUHETTA, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän PUHUTTE silloin TUULEEN.
Mutta jos EN TIEDÄ SANOJEN MERKITYSTÄ, OLEN minä puhujalle MUUKALAINEN, ja puhuja on minulle muukalainen.
Sentähden rukoilkoon se, JOKA KIELILLÄ PUHUU, että hän taitaisi SELITTÄÄ.Mistä srk olet?
- Biblepost
Kieltensekoitusta kirjoitti:
Sentähden rukoilkoon se, JOKA KIELILLÄ PUHUU, että hän taitaisi SELITTÄÄ.Kieltensekoitusta, sinä olet Jumalan valtakunnan ulkopuolella. Mistäköhän keksit tuon "Jumala on järjestyksen Jumala", Jumala on rauhan Jumala, eikä lihan ja ihmismielen mukainen järjestys ole mitään Jumalan mielen mukaista.
Sanassa on kirjoitettu: Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
Vaikka koko seurakunta puhuisi kielillä, niin siitä ei seuraa mitään Jumalan rangaistusta, vaan ainoastaan ymmärtämättömien ihmisten pilkkaa.
Kieltensekoitusta, sinä olet yksi pilkkaajista. Ihmettelen suuresti Biblepostia, syyttää että minä olen uskosta osaton vaikka hän itse ei usko kolmiyhteiseen Jumalaan, eikä näin ollen ole kristitty ollenkaan.
- Hedelmätöntä
Amerikkalaiset uusuuskonnot esim. seitsemännen päivän adventismi koroittaa sapattiaan ja helluntalaisuus koroittaa kielilläpuhumistaan.
Helluntalaisilla henki rukoilee KIELILLÄ mutta YMMÄRRYS on HEDELMÄTÖN
Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.- Evankelinen
Mistä srk olet?
- Tietoaaa
Helluntai - usko on alkuperäistä helluntaina syntynyt liikehdintä.
Ev lut on myöhempi sekoitus kristinusko ja farisealsisuutta katolilainen lahko.- sielullisilleASIAA
Raamatussa ei ole mainintaa kielilläpuhuvasta "helluntai-uskosta".
Ja todellakaan "helluntalaisuus" ei ole mitään alkuperäistä ja ainoaa oikeaa kristinuskoa.
Helluntalaisuus syntyi USA:ssa ja on eriseuraisuuden vuoksi jakautunutta Suomessa.
Myös helluntaipastoreita on lähtenyt liikkestä ja perustaneet uusia seurakuntia.
Azusan perustaja myös profetoi tulevan helluntalaisuuden eksymisestä.
Kantavana voimana helluntaikarismaattisuudessa on näkemys, että oma liike on erityisesti Jumalan herättämä "lopun ajan herätys", jonka kautta Hän kirkastaa itsensä maailmalle. Näissä liikkeissä johtajien valta usein perustuu heidän saamiinsa ilmestyksiin ja näkyihin, jotka liikkeen kannattajat ottavat vastaan Jumalan sanana. Koska johtajilla on suora yhteys Jumalaan ja he saavat Häneltä "ilmestystietoa" Raamatun merkitys vähenee ja ihmisjohtajien sana ja raamatuntulkinta nousee etusijalle.
Tunteet, sielullisuus, ilmiöiden tavoittelu ja hengellinen show artisteineen ja kuuluisine puhujineen ovat tärkeitä helluntailiikkeelle. - Ei.voi.mitään
sielullisilleASIAA kirjoitti:
Ja todellakaan "helluntalaisuus" ei ole mitään alkuperäistä ja ainoaa oikeaa kristinuskoa.
Helluntalaisuus syntyi USA:ssa ja on eriseuraisuuden vuoksi jakautunutta Suomessa.
Myös helluntaipastoreita on lähtenyt liikkestä ja perustaneet uusia seurakuntia.
Kantavana voimana helluntaikarismaattisuudessa on näkemys, että oma liike on erityisesti Jumalan herättämä "lopun ajan herätys", jonka kautta Hän kirkastaa itsensä maailmalle. Näissä liikkeissä johtajien valta usein perustuu heidän saamiinsa ilmestyksiin ja näkyihin, jotka liikkeen kannattajat ottavat vastaan Jumalan sanana. Koska johtajilla on suora yhteys Jumalaan ja he saavat Häneltä "ilmestystietoa" Raamatun merkitys vähenee ja ihmisjohtajien sana ja raamatuntulkinta nousee etusijalle.
Tunteet, sielullisuus, ilmiöiden tavoittelu ja hengellinen show artisteineen ja kuuluisine puhujineen ovat tärkeitä helluntailiikkeelle.Kyllä helluntailaisuus on aito usko.
Ev lut on lapsikaste kerho.
Ev lut voi valita uskon, henkarit uskoo jo. - Ei.voi.mitään
sielullisilleASIAA kirjoitti:
Tunteet, sielullisuus, ilmiöiden tavoittelu ja hengellinen show artisteineen ja kuuluisine puhujineen ovat tärkeitä helluntailiikkeelle.Mikäs teidän lutrien kantava asia on? Hätäkaste taikausko. Lapsikaste laki verot
- sielullisilleASIAA
Vääristelty Pyhä Henki
”Hengellä täyttyminen” on alusta saakka ollut helluntalaisen karismaattisen liikkeen iskulause ja sen jäsenet ovat erityisiä ”hengellä täytettyjä” kristittyjä. Täyttymisen merkki on tavallisesti kielilläpuhuminen, jota mm. kokoustilanteissa harjoitetaan Raamatun vastaisesti kaikki yhteen ääneen puhumalla ilman selittäjää. Vaikka kielilläpuhuminen mainitaan armolahjana, sitä ei Raamatussa missään kohden esitetä vaatimuksena eikä sinänsä yksiselitteisenä merkkinä ”hengellä täyttymisestä”. Pitää myös muistaa, että raamatulliset armolahjat eivät ole oman ”korkeamman” tai ”paremman” hengellisyyden osoitusta, kuten helluntailiikkeessä käytännössä tapahtuu.
- ajatuksiaherättää
Miksi kielilläpuhuminnen on nostettu niin suureen asemaan? En ole koskaan puhunut kielillä, mutten koe sitä ongelmana.
- PerinOutoaJokeltelua
Sanoohan se ihmisen terve järki ja samoin kuin Raamattu että julkisesti puhutut "enkelien kielet" tai "henkimaailman kielet" olisi hyvä ymmärtää.
Outoa että tätä ymmärrystä pitää vastustaa ja näinkö Jeesus kehoittaa?
- Huomioita
Syytä olisi varmaan nostaa helluntalaisuuden tasoa jottei se vajoaisi enää lihassa ala-arvoisemmaksi.
Sellainen lauma millaiset paimenet ja opettajat. - Biblepost
PerinOutoaJokeltelua, miksi sinun pitäisi ymmärtää mitä Jeesukseen uskova puhuu Jumalalle????
kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
MITÄ TOISTEN KESKUSTELUT SINULLE KUULUU, EIHÄN HÄN SINULLE PUHU, VAAN JUMALALLE?
KIELILLÄ PUHUMINEN ON PUHETTÄ JUMALALLE, MIKÄ ON SELLAINEN SEURAKUNTA, JOSSA EI SA PUHUA JUMALALLE???- m888888
Sellainen henkilö voi puhua yksinäisyydessä Herralle, ei tarvii tulla seurakuntaan leuhkimaan jua häiritsemään muita.
- Biblepost
m888888 kirjoitti:
Sellainen henkilö voi puhua yksinäisyydessä Herralle, ei tarvii tulla seurakuntaan leuhkimaan jua häiritsemään muita.
Niinpä seurakunnassa pitää olla jumalanpalvelus, jossa diskovalot ja hienoja puheita ja musiikkiesityksiä ja korkeatasoista viihdettä. Vain Jumalalle puhuminen on kielletty.
Seurakunnan nimi, jossa ei saa puhua Jumalalle, on Laodekean seurakunta.
Niinpä Jeesus seisoo kirkon ovella ja kolkuttaa. - Ei.Mitään.Järkeä
Raamatussa ei kehoiteta joukko kielillä puhumaan kokouksissa.
Kristittyjen Jumala puhuu selkeästi ei missään babylonin kielten sekamelskassa.
Jumalan Armolahjat eivät ole tarkoitettu hengelliseen ylpeilyyn ja väärinkäyttämiseen joukko pulputtamiseen. - Biblepost
Ei.Mitään.Järkeä kirjoitti:
Raamatussa ei kehoiteta joukko kielillä puhumaan kokouksissa.
Kristittyjen Jumala puhuu selkeästi ei missään babylonin kielten sekamelskassa.
Jumalan Armolahjat eivät ole tarkoitettu hengelliseen ylpeilyyn ja väärinkäyttämiseen joukko pulputtamiseen.Ei.Mitään.Järkeä, nikkisi mukaan sinulla ei ole mitään järkeä. Halvennat ja pilkkaat Jumalaa, etkä tunne kirjoituksia.
Biblepost kirjoitti:
Ei.Mitään.Järkeä, nikkisi mukaan sinulla ei ole mitään järkeä. Halvennat ja pilkkaat Jumalaa, etkä tunne kirjoituksia.
Biblepost sinä kun väität tuntevasi kirjoitukset, kerropas missä kohtaa Raamattua annetaan lupa seurakunnan kokouksessa huutokuorossa kaikki yhteen ääneen mölöttää sekavaa älämölöä jota kukaan ei ymmärrä? Raamatun mukainen kielillä puhuminen tapahtuu siten että kuulija voi ymmärtää sitä. Jos ei ole selittäjää olkoon vaiti.
Biblepost kirjoitti:
Ei.Mitään.Järkeä, nikkisi mukaan sinulla ei ole mitään järkeä. Halvennat ja pilkkaat Jumalaa, etkä tunne kirjoituksia.
"Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle." 1 Kor. 14:27-28
- paljonsyntisiä
LUIN OIKEIN, mutta eri paikasta kuin sinä :)
Olit ottanut lainauksen alla mainitusta linkistä.
http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view.php?orgId=1157
Kyseinen tietolähde julkaisee tietoja, jotka Word of Faith (so. P. Tiainen) on sinne itsestään ilmoittanut. Tiedot eivät suinkaan ole virallisia.
Jo tuossa lainaamassasi kappaleessa on paljastavia asiavirheitä.
1.) Väittämä "Word of Faith on 12.3.2014 rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta" ei pidä paikkaansa.
- Word of Faith on "aatteellinen yhdistys", jonka y-tunnus on 2693865-4 joka on tullut voimaan 1.6.2015
2.) Väittämä: "Yhteisö on itsenäinen seurakunta..." on ristiriitainen.
- Jos yhteisö on "uskonnollinen yhdyskunta", se ei voi Suomen lain mukaan voi olla samalla seurakunta.
Totuus on, ettei Word of Fait Finlandia ole rekisteröity Suomessa kirkkokunnaksi / uskonnolliseksi yhdyskunnaksi.
Jokseenkin viralliset tiedot löytyvät esimerkiksi oheisesta linkistä:
http://www.yritystele.fi/yrityksen-tiedot
Ymmärrätkö sinä . Tuskin - violaluna17
Vastaan aloitukseen. Antakaa hyvät ihmiset sen Patrikin jo olla rauhassa! Eikö siitä onnettomasta ole jo tarpeeksi puhuttu!??
Eivä tkaikki helluntailaisten kielet eikä Raamatunkaan,olleet selitettävissä. On nk. enkelien kieli,josta Paavalikin puhuu,ja jota ei voi selittää.
Aivan hyvin voi olla myös demonista tai sielullista kielilläpuhumista. Myös muissa uskonnoissa puhutaan kielillä. Islam,buddhalaisuus,hindut.
Jos painotetaan liikaa Pyhän Hengen kasteen merkkinä vain tuota kielilläpuhumista,sitä voi teeskennellä eikä se silloin ole aitoa.
Hyvä,että tässä on ollut nuo Paavalin ohjeet esillä.- NäinUskomme
Ei kannata väheksyä kielten selittämisen armolahjaa ja eikä henkien erottamisen armolahjaa.
Olisihan se hyvä tietää mitä Patrick on puhunut suomeksi tai kuka tahansa on estraadeilla puhunut. Vastuu on aina puhujalla ja hänen sanoillaan.
Nyt tarvitaan helluntalaisia kielten selittäjiä. - Biblepost
Kielillä puhumista on kahta eri laatua. Jokainen Jeesukseen uskova voi pyytää Isältä Jumalalta Pyhän Hengen lahjaa, johon kuuluu kielillä puhuminen omaksi rakennuksekseen, rukouskielenä, uskova voi puhua salaisuuksia hengessä. Tähän kielillä puhumiseen ei tule selitystä, van puhuttu jää salaisuudeksi.
Sitten on erikseen varsinainen kielillä puhumisen armolahja. Jos joku puhuu kielillä käyttäen tätä armolahjaa, niin tulee myös kielten selitys. Joko puhuja itse selittää ja joku kuulija saa Jumalalta selityksen, mutta kielten selitys ei ole sama asia kuin tarkka käännös. - Puhukaamitäpuhutte
Snl. 25:23 Pohjatuuli saa aikaan sateen ja salainen kielittely vihaiset kasvot.
1. Salainen kielillä puhuminen?
2. Salaiset synnit?
Onko suotavaa puhua joukkokielillä salaisuuksia julkisessa srk:n kokouksessa?
Eihän kaikki kielilläpuhuminen ole Jumalasta vaan osoituksena lahkolaisuudesta. - Biblepost
Puhukaamitäpuhutte kirjoitti:
Snl. 25:23 Pohjatuuli saa aikaan sateen ja salainen kielittely vihaiset kasvot.
1. Salainen kielillä puhuminen?
2. Salaiset synnit?
Onko suotavaa puhua joukkokielillä salaisuuksia julkisessa srk:n kokouksessa?
Eihän kaikki kielilläpuhuminen ole Jumalasta vaan osoituksena lahkolaisuudesta.Puhukaamitäpuhutte, meinaatko, että Raamatussa on kirjoitettu: Eihän kaikki kielilläpuhuminen ole Jumalasta vaan osoituksena lahkolaisuudesta???
Kirjoittelet omia mielipiteitä, et Jumalan Sanan mukaisesti.
Sinä alat jo melkein pilkata Jumalaa.
Kielillä puhuu salaisuuksia hengessä, ei mitään juoruja.
Sanassa on kirjoitettu: Sen tähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Biblepost kirjoitti:
Puhukaamitäpuhutte, meinaatko, että Raamatussa on kirjoitettu: Eihän kaikki kielilläpuhuminen ole Jumalasta vaan osoituksena lahkolaisuudesta???
Kirjoittelet omia mielipiteitä, et Jumalan Sanan mukaisesti.
Sinä alat jo melkein pilkata Jumalaa.
Kielillä puhuu salaisuuksia hengessä, ei mitään juoruja.
Sanassa on kirjoitettu: Sen tähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.Oletko Biblepost samaa mieltä siitä, että seurakunnan julkisessa kokouksessa "salaisuuksien puhuminen" hengessä monesta suusta samaan aikaan ilman selittäjää ei ole raamatullista?
- aamen.aamen
Biblepost kirjoitti:
Kielillä puhumista on kahta eri laatua. Jokainen Jeesukseen uskova voi pyytää Isältä Jumalalta Pyhän Hengen lahjaa, johon kuuluu kielillä puhuminen omaksi rakennuksekseen, rukouskielenä, uskova voi puhua salaisuuksia hengessä. Tähän kielillä puhumiseen ei tule selitystä, van puhuttu jää salaisuudeksi.
Sitten on erikseen varsinainen kielillä puhumisen armolahja. Jos joku puhuu kielillä käyttäen tätä armolahjaa, niin tulee myös kielten selitys. Joko puhuja itse selittää ja joku kuulija saa Jumalalta selityksen, mutta kielten selitys ei ole sama asia kuin tarkka käännös.Aamen, biblepost.
- Muuttuvatuskontuulet
Helluntalaisuus on muuttunut ja muuttuu jatkuvasti. Kaukana ollaan Azusan herätyksestä. Tämä muutos kertoo lahkolaisuudesta.
Mitä muutoksen tuulet tarjoavat?
Helluntalaisuus kielillä puhumisineen 50 vuotta sitten poikkeaa kuin yö päivästä tämän päivän helluntalaisuudesta.
Mihin ollaan huomenna menossa?
Pastorit opiskelevat uusia temppuja kuinka saadaan lisää käännynnäisiä, näyttäviä kokouksia, kuuluisia puhujia ja rahoittajia. - Herran.jesta
Eräs entinen helluntalainen kertoi radiossa kuinka hänen vanhempansa yrittivät saada häntä puhumaan kielillä, kun sitten hädissään sekosi puhumaan sekaisesti niin vanhemmat iloitsivat nyt tyttäremme on siunaantunut.
- paljonviisaita
Kaikkea ne Hellarit hädissään huutelee . Jotain valheita on korvasyyhyyn vedeltävä .
Raamattu kun sanoo että himo aiheuttaa korvatulehduksen.
Kaikkea ne raamatussa kirjoittelee.
Totuus vapauttaa - Ameriikankieltä
Kaikkea se ihmisen kuolemanpelko iät ajat pistää tekemään taisi tässäkin seurakunnassa kymmenen prosenttia tienesteistä menevän jollekin mahollisesti amerikan jumalalle huh huh.
- paljonviisaita
Ei ole ollut mitään seurakuntaa eli kirkkokuntaa.
EI ole ketään kirkkokunnan perustajaa tai johtajaa
Ei mitään pastoria
On vain ollut pelkän yhdistyksen puheenjohtaja
Totuus vapauttaa - naurettavaa-
Missäs se HELLUNTAI LAHKON Korvasyyhyyn kirjoitettu lässyn lässy viipyy .
- paljonviisaita
Seurakunnan johto | Word of Faith Church Finland - Uskon Sana
www.uskonsana.com/seurakunnan-tiimit/
Harri Kiviniemi johtaa seurakunnan tervetuloa-tiimiä jonka tarkoituksena on varmistua siitä, että kaikki seurakuntaan tulevat tuntevat olonsa tervetulleiksi.
Keitä me olemme?
Uskon Sana on maaliskuussa 2014 perustettu uskonnollinen yhdyskunta.
Liikkeenä se on täysin itsenäinen, tosin juuret ovat kenialaisessa Helluntailiikkeessä.
Seurakunnan johto
Seurakuntaa johtaa pastoripariskunta Krister Lidsle ja Eva Fredriksson-Lidsle yhdessä hallituksen, johtajiston ja tiiminjohtajien kanssa. Seurakunnan hallituksella on taloudellinen vastuu, johtajistolla hengellinen vastuu ja operatiivisen toiminnan johdosta vastaavat tiiminjohtajat.
KRISTER LIDSLE
Pastori
Seurakuntaa johtavat pastoripariskunta Krister Lidsle ja Eva Fredriksson-Lidsle.
Johtajiston jäsen
EVA FREDRIKSSON-LIDSLE
Pastori
Seurakuntaa johtavat pastoripariskunta Krister Lidsle ja Eva Fredriksson-Lidsle.
Johtajiston jäsen
LINDA LAUKKONEN
Ylistystiimi
Linda Laukkonen on seurakunnan ylistysjohtaja, ja hänen tiiminsä johtaa ylistystä Jumalanpalveluksissa ja myös muissa kokouksissa. Tämän lisäksi hän johtaa ylistyskuoroa.
Johtajiston jäsen
MARKUS LAUKKONEN
Ylistystiimi
Markus Laukkonen toimii esirukoilijana ja tukee siten ylistysjohtajana palvelevan vaimonsa palvelutyötä.
Johtajiston jäsen
NIKO TAIPALE
Nuorisopastori
Niko ja Noomi Taipale johtavat seurakunnan Royal Youth -nuortentyötä.
Johtajiston jäsen
NOOMI TAIPALE
Royal Youth -nuortentyö
Niko ja Noomi Taipale johtavat seurakunnan Royal Youth -nuortentyötä.
Johtajiston jäsen
SIV PIISPANEN
Rakkaustekotiimi
Siv Piispanen johtaa seurakunnan rakkaustekotiimiä. Mottona on 1 Joh 3:18 ”Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.” Rakkaustekotiimi on vastuussa seurakunnan ruoka-avusta, mutta on myös muuten osoittamassa Jumalan rakkautta käytännön teoin – kuten marraskuussa 2014 kun Viipuriin vietiin paketteja lastenkodin lapsille.
Johtajiston jäsen
BRITT-SANDSTRÖM-TIAINEN
Kahvilatiimi
Seurakunnan kokouksissa nautitaan hyvistä tarjoiluista, ja kahvilatiimiä johtaa Britt-Sandström-Tiainen.
Johtajiston jäsen
MARICA BORGMÄSTARS-MÄKINEN
Esirukoustiimi
Marica on seurakunnan esirukousvastaava. Hänen tiiminsä palvelee esirukouksessa käytännössä kaikissa seurakunnan yleisissä kokouksissa, mutta tiimi tekee myös kotikäyntejä sekä ottaa vastaan esirukouspyyntöjä niin puhelimitse kuin sähköpostitse. Katso tarkemmat tiedot Yhteystiedot-kohdasta.
Johtajiston jäsen
HARRI KIVINIEMI
Tervetuloa-tiimi
Harri Kiviniemi johtaa seurakunnan tervetuloa-tiimiä jonka tarkoituksena on varmistua siitä, että kaikki seurakuntaan tulevat tuntevat olonsa tervetulleiksi. On tärkeää että kaikki tulevat kohdatuiksi!
MARJO KIVINIEMI
Mediatiimi
Marjo Kiviniemi johta seurakunnan mediatiimiä.
MARJA HEINONEN
Evankeliointitiimi
Marja Heinonen johtaa seurakunnan evankeliointitiimiä.
JOHANNA LIDSLE
Svenskspråkig verksamhet
Johanna Lidsle och Jörgen Lillrank leder församlingens svenskspråkiga verksamhet.
JÖRGEN LILLRANK
Svenskspråkig verksamhet
Johanna Lidsle och Jörgen Lillrank leder församlingens svenskspråkiga verksamhet.
PETRI
Project manager
ANNIKA
Project manager
Joko ymmärrät .Tuskin - EttäTeJaksattekin
Tässäkin ketjussa tarkoitettua kielilläpuhumista on vain ja ainostaan yhtä sorttia. Silkkaa siansaksaa, eli huuhaata. Varmastikin on jänskää kuvitella sen sisältävän jotakin mystistä sisltöä, mutta totuus on yksiselitteisen karu. Se ei sisällä informaatiota sen enempää, mitä lasten jokeltelu tai mikään muukaan älämölö sisältää. Aikuisten fantasiointia on tämäkin pölhöily.
Juuri näin. Aito raamatullinen kielillä puhuminen tapahtui siten että kuulija saattoi ymmärtää puhuttua kieltä. Nykyään puhutaan täyttä siansaksaa ilman että kukaan ymmärtää. Tällaista kielillä puhumista ei Raamattu opeta.
- EttäTeJaksattekin
Kristitty.net kirjoitti:
Juuri näin. Aito raamatullinen kielillä puhuminen tapahtui siten että kuulija saattoi ymmärtää puhuttua kieltä. Nykyään puhutaan täyttä siansaksaa ilman että kukaan ymmärtää. Tällaista kielillä puhumista ei Raamattu opeta.
Jep jep. Kyse on uskonnollisten elämysten tuottamisesta teatteriesityksen avulla.
Ketjun aihepiiriin liittyen Tiaisen "kielilläpuhuminen" tekee tilanteesta melko nolon. Nythän pitäisi kovimmankin jääräpään myöntää, että tapaus Tiainen ei ollut aito. Näin ei kuitenkaan voi tehdä, sillä samalla tulisi myöntäneeksi, että kielilläpuhumista ei pysty erottamaan teeskentelystä. Pohja putoaisi koko hommalta kerta rysäyksellä. Tiainen pitäisi siis vain unohtaa kaikessa hiljaisuudessa. Ei taida onnistua kovin äkkiä, siksi paljon julkisuutta Tiainen kerkesi muutamassa vuodessa saamaan. - Biblepost
Kristitty.net kirjoitti:
Kristitty.net, JATKAT VALHEITASI JA ESIINYT TÄÄLLÄ, NIIN KUIN JOKU ASIANTUNTIJA, VAIKKA OLET JUMALATON JA PELASTUKSEN ULKOPUOLELLA.
Sanassa on kirjoitettu: kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä.
Kristitty.net, valehtelet tapasi ja isäsi tapojen mukaan.
- hankkikaaklasit
No se ei noita sekottajia haittaa, heillä on niin suur missio että pakko siinä on valehdellakin yhtenään!
Raamatussa on niin selvät sävelet erilaisesta kielilläpuhumisesta ja siihen liittyvistä, että vain umpisokea ja tarkoituksella roskaa puhuva voi ne ohittaa ja väittää mitä sattuu milloinkin.- Ns.paremmat.uskovat
Helluntalaiset selittävät selittämättömän kielilläpuhumisen Raamatusta irroitetulla parilla sanalla että he puhuvat " salaisuuksia" Jumalalle.
Niin mitä salaisuuksia ja kenelle?
Kuuleeko Jumala todistetusti?
Joukkokielillä puhumista pidetään myös raamatullisena.
Monet helluntalaiset uskovat olevansa parempia kristittyjä kun he puhuvat "uusin kielin" mielellään joukossa yhtäaikaa.
- Henkikasteenpainotus
Joku uususkonnollinen H:lla alkava lahko on pitänyt aikoinaan kielilläpuhumista jäseneksi pääsyehtona ja merkkinä henkikastetusta ns. pyhemmästä uskovasta omasta mielestään.
Henkikasteen TAVOITTELU helluntalaisuus = seurakunnassa joukkokielilläpuhuminen ilman selitystä - hullutkokkolaiset
Että näin ja pappikin sai kahvia juodakseen
https://youtu.be/5S1q95WxYfk?t=5
Uskomatonta.- Harhaanjohtajat
Helluntalais naiset ihan lääpällään Tiaiseen.
Kokkolan srk oman ilmoituksen mukaan helluntailuudesta peräisin.
- retkahdusss
https://www.seiska.fi/Uutiset/Voi-ei-Tuksu-Johanna-Tukiaisen-selvat-paivat-paattyivat-karusti-Alanyassa-ryyppasi-rutosti
Voi ei, Tuksu! Johanna Tukiaisen selvät päivät päättyivät karusti Alanyassa: ryyppäsi rutosti, ei maksanut juomisiaan – kuvat!
29.9.2017 07:11
Vuoden päivät sitä kesti. Raitistuneen Johanna Tukiaisen selvät päivät päättyivät viime viikonloppuna Turkin Alanyassa, missä kohublondi retkahti jälleen juomaan.
Seiskan toimitukseen on suorastaan tulvinut silminnäkijähavaintoja, joiden mukaan Johanna olisi viettänyt auringon alla hyvinkin railakkaan viikonlopun.
TAUSTAA: Raitistunut Johanna Tukiainen retkahti vuoden aikana vain kerran!
TAUSTAA: Markku-isä Tuksun raitistumisesta: Pelkäsin hänen henkensä puolesta!
– Vedimme perjantaina päiväkännit Johannan kanssa. Samana iltana kumosimme porukalla vielä viinipullonkin, jota hän ei suostunut maksamaan, eräskin Suomi-turre harmittelee Seiskalle.
Toimitukseen yhteyttä ottanut vinkkaaja kertoo kostean tapahtumasarjan käynnistyneen perjantaina (22.9.) aamupäivällä, kun tutunnäköinen blondi purjehti paikalliseen markettiin ostamaan siideriä.
– Marketista tultuaan Johanna istahti yksin viereiselle terassille. Häntä kävi hieman sääliksi, joten menimme hänen juttusille ja pyysimme liittymään seuraamme.
Sekalainen seurakunta löysi pian yhteisen sävelen.
– Istuskelimme siinä aurinkoisella terassilla ja juttu alkoi luistaa. Vetäisimme sitten spontaanit päiväkännit!
Jossain vaiheessa Suomi-turret alkoivat kiinnittää huomiota Johanna juttuihin, jotka menivät ”hieman omituisiksi.”
– Jos ihan suoraan sanotaan, niin minusta Johannalla ei ole kaikki kotona. Hän muun muassa tilasi ruokaöljyä pöytään, alkoi puhella kielillä ja halusi sitten sivellä sitä öljyä tatuointieni päälle, Alanyasta kerrotaan.
Miksi ihmeessä?
– Kuulemma manatakseen demonit pois! Johanna teki myös ristinmerkkejä ja puhua pulputti kielellä, jota emme ymmärtäneet.
Episodi ei kuitenkaan estänyt porukkaa kokoontumasta illalla uudelleen yhteisen ehtoollisen ääreen. Tarkemmin sanoen kyseessä oli viinipullo, jonka Johanna ja uudet turistituttavuudet jakoivat keskenään.
– Laskun tullessa Johanna ilmoitti yhtäkkiä, ettei hänellä ole rahaa maksaa. Se hermostutti meitä muita ja teimme Johannalle selväksi, ettei hän voi tulla ravintolaan juomaan viiniä, jollei hänellä kerran ole rahaa.
Lopulta muu seurue suostui maksamaan Johannan osuuden. Orastava riita oli estetty – roihahtaakseen vain pian uudelleen.
Välittömästi viiniepisodin jälkeen ravintolasta poistunut seurue pani merkille, kuinka Johanna paineli toiseen ravintolaan ja osteli muina naisina purtavaa itselleen.
– Silloin meni hermot. Rähjäsin hänelle ja kysyin, miten ihmeessä hänellä on muka varaa ruokaan, kun ei vielä äsken ollut viiniin! Sitten hän alkoi selitellä ja vippasi lopulta viiniosuutensa, Seiskalle äristään.
Rähjäämiseen päättynyt ilta jätti pahan maun suuhun, muttei niin pahaa, etteivätkö Suomi-turret olisi heti seuraavana iltana suunnanneet seuraamaan Tuksun keikkaa. Lopulta sekin jätti kuulemma vain luun käteen.
– Jonkun napatanssijan jälkeen esiintynyt Johanna heitti vain kaksi biisiä, joiden jälkeen hän ilmoitti, että keikka jatkuisi vasta tunnin päästä. Sitten Johanna paineli baarin puolelle juomaan siideriä, eikä monikaan jaksanut enää odotella häntä.
– Pohjimmiltaan hän on varmasti hyvä ihminen, mutta mielestämme hän tarvitsisi apua.
---------------
HUOM!
Jossain vaiheessa Suomi-turret alkoivat kiinnittää huomiota Johanna juttuihin, jotka menivät ”hieman omituisiksi.”
– Jos ihan suoraan sanotaan, niin minusta Johannalla ei ole kaikki kotona. Hän muun muassa tilasi ruokaöljyä pöytään, alkoi puhella kielillä ja halusi sitten sivellä sitä öljyä tatuointieni päälle, Alanyasta kerrotaan.
Miksi ihmeessä?
– Kuulemma manatakseen demonit pois! Johanna teki myös ristinmerkkejä ja puhua pulputti kielellä, jota emme ymmärtäneet. - isostrkijastaaaa
1. Kun. 22:
18 Niin Israelin kuningas sanoi Joosafatille: "Enkö minä sanonut sinulle, ettei tämä koskaan ennusta minulle hyvää, vaan aina pahaa?"
19 Mutta hän sanoi: "Kuule siis Herran sana: Minä näin Herran istuvan istuimellansa ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään, hänen oikealla ja vasemmalla puolellansa.
20 Ja Herra sanoi: 'Kuka viekoittelisi Ahabin lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileadin Raamotissa?' Mikä vastasi niin, mikä näin.
21 Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?'
22 Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.
23 Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden."
24 Silloin astui esille Sidkia, Kenaanan poika, löi Miikaa poskelle ja sanoi: "Mitä tietä Herran henki on poistunut minusta puhuakseen sinun kanssasi?"
25 Miika vastasi: "Sen saat nähdä sinä päivänä, jona kuljet huoneesta huoneeseen piiloutuaksesi".
-----------------
Ilm. 13:13
Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Kor. 11:
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
Johanneksen ilmestys 19
10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."
---------
Juud. 1:19
Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
-------
1. Kor. 11:10
Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden. - kielilläpuhumistaaa
Demons can also speak in tongues...
https://www.youtube.com/watch?v=PIQUbx_D_QI - hengenaallott
HELLUNTAILAISEN, KARISMAATTISEN, WIMBERILÄISEN JA TORONTON LIIKKEEN ELI 1900-LUVUN NELJÄN AALLON ARVIOINTIA.'
Olavi Peltola (30.04.1995).
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Neljaaaltoa.htm
Kun sain Artturi Kukkulan viettelemänä henkikasteen ja aloin puhua kielillä, koin ihmeellisen vapauttavan tunteen. Olin todella iloinen ikäänkuin vuosien taakat olisivat kirvonneet harteiltani. Olinhan etsinyt Pyhä hengen täyteyttä, toista siunausta, joka oli ollut Finneyn ja Moodyn valtavan vaikutuksen syy. Nyt sain sen vihdoinkin otettua omilla käsilläni toisen auttamana.
Ekstaattinen kokemisen tapa ja voima on useimmissa ihmisissä piilevänä. Oikein käsiteltynä tämä piilevä ja luonnollinen ihmisen kyky kokea elämää saadaan kutsuttua esiin.
Kielilläpuhuminen on nyt osoittautunut tämän ekstaattisen kokemuksen esiintuojana kaikkein tehokkaimmaksi. Jostakin syystä useimpien ihmisten on suhteellisen helppo oppia puhumaan kielillä. Monien alttius kielilläpuhumisen ekstaattiseen kokemukseen kuorrutetaan sanoilla: Jumalan armolahja, Pyhän Hengen armolahja, taivaallinen kieli, jolla seurustelet Jumalan kanssa. Sille siis annetaan mitä hienoimpia nimityksiä, jotka saat uskoa todeksi ja silloin olet todella omasta mielestäsi suorassa ja välittömässä yhteydessä ekstaattisuusjumalan kanssa.
Pyhä Henki onkin heillä ja heille ekstaattinen kokemus. Itse hankin tämän kokemus- pyhänhengen Artturi Kukkulan kanssa kahden kesken ollessani NMKY:n rukouskammiossa helluntain tienoissa 1951.
Se rakkaus Jeesukseen, joka syntyy ihmisessä ekstaattisen kokemuksen avulla on keinotekoista ja valheellista. Saman ekstaasin avulla syntynyt halua lukea Raamattua ja rukoilla ja voittaa sieluja Kristukselle on pettävää. Se on hurmoksellista intoa, joka näyttää suuntautuvan oikeaan asiaan, mutta sen motiivi, sen perusta, sen liikkeellepaneva voima on väärä - se on kiihotus, kiihko, hurmahenkisyys. Se on ihmisen omien sielunkykyjen vapautumisen tuomaa voimaa.
---------
lukekaa loput linkistä! - rgvbnkl
Tyttäremme oli helluntaiseurakunnan kesäleirillä ja hänelle koitettiin saada jotain - mitähän - siten, että vanhempi ihminen rukoili hänen kanssaan ja hoki sanaa "tule". Tytär kertoi tämän juuri, useita useita vuosia myöhemmin ja lisäsi, että koki sen ahdistavana. En ihmettele.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184251Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032360Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421891- 771505
- 1591473
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91294Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34788- 10751
- 106747
- 27721