Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Harmi+että+ylläpito+poisti+aiemmat+viestisi+:(+Voisit+vähentää+ad+hominemeita+niin+niin+ei+välttämättä+kävisi.
06.06.2017 19:41
Tietysti+minä+tunnen+Jeesuksen+ja+olen+uskossa.+Mitäs+Mooses+sanoo?+Hän+käskee+kuulemaan+Jeesusta+kaikessa,+ja+Jeesus+sanoi+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Jos+siis+kuuntelet+Jeesusta,+et+riko+käskyjä+etkä+opeta+muita+tekemään+niin.
Laitetaan+vielä+muistin+virkistykseksi:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
06.06.2017 19:40
Ihanaa,+Biblepost+on+sittenkin+linjoilla,+minä+jo+huolestuin+kun+ei+vuorokauteen+kuulunut+mitään.
Ei+sapattia+vietetä+pelkästään+egyptin+orjuuden+muistoksi,+vaan+myös+luomisen:
"Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi;+sentähden+Herra+siunasi+lepopäivän+ja+pyhitti+sen."+(2.+Moos.+20:11)
Sapatti+ei+ole+mikään+epäjumala.+Kyse+on+siitä+että+noudattaa+kymmentä+käskyä.+Käskyistä+neljäs+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Sapatin+viettämisellä+ei+ole+mitään+tekemistä+pelastuksen+kanssa.+Kyse+on+siitä+että+ei+tee+syntiä+rikkomalla+sapattia.+Synti+on+paha+asia.
Missä+kohtaa+Raamattua+annetaan+lupa+rikkoa+kymmentä+käskyä?
Ja+ymmärtänet+että+minä+en+ole+adventisti,+kuten+ei+1234567---kaan.+Sapattia+viettävät+nykyään+suuret+joukot+kristittyjä+kaikista+kirkkokunnista.+Kyse+ei+ole+mistään+adventistien+opista.
06.06.2017 19:37
En+usko+että+"judaistit"+on+lain+alla.+Minä+itse+luotan+yksin+armoon+pelastuksen+suhteen.+Lakia+noudatan+koska+se+on+Herran+käsky.+Se+että+noudattaa+lakia,+ei+tarkoita+että+on+lain+alla.+Lain+alla+on+jos+yrittää+omin+voimin+pelastua.+Miten+siis+on,+saammeko+tehdä+syntiä,+koska+olemme+armon+emmekä+lain+alla?
06.06.2017 19:28
Jos+wikipedia+sanoo+että+häntäluu+on+surkastuma,+silloin+sen+täytyy+olla+totta?+Miten+se+voi+olla+surkastuma,+jos+sillä+kerta+on+tärkeä+anatominen+funktio?+Ainoastaan+mikroevoluutiosta+on+todisteita.+Makroevoluutiosta+ei+ole+todisteita,+eli+siitä+että+organismeille+kehittyisi+uusia+ominaisuuksia.+Mikrobeja+on+tutkittu+jo+tuhansia+sukupolvia,+eikä+niille+ole+kehittynyt+yhtään+uusia+ominaisuuksia.+Sattumanvaraiset+mutaatiot+ja+luonnonvalinta+ei+voi+luoda+uutta.+Kaikki+muuntelu+jota+lajeissa+havaitaan+johtuu+geenien+pois+ja+päälle+kytkennästä.+Uusia+geenejä+ei+synny.+Siispä+evoluutiolla+on+rajansa,+kalalle+ei+voi+kehittyä+keuhkoja+eikä+apinasta+voi+kehittyä+ihmistä.+Kaikki+organismit+rappeutuvat+geneettisesti+hurjaa+vauhtia,+ne+eivät+kehity+kohti+parempaa.
06.06.2017 16:38
Miten+häntäluu+voi+olla+surkastuma,+jos+sillä+kerran+on+tärkeä+anatominen+funktio?
Emme+tiedä+kuinka+kovaa+strutsi+juoksi+ennen+kuin+sen+siivet+surkastuivat,+joten+on+pelkkä+oletus+että+sille+olisi+kehittynyt+kyky+juosta+lujaa.+Jos+sille+olisikin+kehittynyt+kyky+juosta+lujaa,+on+se+todiste+ainoastaan+mikroevoluutiosta.+Lajit+voivat+sopeutua+elinympäristöönsä,+mutta+se+ei+ole+todiste+siitä+että+kaikki+lajit+polveutuisivat+yhdestä+alkueläimestä.
En+ole+Jumala,+joten+en+tiedä+miksi+Jumala+loi+käärmeestä+puhekykyisen.+En+myöskään+tiedä+putosivatko+raajat+saman+tien+vai+vuosien+kuluessa.+Se+että+evoluutio+karsii+hyödyttömiä+raajoja+on+korkeintaan+todiste+mikroevoluutiosta.+Meillä+ei+ole+ainuttakaan+todistetta+siitä,+että+evoluutio+olisi+luonut+uusia+ominaisuuksia+eliöille.+Ainoastaan+surkastumia,+jotka+todistavat+geneettisestä+rappeutumisesta.+Kehityksestä+ei+ole+ainuttakaan+todistetta.+Emme+havaitse+luonnossa+että+eliöille+kehittyisi+uusia+ominaisuuksia+evoluution+ansiosta.
05.06.2017 14:46
Missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+viettää+pääsiäissunnuntaita,+joulua,+helatorstaita,+helluntaita+tai+ylipäänsä+ainuttakaan+kirkkokalenterin+juhlapyhää?
04.06.2017 21:35
Itse+aiemmin+esitit+että+lakia+ei+voi+jakaa+tai+pilkkoa.+No+kerrohan+nyt,+missä+kohtaa+Sanaa+määritellään+Elämän+Hengen+Laki?+Mitkä+käskyistä+kuuluvat+Elämän+Hengen+Lakiin+ja+millä+perusteilla?
04.06.2017 21:30
Jeesus+meni+tapansa+mukaan+sapattina+synagoogaan,+näin+vahvistaen+että+juuri+tuo+päivä+oli+sapatti.+Jos+juutalaiset+olisivat+viettäneet+sapattia+vääränä+päivänä,+Jeesus+olisi+varmasti+huomauttanut+asiasta.+Koska+ei+ole+mahdollista+että+miljoonapäinen+kansa+olisi+sittemmin+kollektiivisesti+mokannut+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä,+tiedämme+varmasti+että+lauantai+on+sapatti+ja+ollut+sitä+luomisesta+asti.
Ja+kyllä+voimme+sanoa+että+Jeesus+vahvisti+sapatin+viettämällä+sapattia+synagoogassa.+Jos+sapatti+ei+olisi+ollut+Jeesukselle+tärkeä,+ei+hän+olisi+"tapansa+mukaan"+viettänyt+sitä+synagoogassa.+Jeesus+vahvistaa+sapatin+myös+sanoessaan+että+hän+on+sapatin+Herra,+hän+ei+sano+olevansa+sunnuntain+Herra.+Vielä+sanoessaan+että+sapatti+on+ihmistä+varten,+Jeesus+vahvistaa+että+sapatti+on+kaikkia+ihmisiä+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisille.
Missään+kohtaa+Sanaa+ei+sanota+että+sapatti+on+köyhä+alkeisvoima.
04.06.2017 21:28
>>+Puheesi+ovat+taas+ristiriidassa+keskenään.
"Vaikka+häntäluu+onkin+surkastuma"
"Ja+häntäluulla+on+tärkeä+funktio,+joten+se+ei+ole+mikään+surkastuma.+"+<<
"Vaikka+häntäluu+onkin+surkastuma"+on+lainaus+wikipediasta,+ei+minun+sanomaani.
Huomaamme+luonnosta,+että+lajit+voivat+menettää+ominaisuuksia,+kuten+strutsi+lentokyvyn.+Emme+sen+sijaan+havaitse,+että+niille+kehittyisi+uusia+ominaisuuksia.+Strutsille+ei+ole+kehittynyt+mitään+uutta,+se+on+vain+geneettisesti+rappeutunut+lintu.
Ja+kyllä,+käärme+menetti+puhekykynsä+samalla.+Miksi+kaikkivaltias+Jumala+ei+loisi+puhuvaa+käärmette,+jos+häntä+niin+huvitti?+Miten+käärme+liikkui+ennen+kuin+se+tuomittiin+matelemaan+maassa?+Tietysti+se+liikkui+raajojen+avulla.+Miten+jalaton+käärme+olisi+voinut+liikkua+mitenkään+muuten+kuin+matelemalla?
04.06.2017 21:22
Ja+häntäluulla+on+tärkeä+funktio,+joten+se+ei+ole+mikään+surkastuma.+Strutsin+siivet+ovat+surkastuma,+koska+strutsi+aikoinaan+on+osannut+lentää.+Mitä+se+todistaa+evoluutiosta?+Että+lintu+voi+rappeutua+ja+menettää+lentokykynsä.+Se+ei+ole+mitään+kehitystä+vaan+rappeutumista.
Raamatun+mukaan+käärme+käveli+aikoinaan+jaloilla,+mutta+syntiinlankeemuksen+jälkeen+se+kirottiin+matelemaan+vatsallaan.+Joten+käärmeen+surkastuneet+takajalat+todistavat+Raamatun+olevan+totta+tässäkin+tapauksessa.
Eli+siis+kaikki+todisteet+evoluutiosta+viittaavat+siihen+että+lajit+voivat+rappeutua,+mikään+ei+todista+että+ne+voisivat+kehittyä+paremmiksi.
04.06.2017 18:36
"Vaikka+häntäluu+onkin+surkastuma,+sillä+on+monien+muiden+surkastumien+tavoin+nykyäänkin+tehtäviä.+Sen+tiedetään+olevan+kiinnittymäkohta+yhdeksälle+lihakselle,+ja+se+toimii+myös+eräänlaisena+iskunvaimentimena+istuutuessa."+https://fi.wikipedia.org/wiki/Häntäluu
Mitä+todistaa+"surkastuma",+jolla+on+tärkeä+funktio?+Ei+yhtään+mitään.
04.06.2017 18:11
Nimi+on+vain+nimi.+Miten+se+on+todiste+siitä,+että+ihminen+on+polveutunut+apinasta,+jos+sillä+kerta+on+funktio+ihmisen+anatomiassa?
04.06.2017 18:09
Jeesus+vahvisti+sapatin+olevan+lauantai+päivä+vieraillessaan+tapansa+mukaan+synagoogassa+sapattina.
04.06.2017 16:33
Muista+pyhittää+lepopäivä+on+törkeä+Raamatun+väännös,+alkukielen+mukaan+2.+Moos.+20:8+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Olen+tainnut+jo+muutaman+kerran+täällä+mainitakin.
04.06.2017 16:26
Häntäluu+on+evolutionistien+keksimä+huono+nimitys+jäsenelle+jolla+on+edelleen+tärkeä+funktio+ihmisen+anatomiassa.+Evoluutio+on+täyttä+huuhaata,+jolle+löytyy+ainoastaan+häntäluun+kaltaisia+huonoja+todisteita.+Esim.+kalan+siirtymisestä+kuivalle+maalle+ei+ole+mitään+todisteita.+Suurin+ongelma+on+kuitenkin+ensimmäisen+elävän+organismin+kehittyminen+elottomasta+aineesta,+sitä+ei+kukaan+pysty+selittämään.
04.06.2017 16:17
Israelin+kansa+on+tuhansia+vuosia+viettänyt+sapattia,+ei+ole+mahdollista+että+miljoonapäinen+kansa+olisi+jossakin+vaiheessa+historiaa+kollektiivisesti+mokannut+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä.+Siksi+tiedämme+varmasti+että+lauantai+on+sapatti.
Köyhillä+alkeisvoimilla+ei+ole+mitään+tekemistä+sapatin+kanssa.
04.06.2017 16:11
Raamatussa+ei+kielletä+foorumille+kirjoittelua+sapattina.+Jos+väität+että+Raamatussa+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä,+olet+velvollinen+osoittamaan+luvun+ja+jakeen+jossa+näin+sanotaan.+Muuten+olet+valehtelija.
04.06.2017 16:08
Joko+olet+Biblepost+löytänyt+tuon+jakeen+Raamatustasi?
03.06.2017 15:32
Siellä+missä+kaksi+tai+kolme+kokoontuvat+minun+nimessäni..olen+minä+teidän+keskellänne.+Tässä+ei+sanota+että+missä+paavi+ja+satoja+kardinaaleja+ja+piispoja+on+koolla,+siellä+minä+olen+teidän+keskellänne.+Kaksi+tai+kolme+rivikristittyä+riittää,+emme+tarvitse+mitään+valtakoneistoa+siihen.
03.06.2017 15:28
781 / 845