Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eiköhän+se+ole+Kimmo+Kuu+Seikkailuun+joka+on+tässä+ketjussa+totaalisesti+nolannut+itsensä.+Olit+väärässä+etkä+pysty+mitenkään+myöntämään+sitä+vaan+joudut+haukkumaan+idiootiksi.+Sinä+olet+itkenyt+ja+porannut+kuin+mikäkin+pikkukakara,+koska+et+pysty+myöntämään+olleesi+täydellisesti+väärässä.
Muistutukseksi,+kirjoitit:
>>+Ja+mitä+oli?+Kuinka+monta+elukkaa+piti+ottaa?+Kaksi.+Olet+väärässä.+<<
Kuitenkin+Raamatun+mukaan+puhtaita+eläimiä+ja+lintuja+piti+ottaa+seitsemän+paria.+Joten+sinä+olet+väärässä+ja+sillä+selvä.+Kiitos+eeppisestä+ketjusta+kuitenkin,+minulla+on+ollut+todella+hauskaa.
01.06.2017 14:34
Miten+siis+on,+saammeko+rikkoa+lakia+eli+tehdä+syntiä+kun+olemme+armon+emmekä+lain+alla?
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
01.06.2017 14:30
Bibleposti+kirjoitat+vaihteeksi+asiaa.+On+vain+yksi+laki,+Mooseksen+laki,+jota+ei+voi+pilkkoa+osiin.+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+määritellä+seremonialakia.+Käskyjä+ei+Raamatussa+jaotella+seromonia-+ja+moraalilakeihin.+Laki+todellakin+on+Paavalin+mukaan+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.
01.06.2017 14:28
Huomaa+että+Jeesus+sanoo+olevansa+sapatin+Herra,+hän+ei+sano+olevansa+sunnuntain+Herra.+Mitä+tulee+tähkäpäiden+katkomiseen,+se+ei+ole+sapattina+kiellettyä.+Jeesus+ei+rikkonut+sapattia+eikä+kumonnut+sapattia.
01.06.2017 14:26
Ilmeisesti+ongelmasi+on,+että+et+kestä+asiallisia+vastauksia?
31.05.2017 20:59
>>+Kunnioittavatko+helluntailaiset+kymmentä+käskyä?+<<
He+väittävät+noudattavansa+kymmentä+käskyä,+kunnes+kuulevat+että+neljäs+käsky+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
31.05.2017 20:55
Mahtaakohan+Valkonen+viettää+sapattia,+sapattikäsky+kun+on+kymmenestä+käskystä+neljäs.+Mielenkiintoista+väittää+että+vanhan+liiton+rituaalilaki+on+kumottu.+Raamatussa+kun+ei+missään+kohtaa+erotella+lakia+seremonia-,+rituaali-+ja+moraalilakeihin.+Sitten+voi+mielivaltaisesti+valita+mitkä+käskyt+ovat+rituaalilakia+ja+eivät+koske+meitä+enää.
31.05.2017 20:51
Olet+kyllä+melkoinen+epeli.+Harvoin+tapaa+kaltaistasi+edes+tällä+foorumilla.
31.05.2017 20:46
Voin+myöntää+olleeni+väärässä.+Nimittäin+puhtaiden+eläinten+lisäksi+Jumala+käski+Nooaa+ottamaan+arkkiin+lintuja+seitsemän+paria.+En+vain+kiinnittänyt+huomiota+aiemmin.
"Niin+myös+taivaan+lintuja+seitsemän+paria,+koiraita+ja+naaraita,+että+siemen+säilyisi+elossa+koko+maan+päällä."+1.+Moos.+7:3
31.05.2017 16:58
Kuinka+et+ymmärrä+yksinkertaista+asiaa,+ensin+Jumala+antaa+käskyn+ottaa+kaikkia+lajeja+yhden+parin+mutta+täsmentää+myöhemmin+että+puhtaita+eläimiä+tulee+ottaa+seitsemän+paria.+Tässä+ei+ole+mitään+ristiriitaa+tai+virhettä.+Minä+en+ole+mitään+itkenyt,+sinä+olet+se+joka+vedit+itkupotkuraivarit+kun+tajusit+olleesi+väärässä.+
3.+Moos.+11+annetaan+laki+puhtaista+ja+saastaisista+eläimistä.+Raamatussa+on+selvästi+määritelty+mitkä+lajit+ovat+puhtaita+ja+mitkä+saastaisia.+On+selvää+että+Jumala+oli+antanut+lain+puhtaista+eläimistä+jo+Nooalle.+Tietysti+myös+epäpuhtaita+eläimiä+piti+ottaa+arkkiin,+koska+niillä+on+paikkansa+ekosysteemissä,+mutta+niitä+ei+ole+tarkoitettu+ihmiselle+ravinnoksi.+Koska+puhtaita+eläimiä+oli+arkissa+seitsemän+paria,+ne+ovat+säilyneet+geneettisesti+puhtaampina+kuin+saastaiset+eläimet,+ja+ovat+siksi+meille+terveellisempiä.
31.05.2017 16:43
Voi+Kimmo+raukka,+käy+sääliksi+sinua.+Olet+todella+huono+häviäjä.+Jumala+käski+Nooaa+ottamaan+arkkiin+seitsemän+paria+puhtaita+eläimiä,+kuten+Raamattu+selvästi+sanoo,+joten+sinä+olet+se+joka+on+väärässä.+Kaikki+häpeävät+sinua,+ei+suinkaan+minua.+Mitenköhän+sinä+muka+olet+todistanut+että+koko+Raamattu+on+täyttä+kusetusta?
Missä+kohtaa+minä+olen+pilkannut+sinua?+Voi+sinua+poloista+kun+olet+niin+herkkä.+Sinulla+ilmeisesti+on+Jumalan+suoma+oikeus+haukkua+muita+idiootiksi?
31.05.2017 14:51
>>++Etkö+tiedä+et+nyt+on+Uuden+Liiton+aika+ja+Mooseksen+lain+aika+on+päättynyt???+<<
Katsos+kun+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Mooseksen+laki+on+edelleen+voimassa:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
>>+Luuletko,+että+Raamatun+tärkein+sanoma+on+Mooseksen+laki?+Luuletko,+että+Raamatun+tärkein+sanoma+on+sapatti+ja+sianlian+syönnin+välttäminen???+<<
En+väitä+että+ne+ovat+tärkein+sanoma,+mutta+ne+ovat+toki+tärkeitä.+Sapatin+puolustaminen+on+tärkeää+siksi,+että+sitä+kirkon+viralliselta+taholta+käsketään+rikkomaan.
>>+Eli+sinä+kirjoitat+jatkuvasti+lain+rikkomisesta,+josta+minä+en+ole+kirjoittanut.+<<
Suora+lainaus:+"Itse+asiassa+hän+tarkoittaa,+että+kristittyjen+tuleen+noudattaa+Mooseksen+lakia,+jonka+rikkomista+hän+valhetellen+nimittää+synniksi."+http://keskustelu.suomi24.fi/t/14863954/kristus-on-lain-loppu#comment-89982775
>>+Paavali+ei+rikkonut+lakia,+vaikka+hän+ei+noudattanut+Mooseksen+lakia.++<<
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Paavali+ei+noudattanut+Mooseksen+lakia?+Raamatun+mukaan+Paavali+noudatti+Mooseksen+lakia:
”Ota+ne+luoksesi+ja+puhdista+itsesi+heidän+kanssansa+ja+maksa+kulut+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+leikkauttaa+tukkansa;+siitä+kaikki+huomaavat,+ettei+ole+mitään+perää+siinä,+mitä+heille+on+kerrottu+sinusta,+vaan+että+sinäkin+vaellat+lain+mukaan+ja+noudatat+sitä.”+(Apt.+21:24)
”Mutta+sen+minä+sinulle+tunnustan,+että+minä+sitä+tietä+vaeltaen,+jota+he+lahkoksi+sanovat,+niin+palvelen+isieni+Jumalaa,+että+minä+uskon+kaiken,+mitä+on+kirjoitettuna+laissa+ja+profeetoissa,+”+(Apt.+24:14)
”Minä+en+ole+mitään+rikkonut+juutalaisten+lakia+enkä+pyhäkköä+enkä+keisaria+vastaan”+(Apt.+25:8)
”Miehet,+veljet!+Vaikka+en+ole+mitään+tehnyt+kansaamme+tai+isiemme+tapoja+vastaan,+annettiin+minut+kuitenkin+Jerusalemista+vankina+roomalaisten+käsiin”+(Apt.+28:17)
30.05.2017 21:38
Olet+todella+huono+häviäjä.+Et+voi+millään+myöntää+olleesi+väärässä.+92+käännös+on+väärennös,+se+ei+seuraa+alkukieltä.+Olen+jo+yllä+näyttänyt+sinulle+hepreankielestä+että+"puhtaat+eläimet"+on+oikea+käännös.+Voit+tietysti+seurata+92+käännöstä+jos+haluat,+mutta+tosiasia+on,+että+92+kääntää+tuon+jakeen+väärin.+
>>+Ja+mitä+oli?+Kuinka+monta+elukkaa+piti+ottaa?+Kaksi.+Olet+väärässä.+<<
Nooa+otti+arkkiin+puhtaita+eläimiä+seitsemän+paria+kuten+Raamattu+selvästi+sanoo,+joten+sinä+olet+väärässä+ja+hävinnyt+tämän+väittelyn.+Sen+sijaan+että+yksinkertaisesti+myöntäisit+olleesi+väärässä,+joudut+haukkumaan+toisia+idiooteiksi.+Melkoinen+tapaus+olet.
30.05.2017 20:29
>>+en+ole+kirjoittanut+lain+rikkomisesta.+<<
Suora+lainaus:+"Itse+asiassa+hän+tarkoittaa,+että+kristittyjen+tuleen+noudattaa+Mooseksen+lakia,+jonka+rikkomista+hän+valhetellen+nimittää+synniksi."+http://keskustelu.suomi24.fi/t/14863954/kristus-on-lain-loppu#comment-89982775
Et+selvästi+tunne+Jumalan+Sanaa,+kun+väität+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista.
Etkä+pysty+Raamatusta+näyttämään+missä+kohtaa+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä,+olisiko+jo+aika+tunnustaa+valheesi?
30.05.2017 20:21
Lainaat+92+käännöstä,+jonka+olen+yllä+osoittanut+sinulle+alkukielestä+olevan+väärässä.+92+on+tunnetusti+huono+käännös.+Alkukielessä+on+tuossa+kohtaa+sanat+"behemah+tahor".+Behemah+tarkoittaa+eläintä+http://biblehub.com/hebrew/929.htm+ja+tahor+tarkoittaa+puhdasta+http://biblehub.com/hebrew/2889.htm.+Siis+puhtaita+eläimiä,+ei+sanaakaan+mistään+uhrikelpoisista+karjaeläimistä.
Minä+olen+vain+yksinkertaisesti+osoittanut,+että+sinä+olet+väärässä,+minä+en+ole+mitään+itkenyt.
30.05.2017 17:16
Raamatun+mukaan+synti+on+laittomuutta,+1.+Joh.+3:4.+Laittomuus+taas+on+sitä+että+rikkoo+lakia.+Mikä+tässä+on+ongelma?
30.05.2017 17:10
Itse+valehtelet,+että+Raamatussa+muka+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä.+Valehtelet+kun+väität+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista.
30.05.2017 17:08
"Kaikkia+puhtaita+eläimiä+ota+luoksesi+seitsemän+paria,+koiraita+ja+naaraita,+mutta+epäpuhtaita+eläimiä+kutakin+yksi+pari,+koiras+ja+naaras."
Eli+siis+Raamatun+mukaan+Nooa+otti+arkkiin+puhtaita+eläimiä+seitsemän+paria,+epäpuhtaita+yhden+parin.+Sinä+olet+siis+väärässä,+mutta+et+jostain+syystä+pysty+myöntämään+sitä.
30.05.2017 17:05
92+on+tunnetusti+erittäin+huono+käännös.+Tietysti+kääntäjä+voi+lisäillä+ja+muokata+tekstiä+mielin+määrin.+Siksi+meillä+on+olemassa+alkukieli,+josta+asiat+voi+tarkistaa.+Alkukielen+eli+heprean+mukaan+tuo+jae+kuuluu+että+"puhtaita+eläimiä",+ei+mitään+mainintaa+uhrieläimistä.+Alkukieltä+voi+jokainen+itse+tarkastella+tästä:+http://biblehub.com/interlinear/genesis/7-2.htm
Raamatun+mukaan+Nooa+otti+puhtaita+eläimiä+arkkiin+seitsemän+paria+ja+saastaisia+vain+yhden+parin.+"Kaikkia+puhtaita+eläimiä+ota+luoksesi+seitsemän+paria,+koiraita+ja+naaraita,+mutta+epäpuhtaita+eläimiä+kutakin+yksi+pari,+koiras+ja+naaras."+Miksi+et+voi+myöntää+olleesi+väärässä?+En+pilkkaa+sinua+jos+myönnät+virheesi.+Paitsi+ehkä+ihan+vähän+;)
30.05.2017 15:29
>>+kristitty.net+eli+käärme+valehtelit,+että+Johannes+puhuu+Mooseksen+laista.+<<
Pitääkö+asia+vääntää+rautalangasta?+1.+Joh.+3:4+sanotaan+että+synti+on+laittomuus.+http://biblehub.com/interlinear/1_john/3-4.htm+Laittomuus+on+kreikaksi+anomia.+http://biblehub.com/greek/458.htm+Se+tulee+sanoista+"a"+-+vastaan+ja+"nomos"+-+Mooseksen+laki.+http://biblehub.com/greek/3551.htm+Synti+on+siis+Johanneksen+mukaan+sitä+että+tekee+vastoin+Mooseksen+lakia.
30.05.2017 15:19
783 / 845