Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Sanoessaan+"uuden"+hän+on+julistanut+ensimmäisen+liiton+vanhentuneeksi"
Katsos+kun+Jeremian+mukaan+tuossa+uudessa+liitossa+on+laki+edelleen+voimassa.+Tästä+on+kyse.
24.05.2017 17:17
>>+Totta+kai+Uudesta+Liitosta+löytyy+pääsiäinen,+koska+Mooseksen+laki+antaa+varjokuvan.+<<
Löytyykö+uudesta+liitosta+tällöin+myös+totta+kai+lehtimajanjuhla+ja+pasuunansoiton+juhla?+Ja+kerropas+vielä+missä+kohtaa+Raamattua+tätä+uuden+liiton+pääsiäistä+käsketään+juhlia?
24.05.2017 17:15
Miten+se+että+noudattaa+lakia+vesittää+evankeliumin?+Antinomistit+vesittävät+evankeliumin+esittäessään+että+laki+on+kumottu+-+silloin+ei+tarvita+sovitusta.+Kyse+ei+ole+siitä+että+noudattaa+lakia+pelastuakseen,+vaan+sitä+että+ei+tee+syntiä.+Paavalin+mukaan+emme+saa+tehdä+syntiä+vaikka+olemmekin+armon+alla.
24.05.2017 17:13
Jos+Raamattu+on+kokonaan+Jumalan+sanaa,+yhdestä+jakeesta+voi+tehdä+opin.+Jeesuksen+selvä+opetus+on+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
24.05.2017 17:10
"Autuaat+ovat+ne,+jotka+hänen+käskynsä+pitävät,+että+heidän+voimansa+elämän+puussa+olis+ja+he+porteista+kaupunkiin+sisälle+menisivät."+Ilm.+22:14+Biblian+mukaan.+Tämän+jakeen+uudemmat+käännökset+raiskaavat+pahasti.
24.05.2017 15:18
Olet+valehtelija+ja+valheesi+on+paljastunut.+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä,+et+millään+voi+myöntää+olleesi+väärässä,+vaan+sorrut+nimittelemään+muita.
24.05.2017 15:10
>>+Mooseksen+laissa+sianlihan+syönti+oli+kielletty,+jotta+israelilaiset+pysyisivät+erillisenä+kansana+eivätkä+häviäisi+olemasta+kansa.+<<
Mistäs+sinä+tiedät+miksi+sianlihan+syönti+kiellettiin?+Raamatussa+ei+sanota,+että+ruokasäädökset+annettiin+"jotta+israelilaiset+pysyisivät+erillisenä+kansana".+Nooa+otti+arkkiin+puhtaita+eläimiä+seitsemän+paria,+mutta+saastaisia+vain+yhden+parin.+Tästä+syystä+Raamatun+mukaan+puhtaat+eläimet+ovat+geneettisesti+puhtaampia+kuin+saastaiset.+Ruokasäädökset+annettiin+siis+meidän+parhaaksemme.
24.05.2017 15:09
>>+Jeesus+opetuslapsineen+rikkoi+sapatin+lakeja.++<<
Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+Jeesus+olisi+rikkonut+sapattia!+Kyse+oli+fariseusten+perättömästä+syytöksestä.+Jeesus+kyllä+paransi+sapattina,+mutta+se+ei+ole+Mooseksen+lain+mukaan+kiellettyä.+Jos+Jeesus+rikkoi+sapattia,+hän+ei+olisi+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.
24.05.2017 15:06
>>+miksi+sitten+huonompi+laki+olisi+enää+voimassa.<<+
Koska+Jeesus+sanoo+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
24.05.2017 15:03
En+ole+judaisti,+koska+en+seuraa+juutalaisten+perinnäissääntöjä.+Saan+kutsua+itseäni+messiaaniseksi+juutalaiseksi+jos+haluan.+Olen+syntyperältäni+pakana,+eli+en+ole+juutalainen.+Siinä+mielessä+myönnän+että+nimitys+messiaaninen+juutalainen+saattaa+olla+harhaanjohtava.+Voisin+vaihtaa+tuon+muotoon+messiaaninen+pakana.+Olen+jo+lukuisia+kertoja+sinulle+esittänyt,+että+en+usko+mihinkään+vanhaan+liittoon,+vaan+uuteen.+Mutta+uudessa+liitossa+Jeremian+mukaan+laki,+eli+alkukielellä+Toora,+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Uudessa+liitossa+siis+laki+on+edelleen+voimassa.+Kumma+kun+et+tätä+asiaa+millään+ymmärrä.
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
24.05.2017 15:02
>>+Kristus+on+lain+loppu,+SILLE+JOKA+USKOO+!+<<
Tässä+kohtaa+on+kreikan+sana+telos+käännetty+loppu,+vaikka+se+tarkoittaa+täyttymystä+ja+päämäärää.+Kristus+on+siis+lain+täyttymys,+ei+suinkaan+lain+loppu.
>>+Nämä+judaistit+eivät+usko+oikeasti+Kristukseen,+vaan+he+ovat+siis+uskosta+osattomia,+eli+uudestisyntymättömiä+!+<<
Ketkä+ovat+judaisteja?+Miksi+nimittelet+muita?+En+seuraa+juutalaisten+perinnäissääntöjä,+joten+en+ole+judaisti.+Miten+niin+me+emme+usko+Kristukseen?+Minä+uskon+että+ihminen+pelastuu+yksin+armosta+uskomalla+Jeesukseen+Kristukseen.+Mutta+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto,+ja+meidän+tulee+seurata+Jeesuksen+opetusta.+Jos+me+rakastamme+Jeesusta,+me+pidämme+Jumalan+käskyt.
>>+Heille+laki+toki+on+yhä+voimassa,+kun+uskovat+Jumalan+lakkauttaman+vanhan+liiton,+eli+lakiliiton,+yhä+olevan+voimassa+!+<<
Olen+vääntänyt+tästä+asiasta+kanssasi+aiemminkin,+mutta+sinä+et+tunnu+ymmärtävän+tätä+asiaa.+En+usko+mihinkään+vanhaan+lakiliittoon,+vaan+uuteen+liittoon.+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki,+eli+alkukielellä+Toora,+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Uudessa+liitossa+siis+laki+on+edelleen+voimassa.
>>+Kukin+uskoo+mihin+uskoo,+näiden+eksyttäjien+kanssa+ei+kannata+näistä+asioista+vääntää,+sillä+uskosta+osaton+ei+voi+ymmärtää+Hengellisiä+asioita+eli+siis+uuden+liiton+ja+uudestisyntyneen+uskovan+asioita+!++<<
Joku+kumma+vimma+sinulla+näyttää+olevan+vääntää+näistä+asioista.
24.05.2017 14:57
"Mooseksen+laki+on+Jumalan+Sanaa,+eikä+Jumalan+Sana+minnekään+häviä."+Mutta+sinun+kieroutuneen+tulkintasi+mukaan+Jumalan+Sana+ei+enää+velvoita+meitä,+koska+laki+on+kumottu.+Mutta+Jeesushan+nimen+omaan+sanoo+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia.+Laki+siis+velvoittaa+meitä+edelleen.+Se+että+Paavali+on+lain+kautta+kuollut+pois+laista,+ei+tarkoita+että+laki+ei+olisi+enää+voimassa.+Pietarin+mukaan+Paavalin+kirjeissä+on+yhtä+ja+toista+vaikeatajuista,+mitä+tietämättömät+ja+epävakaat+vääristelevät,+kuten+sinä+Biblepost.+Jos+Paavalin+vaikeatajuinen+teksti+näyttäisi+olevan+ristiriidassa+Jeesuksen+selvästi+ymmärrettävien+sanojen+kanssa,+meidän+tulee+seurata+Jeesuksen+opetusta.+Lakkaa+siis+vääristelemästä+Paavalin+kirjoituksia.+Paavali+kirjoittaa+laista:
”Niin,+laki+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.”+(Room.+7:12)
”Teemmekö+siis+lain+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+lain.”+(Room.+3:31)
24.05.2017 14:51
Apt+15+ei+kerro+selvästi+että+emme+ole+enää+Mooseksen+lain+alaiset.+Missään+kohtaa+apt+15+ei+sanota+että+Mooseksen+lakia+ei+tule+noudattaa.+Jaakob+sanoo:+"Sillä+Mooseksella+on+ammoisista+ajoista+asti+joka+kaupungissa+julistajansa;+luetaanhan+häntä+synagoogissa+jokaisena+sapattina."+Apt+15:21.+Moosesta+siis+luetaan+synagoogissa+jokaisena+sapattina,+joten+uskovien+on+mahdollista+ajallaan+oppia+Mooseksen+lakia,+mutta+määrätyt+neljä+käskyä+tulee+omaksua+heti+kättelyssä,+jota+pesäero+pakanuuteen+tulee+selväksi.
24.05.2017 14:42
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Alkukielessä+on+tuossa+kohtaa+sana+Toora,+joten+kyllä+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.
24.05.2017 14:38
Miten+he+puhuvat+eri+asiasta?+Molemmat+puhuvat+laista,+kreikaksi+nomos.+Sama+alkukielen+sana+löytyy+molemmista+jakeista.
23.05.2017 19:46
>>+Kumpikin,+koska+Jeesus+täytti+lain.+Laki+on+ja+pysyy,+mutta+ei+sinällään+koske+uskovia,+koska+me+elämme+uudessa+liitossa+armossa,+emmekä+vanhassa+liitossa+lain+alla.+<<
Paavalin+mukaan+armon+alla+ei+saa+tehdä+syntiä,+eli+rikkoa+lakia:+"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)+
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+"laki+ei+sinällään+koske+uskovia"?+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+niitä+jotka+opettavat+että+laki+ei+ole+voimassa,+kutsutaan+taivaassa+pienimmiksi:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
Jeremian+profetian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+(alkukielessä+Toora)+kirjoitetaan+sydämiimme,+sitä+ei+siis+ole+kumottu:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
23.05.2017 19:45
Kiitos+jälleen+syvällisistä+ajatuksistasi,+minun+uskollinen+seuraajani!
23.05.2017 19:37
Kuinka+vaikeaa+on+myöntää,+että+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä?+Olet+täysi+valehtelija.
23.05.2017 19:22
paha.puute+tunnetaan+myös+nimimerkeillä+Biblepost+ja+judaistille.+Ei+kannata+väitellä+hänen+kanssaan,+hän+ei+osaa+muuta+kuin+ad+hominem+hyökkäyksiä.
23.05.2017 18:45
Paavali+oli+loppuun+asti+juutalainen+ja+fariseus.+Hän+ei+pitänyt+farisealaisuuttaan+roskana,+näin+ei+sanota+missään+kohtaa+Raamattua.+Eikä+se+että+Paavali+oli+juutalaisille+"ikäänkuin"+juutalainen+tarkoita+että+hän+olisi+lakannut+olemasta+juutalainen.+Paavali+kirjoittaa+että+"kaikille+minä+olen+ollut+kaikkea,+pelastaakseni+edes+muutamia."+Kyse+on+siis+toisen+asemaan+asettumisesta,+empatiakyvystä.+Paavali+oli+kaikille+kaikkea,+ei+tarkoita+että+pakanoiden+keskuudessa+hän+soi+porsasta+mutta+juutalaisten+keskuudessa+tarkoin+vaali+lakia.+Paavali+ei+ollut+kameleontti+joka+muuttui+aina+tilaisuuden+mukaan.+Eikä+hän+todellakaan+ollut+juutalaisille+juutalainen+vain+näön+vuoksi,+vaan+hän+oli+totisesti+juutalainen.+Paavali+ei+harrastanut+vilppiä:+"Sillä+meidän+kehoituspuheemme+ei+lähde+eksymyksestä+eikä+epäpuhtaasta+mielestä+eikä+ole+kavaluudessa+puhuttua;"+(1.+Tess.+2:3)
Miksi+Paavali+noudatti+Mooseksen+lakia+loppu+elämänsä?+Jos+hän+oli+vain+juutalaisille+ikäänkuin+juutalainen+voittaakseen+juutalaisia,+olisi+hän+voinut+rikkoa+lakia+pakanoiden+keskuudessa.+Mutta+Paavali+todistaa+ettei+hän+missään+kohtaa+rikkonut+Mooseksen+lakia:
”Ota+ne+luoksesi+ja+puhdista+itsesi+heidän+kanssansa+ja+maksa+kulut+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+leikkauttaa+tukkansa;+siitä+kaikki+huomaavat,+ettei+ole+mitään+perää+siinä,+mitä+heille+on+kerrottu+sinusta,+vaan+että+sinäkin+vaellat+lain+mukaan+ja+noudatat+sitä.”+(Apt.+21:24)
”Mutta+sen+minä+sinulle+tunnustan,+että+minä+sitä+tietä+vaeltaen,+jota+he+lahkoksi+sanovat,+niin+palvelen+isieni+Jumalaa,+että+minä+uskon+kaiken,+mitä+on+kirjoitettuna+laissa+ja+profeetoissa,+”+(Apt.+24:14)
”Minä+en+ole+mitään+rikkonut+juutalaisten+lakia+enkä+pyhäkköä+enkä+keisaria+vastaan”+(Apt.+25:8)
”Miehet,+veljet!+Vaikka+en+ole+mitään+tehnyt+kansaamme+tai+isiemme+tapoja+vastaan,+annettiin+minut+kuitenkin+Jerusalemista+vankina+roomalaisten+käsiin”+(Apt.+28:17)
23.05.2017 16:49
786 / 845