Kristityn ja fariseuksen ero

Eimeen

54

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swwqerfw

Onko tietoa?

• Fariseus2

Kuka huolehti ja hoiti Jeesuksen hautaan?
      Fariseus!

• nodcese

Mark 15:43 tuli Joosef, arimatialainen, arvossapidetty neuvoston jäsen, joka hänkin odotti Jumalan valtakuntaa, rohkaisi mielensä ja meni sisälle Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista.
        15:44 Niin Pilatus ihmetteli, oliko hän jo kuollut, ja kutsuttuaan luoksensa sadanpäämiehen kysyi tältä, oliko hän jo kauan sitten kuollut.
        15:45 Ja saatuaan sadanpäämieheltä siitä tiedon hän lahjoitti ruumiin Joosefille.
        15:46 Tämä osti liinavaatteen ja otti hänet alas, kääri hänet liinavaatteeseen ja pani hautaan, joka oli hakattu kallioon, ja vieritti kiven hautakammion ovelle.
        15:47 Ja Maria Magdaleena ja Maria, Jooseen äiti, katselivat, mihin hänet pantiin.

Ei sanota, että Joosef arimatialainen olisi ollut fariseus. uskossa hän oli joka tapauksessa.

Olihan Paavalikin fariseus mutta kun hän tuli uskoon, farisealaisuus jäi.

• Fariseus2
        nodcese kirjoitti:

Mark 15:43 tuli Joosef, arimatialainen, arvossapidetty neuvoston jäsen, joka hänkin odotti Jumalan valtakuntaa, rohkaisi mielensä ja meni sisälle Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista.
        15:44 Niin Pilatus ihmetteli, oliko hän jo kuollut, ja kutsuttuaan luoksensa sadanpäämiehen kysyi tältä, oliko hän jo kauan sitten kuollut.
        15:45 Ja saatuaan sadanpäämieheltä siitä tiedon hän lahjoitti ruumiin Joosefille.
        15:46 Tämä osti liinavaatteen ja otti hänet alas, kääri hänet liinavaatteeseen ja pani hautaan, joka oli hakattu kallioon, ja vieritti kiven hautakammion ovelle.
        15:47 Ja Maria Magdaleena ja Maria, Jooseen äiti, katselivat, mihin hänet pantiin.

Ei sanota, että Joosef arimatialainen olisi ollut fariseus. uskossa hän oli joka tapauksessa.

Olihan Paavalikin fariseus mutta kun hän tuli uskoon, farisealaisuus jäi.

Elähän nodcese nyt narraa.
        Paavali oli elämänsä loppuun saakka fariseus.
        Lue vaikka Raamatusta.

Apostolien teot 23
        6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

Apostolien teot 26
        5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje 3
        5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

1. kirje Timoteukselle 1
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        Roomalaiskirje 7
        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

Ei sanota, että Joosef arimatialainen olisi ollut fariseus, mutta ei hän yksin ollut Jeesusta hautaamassakaan.
        Myös Nikodeemus oli Joosefin mukana Jeesusta hautaamassa.
        Myös Joosef oli Nikodeemuksen mukana Jeesusta hautaamassa.

Johannes 3
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

Johannes 19
        38 Mutta sen jälkeen Joosef, arimatialainen, joka oli Jeesuksen opetuslapsi, vaikka salaa, juutalaisten pelosta, pyysi Pilatukselta saada ottaa Jeesuksen ruumiin; ja Pilatus myöntyi siihen. Niin hän tuli ja otti Jeesuksen ruumiin.
        39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
        40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.

• paha.puute
        Fariseus2 kirjoitti:

Lue vaikka Raamatusta.

Apostolien teot 23
        6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

Apostolien teot 26
        5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje 3
        5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

1. kirje Timoteukselle 1
        Roomalaiskirje 7

Ei sanota, että Joosef arimatialainen olisi ollut fariseus, mutta ei hän yksin ollut Jeesusta hautaamassakaan.

Johannes 3
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

Johannes 19
        38 Mutta sen jälkeen Joosef, arimatialainen, joka oli Jeesuksen opetuslapsi, vaikka salaa, juutalaisten pelosta, pyysi Pilatukselta saada ottaa Jeesuksen ruumiin; ja Pilatus myöntyi siihen. Niin hän tuli ja otti Jeesuksen ruumiin.
        39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
        40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.

Tuosta listasta puuttui nyt eräs tärkeä Paavalin todistus !

19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.

Paavali siis oli KAIKILLE KAIKKEA pelastaakseen edes muutamia !

Huomaa tuo juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen !!!

Siis Paavali mukautui ja näytti toimintansa kautta ja avulla juutalaiselta ja fariseukseltakin, mutta hän siis vain näytti ulospäin siltä, eli IKÄÄNKUIN !!

5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, OLLUT lakiin nähden fariseus,
        6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen ROSKANA-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

Siis Paavali OLI, eli kyse on menneestä olomuodosta eikä nykyisestä !

Paavali siis piti KAIKEN TUON AIEMMAN ROSKANA !!!

• paha.puute
        Fariseus2 kirjoitti:

Lue vaikka Raamatusta.

Apostolien teot 23

Apostolien teot 26

Filippiläiskirje 3

1. kirje Timoteukselle 1
        Roomalaiskirje 7

Johannes 3

Johannes 19

Jos yhä on epäselvää, niin Paavalin toinen todistus siitä, että hän HYLKÄSI sen vanhan väärän tien, eli piti ROSKANA sen kaiken !

3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Tästä Raamatunkohdasta siis selviää hyvin se, mitä se farisealaisuus aiheutti Paavalissa !

Sen vuoksi hän siis vainosi oikeaa Seurakuntaa ja Jumalan lapsia !

Kuvitteletko todella, että Paavali yhä olisi ollut ylpeä tuosta menneisyydestään ja siitä, että oli fariseus, joka vainosi Seurakuntaa ja siten Kristusta ?

Oletko oikeasti noin sokea näille asioille ?

• Fariseus2
        paha.puute kirjoitti:

Jos yhä on epäselvää, niin Paavalin toinen todistus siitä, että hän HYLKÄSI sen vanhan väärän tien, eli piti ROSKANA sen kaiken !

3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Tästä Raamatunkohdasta siis selviää hyvin se, mitä se farisealaisuus aiheutti Paavalissa !

Kuvitteletko todella, että Paavali yhä olisi ollut ylpeä tuosta menneisyydestään ja siitä, että oli fariseus, joka vainosi Seurakuntaa ja siten Kristusta ?

No en sokea sentään vielä ole mutta laseja kyllä pitää jo käyttää.
        Väität siis että Paavali valehtelemalla ja kieroilemalla käännytteli juutalaisia kristityiksi?!?
        Valheen ja kieroilun pohjalle väität siis Paavalin kirjeidenkin pohjautuvan?!?
        Paavalin kirjeiden pohjalle perustuu sinunkin uskosi "paha.puute"i!!!
        Se on paha.puute jos Paavalin kirjeistä puuttuu rehellisyys, kuten väität!!!

Apostolien teot 16
        3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.
        <--->
        1. Korinttolaiskirje 9
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

1. Korinttolaiskirje 7
        19 Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.
        <--->
        1. Mooseksen kirja 17
        10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
        11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        <--->
        Roomalaiskirje 7

Paavali ..... otti hänet ja ympärileikkasi hänet

Apostolien teot 26

"Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana"

"Miehet, veljet, MINÄ OLEN FARISEUS, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana"

Paavali elämäntyönsä lopulla ja jo toinen jalka haudassa: "MINÄ OLEN FARISEUS"!

Minusta Paavali vaikuttaa tuossa todella ylpeältä itsestään, huutaessaan että: "MINÄ OLEN FARISEUS"!

Laseista puheen ollen.
        Käytätkö sinä lukulaseja?
        Jos sinun olisi tarpeellista käyttää sellaisia etkä käytä niin se on paha.puute!

• bbyhhhyyyy

Ei ollut Paavali ylpeä farisealaisuudesta. Sen sinä vetäisit omasta hatustasi.

Apt 23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."
        23:7 Tuskin hän oli tämän sanonut, niin nousi riita fariseusten ja saddukeusten kesken, ja kokous jakautui.
        23:8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.

Paavali halusi vain aiheuttaa hämminkiä vastustajiensa keskuudessa.

• Fariseus2
        bbyhhhyyyy kirjoitti:

Ei ollut Paavali ylpeä farisealaisuudesta. Sen sinä vetäisit omasta hatustasi.

Apt 23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."
        23:7 Tuskin hän oli tämän sanonut, niin nousi riita fariseusten ja saddukeusten kesken, ja kokous jakautui.
        23:8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.

Paavali halusi vain aiheuttaa hämminkiä vastustajiensa keskuudessa.

"Paavali halusi vain aiheuttaa hämminkiä vastustajiensa keskuudessa."

- Lukijoidensa keskuudessa myös!
        Paavali-Saulusta: "Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi, sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi." [1.Kor.9:1-3; 1.Kor.15:9; 2.Kor.11:5]

Damaskon tiellä:
        Ap.t.9:3-9
        - Saulus kaatuu.
        - Sauluksen seuralaiset seisovat, eivätkä siis kaatuneet.
        - Sauluksen seuralaiset kuulevat äänen, näkemättä ketään.
        Ap.t.22:6-11
        - Saulus kaatuu.
        - Sauluksen seuralaiset eivät kuule ääntä, mutta näkevät valon.
        Ap.t.26:12-16
        - Saulus kaatuu.
        - Sauluksen seuralaiset kaatuvat.
        - Tässä versiossa kaikki näyttävät nähneen valon ja kaikkien kaatuneen.
        - Tässä versiossa Saulusta ei kerrota tarvinneen taluttaa.
        - Tässä Paavalin viimeisimmässä kolmannessa versiossa tulee Jeesukselta jo pitkä puhe, päinvastoin kuin niissä aikaisemmissa versioissa.
        Kuinkahan pitkä siitä puheesta olisi tullutkaan neljännessä versiossa, jos Paulus olisi vuosien päästä vielä sellaisenkin kirjoittanut.

paha.puute kirjoitti:
        "Siis Paavali mukautui ja näytti toimintansa kautta ja avulla juutalaiselta ja fariseukseltakin, mutta hän siis vain näytti ulospäin siltä, eli IKÄÄNKUIN !!"

- Miten olisi Paavali "mukautunut ja näyttänyt toimintansa kautta" teroristiltä ja itemurhapomittajaltakin, jos olisi joutunut näiden joukkoon? Olis Paavali palasina lennellyt roikkumaan viikunapuiden oksille ja vain näyttänyt pommikuopalta ulospäin, eikä enään kristityltä Saulukselta, eli IKÄÄNKUIN, kristityltä Paavalilta.
        - Mutta .... "Paavali halusi vain aiheuttaa hämminkiä vastustajiensa keskuudessa.", lennättäessään itsensä kristittyjen kanssa ilmaan, "eli IKÄÄNKUIN !!"

Kyllä se Paavali oli fariseus viimeiseen hengenvetoonsa saakka!

Sabattiakin Paavali sekä muut kristityt viettivät pelkästään lauantaina!

Eikä Paavali julistanut sellaista, että Jeesus muka olisi ollut Jumala!

Olisihan Paavali saanut siitä jo syytteen niskoilleen, tullen välittömäksi kivitetyksi, jos olisi sellaista edes henkäissytkään!

"Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

2. Korinttolaiskirje 1
        3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

Pietari:

1. Pietarin kirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

Paavali:
        "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
        "Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele." [2.Kor.11:31]

• Fariseus2

Paulus-Saulus oli ylpeä itsestään, saadessaan kehua olevansa fariseus!

Paulus-Saulus oli ylpeä myös esi-isistään, jotka myös olivat ennen häntä olleet fariseuksia!

Paavali ei pitänyt fariseuksuttaan vallttikorttinaan, vaan Rooman kansalaisuuttaan!

Fariseukset olivat lähinnä Jeesuksen sydäntä sekä hänen uskonnollista vakaumustaan!

Fariseukset uskoivat enkeleihin sekä tuonpuoleiseen, Jeesuksen tavoin, päinvastoin kuin yksikään muu tunnettu juutalainen lahko tai uskonsuunta!

Jeesuksella oli omien 12 opetuslastensa tietämättä myös oma salainen verkostonsa, joka hoiteli ja järjesteli näiden tietämättä Jeesuksen asioita!

Markus 12
        28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
        33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
        34 Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.

"Kirjanoppinut" nyt saattoi kuulua mihin juutalaiseen lahkoon tahansa mutta olen varma siitä, että juuri tuo "kirjanoppinut" oli fariseus!

Paavali siis todellakin oli aidosti ylpeä kuuluessaan fariseuksiin,
        mikä siis nyt todella vahvasti ja vakuuttavasti on todistetuksi tässä tullut!!
        Nimimerkit "nodcese", "bbyhhhyyyy" sekä "paha.puute" ovat varmaan tässä asiassa nyt kanssani aivan samaa mieltä!!! Ovathan he sentään oppineita suviseurakuuntelijoita ja oletan heidän osaavan myös lukea koska osaavat kirjoittaakin! Ihan fiksuja ovat kaikkine taitoineen! Ei "paha.puute" taida tarvita edes lasejakaan, kuten meikä, ja onhan sillä korvat kuunnella ja katsella saarnaajien hyvin peilin edessä harjoiteltuja lavaesityksiä ja -esiintymisiä!

• paha.puute
        Fariseus2 kirjoitti:

Paulus-Saulus oli ylpeä itsestään, saadessaan kehua olevansa fariseus!

Paulus-Saulus oli ylpeä myös esi-isistään, jotka myös olivat ennen häntä olleet fariseuksia!

Paavali ei pitänyt fariseuksuttaan vallttikorttinaan, vaan Rooman kansalaisuuttaan!

Fariseukset olivat lähinnä Jeesuksen sydäntä sekä hänen uskonnollista vakaumustaan!

Fariseukset uskoivat enkeleihin sekä tuonpuoleiseen, Jeesuksen tavoin, päinvastoin kuin yksikään muu tunnettu juutalainen lahko tai uskonsuunta!

Jeesuksella oli omien 12 opetuslastensa tietämättä myös oma salainen verkostonsa, joka hoiteli ja järjesteli näiden tietämättä Jeesuksen asioita!

Markus 12
        28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
        33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
        34 Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.

"Kirjanoppinut" nyt saattoi kuulua mihin juutalaiseen lahkoon tahansa mutta olen varma siitä, että juuri tuo "kirjanoppinut" oli fariseus!

Paavali siis todellakin oli aidosti ylpeä kuuluessaan fariseuksiin,
        mikä siis nyt todella vahvasti ja vakuuttavasti on todistetuksi tässä tullut!!
        Nimimerkit "nodcese", "bbyhhhyyyy" sekä "paha.puute" ovat varmaan tässä asiassa nyt kanssani aivan samaa mieltä!!! Ovathan he sentään oppineita suviseurakuuntelijoita ja oletan heidän osaavan myös lukea koska osaavat kirjoittaakin! Ihan fiksuja ovat kaikkine taitoineen! Ei "paha.puute" taida tarvita edes lasejakaan, kuten meikä, ja onhan sillä korvat kuunnella ja katsella saarnaajien hyvin peilin edessä harjoiteltuja lavaesityksiä ja -esiintymisiä!

Herää jo harhoistasi !

Olet niin sekaisin oppeinesi, että ei mittaa eikä määrää !

Paavali HÄPESI menneisyyttään fariseuksena, hän piti sen ROSKANA !

Jos et edes tätä tajua, vaikka sen näytin sinulle Raamatusta selvästi, niin sinua ei voi auttaa Totuuteen, koska olet mielistynyt valheisiin !

2. Tess. 2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Mutta valhetta sinä raukka kyllä osaat levittää ja siinä sinulla ei näköjään ole vaikeutta, eikä minunkaan mustamaamisessa !

En siis ole mikään "suviseurakävijä" !

Enkä käy katsomassa mitään saarnaajien lava esityksiä !

Kun vaahtoat näköjään laista, niin eikö se koske sinua itseäsi ollankaan ???

Tämä sinun pitää tietää hyvin nimittäin:

2. Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Matt. 19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

Mark. 10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."

Tässä oli nyt 3 todistaajaa, eli ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTUSTA !!!

Miksi et "fariseus2" ITSE noudata lakia ??

Siis fariseus oli lain kiivailija ja sen tiukin noudattaja!!!

• Fariseus2
        paha.puute kirjoitti:

Herää jo harhoistasi !

Jos et edes tätä tajua, vaikka sen näytin sinulle Raamatusta selvästi, niin sinua ei voi auttaa Totuuteen, koska olet mielistynyt valheisiin !

2. Tess. 2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Mutta valhetta sinä raukka kyllä osaat levittää ja siinä sinulla ei näköjään ole vaikeutta, eikä minunkaan mustamaamisessa !

Matt. 19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

Mark. 10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."

"Paavali HÄPESI menneisyyttään fariseuksena, hän piti sen ROSKANA !"
        <--->
        <--->
        Olet "suviseuralainen" ja olet saanut "raamatuntuntemuksesi" lahkosi kumipalloina lavalla pomppivien pastoreidesi peilien edessä loppuun asti hiotuista "lavaesiintymisistä".

Mistä kohtaa Raamattua löysit sellaisen kohdan että Paavali "häpesi" olla fariseus, pitäen fariselaisuuttaan roskana?

Sieltä löytyy hänen häpeilynsä siitä kun jahtasi fariseuksena seurakuntaa, muttei sitä että olisi hävennyt muuten olla fariseus!
        Päinvastoin!
        Paavali oli ylpeä fariseukselaisuudestaan, tosi ylpeä!
        Jos et sitä ymmärrä niin se osoittaa sinulta huonoa raamatunymmärrystä, elikkä et at lavashow`s mölyltä ole nähnyt etkä kuullut kumipallosaarnaajiesi lavaesiintymisissä näiden huitomia viittomakieliselityksiä tästäkään aiheesta!
        Tai ehkäpä juuri sillä hetkellä kun kumipallona lavalla pomppiva saarnaaja on selitellyt näitäkin raamatunkohtia käsillään huitomallaan viittomakielellä, oletkin ollut kumauttelemassa päätäsi parkettiin?!
        Annat itse väärää todistusta lähimmäisestäsi, tulkatessasi aivan väärin Paavalin ylpeilyn fariseukselaisuudestaan häpeilyksi!

"Miksi et "fariseus2" ITSE noudata lakia ??"

Kyllähän minä tyttö-hyvä lakia noudatan aina ja joka asiassa, joten äläpäs täti-kulta anna juoruakkamaista väärää todistusta minusta!
        Vedäpäs nyt suviseuralaisämmä hameesi helmat korviisi ja häpee!

"Siis fariseus oli lain kiivailija ja sen tiukin noudattaja!!! "
        <--->
        Roomalaiskirje 7

• Fariseus2 kirjoitti:

<--->
        <--->
        Olet "suviseuralainen" ja olet saanut "raamatuntuntemuksesi" lahkosi kumipalloina lavalla pomppivien pastoreidesi peilien edessä loppuun asti hiotuista "lavaesiintymisistä".

Mistä kohtaa Raamattua löysit sellaisen kohdan että Paavali "häpesi" olla fariseus, pitäen fariselaisuuttaan roskana?

Sieltä löytyy hänen häpeilynsä siitä kun jahtasi fariseuksena seurakuntaa, muttei sitä että olisi hävennyt muuten olla fariseus!
        Päinvastoin!
        Jos et sitä ymmärrä niin se osoittaa sinulta huonoa raamatunymmärrystä, elikkä et at lavashow`s mölyltä ole nähnyt etkä kuullut kumipallosaarnaajiesi lavaesiintymisissä näiden huitomia viittomakieliselityksiä tästäkään aiheesta!
        Tai ehkäpä juuri sillä hetkellä kun kumipallona lavalla pomppiva saarnaaja on selitellyt näitäkin raamatunkohtia käsillään huitomallaan viittomakielellä, oletkin ollut kumauttelemassa päätäsi parkettiin?!
        Annat itse väärää todistusta lähimmäisestäsi, tulkatessasi aivan väärin Paavalin ylpeilyn fariseukselaisuudestaan häpeilyksi!

Kyllähän minä tyttö-hyvä lakia noudatan aina ja joka asiassa, joten äläpäs täti-kulta anna juoruakkamaista väärää todistusta minusta!

<--->
        Roomalaiskirje 7

Paavali oli loppuun asti juutalainen ja fariseus. Hän ei pitänyt farisealaisuuttaan roskana, näin ei sanota missään kohtaa Raamattua. Eikä se että Paavali oli juutalaisille "ikäänkuin" juutalainen tarkoita että hän olisi lakannut olemasta juutalainen. Paavali kirjoittaa että "kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia." Kyse on siis toisen asemaan asettumisesta, empatiakyvystä. Paavali oli kaikille kaikkea, ei tarkoita että pakanoiden keskuudessa hän soi porsasta mutta juutalaisten keskuudessa tarkoin vaali lakia. Paavali ei ollut kameleontti joka muuttui aina tilaisuuden mukaan. Eikä hän todellakaan ollut juutalaisille juutalainen vain näön vuoksi, vaan hän oli totisesti juutalainen. Paavali ei harrastanut vilppiä: "Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua;" (1. Tess. 2:3)

Miksi Paavali noudatti Mooseksen lakia loppu elämänsä? Jos hän oli vain juutalaisille ikäänkuin juutalainen voittaakseen juutalaisia, olisi hän voinut rikkoa lakia pakanoiden keskuudessa. Mutta Paavali todistaa ettei hän missään kohtaa rikkonut Mooseksen lakia:

”Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.” (Apt. 21:24)

”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)

• Fariseus2
        Kristitty.net kirjoitti:

Paavali oli loppuun asti juutalainen ja fariseus. Hän ei pitänyt farisealaisuuttaan roskana, näin ei sanota missään kohtaa Raamattua. Eikä se että Paavali oli juutalaisille "ikäänkuin" juutalainen tarkoita että hän olisi lakannut olemasta juutalainen. Paavali kirjoittaa että "kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia." Kyse on siis toisen asemaan asettumisesta, empatiakyvystä. Paavali oli kaikille kaikkea, ei tarkoita että pakanoiden keskuudessa hän soi porsasta mutta juutalaisten keskuudessa tarkoin vaali lakia. Paavali ei ollut kameleontti joka muuttui aina tilaisuuden mukaan. Eikä hän todellakaan ollut juutalaisille juutalainen vain näön vuoksi, vaan hän oli totisesti juutalainen. Paavali ei harrastanut vilppiä: "Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua;" (1. Tess. 2:3)

Miksi Paavali noudatti Mooseksen lakia loppu elämänsä? Jos hän oli vain juutalaisille ikäänkuin juutalainen voittaakseen juutalaisia, olisi hän voinut rikkoa lakia pakanoiden keskuudessa. Mutta Paavali todistaa ettei hän missään kohtaa rikkonut Mooseksen lakia:

”Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.” (Apt. 21:24)

”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)

Kiitos Kristitty.net !

Tuo oli todella hyvä ja valaiseva kommentti!

• Fariseus2
        paha.puute kirjoitti:

Herää jo harhoistasi !

paha.puute kommentoi:

Matteus 5
        17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Luukas 16
        17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Noin sanoi Jeesus!

Siis Jeesus oli lain kiivailija ja sen tiukin noudattaja!!!

Miksi täti-pieni pidät sitä Jeesukselle paheena?

• paha.puute
        Fariseus2 kirjoitti:

<--->
        <--->

Päinvastoin!

<--->
        Roomalaiskirje 7

Vai noudatat sinä mukamas lakia !

Ja kuitenkin jatkat väärien todistusten antamistasi, yhä vain törkeämmin !

Sinä et nyt siis vain langennut syntiin, vaan sinä ELÄT SYNNISSÄ, syvässä sydämesi paatumuksessa !

Oikein olet nikkisi valinnut, eli olet isiesi poika:

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• Fariseus2
        paha.puute kirjoitti:

Sinä et nyt siis vain langennut syntiin, vaan sinä ELÄT SYNNISSÄ, syvässä sydämesi paatumuksessa !

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Miksi raivostut noin hirveästi noista lukemistasi raamatunjakeista?

Miksi saat tuollaisen kauhean hepulin, lukiessasi sitä, mitä Jeesus sanoi?

Miksi sinä huudat Jeesukselle: 'Herra, Herra!' etkä usko mitä hän sanoo, vaan raivostut hirvittävästi hänen sanojaan lukiessasi?

Nyt minä olen sinun suhteesi ihan sitten ymmälläni!

1. Korinttolaiskirje 3
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

Voisit vakavasti harkita uskonelämäsi uudelleen, aivan alkeista lähtien, aloittamista.
        Mene ystävä-hyvä pyhäkouluun, lapsilta uskonnonopetusta saamaan!
        Totuus tulee lasten suusta ja voisit oppia paljon heiltä uskonnosta!

Mene nyt ulos kävelylle kun on niin hieno ilmakin niin lievenee ehkä tuo kauhea sisintäsi kalvava viha lähimmäisiäsi sekä Jeesuksen sanoja kohtaan!
        Ja teekin oikein pitkä kävelylenkki!

• Fariseus2
        paha.puute kirjoitti:

"Oikein olet nikkisi valinnut, eli olet isiesi poika:"

Isäni oli vuosikymmenet samanlainen hellari kuin sinäkin!

Haukkuessasi ja antaessasi väärää (?) todistusta hänestä, teet sitä samaa samalla itseäsi kohtaan!
        Eikös niin?!
        "Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja ..."
        Se väite ja tunnustus tuli sieltä sinulta, sekä itsestäsi, että jo poismenneestä helluntailais-isästäni, sinun uskonveljestäsi, että "Te olette isästä perkeleestä"!
        Itse totesit tuon!
        En minä!
        En sellaista edes ole väittänytkään, että "Te olette isästä perkeleestä", vaan sinulta itseltäsi tuo totuutena pitämäsi väite tuli, jota pidät totena!
        Itsepähän itsesi tunnet paremmin kuin minä!

Olet "paha.puute" todella huvittava tyyppi!

• Fariseus2 kirjoitti:

Miksi raivostut noin hirveästi noista lukemistasi raamatunjakeista?

Miksi saat tuollaisen kauhean hepulin, lukiessasi sitä, mitä Jeesus sanoi?

Miksi sinä huudat Jeesukselle: 'Herra, Herra!' etkä usko mitä hän sanoo, vaan raivostut hirvittävästi hänen sanojaan lukiessasi?

Nyt minä olen sinun suhteesi ihan sitten ymmälläni!

1. Korinttolaiskirje 3
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

Voisit vakavasti harkita uskonelämäsi uudelleen, aivan alkeista lähtien, aloittamista.
        Mene ystävä-hyvä pyhäkouluun, lapsilta uskonnonopetusta saamaan!
        Totuus tulee lasten suusta ja voisit oppia paljon heiltä uskonnosta!

Mene nyt ulos kävelylle kun on niin hieno ilmakin niin lievenee ehkä tuo kauhea sisintäsi kalvava viha lähimmäisiäsi sekä Jeesuksen sanoja kohtaan!
        Ja teekin oikein pitkä kävelylenkki!

paha.puute tunnetaan myös nimimerkeillä Biblepost ja judaistille. Ei kannata väitellä hänen kanssaan, hän ei osaa muuta kuin ad hominem hyökkäyksiä.

• paha.puute
        Fariseus2 kirjoitti:

Haukkuessasi ja antaessasi väärää (?) todistusta hänestä, teet sitä samaa samalla itseäsi kohtaan!
        Eikös niin?!
        Se väite ja tunnustus tuli sieltä sinulta, sekä itsestäsi, että jo poismenneestä helluntailais-isästäni, sinun uskonveljestäsi, että "Te olette isästä perkeleestä"!
        Itse totesit tuon!
        En minä!
        En sellaista edes ole väittänytkään, että "Te olette isästä perkeleestä", vaan sinulta itseltäsi tuo totuutena pitämäsi väite tuli, jota pidät totena!

Et näköjään lukenut kunnolla:

Siis sinä olet esittanyt valheita, etkä selvästikkään kykene pysymään totuudessa !

Se siis paljastaa sen, mitä sinä olet !

Eli omat kirjoituksesi ja valheesi sekä herjaamisesi paljastivat vain sinut, ja sen mitä sinä olet.

Eivät sanasi minua loukanneet, sillä miksi loukkaantuisin sellaisesta, mikä on valhetta, eikä totuus minusta ?

Minä en suutu myöskään Raamatun sanoista, vaan puutuin sinun elämiseesi paatumuksessa synnissäsi !

Siis jatkoit yhä seuraavasti:

" Kyllähän minä tyttö-hyvä lakia noudatan aina ja joka asiassa, joten äläpäs täti-kulta anna juoruakkamaista väärää todistusta minusta!
        Vedäpäs nyt suviseuralaisämmä hameesi helmat korviisi ja häpee! "

Sinulla ei siis ole pienimpiäkään käytöstapoja, ja suollat suustasi valhetta valheen perään !

Sinä et edes häpeä sitä toimintaasi, eli syntiäsi , vaan pikemmin ylpeilet synnin teollasi !

Todella pahasti olet paatunut !

Tuolla toiminnallasi Raamatun mukaan kartutat vain Jumalan vihaa päällesi, tajuatko sen ?

5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

• paha.puute
        Kristitty.net kirjoitti:

paha.puute tunnetaan myös nimimerkeillä Biblepost ja judaistille. Ei kannata väitellä hänen kanssaan, hän ei osaa muuta kuin ad hominem hyökkäyksiä.

Taas tätä "adhominem" jaaritusta !

Raamattu opettaa uskovaa tutkimaan ihmisten ja "opettajien" ja "profeettojen" hedelmiä !

15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Kun minä esittelen teidän mädät hedelmänne, niin toki se teitä harmittaa, koska paljastutte siis haraopettajiksi hedelmienne kautta ! :)

Siksi sinäkin niin kovasti yrität estää sen hedelmienne tutkimisen, sillä valehtelija ja pahantekijä ei toki halua paljastua sellaiseksi !

Mutta minä tulen jatkamaan teidän mätien hedelmienne esittelyä yhä jatkossakin ! :)

• paha.puute
        Fariseus2 kirjoitti:

Eikös niin?!
        Itse totesit tuon!
        En minä!

Muuten "fariseus2" !

Pyhä Henki muistutti minua eräästä Raamatunpaikasta, siis niin Pyhä Henki siis toimii, jos et satu tietämään:

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Mutta tämän Raamatunkohdan sain sinun tapaukseesi:

Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
        19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, HEIDÄN KUNNIANAAN ON HEIDÄN HÄPEÄNSÄ, ja maallisiin on heidän mielensä.

Siis sinun kunnianasi olivat tuossa edellä, ne sinun omat syntiset tekosi, eli valheesi ja väärät mustamaalaamisesi !

Siis sinä et hävennyt niitä omia syntejäsi ja vääryyttäsi, vaan sinä oikein ylpeilit niillä synneilläsi !

Eli Raamattu paljastui taas tältäkin osaa täydeksi Totuudeksi, siis sinun osallasi ja kohdallasi !

Sinun kunnianasi siis on häpeäsi !

Mätiä ovat hedelmäsi siis !!!

• Fariseus2
        paha.puute kirjoitti:

Et näköjään lukenut kunnolla:

Siis sinä olet esittanyt valheita, etkä selvästikkään kykene pysymään totuudessa !

Se siis paljastaa sen, mitä sinä olet !

Eli omat kirjoituksesi ja valheesi sekä herjaamisesi paljastivat vain sinut, ja sen mitä sinä olet.

Eivät sanasi minua loukanneet, sillä miksi loukkaantuisin sellaisesta, mikä on valhetta, eikä totuus minusta ?

Minä en suutu myöskään Raamatun sanoista, vaan puutuin sinun elämiseesi paatumuksessa synnissäsi !

Siis jatkoit yhä seuraavasti:

" Kyllähän minä tyttö-hyvä lakia noudatan aina ja joka asiassa, joten äläpäs täti-kulta anna juoruakkamaista väärää todistusta minusta!
        Vedäpäs nyt suviseuralaisämmä hameesi helmat korviisi ja häpee! "

Sinulla ei siis ole pienimpiäkään käytöstapoja, ja suollat suustasi valhetta valheen perään !

Sinä et edes häpeä sitä toimintaasi, eli syntiäsi , vaan pikemmin ylpeilet synnin teollasi !

Todella pahasti olet paatunut !

Tuolla toiminnallasi Raamatun mukaan kartutat vain Jumalan vihaa päällesi, tajuatko sen ?

5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

Menepäs paha.puute siitä postipojalle räkyttämään, niinkuin muutkin kotikyläsi rakit tekevät, äläkä räkyttää louksuta täällä minulle!
        Kyllä minä olin aivan asiallinen siihen asti, kunnes sinä itse aloitit asiattomuutesi!

Sinä itse kirjoitit että isäni olisi ollut itsestään isästä perkeleestä, häntä tuntematta ja tietämättä, että hän oli samalla tavoin helluntailainen, kuin sinä itsekin!
        Hän oli vuosikymmeniä helluntailainen ja sinä siis siten olet aivan samalla tavalla siitä samasta isästänne lähtöisin helluntailaisina!
        Kyllä minä luin viestisi kunnolla mutta sinä vain lieroilet, yrittäen nyt todistella, ettetkö olisi muka antanut väärää todistusta isästäni ja siten samalla itsestäsi!
        Jos sinun mielestäsi vuosikymmeniä helluntailaisena ollut isäni olisi ollut itsestään Perkeleestä niin silloinhan se olet sinä itsekin ja kaikki muutkin helluntailaiset!
        Ajattelisit hiukan, ennenkuin alat haukkumaan Perkeleen omaksi ihmisiä, joita et tunne vähääkään!
        Nyt sattui typeryytesi omaan nilkkaasi!
        Tuollaisen tyhjiä räkyttää louksuttavan lukihäiriöisen kanssa minun on aivan turha enään tuhlata enempää kallista aikaani!
        Sinä et ymmärrä Raamatusta yhtikäs mitään, niinkuin ei muutkaan helluntailaiset, pois mennyt isäni siihen mukaan lukien!

"vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;"
        "ristin vihollisina;"

Kumpi on sinulle tärkempää, kunnioittaa Jeesuksen ristiä, vai Jeesuksen sanomaa?

Kunnioitatko Jeesusta ja Jeesuksen sanoja?

Minä teen niin, päinvastoin kuin sinä!

Uskomme Jeesuksen kanssa samaan yhteen Jumalaan!
        Paavali uskoi myös Jeesuksen ja minun Jumaan, yhteiseen Jumalaamme!

Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

2. Korinttolaiskirje 1
        3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

(En voi valehdella tieten tahtoen, vaan rehellisesti pyydänkin sinulta anteeksi sitä, että olet sellainen pölkkypää. Enhän minä ole ollut konttoriasi ohjelmoimassa, eikä se sentään minun vikani ole, ettei hommelit siellä tiedonkäsittelyineen toimi ollenkaan. Sääliksi käyt.)

• paha.puute
        Fariseus2 kirjoitti:

Menepäs paha.puute siitä postipojalle räkyttämään, niinkuin muutkin kotikyläsi rakit tekevät, äläkä räkyttää louksuta täällä minulle!
        Kyllä minä olin aivan asiallinen siihen asti, kunnes sinä itse aloitit asiattomuutesi!

Sinä itse kirjoitit että isäni olisi ollut itsestään isästä perkeleestä, häntä tuntematta ja tietämättä, että hän oli samalla tavoin helluntailainen, kuin sinä itsekin!
        Hän oli vuosikymmeniä helluntailainen ja sinä siis siten olet aivan samalla tavalla siitä samasta isästänne lähtöisin helluntailaisina!
        Kyllä minä luin viestisi kunnolla mutta sinä vain lieroilet, yrittäen nyt todistella, ettetkö olisi muka antanut väärää todistusta isästäni ja siten samalla itsestäsi!
        Jos sinun mielestäsi vuosikymmeniä helluntailaisena ollut isäni olisi ollut itsestään Perkeleestä niin silloinhan se olet sinä itsekin ja kaikki muutkin helluntailaiset!
        Ajattelisit hiukan, ennenkuin alat haukkumaan Perkeleen omaksi ihmisiä, joita et tunne vähääkään!
        Tuollaisen tyhjiä räkyttää louksuttavan lukihäiriöisen kanssa minun on aivan turha enään tuhlata enempää kallista aikaani!
        Sinä et ymmärrä Raamatusta yhtikäs mitään, niinkuin ei muutkaan helluntailaiset, pois mennyt isäni siihen mukaan lukien!

"ristin vihollisina;"

Kumpi on sinulle tärkempää, kunnioittaa Jeesuksen ristiä, vai Jeesuksen sanomaa?

Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1. kirje Timoteukselle 2

Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Efesolaiskirje 1

2. Korinttolaiskirje 1

(En voi valehdella tieten tahtoen, vaan rehellisesti pyydänkin sinulta anteeksi sitä, että olet sellainen pölkkypää. Enhän minä ole ollut konttoriasi ohjelmoimassa, eikä se sentään minun vikani ole, ettei hommelit siellä tiedonkäsittelyineen toimi ollenkaan. Sääliksi käyt.)

Et näköjään ymmärrä edes sitä, mitä sinulle kirjoitetaan !

Minä en kirjoittanut sinulle EN YHTÄÄN MITÄÄN sinun luonnollisesta isästäsi, oletko aivan harhainen ?

Siis en ole kaltaisesi, joka kirjoittaa tuntemattomista ihan puuta heinää ja silkkaa valhetta !

Älä siis kuvittele minun olevan samanlainen, kuin mitä sinä itse olet, en ole kaltaisesi !

Vaikka sinä toimit tahallasi väärin, niin minä en sellaista tee, kun en halua olla sellaisessa osallisena !

Puhutaanko tässä sinun luonnollisesta isästäsi ???

Herää jo harhoistasi !

28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
        29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
        30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        31 Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
        32 Täyttäkää siis te isäinne mitta.

Minä samalla kirjoitin siis "isistäsi" eli edellisien sukupolvien fariseuksista, koska olet itse ottanut nikin "fariseus2" !

Olet siis samoin isiesi ELI NOIDEN FARISEUSTEN kaltainen, eli hekin ristiin naulitsivat Jeesuksen !

Siksi sinäkin vihaat minua, kun sanon sinulle Totuuden, ja se Totuus ei maistu sinulle, koska olet mielistynyt valheisiin !

• paha.puute
        Fariseus2 kirjoitti:

"ristin vihollisina;"

Johannes 17

1. kirje Timoteukselle 2

Johanneksen ilmestys 3

Efesolaiskirje 1

2. Korinttolaiskirje 1

Niin ja tämä oli siis sinulle, ei luonnolliselle isällesi !

Siis sinun oikea isäsi on siis valheen isä eli perkele !

Tuliko asia nyt selväksi ???

Ja sinä itse omalla toiminnallasi olet asian jo todistanut, eli olet levittänyt valhetta valheen perään ja totuudessa et kykene pysymään !!

• sadsd
        paha.puute kirjoitti:

että mitä?

• Elitistii

Eikös se Miettinen ole näitä ow siis fariseus, eliittiä omasta mielestään.

• InhottavaRealistieikirj

Nykypäivän fundamentalistikristityt ovat täsmälleen kuin fariseukset.

Paavali oli vain ihminen, mutta hänet on korotettu käytännössä puolijumalan asemaan.

• nbmmm

Farisealaisuudessa ei todellakaan ollut mitään sellaista, josta olisi voinut kristitty olla ylpeä.

Matt 23:26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
      23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
      23:28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
      23:29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
      23:30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
      23:31 Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
      23:32 Täyttäkää siis te isäinne mitta.
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

• Fariseus2

Et sisko-hyvä näe metsää puilta!

Fariseukset olivat lähellä Jeesuksen sydäntä!

Pietari oli lähellä Jeesuksen sydäntä!

Matteus 16 [1938]
        23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

Jeesus rakasti Pietaria!

Jeesus rakasti fariseuksia, jotka eivät olleet kaukana Jumalan valtakunnasta!

"Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". [Mark.12:34]

Kun teidän omat huitovat ja pomppivat kumipallosaarnaajanne lavaesiintymisissään alkavat huutamaan teille synneistänne ja helvettiin joutumisistanne niin onko se absoluuttinen totuus teistä?

Kuka perkele teidät helluntailaiset opetti vihaamaan lähimmäisiänne noin syvästi

Matteus 5
        43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Jeesus RAKASTI Pietaria ja fariseuksia, joka tässä nyt täten aukottomasti todistetuksi tuli!

• Menkääpä siis ja myykää omaisuutenne ja laskekaan tuotto apostolien jalkojen juureen ja kertokaa sitten kuka teki ja kuka ei tehnyt mitä käskettiin.

• Lakihan ei tuollaista vaadi, mutta Jeesus vaatii.
        Ja siihen loppuu teidän uskomisenne Jeesuksen sanoihin, koska kukaan teistä ei mene ja myy omaisuuttaan Jeesuksen nimen tähden, olen siitä aivan varma.

• saviseutulainen
        fari.g kirjoitti:

Lakihan ei tuollaista vaadi, mutta Jeesus vaatii.
        Ja siihen loppuu teidän uskomisenne Jeesuksen sanoihin, koska kukaan teistä ei mene ja myy omaisuuttaan Jeesuksen nimen tähden, olen siitä aivan varma.

Etpä ollenkaan hullummin vastaa "fari.g"!
        :)

Eikä kukaan meistä tee itsessämme/itsestämme mitään muutakaan niin kuin absoluuttisesti Jumalan mielen mukaista olisi.

Herra Jeesus: "Ilman minua te ette saata mitään tehdä".

Jokainen uskova ihminen - olipahan enemmän tahi vähemmän "farisealainen" - on JOKA HETKI TÄYSIN JUMALAN ARMON VARASSA, joka meillä/uskovilla on yksin ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen täydellisesti täytetyssä työssä meidän edestämme. JONKA SAAMME USKOSSA VASTAAN OTTAA.

Ja taas: Uudesti syntyneellä uskovallakaan ei ole mitään muuta "ansiota" tai omahyväilemisen aihetta tuoda Pyhä Jumalan eteen - KUIN SYNTINSÄ.

EI YHDELLÄKÄÄN!

Jumalan Armo Jeesuksessa Kristuksessa on KAIKKI mitä meillä voi olla.
        Emmekä muuta tarvitse.

KIITOS JA KUNNIA JUMALALLE!

• Nytjaaina

Kunnia Herralle Jeesukselle.

• dsfggg

Ja amen.

• erwrtt

ok--

• Fariseus2

Fariseukset eivät ristiinnaulinneet Jeesusta, kuten nimimerkki paha.puute tuolla aikaisemmin virheellisesti väittää!

Fariseukset eivät olleet mukana tuomitsemassa Jeesusta kuolemaan!

Temppelipapisto tuomitsi Jeesuksen kuolemaan!

Temppelipapisto vihasi Jeesusta, varsinkin tämän viimeisimmän temppelivierailunsa tähden!

Temppelipapisto ja fariseukset olivat vihoissa keskenään!

Temppelipapisto ei olisi päästänyt fariseuksia tai muitakaan juutalaisia lahkolaisia mukaan äänestämään Jeesuksen kohtalosta!
      Äänestys sitäpaitsi tapahtui paksujen muurien ympäröimällä pienellä sisäpihalla, jonne eivät olisi mahtuneetkaan, temppelipapiston lisäksi

Temppelipapistoon kuuluneet juutalaiset, olivat ne ainoat juutalaiset, jotka olivat mukana tuomitsemassa Jeesusta kuolemaan!

Temppelipapisto oli myynyt itsensä Roomalle, ollen näiden lakeijoita!

Temppelipapisto oli sen ajan mafia, joka rikastui omaa kansaansa kynien!

Fariseukset eivät tuominneet Jeesusta kuolemaan, kuten virheellisesti/valheellisesti, elikkä valheellisen virheellisesti väitetään!

Aivan sama jos helluntailaisten väitettäisiin kristittyinä kiduttaneen ja polttaneen rovioilla miljoonia ihmisiä tai äänestäneen ja ottaneen käytäntöön samaa sukupuolta olevien ihmisten vihkimiset, sitä ennen nämä lapsina kastettuaan!
      Mutta ovatko helluntailaiset kristtyinä niin todellakin tehneet?
      Eivät!
      Eivät myöskään fariseukset juutalaisina olleet mukana tuomitsemassa Jeesusta kuolemaan ja vielä vähemmän tätä ristiinnaulitsemassa!

• paha.puute

Lue nyt edes vähän Raamattua !

Tässä esim fariseus Saulin, eli Paavalin omakohtainen todistus, ja Gamaliel oli siis arvostetuinpia fariseuksia !!!

8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

Nämä fariseukset ja kirjanoppineet siis erityisesti halusivat Jeesuksen ristille !!!

9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
        14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.

Sama viha joka oli fariseuksilla ja kirjanoppineilla Jeesusta vastaan, oli myös Hänen seuraajiaan vastaan, eli tappamaan oli heillä halu, kuten Jeesus ITSE Totuuden heistä kertoi !!!

19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

Sitten TÄYSIN SELVÄÄ SANAA ASIASTA !!!!!!!!!!!!!

47 Niin ylipapit ja fariseukset kokosivat neuvoston ja sanoivat: "Mitä me teemme, sillä tuo mies tekee paljon tunnustekoja?
        48 Jos annamme hänen näin olla, niin kaikki uskovat häneen, ja roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä sekä maan että kansan."
        49 Mutta eräs heistä, Kaifas, joka sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, sanoi heille: "Te ette tiedä mitään
        50 ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu".
        51 Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi, hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä,
        52 eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset.
        53 Siitä päivästä lähtien oli heillä siis tehtynä päätös tappaa hänet.

Joten ÄLÄ VALEHTELE VASTOIN SELVÄÄ TOTUUTTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Et selvästikkään kykene muuhun kuin valehtelemaan vastoin Totuutta ja siten yrität eksyttää uskovia harhaoppeihisi !!!

Lopeta JO, olet JO paljastunut pelkäksi valhetelijaksi !!

• Fariseus2
        paha.puute kirjoitti:

Tässä esim fariseus Saulin, eli Paavalin omakohtainen todistus, ja Gamaliel oli siis arvostetuinpia fariseuksia !!!

8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

Nämä fariseukset ja kirjanoppineet siis erityisesti halusivat Jeesuksen ristille !!!

9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
        14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.

Sama viha joka oli fariseuksilla ja kirjanoppineilla Jeesusta vastaan, oli myös Hänen seuraajiaan vastaan, eli tappamaan oli heillä halu, kuten Jeesus ITSE Totuuden heistä kertoi !!!

19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

47 Niin ylipapit ja fariseukset kokosivat neuvoston ja sanoivat: "Mitä me teemme, sillä tuo mies tekee paljon tunnustekoja?
        48 Jos annamme hänen näin olla, niin kaikki uskovat häneen, ja roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä sekä maan että kansan."
        49 Mutta eräs heistä, Kaifas, joka sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, sanoi heille: "Te ette tiedä mitään
        50 ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu".
        51 Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi, hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä,
        52 eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset.

Et selvästikkään kykene muuhun kuin valehtelemaan vastoin Totuutta ja siten yrität eksyttää uskovia harhaoppeihisi !!!

Huomenta ystävä hyvä!
        Sinähän olet tänäänkin niin iloisella päällä!

"Lue nyt edes vähän Raamattua !"

Johannes 17

- Jeesus sanoo Jumalan Yksin Olevan Totisen Jumalan!

"ÄLÄ VALEHTELE VASTOIN SELVÄÄ TOTUUTTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

1. kirje Timoteukselle 2

- Paavali kertoo Jumalan Yksin Olevan Jumalan!
        - Paavali kertoo ihmisen Kristuksen Jeesuksen olevan vain pelkän välimiehen JUMALAN ja ihmisten välillä!

"ÄLÄ VALEHTELE VASTOIN SELVÄÄ TOTUUTTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

- "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,"

"Fariseus2, valehtelee ja kirjoittaa kuin käärme."

- "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että ....."

""ÄLÄ VALEHTELE VASTOIN SELVÄÄ TOTUUTTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

- "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala,"

"Fariseus2, valehtelee ja kirjoittaa kuin käärme."

- Mutta enhän minä ....! Jeesus ja Paavalihan ne noin ovat sanoneet...

"Lopeta JO, olet JO paljastunut pelkäksi valhetelijaksi !! "

Matteus 5
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

""ÄLÄ VALEHTELE VASTOIN SELVÄÄ TOTUUTTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Luukas 16
        17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Jeesus2
        paha.puute kirjoitti:

"Lopeta JO, olet JO"

Tarkoitatko että minä olisin minä olen?

Kiitos vaan Biblepost alias paha.puute kun minut noin korkealle korotat
        mutta enhän minä sentään ...!

Mutta sinä olet todellinen Päivänsäde ja Menninkäinen.
        Tai ainakin toinen niistä.

Kiitos kun korjasit tuon valheellisen ja totuuden vastaisen ja ihan sitten vääristyneen kuvani fariseuksista!
        Nehän olivat ihan sitten tuhmia!

Olit eilen nyreissäsi nimimerkistäni Fariseus2!

Minulla on todellinen ilouutinen sinulle paha.puute!

Vaihdan sen nyt jo heti tänään nimimerkkiin Jeesus ja jos on jo käytössä niin lisään vain ykkösen tai kakkosen tai ensimmäisen vapaan numeron sen perään !

Kokeilenkin jo nyt heti sitä uutta nimimerkkiäni!

Terveisin
        entinen
        Fariseus2

• Jeesus2
        Jeesus2 kirjoitti:

"Lopeta JO, olet JO"

Tarkoitatko että minä olisin minä olen?

Kiitos vaan Biblepost alias paha.puute kun minut noin korkealle korotat
        mutta enhän minä sentään ...!

Mutta sinä olet todellinen Päivänsäde ja Menninkäinen.
        Tai ainakin toinen niistä.

Kiitos kun korjasit tuon valheellisen ja totuuden vastaisen ja ihan sitten vääristyneen kuvani fariseuksista!
        Nehän olivat ihan sitten tuhmia!

Olit eilen nyreissäsi nimimerkistäni Fariseus2!

Minulla on todellinen ilouutinen sinulle paha.puute!

Vaihdan sen nyt jo heti tänään nimimerkkiin Jeesus ja jos on jo käytössä niin lisään vain ykkösen tai kakkosen tai ensimmäisen vapaan numeron sen perään !

Kokeilenkin jo nyt heti sitä uutta nimimerkkiäni!

Terveisin
        entinen
        Fariseus2

Joo ja kehoituksestasikin otan paha.puute vaarin ja rupeen jo heti tänään lukemaan edes vähän Raamattua!
        Onkohan edes koko talossa Raamattua?
        Minkä näköinen ja näköinen se teos on?
        Kerkiäisköhän tunnissa lukemaan sitä kannesta kanteen?
        Sinulla siihen rutinoituneena raamatunlukijana menisi varmaankin vain muutama minuutti!
        Heippa!

• paha.puute
        Jeesus2 kirjoitti:

Joo ja kehoituksestasikin otan paha.puute vaarin ja rupeen jo heti tänään lukemaan edes vähän Raamattua!
        Onkohan edes koko talossa Raamattua?
        Minkä näköinen ja näköinen se teos on?
        Kerkiäisköhän tunnissa lukemaan sitä kannesta kanteen?
        Sinulla siihen rutinoituneena raamatunlukijana menisi varmaankin vain muutama minuutti!
        Heippa!

Hei mihin unohtui OMAN syntisi tunnustaminen ???

Siis valehtelit vastoin tätä selvää Raamatun Sanaa !!!

Siis vastoin TÄYSIN SELVÄÄ SANAA ASIASTA !!!!!!!!!!!!!

Joten ÄLÄ VALEHTELE VASTOIN SELVÄÄ TOTUUTTA !!!

Miksi et tunnustanut syntiäsi eli valhettasi, miksi vain ohitit sen ???

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• Jeesus2
        paha.puute kirjoitti:

Hei mihin unohtui OMAN syntisi tunnustaminen ???

Siis valehtelit vastoin tätä selvää Raamatun Sanaa !!!

Siis vastoin TÄYSIN SELVÄÄ SANAA ASIASTA !!!!!!!!!!!!!

Joten ÄLÄ VALEHTELE VASTOIN SELVÄÄ TOTUUTTA !!!

Miksi et tunnustanut syntiäsi eli valhettasi, miksi vain ohitit sen ???

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Mistä synnistäni nyt puhut?

• paha.puute
        Jeesus2 kirjoitti:

Mistä synnistäni nyt puhut?

Ok !

Nyt ymmärrän hyvin sinua, siis ethän voi millään tietää sitä, että mistä niistä kaikista synneistä nyt oli kyse, joihin kirjoittaessasi syyllistyt kaiken aikaa !

Olisiko se valhetelu ?

Vai pahansuonti ?

Vai ylpeys ?

Vai toisen ihmisen halveksunta ?

Vai valheen kautta mustamaalaaminen ?

Vai herjaus ?

Vai eriseuraisuus lahkolaisuus ?

Hengellinen haureus ?

Vai saastaisuus ?

Vai epäjumalanpalvelus ?

Vai vihamielisyys/viha ?

Vai riitely ?

Vai juonittelu ?.....................

Oletko jostakin noista jo tehnyt siis parannusta ???

• paha.puute

Nyt selvisi sekin, että miksi "fariseus2" vastustaa Totuutta !

Hän ei usko Jeesuksen olevan lihaan/lihaksi tullut Jumala !

Vaikka Raamattu asian selvästi kertoo:

Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Johannes tarkentaa asiaa kirjeissään:

1. Johanneksen kirje 4
      1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Eli kyseessä on siis villitsijä ja antikristus Johanneksen sanojen mukaan !!!

Eipä ole siis ihme, että hän vastustaa Totuutta !

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin "fariseus2" paljasti oman todellisen isänsä:

• Jeesus2

En usko todellakaan Jeesuksen olleen Jumala!
        Luulin sen asian selvinneen sinulle jo eilen!
        Ei uskonut Jeesusta Jumalaksi Paavali eikä Pietarikaan!

Jumala ja Kristus ovat kaksi eri asiaa!

Tunnustan Jeesuksen Kristukseksi, mutten Jumalaksi!

Jeesus on Kristus!

Jeesus on ylimmäinen pappi Jumalan edessä!

Tiedätkö sinä edes mitä Kristus-sana tarkoittaa?
        Se ei tarkoita Jumalaa, vaan Jumalan Voideltua!

Apostolien teot 5
        30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
        31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

Heprealaiskirje 5
        5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Jesaja 7
        14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

- Raamatusta löytyy mittakaupalla jakeita todistamaan uskoni alkukristillisyyden mukaiseksi, mutta sinun uskosi pakanallisuudeksi, joka on Jumalalle kauhistus!

Heprealaiskirje 3
        1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

Fariseus2 alias Jeesus2

• Jeesus2

Sinä et tunne Jumalaa ja se on paha.puute!

Johannes 17

Mutta tämä on iankaikkinen elämä,
      että he tuntevat
      SINUT,
      JOKA YKSIN
      OLET TOTINEN JUMALA

Noin sanoi Jeesus Jumalastamme!

Jumala synnyttämästään/luomastaan Kristuksesta Jeesuksesta:
      "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"

Jeesus on synnytetty, elikkä luotu!
      Jeesus on osa Jumalan luomistyötä!

Jeesus
      "oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän"

Jeesus
      "tuntee jumalanpelkoa"

Jeesus on
      "vaimosta syntynyt"
      "lain alle syntynyt"

Jeesusta kiusaa perkele erämaassa, elikkä hänen omat himonsa, sillä onhan hän vain jumalanpelkoa tunteva ihminen!

Ei Jumala ole kenenkään kiusattavissa, joten Jeesus ei ollut Jumala!
      Jeesusta kiusasivat hänen omat himonsa!

Jaakobin kirje 1
      13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
      14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;

• Jeesus2

Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun JUMALANI tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni.

• Jeesus2

Apostolien teot 10
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

Heprealaiskirje 1
        9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

• Jeesus2

Apostolien teot 2
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

Apostolien teot 10
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,

• paha.puute
        Jeesus2 kirjoitti:

Apostolien teot 2
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

Apostolien teot 10

40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,

Valitsit taas ymmärtämättäsi JUURI OIKEAN nikin ! :)

Siis "jeesus2" eli toisella nimellä tunnetaan ANTIKRISTUS !

• Eimeen

''Apostolien teot 10
      38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.''

• ujhngtc

Tässä kristittyjen ja kristillisten erottavaa faktaa:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      kristityt tappoivat Pietarinkin kun olivat kiristäneet häneltä Jeesuksen antamia oppeja...
      EIKÄ Jeesus kristilliset tappaneet!

2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

-----------
      Kristilliset = Jeesuksen opetuslapsineen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

Näistä, KRISTILLISTEN; Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ----------
      HUOM!
      Amerikkalainen kristittyjen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla kristityt verovapaan rahan keinottelijat.
      ----------

KETÄ todellisuudessa jumaloitte!!!

• bhgvtcfr

uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

HUOM!
        Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

Tuollaisiksi ei ole yksikään suomalaistenkaan lapsistakaan ole syntyneet vaan tuollaisiksi valtion kirkko aivopesettää alaikäisiä lapsia.

papisto aivopesee uskomaan Jumalan ja Jeesuksen Nimissä vaikka JEESUS ON USKOMISEN KIELTÄNYT, JOTEN näin paljastuu rikollisuuden todellinen herra.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

Pappislupauksen antaneet eivät saa Jeesuksen evankeliumia opettaa vaan heidän tulee pysytä saatanaa palvelleiden paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuden opeissa..
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

HUOM! Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa" rikollisuuden oppia jota Jeesus ei ole asettanut!

Näin yksinkertaisia asioita ei kaikki lasten vanhemmatkaan uskontunnustuksien turmelevina ymmärrä ja se tulee esiin siitä, että monet vanhemmat jopa maksavat ja lahjovat lapsiaan menemään rikollisiksi koulutettaviksi.

Mistä on kristittyjen uskovaisten moraali?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      2013
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      184
      1558
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      152
      1384
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      97
      1308
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1198
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      938
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      49
      902
    8. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      131
      825
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      817
    10. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      813
    Aihe