Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+Mooses+teki+liiton+israelin+kanssa+ei+pakanoiden.+<<
Kaikki+me+pakanat+jotka+olemme+Jeesuksen+kautta+oksastettu+luonnolliseen+öljypuuhun+eli+Israeliin+(Room.+11)+ja+palvelemme+Israelin+Jumalaa,+olemme+velvollisia+noudattamaan+Israelille+annettuja+lakeja+ja+säädöksiä.+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+niin+juutalaisille+kuin+pakanoillekin:
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
18.05.2017 15:19
>>+Sapattikäsky+tuli+Mooseksen+kautta+israelille,+sitä+ennen+ei+ollut+sapattikäskyä.++<<
Sapatti+annettiin+kylläkin+jo+luomisessa,+kauan+ennen+Moosesta:
”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)
>>++Hebreaskirjeen+mukaan+tuo+liitto+on+nyt+vanhentunut,++<<
Onko+kymmenen+käskyä+vanhentunut?+Neljäs+käsky+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
>>+sapatti+ei+ole+koskaan+pätenyt+pakanoihin+<<
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa,+jossa+kaikki+liha,+eli+myös+pakanat+viettävät+sapattia:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
18.05.2017 15:15
Ja+missäköhän+kohtaa+UT:ta+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä?
18.05.2017 15:10
Tässä+tapauksessa+ei+ole+mitään+epäselvyyttä,+alkuteksti+puhuu+selvästi+sapatista.+Kaikki+käännökset+ovat+vain+käännöksiä.
18.05.2017 15:05
Täysi+antisemitisti+kaveri+oli+joka+tapauksessa.+Lainaus+wikipediasta:
Muroma+suhtautui+myönteisesti+1930-luvun+fasistiseen+liikehdintään+Saksassa+ja+Suomessa,+minkä+hän+toi+esille+IKL:n+päivälehdessä+Ajan+Suunnassa.+Hän+tervehti+ilolla+"niitä+jyrkkiäkin+otteita,+joiden+kautta+pyydetään+lyödä+maahan+väärä+ja+turmiollinen+vapaamielisyys."+Berliinin+kirjarovioita+toukokuussa+1933+hän+piti+esimerkillisenä+toimintana:+"Olisiko+se+nyt+niin+hirveä+tappio,+jos+kaikki+huonot+kirjat+kaikissa+maailman+maissa+jonakin+määrättynä+päivänä+yhteisesti+julkisesti+poltettaisiin?"
17.05.2017 23:17
Miten+Muroma+muka+oli+hellari?+Eikös+hän+perustanut+Suomen+Raamattuopiston+ja+ole+täten+viidesläinen?
17.05.2017 23:13
Miksi+vaihdoit+nikkisi+RealSanasta+Biblepostiksi?
17.05.2017 23:05
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
Hyvä+että+ymmärrät+tämän+asian.+Uudessa+liitossa+elämme+armon+alla+ja+noudatamme+lakia.+Lain+noudattaminen+ei+ole+sama+asia+kuin+elää+lain+alla.+Laki+ei+ole+armoa+vastaan.+Ihmiset+kuvittelevat+että+jos+joku+noudattaa+kymmentä+käskyä,+hän+on+lain+alla.+Tämä+ei+pidä+paikkaansa.+Lain+alla+ollaan+jos+yritetään+lain+avulla+tulla+vanhurskaiksi,+tätä+Paavali+tarkoittaa+kirjeissään.+Tämä+vain+kaikille+selvennykseksi.+Miksi+kuvitellaan+että+joku+on+lain+alla,+jos+viettää+sapattia?+Silloinhan+vain+noudattaa+kymmentä+käskyä.+"Ja+siitä+me+tiedämme+hänet+tuntevamme,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Joka+sanoo:+"Minä+tunnen+hänet",+eikä+pidä+hänen+käskyjänsä,+se+on+valhettelija,+ja+totuus+ei+ole+hänessä.+Mutta+joka+pitää+hänen+sanansa,+hänessä+on+Jumalan+rakkaus+totisesti+täydelliseksi+tullut.+Siitä+me+tiedämme,+että+me+hänessä+olemme.+Joka+sanoo+hänessä+pysyvänsä,+on+velvollinen+vaeltamaan,+niinkuin+hän+vaelsi."+(1.+Joh.+2:3-6)
Biblepost+ja+RealSana+ovat+yksi+ja+sama+henkilö.+Jutut+tismalleen+samalla+tasolla.
17.05.2017 23:01
Koitapa+käynnistää+tietokoneesi+tulella+niin+huomaat+että+sähkö+ja+tuli+ovat+kaksi+täysin+eri+asiaa.+Ainoastaan+tulenteko+on+kielletty+sapattina,+että+sähkön+käyttö+olisi+kielletty+sapattina+ei+perustu+mihinkään+Raamatun+käskyyn,+vaan+on+juutalaisten+perinnäissääntö.+Voimme+väitellä+loputtomiin+mitkä+arkiaskareet+ovat+sapattina+sallittuja,+mutta+kaikki+väittely+on+turhaa+niin+kauan+kuin+sinun+ja+monien+muiden+mielestä+sapattia+ei+tule+ollenkaan+pyhittää.+Aina+löytyy+sapattipoliiseja+jotka+ovat+innokkaita+kyttäämään+muiden+tekemisiä+sapattina,+kuten+sinä+Biblepost.+Kunnon+fariseus.
17.05.2017 14:25
>>+P.S.+Jumalan+armon+alla+eläminen+-+EI+OIKEUTA+SYNNIN+TEKEMISTÄ.+<<
Olinkin+juuri+kysymässä,+että+mitenkän+on,+saammeko+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+lakia+kun+emme+ole+lain+vaan+armon+alla.+Mutta+hyvinpä+sinä+tuohon+jo+vastasit+-+emme+saa+tehdä+syntiä,+eli+emme+saa+rikkoa+lakia,+eli+laki+on+ja+pysyy+edelleen.
17.05.2017 14:22
Jeesus+lausuu+heille+"menkää+pois+minun+tyköäni,+te+LAITTOMUUDEN+tekijät".+Kovassa+huudossa+on+nykypäivänä+laittomuus,+väitetään+vastoin+Jeesuksen+sanoja+että+laki+on+kumottu,+että+saa+rikkoa+käskyjä+mielin+määrin.
16.05.2017 18:23
Haluatko+tahallaan+rikkoa+Jumalan+käskyjä?+Neljäs+käsky+(luterilaisilla+kolmas)+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Haluatko+varmasti+rikkoa+käskyä,+jonka+rikkomisesta+on+määrätty+kuolemanrangaistus?+Sapatin+viettäminen+ei+ole+vaikeaa+eikä+siitä+pidä+tehdä+mitään+ongelmaa.+Raamatun+mukaan+käskyjen+pitäminen+on+helppoa:
”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)
++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
16.05.2017 18:19
Raamatun+sana+on+täysin+yksiselitteinen,+sapatinpäivänä+ei+saa+tehdä+tulta.+Se+on+Jumalan+käsky,+jos+tämä+asia+on+sinulle+ongelma+ota+se+esille+Jumalan+kanssa.+
Roomalaiskirje+luku+14+konteksti+on+älkää+ruvetko+väittelemään+mielipiteistä.+Sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+on+kuolema,+tuskin+siis+mikään+mielipidekysymys.+Paavali+ei+tässä+kohtaa+anna+lupaa+rikkoa+sapattia.+Kyse+on+todennäköisesti+paastopäivistä,+kun+hän+sanoo+että+toinen+pitää+yhtä+päivää+parempana,+toinen+pitää+kaikkia+päiviä+yhtä+hyvinä.
16.05.2017 16:34
"Eikö+Jeesuksen+opetuslapset+rikkoneet+evankeliumeissa+sapattilakia+ja+jotain+tähkäpäitä+ottaneet+syödäkseen+pellosta?+Ja+Jeesuskin+parantanut+sapattina,+ja+siitä+syytettiin+Jeesusta"
Jeesusta+syytettiin+kyllä+sapatin+rikkomisesta,+mutta+Jeesus+ei+missään+kohtaa+rikkonut+sapattikäskyä.+Tämä+oli+täysin+perätön+syytös.+Jos+Jeesus+olisi+rikkonut+sapattia+hän+olisi+ollut+syntinen+eikä+olisi+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.
Se+että+Jeesus+täytti+lain+ei+tarkoita+että+me+saamme+rikkoa+lakia.+Jeesus+sanoo+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia+ja+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
16.05.2017 16:16
Väität+että+sähkön+voi+rinnastaa+tulen+tekoon,+vaan+kun+ei+voi.+Sähkö+on+sähköä+ja+tuli+on+tulta,+ne+ovat+kaksi+täysin+eri+asiaa.
16.05.2017 15:41
Ja+missäköhän+kohtaa+Raamattua+kielletään+sähkön+käyttäminen?+Tuon+on+juutalaisten+perinnäissääntö,+joka+ei+perustu+mihinkään+Raamatun+käskyyn.
16.05.2017 15:38
Sapatin+rikkomisella+ei+pääse+taivaaseen.+Sapattikäskyn+rikkominen+on+syntiä+eikä+armon+alla+ole+mitään+lupaa+tehdä+syntiä.
16.05.2017 14:27
Missään+kohtaa+Raamattua+ei+kielletä+käyttämästä+sähköä+sapattina,+nyt+sinä+valehtelet+suoraan+Biblepost.+Ja+kerran+joudumme+tuomiolle+kaikista+teoistamme,+silloin+varmasti+katsotaan+myös+onko+viettänyt+sapattia.
16.05.2017 14:26
"Älköön+siis+kukaan+teitä+tuomitko+syömisestä+tai+juomisesta,+älköön+myös+minkään+juhlan+tai+uudenkuun+tai+sapatin+johdosta,"+Kol.+2:16
Tässä+ei+sanota+että+saatte+vapaasti+rikkoa+sapattikäskyä.+Siinä+sanotaan+vain,+että+älköön+kukaan+tuomitko+teitä+siitä+että+oikein+vietätte+sapattia.
16.05.2017 14:23
"Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo."
Tässä+kreikan+sana+telos+käännetty+loppu,+vaikka+se+tarkoittaa+päämäärää+ja+täyttymystä.+Jeesus+on+siis+lain+täyttymys.
"Jeesus+täytti+lain+eikä+se+ole+enää+voimassa.+Ei+myöskään+sapatti."
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
16.05.2017 14:22
789 / 845