Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Liikuttavaa+kuinka+herkästi+sinä+loukkaannut,+mutta+katsot+itselläsi+olevan+oikeuden+pilkata+ja+solvata+muita+rajattomasti.
06.05.2017 20:57
Jos+Jeesus+oli+lain+rikkoja,+hän+ei+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme+ja+uskomme+on+turhaa.+Jos+Jeesus+rikkoi+lakia+niin+tottakai+mekin+saamme.+Mutta+Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Laki+on+siis+edelleen+voimassa.
06.05.2017 20:55
Ja+apostolien+teoissa+seurakunta+on+useasti+koolla+sapattina,+versus+yhden+ainoan+kerran+viikon+ensimmäisenä+päivänä.
06.05.2017 20:52
Raamatussa+jokaikinen+käsky+alkaa+"puhu+israelilaisille".+Se+ei+tarkoita+että+ne+käskyt+eivät+koskisi+myös+meitä+pakanoita.+"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
06.05.2017 20:50
Tässä+kuva+tuosta+Uuden+tien+lastenkirjasta,+jossa+paholainen+on+mustaihoinen:+http://kristitty.net/blog/sekalainen-sakki/
Jeesus+ei+sentään+ole+täysin+valkoihoinen.
06.05.2017 20:45
Kuitenkin+Jeesus+itse+sanoo+ettei+Mooseksen+laista+katoa+ainoakaan+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
06.05.2017 20:40
Jokainen+voi+itse+kriittisestä+laitoksesta+tarkistaa+löytyykö+tekstiä+varhaisimmista+käsikirjoituksista+vai+ei,+tässä+ei+ole+kyse+tulkinnasta+tai+mielipiteestä.
06.05.2017 20:38
Israelin+kirjanoppineiden+mielipidettä+ei+lasketa.+Jeesus+ei+Raamatun+mukaan+rikkonut+lakia+missään+kohtaa.+Mitä+liberaalia+on+mielestäsi+seuraavissa+Jeesuksen+sanoissa:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
06.05.2017 20:37
Väität+tuntevasi+Raamatun+harvinaisen+hyvin,+mutta+samalla+väität+vastoin+Raamatun+selvää+sanaa+että+Jeesus+oli+syntinen.+Et+ole+kyennyt+esittämään+ainuttakaan+jaetta+väitteesi+tueksi.+Viljelet+mielelläsi+heprealaiskirjeen+kohtaa+jossa+puhutaan+maallisesta+ylipapista+ja+väität+sen+tarkoittavan+Jeesusta.
06.05.2017 17:25
Avionrikkojanaisen+tapausta+ei+löydy+varhaisimmista+käsikirjoituksista,+kyseessä+on+myöhempi+lisäys.+Siksi+se+ei+kuulu+Raamattuun+ollenkaan.
06.05.2017 17:21
Jeesus+ei+sanonut+kaikkia+ruokia+puhtaiksi.+Lausetta+"niin+hän+julisti+kaikki+ruuat+puhtaiksi"+ei+löydy+alkutekstistä,+kyse+on+Raamatun+kääntäjien+törkeästä+lisäyksestä.+Jos+Jeesus+julisti+kaikki+ruuat+puhtaiksi,+Pietari+ei+saanut+sitä+memoa,+sillä+hän+todistaa+vuosia+ylösnousemuksen+jälkeen+ettei+ole+koskaan+syönyt+mitään+saastaista.+Miten+niin+Jeesus+tulkitsi+Mooseksen+lakia+hyvin+vapaamielisesti?+Mitä+vapaamielistä+on+seuraavassa:
06.05.2017 17:20
Olen+jo+selittänyt+asian+sinulle.+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+niin+juutalaisille+kuin+muukalaisillekin.+"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)+Tässä+ei+sanota+että+laki+koskee+ainoastaan+Israelin+alueella+asuvia+muukalaisia,+vaan+kaikkia+muukalaisia.+Uusi+käännös+"siirtolaisilla"+on+jälleen+huonompi+käännös+alkukielen+sanasta+"ger".+Room.+11+mukaan+uskovat+on+oksastettu+Isrealiin.+Jos+olemme+oksastetut+Israeliin,+se+tarkoittaa+tietenkin+että+kaikki+Israelille+annetut+käskyt+koskevat+myös+meitä.+Usein+väitetään,+että+Jeesus+kumosi+lain,+että+kristityt+eivät+ole+Mooseksen+lain+alaisia.+Kuitenkin+Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laki+on+edelleen+voimassa:
Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+eli+Toora+on+edelleen+voimassa:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Jälleen+kerrotaan,+että+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+kanssa.+Mutta+uusi+liitto+koskee+myös+meitä+pakanoita,+koska+meidät+on+oksastettu+Israeliin.
06.05.2017 17:16
Olen+jo+selittänyt+asian+sinulle.+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+niin+juutalaisille+kuin+muukalaisillekin.+"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)+Tässä+ei+sanota+että+laki+koskee+ainoastaan+Israelin+alueella+asuvia+muukalaisia,+vaan+kaikkia+muukalaisia.+Uusi+käännös+"siirtolaisilla"+on+jälleen+huonompi+käännös+alkukielen+sanasta+"ger".+Room.+11+mukaan+uskovat+on+oksastettu+Isrealiin.+Jos+olemme+oksastetut+Israeliin,+se+tarkoittaa+tietenkin+että+kaikki+Israelille+annetut+käskyt+koskevat+myös+meitä.+Usein+väitetään,+että+Jeesus+kumosi+lain,+että+kristityt+eivät+ole+Mooseksen+lain+alaisia.+Kuitenkin+Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laki+on+edelleen+voimassa:
Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+eli+Toora+on+edelleen+voimassa:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Jälleen+kerrotaan,+että+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+kanssa.+Mutta+uusi+liitto+koskee+myös+meitä+pakanoita,+koska+meidät+on+oksastettu+Israeliin.
06.05.2017 17:16
Kaikki+maailman+ihmiset+tuomitaan+viimeisellä+tuomiolla+saman+lain+mukaan.+Jos+olet+sitä+mieltä+että+Jumalan+säädökset+eivät+koske+sinua+koska+olet+suomalainen,+ole+siunattu+siinä.
06.05.2017 16:03
Vanhurskauttamisen+näkökulmasta+kaikki+synnit+ovat+yhtä+pahoja+ja+joka+on+rikkonut+lakia+yhdessä+kohtaa+on+rikkonut+lakia+kaikissi+kohdin.+Silti+toiset+synnit+ovat+pahempia+kuin+toiset+meidän+maallisen+elämän+kannalta.+Murha+on+paljon+pahempi+synti+kuin+näpistys,+sillä+sen+seuraukset+yksilöiden+elämään+ovat+paljon+dramaattisemmat.
06.05.2017 16:00
Kaikki+uudestisyntyneet+on+oksastettu+Israeliin.
06.05.2017 15:55
Raamatun+mukaan+Jeesus+tai+kukaan+apostoleista+ei+kääntynyt+kristityiksi.+Luku+ja+jae,+kiitos.
06.05.2017 15:55
Raamatun+selvän+opetuksen+mukaan+Jeesus+oli+synnitön:
"Ja+te+tiedätte+hänen+ilmestyneen+ottamaan+pois+synnit;+ja+hänessä+ei+ole+syntiä."+(1.+Joh.+3:5)
06.05.2017 15:31
Juuri+näin.+Kirjanoppineiden+omassa+mielessä+Jeesus+oli+lainrikkoja,+koska+he+eivät+ymmärtäneet+että+Jeesus+oli+itse+Jumala+ja+pystyi+siksi+antamaan+syntejä+anteeksi.
06.05.2017 15:29
"Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!+"+Room.+11:24
06.05.2017 15:27
798 / 845