Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tietysti+voimme+maallisesta+rangaistuksesta+tehdä+johtopäätöksiä+"hengellisiin+lainalaisuuksiin".+Aviorikos+on+takuulla+pahempi+synti+kuin+näpistys,+näemme+sen+myös+siitä+millaiset+seuraukset+aviorikoksella+on.
06.05.2017 15:26
Room+11+mukaan+meidät+on+oksastettu+Israeliin.+Se+tarkoittaa+että+Israelille+annettu+laki+koskee+myös+meitä.
06.05.2017 15:23
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Suomen+laki+koskee+sinua?+Kirjoitathan+ne+raamatunkohdat+tänne.
06.05.2017 15:20
Selvitä+kuitenkin+ensin+itsellesi,+mitä+juridisessa+mielessä+tarkoittaa+se+että+meidät+on+oksastettu+Israeliin.
06.05.2017 15:19
Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+laki+koskisi+muualla+kuin+Israelissa+asuvia.+Mene+siis+ja+tapa,+varasta,+tee+huorin+ja+tee+aivan+mitä+tykkäät,+sillä+laki+ei+koske+sinua+ollenkaan.
06.05.2017 15:16
Näitä+"oman+alansa+lain+asiantuntijoita"+Jeesus+kutsuu+kyykäärmeen+sikiöiksi.+He+tuomitsivat+Jeesuksen+kuolemaan+väärin+perustein.+Missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+Jeesuksen+pilkanneen+Jumalaa?+Raamatussa+todetaan+monessa+kohtaa+että+Jeesus+oli+täysin+synnitön,+kuten+olen+aloituksessa+osoittanut.+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota+että+Jeesus+olisi+tehnyt+syntiä.
06.05.2017 15:15
Kuten+sanoin,+koko+laki+annettiin+vain+juutalaisille.+Se+ei+kuulu+kristityille+alkuunkaan.+Myös+kymmenen+käskyä+annettiin+vain+Israelille.+Kristityillä+ei+luonnostaan+ole+mitään+osaa+eikä+arpaa+Moosekseen+lakiin.+Mutta+kuitenkin+lain+mukaan+myös+"siirtolaisia"+koskee+sama+laki.+Mistä+siis+on+kysymys?+Selvän+Raamatun+sanan+mukaan+laki+koskee+myös+niitä+muukalaisia+ja+pakanoita,+jotka+haluavat+seurata+Israelin+Jumalaa.+Meidät+pohjoisten+kansojen+pakanat+on+uudestisyntymisen+kautta+oksastettu+Israeliin+Room.+11+ja+Ef+2+mukaan+olemme+samaa+perheväkeä+pyhien+kanssa.+Jumalan+laki+koskee+siis+yhtälailla+niitä+muukalaisia+jotka+haluavat+seurata+Israelin+Jumalaa,+eli+siis+myös+meitä.
06.05.2017 15:11
Jotain+voimme+päätellä+synnin+vakavuudesta+siitä,+millainen+rangaistus+käskyn+rikkomisesta+Raamatussa+määrätään.+Aviorikoksesta,+homoseksistä+ja+sapatin+rikkomisesta+määrätään+kuolemanrangaistus,+tiedämme+siis+varmasti+että+ne+ovat+vakavampia+syntejä+kuin+esim.+näpistäminen.
06.05.2017 14:56
Galatalaiskirje+on+selvästi+kirjoitettu+pakanoille,+jotka+olivat+eksyneet+judaistien+ympärileikkausharhaoppiin.
06.05.2017 14:51
Biblepostin+syvälliset+ajatukset+jatkuvat.
06.05.2017 14:49
Pidän+tyylistäsi,+haluat+vankat+todistukset+aina+suoraan+Raamatusta.+Fakta+on+että+Mooseksen+laki+annettiin+Israelille.+Sitä+ei+annettu+kaukaisten+maiden+muukalaisille+ja+pakanoille.+Mutta+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+niin+muukalaiselle+kuin+juutalaisellekin:
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
06.05.2017 14:48
Tosi.asiass+on+väärässä.+Jeesus+noudatti+Mooseksen+lakia,+joka+on+tismalleen+sama+kuin+Jumalan+laki.+Ei+ole+olemassa+erikseen+mitään+Jumalan+lakia+ja+Mooseksen+lakia,+on+vain+yksi+laki.+Raamattu+ei+missään+kohtaa+erottele+lakia+eri+kategorioihin.
06.05.2017 13:54
Juutalaiset+laskevat+että+käskyjä+on+613.+Tämä+on+tietenkin+vain+heidän+laskun+tulos.+Onko+käskyjä+mielestäsi+liikaa?+Raamatun+mukaan+niitä+ei+ole+yhtään+liikaa,+eivätkä+ne+ole+raskas+taakka+tai+meille+mahdoton+noudattaa:
”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)
++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
06.05.2017 13:52
Ad+hominem.+Mitä+se+sinua+liikuttaa+pätkääkään+mitä+minä+olen?
06.05.2017 13:50
Uudessa+liitossa+Toora+on+kirjoitettu+meidän+sydämiimme,+se+on+siis+edelleen+voimassa.+Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Se+että+emme+voi+noudattaa+kaikkia+lain+kohtia,+ei+tarkoita+että+saamme+mielin+määrin+rikkoa+kaikkia+muitakin+käskyjä+vastaan.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota,+että+laki+on+kumottu.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+uudessa+liitossa+saa+tehdä+syntiä.+
>>+Siis+lain+teoista+sinäkin+pyrit+vanhurskautumaan+eli+kelpaamaan+Jumalalle,+eli+LIHAN+TEOILLA+!+<<
Olen+jo+miljoona+kertaa+tuonut+esiin+että+ihminen+vanhurskautetaan+yksin+armosta+uskomalla+Jeesukseen.
06.05.2017 13:48
Uudessa+liitossa+Toora+on+kirjoitettu+meidän+sydämiimme,+se+on+siis+edelleen+voimassa.+Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Se+että+emme+voi+noudattaa+kaikkia+lain+kohtia,+ei+tarkoita+että+saamme+mielin+määrin+rikkoa+kaikkia+muitakin+käskyjä+vastaan.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota,+että+laki+on+kumottu.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+uudessa+liitossa+saa+tehdä+syntiä.
06.05.2017 13:46
Mooseksen+lait+eivät+ole+perinnäissääntöjä.+Mooseksen+laki+on+Jumalan+kansalleen+antama+laki.+Se+on+Jumalan+sanaa.+Perinnäissäännöt+ovat+ihmisten+keksimiä+lisäyksiä+Mooseksen+lakiin.
06.05.2017 13:41
Emme+voi+jaotella+lakia+eri+palasiin,+vaan+juutalaisille+ja+kristityille+annettuihin+käskyihin.+On+vain+yksi+laki,+Mooseksen+laki,+joka+koskee+kaikkia.
06.05.2017 13:40
Eiköhän+lukijat+osaa+ihan+itse+omilla+aivoillaan+päätellä+mikä+on+Jumalasta+ja+mikä+ei,+sinun+kaltaistasi+totuuden+profeettaa+ei+tarvita+tänne+varoittelemaan+muita+harhaopeista.
06.05.2017 13:38
>>+Jeesus+noudattikin+Jumalan+lakia,+eikä+juutalaisille+tarkoitettua+Mooseksen+lakia.+<<
Jeesus+noudatti+Mooseksen+lakia.+Jos+Jeesus+olisi+rikkonut+jossakin+kohtaa+Mooseksen+lakia,+hän+olisi+tehnyt+syntiä,+eikä+olisi+voinut+olla+virheetön+karitsa,+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.+Jeesus+sanoo+Mooseksen+laista:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
06.05.2017 13:36
799 / 845