Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+missäköhän+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+ylösnousemus+siirsi+sapatin+pyhyyden+sunnuntaille?+Raamatusta+ei+löydy+ainuttakaan+jaetta,+jonka+mukaan+sunnuntai+olisi+pyhäpäivä.
03.05.2017 21:58
Liikuttavaa+että+jaksat+juuria+myöten+kaivaa+minun+taustani+ja+selvittää+mistä+kumman+lahkosta+on+kyse.+Ja+tuon+kristillisen+sionismin+olet+vetänyt+hatusta.+Minulla+ei+ole+mitään+suhteita+messiaaninen.net+sivustolle.
03.05.2017 21:45
Missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+pilkata+ja+solvata+toisia?
03.05.2017 21:40
Myös+Hesekielin+mukaan+uudessa+liitossa+noudatetaan+lakia,+eli+TOORAA:
”Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+teidän+sisimpäänne,+ja+minä+poistan+kivisydämen+heidän+ruumiistansa+ja+annan+heille+lihasydämen,+niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan+ja+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan+ja+he+ovat+minun+kansani,+ja+minä+olen+heidän+Jumalansa.”+(Hes.+11:19-20)
03.05.2017 21:35
Lue+niitä+Mooseksen+kirjoja+vähän+edemmäs,+niin+3.+Moos.+11+Jumala+antaa+lain+puhtaista+ja+saastaisista+eläimistä.
03.05.2017 21:33
Mikä+sinä+olet+tuomitsemaan+toisia+kadotukseen?+Miksi+pysyt+tiukasti+ad+hominem+linjalla?
03.05.2017 21:31
Kaikki+minkä+Jumala+on+luonut+ravinnoksi+on+hyvää,+mutta+Jumala+ei+luonut+kaikkia+maassa+matelevia+ötököitä+meille+ravinnoksi.
03.05.2017 21:08
Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota+että+Paavali+olisi+syönyt+mitään+saastaista.+Paavalin+oma+todistus+Raamatussa+on+että+hän+ei+missään+kohtaa+rikkonut+Mooseksen+lakia.
03.05.2017 21:07
Edelleen+meillä+ei+ole+ainoatakaan+todistusta+Raamatusta+että+kukaan+apostoleista+olisi+rikkonut+lakia,+he+kaikki+noudattivat+sitä.+Pietarin+"synti"+oli+pakanoiden+kanssa+aterioiminen,+ei+muuta.+Juutalaisten+tapa+johon+tässä+viitataan,+on+perinnäissääntö+jonka+mukaan+pakanoiden+kanssa+ei+tule+aterioida.
Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
"Mutta+ennemmin+taivas+ja+maa+katoavat,+kuin+yksikään+lain+piirto+häviää."+(Lk.+16:17)
Lue+kunnolla+nämä+Jeesuksen+sanat+ja+ota+opiksesi.
03.05.2017 21:06
>>+Sillä+kaikki+laki+on+täytetty+yhdessä+käskysanassa,+tässä:+"Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi".+<<
Rakasta+lähimmäistä+niinkuin+itseäsi+on+lain+tiivistelmä.+Se+ei+tarkoita+että+saamme+nyt+rikkoa+kaikkia+muita+lain+kohtia.+Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
03.05.2017 20:43
>>+Yhäkään+siinä+Jeremian+kohdassa+käytetty+sana+ei+ole+toora+!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!+<<
http://biblehub.com/interlinear/jeremiah/31-33.htm+Alkukielessä+eli+hepreassa+on+tässä+kohtaa+sana+"torati"+joka+tarkoittaa+"toorani".+Siinä+on+siis+nimenomaan+käytetty+sanaa+Toora.
Toora+tarkoittaa+paitsi+1.-5.+Mooseksen+kirjoja,+myös+laajemmin+koko+Vanhaa+testamenttia,+mikä+selittää+Jeesuksen+sanat+Joh+10:34.+Toora+Vanhassa+testamentissa+tarkoittaa+ensisijaisesti+Mooseksen+lakia.+Toora+on+laaja+käsite+ja+se+voi+kyllä+tarkoittaa+myös+opetusta+ja+ohjetta.+Uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Voit+vapaasti+väittää+että+se+ei+Jeremiassa+tarkoita+Mooseksen+lakia,+se+on+sinun+tulkintasi.
Septuagintassa+toora+on+käännetty+sanalla+nomos+ja+tuo+sana+esiintyy+luonnollisesti+myös+lainaamassasi+heprealaiskirjeen+kohdassa.+Mutta+Jeremiassa+tuo+sana+on+kiistatta+Toora.
En+edelleenkään+ole+missään+kohtaa+väittänyt+että+meidän+tulee+palata+vanhaan+liittoon.+Olen+osoittanut+sinulle+että+uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa,+minkä+tuo+Jeremian+kirjan+kohta+kiistatta+osoittaa.+Myös+Jeesuksen+selvä+opetus,+että+laista+ei+katoa+pieninkään+kirjain,+tulee+pitää+mielessä.
Se+että+olemme+uudessa+liitossa+ei+anna+meille+mitään+oikeutta+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia+vastaan.+Jumalan+pyhän+lain+löydämme+Raamatusta,+ja+meidän+tulee+sitä+tutkia+ja+opiskella,+jotta+ymmärtäisimme+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin.+Emme+voi+vaeltaa+sokeasti+lakia+tutkimatta+ja+olettaa+että+Pyhä+Henki+kertoo+meille+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin.+Lain+me+löydämme+Raamatusta.+Pyhä+Henki+valaisee+ja+kirkastaa+meille+Raamatun+sanan.
Kumma+vimma+sinulla+on+kirjoitella+minua+vastaan,+vaikka+olet+monesti+jo+tuonut+esiin+että+se+on+turhaa.
03.05.2017 20:40
Biblepostille,+jos+Jeesus+opetti+että+kaikki+ruoka+on+puhdasta,+ainakaan+Pietari+ei+ymmärtänyt+sitä+opetusta,+sillä+hän+sanoo+ettei+ole+koskaan+syönyt+mitään+saastaista.
>>+Paavali+itse+sanoo+että+on+vapaa,+mutta+että+noudatti+vanhan+liiton+lakkautettuja+säädöksiä+vain+siksi,+että+voisi+julistaa+evankeliumia+juutalaisille,+sillä+jos+Paavali+olisi+käyttänyt+vapauttaan+hyväkseen+olisivat+synagoogien+ovet+sulkeutuneet+häneltä+!!!+<<
Missään+kohtaa+Raamattua+Paavali+ei+sano+noudattaneensa+lakia+vain+julistaakseen+evankeliumia+juutalaisille.
1.+Moos.+9:3+Jumala+antaa+kaiken+mikä+liikkuu+ravinnoksi,+mutta+myöhemmin+antaa+3.+Moos.+11+lain+puhtaista+ja+saastaisista+eläimistä,+koska+tuohon+mennessä+saastaiset+lajit,+joita+oli+arkissa+vain+yksi+pari,+olivat+geneettisesti+rappeutuneet.+Raamatun+mukaan+puhtaat+eläimet+ovat+geneettisesti+puhtaampia+kuin+saastaiset,+koska+niitä+otettiin+arkkiin+seitsemän+paria.
Raamatussa+Paavali+todistaa+ettei+hän+ole+missään+kohtaa+rikkonut+Mooseksen+lakia.+Pakanoiden+keskuudessa+Paavalilla+ei+olisi+ollut+mitään+estettä+rikkoa+Mooseksen+lakia,+mutta+hän+noudatti+sitä+silti.+Miksi+ihmeessä,+jos+hän+kerta+noudatti+lakia+vain+juutalaisten+takia.
Eikö+ole+erikoista,+että+missään+kohtaa+Raamattua+ei+kerrota+yhdenkään+apostolin+rikkoneen+Mooseksen+lakia?+Miksi+ihmeessä,+jos+he+kerta+olivat+vapaat+laista.+Jos+Pietari+oli+vapaa+laista,+miksi+hän+sanoo+ettei+ole+koskaan+syönyt+mitään+saastaista?
03.05.2017 20:20
Et+siis+toisin+sanoen+löydä+Raamatustasi+vastausta.
03.05.2017 19:17
"Henki+sanoo+selvästi...+nämä+kieltävät+nauttimasta+ruokia,+jotka+Jumala+on+luonut+sitä+varten,+että+ne,+jotka+uskovat+ja+ovat+oppineet+tuntemaan+totuuden+nauttisivat+niitä+kiittäen."
Huomaa+ruokia,+jotka+Jumala+on+luonut+nautittavaksi.+Jumala+ei+luonut+kaikkia+maassa+matelevia+otuksia+meille+ravinnoksi.
Et+voi+irroittaa+Jeesuksen+sanoja+irti+asiayhteydestä.+Fariseukset+eivät+syyttäneet+opetuslapsia+saastaisten+eläinten+syömisestä,+vaan+epäpuhtain+käsin+ruokailusta.+Jeesuksen+opetus+on+että+pesämättömin+käsin+syöminen+ei+saastuta+ihmistä.+
Joko+löysit+Raamatustasi+kohdan+jossa+sanotaan+että+Paavali+ei+noudattanut+Mooseksen+lakia?
03.05.2017 19:15
Se+ei+tarkoita+että+asian+täytyy+löytyä+Raamatusta+useammasta+kuin+yhdestä+kohtaa+ollakseen+totta.+Jos+Raamattu+on+Jumalan+sanaa+yksikin+jae+riittää.+Sinä+kun+tunnet+Raamattusi+niin+hyvin+voisit+kertoa+minulle+missä+muualla+kuin+1+Kor+kerrotaan+kielillä+puhumisen+armolahjasta?
03.05.2017 18:50
Ei+taida+Markku+parka+löytyy+Raamatustaan+jakeita+kun+joutuu+vinoilemaan+muille.
03.05.2017 18:43
Kuuluuko+siis+käsky+"rakasta+lähimmäistä+niin+kuin+itseäsi"+vain+juutalaisille?+Kuuluuko+kymmenen+käskyä+vain+juutalaisille?+Millä+kriteereillä+päätät+mikä+käsky+kuuluu+juutalaisille+ja+mikä+pakanoille?+Uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+ainoakaan+piirto.+Puhuiko+Jeesus+lämpimikseen?
03.05.2017 16:58
Voisit+kenties+viisaudessasi+valaista+minua+ja+kertoa+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Paavali+ei+noudattanut+Mooseksen+lakia.+Vaan+kun+niin+ei+sanota+missään+kohtaa.+Ja+konteksti+on+tärkeä+kun+lukee+Raamattua.+Fariseukset+eivät+syyttäneet+opetuslapsia+saastaisten+eläinten+syömisestä,+vaan+epäpuhtain+käsin+ruokailusta.+Jeesuksen+opetus+on+että+pesämättömin+käsin+syöminen+ei+saastuta+ihmistä.
03.05.2017 16:54
Jos+Raamattu+ei+ole+Jumalan+inspiroima,+on+se+vain+satukirja+jonka+lukeminen+ja+tutkiminen+on+täysin+turhaa.
03.05.2017 16:50
Tietysti+on+niin+monta+tulkintaa,+koska+meitä+on+monta.+Tietysti+luomiskertomus+on+millilleen+totta+ja+Aatami+ja+Eeva+olivat+olemassa.+Ilman+Aatamia+ja+Eeva+ei+olisi+ihmiskuntaa,+ei+syntiinlankeemusta+eikä+pelastusta.
03.05.2017 16:48
804 / 845