Vapaa kuvaus

Profiilikuva viittaa tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille

Aloituksia

79

Kommenttia

4196

1. <<"Miten+ihmeessä+näin+yksinkertainen+asia+on+noin+vaikea+ymmärtää?+Kysymys+on+kaksinaismoralismistasi.+Väität+perusteiksi+perusteita+jotka+itse+hylkäät+muilta."Missä+olen+näin+tehnyt?+Anna+esimerkki.>>Et+kykene+esittämään+yhtä+ainoaa+tuon+testin+läpäisevää+perustetta,+joka+tarkoittaa+että+tasan+kaikki+perusteesi+kuuluvat+tuohon+joukkoon.Syy+tämän+argumentin+esillenostoon+oli+alunperinkin+siinä+miten+jätit+hyväksymättä+esimerkkinä+käyttämälleni+Heaven's+Gatelle+omiasi+vastaavia+perusteita.<<"Pidät+ITSE+niitä+huonona.+Minun+mielipiteeni+on+siinä+kohtaa+sivuseikka."Oletko+tosissasi?>>Miksen+olisi?+Tämä+testihän+juuri+osoittaa,+että+olen+oikeassa.+Väität+että+sinulla+on+perusteita,+mutta+et+kykene+nimeämään+yhtään+joka+läpäisisi+tämän+testin,+joka+juurikin+testaa+niiden+perusteiden+hyvyyttä+siten+ettei+niitä+sotketa+vain+siihen+että+uskotaan.+Pidät+siis+perusteitasi+itse+huonoina,+koska+et+itsekään+hyväksyisi+niitä+muilta."Mitä+ihmettä+sinä+selität?+Ei+minun+uskoni+epäonnistu+surkeasti+tuossa+testissä,+vaan+se+testi+itsessään+epäonnistuu+uskoni+tähden.+En+voi+kääntää+uskoani+pois+päältä+ja+tarkastella+sitä+ulkopuolelta."Testi+ei+testaa+uskoasi+vaan+sen+perusteita.+Niiden+esittäminen+ja+arviointi+muiden+uskomuksiin+sovellettuina+ei+vaadi+uskosi+poiskytkentää.+Testissä+ei+ole+mitään+vikaa."En+aluksi+miettinyt+kovin+syvällisesti+tuota+testiä.+Tarkoitin+siis+että+olen+monet+kerrat+yrittänyt+ajatella+uskoani+ulkopuolisen+silmin."Puhut+edelleen+ristiin+itsesi+kanssa:"Usko+on+ihmisen+"sisäpuolella"+eikä+sitä+voi+katsella+rehellisesti+"ulkopuolelta""Ja+edelleenkin+tuossa+testissä+testataan+niitä+perusteita+sen+uskon+puolesta,+ei+sitä+uskoa.+Tuo+tekosyy+ei+siis+edelleenkään+toimi+siihen+etteikö+testiä+voisi+tehdä."David+Marshall+on+kirjoittanut+kirjan+How+Jesus+Passes+the+Outsider+Test:+inside+story.+Itse+en+ole+sitä+lukenut,+enkä+tutustunut+sen+argumentteihin,+enkä+pidä+koko+aihetta+niin+merkityksellisenä+että+jaksaisin+sitä+edes+lukea."Jonka+Loftus+lyttää+näissä:http://debunkingchristianity.blogspot.fi/2015/01/a-refutation-of-david-marshalls_26.htmlhttp://debunkingchristianity.blogspot.fi/2015/01/a-refutation-of-david-marshalls_17.htmlhttp://debunkingchristianity.blogspot.fi/2015/01/a-refutation-of-david-marshalls_27.htmlNoista+ensimmäisen+alkumetreillä+osoitetaan+jo+oleellinen,+eli+Marshallin+itsensä+kanssa+ristiin+puhuminen+ja+epärehellisyys+(joka+kuulostaa+jo+kovin+tutulta):"Each+of+David+Marshall’s+arguments+against+the+OTF+fail.+His+next+tactic,+regardless+of+how+illogical+it+may+be,+is+to+argue+that+Christianity+has+passed+the+OTF+“billions+of+times.”+(59)+If+an+argument+is+by+its+nature+“flawed,”+as+Marshall+contends,+how+then,+can+he+possibly+believe+arguing+that+“billions”+allegedly+passing+this+flawed+test+is+proof+that+Christians+have+come+to+their+faith+in+a+rational+manner?"Täällä+vielä+samasta:"Which+is+it?+Is+the+OTF+fatally+flawed+or+does+the+existence+of+billions+of+Christians+show+their+faith+passes+the+test?"..."Are+Christian+defenders+this+bad?+What+I've+seen+over+the+years+is+that+Christians+should+not+trust+their+own+apologists+to+tell+them+the+truth."..."It's+just+that+educated+Christian+apologists+are+more,+not+less+deluded."http://debunkingchristianity.blogspot.fi/2013/04/the-duplicitousness-of-david-marshall.html"Sinä+se+tässä+pistät+sanoja+toisten+suuhun+ja+vääristelet+niitäkin+mitä+olen+sanonut."Ei+vaan+kerron+vain+mitä+esittämästäsi+loogisesti+seuraa,+erityisesti+tämän+testin+kannalta."Kaikki+mitä+minulla+on+uskostani+sanottavaa+on+sinulle+merkityksetöntä+inttämistä.+Senkin+takia+sinun+kanssasi+keskusteleminen+uskostani+on+paitsi+turhaa,+niin+myös+ärsyttävää."Hyvä+jos+ärsyttää,+koska+se+tarkoittaa+että+alat+ymmärtää+lähtökohtasi+heikkouden,+ja+sen+etteivät+puolivillaiset+uskovaispuheet+auta+siihen.+Been+there,+done+that.Et+ilmeisesti+ole+vielä+hahmottanut+tässä+esitetyn+testin+hienoutta,+eli+sitä+että+ongelmana+ei+nyt+ole+se+etten+minä+hyväksy+perusteitasi,+vaan+se+ettet+itse+hyväksy+niitä+"uskon+koska+uskon"+kehäpäättelystä+irrotettuna,+eli+ulkopuolisen+silmin,+jos+joku+muu+esittäisi+vastaavaa.+Vastustajasi+olet+sinä+itse,+muilla+on+lähinnä+avustava+rooli.Sinun+perusteesi,+sinun+subjektiiviset+näkemyksesi,+sinun+arviointisi.+Yhtälöstä+poistetaan+vain+kaksinaismoralismisi.+Ja+seuraus+on+se+mikä+tässä+nähdään.+Ei+edelleenkään+yhtä+ainoaa+perustetta,+jota+voisit+itse+pitää+hyvänä+muiden+esittämänä.+Eikö+olekin+perin+valaisevaa?
  2. "Ei+kyse+ole+siitä+että+muiden+pitäisi+hyväksyä+ja+pitää+hyvinä+argumenttejani."Kyse+on+kaksinaismoralismistasi."Kyse+on+siitä,+että+sinä+vääristellen+väität,+että+minun+uskolleni+ei+ole+argumentteja+ja+perusteita.+Kyllä+niitä+on,+vaikka+sinä+et+niitä+sellaisina+pitäisikään."Missä?+Missä?+Missä+ihmeessä?+Mikä+siinä+on,+että+et+saa+aikaiseksi+yhtä+ainoaa+tänne,+mutta+hoet+vain+tuota+samaa?"Toisekseen+minkä+takia+minun+pitäisi+hyväksyä+kaikkien+uskontojen+tai+uskojen+argumentit?+Siksikö,+että+itse+uskon+kristinuskon+oikeellisuuteen?Mikä+logiikka+tuossa+on?"Miten+ihmeessä+näin+yksinkertainen+asia+on+noin+vaikea+ymmärtää?+Kysymys+on+kaksinaismoralismistasi.+Väität+perusteiksi+perusteita+jotka+itse+hylkäät+muilta."Saat+rauhassa+pitää+argumenttejani+huonoina,+mutta+älä+yritä+väittää+ettei+niitä+ole."Pidät+ITSE+niitä+huonona.+Minun+mielipiteeni+on+siinä+kohtaa+sivuseikka."En+minäkään+yritä+väittää+etteikö+vaikkapa+muslimeilla+tai+hinduilla+ole+argumentteja+uskonsa+ja+uskontonsa+puolesta.+En+vain+pidä+niitä+yhtä+hyvinä+kristinuskon+vastaaviin+verrattuna."Yritä+nyt+pusertaa+jostain+edes+se+yksi+argumentti+joka+olisi+parempi+ja+läpäisisi+tuon+testin,+sen+sijaan+esität+vain+epämääräisiä+kuvitelmiasi+muiden+argumenteista."Pyydät+mielestäni+mahdottomia"Eli+uskosi+epäonnistuu+surkeasti+tässä+testissä."Omaa+uskoaan+on+mahdotonta+katsella+kokonaan+ulkopuolisin+silmin,+ilman+että+on+jo+luopunut+siitä+uskostaan."Hölynpölyä.+Nyt+puhutaan+sitä+koskevista+argumenteista.+Olet+tässäkin+inttänyt+vaikka+kuinka+moneen+kertaan,+että+sinulla+on+sellaisia.+Missä+ne+ovat?+Miksi+tarinasi+muuttuu+koko+ajan?+Nyt+kun+olisi+niiden+olemassaolon+osoittamisen+aika,+pidätkin+tehtävää+mahdottomana."Usko+on+ihmisen+"sisäpuolella"+eikä+sitä+voi+katsella+rehellisesti+"ulkopuolelta""Sinuna+en+enää+puhuisi+rehellisyydestä+yhtään+mitään.+Pelkkää+kaksinaismoralismia+ja+muuttuvia+tarinointeja."Pidän+siis+totena+sitä+mihin+uskon,+enkä+voi+rehellisesti+ajatella+toisin.+"Eli+uskot+koska+uskot."Pidän+tuota+testiä+jokseenkin+mahdottomana."Ja+vielä+vähän+aikaa+sitten+väitit+näin:"Ei+tuo+ole+mikään+haaste+minulle.+Olen+sitä+harrastanut+monet+kerrat."Olet+sitten+harrastanut+mahdotonta+monet+kerrat?Joten+miten+on,+löytyykö+edes+sitä+yhtä+testin+läpäisevää+argumenttia+tai+selkärankaa+myöntää+että+uskosi+epäonnistuu+surkeasti+tuossa+testissä?+Vai+aiotko+vain+kiemurrella+lisää+epärehellisesti+merkityksettömiä+inttäen?
  3. Vaikka+English+Standard+Version:"8+When+the+Most+High+gave+to+the+nations+their+inheritance,+when+he+divided+mankind,+he+fixed+the+borders+of+the+peoples+according+to+the+number+of+the+sons+of+God.+9+But+the+LORD's+portion+is+his+people,+Jacob+his+allotted+heritage."http://www.biblestudytools.com/esv/deuteronomy/32.html"Most+high"+käytännössä+ylijumala+El,+"Lord"+Israelin+heimojumala+Jahve.Nythän+pitää+muistaa+tosiaan+se,+että+noiden+kuolleenmeren+kääröjen+löytymisestä+ei+ole+kovin+kauaa,+joten+se+miten+ne+paljastivat+nuo+33/38+versiossa+olleet+polyteismiä+piilottelevat+versiot+myöhemmiksi+vääntelyiksi+näkyy+vasta+tuoreemmissa+versioissa,+sikäli+kun+niissäkään+on+suostuttu+hyväksymään+tapahtunutta.+Tässähän+on+nyt+perin+selvää,+miten+kiusallista+tämä+on+hihuille,+joten+eipä+niitä+käännöksiäkään+varmaan+kovin+mielellään+korjailla.