Vapaa kuvaus

Profiilikuva viittaa tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille

Aloituksia

79

Kommenttia

4196

1. "Raamatussa+on+yliluonnollinen+Jumalan+voima"Missä+niistä?+Milläs+mittasit?
  2. "Samaa+vanhaa,+kummmaltakin"Millähän+perusteella+odotat+kuulevasi+muilta+jotain+uutta,+kun+ongelmana+on+se,+ettet+kertakaikkiaan+kykene+antamaan+suoria+vastauksia,+jolloin+muilla+ei+ole+juuri+muuta+mahdollisuutta,+kuin+toistaa+samoja+kysymyksiä."Kykenisin+toki,+mutta+olet+rääpinyt+uskoani+jo+ihan+tarpeeksi."Samaa+vanhaa...+Vanha+tuttu+"tietäisin+mutten+kerro"+-argumentti.+Miten+voisin+edes+rääpiä+uskoasi,+kun+ei+sinulla+näytä+edes+olevan+sellaista+millään+ymmärrettävällä+määrittelyllä?"Koska+tuo+on+vain+keksimäsi+argumentointitemppu,+se+ei+ole+uskoni+kanssa+vertailukelpoinen."Samaa+vanhaa...+Et+siis+kykene+vastaamaan.+Ei+tuo+ollut+mikään+temppu+vaan+havainnollistus+siitä+miten+toimit.+Jos+väität+ettei+tuo+ole+uskosi+kanssa+vertailukelpoinen,+kerro+miten.+Muuten+esitit+jälleen+perusteettoman+väitteen.Minä+voin+todeta,+että+ihan+oikeiden+tieteilijöiden+mukaan+on+olemassa+teoreettinen+mahdollisuus,+että+aikamatkailu+on+mahdollista.+Mutta+koska+sellaisesta+ei+ole+mitään+evidenssiä+ja+siitä+seuraa+loogisia+paradokseja,+sen+todennäköisyys+on+erittäin+pieni.+Tuo+on+kuitenkin+vastaavaa+muotoa+kuin+esittämäsi+usko:"Ajattelen+(=uskon)+kuitenkin,+ettei+se+välttämättä+ole+täysin+riittävä."Ajattelen+kuitenkin,+ettei+evoluutio+välttämättä+tapahtunut+täysin+vailla+aikamatkailun+vaikutuksia.+Tässähän+juuri+sitä+ajattelen+ja+kirjoitan+tähän+ajatukseni.+Pidän+todennäköisyyttä+ja+vaikutuksia+äärimmäisen+pieninä,+mutta+ethän+ole+esittänyt+että+uskosikaan+olisi+muuta.+Missä+ero?
  3. "Sujautit+sinne+yhden+"siten"-sanan+korvaamaan+"koska"-sanalla+alkavan+DRH:n+lauseen,+jossa+hän+(ehdollisesti)+toteaa+ihmisen+pisimmälle+kehittyneeksi+lajiksi+eläinten+joukossa.+Mielestäni+noin+vahvistit+väitettä+ihmisen+ja+muiden+eläinten+täydellisestä+samankaltaisuudesta+tavalla,+jota+en+halua+kannattaa."Ai+tätä+pelleilyä+taas...bg-ope+(ei+DRH):"Kaikki+ihmisen+käyttäytyminen+on+eläimen+käyttäytymistä,+koska+olemme+eläimiä+myös+siinä+tapauksessa+että+olemme+eläimistä+pisimmälle+kehittyneitä+(aivan+sama+missä+ominaisuuksissa).+Kiistätkö+tämän+ja+jos+kiistät,+millä+perusteilla?"Minä:"Kiistätkö+bg-open+esittämän+vai+hyväksytkö+sen+että+ihminen+on+eläin+ja+siten+kaikki+ihmisen+käyttäytyminen+on+eläimen+käyttäytymistä?"Noissa+on+tasan+sama+asia,+eli+että+ihminen+nimisen+eläinlajin+käyttäytyminen+on+jo+ihan+määritelmän+mukaan+eläinlajin+käyttäytymistä.+Ja+sinä+sitten+kehtaat+vielä+kitistä+jostain+yksittäisestä+sanasta+samassa+viestissä+jossa+kehittelet+jälleen+uuden+olkiukon+jostain+"täydellisestä+samankaltaisuudesta"."Kiistätkö+itse+ihmisen+erityisaseman+eläinlajina?"Ihminen+on+tietysti+erityisasemassa+mm.+siinä+että+on+kehittynyt+siksi+kulttuurievoluution+replikaattoriksi,+joka+mitä+suurimmalla+todennäköisyydellä+jää+historiaan+evoluution+seuraavan+askeleen+eli+teknologisen+evoluution+käynnistäjänä.+Samalla+se+mitä+suurimmalla+todennäköisyydellä+nimenomaan+jää+historiaan+evoluution+mittakaavassa+varsin+lyhytikäisenä+lajina,+lukemattomien+lajien+jatkaessa+elämäänsä+sen+poistuttua+kuvioista.+Maailmankaikkeuden+mittakaavassa+se+tuskin+on+erityinen+tuossakaan+suhteessa.+Ja+muilla+eläinlajeilla+on+tietysti+muita+omanlaisiaan+erityisasemia+muilla+kriteereillä.Varsinainen+asian+ydin+on+nyt+kuitenkin+se,+että+ihminen+on+katkeamattoman+evoluutioketjun+tulos+siinä+missä+muutkin+eläimet,+ja+aiemmin+lajimme+yksinoikeuksiksi+kuvitelluille+ominaisuuksille+löytyy+päivä+päivältä+enemmän+vastineita+muilta+eläimiltä+muodossa+tai+toisessa.+Yleensä+vieläpä+siten,+että+se+paljastaa+yhteisen+historiamme+ja+tekee+mainitun+jatkumon+yhä+selvemmäksi.Aloituksessa+listaamillesikin+löytyy+jo+ainakin+lähes+kaikille+vastineensa+ja+esim.+juuri+tänään+uutisoitiin+tutkimuksesta,+jossa+tutkittiin+ajantajua+hiirillä,+ja+löydettiin+mekanismeja+jotka+ovat+luultavasti+yhteisiä+meillekin+(ja+koirille):http://medicalxpress.com/news/2016-12-neurons-judgment-mouse-brain.htmlJoten+edelleen,+mistä+ihmeestä+tässä+edes+väitellään?+Missä+on+edes+se+yksi+ainoa+konkreettinen+ominaisuus+johon+olisi+minkäänlaista+syytä+etsiskellä+jotain+maagisia+selityksiä,+joita+kuitenkin+yrität+esittää+monenlaisilla+kiemurteluilla?
  4. <<"Edelliseen+viestiin+sujautit+kuitenkin+mukaan+kylkiäisen,+jota+en+osta:"Kiistätkö+bg-open+esittämän+vai+hyväksytkö+sen+että+ihminen+on+eläin+ja+siten+kaikki+ihmisen+käyttäytyminen+on+eläimen+käyttäytymistä?">>Ai+minäkö+"sujautin"?+Tämä+oli+alkuperäinen+bg-open+teksti.+Mitä+minä+siihen+sujautin?:"Kaikki+ihmisen+käyttäytyminen+on+eläimen+käyttäytymistä,+koska+olemme+eläimiä+myös+siinä+tapauksessa+että+olemme+eläimistä+pisimmälle+kehittyneitä+(aivan+sama+missä+ominaisuuksissa).+Kiistätkö+tämän+ja+jos+kiistät,+millä+perusteilla?""Objektiivisen+nykytiedon+valossa+pidän+lauseen+alkuosaa+todettuna,+mutta+en+jälkiosaa,+paitsi+semanttisena+itsestäänselvyytenä.+Objektiivisesti+on+todettu,+että+ihmisen+käyttäytyminen+poikkeaa+monella+tavoin+merkittävästi+kaikkien+muiden+eläinlajien+käyttäytymisestä."Niin+ja+lepakon+käyttäytyminen+poikkeaa+taas+muista.+Väitinkö+minä+tai+bg-ope+ettei+ihmislajin+käytöksessä+olisi+eroja+muihin?+Tuo+nimenomaan+oli+nyt+se+"semanttinen+itsestäänselvyys".+Ihminen+on+eläin,+ja+siten+ihmisen+käytös+on+ihminen+nimisen+eläimen+käytöstä,+siis+eläimen+käyttäytymistä.+Ja+sille+käyttäytymiselle+löytyy+tutkimuksen+edetessä+yhä+enemmän+yhteistä+biologista+pohjaa+muiden+eläinten+kanssa.Mutta+jos+nyt+haluat+esittää+että+jokin+ihmisessä+ei+perustu+vain+siihen+evoluutiohistoriaan,+niin+sopii+edelleen+nimetä+edes+se+yksi+ainoa+konkreettinen+asia,+josta+olisi+syytä+olettaa,+että+se+on+jotain+maagista+jumalallista+alkuperää.+Samalla+voisit+kertoa+uskotko+sellaiseen+itsekään+ja+tarkoittaako+se+uskomisesi+sitä+että+pitäisit+asiaa+edes+todennäköisenä.+Jos+et+pysty+esittämään+yhtään+mitään+konkreettista,+etkä+myöntämään+edes+omaa+uskoasi+sellaiseen,+niin+mistä+ihmeestä+tässä+edes+väitellään?
  5. "Jos+ihminen+on+ainoastaan+eläin,+niin+osoittakaa+se+kiistattomaksi+totuudeksi,+tai+lakatkaa+kutsumasta+sitä+faktaksi."Se+on+niin+kiistaton+totuus+ja+fakta+kuin+tieteessä+mikään+voi+olla.+Voit+tarkistaa+asian+mistä+vain+tieteellisestä+lähteestä,+tietosanakirjoista+jne.+Tieteellisesti+asiasta+ei+ole+mitään+kiistaa.+Jos+muuta+väität,+esitä+edes+yksi+vertaisarvioitu+tieteellinen+julkaisu+jossa+väitetään+jotain+muuta."Päivänselvää+on+se,+että+eläimet+ovat+kuin+yhtenäistä+massaa+ja+ihmiset+ovat+henkisyytensä,+hengellisyytensä,+loputtomalta+vaikuttavan+luomiskykynsä+jne.+johdosta+täysin+kiistattomasti+kaikkien+eläinten+yläpuolella.+Tässä+on+Jumalan+kuva."Ja+tuollaista+diipadaapaa+hengellisyyksistä+sinä+sitten+kutsut+kiistattomaksi.+Anna+mun+nauraa.+Jos+eläimet+eivät+usko+johonkin+jumalkuvitelmiin+eli+niillä+ei+ole+samanlaista+"hengellisyyttä",+se+nostaa+ne+siinä+ihmisten+yläpuolelle.+Koska+sellaisella+ei+ole+mitään+arvoa."Älä+sinä+yritä+vääristellä+uskoani.+Minä+uskon+Jumalaan+noiden+kirjoittajien+taustalla.+Olen+kohdannut+Kristuksen+hengessäni+ja+löytänyt+sen+mitä+olen+ollut+vailla,+elämän+ja+Jumalan."Kaikki+uskosi+perustuu+siihen+että+uskot+niiden+tuntemattomien+kirjoittajien+joihinkin+kirjoituksiin.+Ilman+niitä+sinulla+ei+olisi+mitään+minkä+pohjalta+kehittelisit+tarinoitasi+henkiolennoistasi.+Kuten+olen+täällä+jo+moneen+kertaan+todennut,+sinulla+ei+kertakaikkiaan+ole+yhtä+ainoaa+loogista+argumenttia,+perustetta,+todistetta+jne.+jumalasi+olemassaolonkaan+tueksi,+saati+niihin+kaikkiin+muihin+kuvitelmiin+mitä+siihen+liität+noiden+tuntemattomien+kirjoittajien+kirjoitelmien+pohjalta.+Sinulla+ei+ole+mitään.+Lopulta+pohjimmiltaan+pelkkä+sokea+usko+tuntemattomiin+ihmisiin."Se+on+paljon+todellisempaa+minulle,+kuin+sinun+tai+kenen+tahansa+vastaanväittäjien+mielipiteet."Aivan+kuin+niille+Heaven's+Gaten+jäsenille+se+diipadaapa+oli+todellisempaa+kuin+mikään+muu.+Niin+todellista+että+sen+pohjalta+luovuttiin+omasta+hengestä.+Tuollaiset+todistavat+vain+sen+miten+syvää+itsepetos+voi+olla."Mielipiteet+ja+vastaanväittäjät+vaihtuvat+ja+katoavat,+mutta+hänen+sanansa+ja+lupauksensa+pysyvät+iäti."Jeesuskin+lupasi+palata+silloin+eläneen+sukupolven+aikana,+eikä+palannut.+Sekin+lupaus+säilyy+siis+vain+todisteena+siitä+että+jumalhahmosi+osoitti+itsensä+vääräksi+profeetaksi+kirjasi+tarinoissa.