"Ei ole ketään spesiaalia elämässä. Miksi ottaa yksi ja menettää kaikki muut."
Toteaa ihanainen rockivaarimme Remu Aaltonen naimisiin menosta.
Kysymykseni kuuluu, mitä hyviä puoia näet naimisiin menossa ja yhteen muuttamisessa kypsällä iällä?
Naimisiinko?
111
198
Vastaukset
Toistaiseksi, varmaan aikasti pitkäänkin, olen sanaton.
Ainoastaan nainen voi keksiä tällaisen aloituksen tällaiselle palstalle.
Luoja auttakoon jos joku mieskin, minua lukuunottamatta, osallistuu tähän.
Ja vakavissaan.
Mutta mielnkiintoista, mielenkiintoista, tulen seuraamaan tätä hiljaisesti taustalla, jos ei sit ihan hassua ajatelmaa ala lentämään vaaleanpunaisissa pilvissä.
H.- itsellinen.
En yhtikäs mitään ja siksi jatkankin näin yksinäni tästä eteenkinpäin. Kyllä minulla on yksi kahdeksantoistavuotinen sota jo aikoinaan koettu, enkä kaipaa uutta naimisiinmenoon asti. Etäsuhde on osoittautunut itselleni sopivaksi, voi tavata ja olla tapaamatta, kun siltä tuntuu.
Höh..vanahana on kylen lämmike tarpeen, sit se vasta onkin :)
- Korppis*
En henkilökohtaisesti voi nukkua jos ns. "kylenlämmittäjä" on liian lähellä. Yksin nukun parhaiten ja omassa leveässä sängyssäni ; )
Lähden kohta tapaamaan kummipoikaani, joka on saanut pikkusiskon. Perheeseen kuuluu nyt seitsämän kaunista nappisilmää. On muuten suomalais/muukalaisperhe. Nukkuvat kylläkin kahdella eri paikkakunnalla ja ovat tiety nuoria, mutta ilmeisesti hyvin lähekkäin pötköttävät kun yhteen sattuvat.
- 1943
Voisin mennäkin naimisiin. Pitäisi ensinnäkin olla rakastunut. Toiseksi kumppanin pitäisi olla varakas ja perisin hänet tai lapseni perisivät. Tuo ensimmäinen ehto täyttyy nykyelämässä, toinen ei ainakaan tällä hetkellä. Perillisiä on, ei montaa. Todennäköisesti jatkamme etäparina
Olisiko sinusta kiva olla morsian vielä kerran, polttarit, morsiammenryöstöt jne.
Höpsis, jätetään ne nuoremmille. Minä jatkan Lat-suhdettani.- Pirre*
En oikein ymmärrä kun sanot.. "Toiseksi kumppanin pitäisi olla varakas ja perisin hänet tai lapseni perisivät."...provositkohan..
Minä taas arvostaisin kumppanissani ( tällä kokemuksella), että hän olisi kiinostunut suunilleen samoista asioista, virkeä, aloitekykyinen ja mielellään sellainen perhekeskeinen, joka tykkää omista läheisistään ja osaa sen myös näyttää.
Näin, vaikkei tämä aihe minua koskenutkaan noin kongretiassa.. - 22
Pirre* kirjoitti:
En oikein ymmärrä kun sanot.. "Toiseksi kumppanin pitäisi olla varakas ja perisin hänet tai lapseni perisivät."...provositkohan..
Minä taas arvostaisin kumppanissani ( tällä kokemuksella), että hän olisi kiinostunut suunilleen samoista asioista, virkeä, aloitekykyinen ja mielellään sellainen perhekeskeinen, joka tykkää omista läheisistään ja osaa sen myös näyttää.
Näin, vaikkei tämä aihe minua koskenutkaan noin kongretiassa..Se on konkretiassa, Pirre, KONKRETIASSA.
22 kirjoitti:
Se on konkretiassa, Pirre, KONKRETIASSA.
Voisitko kääntää sanan suomenkielelle, please ; )
- Pirre*
22 kirjoitti:
Se on konkretiassa, Pirre, KONKRETIASSA.
Pöh..tulin kai ymmärretyksi, mutta onneksi olkoon, ja kiitos.:)
Pirre* kirjoitti:
Pöh..tulin kai ymmärretyksi, mutta onneksi olkoon, ja kiitos.:)
Olen tullut siihen tulokseen, että olisi parenpi, että keskustelun tiimellyksessä käytettäisiin ihan omankielisiä sanoja.
Kongretiassa tai konkretiassa, kerro sinä kun tuo toinen ei osannut vastata mistä kongretiasta työ haastatte onko se savvoa?- jocus*
korppis kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen, että olisi parenpi, että keskustelun tiimellyksessä käytettäisiin ihan omankielisiä sanoja.
Kongretiassa tai konkretiassa, kerro sinä kun tuo toinen ei osannut vastata mistä kongretiasta työ haastatte onko se savvoa?Konkreettiselle ei ole kovin hyvää vastinetta suomessa. Lähinnä se on 'kouriintuntuva, esineellinen, aineellinen'. Vastakohta on abstrakti eli 'käsitteellinen'. Suomenkin kielessä on paljon sanoja, jotka ovat siirtyneet muista kielistä suomeen, eikä sitä lainailua voi estää millään.
- bessie*
jocus* kirjoitti:
Konkreettiselle ei ole kovin hyvää vastinetta suomessa. Lähinnä se on 'kouriintuntuva, esineellinen, aineellinen'. Vastakohta on abstrakti eli 'käsitteellinen'. Suomenkin kielessä on paljon sanoja, jotka ovat siirtyneet muista kielistä suomeen, eikä sitä lainailua voi estää millään.
Eikös tällä palstalla sopisi (jos asiaan sopisi) käyttää konkreettisen tilalla kuvailevampaa suomenkielistä ilmaisua; kiveen hakattu, entä olisiko betoniin valettu tarpeeksi suomea vai olisiko betonille olemassa vielä suomalaisempi nimi? Itselleni kelvannee useimmiten sana käytäntö eri muodoissaan, kun olen enempi tällainen kuiva ja naseva asiakirjoittaja.
bessie* kirjoitti:
Eikös tällä palstalla sopisi (jos asiaan sopisi) käyttää konkreettisen tilalla kuvailevampaa suomenkielistä ilmaisua; kiveen hakattu, entä olisiko betoniin valettu tarpeeksi suomea vai olisiko betonille olemassa vielä suomalaisempi nimi? Itselleni kelvannee useimmiten sana käytäntö eri muodoissaan, kun olen enempi tällainen kuiva ja naseva asiakirjoittaja.
Selailin sanakirjoja ja löysin nämä sinun esimerkit ja jocusen esimerkit.
Pirren lause: "Näin, vaikkei tämä aihe minua koskenutkaan noin kongretiassa".
Kouriintuntuvasti
kiveen hakattusti
betoniin valetusti
Olisiko sittenkin ollut joku muu ilmaisu parenpi.
Kun kirjoittelen ja lause tökkää, en käytä ulkolaisia vastike sanoja vaan muutan lauseen. Vielä kun konsonanttini tahtovat sotkeutua keskenään yritän välttää näitä sanahirviöitä.
Kasvatustiedettä lukiessani opin ymmärtämään, että joitakin ilmaisuja ei voi suomenkielellä lyhyesti ilmaista kun taas lainatuilla sanoilla asia voidaan ilmaista parilla sanalla.- Pirre*
korppis kirjoitti:
Kongretiassa tai konkretiassa, kerro sinä kun tuo toinen ei osannut vastata mistä kongretiasta työ haastatte onko se savvoa?Miksei kukin saisi käyttää niitä sanoja millä tuntee tulevansa ymmärretyksi, ja ainakin kielellä minkä itse kokee omakseen.
Joka ei ymmärrä niin kysyköön, kirjoitus virheitä tulee ihan vain liian "kiireen" takia, mutta onneksi on noita jotka korjaa niitä :)) Pirre* kirjoitti:
Miksei kukin saisi käyttää niitä sanoja millä tuntee tulevansa ymmärretyksi, ja ainakin kielellä minkä itse kokee omakseen.
Joka ei ymmärrä niin kysyköön, kirjoitus virheitä tulee ihan vain liian "kiireen" takia, mutta onneksi on noita jotka korjaa niitä :))Jos koet konkretia-sanan omaksesi niin mikäpä hänessä. Tuskin olisin asiaan puuttunut jos oikolukija ei olisi kiinnittänyt huomiotani kirrjoitusvirheeseesi.
Minulle on hyvin tavallista sekoittaa g, c, k kirjaimet siksi yritän itse välttää ja etsiä kotimainen versio säästyy oikolukijain päävaivat.
Usein täällä saa lukea sanoja, joille on selkeä kotimainen vastike, joten kai se on hiukka nopisteluakin kun heittää keskusteluun "dilemman = vaikean pulman" ; ) tai kyyskytluvulla keskikoulussa opitun latinalaisen hokeman.- bessie*
korpikirjailija kirjoitti:
Selailin sanakirjoja ja löysin nämä sinun esimerkit ja jocusen esimerkit.
Pirren lause: "Näin, vaikkei tämä aihe minua koskenutkaan noin kongretiassa".
Kouriintuntuvasti
kiveen hakattusti
betoniin valetusti
Olisiko sittenkin ollut joku muu ilmaisu parenpi.
Kun kirjoittelen ja lause tökkää, en käytä ulkolaisia vastike sanoja vaan muutan lauseen. Vielä kun konsonanttini tahtovat sotkeutua keskenään yritän välttää näitä sanahirviöitä.
Kasvatustiedettä lukiessani opin ymmärtämään, että joitakin ilmaisuja ei voi suomenkielellä lyhyesti ilmaista kun taas lainatuilla sanoilla asia voidaan ilmaista parilla sanalla.Oliko tosiaan jossain sanakirjassa asiallisina ehdotuksina nuo kiveen hakatut ja betoniin valetut? Ja minä kun yritin olla vitsikäs, samaan tapaan kuin jos sanoisin vääntäväni rautalangasta. Ainoa sanakirjani on Suomi-Ruotsi-Suomi taskusanakirja, vuodelta 1986, näkyy maksaneen peräti 73 markkaa. Silloinen mieheni lähti usein sisareni ruotsalaisen miehen kanssa retkille jotka eivät aina meitä tulkkaajia kiinnostaneet, varmaan heitä varten hankittu.
On tuo konkreettinen minusta aivan käyttökelpoinen sana, oppikirjoissakin sitä paljon näkee. Kerrankos me vähän kotoistamme noita lainasanoja, kyllä se vain minulle passaa, puhe- tai murrekielisessä kirjoittelussa vallankin. Itse en muuten virheitä yleensä huomaa, johtuen sekä tietämättömyydestäni että tavastani lukea.
Kirjoitan itse suunnilleen suoraa ajatusta, miettimättä oikeakielisyyttä tai aina tyyliäkään. Kuulostaa varmaan aika epäkohteliaalta, mutta siihen on pari ihan hyvää syytä.
Yritän tässä epätoivoisesti palauttaa mieleeni yhden opettajani kertoman kouluesimerkin ontuvasta kielikuvasta, kyllä sille naurettiin. En vain millään nyt muista sitä. Ehdotuksia? bessie* kirjoitti:
Oliko tosiaan jossain sanakirjassa asiallisina ehdotuksina nuo kiveen hakatut ja betoniin valetut? Ja minä kun yritin olla vitsikäs, samaan tapaan kuin jos sanoisin vääntäväni rautalangasta. Ainoa sanakirjani on Suomi-Ruotsi-Suomi taskusanakirja, vuodelta 1986, näkyy maksaneen peräti 73 markkaa. Silloinen mieheni lähti usein sisareni ruotsalaisen miehen kanssa retkille jotka eivät aina meitä tulkkaajia kiinnostaneet, varmaan heitä varten hankittu.
On tuo konkreettinen minusta aivan käyttökelpoinen sana, oppikirjoissakin sitä paljon näkee. Kerrankos me vähän kotoistamme noita lainasanoja, kyllä se vain minulle passaa, puhe- tai murrekielisessä kirjoittelussa vallankin. Itse en muuten virheitä yleensä huomaa, johtuen sekä tietämättömyydestäni että tavastani lukea.
Kirjoitan itse suunnilleen suoraa ajatusta, miettimättä oikeakielisyyttä tai aina tyyliäkään. Kuulostaa varmaan aika epäkohteliaalta, mutta siihen on pari ihan hyvää syytä.
Yritän tässä epätoivoisesti palauttaa mieleeni yhden opettajani kertoman kouluesimerkin ontuvasta kielikuvasta, kyllä sille naurettiin. En vain millään nyt muista sitä. Ehdotuksia?Leikin noilla sanoillasi sillä ei heittosi kauaksi mennyt jos käännämme sanaa erikielille iskemme päämme betoniin ; )
concrete = betoni..englanti
Konkret = betoni...ruotsi
Vaikkei tämä aihe minua koskenutkaan, tällä haavaa ; D
- lejanna*
Onneni on, etten halua kaikkia, vaan vain yhden, ja parhaan, minulle.
Kuka tykkää mistäkin, kaipa monille on mukavaa olla yhdessä Ihmisen kanssa.
On seuraa, hellyyttä, apuakin tarvittaessa. Ja sen tarvehan vanhemmuuten lisääntyy.
Yksinäisyys vanhuudessa on eräs asia, joka varmasti edesauttaa vaikkapa
vanhusten tekemien itsemurhien lisääntymistä.
Onko joku heikkouden merkki, että rakastaa, ja haluaa jakaa elämänsä toisen kanssa? Kuin tatuoinnit, ottakoon vapaasti, joka haluaa, mutta vanhanakin saa olla rakastunut ja onnellinen omalla tavallaan.
Tuleehan arkielämä kaksin halvemmaksikin kuin kumpikin yksinään.
.Miksi mietit moisia onko heikkouden merkki, että rakastaa. Ei suinkaan rakastetaan yhdessä ja erikseen ; )
Kaksinkertaiset tulot ja kaksinkertiset menot, yksinkertaiset tulot ja yksinkertaiset menot.
- Putkivalo
Remu remuaa vaan.
Täytyyhän se hääyö saada :P
Mun isä meni uudestaan naimisiin muutama vuosi sitten, 70 vuotiaana. Rakkaudesta ja taloudelliseksi turvaksi.
Kyllä mä menisin myös, jos sellainen rakkaus tulisi eteen. Miksei? Kenenkään kanssa tahansa en ala mihinkään suhteeseen, ja luulen olevani tarpeeksi viisas jotta osaa valita tällä kertaa oikein. Se on minusta sitoutumisen merkki, sekä itselleen, toiselle että ympäristölle. "Näin varma olen, kattokaas!" :))
Toisaalta ei mua haittaa jos ei toinen halua naimisiin, ymmärrettävää sekin on.
.Me kihlauduttiin merkiksi sitoutumisesta. Lasten eikä sukujen tarvinnut taevastella, että mitä ne oikein meinaa, onko jommalla kummalla ketunhäntä kainalossa ; )
Kihlaus onkin minun ensimmäinen. Olen elänyt avoliitossa, ollut naimisissa ja nyt olen kihloissa. Eli erilaiset elämisen muodot on jo kokeiltu. Kaksi yhdessä asumista ja nyt erillään, mutta yhdessä hyvä ratkaisu, minulle ja miehelleni.
Mutta kuten Remu totesi, menettää kaikki entiset ystävät kun sitoutuu yhteen, näin on jotakuinkin käynyt, mutta uusia ystäviä oon tullut tilalle.- Putkivalo
Me kihlauduttiin merkiksi sitoutumisesta. Lasten eikä sukujen tarvinnut taevastella, että mitä ne oikein meinaa, onko jommalla kummalla ketunhäntä kainalossa ; )
Kihlaus onkin minun ensimmäinen. Olen elänyt avoliitossa, ollut naimisissa ja nyt olen kihloissa. Eli erilaiset elämisen muodot on jo kokeiltu. Kaksi yhdessä asumista ja nyt erillään, mutta yhdessä hyvä ratkaisu, minulle ja miehelleni.
Mutta kuten Remu totesi, menettää kaikki entiset ystävät kun sitoutuu yhteen, näin on jotakuinkin käynyt, mutta uusia ystäviä oon tullut tilalle.Huomenta!
Sä oot tehnyt kaikki takaperin :))
Isällä tuli tämä avioliitto eteen, kun eivät enää jaksaneet pitää montaa asuntoa. Jos toinen kuukahtaa, leski saattaakin jäädä heikolle, riippuen miten raadollisiksi lapset heittäytyy. Ja olen nähnyt että kuolema saattaa saada jopa sukulaisissa ihmeitä aikaan :/ Ihan turha luulla ettei mun lapset.....
Aikaisemmin oli niin, että jos kaksi perijää vaatii kuolinpesän jakamista, niin se tehdään. Eri asia on, jos olet naimisissa, leskellä on oikeus kai?? asua asunnossa silti. Miten on jos ei ole naimisissa?
Tämän takia isä ja hänen vaimonsa teki testamentin josta vielä lisäksi keskusteli lastensa kanssa. Mun puolesta saavat pistää kaiken haisemaan, itte ovat omaisuutensa työllä ansainneet, nauttikoon vaan nyt kun olisi tilaisuus. Eipä menisi välitkään siskojen kanssa, kun ei olisi mitään mistä tapella :))
Onhan se niin, ettei ihmisiä voi väkisin ystävystyttää (onkohan tuollaista sanaa olemassakaan). Kemiat pitää kolahtaa siinäkin. Ja ihmeen usein he kokevat että pitää valita puolia.
Voihan se tietty olla että ovat pähkäilleet että sä et tarvi niitä vanhoja ystäviä enää. Putkivalo kirjoitti:
Huomenta!
Sä oot tehnyt kaikki takaperin :))
Isällä tuli tämä avioliitto eteen, kun eivät enää jaksaneet pitää montaa asuntoa. Jos toinen kuukahtaa, leski saattaakin jäädä heikolle, riippuen miten raadollisiksi lapset heittäytyy. Ja olen nähnyt että kuolema saattaa saada jopa sukulaisissa ihmeitä aikaan :/ Ihan turha luulla ettei mun lapset.....
Aikaisemmin oli niin, että jos kaksi perijää vaatii kuolinpesän jakamista, niin se tehdään. Eri asia on, jos olet naimisissa, leskellä on oikeus kai?? asua asunnossa silti. Miten on jos ei ole naimisissa?
Tämän takia isä ja hänen vaimonsa teki testamentin josta vielä lisäksi keskusteli lastensa kanssa. Mun puolesta saavat pistää kaiken haisemaan, itte ovat omaisuutensa työllä ansainneet, nauttikoon vaan nyt kun olisi tilaisuus. Eipä menisi välitkään siskojen kanssa, kun ei olisi mitään mistä tapella :))
Onhan se niin, ettei ihmisiä voi väkisin ystävystyttää (onkohan tuollaista sanaa olemassakaan). Kemiat pitää kolahtaa siinäkin. Ja ihmeen usein he kokevat että pitää valita puolia.
Voihan se tietty olla että ovat pähkäilleet että sä et tarvi niitä vanhoja ystäviä enää.Jänskä lukea tekstiäsi sun isäsi on Petterin ikäluokkaa ja Petteri on vielä alaikäisen yksinhuoltajaisukki ja jakaa ison kotinsa kuopuksen kanssa. Petteri on aina tehnyt kotityöt avioliitossa ollessaankin joten hänen huusholli on aina siisti, eikä hänellä ole ongelmia kotinsa huollosta. Onhan meillä myös monta muutakin yösijaa esim. mökit ja Hollannin asunto eikä nekään ole vaatineet avioitumista ja yhteen muutettamista ; ).
Koska emme peri toisiamme vaan lapsemme perivät molempien omaisuudet, sekään ei ole naimisiin menon motiivina. Minulla ei ole testamenttia, Petterillä on sillä hänellä on lapsia kahdesta avioliitosta.
Uudet ystäväni ovat tulleet Petterin kautta ja entiset x-mieheni kanssa solmitut ovat kuihtuneet olemattomiin. Rikkaus uusissa ihmissuhteissani on niiden erilaisuus, hollantilaiset ovat avoimia ja vieraanvaraisia. Lisäksi olen hyvä kaveri Petterin x-vaimon sisaren kanssa. Jutustelimme puolisen tuntia aamulla. Olemme lähdössä yhdessä kesäteatteriin.- Putkivalo
korppis kirjoitti:
Jänskä lukea tekstiäsi sun isäsi on Petterin ikäluokkaa ja Petteri on vielä alaikäisen yksinhuoltajaisukki ja jakaa ison kotinsa kuopuksen kanssa. Petteri on aina tehnyt kotityöt avioliitossa ollessaankin joten hänen huusholli on aina siisti, eikä hänellä ole ongelmia kotinsa huollosta. Onhan meillä myös monta muutakin yösijaa esim. mökit ja Hollannin asunto eikä nekään ole vaatineet avioitumista ja yhteen muutettamista ; ).
Koska emme peri toisiamme vaan lapsemme perivät molempien omaisuudet, sekään ei ole naimisiin menon motiivina. Minulla ei ole testamenttia, Petterillä on sillä hänellä on lapsia kahdesta avioliitosta.
Uudet ystäväni ovat tulleet Petterin kautta ja entiset x-mieheni kanssa solmitut ovat kuihtuneet olemattomiin. Rikkaus uusissa ihmissuhteissani on niiden erilaisuus, hollantilaiset ovat avoimia ja vieraanvaraisia. Lisäksi olen hyvä kaveri Petterin x-vaimon sisaren kanssa. Jutustelimme puolisen tuntia aamulla. Olemme lähdössä yhdessä kesäteatteriin.Ehkä isä ja hänen vaimonsa pelästyi, kun samalla iski toiselle syöpä, toiselle infarkti. Lähinnä he suojasivat isää sillä, koska se on se köyhempi :) Olisi joutunut kadulle jos tyttöystävä olisi kupsahtanut. Se myi omakotitalonsa n. kolme vuotta sitten koska oli liian työläs hoitaa, ja sitä vauhtia kun asuntojen hinnat ovat nousseet, sillä rahalla saa enää kenties vessan Hesasta.
Aika hienoa Petteriltä, että on yksinhuoltaja, hatunnoston paikka :) Putkivalo kirjoitti:
Ehkä isä ja hänen vaimonsa pelästyi, kun samalla iski toiselle syöpä, toiselle infarkti. Lähinnä he suojasivat isää sillä, koska se on se köyhempi :) Olisi joutunut kadulle jos tyttöystävä olisi kupsahtanut. Se myi omakotitalonsa n. kolme vuotta sitten koska oli liian työläs hoitaa, ja sitä vauhtia kun asuntojen hinnat ovat nousseet, sillä rahalla saa enää kenties vessan Hesasta.
Aika hienoa Petteriltä, että on yksinhuoltaja, hatunnoston paikka :)Hän on perusterve eikä käytä lääkkeitä, lääkkeitä hän ei suostu syömään kuin vain pakon edessä. Täytyy sanoa, että kun itse sairastuin rintasyöpään ilman häntä olisin ollut henkisesti tiukoilla, hän valoi minuun positiivistä voimaa.
- henrjii
50% omaisuudesta menee valtiolle, kun pappi ei ole sanonut aamenta, ja se nainen tai mies joka teillä asuu, heittää veivinsä.
- meeriamanda
Entä jos on ihan sama kelle hänen omaisuutensa menee? Meidän tapauksessa avokin omistukset ovat ainoan poikansa, ja omani on tyttäreni. Vaikka kuinka on rakkautta, minut perii tytär, enkä ole mitään vailla avokiltani.
Mikään ei muuttuisi papin aamenesta, joten miksi mennä naimisiin? meeriamanda kirjoitti:
Entä jos on ihan sama kelle hänen omaisuutensa menee? Meidän tapauksessa avokin omistukset ovat ainoan poikansa, ja omani on tyttäreni. Vaikka kuinka on rakkautta, minut perii tytär, enkä ole mitään vailla avokiltani.
Mikään ei muuttuisi papin aamenesta, joten miksi mennä naimisiin?Ehtoota! Sain kokea tänään sen mistä olen jo kauan haaveillut. Pääsin hyppimään tramboliiniin kolmen vauhdikkaan pikkumiehen kanssa.
Oletko kokeillut?
Asiaan, olen kanssasi samoilla linjoilla tällä iällä tavarat ja lapset erillään niin ei tule turhia rähinöitä.
Mitä tulee Remun lausumaan, tuokin pitänee paikkansa, että kun sitoutuu yhteen menettää useimmat entiset kaverit.- lejanna
Ehtoota! Sain kokea tänään sen mistä olen jo kauan haaveillut. Pääsin hyppimään tramboliiniin kolmen vauhdikkaan pikkumiehen kanssa.
Oletko kokeillut?
Asiaan, olen kanssasi samoilla linjoilla tällä iällä tavarat ja lapset erillään niin ei tule turhia rähinöitä.
Mitä tulee Remun lausumaan, tuokin pitänee paikkansa, että kun sitoutuu yhteen menettää useimmat entiset kaverit.Mitä väliä on menettää turhat, jos saa pitää tärkeimmän?
Kaverit eivät karsiudu liiton vuoksi.
. - tii-na-...
lejanna kirjoitti:
Mitä väliä on menettää turhat, jos saa pitää tärkeimmän?
Kaverit eivät karsiudu liiton vuoksi.
.mutta jos se moniavioisuus mitä ne vihreet ajaa menis läpi niin ei tarttis menettää ketään vaan vois ottaa monta.
- tii-na-...
tii-na-... kirjoitti:
mutta jos se moniavioisuus mitä ne vihreet ajaa menis läpi niin ei tarttis menettää ketään vaan vois ottaa monta.
ja sithän se olis huomattavasti helpompaa niillä jotka pettää ja niillä jotka hyväksyy sen pettämisen ei tarttis enää puhua että se naapurikin kulkee koko ajan vieraissa jos sillä olis useempi =))))))
- lejanna
tii-na-... kirjoitti:
mutta jos se moniavioisuus mitä ne vihreet ajaa menis läpi niin ei tarttis menettää ketään vaan vois ottaa monta.
Voihan, en halua monta, haluan vain tämän ihka-ainoan, niin kuin sinäkin, senkin kiva ihminen,
Miehen, kauniin, minusta, solmittuma minuun silkin untuvaisin sulkaisain.
, - meeriamanda
Ehtoota! Sain kokea tänään sen mistä olen jo kauan haaveillut. Pääsin hyppimään tramboliiniin kolmen vauhdikkaan pikkumiehen kanssa.
Oletko kokeillut?
Mitä tulee Remun lausumaan, tuokin pitänee paikkansa, että kun sitoutuu yhteen menettää useimmat entiset kaverit.Oon mä hyppinyt, tosin aikaakin on :) joku vuosi murrosikäiselle pojalle fillarilla keulumista näytin, oli et huippua ja noin ´vanhakin´ :))
Kyllä pienissä on enää ´näyttämiset´ pirruuttani heitin kärrynpyöriä tuossa pikkuisessa pihassani ja kysyin miehekkeeltä et jatkanko vielä tuolla kävelytasolla yleisellä pihalla?
Miksikö riehaannuin... kysyisit seuraavaksi? ja mä vastaan kun en jaksa aina olla niin kovin aikuinen, haluaisin hullutella.... vieläkö pystyy? vanhuus vaanii nurkantakana! Heevetti minullahan pitäisi olla puolet pohjalaista, ja hämeen hidas jarruttaa ???? Naapuritkin...voi puupyssyt, sanon mä! lejanna kirjoitti:
Voihan, en halua monta, haluan vain tämän ihka-ainoan, niin kuin sinäkin, senkin kiva ihminen,
,Höps kökköö, liitelehän takas todellisuuteen, untuvaisen sulkaisan no, joo ; )
Olen kyllä romantikko, lähes kyynelehdin kun katsoimme Sota ja Rauhan elokuvan viimeisen jakson. Loppu hyvin kaikki hyvin ja he saivat tosiensa ja paljon lasia.meeriamanda kirjoitti:
Oon mä hyppinyt, tosin aikaakin on :) joku vuosi murrosikäiselle pojalle fillarilla keulumista näytin, oli et huippua ja noin ´vanhakin´ :))
Kyllä pienissä on enää ´näyttämiset´ pirruuttani heitin kärrynpyöriä tuossa pikkuisessa pihassani ja kysyin miehekkeeltä et jatkanko vielä tuolla kävelytasolla yleisellä pihalla?
Miksikö riehaannuin... kysyisit seuraavaksi? ja mä vastaan kun en jaksa aina olla niin kovin aikuinen, haluaisin hullutella.... vieläkö pystyy? vanhuus vaanii nurkantakana! Heevetti minullahan pitäisi olla puolet pohjalaista, ja hämeen hidas jarruttaa ???? Naapuritkin...voi puupyssyt, sanon mä!Kun ajoimme kummituspoikamme kotipihalle, ekä se meisän riiviö tuli ja pussasi suulle ja irvisti. Hänen jälkjessä tuli pienenpi viikari, jonka pusu maistui suklaakeksille sillä kun naama oli yltäpäältä suklaassa ; )
Minä en pysty kärrynpyöriin en ole ikinä pystynyt olen pitkäselkäinen ja koipinen, mutta muksujen kanssa tulen hyvin toimeen, ne kaiketi tajuaa, että tuo kummitustäti on lapsenasteella.
Kymmenen vuotias isosisko otti valokuvia kun hypimme pienenpien kanssa trampoliinissa, pistän huomenna galleriaan malliksi, että ei kannata antaa vieläperiksi hiukka vain jarruttaa. Korkeita hyppyjä vältin jo turvallisuussyistä.- lejanna
Höps kökköö, liitelehän takas todellisuuteen, untuvaisen sulkaisan no, joo ; )
Olen kyllä romantikko, lähes kyynelehdin kun katsoimme Sota ja Rauhan elokuvan viimeisen jakson. Loppu hyvin kaikki hyvin ja he saivat tosiensa ja paljon lasia.Vähän tollo oli sarja, einpä muuta sano.
Siis, kuvattu.
Miehän leijaan ja liidän, kuin ammus, kiidän. :)))
Törkyturpaani rakastan ja hänelle annan kaikkeni, kauniini, ja rumanikin kelpaa. :))
Rakkaus antaa, ja saa.
. - jocus*
lejanna kirjoitti:
,Ei sitä moniavioisuutta pakolliseksi kaavailtukaan. Vain niille, joille se sopii. En kyllä ymmärrä, mihin siinä sitä aviota tarvitaan. Ongelmia varmaan tulisi ositusten kanssa, kun kummallakin olisi useita puolisoita!
Tiinalle: mitäs pettämistä se on, jos kumpikin sen hyväksyy?
No en mitään. Ongelmia se tuo kyllä mukanaan.
Oma avioliittoni on solmittu juurikin "kypsällä" iällä, melko pian vielä tapaamisen jälkeen.
Ei mulla oo valittamista, luulisin näillä mentävän loppuelämän.
Mitä Remuun tulee, niin hmmmm..............
Ja mitä Hunksziin tulee, niin miten niin "tällaiselle palstalle"??
Ei kai parikymppisillä mennä kysymään kypsällä iällä avioitumisesta, tähh??@minttupuu
Vanhaan-, piikuuteen tai poikuuteen asti uskon jokaisen kaivanneen avionsatamaa sieluunsattuvasti, mutta sen jälkeen uskon vähän helpottaneen.
Tiskirättisi läimäyksen uhallakin sanon että 60 palsta ei voi olla paikka kaipaaville, väriseville Haavanlehtisille, mitä avioliittoon tulee.
Kainalo on sitten toinen juttu.
Ja...tota...kypsä ikä alkaakin jonkun verran vanhanpiikuuden jälkeen... :) .)
H.
- demeter
Jotakin perää tuossa Remun ajatuksessa varmasti on. Kun katselen sinkkuystäviäni huomaan, että he ovat paljon aktiivisempia kontakteissaan kuin itse olen. Kun kotona saa raportoida yön unet ja päivän suunnitelmat ja vähän kuittailla isompiakin asioita niin ei ole polttavaa tarvetta lähteä hakemaan juttuseuraa muualta.
Ai niin ne kysymykset ? En kyllä ole noita asioita punninnut puoleen enkä toiseen, enkä oikein näe, mitä naimisiin meno nyt muuttaisi meidän tapauksessa. Meillä on tätä nykyä kaksi asuntoa, mutta pääsääntöisesti asumme meillä (on enemmän tilaa, puolisollakin on oma "pilttuu").Olimme koko päivän yhdessä, Petteri lähti Sota ja Rauha elokuvan jälkeen omaan pilttuuseensa nukkumaan ja minäkin kömmin tuonne ylisille kohtapuolin.
Kesäisin minun "tiluksillani" on enenpi tilaa ja talvella toisinpäin.- tiluksien omistaja
Olimme koko päivän yhdessä, Petteri lähti Sota ja Rauha elokuvan jälkeen omaan pilttuuseensa nukkumaan ja minäkin kömmin tuonne ylisille kohtapuolin.
Kesäisin minun "tiluksillani" on enenpi tilaa ja talvella toisinpäin.Ja täm asia oli tosi tärkeää saada kaikkien tietoon.
tiluksien omistaja kirjoitti:
Ja täm asia oli tosi tärkeää saada kaikkien tietoon.
Tilukseni on maa pinta-alaltaan vaatimaton ja kuten huomasit se oli suluissa ; ))))))))
Muista ottaa sanani aina varauksella, että et tulisi kateelliseksi, syyttä suotta.
- kawe
Tekeekö ikä vai yleinen trendi ihmisistä talouskeskeisesti ajattelevia / toimivia.
Miettisin yökaudet mitä voittaisin tai häviäisin, jos naimisiin menisin. Pitäisikö olla valkoinen puku ja ei keltaisia kukkia, ketä kutsuttaisiin, toisaalta keiden kanssa, kun ovat monesti eronneita, että kutsuako kaikki puolisot joltain eikä ketään joltain ja mikä istumajärjestys. Avioehto pitäisi laatia, edunsaajat kun lisääntyisivät muuten. Näin iäkkäänä olisi pohdittava onko kilpailukykyinen sängyssä, tekareita eikä vaippoja vielä ole ja miten ne kertyneet kilot peittelee kun lisääntyneiden hellekesien öinä nukkuu alasti ja villasukissa talvella.
Nämä nyt hetimiten nousivat rationalistin mieleen.
Rakkaus tietysti muuttaisi koko yhtälön ja naimisiin meno kuukuu siihen ilman ehtoja, siis oikeaan rakkauteen, aina, eikä kysy ikää.- meeriamanda
Niin, kukin ajatelkoon tavallaan...rakkaudenkin. Minun mielestäni hullu saa olla muttei tyhmä!
- 1943
Avioliitto on lähinnä taloudellisesti vaikuttava juttu. Sen avulla turvataan esim. lasten asemaa. Mieheni olisi kyllä huolehtinut meistä ilman avioliittoakin. Meillä oli ihan pienet vihkiäiset kotona, ei ollut tarvetta kutsua paljon porukkaa. Nykysuhdekin toimii ilman virallisia sitoumuksia, tunnetta on.
Kawe!
Eikö ole kuitenkin taloudellisempi jos naimisiin haluaisimme mennä vain hiljaa maistraattiin parin todistajan kanssa.
Kilpailukyky sängyssä on tietty hyvä miettiä tarkkaan, nuoret miehet ehdottomasti pois suljettuja jo omankin terveyden takia.
Olen usein ajatellut tuota usein mainittua tekarijutskaa, miksi tekarit pitää yöksi lasiin pistää?
Voisiko vaipoiksi nimitellä pikkuhousunsuojia?
Jos rakastaa itseään ja toista niin yli kuuskymppisenä osaa arvostaa jo omaa ja toisen vapautta.No avioliitto on vain omaisuudenhallinta- ja jakosopimus, siinä mielessä se tuo vain lisää ongelmia.
Rakkautta saa muutenkin jos sitä ansaitsee, eikä sitä tarvitse rajata mihinkään instituutioon, avioliitto ei lisää siihen mitään mitä siinä ei jo muutenkin olisi.- kawe
Kawe!
Eikö ole kuitenkin taloudellisempi jos naimisiin haluaisimme mennä vain hiljaa maistraattiin parin todistajan kanssa.
Kilpailukyky sängyssä on tietty hyvä miettiä tarkkaan, nuoret miehet ehdottomasti pois suljettuja jo omankin terveyden takia.
Olen usein ajatellut tuota usein mainittua tekarijutskaa, miksi tekarit pitää yöksi lasiin pistää?
Voisiko vaipoiksi nimitellä pikkuhousunsuojia?
Jos rakastaa itseään ja toista niin yli kuuskymppisenä osaa arvostaa jo omaa ja toisen vapautta.Ihan hupi mielessä kirjoitin tulevia faktoja, ikääntymisen vitsauksia, mutta nehän koskee myös miehiä, vaikka Veskun sketsin mukaan rupsahtaminen on naisten tauti.
Rakkauteen uskon !!! eikä järki ole pois suljettu ja oikeassa olet kunnioittaa täytyy kaikkia myös itseä, se sisäinen rauha..............
- kawe
Ai niin tämän voisitte kuunnella ihan tarinapohjalta, kaunis elämänkaari, ilman kyynisyyttä.................
http://www.youtube.com/watch?v=1BRqA3DSmpc - bessie*
Aloittajalle.
Näen hyviä puolia aika paljon - enkä huonoja puolia oikeastaan yhtään.
.
Virallisena vaimona saisin oikeuden rakastaa puolisoani myös vastoinkäymisissä ja toimia vain hänen parhaakseen. - sitoutuminen on
välttämättömyys jos aikoo nauttia vapautuneesti täysillä elämästä.
Avioliitto vapauttaa tunteet rakastamaan toista avoimesti, yksin elävä, useita suhteita harrastava ei koskaan elämä voi olla tyydyttävää, siihen liittyy aina turhaa jännitettä, salilua, teenäistä ystävällisyytä sun muuta, olen vahvasti avioliiton kannalla, jos olisin rakastunu, nykyisin yksin elävä kuvaannollisesti "neitsyt " puoliso tekee poislähtöä hitaasti mutta varmasti, elämä vanhana on rajallista, mahdollisuudet sitä sun tätä, enemmänki mielikuvitusta kuin todellisuutta.Uskon, että 60-vuotiailla ei pitäisi enää olla estoja eikä jännitteitä, salailua ja teennäistä ystävällisyyttä uusien tuttavuuksien solmimisessa, jonka sitten avioliiton solmiminen laukaiseisi.
- lejanna
Uskon, että 60-vuotiailla ei pitäisi enää olla estoja eikä jännitteitä, salailua ja teennäistä ystävällisyyttä uusien tuttavuuksien solmimisessa, jonka sitten avioliiton solmiminen laukaiseisi.
Ihminen on ihminen, ihan joka ikäinen, vais mitä?
Miten tunteet häipyisivät iän myötä?
. - ma. ejk...
Suo anteeksi mutten kaikin osin ymmärtänyt kirjoittamaasi, elät yksin...ja joku silti tekee poislähtöä? Minäkin pelkään yksinjäämistä pitkässä avoliitossani, se ei ole toinen nainen vaan kuolema, ...pelkään ihan kybällä, vaan uskon siihen et saan voimia kestää-
. Alkuvaiheessa sekosin täysin, nyt on jo annettu vuosia monia, ja viimekokeet olivat puhtaat. Vaan ei niin iloa etteikö jotain pelkoakin, 14v kissuli , leikkaus on aika isohko ja jo ihmettelin et miten minä pärjään jatkohoidossa....vähänkö kattelivat et mites sä sitte ihmisten kaa? ...
Onhan se nyt herrantähden ihan eriasia, tuollainen 3 kilon rääpäle, ku ei osaa sanoa et sattuu, onneksi kipulaastarit on keksitty.
Niin eläinrakas kuin olenkin se loppuu tähän, yhdestäkään patista/kasvaimesta en halua enää kuulla!
Vielä senkin haluan kertoa, moni rutajaa terveysmaksuista ...tiiättekö mitä maksaa kun lemmikkieläimenne tarvitsee lääkäriä? Useita satosia per kerta, joten jotain hyvää on nähtävä ihmisen hoidossa! - 1943
Eihän ole vain kahta mahdollisuutta: aviossa tai useita suhteita harrastava. Lisäksi nuo kaksi eivät sulje pois toisiaan. Kun olen rakastunut, muita en katsele. Eikä haku ole koko ajan päällä, jos on sinkkukausi.
lejanna kirjoitti:
Ihminen on ihminen, ihan joka ikäinen, vais mitä?
Miten tunteet häipyisivät iän myötä?
.Meinaatko, että pitää avioitua, että estot häviävät, jos niitä on ikänsä korvienvälissä kantanut ja vain avioliittossa niistä on eroon päässyt?
Voihan se ukkoriepu käydä vieraissakin ja eukko on onnellinen uskossaan sitoutumiseen eikä tiedosta kultanupukansa pettämistä.ma. ejk... kirjoitti:
Suo anteeksi mutten kaikin osin ymmärtänyt kirjoittamaasi, elät yksin...ja joku silti tekee poislähtöä? Minäkin pelkään yksinjäämistä pitkässä avoliitossani, se ei ole toinen nainen vaan kuolema, ...pelkään ihan kybällä, vaan uskon siihen et saan voimia kestää-
. Alkuvaiheessa sekosin täysin, nyt on jo annettu vuosia monia, ja viimekokeet olivat puhtaat. Vaan ei niin iloa etteikö jotain pelkoakin, 14v kissuli , leikkaus on aika isohko ja jo ihmettelin et miten minä pärjään jatkohoidossa....vähänkö kattelivat et mites sä sitte ihmisten kaa? ...
Onhan se nyt herrantähden ihan eriasia, tuollainen 3 kilon rääpäle, ku ei osaa sanoa et sattuu, onneksi kipulaastarit on keksitty.
Niin eläinrakas kuin olenkin se loppuu tähän, yhdestäkään patista/kasvaimesta en halua enää kuulla!
Vielä senkin haluan kertoa, moni rutajaa terveysmaksuista ...tiiättekö mitä maksaa kun lemmikkieläimenne tarvitsee lääkäriä? Useita satosia per kerta, joten jotain hyvää on nähtävä ihmisen hoidossa!Kun luin viestisi jossa samassa lauseessa oli ilmeisesti avokkisi testien puhtaus ja kissasi leikkaus, mietin kummasta luopumista pelkäät enempi?
- meeriamanda
korppis kirjoitti:
Kun luin viestisi jossa samassa lauseessa oli ilmeisesti avokkisi testien puhtaus ja kissasi leikkaus, mietin kummasta luopumista pelkäät enempi?
Tuo alku oli kirjoittajalle "sitoutuminen on" ,. etten ymmärtänyt? Ja kysymykseesi, kumpikin on yhtä arvokas, en kummastakaan.
Antaisin mitä tahansa jos pelko ei olisi kuin piru olkapäälläni.
- koettu on
Just näin, vain sitoutuminen oikeesti vapauttaa ihmisen tunteet aitoon antautumiseen ja rakkauteen.
Irtosuhteet on kaikkea muuta kuin rehellistä antautumista tunteelle.- Varaton mies?
Ei sitoutumisen tarvitse olla materiaan sitoutumista vaan henkistä sitoutumista. Siinä ei byrokratiaa tarvita. Päällisimpänä tavoitteena kuitenkin pienieläkkeisellä naisella on päästä paremmille päiville. Vai onko täällä joku nainen menossa naimisiin pelkkää kansaneläkettä nauttivan vuokra-asunnossa elävän vaivaisukon kanssa?
- ei enää jaksaaaaaaaa
Varaton mies? kirjoitti:
Ei sitoutumisen tarvitse olla materiaan sitoutumista vaan henkistä sitoutumista. Siinä ei byrokratiaa tarvita. Päällisimpänä tavoitteena kuitenkin pienieläkkeisellä naisella on päästä paremmille päiville. Vai onko täällä joku nainen menossa naimisiin pelkkää kansaneläkettä nauttivan vuokra-asunnossa elävän vaivaisukon kanssa?
En ainakaan avioon menisi. Voisihan tää mies minuun muuten vaikuttaa, mutta kerro miksi pitäisi mennä avioliittoon?
Tuskin me liikuttaisikaan samoissa seuroissa joten ei tulisi törmäiltyä :))
Kyllä se vaan pienestä asti menee niin et samankaltaiset lapset leikkivät parhaiten yhdessä hiekkalaatikolla, kuin meillä aikuisillakin....itse seuransa ja paikkansa valitsee.
Mikä sitoutuminen enää tarvitaan jos jo toinenjalka on haudassa?
Eläkää joka hetki, huomenna voit olla kuollut! - lejanna
ei enää jaksaaaaaaaa kirjoitti:
En ainakaan avioon menisi. Voisihan tää mies minuun muuten vaikuttaa, mutta kerro miksi pitäisi mennä avioliittoon?
Kyllä se vaan pienestä asti menee niin et samankaltaiset lapset leikkivät parhaiten yhdessä hiekkalaatikolla, kuin meillä aikuisillakin....itse seuransa ja paikkansa valitsee.
Eläkää joka hetki, huomenna voit olla kuollut!Miksi kuollutta pitäisi leikkiä, ennen kuin on kuollut?
Se ja sama, meneekö avioon, itse en näe siihen mitään estettä.
. Varaton mies? kirjoitti:
Allekirjoitan viestisi lauseita. "Ei sitoutumisen tarvitse olla materiaan sitoutumista vaan henkistä sitoutumista. Siinä ei byrokratiaa tarvita"
mutta en kyllä itse naisi vuokra-asunnossa asuvaa vaivaisukkoakaan.
Ei sitoutuminen takaa rakastelun auvoisuutta ja estojen poistumista ne estot ovat korvienvälissä aina olleet. Joten näin kirjoittelevat uskovat rakastelusta nauttimisen perustuvan sitoutumiseen. Minusta luottamus on suhteen perus. Sitoutuminen on muutakin kuin solmia avioliitto.
Kokemuksiako vai oletuksia?- bessie*
ei enää jaksaaaaaaaa kirjoitti:
Eläkää joka hetki, huomenna voit olla kuollut!"Mikä sitoutuminen enää tarvitaan jos jo toinenjalka on haudassa?"
"Eläkää joka hetki, huomenna voit olla kuollut!
Siis kumpaa nyt loppuviimeksi suosittelet, eletäänkö vai ei?
Eikö se ole elämää jos mikä, kun 60 rakastavaiset lupautuvat toisilleen läheistensä ja ystäviensä kanssa tilaisuutta juhlien. Tai kaikessa hiljaisuudessa, miten vain. Kuherruskuukausi maailman äärissä tai rannalla erämaajärven. Läheisyys, kumppanuus, asioiden jakaminen, elämänpiirin laajeneminen, elämää se minusta on? No, minulla ei kyllä ole toinen jalka vielä haudassa, ehkä siksi en nyt ymmärrä sinua. Eikä sekään taitaisi vielä tekemisiäni ja elämistäni pahemmin rajoittaa, vaikka olisikin. - humaani23147
Varaton mies? kirjoitti:
Kyllä, minä teen sen 68vuotiaana eli olen elatusvelvollinen.
- lejanna
Miksei, jos rakastaa.
- omaisuus...
JOs molemmat ovat yhtärikkaita jos ei on suuri etu köyhällä.
- 5 + 13
Sepä se, ja huono vertaus tuo vuokratalon, peruseläkeläinen...eikö hänelle liene ottajia samankaltaisilta? En tunne heikäläisiä.
- jocus*
Kai tämänikäiset jo ymmärtävät tehdä avioehdon, etteivät perinnöt mene sekaisin. Mitä minäkin jollakin tehtaalla tekisin, jos sattuisin sellaisen vaimoltani perimään?
- suurinosa tän
ikäsistä elää mielikuvitusmaailmassa, totuus on aivan toinen!
Turhaa höpinää tässä ijässä ihmissuhteista, harva löytää ystävää kummpanikseen tänikäsenä, täällä kehutaan suhteilla, totuus on että suurinosa on pelkkää mielikuvitusta, ja kehuskelua, kuten ennen nuorena, kaikki on viehättäviä omassa mielikuvitusmaailmassaan.
Jos jonkun löytää se on toisen naisen mies, tätäkö te kehutte ihaniksi suhteiksi, se on irtosuhde, kaiken huippu on kun ukkomiehet on kaikien naisisten kimpussa, naiset ovat niiiiiiiiiiiin prinsessaa ja ainutkertaisia, ei voi kuin nauraa.
Ei huoraaminen ole elämää, vain sitoutuminen toiseen, vaikka ei avioliittoon menekkään, on ainoa oikea tapa aitoon ihmissuhteeseen.Olen kanssasi osin samaa mieltä. Jos säkä käy niin voi löytää hyvän ihmissuhteen, mutta esim. olen usein lukenut, että etsin suomalaista kunnon miestä. Sekin ehto rajaa mahdollisuuksia löytää kunnon mies.
- ei vapaa vaan villi
korppis kirjoitti:
Olen kanssasi osin samaa mieltä. Jos säkä käy niin voi löytää hyvän ihmissuhteen, mutta esim. olen usein lukenut, että etsin suomalaista kunnon miestä. Sekin ehto rajaa mahdollisuuksia löytää kunnon mies.
Mutta onhan se "hakkarainen", rehellinen kunnon suomalainen. Harmi tietenkin, että on jo naimisissa, mutta kerrankos sitä erotaan? Jotkut montakin kertaa.
- se siitä.
vain suru jäi
ikuisiksi ajoiksi..... - Meriläinen
Noo, vaikka kuinka olen miettinyt ja lueskellut sieltä ja täältä niin mieleeni tulee vaan että kaikki riippuu ihmisestä.
Itse olin avoliitossa muutaman vuoden ihan nuorena, ei oltu edes kihloissa.
Muutettiin yhteen silloisen "anopin" pyynnöstä.
Poika asui kotonaan ja minulla oli asunto niin kätevästi hän sitten muutti luokseni.
Mutta kukaan ei edes ehdottanut naimisiin menoa, enkä minäkään edes miettinyt moista.
Hyvin meni muutama vuosi sitten se loppui.
No naimisiinkin erehdyin sitten vähän alta nelikymppisenä, ainoat sormukset mitä olen mieheltä nimettömään saanut otin vastaan häneltä.
Silloin ajattelin jotenkin että ollaan hamaan hautaan yhdessä, mutta tämä miespä muutti tapojaan niin paljon niiden somusten jälkeen että välillä jo mietin josko olenkin jonkunlaisen kaksosen kanssa mennyt naimisiin.
Silloin näin sen ettei sormukset tuo mitään varmuutta ja onnea, vaikka pappi puheessaan kuinka kauniisti puhuu niin ei se ole totta välttämättä.
Siksi siis kymykseni kuuluukin tänään Tapani Pertun sanoin "miksi mennä naimisiin, en tiedä miksi mennä naimisiin, hän vaikka mut peittelisi kukkasiin en tahdo mennä naimisiin" Jonkin verran, tätä nimimerkkiä olen oppinut tuntemaan palstakirjoituksiensa kautta, satunnaisesti ymmärtämäänkin.
Ja siksi onkin hänelle heitettävä pieni kysymys:
Arvon meeriläinen, et kertonut, muutuitko itse mitenkään, vai olitko edelleen se sama ja suloinen?
Vanhusten avioliittoon suhtaudut kyllä viisaasti. :)
H.- ,--,
Outoa tehdä arvoarvostelmia ihmisistä pelkkien kirjainten perusteella.
Itse kykenen näkemään vain viestit. ,--, kirjoitti:
Outoa tehdä arvoarvostelmia ihmisistä pelkkien kirjainten perusteella.
Itse kykenen näkemään vain viestit.Olet ihan oikeassa.
Mutta sinutteluun joutuu, jos nimimerkki käyttää termiä "minä".
Silloin on syytä olettaa että hän kirjoittaa itsestään, ja koska apuna on vain nimimerkki, on silloin hyvä kohdistaa kommenttinsa nimimerkille itselleen.
Poliisikin kuulee monesti nimen "Reiska", mutta laittaa etsintäkuulutukseen vain ulkonäon kuvauksen, jos kyseessä on Suomalainen, muita rotuja sitten vältellään kuvauksissa, muuten saattaisivat painottua eräät vieraamme.
Reiskaa ei kukaan tunne, kukaan ei muista hänen käyttäneen sanaa "minä".
Ja kaveritkin sanovat vain kuulleensa.
Joten, aina ei ole järkevää keskustella ilmassa lentelevistä sananlaskuista pelkästään.
Menee helposti huuhaaksi tai "tuntemattomaksi mieheksi/naiseksi"
Joten: "Minä" tämän kirjoitin.
H.
H.- Meriläinen
H.lle
Vastauksen paikasta oletan viestisi olevan minulle, vaikka on se kyllä voinut olla "meeriamandallekin" :)
Mutta jos nyt on kyseessä kirjoitusvirhe niin vastaan kuitenkin.
Minä en jaksa enkä viitsi muuttua.
Olen juuri niin tylsä ihminen kun täälläkin, myös silloin kun tapaan miehen.
Turhan vaikeeksi menee kaikki ne pelit joita "pitäisi" harrastaa suhteen alussa.
Jos en kelpaa tälläisenä niin en kelpaa ollenkaan.
Mutta en todellakaan seurustelu ja kihlausvaiheessa uskonut kenenkään viitsivän niin paljon näytellä, mutta kokemus se oli sekin.
Ja mitään en kadu. En naimisiin menoa enkä eroa. Meriläinen kirjoitti:
H.lle
Vastauksen paikasta oletan viestisi olevan minulle, vaikka on se kyllä voinut olla "meeriamandallekin" :)
Mutta jos nyt on kyseessä kirjoitusvirhe niin vastaan kuitenkin.
Minä en jaksa enkä viitsi muuttua.
Olen juuri niin tylsä ihminen kun täälläkin, myös silloin kun tapaan miehen.
Turhan vaikeeksi menee kaikki ne pelit joita "pitäisi" harrastaa suhteen alussa.
Jos en kelpaa tälläisenä niin en kelpaa ollenkaan.
Mutta en todellakaan seurustelu ja kihlausvaiheessa uskonut kenenkään viitsivän niin paljon näytellä, mutta kokemus se oli sekin.
Ja mitään en kadu. En naimisiin menoa enkä eroa.Anteeksi ystäväiseni.
Tahallaan tuli laitettua kaksi eetä :)
Mutta minun mielenihän se on, kuten arvasinkin sinun arvaavan.
Vielä kerran: Kun muinainen miehesi muuttui, ja maailmasi muuttui, muutuitko sinä ennen miestäsi vai samaan tahtiin?
Vastaus ei ole tässä pakollinen, nyyhkäisy riittää. :)
60 mies, ainakin joku, ei lirkuttelua kaipaa, ainakaan joka päivä, hänelle riittää vain lämmin tunne kainalossa, ja jokunen lämmin vilkaisu silmiin, lirkkujen välissä..
H.- Meriläinen
hunksz kirjoitti:
Anteeksi ystäväiseni.
Tahallaan tuli laitettua kaksi eetä :)
Mutta minun mielenihän se on, kuten arvasinkin sinun arvaavan.
Vielä kerran: Kun muinainen miehesi muuttui, ja maailmasi muuttui, muutuitko sinä ennen miestäsi vai samaan tahtiin?
Vastaus ei ole tässä pakollinen, nyyhkäisy riittää. :)
60 mies, ainakin joku, ei lirkuttelua kaipaa, ainakaan joka päivä, hänelle riittää vain lämmin tunne kainalossa, ja jokunen lämmin vilkaisu silmiin, lirkkujen välissä..
H.Siis mikähän tossa mun vastauksessani meni sulta ohi?
Omasta mielestä kirjoitin ihan selvästi että olen juuri sellainen tylsä ihminen, en viitsi muuttuilla enkä näytellä jotain parempaa, en silloin niinkuin en vieläkään. Meriläinen kirjoitti:
Siis mikähän tossa mun vastauksessani meni sulta ohi?
Omasta mielestä kirjoitin ihan selvästi että olen juuri sellainen tylsä ihminen, en viitsi muuttuilla enkä näytellä jotain parempaa, en silloin niinkuin en vieläkään."Mutta en todellakaan seurustelu ja kihlausvaiheessa uskonut kenenkään viitsivän niin paljon näytellä, mutta kokemus se oli sekin"
Toivottavasti tuo ei enää paina mieltäsi, vaikka hyvin onkin muistoissasi.:)
Olkoon tämä nyt viimeinen kommentti.
Love
H.
- elämänvalinta
eiko totta
Laila Kinnusen Tiet oli 60-luvulla jotenkin voimakkaasti tunteisiin vetoava, Moskovan oratorion esityksenä tosi upea ja ajaton.
Voisi soida tässäkin hetkessä.
Ehkä me tässä maailmassa todella elämme ja kuljemme meille annettua tietä.
Rakkautta päiviisi ja elämäniloa. Mikä on "kypsä ikä", mielestäni olin riittävän kypsässä iässä, kun menin naimisiin 26 vuotiaana.
Hyviä puolia on ilmaantunut runsaasti vuosien myötä ja voi olla, että jotain uuttakin vielä löytyy, ans kattoo.
Uudestaan en enää menisi naimisiin, jos tämä nykyinen avioliitto jostakin syystä päättyisi.
Eläisin ihan villinä ja vapaana vanhuuttani. :)- Pirre*
Mieki olin, ja jo 18 vanhana, mukamas :))
Lapsikin syntyi 19 täytettyäni :)
Sanoohan ne että nuorena naimistaan ei kadu - vai mitä lie tarkoittaneet...:) Pirre* kirjoitti:
Mieki olin, ja jo 18 vanhana, mukamas :))
Lapsikin syntyi 19 täytettyäni :)
Sanoohan ne että nuorena naimistaan ei kadu - vai mitä lie tarkoittaneet...:)Äitini oli 17 vuotias naimisiin mennessään ja sanoi meille tytöille, että älkää ikinä menkö naimisiin alle 25 vuoden iän.
Miehän tein niin kuin äiti toivoi. :)
Olisko hän sit kuitenkii vähän katunut, voi olla.- pila....
Hyi sinua, että villinä...
pila.... kirjoitti:
Hyi sinua, että villinä...
No niin onkin, hyi minua, miten mie tuollasii ilkesin edes kirjoittaa. :)
Jos mie sit yritän orientoitua kiikkustuoli/virsikirja/sukanneulomis-vanhukseksi.
Arvaa vaan onnistuuko. ;)
- turha miettiä....
Naimisiin---?
Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka kirkkohäät.... tuskin, luulen kumminkin kaksin olisi paras asua. - Pirre*
Meitä ei varoittanut, kuin juoposta miehestä..raittiin otin..mutku ei tuo pysynyt raittiina, akkako lie pilannu, - niipä tietysti..no nyt on hänen viinat juotu, ei maistu enä hyvälle kuulemma..menny nousuhumalan hurma :/
- surkea omaishoitaja
Olen huomannut ets sinulla Pirre on kaamean kielteinen suhde alkoholiin, pelkäätkö sitä ja halujasi siihen sortua niin paljon että tuot sen jatkuvasti esille kirjoituksissasi?
Oletko todella nähnyt viinankirot lapsuudessasi, juostessasi pakoon vanhempien riitelyä? Oletko vahingointunut mennessäsi väliin?
Monestiko lapsena haitte talvipakkasella vanhemman viimeiseltä bussilta?
Jokainen vakiokirjoittelija tajuaa kuinka sinua tympii miehesi sairaus, oliko teillä rakkautta ikinä? Hae munaa, sitä sinä puutteessa valitat. - bessie*
surkea omaishoitaja kirjoitti:
Olen huomannut ets sinulla Pirre on kaamean kielteinen suhde alkoholiin, pelkäätkö sitä ja halujasi siihen sortua niin paljon että tuot sen jatkuvasti esille kirjoituksissasi?
Oletko todella nähnyt viinankirot lapsuudessasi, juostessasi pakoon vanhempien riitelyä? Oletko vahingointunut mennessäsi väliin?
Jokainen vakiokirjoittelija tajuaa kuinka sinua tympii miehesi sairaus, oliko teillä rakkautta ikinä? Hae munaa, sitä sinä puutteessa valitat.Ei kukaan läheisensä sairaudesta mielissään ole.
Sinä olet surkea kusipää. - lejanna
bessie* kirjoitti:
Ei kukaan läheisensä sairaudesta mielissään ole.
Sinä olet surkea kusipää.Hyvin sanoit, en muuta voi sanoa.
. - Pirre*
surkea omaishoitaja kirjoitti:
Jokainen vakiokirjoittelija tajuaa kuinka sinua tympii miehesi sairaus, oliko teillä rakkautta ikinä? Hae munaa, sitä sinä puutteessa valitat.No johan otti tiukille..mutta koita kestää.
- evp.nyk.vanhapiika
ku mie kohtasin mieheni 60-luvulla
se alkoi kysymyksellä saanko luvan... vai tanssimmeko ensin.
No, öhöm.. tanssimme ensin.
Taistojen taivalta kesti 20 vuotta.
Jotenkin vaan vieläkin tuntuu siltä, että joku lievempi versio intiimistä on mun juttuni.- turha miettiä..-.
Kesti 36 vuotta ja vieläkin mutta hän on pois.
- lasku..
turha miettiä..-. kirjoitti:
Kesti 36 vuotta ja vieläkin mutta hän on pois.
38 oikea aika..
Jo kuuskytluvulla, olin valistunut enkä olisi aloittanut suhdetta miehen kanssa joka olisi kysynyt.... tanssitaanko ensin..jne, sillehän jo silloin naurettiin ainakin meidän tyttöporukassa.
- Hollannin petteri
korppis kirjoitti:
Jo kuuskytluvulla, olin valistunut enkä olisi aloittanut suhdetta miehen kanssa joka olisi kysynyt.... tanssitaanko ensin..jne, sillehän jo silloin naurettiin ainakin meidän tyttöporukassa.
Yhden aikakauslehden mukaan Hollannin Peter on ollut entistä vaimoaan kohtaan hirviö. Lie sama Peter, joten eri pilttuut varmaan tarvitaan?
- jjjjttttjjjj
korppis kirjoitti:
Mulla kävi taas näin. Tanssitin ja painoin jorman kiinni häneen : Hän totesi:
Mitä sinä haluat ,p.nna vai,no joo. Hollannin petteri kirjoitti:
Yhden aikakauslehden mukaan Hollannin Peter on ollut entistä vaimoaan kohtaan hirviö. Lie sama Peter, joten eri pilttuut varmaan tarvitaan?
Lainaan Pirreä, johan otti tiukille,
meidän tyttöporukan periaatteet kuuskytluvulla ;D.
- avkt...-.,-
Ei suomalaisen kanssa.
- avkt.
Väärin minulta, sillä kaikki ovat saman arvoisia ketään ei voi poistaa siitä kuka on hyvä ja paha.
Pyydän anteeksi.
- lejanna
Piti vielä sanomani, ettei ketään noin vain oteta, onneksi, enää nykyään.
Remukin voi remuta ihan issekseen, jos ei vastakappaletta löydä, mieleistä.
Kypsällä iällä voi hankkia kaverin, jos löytää, joka pitää paikat kunnossa. ;))
Menee sitten naimisiin, tai ei.
Sehän on ihan vapaaehtoista. :))
.- ??????
Remu, ihan sama mitä laukoo. Eipä ole mitään suhdettaan saanut pidettyä?
Juoksisin karkuun ja lujaa jos lähelle tulisi. Miksei hae heimostaan vai eivätkö huoli?
Ihan yhtä posketon kuin se aikaisempi piilohomon puolustusvoimain ylipäällikön puheet!
- miettivä martta
Kaikki ihmiset (Lat. homo sapiens).
Pitäsköhän lailla säätää tuo luokittelu uudestaan.
Lisättäis tuo kaappi-sana osoittamaan jotain erityisominaisuutta ihmisellä.
Marttalehden neuvo joulusiivouksesta: Jos jouluksi pitää kaikki kaapit siivota,
on parasta että ennen joulua siivoat vain yhden kaapin ja muutat sinne jouluksi asumaan. - Ei olla negatiivisia
Se on kuule sie sellainen asia jota ei kysellä naapurilta. Jos kaksi ihmistä näkee elämänsä/tulevaisuuden kahden ja aviossa, he päättää asiasta ihan itse.
He yksin tietävät ne hyvät puolet koska haluavat avioitua.
On kiva mielestäni jos kaksi jo 60v täytettyään löytää yhteisen sävelen avioelämään saakka. Kaksin aina kaunihimpi.Kun käsittelemme keskustelun teemoja ja jos ei olisi mielipiteitä suuntaan jos toiseen ei syntyisi keskustelua.
Omia valintoja kaikki tietty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2081360- 961256
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9898Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85842Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2830Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57776- 31768
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14762Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii43713T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37708